Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 24/11/2025 - 13:30 Collegezaal

A-punt

Team Vrije tijd

  • Dit agendapunt te verwijzen naar de dagorde van de gemeenteraad van december 2025 met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven voor de ingang van het dienstreglement Bibliotheek Neteland (zie bijlage 1) vanaf 1 januari 2026.

    Artikel 2: Bij ingang van het nieuwe dienstreglement Bibliotheek Neteland op 1 januari 2026 wordt het dienstreglement Bibliotheek Neteland, goedgekeurd door de gemeenteraad op 22 juni 2021, opgeheven.

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:


    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING BELASTBAAR VOORWERP OF BELASTBAAR FEIT

    Voor de aanslagjaren 2026 tot en met 2031 wordt jaarlijks, ten voordele van de gemeente, 150 opcentiemen geheven op de gewestelijke heffing ter bestrijding van leegstand en verwaarlozing van bedrijfsruimten. 

     

    Artikel 2: WIJZE VAN INNING

    De vestiging en de inning van de gemeentebelasting gebeuren door toedoen van de Vlaamse Belastingdienst.


    Artikel 3: BEKENDMAKING

    Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.


    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Vlaamse Belastingdienst

    Team Ruimte & Vergunningen 

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING BELASTBAAR VOORWERP OF BELASTBAAR FEIT

    Voor de aanslagjaren 2026 tot en met 2031 wordt ten voordele van de gemeente een jaarlijkse belasting gevestigd op rendez-voushuizen.


    Artikel 2: DEFINITIES

    Rendez-voushuis: elke inrichting waar regelmatig de gelegenheid wordt geboden om een kamer, een appartement of een salon te huren of erover te beschikken voor een kort verblijf vanaf minder dan één uur, zowel tijdens de dag als tijdens de nacht, met het doel een intieme ontmoeting tussen verschillende personen mogelijk te maken voor andere doeleinden dan een overnachting, die het voorwerp uitmaken van de exploitatie van gangbare erkende hotels. 

     

    Artikel 3: BELASTINGPLICHTIGE

    De belasting is verschuldigd door de exploitant van het rendez-vous huis. Indien de identiteit van de exploitant niet kan worden vastgesteld, wordt de eigenaar van het rendez-voushuis als exploitant beschouwd. De eigenaar is hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de belasting die lastens de exploitant waarvan hiervoor sprake, werd ingekohierd.

     

    Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    Het bedrag van de belasting wordt vastgesteld op 1.500,00 euro per kamer, appartement of salon, zoals omschreven in artikel 2. De belasting is onverdeelbaar. Zij is verschuldigd voor het ganse jaar, ongeacht de datum van ingebruikname, de stopzetting of overname van het rendez-voushuis. Bij overname in de loop van een bepaald dienstjaar is de belasting in haar geheel opnieuw verschuldigd door de nieuwe eigenaar en exploitant en blijft de belasting, gesteld op de eigenaar en exploitant die de inrichting overdraagt, in haar geheel behouden.

     

    Artikel 5: VERMINDERINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 6: VRIJSTELLINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 7: WIJZE VAN INNING

    De belasting wordt ingevorderd door middel van een kohier dat wordt vastgesteld en uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen.

    De vestiging en de invordering van de belasting, evenals de regeling van de geschillen terzake, gebeuren volgens de modaliteiten vervat in het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen en latere wijzigingen. De bevoegde gemeentebeambten zijn gemachtigd om elk bedrog of elke overtreding in verband met deze verordening vast te stellen. De belastingplichtigen zijn ertoe gehouden deze vaststellingen te laten uitvoeren en eventueel te vergemakkelijken.


    Artikel 8: AANGIFTEPLICHT

    De belastingplichtigen zijn ertoe gehouden om uiterlijk op 30 juni van het belastingjaar aangifte te doen van het bestaan van een inrichting zoals bedoeld in artikel 2. Voor nieuwe inrichtingen dient deze aangifte te gebeuren alvorens zij hun activiteit aanvatten. 


    Artikel 9: INDIENEN VAN BEZWAREN

    De belastingschuldige of zijn vertegenwoordiger kan overeenkomstig de bepalingen van artikel 9 van het decreet van 30 mei 2008 bezwaar indienen tegen deze belasting bij het college van burgemeester en schepenen.


    Artikel 10: BEKENDMAKING

    Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.


    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Dit agendapunt te verwijzen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE VAN TOEPASSING IS

    Met ingang van 1 januari 2026 heft de gemeente een retributie op gedenkplaten en concessies begraafplaatsen. 

     

    Artikel 2: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

    De retributie is verschuldigd door de natuurlijke persoon of rechtspersoon die de gedenkplaat of de concessie aanvraagt. 

     

    Artikel 3: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    Voor de gedenkplaten Tarief
    Een naamplaatje op de gedenkzuil strooiweide, gravure en aanbrengen inbegrepen 62,00 euro
    Een naamplaatje op de sterrenweide, gravure en aanbrengen inbegrepen 62,00 euro
    Een naamplaatje op het monument van de natuurbegraafplaats, gravure en aanbrengen inbegrepen 62,00 euro
    Gedenkplaat met naamplaat, zonder gravure, op de urnevelden 320,00 euro
    Gedenkplaat voor de nis van het columbarium, zonder gravure 182,00 euro

    De bedragen van de retributie voor de gedenkplaten worden jaarlijks aangepast aan de gezondheidsindex (basis 2013). Dit gebeurt op 1 januari van elk jaar via de index van de maand november van het voorgaande jaar volgens volgende formule:

    T x I

    i

    Waarbij:

    T: tarief vastgesteld in dit artikel

    I: index van de maand november van het voorgaande jaar

    i: index van de maand november 2025 (basis 2013)

    De aldus bekomen bedragen worden afgerond naar een veelvoud van 1,00 euro. Dit houdt in dat een geïndexeerd bedrag dat eindigt op 0,50 euro of lager wordt afgerond naar het lagere veelvoud van 1,00 euro. Het geïndexeerd bedrag dat eindigt op 0,51 euro of hoger wordt afgerond naar het hogere veelvoud van 1,00 euro.

    Concessie Termijn Tarief
    Voor het begraven van één persoon of urne (leeftijd: meer dan 12 jaar) 25 jaar 300,00 euro


    Hernieuwing van de concessie Termijn Tarief
    Een persoon of een urne (leeftijd: meer dan 12 jaar) 20 jaar 200,00 euro per persoon
    Een persoon of een urne (leeftijd: meer dan 12 jaar) 10 jaar  100,00 euro per persoon


    Rechtzettingen en overgangsmaatregelen Termijn Tarief
    Een persoon of een urne (leeftijd: meer dan 12 jaar) 20 jaar 200,00 euro per persoon
    Een persoon of een urne (leeftijd: meer dan 12 jaar) 10 jaar 100,00 euro per persoon

     

    Artikel 4: VERMINDERINGEN OF VERHOGINGEN

    De bedragen van de concessies en hernieuwingen van concessies vermeld in artikel 3 worden verdubbeld voor de niet-inwoners van de gemeente Grobbendonk met uitzondering van: 

    • personen welke overleden zijn op het grondgebied van Grobbendonk;

    • menselijke lijken, ontdekt op het grondgebied van Grobbendonk; 

    • personen die de gemeente effectief bewonen, doch krachtens wettelijke bepalingen of internationale overeenkomsten vrijgesteld zijn van inschrijving in één van de bevolkingsregisters van Grobbendonk;

    • personen die vroeger in de bevolkingsregisters van Grobbendonk waren ingeschreven gedurende minstens 20 jaren. 

    Bij eventuele voortijdige beëindiging van een concessie kan de betaalde concessieprijs, noch geheel, noch gedeeltelijk teruggevorderd worden.


    Artikel 5: VRIJSTELLINGEN

    Niet van toepassing.

     

    Artikel 6: WIJZE VAN INNING

    De retributie is betaalbaar na toezending van de factuur.

    Betwistingen kunnen per brief, op het adres van de gemeente (Boudewijnstraat 4, 2280 Grobbendonk), of per e-mail via financieel.management@grobbendonk.be worden ingediend.

    Artikel 177 van het decreet lokaal bestuur voorziet in de mogelijkheid om een dwangbevel uit te vaardigen met het oog op de invordering van onbetwiste en opeisbare niet-fiscale schuldvorderingen. Bij betwisting kan het gemeentebestuur/OCMW-bestuur zich tot de burgerlijke rechtbank wenden om de retributie in te vorderen.

     

    Artikel 7: BEKENDMAKING

    Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

     

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Mens & Welzijn

  • Dit agendapunt te verwijzen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE VAN TOEPASSING IS

    Met ingang van 1 januari 2026 heft de gemeente een retributie op administratieve stukken.


    Artikel 2: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

    De retributie is verschuldigd door de natuurlijke persoon of rechtspersoon aan wie het stuk door de gemeente, op aanvraag of ambtshalve, wordt uitgereikt. 


    Artikel 3: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    De retributie wordt vastgelegd als volgt: 

    Elektronische kids-ID 0,00 euro gemeentebelasting, vermeerderd met de aanmaakkosten aangerekend door de federale overheid alsmede de kosten voor eventuele spoedprocedure
    Elektronische identiteitskaarten uitgereikt aan personen vanaf 12 jaar  7,50 euro, vermeerderd met de aanmaakkosten aangerekend door de federale overheid 
    Elektronische vreemdelingenkaarten 7,50 euro, vermeerderd met de kosten aangerekend door de federale overheid
    Attesten van immatriculatie  2,50 euro, vermeerderd met de kosten aangerekend door de federale overheid 
    Elektronische verblijfsdocumenten voor vreemdelingen jonger dan 12 jaar  0,00 euro gemeentebelasting, vermeerderd met de aanmaakkosten aangerekend door de federale overheid alsmede de kosten voor eventuele spoedprocedure
    Elektronische identiteitskaarten, elektronische vreemdelingenkaarten, internationale paspoorten of reisdocumenten voor vreemdelingen afgeleverd volgens een spoedprocedure 7,50 euro, vermeerderd met de kosten aangerekend door de federale overheid en/of bijhorende leveringskosten volgens de gekozen spoedprocedure
    Internationale paspoorten en reisdocumenten voor vreemdelingen vanaf de leeftijd van 18 jaar 7,50 euro, vermeerderd met de aanmaakkosten aangerekend door de federale overheid
    Inschrijving van vreemdelingen volgens bijlage 19ter, 15bis en 41bis 37,50 euro
    Bewijs van de registratie van een wettelijke samenwoning of een bewijs van de registratie van beëindiging van wettelijke samenwoning  7,50 euro
    Rijbewijzen en voorlopige rijbewijzen bankkaartmodel 7,50 euro, vermeerderd met de aanmaakkosten aangerekend door de federale overheid
    Internationale rijbewijzen 12,50 euro, vermeerderd met de aanmaakkosten aangerekend door de federale overheid
    Aanvraag van herdruk van de PUK-code voor geactiveerde kaarten 7,50 euro

    Echtheid documenten 

    Indien, in geval van ernstige twijfel, het gemeentebestuur een onderzoek vraagt naar de echtheid, conformiteit aan de lokale wetgeving of inhoudelijke authenticiteit van een document van een buitenlandse rechterlijke beslissing of een buitenlandse authentieke akte, dan zullen de kosten die verbonden zijn aan dit onderzoek in eerste instantie aangerekend worden aan de persoon of personen op wie het document betrekking heeft. Deze persoon of personen moeten bij twijfel aanvankelijk een forfaitaire onderzoeksvergoeding van 50,00 euro per document betalen. Indien nadien blijkt dat er nog bijkomende onderzoekskosten moeten betaald worden, dan worden deze ook aangerekend aan de persoon of personen op wie het document betrekking heeft. Indien het onderzoek uitwijst dat het document zowel materieel als inhoudelijk authentiek is en conform aan de lokale wetgeving, vallen de kosten van het onderzoek ten laste van de Belgische Staat en wordt het bedrag dat betaald werd voor de onderzoekskosten terugbetaald aan de persoon of personen op wie het document betrekking heeft. 


    Artikel 4: VERMINDERINGEN OF VERHOGINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 5: VRIJSTELLINGEN

    • De stukken die krachtens een wet, een decreet, een koninklijk besluit, een besluit van de Vlaamse Regering of een andere overheidsverordening kosteloos door het gemeentebestuur dienen te worden afgegeven.
    • De stukken die als dusdanig reeds het voorwerp zijn van de heffing van een belasting of retributie ten behoeve van de gemeente krachtens een wet, decreet of verordening. 
    • De stukken die vereist zijn voor iedereen die verklaart dat voormelde stukken dienen te worden voorgelegd om een tewerkstelling te bekomen, te kunnen solliciteren of aan examens of proeven deel te nemen met het oog op een eventuele aanwerving. 
     

    Artikel 6: WIJZE VAN INNING

    De retributie wordt aan het loket cash of met een elektronische betaling voldaan. Indien dit niet gebeurt, is ze betaalbaar na toezending van de factuur.

    Betwistingen kunnen per brief, op het adres van de gemeente (Boudewijnstraat 4, 2280 Grobbendonk), of per e-mail via financieel.management@grobbendonk.be worden ingediend.

    Artikel 177 van het decreet lokaal bestuur voorziet in de mogelijkheid om een dwangbevel uit te vaardigen met het oog op de invordering van onbetwiste en opeisbare niet-fiscale schuldvorderingen. Bij betwisting kan het gemeentebestuur zich tot de burgerlijke rechtbank wenden om de retributie in te vorderen.

     

    Artikel 7: BEKENDMAKING

    Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

     

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Mens & Welzijn

  • Dit agendapunt te verwijzen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE VAN TOEPASSING IS

    Met ingang van 1 januari 2026 heft de gemeente een retributie op producten en administratieve prestaties.


    Artikel 2: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

    De retributie is verschuldigd door de natuurlijke persoon of rechtspersoon die de prestatie aanvraagt of het product koopt.

     

    Artikel 3: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    Diversen

    Het afleveren van lijsten uit het rijksregister, ongeacht of het op papier of digitaal is 75,00 euro per lijst
    Huwelijksaandenkenboekje 40,00 euro
    Paneel voor informatieborden 90,00 euro
    Inlichtingen die schriftelijk verstrekt worden door de gemeentelijke diensten en die niet louter het laten inzien, het uitleg geven over en een afschrift afleveren van bestuursdocumenten betreffen, maar ruim opzoekingswerk en het samenstellen van een dossier vereisen betreffende specifieke zaken 38,00 euro per begonnen uur
    Bewegwijzering 182,00 euro

    Toeristische producten

    Toeristische producten Het college van burgemeester en schepenen bepaalt, rekening houdend met de kostprijs, de retributie per product

    Met uitzondering van de toeristische producten worden de bedragen van de retributie jaarlijks aangepast aan de gezondheidsindex (basis 2013). Dit gebeurt op 1 januari van elk jaar via de index van de maand november van het voorgaande jaar volgens volgende formule:

    T x I

    i

    Waarbij:

    T: tarief vastgesteld in dit artikel

    I: index van de maand november van het voorgaande jaar

    i: index van de maand november 2025 (basis 2013)

    De aldus bekomen bedragen worden afgerond naar een veelvoud van 1,00 euro. Dit houdt in dat een geïndexeerd bedrag dat eindigt op 0,50 euro of lager wordt afgerond naar het lagere veelvoud van 1,00 euro. Het geïndexeerd bedrag dat eindigt op 0,51 euro of hoger wordt afgerond naar het hogere veelvoud van 1,00 euro.

     

    Artikel 4: VERMINDERINGEN OF VERHOGINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 5: VRIJSTELLINGEN

    Niet van toepassing


    Artikel 6: WIJZE VAN INNING

    De retributie wordt aan het loket cash of met een elektronische betaling voldaan. Indien dit niet gebeurt, is ze betaalbaar na toezending van de factuur.

    Betwistingen kunnen per brief, op het adres van de gemeente (Boudewijnstraat 4, 2280 Grobbendonk), of per e-mail via financieel.management@grobbendonk.be worden ingediend.

    Artikel 177 van het decreet lokaal bestuur voorziet in de mogelijkheid om een dwangbevel uit te vaardigen met het oog op de invordering van onbetwiste en opeisbare niet-fiscale schuldvorderingen. Bij betwisting kan het gemeentebestuur zich tot de burgerlijke rechtbank wenden om de retributie in te vorderen.

     

    Artikel 7: BEKENDMAKING

    Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

     

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Dit agendapunt te verwijzen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE VAN TOEPASSING IS

    Met ingang van 1 januari 2026 heft de gemeente een retributie op het gebruik van een standplaats tijdens de twee kermissen in de gemeente.


    Artikel 2: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

    De retributie is verschuldigd door de rechtspersoon aan wie het plaatsrecht werd toegekend.


    Artikel 3: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    Half-vasten kermis (voor de duur van de kermis):

    Plaats I: 109,00 euro

    Plaats II: 186,00 euro

    Plaats III: 124,00 euro

    Plaats IV: 63,00 euro

    Plaats V: 63,00 euro

    Plaats VI: 65,00 euro

    Plaats VII: 63,00 euro

    Plaats VIII: 63,00 euro

    Plaats IX: 63,00 euro

    Plaats X:  65,00 euro


    Augustus kermis (voor de duur van de kermis):

    Plaats I: 435,00 euro

    Plaats II: 745,00 euro

    Plaats III: 495,00 euro

    Plaats IV: 250,00 euro

    Plaats V: 250,00 euro

    Plaats VI: 260,00 euro

    Plaats VII: 250,00 euro

    Plaats VIII: 250,00 euro

    Plaats IX: 250,00 euro

    Plaats X:  260,00 euro

    De bedragen van de retributie worden jaarlijks aangepast aan de gezondheidsindex (basis 2013). Dit gebeurt op 1 januari van elk jaar via de index van de maand november van het voorgaande jaar volgens volgende formule:

    T x I

    i

    Waarbij:

    T: tarief vastgesteld in dit artikel

    I: index van de maand november van het voorgaande jaar

    i: index van de maand november 2025 (basis 2013)

    De aldus bekomen bedragen worden afgerond naar een veelvoud van 1,00 euro. Dit houdt in dat een geïndexeerd bedrag dat eindigt op 0,50 euro of lager wordt afgerond naar het lagere veelvoud van 1,00 euro. Het geïndexeerd bedrag dat eindigt op 0,51 euro of hoger wordt afgerond naar het hogere veelvoud van 1,00 euro.


    Artikel 4: VERMINDERINGEN OF VERHOGINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 5: VRIJSTELLINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 6: WIJZE VAN INNING

    De retributie is betaalbaar na toezending van de factuur.

    Betwistingen kunnen per brief, op het adres van de gemeente (Boudewijnstraat 4, 2280 Grobbendonk), of per e-mail via financieel.management@grobbendonk.be worden ingediend.

    Artikel 177 van het decreet lokaal bestuur voorziet in de mogelijkheid om een dwangbevel uit te vaardigen met het oog op de invordering van onbetwiste en opeisbare niet-fiscale schuldvorderingen. Bij betwisting kan het gemeentebestuur zich tot de burgerlijke rechtbank wenden om de retributie in te vorderen.


    Artikel 7: BEKENDMAKING

    Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.


    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije tijd

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Dit agendapunt te verwijzen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE VAN TOEPASSING IS

    Met ingang van 1 januari 2026 heft de gemeente een retributie op de diensten van de openbare bibliotheek en de verkoop van afgevoerde materialen.


    Artikel 2: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

    De retributie is verschuldigd door de natuurlijke persoon of rechtspersoon die beroep doet op de aangeboden diensten van de bibliotheek.

      

    Artikel 3: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    Lidmaatschap      Lidmaatschap onder de 18 jaar  gratis
    Lidmaatschap boven de 18 jaar    Lidmaatschap 7,50 euro
    Lidmaatschap houders van een UiTPAS Kempen met kansentarief 1,50 euro
    Lidmaatschap leerkrachten gratis
    Lidmaatschap studenten  gratis 
    Het vervangen van een verloren of beschadigde bibliotheekpas 2,50 euro 
    Leentarieven Boek, cd, dvd, game, strip, tijdschrift, …  gratis
    e-boek gratis
    Verstrijken uitleentermijn Herinnering 3 dagen voor inleverdatum gratis
    Rappel 1 (één week na inleverdatum)   gratis
    Rappel 2 (drie weken na inleverdatum)  gratis

    Rappel 3: materiaalvergoedingsnota   

    (vier weken na inleverdatum) 

    melding kostprijs materialen (actuele handelswaarde), één week tijd om in te leveren  + 10,00 euro administratiekosten

    Rappel 4: factuur vanuit team Financieel management   

    (vanaf vijf weken na inleverdatum) 

    kostprijs materialen (actuele handelswaarde)  + 20,00 euro administratiekosten

    Verlies en beschadiging

    De collectieverantwoordelijken van de bibliotheek bepalen hoe groot de beschadiging is. 

     Bij een kleine beschadiging van materialen wordt 20% van de aankoopprijs gevraagd.  
    Ontbreekt er een noodzakelijk onderdeel of is er materiaal onherstelbaar beschadigd, verloren of gestolen, dan wordt de volledige aankoopprijs voor een nieuw exemplaar gevraagd. Deze materialen worden afgeschreven uit de bibliotheek. De gebruiker kan ze niet terugbezorgen of een terugbetaling ontvangen.  
    Interbibliothecair leenverkeer Interbibliothecair leenverkeer binnen Neteland indien je deze aanvraag aan de balie van de bibliotheek doet. gratis
    Interbibliothecair leenverkeer van materialen van bibliotheken buiten Neteland en alle online aanvragen binnen Neteland. 8,00 euro per aanvraag
    Scannen Scannen gratis
    Fotokopieën en prints Zwart/wit per A4-pagina enkel   0,10 euro
    per A4-pagina recto verso 0,20 euro
    per A3-pagina enkel  0,20 euro
    per A3-pagina recto verso   0,40 euro
    Kleur per A4-pagina  0,50 euro
    per A4-pagina recto verso 1,00 euro
    per A3-pagina enkel 1,00 euro
    per A3-pagina recto verso 2,00 euro
    Afgevoerde materialen 4 afgevoerde tijdschriften 0,50 euro
    Afgevoerde materialen, exclusief tijdschriften, ongeacht de staat waarin het materiaal zich bevindt per stuk 0,50 euro
    per 5 stuks 2,00 euro

     

    Artikel 4: VERMINDERINGEN OF VERHOGINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 5: VRIJSTELLINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 6: WIJZE VAN INNING

    De retributie is betaalbaar online via mijn.bibliotheek.be, aan de balie van de bib of na toezending van een materiaalvergoedingsnota of factuur.

    Betwistingen kunnen per brief, op het adres van de gemeente (Boudewijnstraat 4, 2280 Grobbendonk), of per e-mail via financieel.management@grobbendonk.be worden ingediend.

    Artikel 177 van het decreet lokaal bestuur voorziet in de mogelijkheid om een dwangbevel uit te vaardigen met het oog op de invordering van onbetwiste en opeisbare niet-fiscale schuldvorderingen. Bij betwisting kan het gemeentebestuur zich tot de burgerlijke rechtbank wenden om de retributie in te vorderen.


    Artikel 7: BEKENDMAKING

    Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.


    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije tijd

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 2: INWERKINGTREDING EN LOOPTIJD

    Dit reglement is van toepassing vanaf 1 januari 2026.


    Artikel 3: DOEL

    De gemeente Grobbendonk wil binnen de grenzen van het goedgekeurd meerjarenplan en volgens de voorwaarden die hierna worden vastgelegd busreizen voor socio-culturele verenigingen met focus op doelgroep senioren en/of ziekenzorg subsidiëren ter ondersteuning van het plaatselijk senioren- en/of ziekenzorgwerk. 

    Het college van burgemeester en schepenen beslist over elke aangelegenheid die niet geregeld is in dit reglement of die een verduidelijking vereist. 


    Artikel 4: DEFINITIES

    Niet van toepassing.


    Artikel 5: DOELGROEP EN TOEPASSINGSGEBIED

    Voor de subsidie komen enkel erkende socio-culturele verenigingen in aanmerking met als hoofddoelstelling de focus op doelgroep senioren en/of ziekenzorg. 


    Artikel 6: VOORWAARDEN 

    Een vereniging heeft recht op 2 busreizen per kalenderjaar. 


    Artikel 7: SUBSIDIEBEDRAG

    De subsidie voor een busreis bedraagt 425,00 euro. Indien een vereniging met de focus op ziekenzorg gebruik maakt van een liftbus wordt dit bedrag opgetrokken tot 475,00 euro. Het subsidiebedrag mag nooit de werkelijke kost van het busvervoer overstijgen.


    Artikel 8: PROCEDURE

    • Aanvraag
      • De gemeente stelt een formulier om de aanvraag in te dienen ter beschikking op de gemeentelijke website. Het formulier kan ook via team Vrije tijd opgevraagd worden. 
      • De vereniging kan het aanvraagformulier indienen tot één maand voor de effectieve busreis bij team Vrije tijd.  
    • Toe te voegen documenten
      • aanvraagformulier busreizen 2026 - 2031
    • Behandeling
      • Binnen een maand na de busreis brengen de aanvragers een financieel dossier binnen bij het team Vrije tijd. Dit dossier bevat de factuur. 
    • Uitbetaling
      • Na de officiële financiële goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen zullen de subsidies uitbetaald worden.


    Artikel 9: CONTROLE

    Niet van toepassing.


    Artikel 10: SANCTIES

    Bij oneigenlijk gebruik van de subsidies kan het college van burgemeester en schepenen het bedrag van de op grond van dit reglement toegekende subsidies geheel of gedeeltelijk terugvorderen.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 2: INWERKINGTREDING EN LOOPTIJD

    Dit reglement is van toepassing vanaf 1 januari 2026.


    Artikel 3: DOEL

    De gemeente Grobbendonk wil het schoolzwemmen van de leerlingen van de basisscholen subsidiëren volgens de voorwaarden die hierna worden vastgelegd.

     

    Artikel 4: DEFINITIES

    Niet van toepassing.


    Artikel 5: DOELGROEP EN TOEPASSINGSGEBIED

    Voor de subsidie aangaande zwemmen komen enkel de leerlingen van de basisscholen in de gemeente Grobbendonk in aanmerking, met uitzondering van de leerlingen van het zesde leerjaar. De inkomgelden van het zwemmen, met uitzondering van deze van de leerlingen van het zesde leerjaar, kunnen via dit subsidiereglement door de school bij de gemeente Grobbendonk gerecupereerd worden.

     

    Artikel 6: VOORWAARDEN 

    Terugbetaling van het inkomgeld voor de zwembeurten van de leerlingen van de basisscholen; met uitzondering van de leerlingen van het zesde leerjaar. De aanvraag dient gestaafd te worden met facturen.

     

    Artikel 7: SUBSIDIEBEDRAG

    De subsidie wordt als volgt uitbetaald: per kwartaal worden de betaalde inkomgelden van de zwembeurten, met uitzondering van deze van het zesde leerjaar, terugbetaald aan de scholen.

     

    Artikel 8: PROCEDURE

    1. Aanvraag: per kwartaal terugvordering aan te leveren door de scholen bij team Financieel Management.
      • Toe te voegen documenten: facturen met zwemkosten per kwartaal, exclusief de uitgaven voor de leerlingen van het zesde leerjaar.
    2. Behandeling: verificatie door team Financieel Management.
    3. Uitbetaling: per kwartaal aan de scholen na controle door team Financieel Management.
     

    Artikel 9: CONTROLE

    De gemeente Grobbendonk behoudt zich het recht om de facturen en terugvorderingsstaten van de zwembeurten te verifiëren.


    Artikel 10: SANCTIES

    Niet van toepassing.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad van december met volgend voorstel:


    Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

    Niet van toepassing.


    Artikel 2: INWERKINGTREDING EN LOOPTIJD

    Dit reglement is van toepassing vanaf 1 juli 2026.


    Artikel 3: DOEL

    De gemeente Grobbendonk wil kwetsbare gezinnen subsidiëren volgens de voorwaarden die hierna worden vastgelegd. De gemeente wil het recht op een dagelijkse volwaardige en gezonde warme maaltijd waarborgen voor elk kind.  

    De tussenkomst heeft betrekking op de kosten die worden aangerekend via de schoolfactuur aan de ouders/voogd voor de warme maaltijden. Van deze kosten zal 20% aangerekend worden via de schoolfactuur en 80% wordt gesubsidieerd door de gemeente Grobbendonk.

     

    Artikel 4: DEFINITIES

    Kansentarief UiTPAS: een spaar- en kortingskaart voor mensen die het financieel moeilijk hebben en gedomicilieerd zijn in regio UiTPAS Kempen waarbij ze 80% korting krijgen bij deelname aan UiTPAS-activiteiten of lidgelden bij UiTPAS-partners.

    Verhoogde Tegemoetkoming: een sociaal statuut voor personen met een laag inkomen dat zorgt voor een hogere terugbetaling van medische kosten en andere financiële voordelen.

    LOI: een kleinschalig opvanginitiatief, meestal een gemeubelde woning, voor asielzoekers die materiële hulp en begeleiding krijgen zolang hun asielprocedure loopt.


    Artikel 5: DOELGROEP EN TOEPASSINGSGEBIED

    De tussenkomst is van toepassing indien de leerling in een school gevestigd in Grobbendonk is ingeschreven en de leerling of één van de ouders/voogd recht heeft op een kansentarief volgens onderstaande situaties.

     

    Artikel 6: VOORWAARDEN 

    Volgende personen hebben recht op een kansentarief:

    • personen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming;

    • personen met een schuldoverlast die gekend zijn bij het OCMW;

    • personen die verblijven in een LOI;

    • gezinnen met kinderen, gekend bij het OCMW, die gezinsbegeleiding krijgen of gezinnen met kinderen die vanuit het OCMW zijn toegeleid naar gezinsbegeleiding

    • personen die in begeleiding zijn bij het OCMW, maar niet onder de vijf specifieke doelgroepencriteria vallen, doch waarvan de begeleidende maatschappelijk werker de inschatting maakt dat toegang tot de UiTPAS een meerwaarde is omwille van financiële en/of sociale redenen. De maatschappelijke werker heeft daarbij het mandaat om deze inschatting te bepalen op basis van zijn/haar professionele expertise.


    Artikel 7: SUBSIDIEBEDRAG

    Er wordt een solidaire kostendeling van deze schoolkosten toegepast voor mensen met een kansentarief.

    • De rechthebbende betaalt 20% van de kostprijs zoals opgenomen in het school- reglement.
    • De gemeente Grobbendonk komt tussen voor het resterende verschil, zijnde 80%, en vergoedt hiervoor rechtstreeks de school.


    Artikel 8: PROCEDURE

    1. Aanvraag:

    De ouder of voogd toont éénmaal, bij voorkeur in het begin van het schooljaar, aan de hand van de vermelde documenten aan dat men recht heeft op het kansentarief. Het bewijsstuk wordt overgemaakt aan de verantwoordelijke van de school.

    2. Toe te voegen documenten:

    • attest gecreëerd door het UiTPAS-platform
    • attest/kaartje van OCMW Grobbendonk
    • attest verhoogde tegemoetkoming 

    3. Behandeling:

    Het bewijsstuk wordt overgemaakt aan de verantwoordelijke van de school. De ouder of voogd geeft de school de toestemming de gegevens over te maken aan het OCMW. De geldigheid van het recht op tussenkomst bij deze warme maaltijden loopt af op 30 juni van het lopende schooljaar.

    4. Uitbetaling

    De school past vanaf de 1ste van de maand waarop het document ontvangen werd het kansentarief op de vermelde kostprijs toe. Op kwartaalbasis zal de school de gederfde inkomsten (80% van de kostprijs van de warme maaltijden afgenomen door kwetsbare kinderen) kunnen terugvorderen aan de hand van een onkostennota. De overige 20% wordt rechtstreeks gefactureerd via de schoolrekening.  


    Artikel 9: CONTROLE

    De gemeente Grobbendonk behoudt zich het recht om de gegeven informatie en bewijsstukken te verifiëren bij de school en/of ouder/voogd. Jaarlijks wordt bekeken of het kansentarief nog geldig is voor de UiTPAS-houder.


    Artikel 10: SANCTIES

    Het college van burgemeester en schepenen beoordeelt of er sprake is van misbruik, en kan hiervoor een sanctie opleggen. Indien onvolledige of onjuiste informatie wordt verstrekt, kan dit — afhankelijk van de omstandigheden — leiden tot het terugvorderen van de toegekende ondersteuning bij de school of bij de ouder/voogd. 

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 19 november 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Evy Sohier wonende te Herenthoutse steenweg 91 te 2288 Grobbendonk voor het schilderen van gevels en het aanbrengen van gevelisolatie, met als adres Herenthoutse steenweg 91, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 299X2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: schilderen van gevels en het aanbrengen van gevelisolatie.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 17 november 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Peter Van Den Broeck, wonende te Herentalse steenweg 89 H 2280 Grobbendonk voor het plaatsen van een tuinberging, met als adres Fabiolalaan 5, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 91 B 2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: plaatsen van een tuinberging.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    - streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;

    - de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 30/10/2025 door de deputatie aan Janssens J CommV met als adres Klein Blokt zn.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

  • Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de Vlaamse overheid departement Omgeving van 18 november 2025.

    Artikel 2: Het lokaal bestuur Grobbendonk dient de beslissing bekend te maken.

    Artikel 3: Tegen deze beslissing kan beroep worden ingesteld bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen binnen een termijn van 45 dagen.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor het regulariseren van 2 notenbomen en 2 fruitbomen op het perceel Weikens zn, kadastraal gekend als 2/A/74X. 

    Artikel 2: Heraanplant wordt opgelegd via de omgevingsaanvraag OMV_2025129355.

    Artikel 3: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 2 (17/08/2025 - 16/09/2025) van Stadsbader Contractors nv, Antoon van Osslaan 1 te 1120 Brussel voor de opdracht “E313: Plaatsen van geluidsschermen te Grobbendonk” voor een bedrag van 207.766,86 euro excl. btw of 251.397,90 euro incl. btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van 1.038.695,56 euro excl. btw of 1.256.821,63 euro incl. btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000292/MJP000312).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Agentschap Wegen en Verkeer
    Stadsbader Contractors nv

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan het P-Team voor de organisatie van Nieuwjaarsreceptie Camping Zomerrust die aanvangt 16 januari 2026 19.00 uur en eindigt op 17 januari 2026 02.00 uur in de Volle Vaart. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 16 januari 2026 19.00 uur tot 17 januari 2026 tot maximum 02.00 uur tot een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A). 

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    P-Team

    Noodplanningsambtenaar

  • Artikel 1: Toestemming te geven om in samenwerking met Kempens Karakter het project 'Nieuwjaarke zoete' te organiseren.

    Artikel 2: Toestemming te geven om de bedeling te laten uitvoeren door de medewerkers bibliotheek in Grobbendonk en de zaalwachter in Bouwel.

    Artikel 3: Team Financieel Management de opdracht te geven om 150,00 euro cash te voorzien in de vorm van 0.50 cent om uit te delen aan de nieuwjaarszangertjes.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Informatie & Communicatie
    Team HRM & Secretariaat

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om het omruilvoordeel voor UiTPAS aan te bieden zoals voorgesteld, namelijk: 10 punten voor een Grobbendonkse Cadeaucheque van 5 euro. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht in bijlage, zoals opgesteld door team Vrije tijd. 

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om de jongeren die deelnemen aan de animatorcursus van VDS op De Vesten en in gemeente Grobbendonk wonen financieel te ondersteunen door de deelnameprijs 182,14 euro te betalen. De jongere komt nadien niet meer in aanmerking voor een kadervormingssubsidie.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd

Team Welzijn

Team Informatie en Communicatie

  • Artikel 1: Goedkeuring om de volgende defecte/verouderde ICT-materialen duurzaam te laten recycleren:

    Omschrijving Merk Aantal
    Bancontactterminal Ingenico, C-zam 4
    Barcode handscanner Telematic 2
    Bekabels (HDMI, VGA, Elec, ...) Allerlei X
    Desktop Fujitsu 2
    Desktop HP 2
    Digitale camera's Canon 3
    Docking Stations HP 2
    JetDirect 300x Para print server HP 2
    Laptop Siemens 1
    Laptop Fujitsu 2
    Muizen, keyboards, kaartlezers Allerlei X
    Firewalls en routers Unifi, Juniper, AXS Guard, Proximus 17
    Printer HP 6
    Printer Brother 1
    Schermen IBM, PHilips, Samsung, Dell 4
    Switches 3com, Alcatel Lucent 4
    Thin Clients Wise 2
    Ticket printers Epson 5

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Team Informatie & Communicatie

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring toetreding tot de groepsaankoop gevoerd via de aankoopcentrale van IOK met als titel "Groepsaankoop raamovereenkomst voor het vernietigen van vertrouwelijke documenten".

    Artikel 2: De toetreding zal aanvangen op 1 december 2025.

    Artikel 3: De overeenkomst zal eindigen 30 november 2029.

    Artikel 4: De uitvoering van de opdracht zal gebeuren zoals beschreven in het bestek (Ref.: IOK_2506ARCH_MP) opgemaakt door IOK.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel management
    Team Informatie & Communicatie
    IOK
    Onderneming Renewi

  • Artikel 1: Goedkeuring toetreding tot raamcontract via opdrachtencentrale van de federale overheid. De gegunde firma hierbij is Worldline, Haachtsesteenweg 1442 te Brussel.

    Artikel 2: De gemeente doet een beroep op deze raamovereenkomst om online betaling van lidgelden van de bibliotheek te kunnen aanbieden.

    Artikel 3: De uitvoering dient te gebeuren conform de gebruikersovereenkomst.

    Artikel 4: Goedkeuring om te starten vanaf 1 januari 2026 gedurende de volledige looptijd van de overeenkomst.

    Artikel 5: Einddatum van de overeenkomst is 3 april 2029.

    Artikel 6: De uitvoering dient te gebeuren conform de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek FOD BOSA DG VD/2024/M1184 ePayment.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel management
    Team Informatie & Communicatie
    FOD Beleid en Ondersteuning
    Cultuurconnect
    Onderneming Worldline

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het proces-verbaal van de voorlopige oplevering van de opdracht "Raamovereenkomst brand- en inbraakalarm".

    Artikel 2: Goedkeuring voor voorlopige oplevering met startdatum 29 september 2025.

    Artikel 3: Goedkeuring voor het opstarten van de waarborgperiode van 12 maanden dewelke zal eindigen op 29 september 2029

    Artikel 4: Betaalbaarstelling van de factuur voor een bedrag van 42.750,99 euro incl. 21% btw.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel management
    Team Ruimte & Vergunningen
    Onderneming K & S Security

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de meerprestatie met betrekking tot het aanpassen van het ontwerp van de fietssnelweg in het kader van het vermijden van wateroverlast.

    Artikel 2: Onderhavig wijzigingsbevel laat alle overige contractuele voorwaarden met betrekking tot de uitvoering van de deelopdracht onverlet. De opdrachtdocumenten blijven mutatis mutandis van toepassing op de deelopdracht.

    Artikel 3: Goedkeuring voor de raming van 23.412 euro excl. BTW, zijnde 28.328,52 euro incl. BTW.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Arcadis Belgium nv

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het bestek met nr. FIM-KIA-2025-378 en de raming voor de opdracht “Aankoop van een nieuwe stroomgenerator”, opgesteld door Team Financieel management. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
    Artikel 2: Goedkeuring voor de raming van 55.000,00 euro incl. 21% btw
    .

    Artikel 3: Goedkeuring gunning opdracht bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 4: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 5: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 15 december 2025 om 10.00 uur.

    Artikel 6: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in de investeringskredieten van 2025, op boekhoudsleutel 2025/2300000/IO/0119/00.

    Artikel 7: Afschrift wordt bezorgd aan:

    Team Financieel management
    Team Uitvoering & Onderhoud

  • Nadat Paulien Vervoort, schepen, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 CLB.

    Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 24 november 2025.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 24 november 2025.

    Artikel 3: Goedkeuring kredietverschuiving voor realisatie aankoop en plaatsing nieuwe toneelgordijnen:
    - Vermeerdering van MJP00302 (Volle Vaart verduurzamen) met 6.968,70 euro.
    - Vermindering van MJP001284 (we verduurzamen de Loods.) met 6.868,70 euro.

  • Nadat Paulien Vervoort, schepen, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 CLB.

    Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 13 november 2025 tot en met 20 november 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2025014757 tot en met 2025015463.

Onderwijs

  • Artikel 1: Betrokkene neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool KLIM-OP Bouwel voor de periode van 01 december 2025 tot en met 28 februari 2026.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    KLIM-OP Bouwel


Publicaties