Terug
Gepubliceerd op 03/09/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 26/08/2024 - 09:30 Vlierenberg
  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 19 augustus 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 12 augustus 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024113934 - Hanegoor 20 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 augustus 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

         

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Stijn Claes en mevrouw Ines Colle voor het verbouwen van een bestaande woning:

        - interne verbouwing van de bestaande keuken waarbij ingrepen gebeuren die invloed hebben op de stabiliteit van de woning (vergroten/maken van doorgangen/openingen door plaatsing van stalen liggers).

        - verbouwen van de bestaande achtergevel (aanpassen raamopeningen, nieuw buitenschrijnwerk en nieuwe gevelbekleding), met als adres Hanegoor 20 te 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 351S.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het verbouwen van een bestaande woning:

        - interne verbouwing van de bestaande keuken waarbij ingrepen gebeuren die invloed hebben op de stabiliteit van de woning (vergroten/maken van doorgangen/openingen door plaatsing van stalen liggers).

        - verbouwen van de bestaande achtergevel (aanpassen raamopeningen, nieuw buitenschrijnwerk en nieuwe gevelbekleding).

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2024108312 - Bevrijdingsstraat 6 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 augustus 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door mevrouw Laura Bruyndonx voor het plaatsen van een veranda, met als adres Bevrijdingsstraat 6, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 16E. 

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het plaatsen van een veranda.

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Aanstelling OVAM als gewestelijke vaststeller gemeentelijke administratieve sancties - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: OVAM wordt aangesteld als gewestelijk vaststeller, waarbij de personeelsleden aangeduid door de leidende ambtenaar van deze entiteit, een vaststellingsbevoegdheid krijgen voor de gemeentelijke administratieve sancties van gemeente Grobbendonk voor de vaststelling van overtredingen op de volgende artikelen uit de politiecodex:

        • Artikel 214: Het is verboden zwerfvuil zoals (niet-limitatieve opsomming) sigarettenpeuken, kauwgum, blikjes, wikkels en andere verpakkingen, … achter te laten op het openbaar domein en aanpalende terreinen.
        • Artikel 215: Het is verboden huishoudelijk afval achter te laten op het openbaar domein en aanpalende terreinen.
        • Artikel 216: Het is verboden huishoudelijk afval te deponeren in straatvuilbakjes. In deze straatvuilbakjes mag uitsluitend afval afkomstig van ter plekke geconsumeerde producten gedeponeerd worden.
        • Artikel 217: Het is verboden om huishoudelijk afval te deponeren in andermans vuilnisbakken of in eender welke bak of container die aan een ander toebehoort.
        • Artikel 218: Degene die zich schuldig maakt aan inbreuken op de artikelen 214 tot en met 217 is bovendien verplicht om dadelijk over te gaan tot reiniging.
        • Artikel 369:

         §1. De eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren moeten ervoor zorgen dat deze dieren het openbaar domein niet bevuilen met hun uitwerpselen.

         §2. De eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren zijn verplicht op al deze plaatsen de uitwerpselen van hun dier onmiddellijk te verwijderen.

        • Artikel 370:

        §1. De eigenaars/houders/begeleiders van honden moeten in het bezit zijn van voldoende zakjes om de uitwerpselen te verwijderen.
        §2. Ze kunnen zakjes met uitwerpselen eventueel deponeren in speciale hondenpoepbakjes of in gewone straatvuilbakjes. Bij afwezigheid hiervan moet men de zakjes mee naar huis te nemen.

        • Artikel 371: Indien de eigenaars/houders/begeleiders van honden en rijdieren weigeren of nalaten de uitwerpselen onmiddellijk te verwijderen, zal door de gemeente tot reiniging overgegaan worden en kunnen de kosten verhaald worden op de eigenaars/houders/begeleiders.
        Artikel 2:  Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
      • Tijdelijk verkeersreglement - Molendreef - enkelrichtingsverkeer - verkiezingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op zondag 13 oktober 2024 van 08.00u tot 15.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Molendreef, zijnde:
        - er zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanuit de Molenstraat richting Herenthoutse steenweg.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
        - C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) ter hoogte van het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molendreef
        - F19-bord (éénrichtingsverkeer) ter hoogte van het kruispunt Molenstraat/Molendreef.

        Artikel 3: Het verkeer wordt omgeleid via de Herenthoutse steenweg en Molenstraat.

        Artikel 4: De omleiding zal aangeduid worden met F41-omleidingspijlen aan:
        - het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molendreef
        - het kruispunt Herenthoutse steenweg/Molenstraat
        - het kruispunt Molenstraat/Molendreef.

        Artikel 5: Op zondag 13 oktober 2024 08.00u tot 15.00u is het verboden stil te staan en te parkeren:
        - in gans de Molendreef
        - in de Molenstraat tussen de Herenthoutse steenweg en de Molendreef.

        Artikel 6: Het parkeerverbod wordt ingericht met E3-borden en onderborden GXa.

        Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 8: De verkeersmaatregelen zullen aangekondigd worden via Hoplr.

        Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Herenthoutse steenweg 51 - verbouwing woning - verlenging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De eerder genomen maatregelen van 19 augustus tot en met 29 augustus 2024 zullen verlengd worden tot en met 13 september 2024:

        in de Herenthoutse steenweg ter hoogte van huisnummer 51 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden, zijnde: 

        - het voet- en fietspad zal ingenomen worden voor het uitvoeren van bouwwerken met een mobiele kraan en betonpomp 
        - voetgangers en fietsers moeten oversteken enerzijds op het zebrapad t.h.v. huisnummer 41 en anderzijds 25 meter na de werf
        - het fietspad aan de kant van de pare huisnummers wordt tijdelijk ingericht als dubbelrichtingsfietspad met D7-bord en onderbord M4
        - voor het gemotoriseerd verkeer zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
        - er zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden
        - de snelheid zal beperkt worden tot 30km/u met C43-borden
        - de mobiele kraan moet voorzien worden van D1-borden en voldoende verlichting
        - de betonwanden moet afgeschermd worden met herashekken en voorzien zijn van voldoende verlichting.

        Artikel 2: Deze maatregelen worden gesignaleerd volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene en aangepast door de gemeente.

        Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning wordt afgeleverd aan betrokkene.

        Artikel 5: Deze maatregelen worden bekend gemaakt in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken worden aangekondigd via de meest aangewezen kanalen.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement worden overgemaakt aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Nieuwstraat 4A - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 12 tot en met 20 september 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Nieuwstraat ter hoogte van huisnummer 4A, zijnde: 

        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
        - aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
        Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Vogelzang 7 - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 12 tot en met 27 september 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Vogelzang ter hoogte van huisnummer 7, zijnde: 

        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
        - aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
        Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Dobbelhoefweg 2E, L en M - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 12 tot en met 27 september 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dobbelhoefweg ter hoogte van huisnummer 2E, L en M, zijnde: 

        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
        - aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
        Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Neerveld 1 - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 12 tot en met 27 september 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Jos De Schutterstraat ter hoogte van achterzijde Neerveld 1, zijnde: 

        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
        - aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
        Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Fluvius - Pulse steenweg 17B - uitbreiden laagspanningsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 400507 - DNW 20318184 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet geraakt worden aan het wegdek.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.

        Artikel 3: De werken moeten verplicht uitgevoerd worden tijdens een schoolvakantie.

        Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius
        Wyre

      • Fluvius - Echelpoel 5 - nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 5000057811 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet geraakt worden aan het wegdek.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Fluvius - Koolaardestraat 17 - nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 5000057487 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fiberklaar.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius
        Fiberklaar

         
         

         

      • Fluvius - Frans Masereelstraat 4 - nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 5000057481 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Wyre.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius
        Wyre

      • Fluvius - Langenheuvel - aanleg en uitbreiding gas- en electriciteitsnet en vernieuwen openbare verlichting - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan HNW 358881 - DNW 20283260 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Proximus, Pidpa en Wyre.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius
        Pidpa
        Proximus
        Wyre

      • Pidpa - Van Craeyenhemstraat - aanpassing drinkwaternet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan D-27-915 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Fiberklaar.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Pidpa
        Fluvius
        Fiberklaar

      • Wyre - Pulse steenweg 11B - Dakar fiber uitbreiding - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240717_25157567 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

        Artikel 3: De werken moeten verplicht uitgevoerd worden tijdens een schoolvakantie.

        Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Wyre
        Fluvius

      • Weg- en rioleringswerken Hofeinde - vorderingsstaat 30 - (nihilstaat) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 30 (01/07/24-31/07/24) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde”.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Financieel Management
        Sweco
        DCA

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen Strapdag - 20 september 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Strapdag dat aanvangt 20 september 2024 08.15 uur en eindigt op 20 september 2024 15.30 uur te centrum Bouwel.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
        • De organisator maakt een inplantingsplan op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator maakt een veiligheidsplan op en bezorgt dit minstens 30 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator is aanwezig op het veiligheidsoverleg met noodplanningscoördinator en betrokken hulpdiensten. Tijdens dit overleg bespreken zij de op te volgen richtlijnen. De organisator houdt zich aan deze richtlijnen. Er volgt mogelijk een controle voor de aanvang van het evenement.
        • Brandweer en politie maken nog advies op, dit wordt besproken tijdens het veiligheidsoverleg. De organisator houdt zich strikt aan de richtlijnen van brandweer en politie.
        • De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen. 
        • De organisator volgt de richtlijnen van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu voor het inrichten van de medische hulpverlening.

        Artikel 3: Op 20 september 2024 van 8.15 uur tot 15.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp, zijnde:
        - Dorp zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen Kerkepad en Nieuwbaan met:

          • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord 'uitgezonderd hulpdiensten" ter hoogte van de kruispunten Dorp/Nieuwbaan en Dorp/Kerkepad
          • een afzethek met F45-bord (doodlopende weg) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" aan het kruispunt Dorp/Ter Duinen.

        Artikel 4: Uitrijden van Kerkepad moet mogelijk blijven en 1 mindervalidenparking aan de kerk moet bereikbaar blijven.

        Artikel 5: Het verkeer zal omgeleid worden via Ter Duinen, Kastanjelaan en Nieuwbaan. Hiervoor zullen F-41 omleidingspijlen gezet worden.
        Artikel 6: In Dorp tussen Kerkepad en Nieuwbaan zal een stilstaan en parkeerverbod ingericht worden met E3-borden.
        Artikel 7: Op 20 september 2024 van 8.15 uur tot 15.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Binnenweg, zijnde:
        - de Binnenweg zal afgesloten worden voor alle verkeer tussen het kruispunt met Langenheuvel en de paaltjes net achter huisnummer 9 met

          • een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten.

        - in de Binnenweg zal een stilstaan en parkeerverbod ingericht worden met E3-borden tussen het kruispunt met Langenheuvel en de paaltjes net achter huisnummer 9.

        Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 9; De bewoners van het afgesloten deel van Dorp en Binnenweg dienen door de school schriftelijk verwittigd te worden van de hinder.

        Artikel 10: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Vergunnen Bubbelen op donderdag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bubbelen op donderdag in de Volle Vaart. De avonden gaan door op 12 september, 26 september, 3 oktober en 17 oktober 2024 van 19.30u tot 23.00u. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

      • Vergunnen Bluegrass band optreden - 29 september 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bluegrass band optreden dat aanvangt 29 september 2024 15.00 uur en eindigt op 29 september 2024 18.00 uur te Kasteelhoeve / Den herberg.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 29 september 2024 van 15.00 uur tot 19.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:

        De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.
        Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

      • Vergunnen Sluit van het terras - 28 september 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Sluit van het terras dat aanvangt 28 september 2024 13.00 uur en eindigt op 28 september 2024 21.00 uur te Kasteelhoeve / Den Herberg.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op zaterdag 28 september tussen 13.00 uur en 21.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
        De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.

        Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

      • Vergunnen Bouwels Bakhuisken Open Monumentendag - 8 september 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bouwels Bakhuisken Open Monumentendag dat aanvangt 8 september 10.00 uur en eindigt op 8 september 17.00 uur te Bouwels Bakhuisken.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:

        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

        Artikel 3: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 4: Toestemming te geven om de kosten voor dit evenement te dragen vanuit het voorziene budget.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Betrokkene

      • Vergunnen Chique Afterwork - 15 november 2024 en 16 november 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chique Afterwork dat aanvangt 15 november 18.00 uur en eindigt op 16 november 01.30 uur te Best Western Plus Aldhem Hotel.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 15 november 18.00 uur tot 16 november 01.30 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
        • De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
        • De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
        • De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
        • De organisator voorziet een inzet van professionele security via een private firma. Er dient een minimale inzet van 2 personen professionele security te worden voorzien. 

        Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Betrokkene

      • Vergunnen 5 jaar Zomerbar Lambert afsluiten - 31 augustus 2024 en 1 september 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van 5 jaar Zomerbar Lambert afsluiten dat aanvangt 31 augustus 2024 20.00 uur en eindigt op 1 september 2024 01.00 uur te Zomerbar Lambert.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 31 augustus 2024 van 20.00 uur tot 1 september 2024 1.00 uur. tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:

        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
        • De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
        • De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
        • De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
        • De organisator neemt alle nodige voorzorgen om het veilig verloop van het evenement te verzekeren.
        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

        Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Warme Handstraat 64 te Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Team Financieel Management

      • Wijziging lastvoorwaarden - totaal renovatie dak van de woningen Leopoldstraat 45 A en B - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2024-264 en de raming voor de opdracht “Totaal renovatie van het dak van de woningen Leopoldstraat 45 A en B”, opgesteld door de ontwerper aan te passen, enerzijds met een accurate meetstaat, hierna als bijlage. En anderzijds bij het technische gedeelte moet de verwijzing naar de fysieke barrière tussen woning A en B worden geschrapt.

        Artikel 2: De nieuwe meetstaat te publiceren aan betrokkenen via het BOSA eProcurement-platform.

        Artikel 3: De indieningsdatum van de offertes te verlengen met 10 weekdagen.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Bestellijsten van 26 augustus 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 26 augustus 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 26 augustus 2024.

      • Kosten van 15 augustus 2024 tot en met 22 augustus 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 15 augustus 2024 tot en met 22 augustus 2024.

      • Opbrengsten van 2024007674 tot en met 2024008187 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024007674 tot en met 2024008187.

    • Onderwijs

      • M.H. - verlofstelsel - verlenging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Berkendreef 33, 2288 Bouwel neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool Klim-op Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 november 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Klim-op Bouwel

      • D.V.D. - verlofstelsel - verlenging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Quinten Matsyslaan 80, 2280 Grobbendonk neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool Klim-op Grobbendonk voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Klim-op Grobbendonk

      • R.V. - verlofstelsel - verlenging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Kapelstraat 18, 2242 Pulderbos neemt 12/24 lestijden loopbaanonderbreking medische bijstand in de gemeentelijke basisschool Klim-op Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Klim-op Bouwel