Terug
Gepubliceerd op 22/05/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 15/05/2023 - 13:30 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Secretariaat

      • Cipal - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 22 juni 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Cipal (infoavdv@cipal.be)

        Alle vertegenwoordigers

      • IKA - algemene vergadering - agenda - aanpassing - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Aanpassing van het besluit van de gemeenteraad van 25 april 2023 inzake de goedkeuring van de agenda van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van IKA van 29 juni 2023 als volgt:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van IKA van 29 juni 2023.

        Artikel 2: In te tekenen op de verhoging van de inbreng voor:

        - 55 aandelen kengetal 5g (Publi-T) van IKA met nominale waarde per aandeel van € 1.934,00 voor een totale waarde € 106.370,00;

        - 8 aandelen kengetal 9e (Storm Zoersel/Zandhoven) van IKA met nominale waarde per aandeel van € 500,00 voor een totale waarde € 4.000,00;

        - 9 aandelen kengetal 10 (Pampero Wind) van IKA met nominale waarde per aandeel van € 500,00 voor een totale waarde € 4.500,00;

        En deze te volstorten met € 123.768,12 beschikbaar op rekening courant en € 116.433,88 uitkering van reserves IKA.

        Artikel 3: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering tevens jaarvergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IKA

        Alle vertegenwoordigers

      • Poolstok - buitengewone en gewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone en gewone algemene vergadering van Poolstok van 26 mei 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone en gewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Poolstok

        Alle vertegenwoordigers

      • Zonnige Kempen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Zonnige Kempen van 31 mei 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Zonnige Kempen

        Alle vertegenwoordigers

      • Deontologische commissie - oprichting en samenstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt: 

        Artikel 1: Aktename van de tijdige en ontvankelijke akten van voordracht van kandidaat-leden en diens plaatsvervangers van de deontologische commissie.

        Artikel 2: Goedkeuring om de deontologische commissie op te richten met volgende samenstelling:

        - GIB: Martine Taelman als kandidaat-lid en Fatima De Smedt als kandidaat-plaatsvervangend lid

        - N-VA: Philip Ardies als kandidaat-lid en Gino Van der Elst als kandidaat-plaatsvervangend lid

        - CD&V: Koen De Vries als kandidaat-lid en Els Beullens als kandidaat-plaatsvervangend lid

        - Vooruit: Carine Geyselings als kandidaat-lid en Natalie Moens als kandidaat-plaatsvervangend lid

        - Vlaams Belang: Lut Cateau als kandidaat-lid

        - De Lokale Lijst: Elina Liesenborghs als kandidaat lid

        De voorzitter van de gemeenteraad wordt toegevoegd als voorzitter van de deontologische commissie.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team HRM

        Team Financieel Management

        Team Informatie en Communicatie

      • Politieverordening betreffende kleine snelheidsovertredingen (GAS 5) - wijziging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de wijzigingen aan de politieverordening betreffende beperkte snelheidsovertredingen.

        Artikel 2: Deze wijzigingen treden – met terugwerkende kracht - in werking op 1 mei 2023

        Artikel 3: Deze verordening wordt bekendgemaakt zoals voorgeschreven in de artikelen 285 t.e.m. 288 Decreet Lokaal Bestuur.

        Artikel 4: Conform artikel 119 Nieuwe Gemeentewet wordt een afschrift van deze verordening toegezonden aan de bestendige deputatie van de provincieraad binnen 48 uren en aan de procureur des Konings van het gerechtelijk arrondissement Turnhout, evenals aan de griffie van de rechtbank van eerste aanleg Turnhout en van de politierechtbank Turnhout.

        Er wordt ook een elektronisch exemplaar overgemaakt aan de referentiemagistraten.

      • Noodplanning Neteland - update van het Algemeen Nood- en Interventieplan (ANIP) - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van het aangepaste algemeen nood- en interventieplan voor de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan:

        Noodplanning Regio Neteland (noodplanning@regioneteland.be)

      • Geelse Huisvesting BV – buitengewone algemene vergadering van 30 juni 2023 – agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De voormelde punten op de agenda van de buitengewone algemene vergadering, waarbij namens de gemeente als aandeelhouder van Geelse Huisvesting een beslissing moet worden genomen en die voorgelegd worden op voormelde buitengewone algemene vergadering van Geelse Huisvesting op 30 juni 2023, worden integraal goedgekeurd.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergaderingen (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Geelse Huisvesting (paul.deckers@klz.be)

        Alle vertegenwoordigers

      • Kleine Landeigendom Zuiderkempen - buitengewone algemene vergadering van 30 juni 2023 - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De voormelde punten op de agenda van de buitengewone algemene vergaderingen, waarbij namens de gemeente als aandeelhouder een beslissing moet worden genomen en die voorgelegd worden op voormelde buitengewone algemene vergadering van Kleine Landeigendom Zuiderkempen en Geelse Huisvesting op 30 juni 2023, worden integraal goedgekeurd.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergaderingen (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Kleine Landeigendom Zuiderkempen (paul.deckers@klz.be)

        Alle vertegenwoordigers

      • Zonnige Kempen - buitengewone algemene vergadering van 30 juni 2023 - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:

        Artikel 1: De voormelde punten op de agenda van de buitengewone algemene vergaderingen, waarbij namens de gemeente als aandeelhouder een beslissing moet worden genomen en die voorgelegd worden op voormelde buitengewone algemene vergadering van Zonnige Kempen en Geelse Huisvesting op 30 juni 2023, worden integraal goedgekeurd.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergaderingen (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Zonnige Kempen (paul.deckers@klz.be)

        Alle vertegenwoordigers

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning 202210 - Priester Daensstraat - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan goed te keuren. Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

        Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting. Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

        Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

        Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast, en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te staan aan de gemeente. Zij zullen worden opgenomen in het openbaar domein.

        Artikel 5: De voorwaarden volgend uit de uitgebrachte voorwaardelijk gunstige adviezen moeten strikt worden nageleefd.

    • Team Vrije tijd

      • Charter voor de Samenlevingsdienst - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring voor het aangaan van een engagement op niveau 1 en 2 met het Platform voor de Samenlevingsdienst. 

        Artikel 2: Goedkeuring om zich hiermee te verbinden aan het Platform, namelijk door het ondertekenen van het Charter: "Een samenlevingsdienst voor en door jongeren", waarbij de gemeente Grobbendonk de geleidelijke institutionalisering van de Samenlevingsdienst in België ondersteunt. 

        Artikel 3: Goedkeuring om zich hiermee te engageren tot de bekendmaking van het aanbod bij de jongeren van 18 tot 25 jaar, toeleiders en potentiële gastorganisaties.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Mens & Welzijn

        Team Informatie & Communicatie

    • Team Financieel Management

      • Reglementen - belasting op leegstaande gebouwen en woningen - wijziging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring te geven aan het wijzigen van het belastingreglement als volgt:

        Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING BELASTBAAR VOORWERP OF BELASTBAAR FEIT

        De tweede alinea wordt geschrapt en vervangen door:

        De belasting voor een leegstaande woning of een leegstaand gebouw is voor het eerst verschuldigd vanaf het ogenblik dat die woning of dat gebouw gedurende twaalf opeenvolgende maanden is opgenomen in het leegstandsregister.

        Zolang het gebouw of de woning niet uit het leegstandsregister is geschrapt, blijft de belasting jaarlijks verschuldigd op de verjaardag van de opnamedatum.

        Artikel 3: DEFINITIES

        Toevoeging van volgende definities:

        Opnamedatum: de datum waarop het gebouw of de woning in het leegstandsregister wordt opgenomen.

        Verjaardag: het ogenblik van het verstrijken van elke nieuwe periode van twaalf maanden vanaf de opnamedatum.

        Artikel 4: BELASTINGPLICHTIGE

        §2 wordt geschrapt en vervangen door:

        §2. Zolang het gebouw of de woning niet uit het leegstandsregister is geschrapt, is de houder van het zakelijk recht, vermeld in §1, op de verjaardag van de opnamedatum, de belastingplichtige voor de nieuwe belasting.

        Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Reglementen - belasting op verwaarloosde gebouwen en woningen - wijziging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring te geven aan het wijzigen van het belastingreglement als volgt:

        Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING BELASTBAAR VOORWERP OF BELASTBAAR FEIT

        De tweede alinea wordt geschrapt en vervangen door:

        De belasting voor een verwaarloosde woning of een verwaarloosd gebouw is voor het eerst verschuldigd vanaf het ogenblik dat de woning of het gebouw gedurende twaalf opeenvolgende maanden is opgenomen in het register van verwaarloosde woningen en gebouwen.

        Zolang het gebouw of de woning niet uit het register van verwaarloosde woningen en gebouwen is geschrapt, blijft de belasting jaarlijks verschuldigd op de verjaardag van de opnamedatum.

        Artikel 3: DEFINITIES

        Opnamedatum: de datum waarop het gebouw of de woning in het register van verwaarloosde woningen en gebouwen wordt opgenomen.

        Verjaardag: het ogenblik van het verstrijken van elke nieuwe periode van twaalf maanden vanaf de opnamedatum.

        Artikel 4: BELASTINGPLICHTIGE

        §2 wordt geschrapt en vervangen door:

        §2. Zolang het gebouw of de woning niet uit het register van verwaarloosde gebouwen en woningen is geschrapt, is de houder van het zakelijk recht, vermeld in §1, op de verjaardag van de opnamedatum, de belastingplichtige voor de nieuwe belasting.

        Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Kerkfabriek O.L.Vrouw - rekening dienstjaar 2022 - advies

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Verlenen van gunstig advies aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 18 april 2023 houdende de goedkeuring van de rekening over het dienstjaar 2022 als volgt:

        Exploitatie

        Ontvangsten € 19.720,92
        Uitgaven € 27.190,88
           
        Exploitatie voor overboekingen  - € 7.469,96
        Overboekingen € 0,00
           
        Exploitatie eigen fin. boekjaar - € 7.469,96
        Overschot/tekort expl. N-1 € 16.073,41
           
        Exploitatie voor toelage  € 8.603,45
        Exploitatietoelage  € 14.354,24
           
        Overschot exploitatie  € 22.957,69

        Investeringen

        Ontvangsten € 19.464,41
        Uitgaven  € 24.546,41
           
        Invest. voor overboekingen - € 5.082,00
        Overboekingen € 0,00
           
        Invest. eigen fin. boekjaar - € 5.082,00
        Overschot/tekort invest. N-1 € 0,00
           
        Overschot/tekort investeringen €0,00

         

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen

        Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

        Toezichthoudende overheid

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda gemeenteraad

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 23 mei 2023 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 25 april 2023 - notulen - goedkeuring
        2. Team Secretariaat: Cipal - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        3. Team Secretariaat: De Lijn - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        4. Team Secretariaat: EthiasCo - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        5. Team Secretariaat: FINEG - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        6. Team Secretariaat: IKA - algemene vergadering - agenda - aanpassing - goedkeuring
        7. Team Secretariaat: Pidpa - statutaire jaarvergadering - agenda - goedkeuring
        8. Team Secretariaat: PONTES - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        9. Team Secretariaat: Poolstok - buitengewone en gewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        10. Team Secretariaat: TMVS dv - algemene jaarvergadering - agenda - goedkeuring
        11. Team Secretariaat: Zonnige Kempen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        12. Team Secretariaat: Geelse Huisvesting BV – buitengewone algemene vergadering van 30 juni 2023 – agenda - goedkeuring
        13. Team Secretariaat: Kleine Landeigendom Zuiderkempen - buitengewone algemene vergadering van 30 juni 2023 - agenda - goedkeuring
        14. Team Secretariaat: Zonnige Kempen - buitengewone algemene vergadering van 30 juni 2023 - agenda - goedkeuring
        15. Team Secretariaat: Politieverordening betreffende kleine snelheidsovertredingen (GAS 5) - wijziging - goedkeuring
        16. Team Secretariaat: Deontologische commissie - oprichting en samenstelling - goedkeuring
        17. Team Secretariaat: Noodplanning Neteland - update van het Algemeen Nood- en Interventieplan (ANIP) - kennisname
        18. Team Ruimte en Vergunningen: Gemeentelijk reglement inzake het leegstandsregister van gebouwen en woningen - goedkeuring
        19. Team Ruimte en Vergunningen: Gemeentelijk reglement inzake het register van verwaarloosde gebouwen en woningen - goedkeuring
        20. Team Ruimte en Vergunningen: Aanpassing verordening beperkte geldigheidsduur conformiteitsattesten - goedkeuring
        21. Team Ruimte en Vergunningen: Omgevingsvergunning 202210 - Priester Daensstraat - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
        22. Team Financieel Management: Reglementen - retributiereglement conformiteitsattesten - wijziging - goedkeuring
        23. Team Financieel Management: Reglementen - belasting op leegstaande gebouwen en woningen - wijziging - goedkeuring
        24. Team Financieel Management: Reglementen - belasting op verwaarloosde gebouwen en woningen - wijziging - goedkeuring
        25. Team Financieel Management: Kerkfabriek St. Lambertus - rekening dienstjaar 2022 - advies
        26. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L.Vrouw - rekening dienstjaar 2022 - advies
        27. Team Vrije tijd: Charter voor de Samenlevingsdienst - goedkeuring
        28. Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 8 mei 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 8 mei 2023 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Pidpa - verslag van de commissaris - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de commissaris van 3 mei 2023 van Pidpa.

      • Fluvius Antwerpen - syntheseverslag activiteiten - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het syntheseverslag van de activiteiten van 2022 van Fluvius Antwerpen.

      • MAT 27 maart 2023 - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van het MAT van 27 maart 2023.

      • Besluiten algemeen directeur - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2022161080 - Heibloemlaan 24 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen mevrouw levert de omgevingsvergunning af aan mevrouw Greet Bevers en de heer Johan Diels voor het verbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning, het bouwen van een bijgebouw, het slopen van een tuinhuis en het kappen van bomen, met als adres Heibloemlaan 24, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 53E3.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen en uitbreiden van een eengezinswoning, het bouwen van een bijgebouw, het slopen van een tuinhuis en het kappen van bomen.

        Voorwaarden:

        • Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
        • De voorwaarden volgend uit het advies van het Agentschap voor Natuur en Bos dd.  23 maart 2023 moeten strikt worden nageleefd.
        • De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 23-202568.
        • De te ontbossen oppervlakte bedraagt 382 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
        • De resterende bosoppervlakte 2782 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
        • De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
        • De bosbehoudsbijdrage van € 2303.46 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • Op de hemelwaterputten dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
      • Melding omgevingsvergunning OMV_2023060778 - Perlamoenalaan 4 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Ivan Verbeeck voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Perlamoenalaan 4, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 69K6 met inrichtingsnummer 20230430-0004.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename

        Tijdelijke bronbemaling 100 m³/jaar klasse 3 (Nieuw) -

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2022146138 - Nijverheidsstraat zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2022146138 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 6 maart 2023 aan Studiebureau Verhaert & co met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Studiebureau Verhaert & co, Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk

        Peeters Jan, Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2022132097 - Nijverheidsstraat zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2022132097 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 6 maart 2023 aan Studiebureau Verhaert & co met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Studiebureau Verhaert & co, Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk

        Peeters Jan, Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk

      • Mobiliteitscel 24 april 2023 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de mobiliteitscel van 24 april 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring om uitvoering te geven aan de besluiten van de mobiliteitscel, zoals opgenomen in het verslag van 24 april 2023.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweerzone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Tijdelijk verkeersreglement - Atealaan en Bannerlaan - aanleg nutsleidingen - bekrachtiging van de burgemeesterbeslissing van 3 mei 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 3 mei 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Van 3 mei tot en met 17 juni 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Atealaan en Bannerlaan , zijnde: 
        - het voet-/fietspad wordt ingenomen voor de uitvoering van de werken
        - op de rijbaan wordt een veilige corridor afgebakend voor voetgangers en fietsers
        - het gemotoriseerd verkeer kan beurtelings passeren via verkeerslichten.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie project 374942 - 20295476 van 3 mei 2023 opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Na de werken dient de verantwoordelijke van de pilootmaatschappij op basis van de eerder afgeleverde plaatsbeschrijving een rondgang te organiseren.

        Artikel 5: Indien er toch gewerkt wordt in het fietspad dient dit over de ganse lengte hersteld te worden.

        Artikel 6: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa. 

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Spechtdreef - Rozenlaan - Acacialaan - Bremlaan - Wielewaalstraat - Heibloemlaan - uitvoeren sonderingen en graven proefsleuven - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 4 mei 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 4 mei 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 10 tot en met 16 mei 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Spechtdreef - Rozenlaan - Acacialaan - Bremlaan - Wielewaalstraat - Heibloemlaan, zijnde:
        - ter hoogte van de werfzone zal de rijbaan lichtjes versmald worden.       

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Schoolstraat - inspectie en reiniging riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 5 en 12 juni 2023 zullen gedurende één dag aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Schoolstraat en Kabienstraat, zijnde: 
        - ter hoogte van de riooldeksels zullen inspectie- en reinigingsvoertuigen geparkeerd staan
        - in de ganse straat zal een parkeerverbod ingericht worden.
        Artikel 2: Er dient te allen tijde een vrije doorgang van minimum 3,00 meter behouden te blijven voor de hulp- en ophaaldiensten.

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie E3123008 plan 1 en 2, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Schoolstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Boudewijnstraat - slopen meetstation - aanpassen middendruk gasnet (laatste fase) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 22 mei tot en met 2 juni 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Boudewijnstraat, zijnde: 
        - het voet- en fietspad aan de kant van de pare huisnummers worden ter hoogte van de werfzone volledig afgesloten
        - het fietspad aan de kant van de onpare huisnummers wordt tijdelijk ingericht al dubbelrichtingsfietspad
        - fietsers en voetgangers moeten oversteken enerzijds op het zebrapad tussen huisnummer 4 en 6, anderzijds op de zebrapaden op de tip van het Astridplein
        - ter hoogte van de werfzone zal een snelheidsbeperking van 30 km/uur ingevoerd worden
        - bijkomend zal een inhaalverbod ingericht worden.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Hoogveldstraat, Dennenlaan, Schransstraat, Capuynestraat, Leopoldstraat, Industrieweg, Wijngaardstraat, Berg en Dal en Boudewijnstraat - reiniging en inspectie riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 29 mei en 9 juni 2023 gedurende 3 werkdagen zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hoogveldstraat, Dennenlaan, Schransstraat, Capuynestraat, Leopoldstraat, Industrieweg, Wijngaardstraat, Berg en Dal en Boudewijnstraat, zijnde: 
        - de helft van de rijbaan zal ingenomen worden door een mobiel werfvoertuig
        - er blijft steeds beurtelings verkeer mogelijk. 

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: De werken in de Boudewijnstraat, Schransstraat, Leopoldstraat en Wijngaardstraat mogen enkel uitgevoerd worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

        Artikel 5: In de Wijngaardstraat mag niet gewerkt worden op woensdag.

        Artikel 6: Op de Industrieweg mag niet gewerkt worden tussen 13.30 uur en 14.30 uur met het oog op een vlotte ontsluiting/ doorstroming bij de 'shiftwissel' in de industriezone.

        Artikel 7: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Hoogveldstraat, Dennenlaan, Schransstraat, Capuynestraat, Leopoldstraat, Industrieweg, Wijngaardstraat, Berg en Dal, Boudewijnstraat, een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Berdenweg - schoolfeest Klim-Op - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De toelating te verlenen om op zondag 4 juni 2023 in de Berdenweg een schoolfeest te organiseren.

        Artikel 2: Op zondag 4 juni 2023 van 12.00 uur tot 18.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berdenweg, zijnde:

        - de Berdenweg zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf het kruispunt met de straat Dorp tot net voorbij huisnummer 6.
        - er zal een parkeerverbod ingevoerd worden in de Berdenweg vanaf het kruispunt met de straat Dorp tot net voorbij huisnummer 6.

        Artikel 3: Artikel 2 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 5: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 6: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • NOF Metal Coatings Europe nv, Bouwelven 1 - niet-PFAS verdacht - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het perceel Bouwelven 1, kadastraal gekend als 1/E/114Y als 'niet-PFAS-verdacht' te beschouwen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        OVAM - pfasinventarisatie@ovam.be

    • Team Vrije tijd

      • KempenAIR ballonfestival - KempenAIR - 30 juni 2023 tot en met 2 juli 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming geven aan KempenAIR VZW om het ballonfestival te organiseren van 30 juni 2023 tot en met 2 juli 2023 van 12.00u tot en met 01.00u aan de terreinen rond Pullaard.

        Artikel 2: Toestemming geven om de gevraagde logistieke ondersteuning te voorzien voor KempenAIR die aangevraagd is via Pixeo.

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement van 30 juni 2023 van 15.00u tot 01.00u, op 1 juli 2023 van 12.00u tot 01.00u en op  2 juli 2023 van 12.00u tot 01.00u en tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 6: Van vrijdag 30 juni 2023 - 12.00 uur tot en met zondag 2 juli 2023 - 01.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Boshoven en Boshovensebaan, zijnde:
        - in beide straten zal een parkeerverbod ingericht worden en zal de snelheid beperkt worden tot 30km/uur 
        - er zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanop de Heirbaan richting Boudewijnlaan (Pulle).

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegde presentatie:
        - richtingaanwijzers naar E40 en E313
        - richtingaanwijzers naar het event
        - parkeerverbod E9 + Xa en Xd
        - snelheidsbeperking C43
        - enkelrichtingsverkeer C1 en F19
        Artikel 8: Bijkomend zal in de aanliggende straten een parkeerverbod ingevoerd worden.

        Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

        Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Visietekst jeugdwerkaanbod Neteland en geïntegreerde lokale visietekst inclusie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuren van de visie van inclusie binnen het jeugdwerkaanbod Neteland.

        Artikel 2: Goedkeuren voor het publiceren van de visie van inclusie binnen het jeugdwerkaanbod Neteland.

        Artikel 3: Goedkeuren van de wijzigingen in de visietekst inclusieve gemeente van Grobbendonk:

        - integratie visie van inclusie binnen het jeugdwerkaanbod Neteland

        - vervangen van vrijetijdspas door UiTPAS

        - vervangen van werkgroep gezondheid door themavergadering Zorg & Gezondheid

        - uitbreiding van meet me @ the spot naar RADAR en andere initiatieven die ontmoeting stimuleren en mentaal welzijn versterken 

        Artikel 4: Goedkeuren voor het publiceren van de geïntegreerde versie in bijlage waarin de visie van inclusie binnen het jeugdwerkaanbod Neteland mee opgenomen is in de visietekst inclusieve gemeente van Grobbendonk. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        LDC 

        Team Mens & Welzijn 

        Team Informatie & Communicatie 

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Koolaardestraat 30, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Leopoldstraat 75, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Team HRM

      • Aanvraag deeltijds verlof verminderde prestaties K.V. - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan betrokkene, onderwijzeres, het verlof voor verminderde prestaties voor 12/24 te verlenen voor de periode van 1 september 2023 t.e.m. 31 augustus 2024.

    • Team Financieel Management

      • Bezwaar belasting op leegstand 2022 - B.H. - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op leegstaande gebouwen en woningen met kohierartikel 202900000681, ontvangen op 10 januari 2023, is ontvankelijk en gegrond. De belasting is niet verschuldigd.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de  kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Bezwaar belasting op leegstand 2022 - I.K. - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op leegstaande gebouwen en woningen met kohierartikel 202900000782, per mail ontvangen op 4 januari 2023, is ontvankelijk. Ondanks het ontbreken van een aanvraag om een vrijstelling te bekomen wordt het bezwaar gegrond verklaard. De belasting is niet verschuldigd.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de  kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Aanvangsdatum - Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De aanvangsdatum van de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” wordt vastgesteld op 2 juni 2023. De aannemer moet de opdracht voltooien binnen een termijn van 300 werkdagen.

        Artikel 2: De aannemer, BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad, wordt per aangetekende zending in kennis gesteld van deze aanvangsdatum.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte en Vergunningen

      • Bestellijsten van 15 mei 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 15 mei 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 15 mei 2023.

      • Opbrengsten van 2023002370 tot en met 2023002821 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023002370 tot en met 2023002821.

      • Kosten van 5 mei 2023 tot en met 11 mei 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 5 mei 2023 tot en met 11 mei 2023.