Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 22/08/2022 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

  • Varia - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de aanvraag tot verlenging van de erkenning van de sociale huisvestingsmaatschappijen de Geelse Huisvesting, de Woonbrug, Zonnige Kempen, Kleine Landeigendom Zuiderkempen tot en met 30 juni 2023.

    Artikel 2: De gemeenteraad geeft als advies aan de Vlaamse Regering dat het bij voormelde aanvraag gevoegde stappenplan naar de woonmaatschappij voldoet aan de doelstellingen van de gemeente.

    Artikel 3: Deze beslissing wordt uiterlijk 28 september 2022 aan IOK bezorgd, waarna de betrokken SHM uiterlijk 30 september 2022 hun aanvraag tot verlenging van hun erkenning zullen indienen, inclusief voorliggend advies.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de politieverordening betreffende beperkte snelheidsovertredingen.

    Artikel 2: Deze politieverordening treedt in werking op 1 oktober 2022.

    Artikel 3: Deze verordening wordt bekendgemaakt zoals voorgeschreven in de artikelen 285 t.e.m. 288 Decreet Lokaal Bestuur.

    Artikel 4: Conform artikel 119 Nieuwe Gemeentewet wordt een afschrift van deze verordening toegezonden aan de bestendige deputatie van de provincieraad binnen 48 uren en aan de procureur des Konings van het gerechtelijk arrondissement Turnhout, evenals aan de griffie van de rechtbank van eerste aanleg Turnhout en van de politierechtbank Turnhout.

    Er wordt ook een elektronisch exemplaar overgemaakt aan de referentiemagistraten.

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Andreas Verelst voor het slopen van een bestaande woning bij een loods, met als adres Oude Steenweg 31, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 251M.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een bestaande woning bij een loods.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Alvorens met de slopingswerken te beginnen dient de bouwheer een attest van "wegname nutsleidingen" te bekomen bij de betrokken nutsmaatschappijen.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
  • Artikel 1
    De vergunning afgeleverd aan Didak Injection nv in zitting van 25 juli 2022 wordt ingetrokken.

    Artikel 2
    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de aanvrager Peter Verbist namens DIDAK INJECTION NV voor het hernieuwen en veranderen door uitbreiding van de vergunning van de ingedeelde activiteiten voor de productie van kunststofartikelen, met als adres Industrieweg 1 en 1A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nrs. 248D8, 250B4 en 250/2 met inrichtingsnummer 20190729-0017.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    3.2.2°a) - Aktename

    Lozen van huishoudelijk afvalwater in de openbare riolering - 2700 m³/jaar klasse 3 (Hernieuwing)

    3.4.1°b) - Vergunning

    Lozen van bedrijfsafvalwater in de openbare riolering - 2 m³/uur klasse 2 (Hernieuwing)

    6.4.1° - Aktename

    Opslag van max. 9.600 liter brandbare vloeistoffen (5.000 liter afvaloliën in IBC's en 4.600 liter verse oliën) - 9600 liter klasse 3 (Hernieuwing)

    6.5.1° - Aktename

    Exploitatie van 1 verdeelslang voor de verdeling van rode mazout klasse 3 (Hernieuwing)

    12.2.2° - Vergunning

    Exploitatie van 6 transformatoren met een individueel nominaal vermogen van resp. 3 x 1.600 kVA en 3 x 2.500 kVA - 12300 kVA klasse 2 (Hernieuwing)

    12.3.2° - Aktename

    Exploitatie van batterijladers - 54,6 kW klasse 3 (Hernieuwing-

    15.1.1° - Aktename

    Stallen van 25 bedrijfsvoertuigen klasse 3 (Hernieuwing)

    16.3.2°b) - Vergunning

    Exploitatie van diverse koelinstallaties en persluchtcompressoren - 1155,45 kW klasse 2 (Verandering)

    17.1.2.1.2° - Vergunning

    Opslag van diverse gassen in verplaatsbare recipiënten - 1080 liter klasse 2 (Verandering)

    17.3.2.1.1.1°b) - Aktename

    Opslag van 2,38 ton rode mazout: 2x 1.000 liter in bovengrondse, dubbelwandige tanks; 2x 400 liter in bovengrondse, dubbelwandige tanks - 2,38 ton klasse 3 (Hernieuwing)

    17.3.2.1.2.1° - Aktename

    Opslag van ontvlambare vloeistoffen van categorie 3  - 1 ton klasse 3 (Hernieuwing)  

    17.3.6.1°a) - Aktename

    Opslag van schadelijke producten - 1 ton klasse 3 (Hernieuwing)  

    17.4. - Aktename

    Opslag van diverse gevaarlijke producten in kleine recipiënten - 1500 kg klasse 3 (Hernieuwing)  

    19.6.1°b) - Aktename

    Opslag van houten paletten in openlucht - 1200 m³ klasse 3 (Hernieuwing)

    23.2.2°a) - Vergunning

    Exploitatie van diverse kunststofbehandelingsmachines - 7875,5 kW vlarebo: O klasse 2 (Verandering)

    23.3.1°c) - Vergunning

    Opslag van kunststoffen - 2265 ton klasse 2 (Hernieuwing)

    24.4. - Aktename

    Exploitatie van een kwaliteitslabo - 1 labo klasse 3 (Hernieuwing)  

    29.5.2.1°a) - Aktename

    Exploitatie van diverse metaalbewerkingsmachines - 65,8 kW vlarebo: O klasse 3 (Hernieuwing)  

    29.5.5.1°a) - Aktename

    Exploitatie van een ontvettingsbad voor metalen met een inhoud van 2x 100 liter - 200 liter klasse 3 (Hernieuwing)  

    29.5.7.2°a)1) - Aktename

    Exploitatie van een ontvettingsbad voor metalen met een inhoud van 2x 100 liter - 200 liter klasse 3 (Hernieuwing)  

    39.4.1° - Aktename

    Exploitatie van een warmtewisselaar - 115 liter klasse 3 (Hernieuwing)

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • 5.3 – Het lozen van afvalwater en koelwater
    • 5.6 – Brandstoffen en brandbare vloeistoffen
    • 5.12 – Elektriciteit
    • 5.15 – Garages, parkeerplaatsen en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen
    • 5.16 – Behandelen van gassen
    • 5.17 – Opslag van gevaarlijke producten
    • 5.19 - Hout
    • 5.23 – Kunststoffen
    • 5.24 – Laboratoria
    • 5.29 – Metalen
    • 5.39 - Stoomtoestellen

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de nodige maatregelen te nemen om de zone langsheen het talud naast de perceelsgrens vrij te maken voor gebruik van een fietsverbinding (plan bij te voegen van fietsverbinding).
    • De exploitant dient de stockage ter hoogte van de talud en bijhorende toegangsweg (incl. poort en afsluiting) te verplaatsen zodat deze volledig op eigen terrein zijn gelegen en binnen de perceelsgrens gebeuren.
    • De exploitant dient de nodige maatregelen te nemen om te allen tijde te vermijden dat er bij de bedrifsvoering (losactiviteiten, interne grondstofverplaatsingen, productieprocessen e.d.) spills van kunststofgranulaten optreden die zich kunnen verspreiden in het leefmiljieu. De exploitant kan zich hierbij richten naar de principes van Operation Clean Sweep®.
    • De exploitant dient de nodige maatregelen te nemen om stofemissies die ontstaan bij het vermalen van procesafval, afgekeurde producten e.d. te beperken.
    • Het advies advies van Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel) met kenmerk BWDP/HA/91084/029/01/GRJVA strikt na te leven.
    • Het advies van de Vlaamse Milieumaatschappij met kenmerk JR/ME/AELT/48430/22 strikt na te leven en voldoen aan volgende lozingsnorm: 

      Parameter mg/l

      Norm

      Totaal P

      8

      Zn

      1

     

    De vergunning is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen beslist om de omgevingsvergunning verleend op 8 augustus 2022 aan Paul Peeters namens ROSTAL voor het uitbreiden van een professionele paardenhouderij met als adres Rostal 23 en 25, 2288 Grobbendonk, kadastraal gekend als afdeling 2 sectie A nrs. 277, sectie B nrs. 246H, 246P, 246R, 246G, 246K, 247F, 248D, 250C, 251A, 252D, 252E, 254B, 256G en 394C op vraag van het Vlaams agentschap Onroerend Erfgoed uit te breiden met een bijkomende voorwaarde:

    •  De maatregelen in de archeologienota met referentienummer ID19616 moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma geformuleerd in die archeologienota, inclusief de opgelegde voorwaarden, en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013.

    De overige voorwaarden gekoppeld aan de omgevingsvergunning verleend op 8 augustus 2022 blijven integraal behouden.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de gemeente Grobbendonk. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

    Het opheffen van een deel van de verkaveling (volgens artikel 97 Omgevingsdecreet) gesitueerd in de verkaveling ref. nr. 020/018 goedgekeurd op 21/09/1970 kadastraal gekend als  afdeling 2 sectie B nr. 27 B en C.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: Kennisname van de weigering van de aanvraag tot omgevingsvergunning van 28 juli 2022 door de deputatie van de provincie Antwerpen aan nv Danneels Projects, Sint-Baafskerkstraat 1 te 8200 Sint-Andries.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend binnen een termijn van vijfenveertig dagen.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door DRE WUYTS BVBA voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Eikenlei 122, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 861C met inrichtingsnummer 20220518-0001.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    Tijdelijke bronbemaling met een debiet van max 398 m³/dag en 13488 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
    • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
    • Bij eventuele schade aan de gracht dient deze hersteld te worden in oorspronkelijke toestand.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2021169149 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 9 mei 2022 aan Stijn Geens met als adres p.a. Rode Haagjes 3 001, 2288 Grobbendonk. 

    Artikel 2 : Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Studiebureau Verhaert, Rode Haagjes 3 001, 2288 Grobbendonk

  • Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2021180926 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 28 februari 2022 aan Wim Peers. 

    Artikel 2 : Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notarissen Goossens, Verwerft & Scheurweghs, Wijngaardstraat 40, 2280 Grobbendonk

    Wim Peers, Schooldijk 22B, 2560 Nijlen

  • Artikel 1: Kennisname van de opname van de woning Heirbaan 59 te 2280 Grobbendonk in het vergunningenregister. 

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius 

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Er mag niet geraakt worden aan het wegdek en het fietspad.

    Artikel 3: De stabiliteit van het fietspad dient gegarandeerd te blijven.

    Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius

  • Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Proximus en Telenet.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Pidpa

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 36 van 22 tot en met 31 augustus 2022.

    Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25 euro euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 200 euro.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Machtiging te verlenen aan Marie's Taco's met ondernemingsnummer 0768.681.448 om met haar kraam te mogen gaan staan op de parking voor ambulante handel te Troon vanaf zaterdag 27 augustus 2022 op zaterdag tussen 15.00 uur en 21.00 uur. 

    Artikel 2: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:

    - De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;

    - Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

    - Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;

    - De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen;

    - De handelaar moet de klanten duidelijk informeren over de COVID-19 maatregelen. De nodige hygiëne- en afstandsvoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan de aanvrager na ontvangst van de betaling van het standgeld.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Toestemming te geven om Straatfeest Kruisbaan te organiseren op 10 september 2022 van 11.00 uur tot 24.00 uur. 

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van 100,00 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: Op 10 september 2022 van 11.00 uur tot 24.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kruisbaan, zijnde:
    - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen huisnummer 1 en 8.

    Artikel 6: Artikel 5 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van een gratis filmvoorstelling op donderdag 20 oktober (King Richard), 17 november (The assistent) en 22 december (Madres Paralelas) om 14 uur in de bib van Grobbendonk.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van de tentoonstelling “Olense Kartoenale” (33ste editie) van 3 tot 28 september 2022 voor de bezoekers van de bib.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management
    Team Vrije Tijd

Team Informatie en Communicatie

  • Artikel 1: Goedkeuring om een adressenlijst van alle kinderen geboren tussen 31 maart 2020 en 31 maart 2021 te verstrekken aan team Informatie en Communicatie.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Mens

  • Artikel 1: Goedkeuring te hechten aan de deelname, de lastvoorwaarden en de gunningswijze voor de ICT aankoopcentrale van de Stad Brugge en tot sluiting over te gaan.

    Artikel 2: Een bestelling te plaatsen bij Inetum Realdolmen Belgium nv, Industriezone Zenneveld A. Vaucampslaan 42 te 1654 Huizingen, op basis van de eenheidsprijzen in de offerte '638299', voor een totaal bedrag van 4.074,64 euro exclusief btw.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

Team Financieel Management

  • Artikel 1: De opdracht “Vernieuwing van de bestaande servers en virtuele werkplekken van gemeente en OCMW Grobbendonk” wordt voorlopig opgeleverd.

    Artikel 2: Borgtocht nr. 20000560 (Borgstellingskas: Deposito- en Consignatiekas - Borgtochten in geld (werkstation 2)) van € 19.300,00 mag volledig worden vrijgegeven.

    Artikel 3: Een afschrift van de besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & communicatie

    Cipal

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-BV-2022-07 en de raming voor de opdracht “Update RFID-gebaseerd systeem bibliotheek met zelfuitleenbalies en diefstalbeveiliging.”, opgesteld door Team Financieel management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 20.661,15 excl. btw of € 24.999,99 incl. 21% btw.

    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
    - Bibliotheca Belgium BVBA, Antwerpsesteenweg 124/71 te 2630 Aartselaar;
    - EKZ benelux België, Uitbreidingstraat 84 bus 3 te 2600 Berchem;
    - AUCXIS, Zavelstraat 40 te 9190 Stekene;
    - MICROTRON NV, Generaal De Wittelaan 7 te 2800 Mechelen.

    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 10 oktober 2022 om 10.00 uur.

    Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2300000/SA/0703 (actie/raming AC000374/MJP000596).

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Teamleider Informatie & Communicatie

    Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. FIN/2022/119  voor de opdracht "vormgeving, drukken en leveren van infomagazine Groboscoop en Ad hoc opdrachten", opgesteld door team Financieel management. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 134.339,00 excl. btw of € 146.756,84 incl. btw. 
    Artikel 2: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
    - Drukkerij Bulckens nv, Grensstraat 9 te 2270 Herenthout;
    - Drukservice Impressa nv, Greesstraat 13 te 2200 Herentals;
    - Vandendriessche, Drukkerij En Boekbinderij bvba, Kardinaal Mercierstraat 15 te 8000 Brugge;
    - GRAFILUX PRINTING NV, Muizenvenstraat 8 te 2300 Turnhout;
    - GRAFISCH BURO MAES BVBA, Industriedijk 10 te 2300 Turnhout.
    Artikel 3: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 13 september 2022 om 11.00 uur.
    Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2022, op budgetcode 6140000/IO/0119/01 (actie/raming AC000175/MJP000136) en in het meerjarenplan 2020-2025.
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 22 augustus  2022.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 22 augustus 2022.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022003614 tot en met 2022003764.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 5 augustus 2022 tot en met 18 augustus 2022.

Onderwijs


Publicaties