Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 12/06/2023 - 13:30 Vlierenberg

A-punt

Team Secretariaat

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van OFP Prolocus van 23 juni 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    OFP Prolocus

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Kikoen vzw van 19 juni 2023, m.u.v. het agendapunt 7 "Goedkeuring begroting 2023".

    Artikel 2: Onthouding bij het agendapunt 7 "Goedkeuring begroting 2023" omwille van het bijpassen van het structureel tekort van 20.000 euro n.a.v. het vertrek van de gemeente Retie. De gemeente Grobbendonk geeft het mandaat aan Brent Wouters als volmachtdrager om dit punt inhoudelijk toe te lichten op de algemene vergadering, zoals besproken op de gemeenteraad van 20 juni 2023.  

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Kikoen vzw

    Alle vertegenwoordigers

Team Ruimte en Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft een strook van 17,6m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

    Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

    Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

    Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook van 2.00 m gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

    Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft een strook van 336,60m².

    Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

    Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

    Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

    Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

    Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven strook van 336,60 m², vrij en onbelast en zonder kosten (gratis) af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

    Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft lot nummer 2 van 71m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

    Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

    Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

    Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

    Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook van 2.00 m gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

    Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het besluit van 27 februari 2023 met betrekking tot de instap tot de intergemeentelijke loketwerking wonen/energie wordt ingetrokken.

    Artikel 2: Goedkeuring voor de instap 'intergemeentelijke loketwerking wonen/ energie' met een bijhorende jaarlijkse kostprijs van 1.250 euro, onder voorbehoud van een definitieve goedkeuring van de budgetverhoging van het Energiehuis door de Vlaamse Regering. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Teamleider Mens & Welzijn

    IOK

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de toelichting van de OV-fasering van de Vervoerregio Kempen tijdens de gemeenteraad.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomsten betreffende op- en afrittencomplex E313/N13 en fietsostrade.

    Artikel 2: De ondertekende samenwerkingsovereenkomsten overmaken aan AWV.

Staf van de AD

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de rapportering inzake de organisatiebeheersing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Leden managementteam

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2023-176 en de raming voor de opdracht “Levering warme maaltijden aan alle scholen van Grobbendonk”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 100.826,44 euro excl. btw of 121.999,99 euro incl. btw voor alle scholen samen. Voor gemeente Grobbendonk bedraagt de raming 53.016,60 euro inclusief btw daar de facturatie voor de andere scholen rechtstreeks naar de betrokken scholen gaat.

    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: In toepassing van artikel 2, 6°a en 7°b van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten, zal gemeente Grobbendonk optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze overheidsopdrachten of raamovereenkomsten met betrekking tot werken, leveringen of diensten plaatst die bestemd zijn voor aanbestedende overheden of aanbestedende entiteiten, meer bepaald : VLW OZCS Zuid-Kempen Mariaschool, Basisschool Klavertje 3 en BS De Wijngaard.

    Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan op exploitatie van 2023, 2024 en 2025, op budgettcode 6140000/SA/0800/00 (actie/raming AC000082/MJP002523).

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Mens & Welzijn
    KLIM-OP scholen
    VZW OZCS Zuid-Kempen Mariaschool
    Basisschool Klavertje 3
    Basisschool De Wijngaard

Onderwijs

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het bestaande schoolreglement gewoon basisonderwijs van de gemeentelijke basisschool Bouwel, met inbegrip van de infobrochure goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 21 juni 2022, wordt opgeheven.

    Artikel 2: Het hierbij gevoegde schoolreglement gewoon basisonderwijs, geïntegreerd in de bijhorende infobrochure en afsprakennota van de gemeentelijke basisschool Bouwel wordt goedgekeurd.  

    Artikel 3: Het schoolreglement gewoon basisonderwijs en de infobrochure wordt bij elke inschrijving van leerlingen nadien bij deze wijziging, ter beschikking gesteld (op papier of via een elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel: 

    Artikel 1: Het bestaande schoolreglement gewoon basisonderwijs van de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, met inbegrip van de infobrochure goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 21 juni 2022, wordt opgeheven.

    Artikel 2: Het hierbij gevoegde schoolreglement gewoon basisonderwijs, geïntegreerd in de bijhorende infobrochure en afsprakennota van de gemeentelijke basisschool Grobbendonk wordt goedgekeurd.  

    Artikel 3: Het schoolreglement gewoon basisonderwijs en de infobrochure wordt bij elke inschrijving van leerlingen nadien bij deze wijziging, ter beschikking gesteld (op papier of via een elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 20 juni 2023 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 23 mei 2023 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Gemeentelijke Holding NV in vereffening - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    3. Team Secretariaat: OFP Prolocus - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    4. Team Secretariaat: Kikoen vzw -  algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    5. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023025493 - Berg en Dal zn - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    6. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2022137548 - Bosduifstraat 5 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    7. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023031659 - Schransstraat 54, 56, 58 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    8. Team Ruimte & Vergunningen: Samenwerkingsovereenkomsten op- en afrittencomplex E313/N13 en fietsostrade - goedkeuring
    9. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Lierse steenweg 139+, kadastraal 2A49F - ontwerpakte - goedkeuring
    10. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Langenheuvel/Rostal, kadastraal 2B393L - ontwerpakte - goedkeuring
    11. Team Ruimte & Vergunningen: Intergemeentelijke loketwerking wonen/ energie - instap - goedkeuring
    12. Team Ruimte & Vergunningen: Vervoerregio Kempen - OV-fasering - toelichting - kennisname
    13. Team Financieel Management: Jaarrekening 2022 - deel gemeente - vaststelling
    14. Team Financieel Management: Jaarrekening 2022 - deel OCMW - goedkeuring
    15. Team Financieel Management: Retributie - retributie evenementen team Vrije tijd - wijziging - goedkeuring
    16. Team Financieel Management: Subsidie - subsidiereglement inzake het ondersteunen van het Weekend van de Verenigingen door verenigingen - wijziging - goedkeuring
    17. Team Financieel Management: Subsidie - subsidiereglement omtrent warme maaltijden op school - goedkeuring
    18. Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - juni 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - goedkeuring
    19. Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - juni 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel gemeente - vaststelling
    20. Team Financieel Management: Lastvoorwaarden en gunningswijze - leveren warme maaltijden aan alle scholen van Grobbendonk - goedkeuring
    21. Staf van de AD: Organisatiebeheersing - jaarlijkse rapportering - kennisname
    22. Onderwijs: Schoolreglement gemeentelijke basisschool Bouwel - goedkeuring
    23. Onderwijs: Schoolreglement gemeentelijke basisschool Grobbendonk - goedkeuring
    24. Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Artikel 1: Goedkeuring van de omgevingsaanvraag betreffende op -en afrittencomplex E313/N13 en fietsostrade.

    Artikel 2: Opdracht geven aan studiebureau Arcadis om de omgevingsaanvraag in te dienen via het omgevingsloket.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Paul Verhaert namens STUDIEBUREAU VERHAERT & CO BV.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van een perceel in 1 lot voor halfopen bebouwing, met als adres Lierse steenweg 28, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 67Y13, 67R21 en 67A22.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden:

    - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    - De hierbij gevoegde, aangepaste, verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.

    - De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden nageleefd:

    -        Pidpa Drinkwater van 6 maart 2023.

    -        Agentschap Wegen en Verkeer van 9 maart 2023.

    -        Fluvius System Operator gaf van 23 maart 2023.

    - De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

    Lasten:

    - De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

    - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

  • Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 25 mei 2023 door deputatie van de provincie Antwerpen aan Suez Water Technologies & Solutions Belgium bvba met als adres Toekomstlaan 45-54, 2200 Herentals, deels grondgebied Grobbendonk.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Bart Van Looy en mevrouw Dorien Verwimp voor het verbouwen van een woning tot praktijkruimte op het gelijkvloers en 1 woongelegenheid, met als adres Herenthoutse steenweg 83, 85 en 87, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nrs. 295T2, 295A3, 295E2 en 295G2. 

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een woning tot praktijkruimte op het gelijkvloers en 1 woongelegenheid.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Er dient voldaan te worden aan de voorschriften van het brandpreventieverslag dd° 06/06/2023 (zie advies brandweer).
    • De voortuin dient maximaal groen ingericht te worden.
    • De boom in de voortuinstrook (huisnummer 85) dient behouden te blijven.
    • Het pad in de voortuinstrook richting de woongelegenheid dient beperkt te worden tot een breedte van 1,5m (zie aangeduid in rood op plan).
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen  geeft omgevingsvergunning af aan de heer Mathieu Descamps. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van een perceel voor het creëren van 4 loten voor open bebouwing met wegenis, met als adres Priester Daensstraat zn.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    - De voorwaarden vermeld in het besluit van 23 mei 2023 van de gemeenteraad na te leven:

    Artikel 1: Het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan goed te keuren. Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
    Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting. Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.
    Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.
    Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast, en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te
    staan aan de gemeente. Zij zullen worden opgenomen in het openbaar domein.
    Artikel 5: De voorwaarden volgend uit de uitgebrachte voorwaardelijk gunstige adviezen moeten strikt worden nageleefd.

    - De voorwaarden volgend uit volgende adviezen moeten strikt worden nageleefd: Pidpa Drinkwater dd. 9 januari 2023.

    - De Wegen en rioleringswerken in de verkaveling “Priester Daensstraat” dienen uitgevoerd te zijn conform het standaardbestek 250 en de bijgevoegde raming nr. TPV – 2771 van Studiebureau Verhaert.

    - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend.

    - De hierbij gevoegde verkavelingsvoorschriften ten strengste na te leven.

    - Vóór het verlijden van de notariële akte dienen volgende documenten bij het team Ruimte & Vergunningen van het gemeentebestuur van Grobbendonk binnengebracht te worden voor de gratis grondafstand:

    1.            uittreksel kadasterplan en legger

    2.            opmetingsplan

    3.            belofte gratis grondafstand

     - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    - Op de hemelwaterputten dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.

    - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    - Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    - Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    - Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

    - De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Niels Nuyts namens KOEN NUYTS BVBA voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Eikenlei 38, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 125T met inrichtingsnummer 20230530-0046.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    Tijdelijke lijnbemaling voor het plaatsen van putten 86 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
    • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
    • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van de communicatie van IOK omtrent de actie 'Behaag onze Kempen! 2023'.

    Artikel 2: Deelnemen aan de gratis actie 'Behaag onze Kempen! 2023'.

    Artikel 3: Gemeentelijke loods als afhaalplaats te voorzien in Grobbendonk.

    Artikel 4: Opdracht aan team Uitvoering & Onderhoud om het plantmateriaal op vrijdag 17 november 2023 af te halen en een arbeider te voorzien op zaterdag 18 november 2023 om het groenmagazijn te openen, te sluiten en de bestellers te helpen bij het uitzoeken en laden van het plantgoed.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Communicatie

    IMD-IOK, behaag.onze.kempen@iok.be

  • Artikel 1: Aktename van de beslissing van de minister om cultuurhistorisch landschap van parochiekerk Onze Lieve-Vrouw ten Hemel Opgenomen op de lijst van her te bekijken erfgoed te zetten. 

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om principieel in te gaan op het aanbod van de softwareleverancier van IOK (firma AariXa) voor het opvolgen van dossiers leegstand (en verwaarlozing). Dit aanbod omhelst in essentie toegang tot alle gegevens in de gemeentelijke database leegstand (en verwaarlozing), alsook enkele bijkomende functionaliteiten (voornamelijk m.b.t. de heffing).

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK

  • Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Telenet 
    Pidpa

  • Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Telenet 

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van buurtfeest BBQ De Dellekens dat aanvangt 2 september 2023 16.30 uur en eindigt op 2 september 2023 23.00 uur.
    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.
    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldoen wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
    Artikel 6: Op 2 september 2023 van 16.30 uur tot 23.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in De Dellekens, zijnde:
    - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf Het Putteken.
    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een afzethek met C3-bord en onderbord met vermelding van de uitzonderingen aan het kruispunt De Dellekens/Het Putteken.
    Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Betrokkene
    Team Informatie & Communicatie
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Vrije tijd
    Team Secretariaat
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Kapitein brandweer
    Noodplanning
    Team Vrije tijd
    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Straatfeest Minnekepoeslaan dat aanvangt 17 augustus 2023 14.00 uur en eindigt op 18 augustus 2023 02.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Team Uitvoering en Onderhoud de opdracht te geven om een nadarhek met C3-bord, onderbord met vermelding "uitgezonderd hulpdiensten" en M3-bord (fietsers en bromfietsers klasse A) te voorzien aan het begin van de straat. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanning

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Eikenlei buren BBQ dat aanvangt 1 juli 2023 15.00 uur tot 2 juli 2023 01.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Betrokkene

    Noodplanning

    Team Informatie & Communicatie 

  • Speelstraten 2023 - goedkeuring

    Artikel 1: In het kader van de inrichting van een speelstraat zal de toegang in beide richtingen verboden worden voor het gemotoriseerd verkeer in volgende straten:

    - Floris Primsstraat 21/08/2023 - 27/08/2023 van huisnummer 5 tot 50 (van Leopoldstraat tot aan Tumulusveld)
    - Guido Gezellelaan (ganse straat) 17/07/2023 - 23/07/2023
    - Dijkstraat 25/08/2023 - 27/08/2023 van huisnummer 1 tot 15
    - Capuynestraat 21/08/2023 - 27/08/2023 van huisnummer 1 tot 25 (tussen Verbindingsstraat en Het Hoog)
    - Ter Duinen 03/07/2023 - 10/07/2023 van huisnummer 5 tot 33 (Bosschaert De Bouwellaan moet kunnen ontsluiten via het kruispunt met Ter Duinen)

    Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 3: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen waarvan de bestuurders in de speelstraat wonen of er hun garage hebben.

    Artikel 4: Deze maatregel zal gesignaleerd worden door het plaatsen van een afzethek met C3 en onderbord “speelstraat” en vermelding van de uren (van 09.00u tot 21.00u) bij het begin en het einde van de speelstraat.

    Artikel 5: Voor Capuynestraat zal een omleiding aangeduid worden via Het Hoog, Dijkstraat en Verbindingsstraat.

    Artikel 6: Op 7 augustus 2023 dienen vooraankondigingsborden geplaatst te worden aan het kruispunt Langenheuvel/Herenthoutse steenweg en Bannerlaan/Klein Gentstraat "Capuynestraat - geen doorgang - speelstraat"

    Artikel 7: Team Ruimte & Vergunningen brengt IOK op de hoogte van de afsluiting van de straten.

    Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 9: Organisatoren van speelstraten dienen te voldoen aan de richtlijnen zoals vermeld in het reglement speelstraten, 2/3 van de bewoners dienen schriftelijk hun akkoord te bezorgen via enquête voorzien door meters en peters.

    Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    IOK

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan betrokkene om Kermis terras half vasten te organiseren dat aanvangt op 9 maart 2024 14.00 uur en eindigt op 11 maart 2024 21.00 uur.
    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Vrije tijd
    Noodplanning
    Organisator

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan Donk Events VZW om een kermisterras te organiseren op 5 en 6 augustus 2023 van 14.00 uur tot 23.00 uur.

    Artikel 2: Toestemming te geven voor inname openbaar domein van de noordelijke driehoek van het grasplein Astridplein en zich daartoe te beperken.

    Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 4: De organisator de opdracht te geven om geen concurrerende muziek en activiteiten te organiseren met de kermiskramen met uitzondering van dranken.

    Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Informatie & Communicatie
    Noodplanning
    Organisator


  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Weggeefplein dat aanvangt 28 oktober 2023 09.00 uur en eindigt op 29 oktober 2023 17.00 uur in De Volle Vaart.

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Betrokkene

    Noodplanning

    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Senioren Ontspanningsnamiddag die aanvangt 13 juni 2023 13.00 uur en eindigt op 13 juni 2023 20.00 uur.

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven het advies van noodplanning te volgen.

    Artikel 3: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

    Betrokkene 

Team Welzijn

  • Artikel 1: Goedkeuring van het indienen van het subsidiedossier en de deelname aan ‘Leer- en speelkamp Neteland’.

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen geeft opdracht om de zomerschool te organiseren over de periode 30 juli 2023 tot en met 11 augustus 2023 te Grobbendonk, BS De Wijngaard.

    Artikel 3: Er wordt aan de basisscholen de medewerking gevraagd inzake de toeleiding naar de zomerschool en het in kaart brengen van de beginsituatie van de deelnemers aan de zomerschool.

    Artikel 4: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met de verlenging van de overeenkomst met provincie Antwerpen inzake de samenwerking en gegevensuitwisseling in het kader van de zomerschool 2023.

    Artikel 5: Het college van burgemeester en schepenen verleent zijn goedkeuring aan de overeenkomst met Evy Vandenbril voor een bedrag van 2.100,00 euro en aan de overeenkomst met Jessica Van Tendeloo waarbij de loonkost verdeeld wordt over de besturen die er gebruik van maken.

    Artikel 6: Het college van burgemeester en schepenen verleent zijn goedkeuring aan de bruikleenovereenkomst met Basisschool De Wijngaard.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Coördinator ‘Leer- en speelkamp Neteland’

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om akkoord te gaan met het nieuwe voorstel van de Antea Group betreffende de prijsherziening van het RUP Verblijfsrecreatie.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Antea Group

  • Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op leegstaande gebouwen en woningen met kohierartikel 202900001590, per brief ontvangen op 12 januari 2023, is ontvankelijk doch ongegrond verklaard. De aanslag werd terecht gevestigd. 

    Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de  kennisgeving van deze beslissing. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Bezwaarindiener

  • Artikel 1: Het afsluiten van de belasting voor bedrijfsruimten 2022 voor artikel 458200080366 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

  • Artikel 1: De inschrijvers MOTMANS & PARTNERS BVBA en AMCOMS  BVBA worden niet geselecteerd.

    Artikel 2: De inschrijvers PROBIS CORPORATE NV en BDO SERVICES BV CVBA voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.

    Artikel 3: De offertes van PROBIS CORPORATE NV en BDO SERVICES BV CVBA worden als volledig en regelmatig beschouwd.

    Artikel 4: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 7 juni 2023, opgesteld door de ontwerper.

    Artikel 5: De opdracht “Raamovereenkomst externe ondersteuning HRM” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde BDO SERVICES BV CVBA, Da Vincilaan 9,   Bus E6 te 1930 Zaventem tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver: het bestelbedrag wordt beperkt tot 50.000,00 euro excl. btw of  60.500,00 euro incl. 21% btw.

    Artikel 6: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2023-174.

    Artikel 7: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het meerjarenplan op exploitatie van 2023 en ingeschreven op budgetcode 6140000/IO/0119/03 (actie/raming AC000557/MJP001824).

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team HRM & Secretariaat

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2023-177 en de raming voor de opdracht “Aanschaf en implementatie van firewalls en coreswitches voor het lokaal bestuur Grobbendonk”, opgesteld door de gemeente Grobbendonk worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 84.297,52 euro excl. btw of 102.000,00 euro incl. 21% btw.

    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 31 juli 2023 om 10.00 uur.

    Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan op exploitatie en investering van 2023, op budgetcodes 2400000/IO/0119/01 (actie/raming AC000150/MJP000219) en 6140200/IO/0119/01 (actie/raming AC000150/MJP000208).

    Artikel 6: Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om volgende kredietverschuivingen (op voorstel van team Informatie & Communicatie) door te voeren om de investering te kunnen financieren:

    • MJP000217 naar MJP000219: 3.000 euro
    • MJP001789 naar MJP000219: 8.000 euro
    • MJP000218 naar MJP000219: 16.892.74 euro

    Artikel 7: Een afschrift  van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management
    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023003199 tot en met 2023003316.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 2 juni 2023 tot en met 8 juni 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 12 juni 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 12 juni 2023.


Publicaties