Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
Artikel 1: De notulen van het college van 24 januari 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 17 december 2021 van Pidpa.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt de samenwerkingsovereenkomst inzake kennisdeling goed in het kader van het project “Processen als katalysator voor digitalisering” dat lokaal bestuur Vorselaar zal indienen naar aanleiding van de subsidieoproep gemeente zonder gemeentehuis. Lokaal bestuur Vorselaar engageert zich hiermee om gedurende het project kennis te delen met de andere Neteland-gemeenten.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit en de ondertekende ‘samenwerkingsovereenkomst kennisdeling’ worden bezorgd aan lokaal bestuur Vorselaar.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen keurt de samenwerkingsovereenkomst inzake kennisdeling goed in het kader van het project “van melding tot oplossing” dat Herenthout en Olen zullen indienen naar aanleiding van de subsidieoproep gemeente zonder gemeentehuis. Herenthout en Olen engageren zich hiermee om gedurende het project kennis te delen met de andere Neteland-gemeenten.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit en de ondertekende 'samenwerkingsovereenkomst kennisdeling' worden bezorgd aan lokaal bestuur Herenthout.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de burgemeester van 7 tot en met 8 februari 2022.
Artikel 2: Burgemeester Marianne Verhaert duidt volgende schepen aan om haar te vervangen:
- Brent Wouters van 7 tot en met 8 februari 2022.
Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur van 7 t.e.m. 11 februari 2022.
Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen van 7 t.e.m. 11 februari 2022:
- de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker beleid en juridische zaken.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Stafmedewerker beleid en juridische zaken
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Astrid Bastiaens voor het bouwen van een carport, met als adres Kruisbaan 23, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 496H2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een carport.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Sven De Keyser namens Rik De Keyser NV voor het bouwen van twee ééngezinswoningen, met als adres Bovenpad 46A (lot 3) en 46B (lot 2) te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B deel van nummer 138X.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van twee ééngezinswoningen.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Eddy Dankers voor het bouwen van een waterpaviljoen en jachtpaviljoen, met als adres Nachtegalendreef 37, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 55V8, 55T8 en deel van nrs. 57R4 en 57H4.
Andere terreinaanlegwerken die omgevingsvergunningplichtige handelingen inhouden dienen afzonderlijk te worden aangevraagd en worden niet vergund.
De enkel de volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een waterpaviljoen en jachtpaviljoen.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het advies van de gemeentelijke omgevingsambtenaar, sluit zich hierbij aan, maakt het zich eigen en levert de omgevingsvergunning af aan de heer Christophe Sterkens namens Studiebureau Verhaert. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:
- Aanvraag voor een nieuwe verkaveling.
De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:
- De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:
Fluvius System van 14 oktober 2021;
Telenet NV van 12 oktober 2021;
Pidpa van 29 september 2021.
- De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.
- Bijgevoegde stedenbouwkundige voorschriften worden gevolgd.
- De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan goed te keuren.
Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.
Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.
Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.
Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast, en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te staan aan de gemeente. Zij zullen worden opgenomen in het openbaar domein.
Artikel 1: Kennisname van de gewijzigde plannen naar aanleiding van het ingediende beroep bij de dienst omgevingsberoepen.
Artikel 2: Volgend advies wordt aan de dienst omgevingsberoepen bezorgd voor de beroepsbehandeling: “Het college sluit zich aan bij de visie en het advies van de dienst Integraal Waterbeleid van de provincie Antwerpen van 21 januari 2022”.
Artikel 3: De gemeentelijke omgevingsambtenaar niet af te vaardigen naar de hoorzitting van 8 maart 2022.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen
Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de Deputatie van de provincie Antwerpen.
Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen besluit om zowel namens de gemeente Grobbendonk als namens het college van burgemeester en schepenen beroep tot nietigverklaring in te stellen bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen tegen het besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen dd. 13 januari 2022 waarbij een vergunning werd verleend tot het bouwen van een meergezinswoning voor het perceel gelegen te Leopoldstraat 22, kadastraal gekend als afdeling 1, sectie B, nrs. 149P en 149X.
Artikel 3: Meester Cies GYSEN, advocaat aan de balie provincie Antwerpen, handelend voor GYSEN – DE KEYSER – SWERTS genaamd ‘GD&A Advocaten’, burgerlijke vennootschap onder de vorm van een BVBA, KBO nr. 0884.605.752, met maatschappelijke zetel te 2800 Mechelen, Antwerpsesteenweg 16-18, alwaar keuze van woonplaats wordt gedaan, aan te stellen om namens het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Grobbendonk en namens de gemeente Grobbendonk een verzoekschrift tot nietigverklaring in te dienen en de verdere belangen van het college van burgemeester en schepenen en van het gemeentebestuur te verdedigen, met inbegrip van (niet-limitatief) de opmaak van indiening van procedurestukken, het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en schepenen en de gemeente ter zitting, en indien de spoedeisendheid van de situatie er in de toekomst toe noodzaakt, het aanvullend indienen van een verzoekschrift tot schorsing , al dan niet bij uiterst dringende noodzakelijkheid.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan GD&A.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Sule Biçer namens IGM BVBA voor het exploiteren van een tijdelijke droogzuiging voor de aanleg van openbare nutsvoorzieningen, met als adres Kasteeldreef, Berkendreef, Nieuwbaan, Lindelaan, Kastanjelaan en Kennedylaan, 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nrs. 103H, 109L, 109B, 109K, 109M, sectie B nrs. 18F, 19D, 19E en 29C met inrichtingsnummer 20220125-0066.
Zodat de inrichting voortaan omvat
53.2.2°a) - Aktename
Tijdelijke droogzuiging voor werken aan de openbare nutsvoorzieningen - 30.000 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
Sectorale voorwaarden:
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Telenet
Fluvius
Proximus
Pidpa
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan “Bovenpad”, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie B, nummer 166/F, thans kadastraal bekend, sectie B, deel van nummer 166/F/P0000, met een oppervlakte volgens meting van vierenzeventig vierkante meter, op te nemen in het openbaar domein.
Artikel 2: Een perceel grond, gelegen aan “Bovenpad”, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie B, nummer 165, thans kadastraal bekend, sectie B, deel van nummer 165/D/P0000, met een oppervlakte volgens meting van driehonderd zeventien vierkante meter, op te nemen in het openbaar domein.
Artikel 3: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.
Artikel 4: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.
Artikel 5: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Notarisvennootschap Goossens, Verwerft & Scheurweghs, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan Bovenpad, kadastraal bekend volgens recente kadastrale legger sectie B, 138/M/2/P0000, met een oppervlakte volgens meting van zesendertig centiare (36ca), kadastraal bekend volgens titel sectie B, deel van nummer 138/X/P0000., op te nemen in het openbaar domein.
Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.
Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.
Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Notaris Jan Stoel, Sint Rochtusstraat 3 te 2330 Merksplas
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de comedy avonden, bubbelen op donderdag te organiseren op 8, 22 september 2022 en 6, 20 oktober 2022 in De Volle Vaart.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Toestemming te geven voor het inzetten van personeel vanuit verschillende teams zoals beschreven onder personeelsinzet.
Artikel 5: Goedkeuring te verlenen voor het uitbetalen van een vergoeding van 200 euro aan de helpende jeugdvereniging per bubbelavond.
Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Team HRM & Secretariaat
Noodplanning
Artikel 1: Toestemming geven aan team Vrije tijd om de maand van de markt te ondersteunen.
Artikel 2: Toestemming geven om met Unizo een samenwerking op te starten om de lokale handelaars optimaal te bereiken en te betrekken.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het sjabloon voor de evenementvergunning en de volgende voorwaarden die toegevoegd zijn als bijlage.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord om samen met de Neteland-gemeentes het project 'Meet me @ the spot' in te dienen bij het corona-herstelfonds Provincie Antwerpen'.
Artikel 2: Evy Rutten, clusterverantwoordelijke Samenleving, volmacht geven om het subsidiedossier in te dienen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Neteland
Artikel 1: Overgaan tot de aankoop van de koppeling tussen eGovFlow, de e-box van de Federale overheid en de bouwstenen van de Vlaamse overheid, bij Vanden Broele, Stationslaan 23 te 8200 Brugge voor de jaarlijkse kost van 605 euro incl. btw.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Mens & Welzijn
Team Financieel Management
Artikel 1: Het bezwaar artikel 317100379171 tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen voor 25,00 euro is ontvankelijk verklaard en goedgekeurd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Bezwaarindiener
Artikel 1: Het bezwaar artikel 317100469202 tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen voor 100,00 euro is ontvankelijk, doch ongegrond verklaard. De belasting is terecht gevestigd.
Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Bezwaarindiener en haar raadslieden
Artikel 1: Deurwaarder Verhulst in te schakelen voor 9 vorderingen voor de boete voor het parkeren in een blauwe zone.
Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen voor 5 vorderingen voor standplaats/elektriciteit donderdagmarkt.
Artikel 3: Uitvoerbaar verklaren van de dwangbevelen.
Artikel 1: De dwangbevelen voor de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen goed te keuren.
Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vorderingen te innen.
Artikel 1: Het bestek met nr. FIM - BV - 2022 - 02 en de raming voor de opdracht “Gecentraliseerd gemeentelijk WIFI-netwerk voor burgers en medewerkers”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 49.586,77 excl. btw of € 59.999,99 incl. 21% btw.
Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 3: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
- Remmicom nv, Stationsstraat 145 te 2235 Westmeerbeek;
- NETLEAF NV, Bussestraat21 te 2840 Rumst;
- DRIEZEN COMPUTERS BVBA, Boerenkrijglaan 81 te 2260 Westerlo;
- CLEARSKY BVBA, Schans 1 te 2480 Dessel;
- SILTA NV, Romeynsweel 7 te 2030 Antwerpen 3.
Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 15 maart 2022 om 10.00 uur.
Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2021/2400007/IO/0119/01.
Artikel 6: Het krediet moet nog overgedragen worden van 2021 naar 2022.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 31 januari 2022.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 31 januari 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 21 januari 2022 tot en met 27 januari 2022 .