Artikel 1: Sarah Peeters, Boudewijnlaan 124, 2243 Pulle, legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: “Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 24 juli 2023 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de algemene jaarvergadering van 25 april 2023 van Kempens Woonkrediet.
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de algemene vergadering, raad van bestuur en regionale bestuurscomités Antwerpen van 10 mei, 24 mei en 21 juni 2023 van Fluvius Antwerpen.
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de algemene vergadering van 29 juni, raad van bestuur van 16 & 24 mei en regionale bestuurscomités Noord en Zuid van 30 maart & 24 mei 2023 van Iveka.
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Stijn Heylen voor het vervangen van een garagepoort door een geïsoleerde buitenmuur met steenstrips, met als adres Hoveniersstraat 22 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 107F12.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het vervangen van een garagepoort door een geïsoleerde buitenmuur met steenstrips.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
• De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
• De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
• Deze vergunning geldt enkel voor de aangevraagde werken, namelijk het wijzigen van de voorgevel namelijk het vervangen van de garagepoort door een geïsoleerde buitenmuur met steenstrips.
• Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
• Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
• De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Joris Vleugels voor het rooien van bomen, het aanleggen van een waterpartij en het bouwen van een bijgebouw en brug, met als adres Heirbaan 14, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 361D.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het rooien van bomen, het aanleggen van een waterpartij en het bouwen van een bijgebouw en brug.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning geweigerd op 6 juli 2023 door deputatie aan Loft 64 met als adres Astridplein 42, 44, 46.
Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.
Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 19 juli 2023 door Vlaamse Regering aan Antwerp Express Port nv met als adres Industrieweg 30-34-36.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Sebastiaan De Belder voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Putrand 33, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 140N5 met inrichtingsnummer 20230729-0010.
Zodat de inrichting voortaan omvat
53.2.2°a) - Aktename
Het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling (220 m³ per dag op te pompen om een zwembad uit te graven) - 3.000 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door het gemeentebestuur Grobbendonk voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Vaartkom 6, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 489F met inrichtingsnummer 20230727-0002.
Zodat de inrichting voortaan omvat
53.2.2°a) - Aktename
tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van regenwaterputten (498 m³/dag) - 5.557 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het perceel komt in aanmerking voor het bouwen van een ééngezinswoning in open bebouwing, met als voorwaarde:
- De nodige adviezen worden opgevraagd tijdens de procedure van de aanvraag tot omgevingsvergunning. De aanvrager dient te voldoen aan de voorwaarden opgenomen in deze adviezen en ramingen.
- Bij een eventueel te organiseren openbaar onderzoek zal er rekening gehouden worden met gegronde bezwaarschriften.
- De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is van toepassing en de aanvraag tot een omgevingsvergunning voor het bouwen van een eengezinswoning dient hieraan te voldoen.
Artikel 1: Goedkeuring voor de uitbatingsvergunning voor Brasserie De Waterkant, gelegen Herentalse steenweg 63 te 2280 Grobbendonk met ondernemingsnummer 0800.602.564.
Artikel 2: De uitbater moet volgende voorwaarden naleven:
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Betrokkenen
Noodplanning@regioneteland.be
Artikel 1: Machtiging verlenen aan Bloemen- en fruithandel Voet tot de verkoop van bloemen op de zone voor ambulante handel Troon op maandag 14 augustus 2023 en dinsdag 15 augustus 2023 in het kader van Moederdag, van 7.00 uur tot 15.00 uur.
Artikel 2: De standhouder moet voldoen aan de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:
- De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;
- Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;
- De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;
- Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;
- De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
De standhouder
Artikel 1: Machtiging te verlenen aan Medische Pedicure Kempen met ondernemingsnummer 0515.919.541 om met een wagen met luifel te mogen staan op de parking voor ambulante handel te Troon vanaf maandag 11 september 2023 van 8.00 uur tot 20.00 uur.
Artikel 2: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:
- De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;
- Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;
- De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;
- Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;
- De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Medische Pedicure Kempen
Team Financieel Management
Artikel 1: Vanaf 21 augustus 2023 zal een fietszone ingericht worden in de Oudstrijdersstraat vanaf het kruispunt met de Populierendreef tot en met huisnummer 18 en de Bovenpad vanaf het kruispunt met de Oudstrijdersstraat tot het kruispunt met de Bergstraat.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met de borden F111 (begin fietszone) en F113 (einde fietszone):
• Ter hoogte van het kruispunt Oudstrijdersstraat - Populierendreef
• Ter hoogte van het kruispunt Bovenpad – Bergstraat
• Ter hoogte van het kruispunt Bovenpad – Jos de Schutterstraat
• Ter hoogte van het kruispunt Bovenpad – Neerveld
• Ter hoogte van het kruispunt Bovenpad – Kiezelweg
• Ter hoogte van het kruispunt Bovenpad – Notelaarsweg
Artikel 3: Deze maatregel zag gesignaleerd worden met fietszonelogo's, fietslogo's en sergeantstrepen op de rijbaan volgens de bijgevoegde presentatie - pagina 8 tot en met 13.
Artikel 4: Deze maatregel zal, in toevoeging aan de presentatie, gesignaleerd worden via 2 fietslogo's met sergeantstrepen net vóór de bocht in de Oudstrijdersstraat.
Artikel 5: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.
Artikel 6: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 23 april 2018 houdende goedkeuring van het aanvullend verkeersreglement vaste en variabele zone 30 schoolomgeving wordt herroepen en aangepast als volgt:
Artikel 1: Aan de volgende scholen een permanente snelheidsbeperking van 30km/uur in te voeren:
- in de Wijngaardstraat vanaf 75 meter aan weerskanten van de schoolpoort
- in de Steenbergstraat kant Wijngaardstraat vanaf 35 meter van de Wijngaardstraat
- in de straat Dorp komende van de Liersesteenweg vanaf het kruispunt met de Berdenweg tot 75 meter voorbij de schoolpoort van het kleuteronderwijs
- in de straat Dorp komende van de Kasteeldreef vanaf 75 meter van de schoolpoort van het kleuteronderwijs tot en met het kruispunt met de Berdenweg
- in de Nieuwbaan vanaf 40 meter van het kruispunt Nieuwbaan/Dorpstraat
- in de Berdenweg vanaf het kruispunt met Dorp tot het kruispunt met De Wip
- in de Langenheuvel vanaf 75 meter aan weerskanten van de schoolpoort
- in de Binnenweg vanaf 75 meter van de Langenheuvel
- valt binnen de zone 30 enerzijds van Bergstraat en anderzijds omgeving Eisterlee
Artikel 2: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het gemeentedecreet, via publicatie op www.grobbendonk.be.
Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Het tijdelijk verkeersreglement van 14 februari 2022 voor het inrichten van een mindervalidenparking Boudewijnstraat 4 om te zetten in een aanvullend verkeersreglement met ingangsdatum 16 augustus 2023.
Artikel 2: De toegestane parkeertijd op deze mindervalidenparking te beperken tot maximum 1 uur.
Artikel 3: Aan de huidige bebording - E9a voorzien van een rolstoel symbool - zal een onderbord met parkeerschijf en max 1 uur worden toegevoegd.
Artikel 4: Deze maatregel dient vooraf gecommuniceerd te worden aan de huidige gebruiker van de mindervalidenparking.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De wijziging van de inrichting van de parkeerplaats zal aangekondigd worden via de website en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Er zal een vaste zone 30 ingericht worden:
- op het Astridplein tussen de Boudewijnstraat en de Schransstraat
- op het Astridplein tussen de Schransstraat en nummer 54
- in de Schransstraat tussen het Astridplein en nummer 42
- in de Melkerijstraat
- in de De Vriesstraat
- in de Kasteelstraat
- in de Gaspar Schetzstraat
- in de Tulpstraat
- in de Brede Gang
- in de Groenstraat
- in de Salviastraat
- in de Antoon Van Dyckstraat
- in de Vaartstraat.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met de borden F4a (begin zone 30) en F4b (einde zone 30) aan de poorten ter hoogte van Astridplein/Boudewijnstraat, Astridplein 54, Schransstraat 42 en Vaartstraat/Troon.
Artikel 3: In de Schransstraat zal het verkeersplateau ter hoogte van de De Vriesstraat uitgebreid worden in oostelijke richting
- Aan de fietsoversteek op het plateau zal een B1 bord (voorrang verlenen) gezet worden en haaietanden geschilderd om de fietsers uit de voorrang te halen.
- De fietsoversteekplaats op het plateau zal gesignaleerd worden met de borden F50.
- Op 150m van de oversteek een A25-bord geplaatst worden
- aan zuidelijke zijde wordt het fietspad aangeduid via een D7-bord
- de nieuwe fietsoversteek in de Schransstraat zal gemarkeerd worden via wegmarkering (blokmarkering voor de fietsoversteek)) en benadrukt via een fietssugestiestrook over een lengte van 20m om de overgang naar gemengd verkeer te benadrukken. Bijkomend zal voor de oversteekplaats rugdekking voorzien worden.
Artikel 4: Aan de bestaande fietsoversteekplaats aan de Boudewijnstraat/Astridplein zal:
- een fietssuggestiestrook over een lengte van 10m aangebracht worden om de overgang naar gemengd verkeer te beklemtonen. Bijkomend zal net vóór de oversteekplaats rugdekking voorzien worden met visueel en sonisch effect door materiaalkeuze.
- een B1 bord (voorrang verlenen) gezet worden en haaietanden geschilderd om de fietsers uit de voorrang te halen.
Artikel 5: In de Schransstraat zal de markering van de aslijn verwijderd worden in functie van snelheidsremming. Het parkeren zal gereglementeerd worden via bebording (borden E3 en Xa). De asverschuiving gecrëeerd door de parkeervakken kan benadukt worden via bloembakken of bomen vóór de parkeervakken.
Artikel 6: Ter hoogte van Astridplein/Schransstraat en Schransstraat/Melkerijstraat zal in beide rijrichtingen een C43-logo (30) op de rijbaan gemarkeerd worden.
Artikel 7: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.
Artikel 8: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 30 mei 2023 houdende goedkeuring van het aanvullend verkeersreglement Bergstraat vaste zone 30 - aanpassing wordt herroepen en aangepast als volgt:
Artikel 1: In de Bergstraat vanaf de fietsoversteek ter hoogte van de Nijverheidsstraat, Bovenpad, Steenbergstraat en Quinten Matsyslaan geldt een vaste zone 30.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met de zoneborden F4a en F4b telkens met het onderbord A23 op volgende plaatsen:
- Quinten Matsyslaan x Bergstraat
- Steenbergstraat x Hoogveldstraat
- Bergstraat x Nijverheidsstraat
- Leopoldstraat 3-1A
Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur via publicatie op www.grobbendonk.be.
Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Kapitein brandweer
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van de burgemeester van 1 augustus 2023 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 31 juli tot en met 8 augustus 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Eisterlee, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt de straat afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer
- het verkeer wordt omgeleid via Eikenlei en Waterwinningsstraat.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P23-03831 F01-SF01 versie A, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6 : Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Op 23 augustus 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bovenpad ter hoogte van huisnummer 56, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal er geen doorgang mogelijk zijn voor het gemotoriseerd verkeer
- het verkeer wordt omgeleid enerzijds via Kiezelweg, Quinten Matsyslaan, Eikenlei, Van Craeyenhemstraat, Kretbosstraat en Oudstrijdersstraat, anderzijds via Oudstrijdersstraat, Kretbosstraat, Leopoldstraat, Bergstraat, Quinten Matsyslaan en Kiezelweg.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P23-03708 F01-SF01 versie C, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Bovenpad een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein voor het plaatsen van een werfkeet in de Stationlei van 16 augustus 2023 tot en met 29 september 2024.
Artikel 2: De werfkeet mag geplaatst worden op de groene parkeerplaatsen van de Huiskens. (4 parkeerplaatsen)
Artikel 3: Voor deze inname van het openbaar domein wordt geen belasting aangerekend.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Dorp 60 van 1 tot en met 31 augustus 2023 voor het plaatsen van steigermateriaal.
Artikel 2: Het materiaal dient gestockeerd te worden op de parkeerplaatsen rechts van de ingang van de kerk zoals aangeduid op de bijlage.
Artikel 3: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 4: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 37,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 5: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 1.073,00 euro.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 11 501/12/2022 - 31/12/2022 - bis (nihilstaat) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde”.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Sweco
DCA
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chique Afterwork Zomerbar Lambert dat aanvangt 1 september 2023 20.00 uur en eindigt op 2 september 2023 01.00 uur.
Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 01 september 2023 dat begint om 20.00 uur en eindigt op 02 september 2023 om 01.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
• Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
• Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
• Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 5: De organisator op te dragen de adviezen van noodplanning en politiezone Neteland op te volgen.
Artikel 6: De organisator de opdracht te geven om de bewoners via een bewonersbrief tijdig in te lichten over het evenement.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanning
Team Informatie & Communicatie
Politie (wijkpost)
Brandweer
Team Vrije tijd
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan betrokkene voor de organisatie van Optreden Isaac Roux, aan Den Herberg, dat aanvangt op 24 augustus 2023 20.30 uur en eindigt op 24 augustus 2023 22.30 uur.
Artikel 2: De organisator volgt de richtlijnen vanuit noodplanning, politie en het team Ruimte & Vergunningen.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar.
Artikel 5: De organisator de opdracht te geven om proactief haar bezoekers te motiveren om met de fiets of te voet naar het evenement te komen. Teneinde de overmatige belasting van de parkeerzone rond de kasteelhoeve te vermijden.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Brandweer
Politie Dienst
Team Vrije tijd
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd (toerisme) om wandeling 'Den Huger' te organiseren op zondag 22 oktober 2023.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt de deelname aan de hernieuwing van het raamcontract 'Contact center om bij noodsituaties de bevolking te informeren' bij de maatschappij WEngage NV goed.
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Ravendreef 5, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Positief advies van het CBS voor de aanpassing van de RPR, zoals voorgesteld.
Artikel 2: Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het onderhandelingscomité op 8 september 2023.
Artikel 3: De uitbreiding van de RPR treedt in werking vanaf 1 januari 2024.
Artikel 1: Positief advies van het CBS voor de uitbreiding van artikel 217 van de RPR om de eindejaarspremie te kunnen omzetten in fietsleasebudget, zoals voorgesteld.
Artikel 2: Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het eerstvolgende onderhandelingscomité met volgend voorstel: aanvulling artikel 217 RPR
Artikel 3: De uitbreiding van de RPR treedt in werking vanaf 1 januari 2024.
Aanvulling:
§1. De eindejaarstoelage kan op vraag van het personeelslid geheel of gedeeltelijk worden omgezet in een theoretisch budget waarmee het personeelslid voordelen ter bevordering van fietsmobiliteit kan kiezen, die gelijkwaardig zijn aan die van een eindejaarstoelage in geld zoals omschreven in de Rechtspositiebesluiten van 7 december 2007 en 12 november 2010. In voorkomend geval is er geen of gedeeltelijk geen recht meer op de eindejaarstoelage.
Het theoretisch budget waarvan sprake in voorgaand lid is niet opeisbaar. De voordelen die het personeelslid vrij kiest binnen de grenzen van dit theoretisch budget, worden wel opeisbaar van zodra ze opgenomen worden in een individueel akkoord tussen het personeelslid en zijn bestuur. Bij gebrek aan een individueel akkoord, blijft het recht op de op de eindejaarstoelage onverkort van toepassing.
Het personeelslid moet zijn keuze om de eindejaarstoelage geheel of gedeeltelijk om te zetten maken op een moment dat er nog geen verworven rechten op die eindejaarstoelage bestaan.
Wanneer het personeelslid kiest voor een gedeeltelijke omzetting van de eindejaarstoelage, vermindert hiermee het bruto bedrag van de eindejaarstoelage.
Indien het theoretische budget meer was dan nodig voor de gekozen voordelen, wordt het saldo aan het personeelslid overgemaakt na afhouding van de noodzakelijke bijdragen. In voorkomend geval worden die teruggestorte gelden beschouwd als een gewone premie in geld.
§2. De concrete modaliteiten over fietsmobiliteit worden uitgewerkt in een bijlage "Fietspolicy Grobbendonk" die wordt toegevoegd aan de rechtspositieregeling.
Artikel 1: Positief advies van het CBS m.b.t. de fietspolicy, zoals in bijlage voorzien.
Artikel 2: Positief advies van het communicatieplan, zoals in bijlage voorzien.
Artikel 1: Goedkeuring voor de aankoop van de tool flexibel verlonen bij Cipal Schaubroeck voor de implementatie van fietslease voor zijn medewerkers voor een eenmalige opstartkost van 1.878,66 euro inclusief btw en een maandelijkse beheerskost per gebruiker van 8,47 euro inclusief btw per maand.
Artikel 2: Goedkeuring voor een kredietverschuiving van personeelskredieten naar MJP002619 voor een bedrag van 1.878,66 euro.
Artikel 3: Goedkeuring om de gebruiksrechten en de prefinanciering op te nemen in de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2024.
Artikel 1: De gemeente treedt toe tot de aankoopcentrale van IOK aangaande de overheidsopdracht “Groepsaankoop raamovereenkomst brandopleiding over het gebruik van kleine blusmiddelen” voor een bedrag van 8.000,00 euro incl. btw.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team HRM
Team Financieel Management
IOK
Artikel 1: De inschrijver ARAMARK NV voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.
Artikel 2: De offerte van ARAMARK NV wordt als volledig en regelmatig beschouwd.
Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 3 augustus 2023, opgesteld door de ontwerper.
Artikel 4: De opdracht “Levering warme maaltijden aan alle scholen van Grobbendonk” wordt gegund aan de firma met de enige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde ARAMARK NV, Luxemburgplein 1, te 1420 Eigenbrakel tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van € 112.629,50 excl. btw of € 119.387,27 incl. 6% btw.
Artikel 5. De uitgave voor de gemeente Grobbendonk is 50.892,80 euro excl. btw of 53.946,37 euro incl btw daar dit enkel over de Klim-Op scholen van Grobbendonk en Bouwel. Hiervoor word teen visum verleend door de financieel directeur wnd.
Artikel 6: Er werd 1 offerte ingediend, de opdracht wordt hierdoor onmiddellijk gesloten met de gegunde firma zijnde ARAMARK NV.
Artikel 7: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2023-176.
Artikel 8: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het exploitatiebudget van 2023, op budgetcode 6140000/SA/0800/00 (actie/raming AC000082/MJP002523).
Artikel 9: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Zorg & Gezondheid
Team Mens & Welzijn
Betrokken scholen
ARAMARK NV
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 7 augustus 2023.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 7 augustus 2023.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023004708 tot en met 2023005135 .
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 21 juli 2023 tot en met 3 augustus 2023.