Terug
Gepubliceerd op 24/11/2022

Besluitenlijst  Gemeenteraad

di 22/11/2022 - 19:30 Raadzaal
    • Gemeenteraad 18 oktober 2022 - notulen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 17 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 3 Vooruit, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang) en 1 onthouding (CD&V).

       

      De notulen van de gemeenteraad van 18 oktober 2022 worden goedgekeurd.

    • Cipal dv - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 1 CD&V en 1 De Lokale Lijst) en 4 onthoudingen (3 Vooruit en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal dv van 15 december 2022.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Cipal dv

      Alle vertegenwoordigers

    • Pidpa - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 14 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 1 CD&V en 1 De Lokale Lijst) en 4 onthoudingen (3 Vooruit en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Pidpa van 16 december 2022.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Pidpa

      Alle vertegenwoordigers

    • Pontes - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en 1 CD&V) en 5 onthoudingen (3 Vooruit, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 15 december 2022.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Pontes

      Alle vertegenwoordigers

    • IKA - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en 1 CD&V) en 5 onthoudingen (3 Vooruit, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: De gemeenteraad hecht, na onderzoek van de documenten die bij de oproeping zijn gevoegd, zijn goedkeuring aan de dagorde en de afzonderlijke punten van de dagorde van de buitengewone algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging IKA d.d. 20 december 2022:

      1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2023 alsook van de door de raad van bestuur opgestelde begroting 2023.
      2. Principebeslissing samenwerking met Luminus
      3. Statutaire benoemingen.
      4. Statutaire mededelingen.

      Artikel 2: De gemeenteraad wenst dat IKA een samenwerking met Luminus voor de realisatie van groenestroomprojecten opzet en verzoekt IKA om een deelname in een samenwerkingsverband zoals beschreven in de begeleidende nota voor te bereiden. Dit verzoek houdt geen financieel engagement van de gemeente in.

      Artikel 3: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze (fysieke of digitale) buitengewone algemene vergadering van 20 december 2022 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      IKA (lieven.ex@fluvius.be)

      Alle vertegenwoordigers

    • IOK - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en 1 CD&V) en 5 onthoudingen (3 Vooruit, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring aan de voorgestelde statutaire benoeming van Frank Sels als bestuurder van IOK.

      Artikel 2: Goedkeuring aan de voorgestelde statutenwijziging van artikel 3 – maatschappelijk doel.

      Artikel 3: Goedkeuring aan de voorgestelde wijzigingen in de samenstelling van het algemeen comité en de adviescomités.

      Artikel 4: Goedkeuring aan het activiteitenplan 2023.

      Artikel 5: Goedkeuring aan de begroting 2023 en de hierin vervatte werkingskosten van de dienstverlenende vereniging IOK.

      Artikel 6: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      IOK

      Alle vertegenwoordigers

    • IOK Afvalbeheer - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 13 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en 1 CD&V) en 5 onthoudingen (3 Vooruit, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 20 december 2022.

      Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      IOK Afvalbeheer

      Alle vertegenwoordigers

    • Omgevingsvergunning OMV_2022074921 - Lierse steenweg 139+ - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 9 stemmen voor (7 GIB, Greet Van de Peer en Eric Van Meensel), 3 stemmen tegen (Vooruit) en 4 onthoudingen (1 CD&V, 1 De Lokale Lijst, 1 Vlaams Belang en Gino Van der Elst), nadat Marianne Verhaert, burgemeester, en Ulrik Anthonis, raadslid, de zitting verlaten hebben.

       

      Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot 4, voor een oppervlakte van 302 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit. 

      Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.

    • Onteigeningen N13 - akte minnelijke onteigening voor openbaar nut opgemaakt door Team Vastgoedtransacties Antwerpen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Volgende aktes minnelijke onteigening voor openbaar nut, opgemaakt door de commissaris van Dienst Vastgoedtransacties, worden goedgekeurd:

      • Delcorte Michèle Christiane Jacqueline, wonende Grotesteenweg 10 te 2440 Geel, voor een bedrag van 17 773,80 euro;
      • Fashion Management Europe (FME), Grotesteenweg 10, 2440 Geel, voor een bedrag van 22 621,20 euro.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Ruimte & Vergunningen

      Vlaamse overheid, Afdeling Juridische Dienstverlening, Dienst Vastgoedtransacties, Kievitplein 20 bus 1 te 2018 Antwerpen

    • Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0 - ondertekening - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 15 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 1 De Lokale Lijst, 1 Vlaams Belang en Carine Geyselings) en 3 onthoudingen (1 CD&V, Natalie Moens en Johan Struyfs).

       

      Artikel 1: Principieel besluit tot ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0. 

      Artikel 2: Overmaken aan de Vlaamse Overheid van de vraag tot ondersteuning om de hindernissen die lokale besturen ervaren bij het willen realiseren van de doelstellingen van het pact, te elimineren en tot het creëren van de nodige voorwaarden om van het Lokaal Energie- en Klimaatpact een gezamenlijk en noodzakelijk succes te maken.

    • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel gemeente - vaststelling

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA) en 6 onthoudingen (3 Vooruit, 1 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Vaststelling van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel gemeente met het volgende financieel evenwicht

      Jaar

      Beschikbaar Budgettair Resultaat

      Autofinancieringsmarge

      2020

      4 831 539,79

      1 548 536,77

      2021

      6 121 463,58

      2 280 495,71

      2022

      7 688 786.04

      - 107 186,82

      2023

      3 969 355,43

      - 212 581,99

      2024

      158 439,25

      - 7 197 746,18

      2025

      1 461 212,60

      1 160 829.65

       

      Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden

    • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA) en 6 onthoudingen (3 Vooruit, 1 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).


      Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur Grobbendonk deel OCMW met het volgende financieel evenwicht

      Jaar

      Beschikbaar Budgettair Resultaat

      Autofinancieringsmarge

      2020

      4 831 539,79

      1 548 536,77

      2021

      6 121 463,58

      2 280 495,71

      2022

      7 688 786.04

      - 107 186,82

      2023

      3 969 355,43

      - 212 581,99

      2024

      158 439,25

      - 7 197 746,18

      2025

      1 461 212,60

      1 160 829.65

       

      Artikel 2: De wijzigingen van de strategische nota, de aangepaste financiële nota, de aangepaste toelichting, de motivering van de wijzigingen en de documentatie zijn de onderdelen van de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023 die door de raadsleden van het lokaal bestuur Grobbendonk geraadpleegd kunnen worden.

    • Retributie - retributiereglement op dossiers in het kader van de omgevingsvergunning - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 12 stemmen voor (9 GIB en 3 N-VA), 3 stemmen tegen (Vooruit) en 3 onthoudingen (1 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de aanpassing van volgende items aan het belastingreglement:

      Artikel 5: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

      “Op aanvraag van een uittreksel uit het vergunningenregister en plannenregister” te wijzigen door “Op aanvraag van planologische attesten.”.

      “inclusief een bevraging in het kader van het bouwen op de perceelsgrens” toevoegen aan “Voor de organisatie van een openbaar onderzoek met betrekking tot een aanvraag voor omgevingsvergunning”.

      Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Ruimte & Vergunningen

    • Retributie - retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 15 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA en 3 Vooruit) en 3 onthoudingen (1 CD&V, 1 De Lokale Lijst en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

      Het retributiereglement aangaande werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad op 12 december 2019, wordt opgeheven vanaf 1 januari 2022.

      Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHEVEN

      Met ingang van 1 januari 2022 en eindigend op 31 december 2025 geldt een retributie voor werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein.

      Artikel 3: DEFINITIES

      Permanente nutsvoorzieningen zijn:

      - Alle installaties (zoals kabels, leidingen, buizen,…), inclusief hun aanhorigheden (zoals kabel-, verdeel-, aansluit-, e.a. kasten, palen, masten, toezichts- verbindings-, e.a. putten…) dienstig voor het transport van elektriciteit, gas, gasachtige producten, stoom, drink-, hemel- en afvalwater, warm water, brandstof;
      - Alle trein- en tramsporen die zich bevinden op de openbare weg. Deze worden eveneens aanzien als nutsvoorzieningen.

      Artikel 4: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

      Er wordt aan de eigenaar van elke nutsvoorziening een retributie aangerekend op de gemeentelijke dienstverlening en het gebruik van het gemeentelijk openbaar domein naar aanleiding van werken aan permanente nutsvoorzieningen op het gemeentelijk openbaar domein, in uitvoering en met toepassing van de Code voor Infrastructuur- en Nutswerken langs gemeentewegen.

      Artikel 5: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

      Sleufwerken
      De retributie naar aanleiding van sleufwerken is verschuldigd per dag en per meter openliggende sleuflengte voor alle sleufwerken.

      Zij bedraagt per meter sleuflengte voor

      - werken in rijwegen 10,24 euro

      - werken in voetpaden: 7,88 euro

      - werken in aardewegen: 4,73 euro

      Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus. Indexatie gebeurt aan het begin van een nieuwe cyclus van 3 jaar. Een begonnen dag geldt voor een volledige dag.

      Voor de hinder veroorzaakt door de dingende werken, aansluitingswerken, herstellingen en kleine onderhoudswerken met een sleufoppervlakte van maximum 3m2, wordt per kalenderjaar een retributie geheven van 1,00 euro per op het grondgebied van de gemeente aanwezig aansluitingspunt.

      Ter compensatie van diverse heffingen en belastingen in hoofde van zowel de distributienetbeheerder als zijn werkmaatschappij wordt een retributie voorzien van 0,50 euro per aanwezig aansluitingspunt op het grondgebied van de gemeente.

      Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus.

      Deze retributies zijn verschuldigd vóór het einde van ieder jaar. In dit kader doet iedere nutsmaatschappij vóór 15 december van ieder jaar opgave van het aantal aansluitingspunten op het grondgebied van de gemeente.

      Artikel 6: VRIJSTELLINGEN

      De retributie is niet verschuldigd indien de werken worden uitgevoerd samen met of onmiddellijk voorafgaand aan wegen- of rioleringswerken uitgevoerd door de gemeente of indien het werken zijn die uitgevoerd worden op verzoek van de gemeente.

      Deze retributie sluit elke andere heffing, semi-heffing, of waarborgstelling in het kader van werken aan permanente nutsvoorzieningen door de gemeente uit zowel in hoofde van de distributienetbeheerder als van haar werkmaatschappij en ongeacht of voorgenoemden deze werken uitvoeren in eigen naam, dan wel laten uitvoeren door derden in naam en voor rekening van de distributienetbeheerder of de werkmaatschappij.

      Artikel 7: WIJZE VAN INNING

      De retributie is betaalbaar na toezending van de factuur.

      Artikel 8: BEKENDMAKING

      Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

      Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management
      Team Ruimte & Vergunningen

    • Retributie - retributiereglement uitvoering van werken en levering van diensten - wijziging - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 16 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 3 Vooruit en 1 De Lokale Lijst) en 2 onthoudingen (1 CD&V en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de wijziging van volgende items van het retributiereglement:

      Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

      Herstellingen van schade:

      -Uurloon werklieden: 49,00 euro per begonnen uur

      Weghalen sluikgestorte afvalstoffen

      -Uurloon werklieden: 49,00 euro per begonnen uur

       

      Artikel 2: Deze wijziging geldt vanaf 1 januari 2023.

      Artikel 3: Deze wijziging wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

      Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Ruimte & Vergunningen Team Zorg & Gezondheid

    • Subsidie - subsidiereglement kansentarief UiTPAS - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1. Doel

      De gemeente Grobbendonk wil mensen stimuleren voor vrijetijdsparticipatie door een spaar- en voordeelkaart aan te bieden. Samenwerkingsverband Neteland sloot zich hiervoor aan bij UiTPAS Regio Kempen en sloot hiervoor een overeenkomst met publiq vzw af.

      De gemeente Grobbendonk wil zoveel mogelijk verenigingen hierbij betrekken en ze stimuleren om UiTPAS-partner te worden door de UiTPAS-partners te ondersteunen en hun lagere inkomsten door het kansentarief, zijnde 40%, te compenseren met een subsidie.

      Artikel 2. Doelgroep en toepassingsgebied

      Alle inwoners van Grobbendonk kunnen punten sparen in heel Vlaanderen, die ingewisseld kunnen worden in omruilvoordelen. Inwoners die recht hebben op een kansentarief genieten met de UiTPAS van een verlaagd tarief bij lidgelden en vrijetijdsactiviteiten van de UiTPAS-partners.

      Artikel 4. Voorwaarden

      Volgende personen hebben recht op een kansentarief:

      • Inwoners die recht hebben op een Verhoogde Tegemoetkoming
      • Kinderen en jongeren die verblijven in een instelling van Bijzondere Jeugdzorg op het grondgebied van de betrokken gemeente (domicilieadres)
      • Inwoners met een schuldoverlast die gekend zijn bij het OCMW
      • Personen die verblijven in een LOI of FOI of opvangcentrum voor asielzoekers op het grondgebied van de betrokken gemeente (domicilieadres)
      • Gezinnen van inwoners met kinderen met een dossier bij het OCMW en die gezinsbegeleiding krijgen of gezinnen met kinderen vanuit het OCMW die zijn toegeleid naar gezinsbegeleiding
      • Inwoners die in begeleiding zijn bij het OCMW maar niet onder de vijf specifieke doelgroepencriteria vallen, doch waarvan de begeleidende maatschappelijk werker de inschatting maakt dat toegang tot de UiTPAS een meerwaarde is omwille van financiële en/of sociale redenen. De maatschappelijke werker heeft daarbij het mandaat om deze inschatting te bepalen op basis van zijn/haar professionele expertise.

       Het recht op een UiTPAS met kansentarief moet gestaafd worden met één van de volgende documenten:

      - attest/kaartje van OCMW
      - brief die oproept om UiTPAS te komen afhalen
      - attest verhoogde tegemoetkoming 
       
      Enkel de gemeente waar de persoon woont kan een pas met kansentarief aanmaken. 

      Artikel 5. Subsidiebedrag

      Er wordt een solidaire kostendeling van het lidgeld of de UiTPAS-activiteit toegepast voor mensen met een kansentarief.

      20%: De deelnemer in armoede betaalt een kansentarief, een voor hem laag, transparant, betaalbaar en dus drempelverlagend tarief, dat 20% bedraagt van het lidgeld of van de kostprijs van de UiTPAS-activiteit.

      40%: De UiTPAS-partner derft 40% van de basisprijs. De gemeente Grobbendonk wil organisaties maximaal aanmoedigen om UiTPAS-partner te worden en zal daarom deze 40% subsidiëren. Ook voor niet-inwoners van Grobbendonk die beschikken over het kansentarief en lidgeld betalen aan of deelnemen aan een UiTPAS-activiteit van een Grobbendonkse UiTPAS-partner, wordt de 40% door de gemeente Grobbendonk gesubsidieerd.

      40%: Samenwerkingsverband Neteland komt tussen voor het resterende verschil, zijnde 40%, en vergoedt de UiTPAS-partner.

      Artikel 6. Procedure

      • Pashouders met een kansentarief betalen 20% van het lidgeld of van de kostprijs van de UiTPAS-activiteit rechtstreeks aan de UiTPAS-partner.
      • Samenwerkingsverband Neteland komt voor 40% tussen in het lidgeld of de kostprijs van de UiTPAS-activiteit en zal de UiTPAS-partner per kwartaal vergoeden. De UiTPAS-partner dient hier geen factuur voor op te maken, het bedrag wordt rechtstreeks overgemaakt vanuit de databank van UiTPAS na verwerking door Neteland.
      • De 40% ten laste van de UiTPAS-partner in het kader van het kansentarief wordt gesubsidieerd door de gemeente Grobbendonk. De UiTPAS-partner dient hiervoor geen factuur op te maken. Het bedrag wordt per kwartaal berekend vanuit de databank van de UiTPAS na verwerking door team Vrije Tijd.

      Artikel 7. Controle

      De Gemeente Grobbendonk behoudt zich het recht om de gegeven informatie en bewijsstukken te verifiëren. Jaarlijks wordt bekeken of het kansentarief nog geldig is voor de pashouder.

      Artikel 8. Sancties (en strafbepalingen)

      In de algemene voorwaarden van publiq vzw staat "Bij betwistingen tussen kaartsysteembeheerders, event-organisatoren en pashouders worden partijen eerst geacht een minnelijke regeling uit te werken met respect voor de algemene regels van het UiTPAS-programma. Bij onopgeloste geschillen kan steeds een beroep worden gedaan op publiq om te proberen te bemiddelen tussen de partners.".

      De gemeente wordt als kaartsysteembeheerder aanzien. Het college van burgemeester en schepenen zal over de situatie oordelen en het verstrekken van onvolledige of onjuiste gegevens kan mogelijk leiden tot het levenslang inleveren van de UiTPAS. Indien nodig kan de gemeente in overleg gaan met publiq vzw.

      Artikel 9. Opheffingsbepalingen

      Het subsidiereglement vrijetijdsparticipatie, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 april 2015 wordt opgeheven vanaf 1 januari 2023.

      Artikel 10. Inwerkingtreding (en looptijd)

      Dit reglement is van toepassing vanaf 1 januari 2023 tot en met 31 december 2025.

    • Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - meerjarenplanwijziging 2020-2025 (versie 2022) - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 17 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 3 Vooruit, 1 CD&V en 1 Vlaams Belang) en 1 onthouding (De Lokale Lijst).

       

      Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande de meerjarenplanwijziging.

      Artikel 2: De nodige kredieten voor exploitatie- en investeringstoelagen zijn opgenomen in het ontwerp aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Kerkfabriek O.L. Vrouw

      Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

      Toezichthoudende overheid

    • Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - budgetwijziging 1 2022 - aktename

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande “Budgetwijziging 2022”.

      Artikel 2: In het ontwerp aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur wordt 15.354,24 euro als exploitatietoelage en 69.482,00 euro als investeringstoelage opgenomen.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Kerkfabriek O.L. Vrouw

      Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

      Toezichthoudende overheid

    • Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - budget 2023 - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande het budget 2023 van de kerkfabriek, mits de kerkfabriek een budgetwijziging uitvoert om het verschil van 0,04 euro weg te werken zodat het budget 2023 in het meerjarenplan past.

      Artikel 2: De exploitatietoelage van 20.215,00 euro voor 2023, zoals overgenomen uit het goedgekeurde meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek onder MJP000007 in het gemeentelijk meerjarenplan, kan verlaagd worden naar 16.197,35 euro. Voor 2023 dient een investeringskrediet van 464.640,00 euro opgenomen te worden.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen

      Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

      Toezichthoudende overheid

    • Kerkfabriek St. Lambertus - budget 2023 - aktename

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 16 september 2022 aangaande het budget 2023 van de kerkfabriek.

      Artikel 2: De exploitatietoelage van 24.190,00 euro voor 2023, zoals overgenomen uit het goedgekeurde meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek onder MJP000006 in het gemeentelijk meerjarenplan, kan verlaagd worden naar 7.783,03 euro.

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Kerkfabriek St. Lambertus

      Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

      Toezichthoudende overheid

    • Jaarrekening 2021 gemeente Grobbendonk - goedkeuring door gouverneur - kennisname

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van de jaarrekening 2022 door de gouverneur van de provincie Antwerpen.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Algemeen directeur

      Team Financieel Management

    • IOK - Toetreding tot de groepsaankoop plaatsing van laadinfrastructuur elektrische wagens - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 16 stemmen voor (9 GIB, 3 N-VA, 3 Vooruit en 1 De Lokale Lijst) en 2 onthoudingen (1 CD&V en 1 Vlaams Belang).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van toetreding tot de aankoopcentrale IOK aangaande de groepsaankoop 'plaatsing van laadinfrastructuur voor elektrische wagens'. Deze beslissing met doorverwijzing naar de eerstvolgende gemeenteraad zijnde 22/11/2022.

      Artikel 2: Sluiting van de opdracht aangetekend te bezorgen aan Imtech Belgium NV.

      Artikel 3: Bij een volgende aanpassing van het meerjarenplan zal indien men wenst over te gaan tot een effectieve bestelling een krediet voor investering en een krediet voor exploitatie te worden opgenomen.

      Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      IOK

      Team Ruimte & Vergunningen

      School Klim-Op Bouwel

    • Gemeentelijk reglement inzake het toekennen van renteloze leningen voor zelfstandige kinderopvang - aanpassing - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de aanpassing van de einddatum in het reglement “Gemeentelijk reglement inzake het toekennen van renteloze leningen voor zelfstandige kinderopvang”, zoals opgenomen in het reglement in bijlage, naar 31 december 2025.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

      Team Mens & Welzijn

    • Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

      Ter kennis genomen

      De Lokale Lijst:

      • Donatusnacht/ Kerstmarkt Bouwel - stand van zaken

      N-VA: Geen vragen

      CD&V:

      • Charter toekomstbeeld vallei van de Aa - toelichting 
      • Slimme verkeerslichten t.h.v. Lindekens - gevaarlijke situatie

      GIB: Geen vragen

      Vooruit:

      • Klim-Op Grobbendonk - ontharding speelplaats
      • Raamovereenkomst onderwijs - gebruik laptops leerlingen
      • Mariaschool - regenboogzebrapad 
      • Sporthal - conflict verenigingen en externe organisators
      • GAS snelheidsboetes - stand van zaken

      Vlaams Belang:

      • Voetbalplaatsen jongeren - locaties
      • Insectenhotels - openbaar domein
      • Vuilbakkenplan - stand van zaken
      • Fietspomppunten - stand van zaken
      • Begraafplaatsen - toegankelijkheid n.a.v. inzaaien gras