Terug
Gepubliceerd op 26/09/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 18/09/2023 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 11 september 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 11 september 2023 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • MAT 7 augustus 2023 - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Kennisname van de notulen van het MAT van 7 augustus 2023.

      • GiD PBW - beheerscomité - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het beheerscomité van 5 september 2023 van GiD PBW.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsaanvraag OMV_2023073149 - Pidpa, Lepelstraat en Dijkbaan Vorselaar - advies

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Gunstig advies te geven voor dossiernummer OMV_2023073149, ingediend door Koen Snyers namens Pidpa OPDRAVER betreffende het wijzigen en verlengen van een tijdelijke bemaling voor de rioleringswerken ter hoogte van de Lepelstraat en Dijkbaan in Vorselaar gelegen Dijkbaan 1A, 1B, 1C, 1D, 1E, 8, 11, 15, 16, 18, 20, 27, 29, 37, 39, 43, 45, Hofeinde 24, 26, 26A, 55, Lepelstraat 1, 2, 3, 4, 5, 9, 11, 11A, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 39, 40, 42, 44, 46, 48, 50, 54, 56, 58, 59, 60, 60A, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 73, 74, 75, 76, 78, 79, 79A, 79B, 80, 81, 82, 84A, 84B, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, Markt 16, 17, 18 en 19.  Kadastraal is het perceel gekend als  sectie G nrs. 32B, 36M, 39K2, 39E2, 39F2, 39G2, 39D2, 40V, 40N, 40W, 40P, 41W2, 41R2, 41Y2, 41A2, 41V, 41S2, 41Z2, 41X2, 42L, 42F, 43S2, 43T2, 43V2, 43R2, 43X2, 43W2, 43B3, 45R, 61F, 63G, 63F, 64V2, 64R2, 64S2, 64T2, 65C2, 65Z, 65A2, 65B2, 68P, 69X, 72V, 79V, 205/2 _, 205F2, 210D, 213N, 216F, 217G, 217H, 218K, 218H, 219M, 219N, 222M, 222P, 223H, 225K, 228L, 228G, 231K, 233T, 233C2, 233L2, 234V, 234S, 235F2, 235P, 244S2, 244H2, 244V2, 244W2, 515C2, 515B2, 515G, 515D2, 515E2, 516G, 517K, 522H, 522K, 523H, 523G, 525K, 526T2, 526R, 526K2, 526S, 526K3, 527P, 528R, 528V, 528T, 529P, 529N, 529R, 530M, 530V, 530T, 530S, 530C, 531L, 531P, 531N, 534B, 534C, 544A, 544B, 545C, 545E, 545D, 546B, 546R, 547A, 875A, 882D, afdeling 1 sectie A nrs. 289A2, 289X en 289B2.

        Artikel 2: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2023039457 - Kerkeveldstraat 23 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2023039457 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 24 juli 2023 aan betrokkene met als adres Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

      • Kapvergunning - 202344 - Bouwelven 9 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kaptoelating voor 1 plataan op openbaar domein voor het perceel Bouwelven 9.

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 hoogstammige inheemse loofbomen op het perceel openbaar domein, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 5: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kap- en snoeivergunningvergunning - 202346 - Pater Voordeckersstraat 14 - toelating

        Goedgekeurd

        Nadat Johan Verhaegen, schepen, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Afleveren van een kap- en snoeivergunning voor het kappen van 1 eik en het snoeien van 1 eik op het perceel Pater Voordeckersstraat 14, kadastraal gekend als 1/B/83V2. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse hoogstammige loofboom op het perceel 1/B/83V2, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Aanvraag vrijstelling van de leegstandsheffing - aanslagjaar 2023 - VOL00090 - Vinkenlaan 5 - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot afwijzing van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 17 augustus 2023 m.b.t. de woning Vinkenlaan 5, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging: afdeling 1 sectie C nr. 41W3.
        Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Vinkenlaan 5, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2023 zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        De betrokkene
        Financieel directeur

      • Mobiliteitscel 5 september 2023 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 5 september 2023. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Diamantair erfgoed - stand van zaken herbestemmingstraject - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de genomen stappen in het herbestemmingstraject van het gemeentelijk diamantair erfgoed. 

      • Diamantair erfgoed - korte bruikleenovereenkomst - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te verlenen aan BE-films tot ontlening van enkele diamantair erfgoed stukken uit onze collectie,

        Artikel 2: Een bruikleenovereenkomst op te stellen tussen de gemeente Grobbendonk en BE-Films.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Stafmedewerker beleid en juridische zaken

      • Tijdelijk verkeersreglement - Binnenheide en Berg en Dal - Weg- en rioleringswerken Stationlei - goedkeuring - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 13 september 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 13 september 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Vanaf 18 september 2023 tot voorjaar 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen worden ingevoerd in Binnenheide en Berg en Dal: éénrichtingsverkeer in Berg en Dal (Echelpoel ==> N13) en Binnenheide (N13 ==> Echelpoel). 

        Artikel 2: Deze maatregelen worden gesignaleerd volgens bijgevoegd signalisatieplan. 

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan de aannemer.

        Artikel 4: Het lokaal bestuur zorgt voor bedeling van de brieven in de lokale wegen.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Aannemer

      • Tijdelijk verkeersreglement - Strapdag Klim-Op Bouwel - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op vrijdag 22 september 2023 van 08.00 uur tot 15.45 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Rode Haagjes, zijnde: 
        - Rode Haagjes zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.

        Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een afzethek met C3-bord en onderbord met vermelding van de uitzonderingen aan het begin van de Rode Haagjes, kruispunt met de Stationlei.

        Artikel 4: Aan de betrokkene wordt gevraagd om het afzethek te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Strapdag Klavertje 3 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 22 september 2023 van 08.45 uur tot 15.30 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp,  zijnde:

        - de straat Dorp zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen het kruispunt met de Nieuwbaan en het kruispunt met Kerkepad
        - bijkomend zal in deze zone een parkeerverbod ingericht worden.

        Artikel 2: Op 22 september 2023 van 08.45 uur tot 12.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Binnenweg, zijnde:
        - de Binnenweg zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen de paaltjes en Langenheuvel
        - bijkomend zal in de deze zone een parkeerverbod ingericht worden.

        Artikel 3: Artikel 1 en 2 gelden niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 4: Het verkeer zal omgeleid worden via Nieuwbaan, Kastanjelaan en Ter Duinen.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 7: De bewoners van het afgesloten deel van Dorp en Binnenweg dienen door de school schriftelijk verwittigd te worden van de hinder.

        Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Beleidsdeskundige Communicatie

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bergstraat 12 - accentueren zebrapad door middel van led pointers - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 29 september 2023 van 09.00 uur tot 15.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bergstraat 12, zijnde: 
        - ter hoogte van het zebrapad zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
        - ter hoogte van de werf zal een inhaalverbod ingericht worden.

        Artikel 2: De vereiste signalisatie zal voorzien worden door het lokaal bestuur Grobbendonk volgens het signalisatieschema opgesteld door het team Ruimte & Vergunningen.

        Artikel 3: Nadat de led pointers op één rijhelft zijn aangebracht dient de betrokkene de signalisatie te verplaatsen naar de andere rijhelft.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bergstraat 14-16 - dakwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 2 tot en met 20 oktober 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bergstraat, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone - huisnummers 14-16 - wordt beurtelings verkeer ingericht via verkeerslichten
        - het voetpad ter hoogte van de werfzone wordt volledig afgesloten, voetgangers moeten oversteken 
        - ter hoogte van huisnummers 21-25, 33-41 en nummer 12 zal een parkeerverbod ingericht worden
        - bijkomend zal in de Bergstraat een inhaalverbod ingevoerd worden van nummer 12 tot en met 41.

        Artikel 2: Op dag 1 van de werken mag pas om 09.00 uur gestart worden met de opstelling van de werf.

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het standaardbestek SB 250 Cat III- S 3 en het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Het lokaal bestuur vraagt extra aanwezigheid van een wijkagent bij het begin-en einduur van de school in de Bergstraat.

        Artikel 6: Het lokaal bestuur bezorgt de school in de Bergstraat en de Bovenpad de nodige info aangaande de werken.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Inname openbaar domein - Bergstraat 14-16 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Bergstraat 14-16 van 2 tot en met 18 oktober 2023.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 375,00 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Omgevingsvergunning OMV_2023081631 - Eikenlei 106 en 106A - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Robin Verbraecken namens DE PLANTENHOEF - VERBRAECKEN ROBIN Comm.V voor het bouwen van 2 halfopen bebouwingen, met als adres Eikenlei 106 en 106A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 56N en 56P. 

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van 2 halfopen bebouwingen.

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Er dient een heraanplant te worden voorzien van minstens 2 tot 3 inheemse bomen per lot (binnen het woongebied).
        • Eventuele afsluitingen mogen het recht van doorgang niet in gedrang brengen. De verkavelingsvoorschriften mogen geen afbreuk doen aan dit recht. Afsluitingen mogen enkel zo geplaatst worden dat de burgerlijke rechten worden gerespecteerd.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen evenement Toeren om te loeren duurzaamheid - 24 september 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Toeren om te loeren - duurzaamheid dat aanvangt 24 september 2023 10.00 uur en eindigt op 24 september 2023 17.00 uur in Kasteelhoeve - Den Herberg.

        Artikel 2: Op 24 september 2023 van 09.00 uur tot 18.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden, zijnde:
        - Schransstraat: parkeerverbod in de ganse straat
        - Hofeinde: parkeerverbod langsheen beide zijden van de straat
        - Astridplein: 

        • parkeerverbod op de 3 parkeerplaatsen aan de kerk 
        • enkelrichtingsverkeer op de parking vanuit kant Bergstraat - richting kerk

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 4: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 5: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Vergunnen evenement Saamdagen - 22 september tot 24 september 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De organisator de toestemming geven tot het organiseren van de Saamdagen 2023 op 22 en 23 september 2023 op het militaire domein te Koolaardestraat Grobbendonk.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 22 september 2023 van 22.00u tot 23 september 2023 tot maximum 02.00 uur en 23 september 2023 van 21.00 uur tot 24 september 2023 tot maximaal 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.
        95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        Organisator 

      • Vergunnen evenement Rommelmarkt/ avondmarkt Eisterlee - 23 september 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Rommelmarkt en avondmarkt Eisterlee die aanvangen 23 september 2023 10.00 uur en eindigen op 24 september 2023 00.00 uur.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 3: Op zaterdag 23 september 2023 van 09.00 uur tot middernacht zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Consciencestraat, zijnde:
        - er zal een parkeerverbod ingericht worden
        - de straat wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer.

        Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 7: De bewoners van de betrokken straten dienen schriftelijk verwittigd te worden van het evenement en de ermee gepaard gaande hinder.

        Artikel 8: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Vergunnen evenement Eisterlee Kermis - 23 september 2023 tot 25 september 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Eisterlee Kermis dat aanvangt 23 september 2023 14.00 uur en eindigt op 25 september 2023 23.59 uur.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 3: Van woensdag 20 september 2023 - 09.00 uur tot en met maandag 25 september 2023 - 23.59 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Consciencestraat, zijnde:
        - er zal een parkeerverbod ingericht worden tussen de Leopoldstraat en Hoevepad
        - de Hendrik Consciencestraat, deel tussen Leopoldstraat en Hoevepad, wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer.

        Artikel 4: Artikel 3 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

        Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Vergunnen Optreden Koor van Hans Primusz - 18 november 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Optreden Koor van Hans Primusz dat aanvangt 18 november 2023 18.30 uur en eindigt op 18 november 2023 23.59 uur. 

        Artikel 2: De organisator opdracht te geven het advies van noodplanning te volgen.

        Artikel 3: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        De organisator

        Noodplanning 

      • Vergunnen Bingo namiddag - 22 oktober 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bingo namiddag dat aanvangt 22 oktober 2023 14.00 uur en eindigt op 22 oktober 2023 17.00 uur op het terrein van de Kasteelhoeve, Den Herberg. 

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator toestemming te geven voor het organiseren van een tombola.

        Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 5: De organisator toestemming te geven tot het organiseren van een occasionele bingo namiddag. 

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        De organisator

      • Vergunnen Ontspanningsnamiddag seniorenraad - 17 oktober 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Ontspanningsnamiddag dat aanvangt 17 oktober 2023 09.00 uur en eindigt op 17 oktober 2023 18.00 uur in de Volle Vaart.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 oktober 2023 van 09.00 uur tot 18.00 uur en tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel management

        De organisator

        Noodplanning

      • Vergunnen Café Quiz Den Herberg - 3 november 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Café Quiz Den Herberg dat aanvangt 3 november 2023 20.00 uur en eindigt op 3 november 2023 23.00 uur op het domein Kasteelhoeve, Den Herberg.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen. 

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        De organisator

        Noodplanning 

      • Vergunnen Dag van de jeugdbeweging - 20 oktober 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Dag van de jeugdbeweging dat aanvangt 20 oktober 2023 06.00 uur en eindigt op 20 oktober 2023 09.00 op het grasplein van het Astridplein.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel management 

        Noodplanning

        Organisator

      • Vergunnen Kerstboomverbranding Bosvogels 2024 - 6 januari 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kerstboomverbranding Bosvogels 2024 dat aanvangt 6 januari 2024 19.00 uur en eindigt op 7 januari 2024 02.00 uur aan hun lokalen Kremersgat 2 te Grobbendonk.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen. 

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanning

        Organisator 

      • Vergunnen Sint-Hubertusfeesten - 5 november 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Sint-Hubertusfeesten dat aanvangt 5 november 2023 11.00 uur en eindigt op 5 november 2023 19.00 uur op het domein van de Kasteelhoeve, Den Herberg.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Organisator

        Noodplanning

      • Gezamenlijke geluidsnorm evenementen Neteland - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan de nota inzake de gezamenlijke geluidsnorm voor evenementen binnen Neteland (als bijlage).

        Artikel 2: Team Vrije tijd opdracht te geven om volgende geluidsnorm toe te passen en mee te geven bij de behandeling van de evenementenaanvragen:

        Voor kinderfuiven (-16 jaar):
        o TUSSENCATEGORIE: max. 90 dB(A)
        Voor evenementenlocaties die een permanente geluidsafwijking aanvragen:
        o CATEGORIE 1: max. 85 dB(A)
        o CATEGORIE 2: max. 95 dB(A)
        o CATEGORIE 3: max. 100 dB(A)
        Voor evenementen binnen:
        o CATEGORIE 1: max. 85 dB(A)
        o CATEGORIE 2: max. 95 dB(A)
        Voor evenementen buiten:
        o CATEGORIE 1: max. 85 dB(A) en 97 dB(C)
        o CATEGORIE 2 : max. 95 dB(A) en 107 dB(C)
        o CATEGORIE 3 : max. 100 dB(A) en 112 dB(C) [mits grondige motivatie]

        Artikel 3: Team Vrije tijd opdracht te geven om de gebruikte sjablonen in eNotulen, Geo-IT en gebruikte formulieren aan te passen conform de goedgekeurde geluidsnorm.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd - evenementencel

        Team Ruimte & Vergunningen

        Noodplanning Neteland

        Expert Integrale Veiligheid Neteland

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Ravendreef 5, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Team Welzijn

      • Concept wensboom - herwerking - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring aan het concept 'wensboom' tijdens de kerstperiode 2023 waarbij kinderen in kansarmoede één van de vier voorziene wensen ter waarde van telkens 25,00 euro kunnen laten inwilligen door inwoners.

        Artikel 2: Goedkeuring van het vergoeden van de overgebleven wensen vanuit de gemeente.

        Artikel 3: Goedkeuring tot het plaatsen van een 'wensboom' aan het onthaal van het gemeentehuis.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie
        Team Financieel Management

    • Team Informatie en Communicatie

      • Aanvraag adressenlijst scholenbrochure - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een adressenlijst van alle kinderen geboren tussen 31 maart 2021 en 1 oktober 2022 te verstrekken.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Mens

    • Staf van de AD

      • Lestijdenpakket en invulling Klim-Op scholen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het lestijdenpakket van de gemeentelijke scholen Klim-Op.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Directieteam Klim-Op

    • Team Financieel Management

      • Gunning - hakselen van het groenmateriaal en het afzeven van het gecomposteerde materiaal, na het composteringsproces - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De inschrijver Aernouts Frans voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.

        Artikel 2: De offerte van Aernouts Frans wordt als volledig en regelmatig beschouwd.

        Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 11 september 2023, opgesteld door team Financieel Management.

        Artikel 4: De opdracht “Hakselen van het groenmateriaal en het afzeven van het gecomposteerd materiaal, na het composteringsproces" wordt gegund en gesloten aan de firma met de enige offerte (op basis van de prijs), zijnde Aernouts Frans, Jonkerweg 17 te 2990 Loenhout tegen het nagerekende offertebedrag van 70.685,52 euro excl. btw of 85.529,48 euro incl. 21% btw.

        Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM - BV- 2023 179 en zal op afroep gebeuren op basis van de noden van het recyclagepark.

        Artikel 6: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het exploitatiebudget van 2023 en volgende, op kredietcode  2023/6140200/OM/0309/ (actie/raming AC000258/MJP001619).

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Firma Aernouts Frans

      • Voorlopige oplevering - update RFID-gebaseerd bibliotheeksysteem met zelfuitleenbalies en diefstalbeveiliging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan facturen van EKZ Benelux België, Uitbreidingsstraat 84 bus 3 te Berchem.

        Artikel 2: Goedkeuring voor het proces verbaal van de voorlopige oplevering van de opdracht "Update RFID-gebaseerd bibliotheeksysteem met zelfuitleenbalies en diefstalbeveiliging."

        Artikel 2: Goedkeuring voor voorlopige oplevering van deze opdracht.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije Tijd
        Team Informatie & Communicatie

        Team Financieel Management

      • Voorlopige oplevering en vrijgave borgtocht - we kopen een nieuwe veegwagen aan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het factuur van Technisch Bedrijf De Kegel, Joseph Cardijnstraat 7, Erpe-Mere.

        Artikel 2: Goedkeuring voor het proces verbaal van de voorlopige oplevering van de opdracht "We kopen een nieuwe veegwagen aan".

        Artikel 3: Goedkeuring voor voorlopige oplevering van deze opdracht.

        Artikel 4: Goedkeuring voor vrijgave borgtocht dewelke gesteld werd via de Deposito- en Consignatiekas.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Technisch Bedrijf De Kegel

      • Aanvangsbevel - ontwerpen en bouwen skatepark - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De aanvangsdatum van de opdracht “Ontwerpen en bouwen skatepark” wordt vastgesteld op 25 september 2023. De aannemer moet de opdracht voltooien binnen een termijn van 12 weken.
        Artikel 2: De aannemer, SKAPE CVBA, Ijzerenveld 38 te 2860 Sint-Katelijne-Waver, wordt per aangetekende zending in kennis gesteld van deze aanvangsdatum.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Vrije Tijd
        SKAPE CVBA, Ijzerenveld 38 te Sint-Katelijne-Waver

      • Bestellijsten van 18 september 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 18 september 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 18 september 2023.

      • Opbrengsten van 2023006165 tot en met 2023006566 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023006165 tot en met 2023006566.

      • Kosten van 8 september 2023 tot en met 14 september 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 8 september 2023 tot en met 14 september 2023.