Terug
Gepubliceerd op 25/03/2025

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 17/03/2025 - 14:30 Collegezaal
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 10 en 11 maart 2025 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 10 en 11 maart 2025 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Overzicht evenementen Flowlab - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

      • Besluiten algemeen directeur - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Onderzoek naar het (niet)-verval van verkavelingsvergunning 19893 met kenmerk 037208 van 23 januari 1990 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Om deze redenen zal het college van burgemeester en schepenen in het vergunningenregister, gestaafd door bovenvermelde overwegingen en bewijsstukken met betrekking tot de hierboven vermelde loten van de verkaveling 19893 met kenmerk 037/208, aangeven dat deze verkaveling niet vervallen is voor de loten 1 en 2.

      • Melding omgevingsvergunning - OMV_2025012051 - Mourik nv - Bevrijdingsstraat zn - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 11 maart 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Mourik NV en de heer Tom Verheyen voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Bevrijdingsstraat zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 56E met inrichtingsnummer 20250129-0091.

        Volgende rubrieken worden in akte genomen:

        3.6.3.1°a) - Aktename

        Het lozen van bedrijfsafvalwater, na zuivering door een actief kool filter, met een debiet van max. 4 m³/u voor een periode van 3 weken (klasse 3)

        53.2.2°a) - Aktename

        Een tijdelijke bemaling die technisch noodzakelijk is voor de plaatsing van een kws afscheider met een maximaal debiet van 4 m³/u en 2.016 m³/jaar (klasse 3)

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.3 – Het lozen van afvalwater en koelwater

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden: 

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket (verstuur bericht).
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling. Er dient minstens één analyse en beoordeling van het effluent uitgevoerd te worden en aan de toezichthouden overheid overgemaakt worden.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
        • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
        • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater. Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
        • De bemaling moet worden stopgezet zodra de ondergrondse constructie geplaatst is en er geen opdrijfrisico voor de constructie meer is.

        De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning 201665 - OMV_2024122560 – Berdenweg 1-3 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning 201665 en OMV_2024122560 verleend door het college van burgemeester en schepenen aan studiebureau Verhaert & CO namens Leslie Goris en Maria Wouters. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Lauren Hellemans voor studiebureau Verhaert, Rode Haagjes 3 bus 1 te 2288 Bouwel (Lauren@sb-v.be)

      • Tijdelijk verkeersreglement - Kasteeldreef - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 26 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kasteeldreef ter hoogte van huisnummer 0-2 zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingevoerd worden.

        Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

        Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km/u ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.
        Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
        Artikel 5: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers. De werfput wordt afgeschermd met werfhekken.
        Artikel 6: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).

        Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bovenpad 68A - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 26 maart en 2 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bovenpad ter hoogte van huisnummer 68A, zijnde: ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21; bijkomend wordt een snelheidsbeperking ingevoerd van 30 km/u met C43-borden; aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden; de versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7-borden.

        Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in

        beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene. 

        Artikel 6: Op woensdag mag er gewerkt worden tussen 09.00u en 12.00u en van 12.30u tot 16.30u.  Op donderdag en vrijdag mag er gewerkt worden tussen 09.00u en 15.00u.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Minnekepoeslaan - uitbreiden middenspanningsnet - inlussen MS-cabine - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 24 maart tot en met 25 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Minnekepoeslaan, zijnde:
        - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer vanaf huisnummer 4 van 24 tot en met 25 maart en op 28 maart 2025 voor asfalteringswerken. Op 28 maart 2025 vanaf 17 uur wordt de rijweg terug opengesteld.
        - fietsers en voetgangers hebben te allen tijde doorgang via de berm, eventueel te voorzien van rijplaten
        - tijdens de werken zijn de achterliggende woningen niet bereikbaar met de wagen

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:
        - een afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en F45-bord (doodlopende straat) aan het begin van de Minnekepoeslaan
        - een afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) ter hoogte van huisnummer 4
        - op alle afzethekken moet een M12-bord gehangen worden "uitgezonderd fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs".

        Artikel 3: Van 10 tot en met 28 maart 2025 zal een parkeerverbod ingericht worden in de Minnekepoeslaan vanaf huisnummer 4 aan beide zijden van de straat. In het begin van de straat, vanaf de Vrijheidsstraat tot aan huisnummer 4 wordt een parkeerverbod ingericht aan de linkerkant van de straat met E3-borden.

        Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Minnekepoeslaan uiterlijk op 13 maart 2025 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Hierin moet duidelijk vermeld staan dat er op 24 maart al vanaf 07.00 uur geen doorgang meer mogelijk is ter hoogte van huisnummer 4. Ook tijdens de werken moeten de bewoners op de hoogte gehouden worden van wijzigingen aan de verkeerssituatie (asfaltering op 28 maart 2025). 

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Mobiliteitscel 10 maart 2025 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 10 maart 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

      • Tijdelijk verkeersreglement - Astridplein 13 - projectontwikkeling - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Van 20 tot en met 24 maart 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op de parking Astridplein (oneven zijde). De paaltjes aan zijde Frituur De Bist zullen tijdelijk verwijderd worden. Tractorverkeer richting de projectontwikkeling Astridplein 13 rijdt in via de reguliere inrit (middeningang) en rijdt uit via de zijde Frituur De Bist.

        Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden, B1 voorrang verlenen en M10 fietsers, bromfietsers klasse A en B en speed pedelecs in de twee rijrichtingen op de dwarslopende openbare weg die men oprijdt, aan de zijde Frituur De Bist.

        Artikel 3: Het verkeersbord C1 wordt tijdelijk afgedekt aan de zijde Frituur De Bist.

        Artikel 4: Deze verkeerssignalisatie wordt op maandag 24 maart 2025 einde dag meteen verwijderd. 

        Artikel 5: Onze uitvoeringsdiensten verwijderen en plaatsen opnieuw de paaltjes aan de parking Astridplein.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door gemeente Grobbendonk.

        Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Schriftelijke uiteenzetting tussenkomst in vernietiging van de beslissing van 3 oktober 2024 van de deputatie van de provincie Antwerpen houdende het beroep op naam van betrokkene - Fabiolalaan 42 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de schriftelijke uiteenzetting RE-25-19506.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        GD&A Advocaten

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen Markt Made'Moiselle Eigenzinnig - 19 april 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Markt Made'Moiselle Eigenzinnig dat aanvangt 19 april 2025 11.00 uur en eindigt op 19 april 2025 17.00 uur te Kasteelplein Den Herberg.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

        Artikel 4: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

        De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.

        Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:

        De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex. De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden. De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten. De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

        Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van erfgoed strikt te volgen, namelijk:  

        • De aanvrager houdt zich aan het maximum aantal standhouders en het inrichtingsplan in bijlage.

        • De aanvrager roept actief op om met de fiets of te voet te komen.

        • De site wordt schoon gehouden.

        • De muziek speelt strikt binnen de openingsuren van het café. De site is stil na de openingsuren.

        • Boxen, of versterkte muziek worden gericht naar Hofeinde toe, en niet naar het natuurgebied erachter.

        • Een geluidsmeter tijdens het event is verplicht.

        Artikel 8:  De organisator op te dragen het advies van Ruimte en Vergunningen op te volgen namelijk:
        Parkeren van personenwagens kan op de zandruimte aan de kayakstopplaats mits geen kayakkers dat weekend. Ofwel in de Watermolenweg (kort stuk van Hofeinde tot parkeerverbod) Parkeren van maximum 20 personenwagens in totaal kan gesplitst op de parkeervakken in de Beukenlaan, op de parking van het WZC De Wijngaard of op de berm in de straat Korentenbossen (enkel aan 1 zijde te parkeren zodat een doorgang van 3 meter wordt gewaarborgd voor fietsers en wandelaars). Parkeren in de Beukenlaan kan niet op de verhoogde berm conform de wegcode omdat deze straat binnen de bebouwde kom ligt. De organisator dient uitdrukkelijk te communiceren dat bezoekers zo veel mogelijk met de fiets of te voet komen of kunnen parkeren aan Troon of Vaartkom. Door de gemeente fietsparking te voorzien, extra hekken zoals bij de andere evenementen van dit type aard. Op dit moment zijn er nog geen afspraken gemaakt met AOE dat er kan geparkeerd worden op de zandparking aan de Kasteelhoeve. Zodra dit wel een optie is, heeft dit de voorkeur.

        Artikel 9 : Een afschrift van deze beslissing bezorgen aan: 

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Vrije tijd

        Betrokkene

        Noodplanningsambtenaar

      • Vergunnen Markt Made'Moiselle - 22 juni 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Markt Made'Moiselle dat aanvangt 22 juni 2025 11.00 uur en eindigt op 22 juni 2025 17.00 uur op het Ontmoetingsveld.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

        Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

        De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.

        Artikel 5: Toestemming te geven om een parkeerverbod in te richten op de parking van het gemeentehuis. 

        Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen om de parking vrij te maken. 

        Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Vrije tijd

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

      • Vergunnen Oldtimer zondag - 29 juni 2025 - goedkeuring en weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft deels toestemming voor de organisatie van oldtimer zondag dat aanvangt 29 juni 2025 12.30 uur en eindigt op 29 juni 2025 20.00 uur te Kasteelplein Den Herberg voor het deel van het optreden en de foodtruck.

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen weigert de organisatie van het deel oldtimer meeting op zondag 29 juni 2025 van 12.30 uur tot 20.00 uur op het Kasteelplein van Den Herberg en volgt hierbij het erfgoedadvies. 

        Artikel 3: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 29 juni 2025 van 15.00 uur tot 29 juni 2025 16.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. 

        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
        Artikel 6: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

        Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

        De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. Enkel het statisch tentoonstellen van voertuigen is toegestaan, de voertuigen mogen op het terrein enkel stapvoets rijden om hun standplaats in te nemen.

        Artikel 8: De organisator op te dragen het advies van erfgoed strikt te volgen, namelijk:

        We adviseren dit event positief, mits een bijsturing van de inhoud.

        Oldtimers of auto's op de binnenplaats zijn niet toegelaten aan de Kasteelhoeve en gaat in tegen de erfgoedwaarden zoals vastgelegd in het beheersplan. De druk van verschillende auto's past niet binnen het gazonbeheer van de site. Ook verdere verduidelijking vanuit AOE geeft aan dat de binnenplaats bedoeld is als een recreatieve, autovrije zone (beheersplan, pagina 189, 263-65 273, 326).
        Deze feedback is besproken en aanvaard door de aanvrager en de beleidsdeskundige erfgoed in het vaste tweewekelijkse overleg van 6 maart 2025.
        De oldtimeractiviteit kunnen we dus niet toelaten.

        De andere activiteiten (bandje & foodtruck) worden wel toegelaten mits de volgende voorwaarden:

        • de uitbater dient nog een inrichtingsplan in bij de erfgoed beleidskundige.

        • De uitbater roept actief op om met de fiets of te voet te komen.

        • De site wordt schoon gehouden.

        • De muziek speelt strikt binnen de openingsuren van het café. De site is stil na de openingsuren.

        • Boxen, of versterkte muziek worden gericht naar Hofeinde toe, en niet naar het natuurgebied erachter.

        • Een geluidsmeter tijdens het event is verplicht.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Noodplanningsambtenaar 

        Erfgoedambtenaar

        Betrokkene

      • Maand van de markt deelname - april 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming geven aan team Vrije tijd om maand van de markt te organiseren in april 2025.
        Artikel 2: Toestemming geven om de actie te ondersteunen met cadeaucheques.
        Artikel 3: Toestemming geven om de actie te ondersteunen met vergoeding van producten.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Vrije Tijd Team
        Financieel Management
        Team Informatie & Communicatie

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene met RR nummer 89101342260 af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

      • Aanvraag lijst van 70-jarige geboren in Bouwel - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Geen lijst uit het bevolkingsregister te verstrekken van personen geboren in 1955 in Bouwel. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager van de lijst.

    • Team HRM

      • Functie- en competentieprofiel en aanwervingsvoorwaarden coördinator participatie en beleid - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het protocol van akkoord van het functie- en competentieprofiel van de coördinator beleid en participatie.

        Artikel 2: Goedkeuring van het functie- en competentieprofiel van de coördinator beleid en participatie, zoals opgenomen in bijlage.

    • Team Financieel Management

      • Bestellijsten van 17 maart 2025 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 17 maart 2025.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 17 maart 2025.

      • Kosten van 7 maart 2025 tot en met 13 maart 2025 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 7 maart 2025 tot en met 13 maart 2025.

      • Opbrengsten van 2024017557 tot en met 2024017632 (2024) en 2025003313 tot en met 2025003621 (2025) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017557 tot en met 2024017632 (2024) en 2025003313 tot en met 2025003621 (2025).

    • Gezondheid

      • Intergemeentelijke preventiewerking rond gezondheidszorg - herbevestiging samenwerking CGG Kempen en engagementsverklaring - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen herbevestigt de samenwerking met CGG Kempen voor de Intergemeentelijke Preventiewerking vanaf 1 januari 2025 en verleent de goedkeuring aan de engagementsverklaring in bijlage.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit met de engagementsverklaring wordt bezorgd aan CGG Kempen die het overmaakt aan het Departement Zorg.

    • Onderwijs

      • Lijst afwezigheden en vervangingen - kennisname en bekrachtiging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.

      • Onderwijs: D.L. – ziekteverlof – kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Betrokkene, Zandheide 22 te 2243 Pulle, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 maart 2025 tot en met 4 april 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • Onderwijs: M.H. – ziekteverlof – kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Betrokkene, Berkendreef 33 te 2288 Bouwel, is afwezig in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 11 maart 2025 tot en met 4 april 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • L.W. – tijdelijke aanstelling – kleuteronderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Grote Heibergstraat 21 te 2235 Hulshout, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 11/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kretbosstraat 56A te 2280 Grobbendonk, van 1 maart 2025 t.e.m. 31 mei 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • C.P. – tijdelijke aanstelling – onderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Capuynestraat 25 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 18/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Zandheide 22 te 2243 Pulle, die afwezig is wegens ziekte voor de periode vanaf 1 maart 2025 tot en met 4 april 2025.

        Artikel 2: Betrokkene 1, Capuynestraat 25 te 2288 Bouwel, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 6/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 3, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, die afwezig is wegens zwangerschapsrust van 16 januari 2025 tot en met 26 april 2025.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • A.D.V. – tijdelijke aanstelling – kleuteronderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, Rubensstraat 1 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 6/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Zandheide 22 te 2243 Pulle, die afwezig is wegens ziekte voor de periode vanaf 1 maart 2025 tot en met 4 april 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel

      • D.V.D – tijdelijke aanstelling – kleuteronderwijzer - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene, Fabiolalaan 22 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 3/24 instaplestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 10 maart 2025 tot en met 4 april 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        KLIM-OP Bouwel