Terug
Gepubliceerd op 15/10/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 07/10/2024 - 13:30 Collegezaal
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 30 september 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 30 september 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Overzicht evenementen bekijken in Flowlab - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Briefwisseling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

      • CBS/ VB - planning najaar 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de planning van de colleges en vast bureau in het najaar.

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen en vast bureau te laten plaatsvinden op volgende data in het najaar:

        - maandag 14 oktober 2024 (digitaal om 13.30 uur) 

        - maandag 21 oktober 2024 (digitaal om 13.30 uur) 

        - dinsdag 5 november 2024 (digitaal om 15.00 uur) 

        - maandag 18 november 2024 (digitaal om 13.30 uur)

        - maandag 25 november 2024 (fysiek om 13.30 uur)

        - maandag 2 december 2024 (fysiek om 13.30 uur)

        Artikel 3: Onder voorbehoud van goedkeuring van het nieuwe college van burgemeester en schepenen en vast bureau te laten plaatsvinden op volgende data in het najaar:

        - maandag 9 december 2024 (fysiek om 13.30 uur)

        - maandag 16 december 2024 (fysiek om 13.30 uur)

        - maandag 23 december 2024 - Kerstvakantie (fysiek om 13.30 uur) 

        - maandag 30 december 2024 - Kerstvakantie (fysiek om 13.30 uur)

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Leden managementteam

        Teamleiders

      • Afwezigheid algemeen directeur - aanduiding vervanger - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur op:

        - donderdag 14 november 2024;

        - donderdag 28 en vrijdag 29 november 2024;

        - vrijdag 20 t.e.m. dinsdag 24 december 2024.

        Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van Kristel Van Regemortel, teamleider Mens & Welzijn, om hem te vervangen op:

        - donderdag 14 november 2024;

        - donderdag 28 en vrijdag 29 november 2024;

        - vrijdag 20 t.e.m. dinsdag 24 december 2024.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Algemeen directeur

        Teamleider Mens & Welzijn

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 28 augustus 2024 van Fluvius OV.

      • IKA - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IKA van 22 november 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IKA

        Alle vertegenwoordigers

      • IOK - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK van 19 november 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK

        Alle vertegenwoordigers

      • IOK Afvalbeheer - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 19 november 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK Afvalbeheer

        Alle vertegenwoordigers

      • Pontes - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 21 november 2024.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Pontes

        Alle vertegenwoordigers

      • Besluiten algemeen directeur - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2024024877 - Schransstraat 30 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2024024877 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 5 augustus 2024 aan Fille Grielen namens Studiebureau Verhaert & Co BV met als adres p.a. Rode Haagjes 3 bus 001 te 2288 Grobbendonk. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Studiebureau Verhaert, Rode Haagjes 3 bus 001 te 2288 Bouwel

      • Snoeivergunning - 202450 - Cogelsdreef 22 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor het deskundig snoeien van 1 treurwilg op het perceel Cogelsdreef 22, kadastraal gekend als 2/A/77G. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden tussen november en maart en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Aanvraag uitbatingsvergunning - 't Frituurtje - Leopoldstraat 20 bus A - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor de uitbatingsvergunning voor 't Frituurtje, gelegen Leopoldstraat 20 bus A te 2280 Grobbendonk met ondernemingsnummer 1013.362.562.

        Artikel 2: De uitbater moet volgende voorwaarden naleven:

        • De uitbater dient te voldoen aan de bepalingen van het politiereglement brandveiligheid voor publiek toegankelijke gebouwen en evenementen.
        • Er moet voldaan worden aan de politiecodex, meer bepaald titel 2: Algemene bepalingen geluidsoverlast.
        • Er moet voldaan worden aan de wettelijke uitbatingsvoorwaarden op het gebied van veiligheid, verzekering tegen risicoaansprakelijkheid en hygiëne.
        • De verlichting mag geen hinder, verblinding of rustverstoring veroorzaken geven naar de omgeving of passerende voertuigen en hun bestuurders.
        • De exploitant dient de nodige attesten voor de technische installaties op te volgen en tijdig in orde te brengen.
        • De exploitant neemt de nodige maatregelen om geluidshinder naar de omgeving te voorkomen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Betrokkenen

        Noodplanning@regioneteland.be

      • Aanvraag uitbatingsvergunning - Tandoori Flamez - Bergstraat 6 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor de uitbatingsvergunning voor Tandoori Flamez met ondernemingsnummer 0797.558.249, gelegen Bergstraat 6 te 2280 Grobbendonk.

        Artikel 2: De uitbater moet volgende voorwaarden naleven:

        • De uitbater dient te voldoen aan de bepalingen van het politiereglement brandveiligheid voor publiek toegankelijke gebouwen en evenementen.
        • Er moet voldaan worden aan de politiecodex, meer bepaald titel 2: Algemene bepalingen geluidsoverlast.
        • Er moet voldaan worden aan de wettelijke uitbatingsvoorwaarden op het gebied van veiligheid, verzekering tegen risicoaansprakelijkheid en hygiëne.
        • De verlichting mag geen hinder, verblinding of rustverstoring veroorzaken geven naar de omgeving of passerende voertuigen en hun bestuurders.
        • De exploitant dient de nodige attesten voor de technische installaties op te volgen en tijdig in orde te brengen.
        • De exploitant neemt de nodige maatregelen om geluidshinder naar de omgeving te voorkomen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Betrokkenen

        Noodplanning@regioneteland.be

      • Mobiliteitscel 13 mei 2024 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 13 mei 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

      • Mobiliteitscel 12 augustus 2024 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 12 augustus 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

      • Mobiliteitscel 16 september 2024 - verslag - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 16 september 2024.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politie Neteland

        Brandweer Zone Kempen

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

      • Aanvullend verkeersreglement - Melkerijstraat 1b - mindervalidenparking - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Er wordt een parkeerplaats voor personen met een beperkte mobiliteit voorzien t.h.v. Melkerijstraat 1b vanaf de bekrachtiging van dit agendapunt.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een bord E9a ("P") met het blauwe pictogram dat een persoon met een handicap in een rolstoel voorstelt of aangevuld met het onderbord waarop dit pictogram is afgebeeld. Daarnaast wordt een onderbord Xc (6m) aangebracht dit wijst het begin van de reglementering aan en de afstand waarover ze geldt. Aanduiding conform wegcode : https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body.pl?language=nl&caller=summary&pub_date=01-05-05&numac=2001014077.

        Artikel 3: Het is daarenboven wenselijk de parkeerplaats(en) duidelijk te markeren op de grond, behalve wanneer ze tot verwarring aanleiding zou geven (afbakening van geïsoleerde plaatsen op de rijbaan). Daarom krijgt de parkeerplaats een blauw logo met kleurcode RAL 5017 conform de ministeriële omzendbrief betreffende parkeerplaatsen, voorbehouden voor personen met een handicap van 25 april 2003. Dit is ook consistent met de andere parkeerplekken voor mindervalide personen op grondgebied Grobbendonk.

        Artikel 4: De parkeerplaats zal een lengte hebben van 6 meter en zal gezien de huidige wegindeling een breedte hebben van 2 meter omdat de minimale voorgeschreven breedte van 2.5 meter niet haalbaar is.

        Artikel 5: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.

        Artikel 6: Dit aanvullend verkeersreglement wordt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Noodplanningsambtenaar  

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Aanvullend verkeersreglement - Wijngaardstraat - voorbehouden parkeerstrook voor schoolbus (tijdens schooluren) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Langsheen de parkeerzone in de Wijngaardstraat ter hoogte van de schoolingang wordt een parkeerstrook voorbehouden voor de schoolbus. Het gaat om de zone vanaf de schoolingang in de Wijngaardstraat tot de kledingcontainer. Na de schooluren parkeert de bus zich terug op parking Vaartkom. 

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden door de borden E9d met blauw onderbord met de dagen en uren.

        Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Secretariaat

        Beleidsdeskundige communicatie

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanning Neteland 

      • Aanvullend verkeersreglement - Publieke laadpaal - Dorp 60 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Via e-loket voor burgers (Paal volgt Wagen) wordt een laadpaal voor twee parkeerplekken voorzien ter hoogte van Dorp 60. 

        Artikel 2: Twee parkeerplekken ter hoogte van Dorp 60 worden voorbehouden voor elektrische voertuigen die gebruik maken van de laadpaal voor de duur die nodig is om de elektrische wagen op te laden.

        Artikel 3: Deze twee parkeerplekken worden uitgerust met de daarvoor voorziene signalisatie (Artikel 70.2.1.3°h Wegcode). Het gaat hier over de plaatsing van het verkeersbord E9a met een onderbord voorzien van een symbool met een stekker en een personenwagen.

        Artikel 4: Overtredingen op dit aanvullend reglement worden bestraft met politiestraffen.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost LP Neteland

        Verkeerspolitie LP Neteland

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Aanvullend verkeersreglement - Melkerijstraat 9 - Parkeren E9b - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Langsheen de Melkerijstraat vanaf nummer 9 tot en met nummer 7 en perceel 355D3 zal vanaf dit collegebesluit en vanaf de verkeersborden op het terrein staan de parkeerstrook voorbehouden worden voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden door de plaatsing van het verkeersbord E9b: Dit verkeersbord geeft aan dat er op de parkeerplaats enkel motorfietsen, personenwagens, auto's voor dubbelgebruik en minibussen mogen parkeren ter hoogte van huisnummer 9 tot 7 met volgende onderborden GXa (begin van de reglementering) en GXb (einde van de reglementering).

        Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Beleidsdeskundige communicatie

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanning Neteland

      • Tijdelijk verkeersreglement - De Dellekens en Dammersberg - grondwerken voor nettransitie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 4 tot en met 8 november 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de De Dellekens en Dammersberg, zijnde: 

        Fase 1: Ter hoogte van Bergen 5A en 5B is de werfzone enkel toegankelijk voor bewoners en enkel vanop De Dellekens. Deze maatregel zal gesignaleerd worden:
        - in Bergen:

        • met een afzethek met C3-bord, onderbord "uitgezonderd bewoners" en onderbord M12 aan het kruispunt Bergen/De Dellekens
        • met een afzethek met C3-bord en onderbord M12 ter hoogte van Bergen 5
        • met een afzethek met C3-bord, onderbord "uitgezonderd bewoners", onderbord M12 en F45b-bord aan het kruispunt met de Cogelsdreef

        - in De Dellekens een A7c en C31b 
        Het verkeer wordt omgeleid via de Cogelsdreef en Dammersberg en De Dellekens. Hiervoor worden F41-omleidingspijlen gezet.

        Fase 2: De Dellekens ter hoogte van Bergen 5B. Hier veroorzaken de werken enkel een rijbaanversmalling. Alle verkeer blijft mogelijk.
        Deze maatregel wordt gesignaleerd met een D1c en A7c. 

        Fase 3: De Dellekens ter hoogte van Dammersberg 8
        - in De Dellekens blijft dubbelrichtingsverkeer mogelijk
        - inrijden Dammersberg - voorrangsregeling met bebording
        Deze maatregel wordt gesignaleerd met een B19, B21 en afzethek aan de werfzone met D1c en A7c in Dammersberg.

        Fase 4: Dammersberg
        - enkelrichtingsverkeer vanop De Dellekens richting Cogelsdreef
        - omleiding via Cogelsdreef en Bergen
        Deze maatregel wordt gesignaleerd met:

        • een C1 met M12 in Dammersberg aan het einde van de werfzone
        • een afzethek met C3, "uitgezonderd plaatselijk verkeer"en F45b aan het kruispunt Dammersberg/Cogelsdreef
        • afzethek met D1c aan het begin van de werfzone en F19 met M18
        • een C31b komende uit het doodlopend stukje Dammersberg
        • F41 omleidingspijlen

        Fase 5: De Dellekens tussen Dammersberg en Secretarisdreef
        - enkelrichtingsverkeer vanuit Dammersberg richting Secretarisdreef
        - omleiding via Secretarisdreef, Cogelsdreef en Dammersberg
        - inrijden van de Secretarisdreef vanop De Dellekens - voorrangsregeling met bebording
        Deze maatregel wordt gesignaleerd met:

        • een C1 met M12 aan het kruispunt De Dellekens/Secretarisdreef
        • een F19 met M18 en afzethek met D1d aan het kruispunt De Dellekens/Dammersberg
        • B19 en B21 ter hoogte van de werfzone op het kruispunt De Dellekens/Secretarisdreef
        • in de Secretarisdreef aan het begin van de werfzone een afzethek met D1c  en A7c ter aankondiging
        • F41 omleidingspijlen

        Fase 6: De Dellekens tussen Secretarisdreef en Het Putteken
        - enkelrichtingsverkeer vanuit Secretarisdreef richting Het Putteken
        - omleiding via het Putteken, Cogelsdreef en Secretarisdreef
        - inrijden Secretarisdreef en Het Putteken vanop De Dellekens - voorrangsregeling met bebording
        Deze maatregel wordt gesignaleerd met:

        • een C1 met M12 aan het kruispunt De Dellekens/Het Putteken
        • een F19 met M18 aan het kruispunt De Dellekens/Secretarisdreef
        • B19 en B21 ter hoogte van de werfzone op het kruispunt de Dellekens/Secretarisdreef en De Dellekens/Het Putteken
        • in Het Putteken aan het begin van de werfzone een afzethek met D1c  en A7c ter aankondiging
        • F41 omleidingspijlen

        Fase 7: hoek De Dellekens/Het Putteken
        - inrijden Het Putteken - voorrangsregeling met bebording
        - afzethek met D1c aan het begin van de werfzone in De Dellekens en A7c ter aankondiging
        - afzethek met D1d aan het begin van de werfzone in Het Putteken

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie 5000057486 fase 1 tot en met 7, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 4: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Betrokkene bezorgt de bewoners van de De Dellekens en Dammersberg een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Kabienstraat 10 en 10a - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 23 tot en met 31 oktober 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kabienstraat ter hoogte van huisnummer 10 en 10a, zijnde: 

        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21;
        - aan het begin en het einde van de werfzone komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden;
        - de versmalling wordt vooraf aangekondigd met A7-borden.
        Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 3: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Proximus - Bouwelse steenweg, Vrijheidsstraat en Kabienstraat - leggen buizen en plaatsen bakken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 14BOU0 - 615172+1 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Er mag absoluut geen hinder zijn op de Bouwelse steenweg.

        Artikel 3: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Pidpa en Wyre.

        Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa
        Wyre

      • Wyre - Lierse steenweg 145 - uitvoeren grondwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 25136833 onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • Er mag niet aan het wegdek, noch aan het fietspad geraakt worden.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Wyre

      • Offerte Fluvius vernieuwing openbare verlichting - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de offerte in bijlage voor een bedrag van 13.580,69 EUR excl. btw, zijnde 16.432,63 EUR incl. BTW voor het deel ter hoogte van het kruispunt Albertkanaalstraat en 14.051,37 EUR excl. btw, zijnde 17.002,16 EUR incl. btw voor het gesubsidieerde deel. 

        Artikel 2: Na beëindiging van de werken zal de werkelijke kost met betrekking tot het deel verlichting opgenomen worden in het forfait 'Licht als dienst'. Voor de overige posten met name de aanleg van de distributienetten wordt het geraamde bedrag gefactureerd.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

        Fluvius

      • Weg- en rioleringswerken 'Sanering Kleine Beek' en aanleg fietspaden - vorderingsstaat 9 (01/05/2024 - 31/05/2024) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 9 (01/05/24 - 31/05/2024) van bvba Wegenbouw Vangeel, Bleukenlaan 19 te 2300 Turnhout voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor een bedrag van € 197.279,08 excl. btw of € 238.707,69 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 654.851,21 excl. btw of € 792.369,97 incl. 21% btw. Een deel van de kostprijs wordt gesubsidieerd door Provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan de financiële dienst.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Aquafin

        Fluvius

        Jonckeere BVBA

      • Rioleringsproject N153 - overleg mobiliteit - verslag - standpuntbepaling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen heeft kennis genomen van de consequenties van de mogelijke verkeersimpact van het rioleringsproject N153 en geeft de voorkeur aan een gedeeltelijke afsluiting van de werfzone. De kosten-baten analyse weegt niet op ten opzichte van de impact op de leefkwaliteit voor iedere inwoner. Het college van burgemeester en schepenen vraagt om verder onderzoek naar een uitvoering van de werken met steeds éénrichtingsverkeer toe te laten.

        Artikel 2: Daarnaast vraagt het college van burgemeester en schepenen aan De Lijn om de nodige busverbindingen te blijven voorzien, ook gedurende de werken op de N153, richting Herentals en richting Antwerpen. Het aanbod openbaar vervoer dient Grobbendonk te blijven ontsluiten via de nodige busdiensten.

        Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen en de mobiliteitsdeskundige stellen zich bereidwillig op, maar een volledige afsluiting zorgt voor een enorme belasting op de dorpskern die niet te rechtvaardigen valt.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

        Team Uitvoering & Onderhoud

    • Team Vrije tijd

      • Subsidieverdeling cultuur 2024 - werkjaar 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te geven om volgende bedragen uit te betalen aan de cultuurverenigingen aan de hand van de behaalde punten:

        • 't Palet: 372,94 euro
        • Neos: 590,94 euro
        • Femma Bouwel: 1.004 euro
        • Ferm Bouwel: 734,32 euro
        • Fotogroep Nete & Aa: 344,15 euro
        • Gezinsbond Bouwel: 309,98 euro
        • Harmonie De Broedermin: 1.257,17 euro
        • Imkers Neteland: 917,90 euro
        • KWB Bouwel: 911,50 euro
        • KWB Grobbendonk: 985,40 euro
        • Natuurpunt: 661,94 euro
        • OLV Koor: 1.199,38 euro
        • Rebelle: 341,98euro
        • Samana Bouwel: 495,56 euro
        • Samana Grobbendonk: 506,36 euro 
        • Fanfare Sint Donatus Bouwel: 1.017,20 euro
        • Stad Ouwen: 957,96 euro
        • Touwel: 763,04 euro
        • Tuinhier: 757,92 euro
        • KempenAIR VZW: 620,34 euro

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Cultuurraad

      • Vergunnen Rock Herberg - 26 oktober 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Rock Herberg dat aanvangt 26 oktober 2024 13.00 uur en eindigt op 26 oktober 2024 23.00 uur te Den Herberg - Kasteelhoeve.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 26 oktober 2024 vanaf 13.00 uur tot 26 oktober 2024 23.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen voor de brandveiligheid vermeld in de veiligheidsfiche voor eetkraampjes en foodtrucks. In elk eetkraampje of foodtruck is een veiligheidsregister aanwezig.
        • De organisator maakt een inplantingsplan op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator maakt een veiligheidsplan op en bezorgt dit minstens 30 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator is aanwezig op het veiligheidsoverleg met noodplanningscoördinator en betrokken hulpdiensten. Tijdens dit overleg bespreken zij de op te volgen richtlijnen. De organisator houdt zich aan deze richtlijnen. Er volgt mogelijk een controle voor de aanvang van het evenement.
        • Brandweer en politie maken nog advies op, dit wordt besproken tijdens het veiligheidsoverleg. De organisator houdt zich strikt aan de richtlijnen van brandweer en politie.
        • De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen. 
        • De organisator volgt de richtlijnen van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu voor het inrichten van de medische hulpverlening.
        • De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven. 
        • De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist. 
        Artikel 6: De organisator de opdracht te geven de bezoekers te motiveren om met de fiets of te voet naar het evenement te komen teneinde de overmatige belasting van de parkeerzone rond de kasteelhoeve te vermijden. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

      • Aanpassing reglement van inwendige orde - huishoudelijk reglement sporthal De Molen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de aanpassingen van het reglement van inwendige orde en het huishoudelijk reglement van sporthal De Molen als volgt:

         

        Reglement van inwendige orde

        • Art. 10 - Het personeel zal de huurder bij elke ingebruikneming de kleedkamer en sportvloer aanwijzen. Bij vertrek zal het personeel nagaan of de gebruikte lokalen in behoorlijke staat zijn en of er geen beschadigingen werden aangebracht

          wordt vervangen door:

          De toewijzing van de kleedkamers alsook de (week)planning wordt geafficheerd in de sporthal. De huurder zal een sleutel van de kleedkamer ontvangen. Bij vertrek zal de huurder nagaan of de gebruikte lokalen in behoorlijke staat zijn en of er geen beschadigingen werden aangebracht. 

         

        • Art. 14 - De bij het personeel geleende materialen moeten terstond na het beëindigen van het gebruik aldaar worden terugbezorgd

          wordt vervangen door:

          Indien er gemeentelijke materialen en/of toestellen aanwezig in de sporthal gebruikt worden, dienen deze meteen na gebruik terug op de daarvoor voorziene plaats gezet te worden.

         

        • Art. 14 - Onder toezicht van het personeel, plaatsen de gebruikers de toestellen en ruimen ze terug op

          wordt vervangen door:

          De gebruikers plaatsen de toestellen en ruimen ze terug op binnen de vastgestelde huurtijd.

         

        • Art. 27 - Het complex wordt geopend en gesloten door het personeel

          wordt vervangen door:

          De buitendeur van de sporthal wordt 's morgens door het gemeentelijk personeel geopend. Wanneer de cafetaria gesloten is, dient de buitendeur met de sleutel te worden afgesloten door de laatste gebruiker van de dag. Wanneer de cafetaria geopend is, sluiten de concessiehouders 's de buitendeur avonds af.
          De kleedkamers en de grote zaal worden met een persoonlijke code voor het alarm en een ketting geopend en gesloten. Telkens wanneer een gebruiker dit gedeelte van de sporthal betreedt en/of  verlaat en er geen vorige/volgende gebruiker aanwezig is, dient de ketting gesloten te worden en het alarm aan-uitgezet te worden met de persoonlijke code.

         

        • Art. 30 - In noodsituaties dienen strikt de onderrichtingen van het personeel te worden opgevolgd. Bij brand, normaal gemeld door een geluidssignaal, dienen de accommodaties ordelijk en zo snel mogelijk te worden ontruimd

          wordt vervangen door:

          De richtlijnen in geval van brand alsook de noodnummers worden geafficheerd in de sporthal. Bij brand, normaal gemeld door een geluidssignaal, dienen de accommodaties ordelijk en zo snel mogelijk te worden ontruimd.
          Gebruikers ontvangen een gebruikershandleiding. Bij technische problemen of algemene vragen kunnen gebruikers terecht op de telefoonnummers vermeld in de gebruikershandleiding. 

         

        • Art. 35 - Voor elke huurder moet op het ogenblik van gebruik een aansprakelijkheidsverzekering bij een erkende verzekeringsmaatschappij onderschreven zijn, waarvan de geldigheidsduur niet is overschreden

          wordt vervangen door:

          Het lokaal bestuur van Grobbendonk sluit een brandverzekering af. In deze brandverzekering moet steeds de volgende bijzondere voorwaarde worden opgenomen:
          De verzekeraar doet kosteloos afstand van alle verhaal dat hij zou kunnen uitoefenen tegen natuurlijke of rechtspersonen ten aanzien van wie de verzekerden vooraf zelf afstand van verhaal hebben gedaan. Algemeen ziet de verzekeraar af van elk verhaal dat hij bij een schadegeval als gesubrogeerde in de rechten van de verzekerde eventueel zou kunnen uitoefenen tegen besturen, openbare of private instellingen, groeperingen van leerlingen en oud-leerlingen, evenals tegen alle personen die, met uitzondering van commerciële exploitanten, het recht krijgen om kosteloos of tegen vergoeding gebruik te maken van de verzekerde gebouwen voor openbaar gebruik, zoals scholen, feestzalen, culturele centra, sportcomplexen en andere vergelijkbare voorzieningen. Dit geldt niet in geval van kwaadwilligheid en voor zover de betrokkenen hun aansprakelijkheid niet elders verzekerd hebben.

         

        Huishoudelijk reglement

        • Art. 1 - Tijdens deze sluitingsdagen kan er geen enkele activiteit plaatshebben

          wordt vervangen door:

          Tijdens deze sluitingsdagen is het enkel mogelijk om de sporthal te gebruiken onder volgende voorwaarden: mits voorafgaande aanvraag via sporthal.demolen@grobbendonk.be (min 14 dagen op voorhand), indien er geen andere invulling is op dat moment (bijv: vakantiewerking, onderhoudswerken, verkiezingen,...). Aangezien er voor deze dagen geen vaste planning is, hanteren we hiervoor het "first come, first serve" principe. Er is op de sluitingsdagen geen gemeentelijk personeel aanwezig.

         

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen geeft opdracht aan team Vrije tijd en team Uitvoering & Onderhoud om alle praktische aanpassingen die deze wijzigingen met zich mee brengen tijdig uit te voeren in functie van de gefaseerde uitrol van de nieuwe werking. 

        Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen geeft opdracht aan team Vrije tijd en team Uitvoering & Onderhoud om in december een evaluatiemoment in te plannen.  

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management 

      • Vergunnen evenement: Eindejaarsdrink - 14 december 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Eindejaarsdrink dat aanvangt 14 december 2024 14.00 uur en eindigt op 14 december 2024 22.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het uitdelen van gratis chocomelk en alcoholische dranken (glühwein) aan bezoekers van het evenement tussen 16.00 uur en 18.00 uur.

        Artikel 3: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 14 december 2024 van 14.00 uur tot 14 december 2024 22.00 uur tot een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A). 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
        Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning en politie strikt te volgen namelijk: 
        Richtlijnen Noodplanning:
        • De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.
        • De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.
        • De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.
        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
        • De organisator neemt alle nodige voorzorgen om het veilig verloop van het evenement te verzekeren.
        Richtlijnen politie:
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
        • De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
        • De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
        • De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten
        Artikel 7:  Bij annulatie van een kraampje door een deelnemer wordt de huurkost aan de deelnemer doorgerekend, behalve in gevallen van overmacht. De beslissing hierover wordt genomen door het college van burgemeester en schepenen.

        Artikel 8: Na goedkeuring van het evenement Eindejaarsdrink, zal een tijdelijk verkeersreglement ter goedkeuring worden opgemaakt voor de geldende verkeersmaatregelen.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat
        Wijkpost politie
        Noodplanningsambtenaar

      • Vergunnen Eindejaarsactie - lokale economie - december-januari 2024-2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de eindejaarsactie "Liever lokaal" te organiseren van 1 december 2024 tot en met 5 januari 2025.

        Artikel 2: Toestemming te geven om de prijzenpot samen te stellen en te verloten.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Informatie & Communicatie
        Team Vrije tijd

      • Logistieke/financiële ondersteuning - 3de Kerstnacht van Bouwel en Kerstmarkt Bouwel - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring verlenen aan team Vrije tijd om logistieke ondersteuning te bieden voor het organiseren van beide evenementen.
        Artikel 2: Goedkeuring verlenen om financiële ondersteuning te bieden in de vorm van een attractie en een stroomvoorziening.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Vrije tijd
        Team Financieel Management
        Noodplanning
        Organisatoren

      • Vergunnen Halloween Party - 31 oktober 2024 en 1 november 2024 - Jeugdhuis Lido - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Halloween Party dat aanvangt 31 oktober 2024 21.00 uur en eindigt op 01 november 2024 03.00 te Jeugdhuis Lido.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 31 oktober 2024 van 21.00 uur tot 01 november 2024 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning en politie strikt te volgen namelijk:
        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De organisator maakt een veiligheidsplan op en bezorgt dit minstens 30 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen. 
        • De organisator volgt de richtlijnen van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu voor het inrichten van de medische hulpverlening.
        • De organisator bezorgt ten laatste 14 dagen voor de start van het evenement het ingevulde formulier 'Aanvraag toestemming van de burgemeester voor het uitvoeren van bewakingsactiviteiten door effectieve leden van de vereniging of personen die een effectieve en aanwijsbare band hebben met de vereniging’ zodat de politie dit kan evalueren.
        - Deze vrijwilligers zijn + 25 jaar oud en hebben de nodige maturiteit om problemen in de kiem te smoren.
        - Deze vrijwilligers blijven nuchter tijdens het evenement.
        - Deze vrijwilligers hebben geen andere taak dan toezicht houden tijdens het evenement.
        - Deze vrijwilligers zijn vestimentair te onderscheiden van de bezoekers en andere medewerkers. Bv. door een fluovestje.
        - Deze vrijwilligers zijn het directe aanspreekpunt voor de hulpdiensten bij eventuele calamiteiten.

        Artikel 6: De organisator op te dragen de gemaakte afspraken met team Vrije tijd strikt en correct na te komen.

        Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Team Informatie & Communicatie

        Betrokkene

      • Vergunnen Kinderbal en Quiz Mariaschool - 22 maart 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kinderbal en Quiz Mariaschool dat aanvangt 22 maart 2025 10.00 uur en eindigt op 22 maart 2025 23.45 te Mariaschool.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 22 maart 2025 tussen 15.00 uur en 18.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten.
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
        Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • De organisator voldoet aan het KB van de actieve ontspanningsevenementen. 
        • De organisator volgt de richtlijnen van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu voor het inrichten van de medische hulpverlening.
        • De organisator beperkt het geluidsniveau wanneer er kinderen aanwezig zijn op het evenement (max 90dB(A)). Hij voorziet voldoende afstand tussen de plaatsen waar kinderen kunnen komen en de luidsprekers.

        Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

    • Team Mens en Welzijn

      • Aanvragen gemeentelijke mantelzorgpremie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende persoon: betrokkene 1 en 2.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Teamleider Vrije tijd

    • Team Mens

      • Bijkomende toekenning van een concessie op de begraafplaats - kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Omwille van de uitdrukkelijke, laatste wens van betrokkene om bij haar overleden ouders te worden begraven en gezien dit technisch mogelijk is, ten uitzonderlijke titel in te stemmen met de laatste wens van betrokkene en zodoende af te wijken van het huishoudelijk reglement op de begraafplaatsen.

        Artikel 2: Herbevestiging van de opdracht om team Mens & Welzijn de opdracht te geven besluitvorming op te starten en voor te leggen aan de gemeenteraad januari 2025 met als doel het huishoudelijk reglement aan te passen en/of te verduidelijken.

    • Team Welzijn

      • Wetswijziging rookverbod - uitbreiding naar bepaalde publiek toegankelijke plaatsen - signalisatie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de wijziging van de wet van 22 december 2009 omtrent uitbreiding van het rookverbod.

        Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen keurt de voorgestelde signalisatie van rookvrije zones met thermoplast en met stickers voor het totale budget van 270,00 euro goed.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Welzijn

        Team Vrije tijd

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie 

        Stafmedewerker Samenleving

      • Concept wensboom - uitwerking - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring aan het concept 'wensboom' tijdens de kerstperiode 2024 waarbij kinderen in kansarmoede één van de vijf voorziene wensen ter waarde van telkens 25,00 euro kunnen laten inwilligen door inwoners.

        Artikel 2: Goedkeuring van het vergoeden van de overgebleven wensen vanuit de gemeente.

        Artikel 3: Goedkeuring tot het plaatsen van een 'wensboom' aan het onthaal van het gemeentehuis.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie
        Team Financieel Management

    • Team Financieel Management

      • Definitieve oplevering - afbraak gebouw Schoolstraat 8c te 2280 Bouwel - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring voor het proces verbaal van de definitieve oplevering van de overheidsopdracht.
        Artikel 2: Goedkeuring voor oplevering van deze opdracht.
        Artikel 3: Goedkeuring voor vrijgave borgtocht dewelke gesteld werd KBC Bank met als borgstelling nr. ANTWGO0012871.

        Artikel 4: Goedkeuring te verlenen om krediet te verschuiven van MJP002111, we maken een beleidsplan ruimte op omdat dit dossier nog dient opgestart te worden, naar MJP002155 - Opmaak verkaveling voor verkoop bouw percelen Schoolstraat  voor een bedrag van 27 482,39 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Firma Marcel Van Dyck Belgium NV

      • Gemeente Grobbendonk boete - nummerplaat 2AHZ810 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om de vaststelling met nummer TU.94.L7.412769/2024 van 9 juli 2024 ten laste te nemen van de gemeente voor 58,00 euro en deze te voldoen met MJP000759, IO/0119/00/6130000.

        Artikel 2: Te benadrukken dat er in de toekomst duidelijke afspraken dienen gemaakt te worden.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Uitvoering & Onderhoud

      • Bestellijsten van 7 oktober 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 7 oktober 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 7 oktober 2024.

      • Opbrengsten van 2024009215 tot en met 2024009360 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024009215 tot en met 2024009360.

      • Kosten van 20 september 2024 tot en met 26 september 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 20 september 2024 tot en met 26 september 2024.

      • Kosten van 27 september 2024 tot en met 3 oktober 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 27 september 2024 tot en met 3 oktober 2024.