Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 03/04/2023 - 13:30 Vlierenberg

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2022100907, ingediend door Yenthe Smets namens SUEZ WATER TECHNOLOGIES & SOLUTIONS BELGIUM BVBA betreffende een hermachtiging na uitbreiding van een inrichting voor het mengen van additieven gelegen Toekomstlaan 45 en 54. Kadastraal is het perceel gekend als sectie D nrs. 68C, 71C en afdeling 1 sectie E nrs. 167E.

    Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant moet aantonen met een passende beoordeling dat er geen verzurende en eutrofiërende effecten ten gevolge van de NOx-uitstoot via de stookinstallaties in de geplande situatie zijn. De passende beoordeling wordt binnen de 3 maanden na vergunningverlening aan de vergunningverlenende overheid bezorgd.
    • De exploitant bezorgt het rapport van de grondwatermonitoring dd. 2022 en een motivatie of er gevolg werd gegeven aan de aanbevelingen uit het rapport dd. 2019 voor vergunningverlening aan de vergunningverlenende overheid.
    • De exploitant moet een plan van aanpak opmaken om verdere vervuiling tegen te gaan en om dus morsverliezen te vermijden of afspoeling/insijpeling in de bodem te voorkomen, hierin moet zowel de voorzieningen als de sensibiliserende acties opgenomen worden. Het plan wordt binnen de 3 maanden na vergunningverlening aan de vergunningverlenende overheid bezorgd.

    Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de provinciale omgevingsvergunningscommissie.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor een fijnspar en een conifeer op het perceel Kasteeldreef 2, kadastraal gekend als 2/B/19E. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse loofboom op het perceel 2/B/19E, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Machtiging te verlenen aan Balderia bv met ondernemingsnummer 0740.805.727 om met een pizza en pastakraam te mogen gaan staan op de parking voor ambulante handel te Troon vanaf vrijdag 7 april 2023 van 17.00 uur tot 21.00 uur. 

    Artikel 2: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:

    - De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;

    - Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;

    - De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Balderia nv

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Machtiging te verlenen aan Het lachend viske met ondernemingsnummer 0797.623.872 om met een viskraam te mogen staan op de parking voor ambulante handel te Troon vanaf vrijdag 7 april 2023 van 12.00 uur tot 17.00 uur. 

    Artikel 2: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:

    - De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;

    - Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;

    - De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Het lachend viske

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Op zaterdag 8 april 2023 vanaf 06.00 uur tot einde werken zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Stationlei, zijnde:
    - er zal een parkeerverbod ingericht worden op de ganse parkeerstrook tussen huisnummer 18 en 22
    - fietsers en voetgangers zullen omgeleid worden via De Wip, Dorp en Nieuwbaan.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met E9-borden met onderbord Xa en Xb en pijlen fietsomleiding aan de kruispunten Stationlei/De Wip, De Wip/Dorp en Dorp/Nieuwbaan.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan het lokaal bestuur - team Uitvoering & Onderhoud.

    Artikel 4: De bewoners van Stationlei 18 en 22 zullen schriftelijk verwittigd worden van de werken en de geluidshinder.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Op 4 mei 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berkendreef, zijnde: 
    - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer van huisnummer 31 tot en met 35
    - het verkeer wordt omgeleid via Lindelaan, Dorp en Nieuwbaan
    - fietsers moeten afstappen en oversteken en kunnen met de fiets aan de hand de werf passeren.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens de signalisatieschema's van 29 maart 2023 met referentie SO 8372, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Berkendreef 31, 31A, 33, 35, 30,32 en 34 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Fiberklaar de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fiberklaar hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fiberklaar bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fiberklaar die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Pidpa.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fiberklaar

  • Artikel 1: Voor het jaar 2023 aan Telenet een permanente vergunning te verlenen voor het uitvoeren en signaleren van kleine, dringende werken op de openbare weg - (3e categorie code VVSG), op voorwaarde dat Telenet het lokaal bestuur minimum 5 werkdagen voorafgaand op de hoogte brengt van de uit te voeren werken. Dit dient te gebeuren via mail aan:
    - ruimte.vergunningen@grobbendonk.be én
    - communicatie@grobbendonk.be

    Artikel 2: De opdracht te geven aan Telenet om bij calamiteiten zo snel mogelijk het lokaal bestuur, team Ruimte & Vergunningen, op de hoogte te brengen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Informatie & Communicatie

    Pidpa

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije Tijd om Opening van het toeristisch seizoen - lentedrink te mogen organiseren op 7 mei 2023 van 14.00 uur tot 20.00 uur.
    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar).
    Artikel 5: Team Financieel Management de opdracht te geven dit evenement te verzekeren.
    Artikel 6: Toestemming te geven om de kosten voor dit evenement te dragen vanuit het voorziene budget.
    Artikel 7: Er zal een parkeerverbod ingericht worden op de ganse stationsparking uitgezonderd de mindervalidenparkings met E3-borden. De Kiss & Ride zone blijft vrij.
    Artikel 8: Om bezoekers en reizigers te verwijzen naar de parking aan de sporthal zullen wegwijzers "parking" gezet worden bij het in- en uitrijden van de stationsparking en aan het kruispunt Stationlei/Molendreef.
    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Team Financieel management
    Team Informatie & Communicatie Noodplanning
    Organisator: Team Vrije tijd

Team Informatie en Communicatie

  • Artikel 1: Toestemming geven aan team Uitvoering & Onderhoud om collectief vervoer te organiseren door de gemeentelijke bus ter beschikking te stellen op donderdagavond 25 mei 2023 van en naar Ravels ten behoeve van het ambtenarenbal 2023.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team HRM & Secretariaat
    Team Informatie & Communicatie

Staf van de AD

  • Artikel 1; De voorgestelde timing en contactmomenten goed te keuren.

    Artikel 2: Opdracht verlenen tot het treffen van de praktische schikkingen en voorbereidingen (agendabeheer/...).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan: 

    Leden van het managementteam

    (Sub)team secretariaat

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM - SVG -2023-164 en de raming voor de opdracht “Vrachtwagen met autolaadkraan en containeroptrek”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
    Artikel 3: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal en Europees niveau.
    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de financiële verdeelsleutel van Hulpverleningszone 5 - Kempen voor 2024:

    Gemeente percentage
    Geel 21,76%
    Mol 15,44%
    Herentals 10,70%
    Westerlo 10,34%
    Balen 8,76%
    Laakdal 4,64%
    Herselt 3,52%
    Olen 5,09%
    Grobbendonk 4,21%
    Retie 2,53%
    Hulshout 2,34%
    Meerhout 3,50%
    Dessel 2,58%
    Herenthout 3,21%
    Vorselaar 1,80%

    Artikel 2: Goedkeuring van een eerste verrekening van de goederen op het investeringsbudget 2024 als volgt:

    Gemeente Bedrag/jaar
    Geel - € 6.539,30
    Mol - € 96.295,79
    Herentals - € 65.023,84
    Westerlo  - € 21.632,80
    Balen - € 11.991,22
    Laakdal + € 40.856,36
    Herselt + € 40.760,73
    Olen + € 44.681,87
    Grobbendonk - € 38.772,49
    Retie + € 26.702,01
    Hulshout + € 25.363,08
    Meerhout + € 32.248,98
    Dessel + € 24.597,98
    Herenthout  - € 14.962,95
    Vorselaar  + € 20.007,38

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Hulpverleningszone 5 - Kempen

    Gouverneur

    Minister van Binnenlandse Zaken

  • Artikel 1: Het afsluiten van de belasting voor bedrijfsruimten 2022 voor artikel 458200007820 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 31 maart 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 31 maart 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023001670 tot en met 2023001773.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 24 maart 2023 tot en met 30 maart 2023.

Onderwijs


Publicaties