Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 31 oktober 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten financieel directeur.
Kennisname van de notulen van het MAT van 3 oktober 2022.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Kennisname van het arrest van de Raad voor Vergunningsbetwistingen van 1 september 2022 waarbij de omgevingsvergunning afgeleverd door Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, Zuhal Demir nv Eneco in kader van omgevingsaanvraag OMV_2019048166 betreffende het oprichten en exploiteren van twee windturbines gelegen Bannerlaan 79 en Klein Gentstraat 4, kadastraal gekend als afdeling 1 sectie E nr. 130D, 130E, 131G, 133H, 134A2 en 134B2, werd vernietigd.
Artikel 2: Het voorwaardelijk gunstig advies van het college van burgemeester en schepenen van 2 juli 2019 en 16 maart 2020 blijft behouden.
Artikel 3: De voorwaarden opgelegd in het advies van 2 juli 2019 blijven behouden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
- De windmolens een aangepaste opkleuring geven voor de eerste 10 tot 15 meter hoogte. De opkleuring en de hoogte afstemmen op de omgeving;
- Indien er hinder van slagschaduw wordt vastgesteld, een coating of aangepaste zonwering aan te brengen op ramen van bewoning in overleg met de eigenaars;
- Indien wordt vastgesteld dat er vogels en vleermuizen in aanvaring komen met de windturbines, dienen er beperkende maatregelen worden opgelegd, zoals het tijdelijk stilleggen bij slechte zichtbaarheid;
- Het voorzien van de nodige waarschuwingssystemen en/of borden moeten geïnstalleerd worden om derden te waarschuwen voor ijsval of ijsworp.
Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven aan de aanvraag met dossiernummer OMV_2022109738, ingediend door Peter Vandeputte namens Albertstroom NV betreffende het veranderen van een biogasinstallatie door uitbreiding en wijziging van ingedeelde inrichtingen en het regulariseren van installaties, tanks en het plaatsen van een filter en container gelegen Industrieweg 11A. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nrs. 244V, 244W en 244X.
Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen: Het groenscherm vooraan langs de Industrieweg dient volwaardig te worden aangelegd het eerstvolgende plantseizoen na realisatie van het bouwwerk en op een ordentelijke en vakkundige manier. Het groenscherm dient minimaal samengesteld te zijn uit een gesloten streekeigen struikbeplanting met gemiddeld om de 10 m een hoogstamboom of een hoogstamknotboom. Het groenscherm moet minimum 20 % bladhoudende groenblijvende struiken bevatten.
Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Johan Dominiak voor het regulariseren van een garage, met als adres Nieuwbaan 57, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 102F.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het regulariseren van een garage.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Frank Adjei voor het verbouwen van een ééngezinswoning en het regulariseren van een bestaand bijgebouw, met als adres Eikenlei 60, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 124H3.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een ééngezinswoning en het regulariseren van een bestaand bijgebouw.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Daan Ceulemans, algemeen directeur, en Marianne Verhaert, burgemeester, namens lokaal bestuur Grobbendonk voor het afbreken van 3 gebouwen met bijhorend twee luifels gelegen in de Berdenweg en twee containerklassen in de Stationlei en het verbouwen en nieuwbouwen van scholensite, met als adres Berdenweg 5 te 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 51Y en 52Z.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van de provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen van 18 oktober 2022.
Artikel 2: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt via het omgevingsloket bezorgd aan:
Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen
Artikel 1: De woningen langs Herentalse steenweg te hernummeren als volgt:
Artikel 2: De personen die geconfronteerd worden met een hernummering zullen conform het subsidiereglement huisnummer- of straatnaamwijziging, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 20 september 2022, een compensatie ontvangen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Mens & Welzijn
De bewoners en/of eigenaars van Herentalse steenweg 51A, 53 en 53B.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Principieel besluit tot ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0.
Artikel 2: Overmaken aan de Vlaamse Overheid van de vraag tot ondersteuning om de hindernissen die lokale besturen ervaren bij het willen realiseren van de doelstellingen van het pact, te elimineren en tot het creëren van de nodige voorwaarden om van het Lokaal Energie- en Klimaatpact een gezamenlijk en noodzakelijk succes te maken.
Artikel 1: Goedkeuring van de screening van de mogelijkheden van een warmtecluster voor de Mercuriussite door de firma Kelvin Solutions volgens het raamcontract afgesloten met IOK.
Artikel 2: Bepaling van het vervolg van dit traject nadat resultaten van de eerste verkennende screening duidelijk zijn.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
IOK
Artikel 1: Het charter en startnota klimaatbestendige Aa goed te keuren.
Artikel 2: Schepen Johan Verhaegen te machtigen om op het officiële bekrachtigingsmoment van 21 november 2022 het charter te ondertekenen namens de gemeente.
Artikel 1: Op 19, 21 en 22 november 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg 23a en 23c , zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene met volgende extra voorwaarde opgenomen:
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 99032854635 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Artikel 1: Intrekking van de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 16 december 2019 houdende de goedkeuring om de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid van het gemeentepersoneel te delegeren aan de algemeen directeur.
Artikel 2: Binnen het toepassingsgebied van de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid vallen alle personeelsleden van de gemeente, behalve de personeelsleden bedoeld in artikel 7 van voorliggende beslissing.
Op personeelsleden waarvoor een bijzonder statuut of een bijzondere regeling van toepassing is, gelden de bepalingen van deze beslissing slechts voor zover ze hiermee niet strijdig zijn.
Artikel 3: Onder aanstellingsbevoegdheid wordt begrepen:
- Vacant verklaren van een openstaande betrekking in de personeelsformatie
- Bekendmaken van een (toekomstige) vacante betrekking, met inbegrip van bepalen van de inschrijvingstermijn voor het indienen van de kandidaturen
- Vacant verklaren van andere betrekkingen: alle aanvragen voor vervanging, invulling van vacatures en extra tijdelijk personeel
- Aanleggen van een wervings- en bevorderingsreserve
- Bepalen volgens welke procedure een vacature wordt bezet
- Vaststellen aanvullende aanwervingsvoorwaarden (zie art 8 RPR)
- Schrappen van een diplomavereiste na overleg met de representatieve vakorganisaties (art 9 RPR)
- Vaststellen van een betrekking als een knelpuntberoep
- Vaststellen selectiecommissie
- Keuze van selectietechniek
- Keuze van bekendmakingskanalen oproep vacature
- Beoordelen van de ingediende kandidaturen
- Kennisnemen van (tussen) uitslagen examens/selectieproeven
- Vaststellen wervings- en bevorderingsreserves en verlenging, vaststellen datum indiensttreding
- Uitbreiden van de wekelijkse prestaties of omzetten naar voltijdse prestaties van een deeltijdse betrekking
Artikel 4: Onder ontslagbevoegdheid wordt begrepen:
- Een aangeboden ontslag wordt aanvaard
- Het personeelslid ambtshalve op pensioen wordt gesteld
- Het personeelslid tuchtrechtelijk wordt gestraft met het ontslag van ambtswege of de afzetting
- Het personeelslid wordt ontslagen na verloop van de proeftijd of wegens beroepsongeschiktheid na twee ongunstige evaluaties
- Het personeelslid overlijdt
- Wanneer de verbintenis tenietgaat volgens de algemene wijzen
- Door afloop van de termijn of voltooiing van het werk waarvoor de overeenkomst werd gesloten
- Door de wil van één van de partijen, wanneer de overeenkomst voor onbepaalde tijd werd gesloten of ingeval een dringende reden tot beëindiging voorhanden is
- Wegens beroepsongeschiktheid na twee ongunstige evaluaties
- Door overmacht
- Door het overlijden van de werknemer
Artikel 5: Overeenkomstig artikel 201 van het decreet lokaal bestuur treedt de overheid die op het ogenblik van de vaststelling der feiten bevoegd is voor het aanstellen en het ontslaan van het personeelslid, op als tuchtoverheid. In geval van delegatie aan de algemeen directeur, treedt de algemeen directeur op als tuchtoverheid voor de personeelsleden die aangesteld zijn door het college van burgemeester en schepenen, ten aanzien van feiten die hij vaststelt of waarvan kennis heeft gekregen na de datum van voorliggende delegatiebeslissing. De algemeen directeur licht het college tijdig in over onregelmatigheden en functioneringsproblemen.
Artikel 6: De beslissingen die de algemeen directeur neemt ten gevolge van de delegatie van de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid worden maandelijks ter kennis en ter bespreking gebracht van het college.
Artikel 7: Het college van burgemeester en schepenen behoudt de bevoegdheid voor het nemen van beslissingen met betrekking tot:
Artikel 9: De delegatie om de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid wordt jaarlijks in december door het college van burgemeester en schepenen geëvalueerd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 2: Goedkeuring van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Leden managementteam
Team HRM & Secretariaat
Team Financieel Management
Artikel 1: De inschrijver WILLEMEN NV wordt niet geselecteerd.
Artikel 2: De inschrijvers GEJACO BVBA, Van Dyck Marcel Belgium en Eyckerman Motorland voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
Artikel 3: De offertes van Eyckerman Motorland, GEJACO BVBA en Van Dyck Marcel Belgium worden als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 4: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes (inclusief een samenvatting van de onderhandelingsfases) van 25 oktober 2022, opgesteld door team Financieel Management.
Artikel 5: De opdracht “Aankoop hakselaar” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde GEJACO BVBA, Atealaan 24 te 2270 Herenthout tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van € 71.090,00 excl. btw of € 86.018,90 incl. 21% btw.
Volgende opties worden besteld: Verschillende types uitblaaspijp, kleine materiaalkoffer gemonteerd op/aan aanhangwagen of hakselaar waterdicht en voldoende ruim voor opbergen van o.a. klein materiaal, extra geluidsdempende onderdelen op/in het versnipperhuis bv. fluisterhakschijf mits het verkrijgen van een visum. De waarborgtermijn wordt vastgesteld op 26 maanden. De leveringstermijn wordt vastgesteld op 15 kalenderdagen.
Artikel 6: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIN/2022/107.
Artikel 7: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2410000/IO/0119/00 (actie/raming AC000560/MJP001845).
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Uitvoering & Onderhoud
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel gemeente met het volgende financieel evenwicht:
Jaar |
Beschikbaar Budgettair Resultaat |
Autofinancieringsmarge |
2020 |
4 831 539,79 |
1 548 536,77 |
2021 |
6 121 463,58 |
2 280 495,71 |
2022 |
7 685 870.33 |
- 110 102,53 |
2023 |
3 868 725,22 |
- 197 572,49 |
2024 |
279 811,74 |
- 6 929 513,48 |
2025 |
1 643 368,68 |
1 267 843.24 |
Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht
Jaar |
Beschikbaar Budgettair Resultaat |
Autofinancieringsmarge |
2020 |
4 831 539,79 |
1 548 536,77 |
2021 |
6 121 463,58 |
2 280 495,71 |
2022 |
7 685 870.33 |
- 110 102,53 |
2023 |
3 868 725,22 |
- 197 572,49 |
2024 |
279 811,74 |
- 6 929 513,48 |
2025 |
1 643 368,68 |
1 267 843.24 |
Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het programma groepsaankopen 2023.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Team Informatie & Communicatie
Team Uitvoering & Onderhoud
Team HRM
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 12 oktober 2022 van kerkfabriek St. Lambertus.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022004973 tot en met 2022005094.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 7 november 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 28 oktober 2022 tot en met 3 november 2022.