Terug
Gepubliceerd op 14/11/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 07/11/2022 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 31 oktober 2022 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 31 oktober 2022 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Besluiten financieel directeur - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten financieel directeur.

      • MAT 3 oktober 2022 - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Kennisname van de notulen van het MAT van 3 oktober 2022.

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2019048166 - Bannerlaan 79 & Klein Gentstraat 4 - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het arrest van de Raad voor Vergunningsbetwistingen van 1 september 2022 waarbij de omgevingsvergunning afgeleverd door Vlaams minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme, Zuhal Demir nv Eneco in kader van omgevingsaanvraag OMV_2019048166 betreffende het oprichten en exploiteren van twee windturbines gelegen Bannerlaan 79 en Klein Gentstraat 4, kadastraal gekend als afdeling 1 sectie E nr. 130D, 130E, 131G, 133H, 134A2 en 134B2, werd vernietigd.

        Artikel 2: Het voorwaardelijk gunstig advies van het college van burgemeester en schepenen van 2 juli 2019 en 16 maart 2020 blijft behouden.

        Artikel 3: De voorwaarden opgelegd in het advies van 2 juli 2019 blijven behouden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        -            De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        -            De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        -            Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        -            De windmolens een aangepaste opkleuring geven voor de eerste 10 tot 15 meter hoogte. De opkleuring en de hoogte afstemmen op de omgeving;

        -            Indien er hinder van slagschaduw wordt vastgesteld, een coating of aangepaste zonwering aan te brengen op ramen van bewoning in overleg met de eigenaars;

        -            Indien wordt vastgesteld dat er vogels en vleermuizen in aanvaring komen met de windturbines, dienen er beperkende maatregelen worden opgelegd, zoals het tijdelijk stilleggen bij slechte zichtbaarheid;

        -            Het voorzien van de nodige waarschuwingssystemen en/of borden moeten geïnstalleerd worden om derden te waarschuwen voor ijsval of ijsworp.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022109738 - Industrieweg 11A - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven aan de aanvraag met dossiernummer OMV_2022109738, ingediend door Peter Vandeputte namens Albertstroom NV betreffende het veranderen van een biogasinstallatie door uitbreiding en wijziging van ingedeelde inrichtingen en het regulariseren van installaties, tanks en het plaatsen van een filter en container gelegen Industrieweg 11A. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nrs. 244V, 244W en 244X.

        Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen: Het groenscherm vooraan langs de Industrieweg dient volwaardig te worden aangelegd het eerstvolgende plantseizoen na realisatie van het bouwwerk en op een ordentelijke en vakkundige manier. Het groenscherm dient minimaal samengesteld te zijn uit een gesloten streekeigen struikbeplanting met gemiddeld om de 10 m een hoogstamboom of een hoogstamknotboom. Het groenscherm moet minimum 20 % bladhoudende groenblijvende struiken bevatten.

        Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022123794 - Nieuwbaan 57 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Johan Dominiak voor het regulariseren van een garage, met als adres Nieuwbaan 57, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 102F.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het regulariseren van een garage.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2022113792 - Eikenlei 60 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Frank Adjei voor het verbouwen van een ééngezinswoning en het regulariseren van een bestaand bijgebouw, met als adres Eikenlei 60, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 124H3.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een ééngezinswoning en het regulariseren van een bestaand bijgebouw.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van het infiltratiesysteem dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingvergunning OMV_2022088904 - Stationlei & Berdenweg 5 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Daan Ceulemans, algemeen directeur, en Marianne Verhaert, burgemeester, namens lokaal bestuur Grobbendonk voor het afbreken van 3 gebouwen met bijhorend twee luifels gelegen in de Berdenweg en twee containerklassen in de Stationlei en het verbouwen en nieuwbouwen van scholensite, met als adres Berdenweg 5 te 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 51Y en 52Z.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden nageleefd:
        • Inter - Vlaams Expertisecentrum Toegankelijkheid dd. 6 oktober 2022
        • Agentschap Onroerend Erfgoed dd. 28 september 2022
        • Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel) dd. 5 oktober 2022
        • Fluvius System Operator dd. 30 augustus 2022. De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De maatregelen in de archeologienota met referentienummer [ID: 23022   URI: https://id.erfgoed.net/archeologie/archeologienotas/23022https://id.erfgoed.net/archeologie/archeologienotas/23022, waarvan onroerend erfgoed akte nam op  20 juli 2022] moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma geformuleerd in die archeologienota, inclusief de opgelegde voorwaarden, en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning 2015114 - Industrieweg 13 - hoorzitting - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van de provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen van 18 oktober 2022.

        Artikel 2: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt via het omgevingsloket bezorgd aan:

        Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen

      • Hernummering Herentalse steenweg - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: De woningen langs Herentalse steenweg te hernummeren als volgt:

        • huisnummer 51A van de Herentalse steenweg te hernummeren naar huisnummer 53
        • huisnummer 53A kan behouden blijven.
        • huisnummer 53 te hernummeren naar 53E
        • huisnummer 53B te hernummeren naar 53F
        • De nieuwe woning met tandartsenpraktijk krijgt huisnummer 53B
        • twee bouwgronden met kadastrale gegevens afdeling 1 sectie D nummers 235A10 en 235B10 die nog tussen huisnummer 53B en 53E liggen worden in de toekomst 53C en 53D. 

        Artikel 2: De personen die geconfronteerd worden met een hernummering zullen conform het subsidiereglement huisnummer- of straatnaamwijziging, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 20 september 2022, een compensatie ontvangen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Mens & Welzijn

        De bewoners en/of eigenaars van Herentalse steenweg 51A, 53 en 53B.

      • Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0 - ondertekening - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Principieel besluit tot ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0. 

        Artikel 2: Overmaken aan de Vlaamse Overheid van de vraag tot ondersteuning om de hindernissen die lokale besturen ervaren bij het willen realiseren van de doelstellingen van het pact, te elimineren en tot het creëren van de nodige voorwaarden om van het Lokaal Energie- en Klimaatpact een gezamenlijk en noodzakelijk succes te maken.

      • EFRO-project 1447 Warmtemakelaar Kempen 2.0. - opmaak warmteplan - screening mogelijkheid warmtecluster Mercuriussite - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de screening van de mogelijkheden van een warmtecluster voor de Mercuriussite door de firma Kelvin Solutions volgens het raamcontract afgesloten met IOK.

        Artikel 2: Bepaling van het vervolg van dit traject nadat resultaten van de eerste verkennende screening duidelijk zijn.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        IOK

      • Charter met betrekking tot de toekomstvisie van de Aa - van pilootproject naar écht impact creëren - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het charter en startnota klimaatbestendige Aa goed te keuren.

        Artikel 2: Schepen Johan Verhaegen te machtigen om op het officiële bekrachtigingsmoment van 21 november 2022 het charter te ondertekenen namens de gemeente.

      • Tijdelijk verkeersreglement - Industrieweg 23a en 23c - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 19, 21 en 22 november 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg 23a en 23c , zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via verkeerslichten.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene met volgende extra voorwaarde opgenomen:

        • het wegdek dient over de volledige breedte van de weg met 2 x 1 meter breedte hersteld te worden
        • de werken kunnen starten om 06.30 uur, maar moeten volledig uitgevoerd zijn om 13.30 uur.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 99032854635 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    • Team HRM

      • Delegatie aanstelling, ontslag en tucht - intrekking - goedkeuring

        Verworpen

        Artikel 1: Intrekking van de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 16 december 2019 houdende de goedkeuring om de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid van het gemeentepersoneel te delegeren aan de algemeen directeur.

        Artikel 2: Binnen het toepassingsgebied van de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid vallen alle personeelsleden van de gemeente, behalve de personeelsleden bedoeld in artikel 7 van voorliggende beslissing.

        Op personeelsleden waarvoor een bijzonder statuut of een bijzondere regeling van toepassing is, gelden de bepalingen van deze beslissing slechts voor zover ze hiermee niet strijdig zijn.

        Artikel 3: Onder aanstellingsbevoegdheid wordt begrepen:

        • Alle voorbereidende handelingen die leiden tot aanstelling, benoeming of bevordering, onder meer:

        -       Vacant verklaren van een openstaande betrekking in de personeelsformatie 

        -       Bekendmaken van een (toekomstige) vacante betrekking, met inbegrip van bepalen van de inschrijvingstermijn voor het indienen van de kandidaturen

        -       Vacant verklaren van andere betrekkingen: alle aanvragen voor vervanging, invulling van vacatures en extra tijdelijk personeel

        -       Aanleggen van een wervings- en bevorderingsreserve

        -       Bepalen volgens welke procedure een vacature wordt bezet

        -       Vaststellen aanvullende aanwervingsvoorwaarden (zie art 8 RPR)

        -       Schrappen van een diplomavereiste na overleg met de representatieve vakorganisaties (art 9 RPR)

        -       Vaststellen van een betrekking als een knelpuntberoep

        -       Vaststellen selectiecommissie

        -       Keuze van selectietechniek

        -       Keuze van bekendmakingskanalen oproep vacature

        -       Beoordelen van de ingediende kandidaturen

        -       Kennisnemen van (tussen) uitslagen examens/selectieproeven

        -       Vaststellen wervings- en bevorderingsreserves en verlenging, vaststellen datum indiensttreding

        -       Uitbreiden van de wekelijkse prestaties of omzetten naar voltijdse prestaties van een deeltijdse betrekking

        • Beslissingen tot benoeming, benoeming op proef en verlenging na benoeming op proef voor statutair personeel
        • Beslissing tot aanstelling voor contractueel personeel
        • Beslissingen tot bevordering en (verder) belasten met de taak van een andere functie in het kader van interne mobiliteit, waarneming hogere functie of ambtshalve herplaatsing
        • In disponibiliteit stellen van een statutair personeelslid wegens ambtsopheffing
        • Het in dienst houden van personeelsleden na het bereiken van de wettelijke pensioenleeftijdsgrens

        Artikel 4: Onder ontslagbevoegdheid wordt begrepen:

        • Een einde stellen aan het dienstverband van een statutair personeelslid wanneer:

        -       Een aangeboden ontslag wordt aanvaard

        -       Het personeelslid ambtshalve op pensioen wordt gesteld

        -       Het personeelslid tuchtrechtelijk wordt gestraft met het ontslag van ambtswege of de afzetting

        -       Het personeelslid wordt ontslagen na verloop van de proeftijd of wegens beroepsongeschiktheid na twee ongunstige evaluaties

        -       Het personeelslid overlijdt

        • Een einde stellen aan het dienstverband van een contractueel personeelslid:

        -       Wanneer de verbintenis tenietgaat volgens de algemene wijzen

        -       Door afloop van de termijn of voltooiing van het werk waarvoor de overeenkomst werd gesloten

        -       Door de wil van één van de partijen, wanneer de overeenkomst voor onbepaalde tijd werd gesloten of ingeval een dringende reden tot beëindiging voorhanden is

        -       Wegens beroepsongeschiktheid na twee ongunstige evaluaties

        -       Door overmacht

        -       Door het overlijden van de werknemer

        • Beslissingen omtrent de opzegtermijn of verbrekingsvergoeding na ontslag voor statutair en contractueel personeel

        Artikel 5: Overeenkomstig artikel 201 van het decreet lokaal bestuur treedt de overheid die op het ogenblik van de vaststelling der feiten bevoegd is voor het aanstellen en het ontslaan van het personeelslid, op als tuchtoverheid. In geval van delegatie aan de algemeen directeur, treedt de algemeen directeur op als tuchtoverheid voor de personeelsleden die aangesteld zijn door het college van burgemeester en schepenen, ten aanzien van feiten die hij vaststelt of waarvan kennis heeft gekregen na de datum van voorliggende delegatiebeslissing. De algemeen directeur licht het college tijdig in over onregelmatigheden en functioneringsproblemen.

        Artikel 6: De beslissingen die de algemeen directeur neemt ten gevolge van de delegatie van de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid worden maandelijks ter kennis en ter bespreking gebracht van het college.

        Artikel 7: Het college van burgemeester en schepenen behoudt de bevoegdheid voor het nemen van beslissingen met betrekking tot:

        • Aanstelling, ontslag en tucht van het onderwijzend personeel
        • Vaststelling en wijziging van collectieve uurroosters
        • Vaststelling van verlof- en sluitingsdagen 
        • Vaststelling van afwijkende regelingen voor vergoedingen en toelagen
        Artikel 8: De algemeen directeur informeert het college van burgemeester en schepenen trimestrieel in maart, juni, september en december integraal over de personeelsbeleid van de voorbije periode.

        Artikel 9: De delegatie om de aanstellings-, ontslag- en tuchtbevoegdheid wordt jaarlijks in december door het college van burgemeester en schepenen geëvalueerd.

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Algemeen directeur
        Financieel directeur
        Team HRM & Secreriaat
      • Personeelsbehoefteplan 2020-2025 - stand van zaken - kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 2: Goedkeuring van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Leden managementteam

        Team HRM & Secretariaat

        Team Financieel Management

    • Team Financieel Management

      • Aankoop hakselaar - gunning - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De inschrijver WILLEMEN NV wordt niet geselecteerd.

        Artikel 2: De inschrijvers GEJACO BVBA, Van Dyck Marcel Belgium en Eyckerman Motorland voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.

        Artikel 3: De offertes van Eyckerman Motorland, GEJACO BVBA en Van Dyck Marcel Belgium worden als volledig en regelmatig beschouwd.

        Artikel 4: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes (inclusief een samenvatting van de onderhandelingsfases) van 25 oktober 2022, opgesteld door team Financieel Management.

        Artikel 5: De opdracht “Aankoop hakselaar” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde GEJACO BVBA, Atealaan 24 te 2270 Herenthout tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van € 71.090,00 excl. btw of  86.018,90 incl. 21% btw.

        Volgende opties worden besteld: Verschillende types uitblaaspijp, kleine materiaalkoffer gemonteerd op/aan aanhangwagen of hakselaar waterdicht en voldoende ruim voor opbergen van o.a. klein materiaal, extra geluidsdempende onderdelen op/in het versnipperhuis bv. fluisterhakschijf mits het verkrijgen van een visum. De waarborgtermijn wordt vastgesteld op 26 maanden. De leveringstermijn wordt vastgesteld op 15 kalenderdagen.

        Artikel 6: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIN/2022/107.

        Artikel 7: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2410000/IO/0119/00 (actie/raming AC000560/MJP001845).

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel gemeente - vaststelling

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel gemeente met het volgende financieel evenwicht:

        Jaar

        Beschikbaar Budgettair Resultaat

        Autofinancieringsmarge

        2020

        4 831 539,79

        1 548 536,77

        2021

        6 121 463,58

        2 280 495,71

        2022

        7 685 870.33

        - 110 102,53

        2023

        3 868 725,22

        - 197 572,49

        2024

        279 811,74

        - 6 929 513,48

        2025

        1 643 368,68

        1 267 843.24

        Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden

      • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht

        Jaar

        Beschikbaar Budgettair Resultaat

        Autofinancieringsmarge

        2020

        4 831 539,79

        1 548 536,77

        2021

        6 121 463,58

        2 280 495,71

        2022

        7 685 870.33

        - 110 102,53

        2023

        3 868 725,22

        - 197 572,49

        2024

        279 811,74

        - 6 929 513,48

        2025

        1 643 368,68

        1 267 843.24

         

        Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

      • Programma groepsaankopen IOK 2023 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het programma groepsaankopen 2023.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK (Ann Rayen)

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Informatie & Communicatie

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team HRM

      • Kerkfabriek St. Lambertus - notulen 12 oktober 2022 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 12 oktober 2022 van kerkfabriek St. Lambertus.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Opbrengsten van 2022004973 tot en met 2022005094 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022004973 tot en met 2022005094.

      • Bestellijst van 7 november 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 7 november 2022.

      • Kosten van 28 oktober 2022 tot en met 3 november 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 28 oktober 2022 tot en met 3 november 2022.