Terug
Gepubliceerd op 26/06/2023

Besluitenlijst  Gemeenteraad

di 20/06/2023 - 19:30 Raadzaal
    • Toevoegen agendapunten bij hoogdringendheid - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring om volgende agendapunten toe te voegen aan de agenda van de gemeenteraad van 20 juni 2023:

      - Team Secretariaat: VZW ERSV Provincie Antwerpen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      - Team Secretariaat: Vereniging voor Openbaar Groen vzw (VVOG) - statutaire algemene ledenvergadering - agenda - goedkeuring

    • Gemeenteraad 23 mei 2023 - notulen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      De notulen van de gemeenteraad van 23 mei 2023 worden goedgekeurd.

    • Vervoerregio Kempen - OV-fasering - toelichting - kennisname

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Kennisname van de toelichting van de OV-fasering van de Vervoerregio Kempen tijdens de gemeenteraad.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Ruimte & Vergunningen

      Team Informatie & Communicatie

      Team Secretariaat

    • Gemeentelijke Holding NV in vereffening - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (3 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Gemeentelijke Holding NV in vereffening van 28 juni 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Gemeentelijke Holding NV in vereffening

      Alle vertegenwoordigers

    • OFP Prolocus - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (8 GIB, 3 N-VA en Carine Geyselings) en 4 onthoudingen (3 Vooruit, Natalie Moens en Ivan Verbeeck).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van OFP Prolocus van 23 juni 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      OFP Prolocus

      Alle vertegenwoordigers

    • Kikoen vzw - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (3 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Kikoen vzw van 19 juni 2023, m.u.v. het agendapunt 7 "Goedkeuring begroting 2023".

      Artikel 2: Onthouding bij het agendapunt 7 "Goedkeuring begroting 2023" omwille van het bijpassen van het structureel tekort van 20.000 euro n.a.v. het vertrek van de gemeente Retie. De gemeente Grobbendonk geeft het mandaat aan Brent Wouters als volmachtdrager om dit punt inhoudelijk toe te lichten op de algemene vergadering, zoals besproken op de gemeenteraad van 20 juni 2023.  

      Artikel 3: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Kikoen vzw

      Alle vertegenwoordigers

    • Omgevingsvergunning OMV_2023025493 - Berg en Dal zn - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (7 GIB, 3 N-VA, Carine Geyselings en Els Beullens) en 3 onthoudingen (Moens Natalie, Ivan Verbeeck en Koen De Vries).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft lot nummer 2 van 71m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

      Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

      Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

      Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

      Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook van 2.00 m gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

      Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

    • Omgevingsvergunning OMV_2023031659 - Schransstraat 54, 56, 58 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

      Verworpen

      Verworpen met eenparigheid van stemmen.

    • Omgevingsvergunning 2022137548 - Bosduifstraat 5 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (3 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft een strook van 336,60m².

      Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

      Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

      Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

      Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

      Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven strook van 336,60 m², vrij en onbelast en zonder kosten (gratis) af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

      Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

    • Samenwerkingsovereenkomsten op- en afrittencomplex E313/N13 en fietsostrade - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 15 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA, 2 CD&V, Ivan Verbeeck en Carine Geyselings) en 1 onthouding (Natalie Moens).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomsten betreffende op- en afrittencomplex E313/N13 en fietsostrade.

      Artikel 2: De ondertekende samenwerkingsovereenkomsten overmaken aan AWV.

    • Gratis grondafstand Lierse steenweg 139+, kadastraal afdeling 2 A 49F - ontwerpakte - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (8 GIB, 3 N-VA en 3 Vooruit) en 2 onthoudingen (CD&V).

       

      Artikel 1: Een perceel grond, gelegen te Bouwel achteraan de Lierse steenweg +139, ter plaatse gekend "DE Pael Eyck", ten kadaster bekend geweest wijk A deel van nummer 49/F/P0000 voor een oppervlakte van driehonderd en twee (302m²) vierkante meter, op te nemen in het openbaar domein.

      Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

      Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

      Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

      Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financiëel Management

      Team Ruimte & Vergunningen

      Meester Guy Van den Brande, notaris te Lier

    • Gratis grondafstand Langenheuvel/Rostal, kadastraal 2 B 393 L - ontwerpakte - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (8 GIB, 3 N-VA en 3 Vooruit) en 2 onthoudingen (CD&V).

       

      Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan de Rostal, op voormeld opmetingsplan gekend als lot J, kadastraal bekend volgens recente kadastrale legger wijk B, nummer 0393LP0000, groot vierentwintig are vijf centiare (24a 05ca), op te nemen in het openbaar domein.

      Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

      Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

      Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

      Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Ruimte & Vergunningen

      Meester Mayke Op de Beeck, notaris te Vorselaar 

    • Intergemeentelijke loketwerking wonen/ energie - instap - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (8 GIB, 3 N-VA en 2 CD&V) en 3 onthoudingen (Vooruit).

       

      Artikel 1: Het besluit van 27 februari 2023 met betrekking tot de instap tot de intergemeentelijke loketwerking wonen/energie wordt ingetrokken.

      Artikel 2: Goedkeuring voor de instap 'intergemeentelijke loketwerking wonen/ energie' met een bijhorende jaarlijkse kostprijs van 1.250 euro, onder voorbehoud van een definitieve goedkeuring van de budgetverhoging van het Energiehuis door de Vlaamse Regering. 

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Teamleider Mens & Welzijn

      IOK

    • Jaarrekening 2022 - deel gemeente - vaststelling

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (3 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport J5 voor een bedrag van 2.240.691,58 euro.

      Artikel 2: Vaststelling te geven aan de jaarrekening 2022 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel gemeente, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

      Beschikbaar budgettair resultaat:

       

      Geconsolideerd

       

       

      Exploitatiesaldo

      2.417.771,00 euro

      Investeringssaldo

      -3.720.038,00 euro

      Financieringssaldo

      -1.242.322,00 euro

       

       

      Budgettair resultaat van het boekjaar

      -2.544.589,00 euro

       

       

      Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

      6.121.464,00 euro

       

       

      Gecumuleerd budgettair resultaat

      3.576.874,00 euro

       

       

      Beschikbaar budgettair resultaat

      3.576.874,00 euro

      Staat van opbrengsten en kosten:

      Kosten 

       21.390.981,00 euro

      Opbrengsten

       22.168.026,00 euro

       

       

      Overschot van het boekjaar

       777.045,00 euro

      Eindbalans:

      Activa

      82.737.342,00 euro

      Vlottende activa

       10.577.108,00 euro

      Vaste activa

       72.160.234,00 euro

       

       

      Passiva

      82.737.342,00 euro

      Schulden

       15.900.628,00 euro

      Nettoactief

       66.836.714,00 euro

       

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Algemeen directeur

      Financieel directeur

    • Jaarrekening 2022 - deel OCMW - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (3 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de tussenkomst van de gemeente aan het OCMW op basis van rapport J5 voor een bedrag van 2.240.691,58 euro.

      Artikel 2: Goedkeuring van de jaarrekening 2022 en haar bijlagen van het lokaal bestuur Grobbendonk, deel OCMW, met volgende beschikbaar budgettair resultaat, staat van opbrengsten en kosten en eindbalans:

       

      Beschikbaar budgettair resultaat:

       

      Geconsolideerd

       

       

      Exploitatiesaldo

      2.417.771,00 euro

      Investeringssaldo

      -1.302.267,00 euro

      Financieringssaldo

      -1.242.322,00 euro

       

       

      Budgettair resultaat van het boekjaar

      -2.544.589,00 euro

       

       

      Gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar

      6.121.464,00 euro

       

       

      Gecumuleerd budgettair resultaat

      3.576.874,00 euro

       

       

      Beschikbaar budgettair resultaat

      3.576.874,00 euro

      Staat van opbrengsten en kosten:

      Kosten 

       21.390.981,00 euro

      Opbrengsten

       22.168.026,00 euro

       

       

      Overschot van het boekjaar

       777.045,00 euro

      Eindbalans:

      Activa

      82.737.342,00 euro

      Vlottende activa

       10.577.108,00 euro

      Vaste activa

       72.160.234,00 euro

       

       

      Passiva

      82.737.342,00 euro

      Schulden

       15.900.628,00 euro

      Nettoactief

       66.836.714,00 euro

       

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Algemeen directeur

      Financieel directeur

    • Retributie - retributie evenementen team Vrije tijd - wijziging - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de wijziging van volgende items van het subsidiereglement.

      Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHOFFEN

      Met ingang van 1 juni 2022 en eindigend op 31 december 2025 geldt een retributie voor eten en/of drinken bij evenementen georganiseerd door het lokaal bestuur Grobbendonk waarvan de inkomsten ten goede komen van de verenigingen. 

      Met ingang van 1 juli 2023 en eindigend op 31 december 2025 geldt eveneens een retributie voor het aanbieden van een systeem voor het gebruik van herbruikbaar cateringmateriaal.

      Artikel 2: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

        • De persoon die van het eten en drinken gebruik maakt.
        • De persoon of vereniging die van het systeem voor het gebruik van herbruikbaar cateringmateriaal gebruik maakt. 
      Artikel 3: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
      Het college van burgemeester en schepenen bepaalt, rekening houdend met de kostprijs van het aangeboden eten, drinken en het systeem voor het gebruik van herbruikbaar cateringmateriaal, de retributie hiervan.
       
      Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
      Team Financieel Management
      Team Vrije tijd
    • Subsidie - subsidiereglement inzake het ondersteunen van het Weekend van de Verenigingen door verenigingen - wijziging - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (8 GIB, 3 N-VA en 3 Vooruit) en 2 onthoudingen (CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de wijziging van volgende items van het subsidiereglement.

      Artikel 5: Subsidiebedrag

      9.000,00 euro prestatietoelage.

      Op basis van de inkomsten en de uitgaven wordt het subsidiebedrag jaarlijks aangepast bij de aanpassing van het meerjarenplan.

      Artikel 6: Verdeelsleutel

      Prestatietoelage

      50% wordt evenredig verdeeld per deelnemende organisatie aan het Weekend van de Verenigingen op zaterdag (25%) en op zondag (25%), die met minstens 2 personen ondersteuning biedt.

      50% wordt verdeeld voor het kosteloos uitoefenen van prestaties voor het lokaal bestuur Grobbendonk tijdens het Weekend van de Verenigingen op zaterdag (25%) en op zondag (25%), afhankelijk van de gepresteerde uren.

      Subsidiebedrag presterende organisatie = bedrag prestatietoelage x (totaal aantal punten presterende organisatie/totaal aantal punten prestatietoelage alle deelnemende organisaties)

      De presterende organisatie heeft recht op de prestatietoelage indien deze een vooraf afgesproken prestatie aflevert tijdens het Weekend van de Verenigingen op zaterdag en/of zondag. De subsidie wordt op basis van een puntensysteem onder de verschillende presterende organisaties verdeeld. Elk begonnen uur door elke vertegenwoordiger van de presterende organisatie geeft recht op 10 punten.

      Artikel 7: Berekening en betaling

      De deelname (per organisatie) en prestatie (per helper) worden geregistreerd door team Vrije Tijd. Het team Vrije Tijd berekent de subsidiebedragen per organisatie en legt deze voor aan de vrijetijdsraad. Vervolgens wordt de berekening geagendeerd op het college van burgemeester en schepenen.

      Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Vrije Tijd

    • Subsidie - subsidiereglement omtrent warme maaltijden op school - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1 Goedkeuring van volgend subsidiereglement:

      Artikel 1: Doel

      De gemeente Grobbendonk wil gezinnen die recht hebben op een kansentarief ondersteunen door een tussenkomst te bieden in de kosten voor warme maaltijden, aangeboden door de school.

      De tussenkomst heeft betrekking op de kosten die worden aangerekend via de schoolfactuur aan de ouders/voogd voor de warme maaltijden. Van deze kosten zal 20% aangerekend worden via de schoolfactuur en 80% wordt gesubsidieerd door de gemeente Grobbendonk.

      Artikel 2: Voorwaarden

      De tussenkomst is van toepassing indien de leerling in een school gevestigd in Grobbendonk is ingeschreven en de leerling of één van de ouders/voogd recht heeft op een kansentarief.

      Volgende personen hebben recht op een kansentarief:

        • Personen die recht hebben op een Verhoogde Tegemoetkoming;
        • Personen met een schuldoverlast die gekend zijn bij het OCMW;
        • Personen die verblijven in een LOI;
        • Gezinnen met kinderen met een dossier bij het OCMW en die gezinsbegeleiding krijgen of gezinnen met kinderen vanuit het OCMW die zijn toegeleid naar gezinsbegeleiding;
        • Personen die in begeleiding zijn bij het OCMW, maar niet onder de vijf specifieke doelgroepencriteria vallen, doch waarvan de begeleidende maatschappelijk werker de inschatting maakt dat toegang tot de UiTPAS een meerwaarde is omwille van financiële en/of sociale redenen. De maatschappelijk werker heeft daarbij het mandaat om deze inschatting te bepalen op basis van zijn/haar professionele expertise.

      Het recht op het kansentarief moet gestaafd worden met één van de volgende documenten:

        • Attest gecreëerd door het UiTPAS-platform;
        • Attest/kaartje van doorverwijzend OCMW;
        • Attest verhoogde tegemoetkoming.

      Artikel 3: Subsidiebedrag

      Er wordt een solidaire kostendeling van de schoolkost voor warme maaltijden toegepast voor mensen met een kansentarief:

        • De rechthebbende betaalt 20% van de kostprijs zoals opgenomen in het schoolreglement.
        • De gemeente Grobbendonk komt tussen voor het resterende saldo, zijnde 80%, en vergoedt de school hiervoor.

      Artikel 4: Procedure

        • De ouder of voogd toont éénmaal, bij voorkeur in het begin van het schooljaar, aan de hand van de vermelde documenten aan dat hij/zij recht heeft op het kansentarief. Het bewijsstuk wordt overgemaakt aan de verantwoordelijke van de school. De ouder of voogd geeft de school de toestemming de gegevens over te maken aan het OCMW van Grobbendonk. De geldigheid loopt af op 30 juni van het betrokken schooljaar.
        • De school past vanaf de 1e van de maand waarop het document ontvangen werd, het kansentarief op de vermelde kostprijs toe.
        • Op kwartaalbasis zal de school de gederfde inkomsten (80% van de kostprijs van de warme maaltijden afgenomen door kwetsbare kinderen) kunnen terugvorderen van het gemeentebestuur aan de hand van een onkostennota. De overige 20% wordt rechtstreeks gefactureerd via de schoolrekening.  

      De gemeente Grobbendonk behoudt zich het recht om de gegeven informatie en bewijsstukken te verifiëren bij de school en/of rechthebbende. Jaarlijks wordt bekeken of het kansentarief nog geldig is voor de pashouder.

      Het college van burgemeester en schepenen zal bij misbruik over de situatie oordelen en het verstrekken van onvolledige of onjuiste gegevens kan mogelijk leiden tot het terugvorderen van de verkregen ondersteuning bij de school of rechthebbende, afhankelijk van de situatie.

      Artikel 5: Inwerkingtreding (en looptijd)

      Dit reglement is van toepassing vanaf 1 september 2023 tot en met 30 juni 2025.

       

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Mens & Welzijn

      Scholen grondgebied Grobbendonk

    • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - juni 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (3 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht

      Jaar

      Beschikbaar Budgettair Resultaat

      Autofinancieringsmarge

      2020

      4.831.539

      1.548.536

      2021

      6.121.463

      2.280.496

      2022

      3.576.874

      1.093.551

      2023

      6.850.180

      248.781

      2024

      1.163.324

      -6.901.976

      2025

      15.990

      1.404.196

      Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      ABB

    • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - juni 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel gemeente - vaststelling

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (8 GIB, 3 N-VA en Natalie Moens) en 4 onthoudingen (2 CD&V, Carine Geyselings en Ivan Verbeeck).

       

      Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel gemeente met het volgende financieel evenwicht:

      Jaar

      Beschikbaar Budgettair Resultaat

      Autofinancieringsmarge

      2020

      4.831.539

      1.548.536

      2021

      6.121.463

      2.280.496

      2022

      3.576.874

      1.093.551

      2023

      6.850.180

      248.781

      2024

      1.163.324

      -6.901.976

      2025

      15.990

      1.404.196

      Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      ABB

    • Lastvoorwaarden en gunningswijze - leveren warme maaltijden aan alle scholen van Grobbendonk - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2023-176 en de raming voor de opdracht “Levering warme maaltijden aan alle scholen van Grobbendonk”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 100.826,44 euro excl. btw of 121.999,99 euro incl. btw voor alle scholen samen. Voor gemeente Grobbendonk bedraagt de raming 53.016,60 euro inclusief btw daar de facturatie voor de andere scholen rechtstreeks naar de betrokken scholen gaat.

      Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

      Artikel 3: In toepassing van artikel 2, 6°a en 7°b van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten, zal gemeente Grobbendonk optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze overheidsopdrachten of raamovereenkomsten met betrekking tot werken, leveringen of diensten plaatst die bestemd zijn voor aanbestedende overheden of aanbestedende entiteiten, meer bepaald : VLW OZCS Zuid-Kempen Mariaschool, Basisschool Klavertje 3 en BS De Wijngaard.

      Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan op exploitatie van 2023, 2024 en 2025, op budgettcode 6140000/SA/0800/00 (actie/raming AC000082/MJP002523).

      Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Mens & Welzijn

      KLIM-OP scholen

      VZW OZCS Zuid-Kempen Mariaschool

      Basisschool Klavertje 3

      Basisschool De Wijngaard

    • Organisatiebeheersing - jaarlijkse rapportering - kennisname

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Kennisname van de rapportering inzake de organisatiebeheersing.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Leden managementteam

    • Schoolreglement gemeentelijke basisschool Bouwel - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Het bestaande schoolreglement gewoon basisonderwijs van de gemeentelijke basisschool Bouwel, met inbegrip van de infobrochure goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 21 juni 2022, wordt opgeheven.

      Artikel 2: Het hierbij gevoegde schoolreglement gewoon basisonderwijs, geïntegreerd in de bijhorende infobrochure en afsprakennota van de gemeentelijke basisschool Bouwel wordt goedgekeurd.  

      Artikel 3: Het schoolreglement gewoon basisonderwijs en de infobrochure wordt bij elke inschrijving van leerlingen nadien bij deze wijziging, ter beschikking gesteld (op papier of via een elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.

    • Schoolreglement gemeentelijke basisschool Grobbendonk - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Het bestaande schoolreglement gewoon basisonderwijs van de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, met inbegrip van de infobrochure goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 21 juni 2022, wordt opgeheven.

      Artikel 2: Het hierbij gevoegde schoolreglement gewoon basisonderwijs, geïntegreerd in de bijhorende infobrochure en afsprakennota van de gemeentelijke basisschool Grobbendonk wordt goedgekeurd.  

      Artikel 3: Het schoolreglement gewoon basisonderwijs en de infobrochure wordt bij elke inschrijving van leerlingen nadien bij deze wijziging, ter beschikking gesteld (op papier of via een elektronische drager) aan de ouders, die ondertekenen voor akkoord.

    • VZW ERSV Provincie Antwerpen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (3 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van VZW ERSV Provincie Antwerpen van 27 juni 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      VZW ERSV Provincie Antwerpen

      Alle vertegenwoordigers

    • Vereniging voor Openbaar Groen vzw (VVOG) - statutaire algemene ledenvergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 11 stemmen voor (8 GIB en 3 N-VA) en 5 onthoudingen (3 Vooruit en 2 CD&V).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de statutaire algemene ledenvergadering van Vereniging voor Openbaar Groen vzw van 27 juni 2023.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze statutaire algemene ledenvergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Vereniging voor Openbaar Groen vzw

      Alle vertegenwoordigers

    • Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

      Ter kennis genomen

      CD&V: Geen vragen

      Vooruit:

      • Lierse Steenweg - stand van zaken verlichtingspalen
      • Lindekens - stand van zaken verkeerslichten
      • Eikenlei - versmalling - voorrang fietsers

      N-VA: Geen vragen

      GIB: Geen vragen