Mon 21/02/2022 - 13:30 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 14 februari 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van RBC Antwerpen en RBC Regio van 27 oktober 2021 en het verslag van de raad van bestuur van 22 december 2021 van Fluvius Antwerpen.
Artikel 1: Goedkeuring van de aangepaste versie van het huishoudelijk reglement van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau als volgt:
Het huishoudelijk reglement van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau
ORGANISATIE
Art. 1. - § 1. – Het college van burgemeester en schepenen bestaat uit de burgemeester en vier schepenen. De leden van het college van burgemeester en schepenen zijn van rechtswege lid van het vast bureau.
§ 2. – Als na de verkiezing van de voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst blijkt dat hij nog geen lid was van het college van burgemeester en schepenen, wordt hij van rechtswege vanaf zijn eedaflegging, als schepen toegevoegd aan het college van burgemeester en schepenen en bijgevolg ook aan het vast bureau.
§ 3. – Het college van burgemeester en schepenen bestaat uit personen van verschillend geslacht.
§ 4. – De rangorde van de schepenen wordt bepaald door de volgorde op de gezamenlijke akte van voordracht. De voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst die niet op de gezamenlijke akte van voordracht is opgenomen, is de laatste in rang.
§ 5. – De burgemeester wordt geacht een hogere rang in te nemen dan de schepenen. Dezelfde rangorde wordt gehandhaafd voor het vast bureau.
Art. 2. - § 1. – Wanneer een schepen ontslag geeft of, conform de bepalingen op de akte van voordracht wordt opgevolgd, blijft hij in functie tot zijn opvolger de eed heeft afgelegd, tenzij bij onverenigbaarheid of wanneer de gemeenteraad beslist om het mandaat niet meer in te vullen.
§ 2. – De vervangende schepen wordt de voorlaatste in rang, tenzij in de akte van voordracht werd bepaald dat hij de rang inneemt van de schepen die hij vervangt.
§ 3. – Een schepen die ontslagnemend, tijdelijk afwezig of verhinderd is, wordt vervangen conform de bepalingen in het decreet lokaal bestuur.
§ 4. – De burgemeester die ontslagnemend, tijdelijk afwezig of verhinderd is, wordt vervangen conform de bepalingen in het decreet lokaal bestuur.
Art. 3. - § 1. – De burgemeester is voorzitter van het college van burgemeester en schepenen en bijgevolg ook van het vast bureau.
§ 2. – Wanneer de burgemeester tijdelijk afwezig of verhinderd is, wordt hij vervangen door de schepen die het hoogst in rang is, tenzij hij een schriftelijke vervangingsopdracht heeft gegeven aan een schepen van zijn keuze.
BEVOEGDHEDEN EN DELEGATIE VAN BEVOEGDHEDEN
Art. 4. - § 1. – Het college van burgemeester en schepenen bereidt de dossiers voor de gemeenteraad voor en voert de raadsbesluiten uit. Het vast bureau bereidt de dossiers voor de raad voor maatschappelijk welzijn voor en voert de raadsbesluiten uit.
§ 2. – Om tot een efficiënte beleidsvoorbereiding, -uitvoering en -evaluatie te komen, wordt, zonder afbreuk te doen aan het beginsel van de collegialiteit, een bevoegdheidsverdeling vastgelegd onder de leden van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau.
Marianne Verhaert - Burgemeester
Eric Van Meensel - Eerste schepen
Johan Verhaegen - Tweede schepen
Brent Wouters - Derde schepen
Greet Van de Peer - Vierde schepen
Martine Taelman - Vijfde schepen - voorzitter bijzonder comité
§ 3. – Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau is bevoegd voor de door het decreet lokaal bestuur en andere wetgeving toegewezen bevoegdheden en de door de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn gedelegeerde bevoegdheden.
Art. 5. - De burgemeester is bevoegd voor:
1e de uitvoering van politieaangelegenheden;
2e de uitvoering van wetten en decreten, tenzij de uitvoering aan een ander orgaan is opgelegd;
3e de aangelegenheden, vermeld in artikels 134bis, 134ter en 134quater van de Nieuwe Gemeentewet;
4e de bevoegdheden die door andere wetten of decreten dan het decreet lokaal bestuur toegewezen zijn aan “de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn”.
Art. 6. - § 1. – De algemeen directeur is bevoegd voor het dagelijks personeelsbeheer. De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn bepalen wat wordt verstaan onder dagelijks personeelsbeheer, voor zover deze niet onderworpen werden aan delegatie.
§ 2. – De algemeen directeur is bevoegd voor de door het decreet lokaal bestuur en andere wetgeving toegewezen bevoegdheden en de door het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau gedelegeerde bevoegdheden.
§ 3. – De algemeen directeur oefent de bevoegdheden, vermeld onder § 2 persoonlijk uit. De bevoegdheden, vermeld onder § 1 kan hij delegeren aan personeelsleden in de organisatie.
Art. 7. - § 1. – De reglementen, verordeningen, akten en briefwisseling van het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau en de burgemeester worden door de voorzitter en de algemeen directeur ondertekend.
§ 2. – De voorzitter tekent de documenten van het college van burgemeester en schepenen met “burgemeester” en de documenten van het vast bureau met “burgemeester-voorzitter”.
BIJEENROEPING COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN SCHEPENEN EN VAST BUREAU
Art. 8. - § 1. – Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau vergadert zo dikwijls als de zaken die tot zijn bevoegdheid behoren, het vereisen.
§ 2. - Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau vergadert in principe elke maandag om 13.30 uur in het gemeentehuis. In geval van feestdagen of vakantieperiodes kan hier in overleg van afgeweken worden.
§ 3. – Voor de vooraf vastgestelde vergaderingen worden geen bijzondere oproepingen of uitnodigingen verstuurd. De agenda wordt op de vrijdag voorafgaand aan de vergadering vanaf 11.00 uur via eMobile ter beschikking gesteld, samen met de bijhorende stukken.
§ 4. – In spoedeisende gevallen kan de voorzitter het college van burgemeester en schepenen en/of het vast bureau samenroepen op de dag en het uur door hem bepaald. Deze oproeping met mededeling van de agenda gebeurt zo mogelijk via eMobile, maar kan ook mondeling gebeuren.
AGENDA
Art. 9. - § 1. – De agendapunten worden aangebracht door de verscheidene teams in samenspraak met de bevoegde schepen, elk voor de thema’s waarvoor zij verantwoordelijk zijn. De agenda voor het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau wordt afzonderlijk opgesteld.
§ 2. – De leden van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau kunnen eveneens agendapunten aanbrengen. Zij laten deze agendapunten via de betrokken teams inbrengen in eMobile.
§ 3. – Elk agendapunt bevat volgende elementen:
1e titel met duidelijke omschrijving van het onderwerp, zonder vermelding van privacygevoelige informatie;
2e toelichting waaruit de context en het voorwerp van het agendapunt blijken, desgevallend met vermelding van interne en/of externe adviezen;
3e verwijzingen naar het juridische kader, indien van toepassing;
4e referentie naar meerjarenplan, financiële informatie en visum, indien van toepassing;
5e voorstel van beslissing, gesteund op een wettelijke basis en rekening houdend met het algemeen belang en het belang van de inwoners van Grobbendonk.
§ 4. – Enkel in spoedeisende gevallen kunnen na het afsluiten van de definitieve agenda door de verscheidene teams punten aan de agenda worden toegevoegd. De algemeen directeur oordeelt in overleg met de burgemeester over de spoedeisendheid. Deze agendapunten voldoen eveneens aan §3 van dit artikel.
Art. 10. - § 1. - De definitieve agenda wordt digitaal ter beschikking gesteld van de leden van het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau en het managementteam.
§ 2. – Voor elk agendapunt worden de dossiers via eMobile of via inzage ter beschikking gehouden voor de leden van het college van burgemeester en schepenen, het vast bureau en het managementteam.
QUORUM
Art. 11. - Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau kan enkel beraadslagen en beslissen als de meerderheid van de leden aanwezig is. Indien er een kwartier na het vastgestelde uur onvoldoende aanwezigen zijn, stelt de voorzitter vast dat de vergadering niet kan doorgaan.
WIJZE VAN VERGADEREN
Art. 12. - Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau vergaderen aaneensluitend en in die volgorde, tenzij er een ernstige reden is om hiervan af te wijken.
Art 13. Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau kan op digitale wijze vergaderen conform artikel 54, 83 of 129 van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur als al de volgende voorwaarden zijn vervuld:
- ieder lid heeft afzonderlijk digitaal toegang tot de beraadslaging en de stemming;
- de leden zijn zichtbaar en hoorbaar herkenbaar op een wijze waardoor hun identiteit kan worden vastgesteld;
- bij een stemming over een onderwerp waarvoor geen geheime stemming is voorgeschreven, maakt ieder lid dat aan de vergadering deelneemt, zijn stem uitdrukkelijk kenbaar. De voorzitter van het college van burgemeester en schepenen of het vast bureau controleert de authenticiteit van de uitgebrachte stem en maakt de uitslag onmiddellijk bekend. Bij een geheime stemming wordt de stemming op zodanige digitale wijze georganiseerd dat de voorzitter de authenticiteit van de uitgebrachte stem kan controleren, waarbij een geheime stem niet herleid kan worden tot het lid dat de stem heeft uitgebracht. De voorzitter maakt de uitslag onmiddellijk bekend.
Art. 14.- § 1. – De voorzitter zit de vergaderingen voor en opent en sluit de vergadering.
§ 2. – De vergaderingen zijn niet openbaar. Personeelsleden en deskundigen kunnen uitgenodigd worden om toelichting te geven over bepaalde dossiers.
§ 3. – De algemeen directeur of zijn vervanger woont de vergadering bij.
Art. 15. - § 1. – De punten die vermeld staan op de agenda worden behandeld in de daardoor bepaalde volgorde, tenzij er uitdrukkelijk anders wordt over beslist.
§ 2. - Het is voor een lid van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau verboden deel te nemen aan de bespreking en de stemming over:
1e aangelegenheden waarin hij rechtstreeks belang heeft, conform artikel 50, juncto 27 van het decreet lokaal bestuur;
2e de vaststelling of goedkeuring van het meerjarenplan, het budget en de jaarrekening van een instantie waaraan hij rekenschap verschuldigd is of van een instantie waarvan hij tot het uitvoerend orgaan behoort.
Deze bepalingen gelden niet wanneer het lid van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau als vertegenwoordiger van het bestuur is aangewezen in de bedoelde instanties.
§ 3. - De algemeen directeur adviseert het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau op beleidsmatig, bestuurlijk en juridisch vlak. Hij herinnert in voorkomend geval aan de geldende rechtsregels en vermeldt de feitelijke gegevens waarvan hij kennis heeft.
§ 4. - Nadat de leden van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau voldoende aan het woord zijn geweest en wanneer de voorzitter oordeelt dat het agendapunt voldoende werd besproken, sluit hij de bespreking.
Art. 16. - § 1. – Het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau beslist collegiaal en is collegiaal verantwoordelijk voor de genomen beslissingen.
§ 2. - Wanneer, voorafgaand aan de vergadering, alle leden van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau een agendapunt in eMobile hebben goedgekeurd, wordt unaniem ingestemd met het in het agendapunt opgenomen voorstel van beslissing. Het agendapunt wordt tijdens de vergadering van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau niet besproken, tenzij een lid van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau hierom uitdrukkelijk verzoekt.
§ 3. - Wanneer de voorzitter na de bespreking van een agendapunt vaststelt dat er eensgezindheid is over de beslissing, wordt niet overgegaan tot stemming. Telkens wanneer een lid van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau hierom verzoekt, wordt een agendapunt ter stemming voorgelegd.
§ 4. - Als een lid van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau hierom verzoekt, wordt een agendapunt verdaagd. Een agendapunt kan twee maal worden verdaagd. Wanneer dit punt voor de derde maal, zonder nieuwe informatie, op de agenda staat en er wordt nog geen eensgezindheid bereikt, wordt er over gestemd.
WIJZE VAN STEMMEN
Art. 17. - § 1. – Voor elke stemming omschrijft de voorzitter het voorwerp van de bespreking waarover gestemd moet worden.
§ 2. - De stemming gebeurt via eMobile en is niet geheim, behalve voor individuele personeelszaken, waarover geheim wordt gestemd.
§ 3. – Voor een geheime stemming worden vooraf gemaakte stembriefjes gebruikt. De leden van het college van burgemeester en schepenen stemmen ‘ja’, ‘neen’ of onthouden zich. De onthouding gebeurt door het afgeven van een blanco stembriefje.
§ 4. - De besluiten worden genomen met volstrekte meerderheid van de geldig uitgebrachte stemmen, zonder rekening te houden met de onthoudingen.
§ 5. - Bij staking van stemmen wordt het agendapunt verdaagd naar de volgende vergadering. Als de meerderheid van de aanwezige leden het agendapunt vóór de behandeling ervan als spoedeisend heeft bestempeld, is de stem van de voorzitter doorslaggevend. De stem van de voorzitter is eveneens doorslaggevend wanneer er tijdens twee opeenvolgende vergaderingen over eenzelfde agendapunt staking van stemmen is.
§ 6. – In afwijking van § 4. Van dit artikel is bij staking van stemmen het voorstel verworpen in de gevallen dat het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau optreedt als tuchtoverheid.
§ 7. - Voor elke aanstelling, aanwijzing of verkiezing van kandidaten, wordt tot een afzonderlijke stemming overgegaan. Als de vereiste meerderheid niet wordt verkregen bij de eerste stemming, wordt opnieuw gestemd over de twee kandidaten die de meeste stemmen hebben gehaald. Als bij de eerste stemming sommige kandidaten een gelijk aantal stemmen behaald hebben, wordt de jongste kandidaat tot de herstemming toegelaten. Bij staking van stemming bij de herstemming heeft de jongste kandidaat de voorkeur.
§ 8. – Bij vergaderen op digitale wijze gelden de voorwaarden beschreven in Art. 13. van dit reglement.
NOTULEN
Art. 18. - § 1. - Van iedere vergadering worden notulen opgemaakt. De notulen van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau vermelden, in chronologische volgorde, alle besproken agendapunten, alsook het gevolg dat gegeven werd aan die punten waarover het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau geen beslissing heeft genomen.
§ 2. – De notulen maken duidelijk melding van alle besluiten. Alleen de besluiten in de notulen kunnen rechtsgevolgen hebben.
§ 3. – Als het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau overeenkomstig artikel 267 van het decreet lokaal bestuur op eigen verantwoordelijkheid een voorgenomen verbintenis viseert of overeenkomstig artikel 272 en 273 van het decreet lokaal bestuur op eigen verantwoordelijkheid een bevel geeft tot betaling van een uitgave, wordt, als een lid van het college van burgemeester en schepenen of het vast bureau daarom verzoekt, een verklaring over zijn stemgedrag in de notulen opgenomen.
§ 4. – De notulen worden onder verantwoordelijkheid van de algemeen directeur opgesteld, overeenkomstig de bepalingen van het decreet lokaal bestuur.
§ 5. – De notulen worden goedgekeurd op de eerstvolgende gewone vergadering van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau.
§ 6. – Elk lid van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau heeft het recht opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Als die opmerkingen door het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau worden aangenomen, worden de notulen in die zin aangepast.
§ 7. - In afwijking van §5. Van dit artikel worden de notulen geheel of gedeeltelijk, zo dikwijls als het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau het wenst, staande de vergadering opgemaakt en door de meerderheid van de leden van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau en de algemeen directeur ondertekend.
§ 8. – De notulen worden in eMobile bewaard.
INFORMATIE VOOR RAADSLEDEN EN PUBLIEK
Art. 19. - § 1. – De notulen van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau worden, uiterlijk op dezelfde dag als de vergadering van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau volgend op deze waarop de notulen werden goedgekeurd, verstuurd aan de gemeenteraadsleden. Dit gebeurt via eMobile.
§ 2. – Andere informatie met betrekking tot het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau kan door raadsleden ingekeken worden in het kader van hun inzagerecht.
§ 3. – De beknopte lijst van besluiten van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau wordt, exclusief privacygevoelige informatie, na goedkeuring van de notulen, gepubliceerd op de website.
§ 4. - Bekendmaking van informatie van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau is mogelijk naar aanleiding van aanvragen in het kader van de openbaarheid van bestuur, waaraan een gunstig gevolg werd gegeven.
VERGOEDINGEN
Art. 20. - § 1. – Aan de leden van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau worden geen presentiegelden verleend.
§ 2. - Wanneer de leden zich verplaatsen met het openbaar vervoer, worden de gemaakte kosten volledig terugbetaald na voorlegging van het origineel vervoerbewijs. Tevens zal een auto of fiets ter beschikking worden gesteld van de leden van het college van burgemeester en schepenen.
§ 3. – Aan de leden van het college van burgemeester en schepenen wordt een laptop als werkinstrument ter beschikking gesteld.
§ 4. – Ter ondersteuning van de leden van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau wordt jaarlijks een gezamenlijk werkingsbudget (incl. kosten van studiedagen of vormingscursussen) ten laste van de gemeentebegroting ter beschikking gesteld als volgt bepaald: 700 euro per lid van het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau.
§ 5. – Op het einde van het werkjaar licht het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau aan de gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn in een nota met bewijsstukken toe hoe ze de ontvangen middelen gebruikte. Jaarlijks wordt een overzicht gemaakt van de aanwending van alle middelen. Dat overzicht is openbaar.
SAMENWERKING MET DE ADMINISTRATIE
Art. 21. - § 1. – De algemeen directeur sluit, mede namens het managementteam, een afsprakennota met het college van burgemeester en schepenen, met het vast bureau, met de burgemeester, met het bijzonder comité voor de sociale dienst en met de voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst over de wijze waarop zal samengewerkt worden om de beleidsdoelstellingen te bereiken en over de omgangsvormen tussen bestuur en administratie.
§ 2. – Voor het optimaliseren van de interne werking en het bereiken van de beleidsdoelstellingen, is het noodzakelijk een effectieve en efficiënte overlegstructuur tussen bestuur en administratie op te zetten. De algemeen directeur werkt hiervoor, samen met het managementteam, een voorstel uit. Het voorstel wordt na goedkeuring door het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau consequent in de organisatie toegepast.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Team Financieel Management
Team HRM & Secretariaat (reglementen)
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Johan Swerts namens DE VLAAMSE WATERWEG NV PR voor het slopen van een woning, schuur en verharding, met als adres 't Vlot 10, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 595F.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een woning, schuur en verharding.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Toon en Anneleen De Preter - De Meulder voor het verbouwen van een halfopen woning, met als adres Cardijnlaan 18, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 9N2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een halfopen woning.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Freddy De Wilde namens DE WILDE F. BVBA voor het bouwen van een ééngezinswoning in gesloten bebouwing, met als adres Bovenpad 68A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 136A3/deel.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een ééngezinswoning in gesloten bebouwing.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Dries en Eline Paulussen - De Meulder voor het verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning en afbraak van de achterbouw (deels) en carport, met als adres Cardijnlaan 7, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 7G3.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen en uitbreiden van een ééngezinswoning en afbraak van de achterbouw (deels) en carport.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Artikel 1: Goedkeuring van de herwerking van de startnota RUP Gebieden voor Verblijfsrecreatie door Antea voor een meerkost van 2.940,00 euro (excl. BTW) / 3.557,40 euro (incl. BTW) ten opzichte van het originele aanbestedingsbedrag van 31.732,00 euro (excl. BTW) / 38.395,72 euro (incl BTW).
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notaris Patrick Knevels. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde afsplitsing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Notaris Patrick Knevels, Liersesteenweg 135, 2640 Mortsel
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Artikel 1: Van 28 februari tot en met 11 maart 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Stationlei, De Wip, Kasteeldreef, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording
- voor de werken op het kruispunt De Wip/Stationlei dient het kruispunt volledig afgesloten te worden. Het verkeer zal omgeleid worden via Dorp, Nieuwbaan en Stationlei.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P22-00156 versie 02, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.
Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van De Wip een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Berdenweg 4 van 22 februari tot en met 4 maart 2022.
Artikel 2: Een parkeerverbod in te richten over een lengte van 25 meter aan de overkant van de straat.
Artikel 3: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 4: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 5: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 225 euro.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Aan Fluvius de toelating te verlenen om de bestaande grachtinbuizing ter hoogte van Sperwerlaan 4 te behouden.
Artikel 2: Aan Fluvius de toelating te verlenen tot het bijkomend overwelven van de gracht voor het perceel gelegen Sperwerlaan 4 te Grobbendonk over een lengte van 5 meter onder de voorwaarden vermeld in het besluit van de gemeenteraad van 13 november 2007 houdende goedkeuring van de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten op het gemeentelijk openbaar domein.
Artikel 3: De betrokkene op te leggen de door Fluvius uitgevoerde inbuizing aan de stroomop- en stroomafwaartse zijde af te werken met een kopmuur in baksteen metselwerk of beton volgens de technische bepalingen van de stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Secretariaat
Team Uitvoering & Onderhoud
Fluvius: aanvragen.turnhout@fluvius.be
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 11 (onderhoudsstaat 1) (15/12/2020 - 31/08/2021) van DE PEUTER NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals voor de opdracht “UITBREIDING BEGRAAFPLAATS GROBBENDONK” voor een bedrag van € 2.912,86 excl. btw of € 3.524,56 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 498.612,91 excl. btw of € 603.321,62 incl. 21% btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2220007/GG/0990.
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team financieel management.
Artikel 4: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
De Peuter NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals
Arcadis Belgium nv, Corda 1, Kempische Steenweg 311 bus 2.07 te 3500 Hasselt
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 12 (onderhoudsstaat 2) (1/9/2021-30/09/2021) van DE PEUTER NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals voor de opdracht “UITBREIDING BEGRAAFPLAATS GROBBENDONK” voor een bedrag van € 4.679,49 excl. btw of € 5.662,18 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 503.292,40 excl. btw of € 608.983,80 incl. 21% btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2220007/GG/0990.
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team financieel management.
Artikel 4: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
De Peuter NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals
Arcadis Belgium nv, Corda 1, Kempische Steenweg 311 bus 2.07 te 3500 Hasselt
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 13 (onderhoudsstaat 3) (1/10/21-31/10/21) van DE PEUTER NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals voor de opdracht “UITBREIDING BEGRAAFPLAATS GROBBENDONK” voor een bedrag van € 1.377,59 excl. btw of € 1.666,88 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 504.669,99 excl. btw of € 610.650,68 incl. 21% btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2220007/GG/0990.
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team financieel management.
Artikel 4: Afschrift wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
De Peuter NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals
Arcadis Belgium nv, Corda 1, Kempische Steenweg 311 bus 2.07 te 3500 Hasselt
Artikel 1: Kennisname van de agenda van de beleidsgroep Vrije tijd Neteland van 25 februari 2022.
Artikel 2: Schepen Greet van de Peer af te vaardigen om deel te nemen aan het overleg van 25 februari 2022.
Artikel 1: Toelating te geven aan 4Events bvba voor de organisatie van pop-up zomerbar Lambert, mits goedkeuring evenementenaanvraag pop-up bar.
Artikel 2: Opdracht te geven aan team Vrije tijd om de evenementenaanvraag pop-up zomerbar Lambert verder te behandelen en te agenderen op een volgend college.
Artikel 3: Opdracht te geven aan team Vrije tijd om de aanvragers op de hoogte te brengen van deze beslissing.
Artikel 1: Toestemming te geven aan Kempische bond om jaarmarkt half vasten kermis te organiseren op 27 maart 2022 van 10.00 uur tot 18.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 4: Op zondag 27 maart 2022 van 08.00 uur tot 18.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren op de openbare parkeerplaatsen inbegrepen de daarin gelegen openbare wegen op het ganse Astridplein.
Artikel 5: Op zondag 27 maart 2022 van 08.00 uur tot 18.00 uur wordt de toegang tot het Astridplein in beide richtingen voor iedere bestuurder verboden.
Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor motorvoertuigen van de hulpdiensten, dringend opgeroepen geneesheren, bromfietsers klasse A en fietsers.
Artikel 7: De te volgen omleidingen zullen aangeduid worden via bijgevoegd plan.
Artikel 8: De knips in de wijk ’t Schrans dienen voor deze gelegenheid verwijderd te worden.
Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 10: Dit politiereglement zal aangkondigd worden via website, digitale infoborden en facebook.
Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Toestemming te geven aan de betrokkene om Chique Afterwork te organiseren op 29 april 2022 van 18.00 uur tot 01.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar.
De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes)
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan KF Sint Donatus Bouwel om Lenteconcert aan de Spinhoeve te organiseren op 30 april 2022 van 12.00 uur tot 00.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Toestemming te geven om parkeerverbod aan te vragen aan Infrabel.
Artikel 5: Toestemming te geven om de gevraagde logistieke ondersteuning te voorzien.
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan betrokkene om Brocante markt te organiseren op 12 juni 2022 van 6.00 uur tot 18.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Toestemming geven voor het parkeerverbod van de Watermolenweg tot aan het Hofeinde op 12 juni 2022 van 05.00u tot en met 20.00u
Artikel 5: Erfgoed Vlaanderen bracht het lokaal bestuur op de hoogte dat het aanvragen van een machtiging noodzakelijk is. Dit impliceert dat het bekomen van de machtiging door de aanvrager zelf noodzakelijk is en hij aansluitend de overwelving zelf dient uit te voeren.
Artikel 6: Toestemming geven voor het uitlenen van het gevraagde materiaal.
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Organisator
Artikel 1: Kennisname van de harmonisering van de e-diensten binnen Bibliotheek Neteland en de gevolgen op financieel gebied.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van het personeelsbehoefteplan 2020-2025 voor het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 2: Kennisname van de vooropgestelde wijzigingen aan het organogram i.f.v. de oprichting van de Welzijnsvereniging De Wijngaard, zoals opgenomen in bijlage.
Artikel 3: Goedkeuring om volgende nieuwe functies op te nemen in het organogram en zodoende ook in het personeelsbehoefteplan 2020-2025 van het lokaal bestuur Grobbendonk:
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Leden managementteam
Team HRM & Secretariaat
Team Financieel Management
Artikel 1: Aan betrokkene, onderwijzer aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) in het kader van medische bijstand te verlenen voor de periode van 1 maart 2022 t.e.m. 31 mei 2022.
Artikel 1: Aan betrokkene, kleuteronderwijzer aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) in het kader van medische bijstand te verlenen voor de periode van 1 maart 2022 t.e.m. 31 mei 2022.
Artikel 1: Aan betrokkene, Zandheide 22 - 2243 Pulle, kleuteronderwijzer aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) in het kader van medische bijstand te verlenen voor de periode van 1 maart 2022 t.e.m. 31 mei 2022.
Aan betrokkene vastbenoemde onderwijzer (24/24) aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) wegens medische bijstand i.h.k.v zorgkrediet, te verlenen voor de periode van 1 maart 2022 t.e.m. 30 juni 2022.
Artikel 1: Toe te treden tot de raamovereenkomst Schoonmaak en hygiënische producten - september 2021 via CREAT bij BOMA nv, Noorderlaan 131 te 2030 Antwerpen.
Artikel 2: Einde van de overeenkomst vast te stellen op 31 augustus 2025.
Artikel 3: Bestellingen dienen te gebeuren binnen de voorziene kredieten, zoals beschreven bij de financiële gevolgen.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021012236 tot en met 2021012298 (2021) en 2022000357 tot en met 2022000448 (2022).
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 21 februari 2022.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 21 februari 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 11 februari 2022 tot en met 17 februari 2022 (2021 en 2022).