De notulen van het college van 12 augustus 2024 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 augustus 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Stijn Claes en mevrouw Ines Colle voor het verbouwen van een bestaande woning:
- interne verbouwing van de bestaande keuken waarbij ingrepen gebeuren die invloed hebben op de stabiliteit van de woning (vergroten/maken van doorgangen/openingen door plaatsing van stalen liggers).
- verbouwen van de bestaande achtergevel (aanpassen raamopeningen, nieuw buitenschrijnwerk en nieuwe gevelbekleding), met als adres Hanegoor 20 te 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 351S.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het verbouwen van een bestaande woning:
- interne verbouwing van de bestaande keuken waarbij ingrepen gebeuren die invloed hebben op de stabiliteit van de woning (vergroten/maken van doorgangen/openingen door plaatsing van stalen liggers).
- verbouwen van de bestaande achtergevel (aanpassen raamopeningen, nieuw buitenschrijnwerk en nieuwe gevelbekleding).
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 augustus 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door mevrouw Laura Bruyndonx voor het plaatsen van een veranda, met als adres Bevrijdingsstraat 6, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 16E.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het plaatsen van een veranda.
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: OVAM wordt aangesteld als gewestelijk vaststeller, waarbij de personeelsleden aangeduid door de leidende ambtenaar van deze entiteit, een vaststellingsbevoegdheid krijgen voor de gemeentelijke administratieve sancties van gemeente Grobbendonk voor de vaststelling van overtredingen op de volgende artikelen uit de politiecodex:
§1. De eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren moeten ervoor zorgen dat deze dieren het openbaar domein niet bevuilen met hun uitwerpselen.
§2. De eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren zijn verplicht op al deze plaatsen de uitwerpselen van hun dier onmiddellijk te verwijderen.
§1. De eigenaars/houders/begeleiders van honden moeten in het bezit zijn van voldoende zakjes om de uitwerpselen te verwijderen.
§2. Ze kunnen zakjes met uitwerpselen eventueel deponeren in speciale hondenpoepbakjes of in gewone straatvuilbakjes. Bij afwezigheid hiervan moet men de zakjes mee naar huis te nemen.
Artikel 1: Op zondag 13 oktober 2024 van 08.00u tot 15.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Molendreef, zijnde:
- er zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanuit de Molenstraat richting Herenthoutse steenweg.
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) ter hoogte van het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molendreef
- F19-bord (éénrichtingsverkeer) ter hoogte van het kruispunt Molenstraat/Molendreef.
Artikel 3: Het verkeer wordt omgeleid via de Herenthoutse steenweg en Molenstraat.
Artikel 4: De omleiding zal aangeduid worden met F41-omleidingspijlen aan:
- het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molendreef
- het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molenstraat
- het kruispunt Molenstraat/Molendreef.
Artikel 5: Op zondag 13 oktober 2024 08.00u tot 15.00u is het verboden stil te staan en te parkeren:
- in gans de Molendreef
- in de Molenstraat tussen de Herenthoutse steenweg en de Molendreef.
Artikel 6: Het parkeerverbod wordt ingericht met E3-borden en onderborden GXa.
Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: De verkeersmaatregelen zullen aangekondigd worden via Hoplr.
Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: De eerder genomen maatregelen van 19 augustus tot en met 29 augustus 2024 zullen verlengd worden tot en met 13 september 2024:
in de Herenthoutse steenweg ter hoogte van huisnummer 51 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden, zijnde:
- het voet- en fietspad zal ingenomen worden voor het uitvoeren van bouwwerken met een mobiele kraan en betonpomp
- voetgangers en fietsers moeten oversteken enerzijds op het zebrapad t.h.v. huisnummer 41 en anderzijds 25 meter na de werf
- het fietspad aan de kant van de pare huisnummers wordt tijdelijk ingericht als dubbelrichtingsfietspad met D7-bord en onderbord M4
- voor het gemotoriseerd verkeer zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
- er zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden
- de snelheid zal beperkt worden tot 30km/u met C43-borden
- de mobiele kraan moet voorzien worden van D1-borden en voldoende verlichting
- de betonwanden moet afgeschermd worden met herashekken en voorzien zijn van voldoende verlichting.
Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.
Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning wordt afgeleverd aan betrokkene.
Artikel 5: Deze maatregelen worden bekend gemaakt in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken worden aangekondigd via de meest aangewezen kanalen.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement worden overgemaakt aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 12 tot en met 20 september 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Nieuwstraat ter hoogte van huisnummer 4A, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
- aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.
Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 12 tot en met 27 september 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Vogelzang ter hoogte van huisnummer 7, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
- aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.
Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 12 tot en met 27 september 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dobbelhoefweg ter hoogte van huisnummer 2E, L en M, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
- aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.
Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Van 12 tot en met 27 september 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Jos De Schutterstraat ter hoogte van achterzijde Neerveld 1, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
- aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.
Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 400507 - DNW 20318184 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.
Artikel 3: De werken moeten verplicht uitgevoerd worden tijdens een schoolvakantie.
Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Wyre
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 5000057811 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 5000057487 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fiberklaar.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Fiberklaar
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 5000057481 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Wyre
Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 358881 - DNW 20283260 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Proximus, Pidpa en Wyre.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Fluvius
Pidpa
Proximus
Wyre
Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan D-27-915 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Fiberklaar.
Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Pidpa
Fluvius
Fiberklaar
Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240717_25157567 onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.
Artikel 3: De werken moeten verplicht uitgevoerd worden tijdens een schoolvakantie.
Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Wyre
Fluvius
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 30 (01/07/24-31/07/24) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde”.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel Management
Sweco
DCA
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Strapdag dat aanvangt 20 september 2024 08.15 uur en eindigt op 20 september 2024 15.30 uur te centrum Bouwel.
Artikel 3: Op 20 september 2024 van 8.15 uur tot 15.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp, zijnde:
- Dorp zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Kerkepad en Nieuwbaan met:
Artikel 4: Uitrijden van Kerkepad moet mogelijk blijven en 1 mindervalidenparking aan de kerk moet bereikbaar blijven.
Artikel 5: Het verkeer zal omgeleid worden via Ter Duinen, Kastanjelaan en Nieuwbaan. Hiervoor zullen F-41 omleidingspijlen gezet worden.
Artikel 6: In Dorp tussen Kerkepad en Nieuwbaan zal een stilstaan en parkeerverbod ingericht worden met E3-borden.
Artikel 7: Op 20 september 2024 van 8.15 uur tot 15.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Binnenweg, zijnde:
- de Binnenweg zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen het kruispunt met Langenheuvel en de paaltjes net achter huisnummer 9 met
- in de Binnenweg zal een stilstaan en parkeerverbod ingericht worden met E3-borden tussen het kruispunt met Langenheuvel en de paaltjes net achter huisnummer 9.
Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 9; De bewoners van het afgesloten deel van Dorp en Binnenweg dienen door de school schriftelijk verwittigd te worden van de hinder.
Artikel 10: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bubbelen op donderdag in de Volle Vaart. De avonden gaan door op 12 september, 26 september, 3 oktober en 17 oktober 2024 van 19.30u tot 23.00u.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bluegrass band optreden dat aanvangt 29 september 2024 15.00 uur en eindigt op 29 september 2024 18.00 uur te Kasteelhoeve / Den herberg.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 29 september 2024 van 15.00 uur tot 19.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanningsambtenaar
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Sluit van het terras dat aanvangt 28 september 2024 13.00 uur en eindigt op 28 september 2024 21.00 uur te Kasteelhoeve / Den Herberg.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op zaterdag 28 september tussen 13.00 uur en 21.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanningsambtenaar
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bouwels Bakhuisken Open Monumentendag dat aanvangt 8 september 10.00 uur en eindigt op 8 september 17.00 uur te Bouwels Bakhuisken.
Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
Artikel 3: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 4: Toestemming te geven om de kosten voor dit evenement te dragen vanuit het voorziene budget.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chique Afterwork dat aanvangt 15 november 18.00 uur en eindigt op 16 november 01.30 uur te Best Western Plus Aldhem Hotel.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 15 november 18.00 uur tot 16 november 01.30 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van 5 jaar Zomerbar Lambert afsluiten dat aanvangt 31 augustus 2024 20.00 uur en eindigt op 1 september 2024 01.00 uur te Zomerbar Lambert.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 31 augustus 2024 van 20.00 uur tot 1 september 2024 1.00 uur. tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanningsambtenaar
Betrokkene
Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Warme Handstraat 64 te Grobbendonk, op datum van deze beslissing.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk
Betrokkene
Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2024-264 en de raming voor de opdracht “Totaal renovatie van het dak van de woningen Leopoldstraat 45 A en B”, opgesteld door de ontwerper aan te passen, enerzijds met een accurate meetstaat, hierna als bijlage. En anderzijds bij het technische gedeelte moet de verwijzing naar de fysieke barrière tussen woning A en B worden geschrapt.
Artikel 2: De nieuwe meetstaat te publiceren aan betrokkenen via het BOSA eProcurement-platform.
Artikel 3: De indieningsdatum van de offertes te verlengen met 10 weekdagen.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 26 augustus 2024.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 26 augustus 2024.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 15 augustus 2024 tot en met 22 augustus 2024.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024007674 tot en met 2024008187.
Artikel 1: Betrokkene, Berkendreef 33, 2288 Bouwel neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool Klim-op Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 november 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Klim-op Bouwel
Artikel 1: Betrokkene, Quinten Matsyslaan 80, 2280 Grobbendonk neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool Klim-op Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Klim-op Grobbendonk
Artikel 1: Betrokkene, Kapelstraat 18, 2242 Pulderbos neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool Klim-op Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Klim-op Bouwel