Terug
Gepubliceerd op 14/04/2025

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 07/04/2025 - 14:30 Collegezaal
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 31 maart 2025 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 31 maart 2025 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Overzicht evenementen Flowlab - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 26 februari 2025 van Fluvius OV.

      • Pidpa - raad van bestuur en algemene vergadering- verslagen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de verslag van de raad van bestuur van 21 februari 2025 en van de algemene vergadering van 28 maart 2025 van Pidpa.

      • Kempens Karakter - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 27 maart 2025 van Kempens Karakter.

      • Kempens Karakter - financieel en inhoudelijk jaarverslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt: 

        Artikel 1: Goedkeuring van de balans, jaarrekening, controleverslag revisor en inhoudelijk jaarverslag van Kempens Karakter, zoals opgenomen in bijlage.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Kempens Karakter

        Alle vertegenwoordigers

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024138922 - Sperwerlaan zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 van het DLB.

         

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan STUDIEBUREAU VERHAERT & CO namens PAKIDA BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

        - Het verkavelen van een perceel in 2 loten voor open bebouwing.

        De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

        - Bijgevoegde, aangepaste, stedenbouwkundige voorschriften worden gevolgd.

        - De maatregelen in de archeologienota met referentienummer [ID 31656 verstuurd op 06/12/2024] moeten uitgevoerd worden overeenkomstig het programma geformuleerd in die archeologienota, inclusief de opgelegde voorwaarden, en het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013.

        - Bepalingen Inzake Toevalsvondsten: Indien tijdens de uitvoeringswerken toevalsvondsten worden gedaan, is de melding ervan wettelijk verplicht volgens artikel 5.1.4 van het onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013. De vondst moet binnen de drie dagen gemeld worden bij het Agentschap Onroerend Erfgoed. De vondst en haar vindplaats moet beschermd worden tot tien dagen na het vinden. Het agentschap komt zo snel mogelijk ter plaatse om de vondst te onderzoeken. Op basis van dat onderzoek kan de termijn van tien dagen verlengd of ingekort worden. Dit onderzoek wordt gefinancierd door de Vlaamse overheid.

        - De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 25-200154.

        - De te ontbossen oppervlakte bedraagt 1599 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet.

        - De resterende bosoppervlakte van 3701 m² moet ALS BOS behouden blijven. Bijkomende kappingen in deze zone kunnen maar uitgevoerd worden mits machtiging door het Agentschap voor Natuur en Bos. Het is evenmin toegelaten in deze zone constructies op te richten of ingrijpende wijzigingen van de bodem, de strooisel-, kruid- of boomlaag uit te voeren.

        - De ontbossing kan enkel worden uitgevoerd conform het plan toegevoegd als bijlage, waarop ook de als bos te behouden zones zijn aangeduid.

        - De bosbehoudsbijdrage van € 8954,40 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.

        - De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

        o Fluvius van 15 januari 2025;

        o Wyre van 7 januari 2025;

        o ANB van 25 februari 2025;

        o Pidpa van 8 januari 2025.

        - De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

        - De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten.

        Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        - De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt

        Lasten:

        - De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024044750 - Heirbaan zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 3 april 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Wouter Struyfs voor het bouwen van een eengezinswoning en het kappen van een eik, met als adres Heirbaan zn. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 360R.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een eengezinswoning en het kappen van een eik.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het advies van Provincie Antwerpen afdeling Waterbeleid van 11 maart 2025 met kenmerk WAAD-2025-0458 ten strengste na te leven.
        • Een heraanplant uitvoeren op het perceel met één inheemse loofboom tijdens het eerstvolgende plantseizoen en na de vergunde werken. Een bewijs van heraanplant over te maken aan de vergunningverlenende overheid.
        • De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.
        • Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.
        • Struiken en hagen moeten conform het Burgerlijk Wetboek art. 3.133 op minstens een halve meter van de perceelsgrens staan.

        Lasten:

        • Als last wordt gratis grondafstand opgelegd voor de strook te meten 6m ten opzichte van de as van de weg en over de volledige breedte van het perceel.
        • Vóór het verlijden van de notariële akte dienen volgende documenten bij lokaal bestuur Grobbendonk binnen gebracht te worden voor de gratis grondafstand:
          • Uittreksel kadasterplan en legger;
          • Opmetingsplan;
          • Belofte gratis grondafstand

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024143786 - Troon zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, de zitting verlaten heeft ingevolge art. 27 van het DLB.

         

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan STUDIEBUREAU VERHAERT & CO namens de heer Renatus Scheltjens. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund:

        -          Het verkavelen van een perceel in 2 loten.

        De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

        - Bijgevoegde, aangepaste, stedenbouwkundige voorschriften worden gevolgd.

        - Verhardingen in de achtertuinzone dienen te worden beperkt tot 50 m² per lot.

        - De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

        o Fluvius van 13 januari 2025;

        o Pidpa van 2 januari 2025.

        - De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

        - De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten.

        Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        - De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Lasten:

        - De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

        - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Kapvergunning - 202518 - Lambertusheide 1 - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapweigering voor 1 inlandse eik op het perceel Lambertusheide 1, kadastraal gekend als 2/B/58A5. 

        Artikel 2: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202516 - Cogelsdreef 22 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 den op het perceel Cogelsdreef 22, kadastraal gekend als 2/A/77G. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202517 - Timmermanslei 27 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 3 Amerikaanse eiken op het perceel Timmermanslei 27, kadastraal gekend als 1/C/68N06. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 3 inheemse hoogstammige loofbomen op het perceel 1/C/68N06, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.

        Artikel 4: Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.

        Artikel 5: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 6: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 7: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 8: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - verlenging - 202452 - Pallieterdreef 30 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestaan van de verlenging van de kapvergunning afgeleverd in zitting van 21 oktober 2024 voor het kappen van 4 grove dennen op het perceel Pallieterdreef 30, kadastraal gekend 1/C/68F8.

        Artikel 2: De voorwaarden opgenomen in de kapvergunning van 21 oktober 2024 blijven behouden.

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 30 september 2025 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van de werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste acht dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Aanvraag uitbatingsvergunning 4-events - Zomerbar Lambert - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor de uitbatingsvergunning van 4-events, Essenweg 11 te 2280 Grobbendonk met ondernemingsnummer 0713.989.878 voor het uitbaten van een pop-up zomerbar Lambert, gelegen Vaartkom te 2280 Grobbendonk voor een maximum periode van 120 dagen, van 5 mei t.e.m. 1 september 2025.

        Artikel 2: De uitbaters moeten volgende voorwaarden naleven:

        • De uitbater houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De uitbater houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks van de brandweerzone Kempen. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
        • De uitbater neemt de nodige maatregelen om overlast als gevolg van de uitbating van de zomerbar te vermijden, zowel op het terrein van de zomerbar als in de onmiddellijke omgeving.
        • De uitbater volgt strikt de richtlijnen uit het horeca-protocol, zoals gepubliceerd op de website van de FOD Economie. Mogelijk bevatten deze richtlijnen beperkingen op het vlak van capaciteit, sluitingsuur of geluidsniveau. Het is aan de uitbater om de meest recente richtlijnen toe te passen.
        • De uitbater is zelf verantwoordelijk voor het veilig verloop van deze uitbating.
        • De uitbater voldoet aan Hoofdstuk 6.7. Niet-ingedeelde muziekactiviteiten van Vlarem II. Het maximaal geluidsniveau, voorgebracht door muziek, mag Laeq, 15 min 85dB(A) niet overschrijden. Als het maximale geluidsniveau gemeten als LAmax, slow 92 dB(A) niet overschreden wordt, wordt geacht hieraan te zijn voldaan.
        • De uitbater dient elk bijkomend evenement aan te vragen via het evenementenloket bij team Vrije tijd.
        • Alle (tijdelijke) constructies, indien stedenbouwkundige handelingen, mogen maximum 120 dagen op het terrein aanwezig zijn, opbouw en afbraak moeten binnen deze termijn gerekend zijn.
        • Er dient een brandpreventieonderzoek uitgevoerd te worden door de brandweerzone Kempen voor de opening van pop-up zomerbar.
        • De uitbater houdt zich aan de wettelijke voorschriften betreffende de leeftijdsgrens voor alcoholgebruik. Hiervan dient ook de nodige affichering uitgehangen te worden.
        • De uitbater dient een degelijke opleiding te voorzien voor het personeel. 
        • De uitbater zorgt voor een concreet aanspreekpunt bij klachten.
        • Indien er opnieuw een speeltuintje gemaakt wordt is het verboden om te roken.
        • De uitbater dient het afval selectief in te zamelen.
        • De uitbater dient een tijdelijke fietsparking te voorzien voor 100 fietsers, waarvan 80 % voor standaardfietsen en 10 % voor buitenmaatse fietsen (bakfiets, fietskar).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Team Vrije tijd
        Noodplanning@regioneteland.be
        4-events, Essenweg 11 te 2280 Grobbendonk of via yannick@4-events.be

      • Inname openbaar domein - Astridplein 13 - betonstort - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 13 op 11 april 2025 van 04.00 uur tot 24.00 uur.

        Artikel 2: Per uitzondering wordt toelating verleend om gezien de grootte van de betonstort af te wijken van het werfcharter en doorlopend aan en af te rijden van 04.00 uur tot 12.00 uur.

        Artikel 3: Aan de in-en uitrit in het midden van de parking moeten borden "Opgepast! In- en uitrit werfverkeer" gezet worden zichtbaar voor beide fietsrichtingen.

        Artikel 4: Vanaf 12.00 uur zal er geen werfverkeer meer zijn. Er dient van 8 uur tot 9 uur en van 11.30 uur tot 12.30 uur een begeleider voorzien te worden aan de in- en uitrit van de parking om de veiligheid van de fietsers en voetgangers te garanderen.

        Artikel 5: Een wijkagent zal ook aan de in- en uitrit de verkeersveiligheid garanderen.

        Artikel 6: Goedkeuring te verlenen voor het gebruik van bouwmachines of andere bouwwerktuigen op 11 april 2025 van 04.00 uur tot 24.00 uur.

        Artikel 7: De geluidshinderende activiteiten moeten zo veel mogelijk beperkt worden.

        Artikel 8: De nodige informatie opnemen over de geplande geluidshinderende activiteiten in de communicatie naar de omwonenden (zie artikel 9). 

        Artikel 9: De bewoners van het Astridplein in de aangeduide bedelingszone moeten uiterlijk op 8 april 2025 via brief verwittigd worden van de werken en de ermee gepaarde verkeers- en geluidshinder.

        Artikel 10: Het openbaar domein moet na het polieren zo snel mogelijk volledig vrijgemaakt worden voor de wekelijkse markt op donderdag. 

        Artikel 11: Indien de betonstortwerken niet kunnen doorgaan vanwege werf- of weersomstandigheden dient opnieuw een signalisatievergunning te worden aangevraagd. Deze werken kunnen niet op donderdag worden uitgevoerd wegens de wekelijkse markt. 

        Artikel 12: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Voorlopige oplevering ANPR-project - trajectcontroles Industrieweg - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor voorlopige oplevering van de opdracht "ANPR-project" voor de 2 trajectcontroles in de Industrieweg.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Financieel Management
        Betrokkenen: federale politie, lokale politie Neteland en THV Proximus-Trafiroad

      • Uitwerking subsidiedossier Kempens Woonplatform Zuidwest - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Met het oog op de opmaak van de subsidieaanvraag voor de verlenging van het project Kempens Woonplatform Zuidwest dat in juni of september ter goedkeuring zal voorgelegd worden aan de gemeenteraad neemt het college van burgemeester en schepenen kennis van volgende zaken:

        Ingeval de gemeenteraad tot de verdere deelname aan Kempens Woonplatform beslist, engageert de gemeente zich om mee uitvoering te geven aan de basisinitiatieven, zoals beschreven in het Besluit Vlaamse Codex Wonen. Dit pakket aan basisinitiatieven geeft invulling aan de volgende Vlaamse beleidsprioriteiten:

        • De gemeente zorgt voor een divers en betaalbaar woonaanbod in functie van de woonnoden;
        • De gemeente werkt aan de kwaliteit van het woningpatrimonium en de woonomgeving;
        • De gemeente informeert, adviseert en begeleidt inwoners met vragen over wonen;
        • De gemeente in dat geval met ondersteuning van Kempens Woonplatform Zuid Centraal/Zuidwest/Zuidoost/Noord minstens tweemaal per jaar een lokaal woonoverleg zal organiseren.

        De Vlaamse tussenkomst die in dat geval verkregen zal worden voor de werking van Kempens Woonplatform procentueel in mindering zal gebracht worden volgens het gemeentelijk aandeel van de kostprijs van de afgenomen woongerelateerde dienstverleningen (Kempens Woonplatform, Leegstand & verwaarlozing en conformiteitsonderzoeken) van de gemeente Grobbendonk in de totale kostprijs. 

        Artikel 2: Met het oog op de opmaak van de subsidieaanvraag voor de verlenging van het project Kempens Woonplatform Zuid Centraal/Zuidwest/Zuidoost/Noord dat in juni/september ter goedkeuring zal voorgelegd worden aan de gemeenteraad wenst het college van burgemeester en schepenen volgende eigen initiatieven mee te nemen, zoals beschreven in de overgemaakte toelichtende nota:

        • Procedure uithuiszettingen

        De concrete invulling van deze eigen initiatieven zal met Wonen in Vlaanderen afgetoetst worden op het verkennend overleg d.d. 8 mei 2025 waarna eventueel nog een bijsturing kan doorgevoerd worden. De schepen van huisvesting wenst hierbij graag aanwezig te zijn (schrappen indien niet van toepassing).

        Artikel 3: Een intergemeentelijk project ter ondersteuning van het lokaal woonbeleid wordt begeleid en ondersteund door een stuurgroep waarin minstens elke deelnemende gemeente vertegenwoordigd is door een gemeenteraadslid of een lid van het college van burgemeester en schepenen, cf. art. 2.26 Besluit Vlaamse Codex.

        Vanuit Kempens Woonplatform wordt voorgesteld om, ingeval de gemeenteraad beslist tot verderzetting van het project, de schepen van huisvesting af te vaardigen als effectieve vertegenwoordiger in de stuurgroep en de voorzitter van het vast bureau als plaatsvervanger, zoals dit het geval is in het huidige subsidiedossier. Voor de gemeente Grobbendonk zijn dit Martine Taelman en Marianne Verhaert. 

        Artikel 4: Kempens Woonplatform wordt gevraagd om op basis van bovenstaande standpunten en op basis van de repliek van Wonen in Vlaanderen op het verslag van het verkennend overleg het subsidiedossier inhoudelijk en financieel verder uit te werken. Het finaal aanvraagdossier voor het bekomen van de subsidie voor het intergemeentelijk project, Kempens Woonplatform Zuidwest, ter ondersteuning van het lokaal woonbeleid zal definitief ter goedkeuring worden voorgelegd aan de gemeenteraad van juni of september 2025.

      • Wyre - Nijlse baan 51 - klantaansluiting - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20250205_25179885 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag absoluut niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Wyre

      • Wyre - Eikenschrans 9B - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20230915_25127325 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag absoluut niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Wyre

      • Wyre - Vlaamse Gaaiendreef 7 - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20240919_25163575 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag absoluut niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Wyre

      • Wyre - Eikenlei 43 - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20241218_25175192 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag absoluut niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Wyre

      • Wyre - Bovenpad 64 - klantaansluiting - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20250116_25177323 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag absoluut niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Wyre

      • Wyre - Echelpoel 8 - telecommunicatiewerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20241206_25173728 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Deze werken zullen uitgevoerd worden van 16 tot en met 18 april 2025, in overeenstemming met Fluvius.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Wyre
        Fluvius

      • Tijdelijk verkeersreglement - Herenthoutse steenweg 51 - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 14 tot en met 18 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg ter hoogte van huisnummer 51, zijnde: 

        • Fietsers en voetgangers steken over via de zebrapaden op het kruispunt ter hoogte van Molenstraat en ter hoogte van Langenheuvel. Het fietspad aan de overzijde van de werfzone wordt tijdelijk een dubbelrichtingsfietspad. Dit wordt aangeduid met een D7-bord (verplicht fietspad) en M18 (fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs mogen in beide richtingen).
        • Om aan te duiden dat fietsers in beide richtingen voorbijkomen wordt een M10 (fietsers, bromfietsers klasse A, B en speed pedelecs in de twee rijrichtingen rijden op de dwarslopende openbare weg die men gaat oprijden) geplaatst voor het verkeer komende uit de Langenheuvel

        Artikel 2: Voor het gemotoriseerd verkeer wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

        Artikel 3: De ontstane versmalling wordt aangeduid met de borden A7b en A7c, respectievelijk versmalling links en rechts.

        Artikel 4: Bijkomend wordt een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd met het bord C43.

        Artikel 5: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden. De werfput wordt zijdelings afgezet met sergeanten voorzien van dagslapers.

        Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 10: Er mag enkel gewerkt worden tussen 09.00 uur en 16.00 uur.

        Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        team Ruimte & Vergunningen

        team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bouwelse steenweg - herstellen riooldeksels - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 14 april 2025 tussen 09.00 uur en 16.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bouwelse steenweg, zijnde: 

        • de straat wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer tussen de Dennenlaan en de Vrijheidsstraat
        • het voet- en fietspad blijft aan beide zijden vrij.

        Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met:

        • een afzethek voorzien van dagslapers en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) aan de kruispunten Bouwelse steenweg/Dennenlaan en Bouwelse steenweg/Vrijheidsstraat.

        Artikel 3: Het verkeer wordt omgeleid via de Dennenlaan en de Vrijheidsstraat. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.

        Artikel 4: Het enkelrichtingsverkeer in de Dennenlaan zal tijdelijk opgeheven worden. De huidige C1-borden zullen afgedekt worden.

        Artikel 5: Er zal een parkeerverbod ingevoerd worden ter hoogte van Bouwelse steenweg 11 en 13. Hiervoor zullen E3-borden gezet worden met onderbord GXa (begin van de reglementering) en GXb (einde van de reglementering).

        Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 10: Er mag enkel gewerkt worden tussen 09.00 uur en 16.00 uur.

        Artikel 11: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Bouwelse steenweg uiterlijk op 10 april 2025 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 13: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Stationlei - ophalen telescoopkraan - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Op 29 april 2025 van 06.00 uur tot 18.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Stationlei, zijnde:

        Artikel 2: Tussen huisnummer 18 en 22 zal een mobiele kraan geparkeerd staan waardoor er geen doorgang mogelijk is voor gemotoriseerd verkeer.

        Artikel 3: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

        • een afzethek met dagslapers, C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder), onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en F45b (doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers) ter hoogte van de Wip, Rode Haagjes, Kasteeldreef en Lierse Steenweg (aan kruispunt Lindekens);
        • een afzethek met dagslapers en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) net voor en achter de kraan.

        Artikel 4: Het gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via de Lierse Steenweg, Dorp en Kasteeldreef. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.

        Artikel 5: Het fietspad vanuit Herenthout naar Grobbendonk blijft vrij. Fietsers komende van Grobbendonk moeten oversteken aan De Wip en Rode Haagjes. Hiervoor moeten borden gezet worden "fietsers hier oversteken" aan De Wip en Rode Haagjes. Het fietspad aan oostelijke zijde (van Herenthout richting kruispunt Lindekens) wordt tijdelijk een dubbelrichtingsfietspad, aan te duiden met D7-bord (verplicht fietspad) en onderbord M5bis (fietsers, bromfietsers klasse A mogen in 2 richtingen op de weg rijden).

        Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50 m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekendgemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en Facebook.

        Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

        Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Echelpoel - grondwerken voor een nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 11 tot en met 23 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Echelpoel en Middeldonk, zijnde:

        Artikel 2: Ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

        Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod en snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden respectievelijk met de borden C35 en C43.

        Artikel 4: Aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c-bord, verplicht links aanhouden.

        Artikel 5: De versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7c-borden (versmalling rechts).

        Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 5000057811 fase 1 tot en met 7, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 9: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 10: Er mag absoluut niet geraakt worden aan het wegdek.

        Artikel 11: De rijbaankussens en bijhorende paaltjes mogen niet beschadigd/bevuild worden.

        Artikel 12: De werken moeten afgestemd worden met Wyre voor het realiseren van een huisaansluiting.

        Artikel 13: Betrokkene bezorgt de bewoners van Echelpoel een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 14: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 15: De werken zullen aangekondigd worden via de de meest geschikte kanalen.

        Artikel 16: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 17: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Steenbergstraat 6 - bouwwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 15 tot en met 17 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Steenbergstraat 6, zijnde: 

        • ter hoogte van de werfzone wordt de straat afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer
        • het verkeer wordt omgeleid via de Bergstraat, Nijverheidsstraat, Vorselaarse baan en Hoogveldstraat
        • voor fietsers en voetgangers moet een veilige doorgang vrij blijven.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met:

        • een afzethek voorzien van dagslapers met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) aan het begin en einde van de werfzone
        • een afzethek voorzien van dagslapers met F45b (doodlopende weg, uitgezonderd fietsers en voetgangers), A31 (werken) en omleidingspijl aan het kruispunt Steenbergstraat/Bergstraat, kruispunt Steenbergstraat/Hoogveldstraat en kruispunt Vorselaarse baan/Hoogveldstraat
        • de omleiding zal gesignaleerd worden met F41-omleidingspijlen.

        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema aangeleverd door betrokkene.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Steenbergstraat uiterlijk op 10 april 2025 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Hierin moet duidelijk vermeld staan dat er een veilige doorgang vrij blijft voor fietsers en voetgangers.

        Artikel 6: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bouwelse steenweg - aanleg laagspanningskabels voor aansluiten appartementen project Lindenpoort - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 9 april tot 18 april 2025 tussen 09.00 uur en 16.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bouwelse steenweg: het fietspad aan de oneven zijde tussen kruispunt Lindekens en huisnummer 53 wordt afgezet als werfzone. De rijweg blijft steeds vrij voor gemotoriseerd verkeer.

        Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met een afzethek voorzien van dagslapers en C9-C11 (verboden toegang voor bestuurders van bromfietsen en fietsen) aan beide zijden van de werkzone op het fietspad.

        Artikel 3: Fietsers van kruispunt Lindekens richting Grobbendonk worden omgeleid via fietspad aan de even zijde. Hiervoor zullen de nodige F41-omleidingspijlen gezet worden.

        Artikel 4: Het enkelrichtingsverkeer op het fietspad aan de even zijde wordt tijdelijk een dubbelrichtingsfietspad. Dit wordt geduid met een D7-bord en onderbord M5bis vanaf kruispunt Lindekens, Hermeslaan en kruispunt Kabienstraat x Schoolstraat x Bouwelse steenweg. 

        Artikel 5: Aan kruispunt Hermeslaan x Bouwelse steenweg wordt een M10 geplaatst. 

        Artikel 6: Ter hoogte van de werfzone geldt een snelheidsbeperking van 30km/u. Dit wordt geduid met een C43-30.

        Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m en vlak voor de werf.

        Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 11: Er mag enkel gewerkt worden tussen 09.00 uur en 16.00 uur.

        Artikel 12: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 13: De werken zullen aangekondigd worden via de website, Facebook en Hoplr.

        Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

        Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Noodplanningsambtenaar

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen Totally Radical - JH Lido vzw - 4 oktober 2025 en 5 oktober 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Totally Radical dat aanvangt 4 oktober 2025 21.00 uur en eindigt op 5 oktober 2025 03.00 uur te Volle Vaart.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 4 oktober 2025 21.00 uur en eindigt op 5 oktober 2025 03.00 tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
        Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
        Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

        Er zijn bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement:

        De organisator respecteert de opgelegde maximale capaciteit van het terrein en/of de binnenlocatie. Hij neemt acties om op elk moment inzicht te hebben op het aantal aanwezigen.

        De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.

        De veiligheidscapaciteit van de grote zaal van De Volle Vaart ligt op 700 personen staand. De politie legt in haar voorwaarden op dat er minimaal 3 personen professionele security ingezet dienen te worden tijdens het evenement aangevuld met 3 personen vrijwillige security.

        Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

        Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:

        Gunstig onder voorwaarden:

        De organisator voorziet een inzet van professionele security via een private firma (3 personen aangevuld met 3 personen vrijwillige security).

        De organisator voorziet een inzet van vrijwillige security. Voor een voorafgaandelijke screening bezorgt de organisator ten laatste 14 dagen voor start van het evenement het ingevulde formulier 'Toestemming vrijwilligers veiligheidsdienst’ zodat de politie dit kan evalueren.

        - Deze vrijwilligers hebben de nodige maturiteit om problemen in de kiem te smoren - Deze vrijwilligers blijven nuchter tijdens het evenement. - Deze vrijwilligers hebben geen andere taak dan toezicht houden tijdens het evenement. - Deze vrijwilligers zijn vestimentair te onderscheiden van de bezoekers en andere medewerkers. Bv. door een fluovestje - Deze vrijwilligers zijn het directe aanspreekpunt voor de hulpdiensten bij eventuele calamiteiten.

        Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Noodplanningsambtenaar 

        Team Secretariaat

      • Vergunnen evenement: Bubbelen op donderdag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bubbelen op donderdag dat doorgaat op 11 en 25 september en op 9 en 23 oktober 2025 van 20.00 uur tot 22.00 uur in gemeenschapscentrum de Volle Vaart. 

        Artikel 2: De toestemming te geven aan de organisator om de tickets te verkopen aan 15 euro per ticket via het online aankoopsysteem ticketgang. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Organisator

      • Vergunnen Galabal KVRi - 23 mei 2025 en 24 mei 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Galabal KVRi dat aanvangt 23 mei 2025 21.00 uur en eindigt op 24 mei 2025 03.00 te De Volle Vaart.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 23 mei 2025 van 21.00 uur tot 24 mei 2025 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
        Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

        Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

        Er zijn geen bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement.

        Artikel 7: De organisator op te dragen de richtlijnen van politie strikt te volgen, namelijk:

        De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex. De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden. De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten. De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

        Artikel 8: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Pulse pad 13, 2280 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Team HRM

      • Aanpassing aanwervingsvoorwaarden voor de functie teamleider ruimte en vergunningen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het volgende onderhandelingscomité:

        Artikel 1: De aanwervingsvoorwaarden worden aangepast van functieprofiel B4-B5 naar functieprofiel A1-A3. De kandidaat moet in bezit zijn van een masterdiploma of gelijkwaardig door beroepsrelevante ervaring mits het afleggen van een capaciteitsproef.

        Teamleider Ruimte & Vergunningen A1-A3

        Aanwervingsvoorwaarden:

        Formele vereisten bij aanwerving in niveau A

         

        Algemene aanwervings- en toelatingsvoorwaarden:

        Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie.

        De burgerlijke en politieke rechten genieten.

        De Belgische nationaliteit hebben.

        Voldoen aan de vereiste over de taalkennis.

         

        Specifieke aanwervingsvoorwaarden:

        Houder zijn van een masterdiploma of gelijkwaardig door beroepsrelevante ervaring mits het afleggen van een capaciteitsproef.

        Minstens vier jaar aantoonbare relevante beroepservaring.

        Slagen in een selectieprocedure.

        Beschikken over een rijbewijs B.

      • Wijziging arbeidsreglement en goedkeuring nieuw aanwezigheidsbeleid - bijlage 4 ziekteverzuimprocedure - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het bijzonder onderhandelingscomité met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van het college van burgemeester en schepenen voor de aanpassing van bijlage 4 van het arbeidsreglement, zoals voorgesteld.

        Artikel 2: Goedkeuring voor het nieuwe aanwezigheidsbeleid en collectief reïntegratiekader.

        Artikel 3: De implementatie van het nieuwe aanwezigheidsbeleid vindt plaats op 1 juli 2025 nadat communicatie en informatie naar de medewerkers is voorzien en leidinggevende de opleiding m.b.t. het voeren van aanwezigheidsgesprekken, hebben gevolgd.

      • Voorstel JAP 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het bijgevoegd jaaractieplan 2025.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Preventieadviseur IOK

        Leden van het managementteam

        Teamleiders

    • Team Financieel Management

      • Gunning – stookplaatsrenovatie sporthal - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 25 maart 2025 voor de opdracht voor leveringen met als voorwerp 'stookplaatsrenovatie sporthal'. Het college van burgemeester en schepenen onderschrijft dit verslag integraal en maakt zich de motieven daarvan eigen. 

        Artikel 2: De opdracht voor leveringen met als voorwerp ‘stookplaatsrenovatie sporthal' wordt gegund aan de onderneming Tom Van Hemelen nv, tegen de totale prijs van EUR 120.927,40 euro incl. btw.

        Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan een kredietverschuiving van 20.684,66 euro van het meerjarenplan MJP002114 naar het meerjarenplan MJP002477.

        Artikel 4: De inschrijvers worden conform de bepalingen van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies in kennis gesteld van onderhavige beslissing. Dit gebeurt per aangetekende zending en tegelijkertijd per e-mail. De beroepsmogelijkheden worden vermeld in betreffend schrijven. 

        Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2024-275.

        Artikel 6: De betaling zal gebeuren met de investeringskredieten van 2025 op boekhoudsleutel 2025/2240007/SA/0742/. De kredieten van het onderhoudscontract dienen voorzien te worden in de exploitatiekredieten vanaf 2027 en volgende op boekhoudsleutel 2025/6103010/SA/0742/.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Betrokken firma’s

      • Gunning – stookplaatsrenovatie gemeentehuis - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 25 maart 2025 voor de opdracht voor leveringen met als voorwerp 'stookplaatsrenovatie gemeentehuis'. Het college van burgemeester en schepenen onderschrijft dit verslag integraal en maakt zich de motieven daarvan eigen. 

        Artikel 2: De opdracht voor leveringen met als voorwerp ‘stookplaatsrenovatie gemeentehuis' wordt gegund aan de onderneming Tom Van Hemelen nv, tegen de totale prijs van EUR 58.631,76 euro incl. btw.

        Artikel 3: De inschrijvers worden conform de bepalingen van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies in kennis gesteld van onderhavige beslissing. Dit gebeurt per aangetekende zending en tegelijkertijd per e-mail. De beroepsmogelijkheden worden vermeld in betreffend schrijven. 

        Artikel 4: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2024-284.

        Artikel 5: De betaling zal gebeuren met de investeringskredieten van 2025 op boekhoudsleutel 2025/2240007/SA/0742/. De kredieten van het onderhoudscontract dienen voorzien te worden in de exploitatiekredieten vanaf 2027 en volgende op boekhoudsleutel 2025/6103010/SA/0742/.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Betrokken firma’s

      • Kerkfabriek St. Lambertus - notulen - 24 januari 2025 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 24 januari 2025 van kerkfabriek St. Lambertus.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - notulen - 4 februari 2025 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 4 februari 2025 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Vervroegde toetreding groepsaankoop IOK verzekeringsportefeuille - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het feit dat de verzekeringspolissen voor de gemeente Grobbendonk op 1 januari 2025 in werking zijn getreden in plaats van de oorspronkelijk geplande datum van 1 januari 2026.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team HRM & secretariaat

      • Bestellijsten van 7 april 2025 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 7 april 2025.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 7 april 2025.

      • Opbrengsten van 2024017644 tot en met 2024017685 (2024) en van 2025004393 tot en met 2025004628 (2025) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017644 tot en met 2024017685 (2024) en van 2025004393 tot en met 2025004628 (2025).

      • Kosten van 28 maart 2025 tot en met 3 april 2025 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 28 maart 2025 tot en met 3 april 2025.