Terug
Gepubliceerd op 08/03/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 28/02/2022 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 21 februari 2022 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 21 februari 2022 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Briefwisseling - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • MAT 31 januari 2022 - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van het MAT van 31 januari 2022.

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 12 januari 2022 van Fluvius OV.

      • Kempens Karakter - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 10 februari 2022 van Kempens Karakter.

      • Pidpa - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 21 januari 2022 van Pidpa.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2021134246 - Lierse steenweg 51-53 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Het college van burgemeester en schepenen weigert de vergunning aan Paul Verhaert namens STUDIEBUREAU VERHAERT BV voor het aanleggen van 2 opritten, met als adres Lierse steenweg 51 en 53, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nrs. 67G2, 67A3, 67R2 en 67B3.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Paul Verhaert namens STUDIEBUREAU VERHAERT BV voor het aanleggen van een geluidsberm tussen de 2 opritten, het dempen en terug aanleggen van een gedeelte van de vijver en het kappen van enkele bomen, met als adres Lierse steenweg 51 en 53, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nrs. 67G2, 67A3, 67R2 en 67B3.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Het advies van agentschap voor Natuur en Bos van 31 januari 2022 strikt na te leven.
        • Het advies van Onroerend Erfgoed (mail 13 januari 2022) strikt na te leven.
        • De overige aandachtspunten vermeld in het advies van Wegen en Verkeer verleend op 3 februari 2022 strikt na te leven.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
      • Omgevingsvergunning OMV_2021169935 - Industrieweg 22 - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2021169935, ingediend door Dirk Robberechts namens Belcofeed NV betreffende het uitbreiden van een magazijn, de aanleg van asfaltverharding en een wadi en het veranderen door uitbreiding en wijziging van een veevoederfabriek gelegen Industrieweg 22 en 24. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 62C6 en 62D6.

        Artikel 2: De volgende voorwaarde op te leggen:

        Bijzondere milieuvoorwaarde:

        Om geluidshinder te voorkomen naar de bewoning aan de overzijde van het Albertkanaal kan er niet toegelaten worden om het laden en lossen vóór 7u uit te voeren.

        Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

      • Omgevingsvergunning OMV_2021180926 - Heibloemlaan zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Wim Peers. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

        Aanvraag voor een nieuwe verkaveling.

         

        De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

        • De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:
        • Fluvius gaf op 4 januari 2022 voorwaardelijk gunstig advies.
        • Pidpa gaf op 22 december 2021 gunstig advies.
        • Telenet gaf op 28 december 2021 gunstig advies.
        • Proximus gaf op 28 december 2021 gunstig advies.
        • Agentschap Natuur en Bos gaf op 10 januari 2022 voorwaardelijk gunstig advies:
          • De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk:
            21-223878.
            • De te ontbossen oppervlakte bedraagt 2.403 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.
            • De resterende bosoppervlakte 1.517 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos.
            Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.
            • De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.
            • De bosbehoudsbijdrage van € 8.891.10 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.
            • De op het verkavelingsplan aangeduide openbare/niet-openbare beboste groene ruimtes over een oppervlakte van 1.517 m² worden integraal opgenomen in de verkavelingsvoorschriften. Deze beboste groene ruimtes moeten ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem,
            de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren. Bijkomende ontbossing in de op het verkavelingsplan aangeduide groene ruimtes is slechts mogelijk na het wijzigen van de verkavelingsvergunning.
        • De hierbij gevoegde, in rood aangepaste verkavelingsvoorschriften dienen te worden nageleefd.
        • De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.
        • De gemeenteraadsbeslissing van 15 februari 2022 dient strikt nageleefd te worden.
        • Vóór de verkoop van de loten moet de ontwerpakte “gratis grondafstand” goedgekeurd zijn door de gemeenteraad.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de financieel directeur of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.
      • Omgevingsvergunning OMV_2021193786 - Quinten Matsyslaan 8 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Nick en Joni Jacobs - Lemmens voor het verbouwen van een ééngezinswoning, met als adres Quinten Matsyslaan 8, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 141X.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een ééngezinswoning.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
      • Omgevingsvergunning OMV_2021084186 - Pallieterdreef 37 - beslissing beroep - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de deputatie van de provincie Antwerpen.

      • Lijst leegstaande en/ of verwaarloosde bedrijfsruimten - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de brief van Ruimte Vlaanderen – leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten.

        Artikel 2: Kennisname van de opgenomen inventaris.

      • Voedsel en Dorp - haalbaarheidsstudie en participatietraject - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het project Voedsel en Dorp verder te zetten:

        - met een participatieproject;

        - een terugkoppeling te doen aan de stakeholders van de haalbaarheidsstudie;

        - het project samen met de teams Ruimte & Vergunningen, team Mens & Welzijn en team Informatie & Communicatie verder te laten lopen met insteken naar het sociale en communicatieve luik.

      • Renovatie bakhuis - IOED Land van Nete en Aa - toelichting aanpak en stand van zaken - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de aanpak en stand van zaken van het dossier renovatie Bakhuis Bouwel, zoals door IOED Land van Nete en Aa toegelicht aan de gemeenteraadsleden tijdens de gemeenteraad van 15 maart 2022.

      • Kapvergunning - 20228 - Het Hoog 22 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één sierden op het perceel Het Hoog 22, kadastraal gekend als 2/B/175X4. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met één inheemse loofboom op het perceel 2/B/175X4, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Tijdelijk verkeersreglement - Binnenheide - onderhoudswerken overweg - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 12 maart 2022 om 06.00 uur tot 13 maart 2022 om 18.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Binnenheide, zijnde: 
        - de overweg zal volledig afgesloten worden voor alle verkeer
        - het verkeer zal omgeleid worden enerzijds via Echelpoel, Looystraat en N13, anderzijds via N13, Berg en Dal en Echelpoel
        - voor de fietsers zal een omleiding ingericht worden via Bergen.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie F-22-0424-01 - index D, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Ten laatste 7 dagen voor de aanvang van de werken moeten vooraankondigingsborden geplaatst worden aan de overweg.

        Artikel 5: Uiterlijk 1 maart dient een oranje infobord geplaatst te worden met de data van de werken aan het kruispunt N13/Binnenheide + ter hoogte van Echelpoel/ Binnenheide.

        Artikel 6: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Binnenheide een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 7: Het team Uitvoering & Onderhoud zal de Bergen extra fatsoeneren om de fietsomleiding zo veilig mogelijk te maken.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Eikenlei (huisnummer 86 - 118) - aanleg waterleiding, gas- en elektriciteitsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 7 maart tot en met 7 april 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei van huisnummer 86 tot en met 118, zijnde:
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording. 
        - indien de werfzone zich uitstrekt over een lengte van meer dan 50 meter moet het voorbijrijden geregeld worden via verkeerslichten.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Eikenlei van huisnummer 86 tot en met 118 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Vogelzang, Kennedylaan en Nieuwbaan - maken koppelputten - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 7 tot en met 11 maart 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kennedylaan, Vogelzang en Nieuwbaan, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - demonteren torenkraan - Troon 1 - goedkeuring - bekrachtiging burgemeesterbeslissing

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 22 februari 2022 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen op 28 februari 2022 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Troon, zijnde:
        - vanaf 06.00 uur tot 16.00 uur zal ter hoogte van huisnummer 1 de rijbaan volledig afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
        - het verkeer zal omgeleid worden via de Boudewijnstraat - Astridplein - Schransstraat – De Vriesstraat – Kasteelstraat – Gaspar Schetzstraat - Tulpstraat – Groenstraat – Salviastraat – Gaspar Schetzstraat – Antoon van Dyckstraat en Vaartstraat.

        Artikel 2: Bijkomend zal een parkeerverbod ingericht worden aan beide zijden van de straat.

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema  opgesteld door betrokkene.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de straat Troon een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat    

        Betrokkene

      • Fluvius - Jos De Schutterstraat (privé-verkaveling) - aanleg nieuw distributienet elektriciteit - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Telenet.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Onderhoudswerken Bannerlaan-Atealaan - vorderingsstaat 7 (01/05/2021-31/05/2021) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Intrekken van de beslissing van 22 november 2021 “Onderhoudswerken Bannerlaan-Atealaan - vorderingsstaat 7 (01/05/2021-31/05/2021)”.

        Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 7 van bvba Emeric D'Hollander, Lekestraat 17 te 9190 Stekene voor de opdracht “Herstellingswerken Atealaan-Bannerlaan” voor een bedrag van € 5.819,00 excl. btw of € 7.040,99 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 33.560,71 excl. btw of € 40.608,46 incl. 21% btw en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering  (Vorderingsstaat 7 ) van 29 oktober 2021.

        Artikel 3: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000364/MJP000392).

        Artikel 4: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

        IOK

        bvba Emeric D'Hollander

      • Industrieweg Grobbendonk - meerwerk Arcadis omgevingsvergunning - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het meerwerk, opmaken omgevingsvergunning voor een bedrag van € 10 500.40 exclusief btw en € 12.705,48 inclusief btw wordt goedgekeurd.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Arcadis

      • Machtiging ambulante handel op rondtrekkende wijze - Mijn Droomijsje - verkoop ijs - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Machtiging verlenen aan Vandermeiren Thierry, Parochiestraat 23/1 te 2240 Viersel tot de verkoop van ijs met de ijskar genaamd Mijn Droomijsje, 5 dagen per week, telkens met een dag tussen, enkel in het weekend zijn het 2 dagen na elkaar en dit van april tot eind september. 

        Artikel 2: De aanvrager dient de voorwaarden uit de Politiecodex en de Vlarem - geluidsnorm te respecteren:

        - Het is verboden op de openbare weg, al dan niet op een voertuig, geluid te verwekken met het doel de aandacht te trekken op de verkoop van een product, het verlenen van een dienst of het voeren van reclame of propaganda, tenzij met naleving van volgende voorwaarden:

        • de uitzendingen mogen niet rustverstorend zijn.
        • tijdens de uitzending mag men niet parkeren noch het verkeer hinderen van voertuigen, fietsers of voetgangers.
        • geen uitzendingen geven in een straal van 200 m van markten, braderijen, openbare plechtigheden, erediensten, openbare plaatsen waar reeds muziekuitzendingen zijn toegestaan, evenals van alle manifestaties met grote volkstoeloop, rustoorden, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, andere verpleeginstellingen en scholen tijdens de lesuren.

        - De Vlarem geluidsnorm: het geluidsniveau mag 85 dB(A) LAes 15 min niet overschrijden.

        - De handelaar moet de klanten duidelijk informeren over de COVID-19 maatregelen. De nodige hygiëne- en afstandsvoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.

        - Na bediening moet de ronde onmiddellijk verdergezet worden.

        - De persoon die de ijskar bemant, moet dit collegebesluit bij zich hebben en dit tonen op vraag van de bevoegde personen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Vandermeiren Thierry, Parochiestraat 23/1 te 2240 Viersel of via mijndroomijsje@proximus.be

      • Kindercampus Klim-op Bouwel - evolutie raming bouwbudget - innemen standpunt - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de nota van 25 februari 2022, opgemaakt door Koen Ghyssaert, projectleider, van de indicatieve kostenraming en van de begroting schetsontwerp (ontwerpfase).

        Artikel 2: Akkoord te gaan met het bouwprogramma en het huidig concept.

        Artikel 3: De ontwerper Cuypers en Q opdracht te geven na te gaan hoe het huidig schetsontwerp aangepast kan worden teneinde een minimale besparing met een richtbedrag van 200 000,00 euro (excl. BTW) door te voeren. 

    • Team Vrije tijd

      • Jinfected - Scouts Bosvogels - 12 maart 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Scouts Bosvogels om Jinfected te organiseren op 12 maart 2022 van 21.00 uur tot 03.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven. 

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 12 maart 2022, tot maximaal 95 dB(A)L tot maximum 03.00 uur.

        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Vrije tijd
        Noodplanning
        Organisator: Scouts Bosvogels
      • Fluobal/ fuif - Mariaschool - 26 maart 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Mariaschool Grobbendonk om fluobal/ fuif te organiseren op 26 maart 2022 van 14.00 tot 03.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 26 maart 2022, tot maximaal 95 dB(A)L tot maximum 03.00 uur.

        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken (en sterke dranken) en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Noodplanning

        Organisator: Mariaschool Grobbendonk

      • Huurovereenkomst opslagruimte Cogelsdreef - addendum - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het addendum aan de huurovereenkomst als bijlage goed te keuren m.b.t. het terrein met opslagruimte te Bouwel, Ter Duinen 57.

        Artikel 2: De overeenkomst zal ingaan vanaf 1 april 2022.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Eigenaar

      • Subsidie ondersteunen van evenementen door verenigingen - berekening - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Subsidies uit te keren aan volgende verenigingen volgens volgende berekening:

        PRESTATIE 1840 6.000
        Vereniging Totaal puntenaantal BEDRAG
        KFC Grobbendonk 130 420
        Stad Ouwen 140 460
        Scouts & Gidsen Bosvogels 460 1500
        Jeugdhuis Lido 230 750
        Chiro Bouwel 520 1695
        Samana 150 490
        WTC Nete & AA 30 100
        WTC Blarentrappers 120 390
        WTC Donatusvrienden 60 195
             
             
        DEELNAME 4850 14.000
        Vereniging Totaal puntenaantal BEDRAG
        OLV Koor 100 290
        Real Art 100 290
        Q. Matsys 100 290
        Imkers Beezy C 200 577
        Imkers Neteland (Bert F) 700 2020
        Scouts & Gidsen Bosvogels 550 1586
        Chiro Bouwel 400 1154
        Jeugdhuis Lido 125 360
        Oudercomité Mariaschool 100 290
        Harmonie Grobbendonk 525 1515
        Fanfare Bouwel 100 290
        KFC Grobbendonk 600 1730
        GYM Spirit 350 1010
        Opnieuw fit 200 577
        Samen Jong 200 577
        Bouwelse Ketsers 200 577
        Stad Ouwen 200 577
        Fotoclub Nete & Aa 100 290

         

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

    • Team HRM

      • Eedaflegging K.A.

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

      • Eedaflegging S.V.D.D.

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

      • Eedaflegging T.H.

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

      • Eedaflegging R.J.

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

    • Team Financieel Management

      • Afwezigheid financieel directeur - aanduiding vervanger - aanstelling

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de financieel directeur van 28 februari t.e.m. 4 maart 2022 en van 4 april t.e.m. 15 april 2022.

        Artikel 2: Aanstelling van de vervanger van de financieel directeur voor de periode van 28 februari t.e.m. 4 maart 2022 en van 4 april t.e.m. 15 april 2022, de heer Bert Vangeel, beleidsdeskundige financiën.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Beleidsdeskundige financiën

      • Bezwaar belasting op tweede verblijven 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene met artikel 713100004840 tegen de belasting op tweede verblijven  van 11 januari 2022 is ontvankelijk verklaard. De belasting moet niet betaald worden.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de  kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Team Ruimte & Vergunningen

        Bezwaarindiener en haar raadslieden

      • Overdracht investeringskredieten van de gemeente van het meerjarenplan 2020-2025: van 2021 naar 2022 - vaststelling

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststelling van de overdracht van de investering- en financieringskredieten van zowel uitgaven als inkomsten van 2021 naar het jaar 2022, zoals het voorstel in bijlage.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        De teamleiders waarop de overdracht van toepassing is

      • Raamcontract levering van papier op afroep - prijsherziening - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de door Canon voorgestelde prijsherziening.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Canon

        Andere deelnemende gemeenten: Olen, Vorselaar, Herentals, Putte, Nijlen, Heist op den Berg

      • Opbrengsten van 2021012299 tot en met 2021012377 (2021) en 2022000449 tot en met 2022000501 (2022) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021012299 tot en met 2021012377 (2021) en 2022000449 tot en met 2022000501 (2022).

      • Kosten van 18 februari 2022 tot en met 24 februari 2022 (2021 en 2022) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 18 februari 2022 tot en met 24 februari 2022 (2021 en 2022).

      • Bestellijsten van 28 februari 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 28 februari 2022.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 28 februari 2022.