Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 10/10/2022 - 13:30 Vlierenberg

A-punt

Team Secretariaat

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: (Agenda) Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 14 december 2022:

    1. Kennisneming en bespreking van de overeenkomst tussen Fluvius en Telenet inzake de realisatie van het datanetwerk van de toekomst in Vlaanderen (dossier Tramontana). Zie de toelichtingsnota bij dit agendapunt alsook het agendapunt 2. Statutenwijzigingen, in het bijzonder de onderdelen 2.a, 2.b, 2.e, 2.f, 2.g, 2.i en 2.j ervan.
    2. Goedkeuring van de statutenwijzigingen, meer in het bijzonder wat betreft:

    a. Wijziging van het voorwerp;

    b. Aanpassingen ingevolge het dossier Tramontana en de oprichting van NetCo BV en HoldCo BV van de bestaande artikelen 2bis, 3, 8, 9, 17, 25, 30 en 32 en de bijlagen 1, 1bis en 3 en toevoeging van een artikel 37ter en een nieuwe bijlage 2;

    c. Aanpassingen ingevolge de structuurwijzigingen (partiële splitsingen door overneming) van de bestaande artikelen 2bis, 3, 8, 9, 11, 17, 25, 26, 30, 35 en 37 en de bijlagen 1, 1bis en 3 en schrapping van de bestaande bijlage 4;

    d. Aanpassingen ingevolge gewijzigde regelgeving en tekstuele correcties van de bestaande artikelen 2, 2bis, 3, 5 (wijziging zetel), 7, 8, 9, 10, 11, 17, 27, 30, 33 en 40 en de bijlagen 1bis en 3;

    e. Bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 6:87, tweede lid van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen (WVV);

    f. Bijzonder verslag van de Commissaris opgesteld overeenkomstig artikel 6:87, tweede lid WVV;

    g. Verlenen van een machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met mogelijkheid van subdelegatie om de definitieve benaming van NetCo BV en HoldCo BV in de statuten in te schrijven;

    h. Verlenen van een machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met mogelijkheid van subdelegatie om de statuten inclusief de bijlagen te coördineren;

    i. Vaststelling van de opschortende voorwaarden met betrekking tot de statutenwijzigingen;

    j. Verlenen van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om de al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden met betrekking tot het agendapunt 2 vast te stellen.

    3. Goedkeuring van de creatie per 1 januari 2023 van (i) bijkomende aandelen Ae binnen de activiteit elektriciteit die per 1 januari 2023 zullen worden omgezet in aandelen Aek binnen de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken à rato van 25 euro per aandeel en (ii) aandelen Ak’ binnen de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken à rato van 25 euro per aandeel.

    4. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteit aardgas met betrekking tot de gemeenten Steenokkerzeel en Kampenhout over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iverlek (overnemende vereniging):

    a. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.

    b. Vaststelling van de vervanging per 1 januari 2025 van de aandelen A’e door de aandelen Ae voor de activiteit elektriciteit.

    c. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2025.
    De deelnemers kunnen één maand voor de Algemene Vergadering op de zetel van Fluvius Antwerpen kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.

    d. Goedkeuring van:

    i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteit aardgas met betrekking tot de gemeenten Steenokkerzeel en Kampenhout over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iverlek (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.

    ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.

    iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.

    e. Aanvaarding van de uittreding voor de activiteit aardgas van de gemeenten Steenokkerzeel en Kampenhout vanaf 1 januari 2025.

    f. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:

    i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 4.a vast te stellen;

    ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;

    iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;

    iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;

    v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;

    vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.

    5.Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting, warmte en Strategische Participaties (Publi-T) met betrekking tot de gemeente Zelzate over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Imewo (overnemende vereniging):

    a. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.

    b. Vaststelling van de vervanging per 1 januari 2025 van de aandelen A’e door de aandelen Ae voor de activiteit elektriciteit.

    c. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2025.
    De deelnemers kunnen één maand voor de Algemene Vergadering op de zetel van Fluvius Antwerpen kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.

    d. Goedkeuring van:

    i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting, warmte en Strategische Participaties (Publi-T) met betrekking tot de gemeente Zelzate, en haar aandeel Ak’, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Imewo (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.

    ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.

    iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.

    e. Aanvaarding van de uittreding voor de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting, warmte en Strategische Participaties (Publi-T) van de gemeente Zelzate vanaf 1 januari 2025.

    f. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:

    i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 5.a vast te stellen;

    ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;

    iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;

    iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;

    v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;

    vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.

    6. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en Strategische Participaties (Publi-T) met betrekking tot de gemeenten Essen en Merksplas over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iveka (overnemende vereniging):

    a. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.

    b. Vaststelling van de vervanging per 1 januari 2025 van de aandelen A’e door aandelen Ae voor de activiteit elektriciteit.

    c. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2025.
    De deelnemers kunnen één maand voor de Algemene Vergadering op de zetel van Fluvius Antwerpen kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.

    d. Goedkeuring van:

    i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en Strategische Participaties (Publi-T) met betrekking tot de gemeente Essen, en haar aandeel Aek, en met betrekking tot de gemeente Merksplas, en haar aandeel Ak’, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iveka (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.

    ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.

    iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.

    e. Aanvaarding van de uittreding voor de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en Strategische Participaties (Publi-T) van de gemeenten Essen en Merksplas vanaf 1 januari 2025.

    f. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:

    i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 6.a vast te stellen;

    ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;

    iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;

    iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;

    v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;

    vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.

    7. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten aardgas en warmte van de gemeente Laakdal over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg (overnemende vereniging):

    a. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.

    b. Goedkeuring van de vervanging per 1 januari 2025 van de aandelen A’e naar aandelen Ae voor de activiteit elektriciteit.

    c. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2025.
    De deelnemers kunnen één maand voor de Algemene Vergadering op de zetel van Fluvius Antwerpen kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.

    d. Goedkeuring van:

    i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten aardgas en warmte van de gemeente Laakdal over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.

    ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.

    iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.

    e. Aanvaarding van de uittreding voor de activiteiten aardgas en warmte van de gemeente Laakdal vanaf 1 januari 2025.

    f. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:

    i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 7.a vast te stellen;

    ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;

    iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;

    iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;

    v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;

    vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.

    8. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Iveka (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting van de gemeente Grobbendonk over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (overnemende vereniging):

    a. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.

    b. Vaststelling van de omzetting per 1 januari 2025 van de bestaande aandelen Ae, A’e, Ag, Apt en Apg op basis van de eigen vermogenswaarde per aandeel van 25 euro voor de activiteiten elektriciteit, aardgas en Strategische Participaties (Publi-T en Publigas).

    c. Vaststelling van de vervanging per 1 januari 2025 van de aandelen A’e door de aandelen Ae voor de activiteit elektriciteit.

    d. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2025.
    De deelnemers kunnen één maand voor de Algemene Vergadering op de zetel van Fluvius Antwerpen kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.

    e. Goedkeuring van:

    i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Iveka (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting van de gemeente Grobbendonk, en haar aandeel Ak, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.

    ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.

    iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.

    f. Aanvaarding van de toetreding voor de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting van de gemeente Grobbendonk vanaf 1 januari 2025.

    g. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:

    i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 8.a vast te stellen;

    ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;

    iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving;

    iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;

    v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;

    vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.

    9. Verlenen van machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met de mogelijkheid tot subdelegatie voor de opmaak en finalisering van de nodige documenten en afhandeling van de formaliteiten met betrekking tot de agendapunten 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8 te actualiseren en te finaliseren, en om de beslissingen genomen in de agendapunten 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12 en 13 bij authentieke akte te doen vaststellen.

    10. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Vlaams decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2023 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2023.

    11. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 en volgende WVV.

    12. (Neven)activiteiten – Aanvaarding wijziging deelnemerschap

    13. Statutaire benoemingen.

    14. Statutaire mededelingen.

    Artikel 2: (dossier Tramontana) Goedkeuring aan de voorgestelde statutenwijziging van Fluvius Antwerpen aangaande het dossier Tramontana, met inbegrip van de voorgestelde wijziging van het voorwerp. 

    Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2023 onder de opschortende voorwaarde van de effectieve realisatie van het dossier Tramontana met het operationeel zijn van HoldCo en NetCo (cf. het inbrengverslag) en voor wat het synthetisch dividend betreft tevens onder de opschortende voorwaarde van gunstige beslissing van de Dienst Voorafgaande beslissingen in fiscale zaken (Ruling) van de FOD Financiën m.b.t. de oorsprong van het synthetisch dividend, nl. door verkoop van aandelen aan Telenet.

    Artikel 3: (dossier Tramontana) Ingevolge de beslissing genomen in de artikelen 1 en 2 wordt de activiteit zoals omschreven in 3.A.2 van de statuten toevertrouwd aan de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen die – door middel van haar exploitatiemaatschappij Fluvius System Operator cv – hiervoor een beroep zal doen op haar dochtervennootschap NetCo, wat mogelijk is overeenkomstig artikel 3.B van de statuten.

    Artikel 4: (structuurwijzigingen) Goedkeuring aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Fluvius Antwerpen met betrekking tot de structuurwijzigingen, met inbegrip van de voorgestelde wijziging van het voorwerp.  De gemeente beslist tevens om vooralsnog niet aan te sluiten voor de nieuw toegevoegde activiteit waterdistributie.

    Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2025 onder de opschortende voorwaarde van de effectieve realisatie van alle hiermee verband houdende partiële splitsingen.

    Artikel 5: (overige wijzigingen) Goedkeuring aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Fluvius Antwerpen met betrekking tot de overige wijzigingen, met inbegrip van de voorgestelde wijziging van het voorwerp en de wijziging van de zetel.

    Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2022 met uitzondering van de wijziging van de zetel in artikel 5 die van toepassing blijft tot en met 31 december 2022 en de voorgestelde aanpassingen met betrekking tot de nevenactiviteiten Fluvius GIS en Fluvius Center die van toepassing blijven tot en met 15 juni 2022 (zijnde de datum van de voorbije algemene vergadering waarop de intrekking van de beheersoverdracht werd aanvaard).

    Artikel 6: (partiële splitsing door overneming van Fluvius Antwerpen naar Iverleg voor de activiteit gas van de gemeenten Steenokkerzeel en Kampenhout) Goedkeuring aan het voorstel van partiële splitsing Fluvius Antwerpen / Iverlek door overneming inzake de overgang van Fluvius Antwerpen naar Iverlek van de activiteit gas verbonden aan de uittredende gemeenten Kampenhout en Steenokkerzeel.

    De algemene vergadering in buitengewone zitting van Fluvius Antwerpen wordt verzocht de uittreding van de gemeenten Kampenhout en Steenokkerzeel te willen aanvaarden.

    Artikel 7: (partiële splitsing door overneming van Fluvius Antwerpen naar Imewo voor alle activiteiten van de gemeente Zelzate) Goedkeuring aan het voorstel van partiële splitsing Fluvius Antwerpen / Imewo door overneming inzake de overgang van Fluvius Antwerpen naar Imewo van alle activiteiten verbonden aan de uittredende gemeente Zelzate.

    De algemene vergadering in buitengewone zitting van Fluvius Antwerpen wordt verzocht de uittreding van de gemeente Zelzate te willen aanvaarden.

    Artikel 8: (partiële splitsing door overneming van Fluvius Antwerpen naar Iveka voor de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en strategische participaties van de gemeenten Essen en Merksplas) Goedkeuring aan het voorstel van partiële splitsing Fluvius Antwerpen / Iveka door overneming inzake de overgang van Fluvius Antwerpen naar Iveka van de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en strategische participaties verbonden aan de gemeenten Essen en Merkplas.

    De algemene vergadering in buitengewone zitting van Fluvius Antwerpen wordt verzocht de uittreding van de gemeenten Essen en Merksplas voor de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en strategische participaties van de gemeente Essen en van de uittredende gemeente Merksplas te willen aanvaarden.

    Artikel 9: (partiële splitsing door overneming van Fluvius Antwerpen naar Fluvius Limburg voor de activiteiten as en warmte van de gemeente Laakdal) Goedkeuring aan het voorstel van partiële splitsing Fluvius Antwerpen / Fluvius Limburg door overneming inzake de overgang van Fluvius Antwerpen naar Fluvius Limburg van de activiteiten gas en warmte verbonden aan de uittredende gemeente Laakdal.

    De algemene vergadering in buitengewone zitting van Fluvius Antwerpen wordt verzocht de uittreding van de gemeente Laakdal te willen aanvaarden.

    Artikel 10: (partiële splitsing door overneming van Iveka naar Fluvius Antwerpen voor de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting van de gemeente Grobbendonk) Goedkeuring om voor alle activiteiten uit te treden uit de Opdrachthoudende vereniging Iveka en haar aansluiting uit te breiden bij de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen, en dit met ingang van 1 januari 2025. De uitbreiding van haar aansluiting bij Fluvius Antwerpen gebeurt onder de opschortende voorwaarden van de aanvaarding van de uittreding door de buitengewone algemene vergadering van Iveka en van de aanvaarding van de uitbreiding van haar aansluiting door buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen.

    Goedkeuring aan het voorstel van partiële splitsing Iveka / Fluvius Antwerpen door overneming inzake de overgang van Iveka naar Fluvius Antwerpen van de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting verbonden aan de toetredende gemeente Grobbendonk.

    De algemene vergadering in buitengewone zitting van Fluvius Antwerpen wordt verzocht de uitbreiding van de aansluiting voor de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting van de gemeente Grobbendonk te willen aanvaarden.

    Artikel 11: De betrokken Opdrachthoudende verenigingen te verzoeken om de nodige bestuurlijke en vennootschapsrechtelijke acties te ondernemen om uitvoering te kunnen geven aan bovenstaande beslissingen van deze gemeenteraad.

    Artikel 12: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Fluvius Antwerpen (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: (agenda) Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 13 december 2022:

    1. Kennisneming en bespreking van de overeenkomst tussen Fluvius en Telenet inzake de realisatie van het datanetwerk van de toekomst in Vlaanderen (dossier Tramontana). Zie de toelichtingsnota bij dit agendapunt alsook het agendapunt 2. Statutenwijzigingen, in het bijzonder de onderdelen 2.a, 2.b, 2.e, 2.f, 2.g, 2.i en 2.j ervan.

     2. Goedkeuring van de statutenwijzigingen, meer in het bijzonder wat betreft:

      1. Wijziging van het voorwerp;
      2. Aanpassingen ingevolge het dossier Tramontana en de oprichting van NetCo BV en HoldCo BV van de bestaande artikelen 2bis, 3, 8, 9, 17, 25, 30 en 32 en de bijlagen 1, 1bis en 3 en toevoeging van een artikel 37ter;
      3. Aanpassingen ingevolge de structuurwijzigingen (partiële splitsingen door overneming) van de bestaande artikelen 1 (naamswijziging), 8, 11, 12, 25, 26, 30, 35 en 37 en de bijlagen 1 en 1bis en schrapping van de bestaande bijlage 4;
      4. Aanpassingen ingevolge gewijzigde regelgeving en tekstuele correcties van de bestaande artikelen 2, 2bis, 3, 8, 9, 11, 17, 25, 27, 30, 32, 33, 37bis, 40 en de bijlagen 1bis en 3 en schrapping van de bestaande bijlage 2;
      5. Bijzonder verslag van de Raad van Bestuur opgesteld overeenkomstig artikel 6:87, tweede lid van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen (WVV);
      6. Bijzonder verslag van de Commissaris opgesteld overeenkomstig artikel 6:87, tweede lid WVV;
      7. Verlenen van een machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met mogelijkheid van subdelegatie om de definitieve benaming van NetCo BV en HoldCo BV in de statuten in te schrijven;
      8. Verlenen van een machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met mogelijkheid van subdelegatie om de statuten inclusief de bijlagen te coördineren;
      9. Vaststelling van de opschortende voorwaarden met betrekking tot de statutenwijzigingen;
      10. Verlenen van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om de al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden met betrekking tot het agendapunt 2 vast te stellen.

    3. Goedkeuring van de creatie per 1 januari 2023 van de bijkomende aandelen Ae binnen de activiteit elektriciteit die per 1 januari 2023 zullen worden omgezet in aandelen Aek binnen de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken à rato van 25 euro per aandeel.

    4. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en Strategische Participaties (Publi-T) met betrekking tot de gemeenten Essen en Merksplas over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iveka (overnemende vereniging):

      1. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.
      2. Vaststelling van de omzetting per 1 januari 2025 van de aandelen Ae, Ag en Apt op basis van de eigen vermogenswaarde per aandeel van 25 euro voor de activiteiten elektriciteit, aardgas en Strategische Participaties (Publi-T).
      3. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2025. De deelnemers kunnen één maand voor de Algemene Vergadering op de zetel van Iveka kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.
      4. Goedkeuring van: 
        i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en Strategische Participaties (Publi-T) met betrekking tot de gemeente Essen, en haar aandeel Aek, en met betrekking tot de gemeente Merksplas, en haar aandeel Ak’, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iveka (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.

    ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.

    iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.

    e. Aanvaarding van de uitbreiding van de aansluiting voor de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en Strategische Participaties (Publi-T) van de gemeenten Essen en Merksplas vanaf 1 januari 2025.

    f. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:

    i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 4.a vast te stellen;

    ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;

    iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving; 

    iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;

    v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;

    vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.

    5. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting, warmte en de aandelen in de coöperatieve vennootschap Publi-T van de gemeente Vosselaar, dewelke zij heeft toevertrouwd aan Fluvius West, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iveka (overnemende vereniging):

      1. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.
      2. Vaststelling van de omzetting per 1 januari 2025 van de aandelen Ae, Ag en Apt op basis van de eigen vermogenswaarde per aandeel van 25 euro voor de activiteiten elektriciteit, aardgas en Strategische Participaties (Publi-T).
      3. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2025. De deelnemers kunnen één maand voor de Algemene Vergadering op de zetel van Iveka kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.
      4. Goedkeuring van:

    i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting en warmte van de gemeente Vosselaar, alsook haar aandelen in de coöperatieve vennootschap Publi-T, dewelke zij heeft toevertrouwd aan Fluvius West, en haar aandeel Aek, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iveka (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.

    ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.

    iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.

    e. Aanvaarding van de toetreding voor de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting, warmte en Strategische Participaties (Publi-T) van de gemeente Vosselaar vanaf 1 januari 2025.

    f. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:

    i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 5.a vast te stellen;

    ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;

    iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving; 

    iv.  De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;

    v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;

    vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.

    6. Realisatie van een partiële splitsing door overneming overeenkomstig de artikelen 12:8 en 12:59 en volgende WVV van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius West (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit, aardgas, openbare verlichting, warmte en de aandelen in de coöperatieve vennootschap Publi-T van de gemeente Vosselaar, dewelke zij heeft toevertrouwd aan Fluvius West, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Iveka (overnemende vereniging):

      1. Vaststelling van de in het splitsingsvoorstel opgenomen opschortende voorwaarden en tijdsbepaling.
      2. Kennisneming van het splitsingsvoorstel (art. 12:59 WVV), van het omstandig verslag van de Raad van Bestuur (art. 12:61 WVV) en van de Commissaris (art. 12:62 WVV) met betrekking tot het voorstel tot partiële splitsing door overneming en van eventuele belangrijke wijzigingen in activa en passiva van het vermogen (art. 12:63 WVV), met juridische, boekhoudkundige en fiscale uitwerking van de partiële splitsing per 1 januari 2025. De deelnemers kunnen één maand voor de Algemene Vergadering op de zetel van Iveka kennis nemen van het splitsingsvoorstel, voormelde verslagen en de overige stukken bedoeld in de artikelen 12:59, 12:61 en 12:62 WVV en kosteloos een kopie van deze stukken verkrijgen.
      3. Goedkeuring van:

    i. De partiële splitsing door overneming van de Opdrachthoudende vereniging Iveka (partieel te splitsen vereniging) om de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting van de gemeente Grobbendonk, en haar aandeel Ak, over te brengen naar de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen (overnemende vereniging) omvattende alle activa en passiva en alle rechten en plichten, niets uitgezonderd, noch voorbehouden, en dit op basis van een balans afgesloten op 31 december 2021, met inwerkingtreding per 1 januari 2025 en dit op basis van de ruilverhouding (voorlopige) van de balans afgesloten op 31 december 2021 en een definitieve ruilverhouding vastgesteld op de balans per 31 december 2024.

    ii. De overeenkomstige wijzigingen aan het eigen vermogen.

    iii. De overeenkomstige wijzigingen aan het register van de deelnemers.

    d. Aanvaarding van de uittreding voor de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting van de gemeente Grobbendonk vanaf 1 januari 2025.

    e. Vaststelling van de noodzakelijke uitvoeringsmaatregelen en verlenen van de desbetreffende machtiging naar aanleiding van de besluitvorming omtrent de partiële splitsing en wijzigingen aan het eigen vermogen en inzonderheid verlening van machtiging aan de Raad van Bestuur met mogelijkheid tot subdelegatie om:

    i. De al dan niet vervulling van de opschortende voorwaarden die gelden ten aanzien van de partiële splitsing zoals vermeld onder punt 6.a vast te stellen;

    ii. De verwezenlijking van de partiële splitsing vast te stellen;

    iii. Het overgedragen vermogen exact te beschrijven, en desgevallend de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie vrij te stellen van het nemen van een ambtshalve inschrijving; 

    iv. De definitieve ruilverhouding in het kader van de partiële splitsing vast te stellen op basis van de geactualiseerde netto actief-waarde van de partieel te splitsen vereniging en de overnemende vereniging per 31 december 2024, berekend volgens de principes vastgelegd in het partiële splitsingsvoorstel en de bijzondere verslagen over het partiële splitsingsvoorstel, dit na revisorale controle van de cijfers per 31 december 2024;

    v. Daartoe alle akten en stukken te tekenen, woonplaats te kiezen en alles te doen wat nodig of nuttig kan zijn;

    vi. Alle formaliteiten te vervullen met betrekking tot de neerlegging en publicatie van de beslissingen van de Algemene Vergadering en de uitvoering van de partiële splitsing in de meest brede zin.

    7. Verlenen van machtiging aan de Secretaris van de Raad van Bestuur met de mogelijkheid tot subdelegatie voor de opmaak en finalisering van de nodige documenten en afhandeling van de formaliteiten met betrekking tot de agendapunten 2, 3, 4, 5, 6 te actualiseren en te finaliseren, en om de beslissingen genomen in de agendapunten 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 en 11 bij authentieke akte te doen vaststellen.

    8. Bespreking in het kader van artikel 432 van het Decreet over het Lokaal Bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2023 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2023.

    9. Vaststelling van de uitkering overeenkomstig artikel 6:114 en volgende WVV.

    10. (Neven)activiteiten – Aanvaarding wijziging deelnemerschap.

    11. Statutaire benoemingen.

    12. Statutaire mededelingen.

    Artikel 2: (dossier Tramontana) Goedkeuring aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Iveka aangaande het dossier Tramontana, met inbegrip van de voorgestelde wijziging van het voorwerp, wat impliceert dat de gemeente geacht wordt aangesloten te zijn bij Iveka voor de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken. Door deze goedkeuring verricht de gemeente haar beheersoverdracht met betrekking tot de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken (het aanleggen, exploiteren en het beschikbaar stellen van openbare elektronische-communicatienetwerken en installaties alsook voor het vervoer van signalen langs deze elektronische-communicatienetwerken in het kader van het voorwerp van de Opdrachthoudende vereniging) alsook de hiermee gepaard gaande inbreng overeenkomstig artikel 9 van de statuten.

    Deze uitbreiding van de aansluiting van de gemeente tot de activiteit openbare elektronische-communicatienetwerken bij de Opdrachthoudende verenging Iveka zal ter aanvaarding worden voorgelegd aan de buitengewone algemene vergadering. 

    De gemeente zal na aanvaarding door de buitengewone algemene vergadering worden uitgenodigd om één aandeel Ak te onderschrijven ter waarde van 25 euro.

    Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2023 onder de opschortende voorwaarde van de effectieve realisatie van het dossier Tramontana met het operationeel zijn van HoldCo en NetCo (cf. het inbrengverslag).

    Artikel 3: (dossier Tramontana) Ingevolge de beslissing genomen in de artikelen 1 en 2 wordt de activiteit zoals omschreven in 3.A.2 van de statuten toevertrouwd aan de Opdrachthoudende vereniging Iveka die – door middel van haar exploitatiemaatschappij Fluvius System Operator cv – hiervoor een beroep zal doen op haar dochtervennootschap NetCo, wat mogelijk is overeenkomstig artikel 3.B van de statuten. 

    Artikel 4: (structuurwijzigingen) Goedkeuring aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Iveka met betrekking tot de structuurwijzigingen, met inbegrip van de naamswijziging.

    Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2025 onder de opschortende voorwaarde van de effectieve realisatie van alle hiermee verband houdende partiële splitsingen.

    Artikel 5: (overige wijzigingen) Goedkeuring aan aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Iveka met betrekking tot de overige wijzigingen, met inbegrip van de voorgestelde wijziging van het voorwerp. 

    Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2022 met uitzondering van de wijziging in artikel 30 punt 4b en de bijlage 2 die van toepassing blijven tot en met 31 december 2022.

    Artikel 6: (partiële splitsing door overneming van Fluvius Antwerpen naar Iveka voor de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en strategische participaties van de gemeenten Essen en Merksplas) Goedkeuring aan het voorstel van partiële splitsing Fluvius Antwerpen / Iveka door overneming inzake de overgang van Fluvius Antwerpen naar Iveka van de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en strategische participaties verbonden aan de gemeenten Essen en Merkplas.

    De algemene vergadering in buitengewone zitting van Iveka wordt verzocht de uitbreiding van de aansluiting van de gemeenten Essen en Merksplas voor de activiteiten elektriciteit, openbare verlichting en strategische participaties van de gemeenten Essen en Merksplas te willen aanvaarden.

    Artikel 7: (partiële splitsing door overneming van Fluvius West naar Iveka voor de activiteiten elektriciteit, gas, openbare verlichting, warmte en de aandelen in de CV Publi-T van de gemeente Vosselaar) Goedkeuring aan het voorstel van partiële splitsing Fluvius West / Iveka door overneming inzake de overgang van Fluvius West naar Iveka van de activiteiten elektriciteit, gas, openbare verlichting, warmte en de aandelen in de cv Publi-T verbonden aan de gemeente Vosselaar. 

    De algemene vergadering in buitengewone zitting van Iveka wordt verzocht toetreding van de gemeente Vosselaar voor de activiteiten elektriciteit, gas, openbare verlichting, warmte en de aandelen in de cv Publi-T te willen aanvaarden.

    Artikel 8: (partiële splitsing door overneming van Iveka naar Fluvius Antwerpen voor de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting van de gemeente Grobbendonk) Om voor alle activiteiten uit te treden uit de Opdrachthoudende vereniging Iveka en haar aansluiting uit te breiden bij de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Antwerpen, en dit met ingang van 1 januari 2025. De uitbreiding van haar aansluiting bij Fluvius Antwerpen gebeurt onder de opschortende voorwaarden van de aanvaarding van de uittreding door de buitengewone algemene vergadering van Iveka en van de aanvaarding van de uitbreiding van haar aansluiting door buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen.

    Door de uittreding uit de Opdrachthoudende vereniging Iveka komt het mandaat van de gemeente Grobbendonk in het Regionaal Bestuurscomité Zuid van Iveka te vervallen met ingang vanaf 1 januari 2025.

    Zijn goedkeuring te hechten aan het voorstel van partiële splitsing Iveka / Fluvius Antwerpen door overneming inzake de overgang van Iveka naar Fluvius Antwerpen van de activiteiten elektriciteit en openbare verlichting verbonden aan de gemeente Grobbendonk.

    De algemene vergadering in buitengewone zitting van Iveka wordt verzocht de uittreding van de gemeente Grobbendonk te willen aanvaarden.

    Artikel 9: De betrokken Opdrachthoudende verenigingen te verzoeken om de nodige bestuurlijke en vennootschapsrechtelijke acties te ondernemen om uitvoering te kunnen geven aan bovenstaande beslissingen van deze gemeenteraad.

    Artikel 10: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Iveka (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius OV van 7 december 2022.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Fluvius OV (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van TMVS dv van 13 december 2022.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    TMVS dv (20221213BAVTMVS@farys.be)

    Alle vertegenwoordigers

Team Ruimte en Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van het bijgevoegde ontwerp lokaal toewijzingsreglement.

    Artikel 2: Na goedkeuring zal het ontwerp lokaal toewijzingsreglement (inclusief gemeenteraadsbeslissing) via beveiligde zending aan de minister ter kennisgeving worden overgemaakt op het adres van het Agentschap Wonen-Vlaanderen (Agentschap Wonen-Vlaanderen, Afdeling Woonbeleid, Herman Teirlinckgebouw, Havenlaan 88 bus 40D, 1000 Brussel) en via mail aan lokaaltoewijzingsreglement.wonen@vlaanderen.be.

    Artikel 3: ‘Het reglement treedt in werking één maand na het verstrijken van de termijn van 45 dagen, vermeld in art. 6.14, §2, tweede lid Vlaamse Codex Wonen van 2021, of de verlengde termijn van 60 dagen, vermeld in art.6.14, §2, derde lid Vlaamse Codex Wonen van 2021.’

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De gemeenteraad neemt kennis van het tijdens het openbaar onderzoek ontvangen bezwaar en besluit dit bezwaar voor wat de zaak van de wegen betreft ontvankelijk en gegrond te verklaren.

    Artikel 2: De gemeenteraad keurt het rooilijnplan ‘Heibloemlaan’ en de ligging, breedte en uitrusting van de Heibloemlaan goed.

    Artikel 3: De gemeenteraad keurt het rooilijnplan ‘Acacialaan – Bremlaan – Rozenlaan – Wielewaalstraat’ en de ligging, breedte en uitrusting van deze gemeentewegen goed.

    Artikel 4: De gemeenteraad keurt het rooilijnplan ‘Spechtdreef – Sparrenlaan’ en de ligging, breedte en uitrusting van deze gemeentewegen goed.

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de financiële verdeelsleutel van Hulpverleningszone 5 - Kempen voor 2023:

    Gemeente percentage
    Geel 21,76%
    Mol 15,49%
    Herentals 10,51%
    Westerlo 10,36%
    Balen 8,80%
    Laakdal 4,57%
    Herselt 3,53%
    Olen 4,94%
    Grobbendonk 4,12%
    Retie 2,51%
    Hulshout 2,27%
    Meerhout 3,54%
    Dessel 2,64%
    Herenthout 3,18%
    Vorselaar 1,80%

    Artikel 2: Goedkeuring van een eerste verrekening van de goederen op het investeringsbudget 2023 als volgt:

    Gemeente Bedrag/jaar
    Geel - € 6.539,30
    Mol - € 96.295,79
    Herentals - € 65.023,84
    Westerlo  - € 21.632,80
    Balen - € 11.991,22
    Laakdal + € 40.856,36
    Herselt + € 40.760,73
    Olen + € 44.681,87
    Grobbendonk - € 38.772,49
    Retie + € 26.702,01
    Hulshout + € 25.363,08
    Meerhout + € 32.248,98
    Dessel  + € 24.597,98
    Herenthout  - € 14.962,95
    Vorselaar  + € 20.007,38

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Hulpverleningszone 5 - Kempen

    Gouverneur

    Minister van Binnenlandse Zaken

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het bestek met nr. SVG/2022/127 en de raming voor de opdracht “Het afsluiten van een raamovereenkomst voor verzekeringen voor het lokaal bestuur Grobbendonk”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 67.768,58 excl. btw of € 82.000,00 incl. 21% btw.
    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.
    Artikel 3: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. 22.446 en de raming voor de opdracht “Sanering Kleine beek + heraanaanleg Stationlei fietspad”, opgesteld door de ontwerper, STUDIEBUREAU JONCKHEERE BVBA, Torhoutse Steenweg 378C te 8200 Brugge. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten. De raming bedraagt € 1.964.158,76 excl. btw of € 2.376.632,10 incl. 21% btw voor het gehele project. Het gemeentelijk aandeel is geraamd op € 792.830,36 excl. btw of € 959.324,74 incl. btw.
    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure.
    Artikel 3: Een subsidie zal aangevraagd worden bij de subsidiërende instantie Provincie Antwerpen, 2000 Antwerpen.
    Artikel 4: AQUAFIN NV wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van FLUVIUS SYSTEM OPERATOR CVBA en Gemeente Grobbendonk bij de gunning van de opdracht op te treden.
    Artikel 5: In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.
    Artikel 6: Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.
    Artikel 7: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.
    Artikel 8: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310).
    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen
    Aquafin
    Fluvius
    Jonckeere Studiebureau Jonckheere BV

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 18 oktober 2022 om 19.30 uur met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 20 september 2022 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Fluvius Antwerpen - buitengewone algemene vergadering - agenda, statutenwijziging en partiële splitsingen - goedkeuring
    3. Team Secretariaat: Iveka - buitengewone algemene vergadering - agenda, statutenwijziging en partiële splitsingen - goedkeuring
    4. Team Secretariaat: Fluvius OV - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    5. Team Secretariaat: TMVS dv - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    6. Team Ruimte & Vergunningen: Deelmobiliteit - toetreding tot de aankoopcentrale van IOK aangaande de groepsaankoop 'Raamovereenkomst voor het faciliteren van elektrische deelwagens' - goedkeuring
    7. Team Ruimte & Vergunningen: Lokaal toewijzigingsreglement - goedkeuring
    8. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2022057594 - wegenis- en rioleringswerken in de Wielewaalstraat, Spechtdreef, Rozenlaan, Acacialaan, Bremlaan Heibloemlaan en Sparrenlaan (deel) - wijziging en conformering rooilijnen aan feitelijke toestand - zaak der wegen - goedkeuring
    9. Team Financieel Management: Hulpverleningszone 5-Kempen - financiële verdeelsleutel 2023 - goedkeuring
    10. Team Financieel Management: Gunningswijze en lastvoorwaarden voor het afsluiten van een raamovereenkomst verzekeringen - goedkeuring
    11. Team Financieel Management: Gunningswijze en lastvoorwaarden voor overheidsopdracht "Sanering Kleine beek + heraanleg Stationlei fietspad" - goedkeuring
    12. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededeling en vraagstelling

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

  • De notulen van het college van 4 oktober 2022 worden goedgekeurd mits aanpassing van agendapunt 25: "Team HRM: Feestdagenregeling en sluitingsdagen 2023 gemeentelijke diensten – vastlegging" zoals weergegeven in bijlage.

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jorgen Van den Broeck voor het bouwen van een carport en fietsenstalling, met als adres Koolaardestraat 2B, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 15Y4.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een carport en fietsenstalling.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jonas Vos voor het bouwen van een carport, met als adres Waterwinningsstraat 60, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 69C6.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een carport.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Philippe en Suzanne  Boeckx - Verschraegen voor het bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning, met als adres Waterlaatstraat 10, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nrs. 438L en 438K. 

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterputten dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • De aanleg van de infiltratiezone dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Jef Peeters namens JEF PEETERS - RENOVATIES BV voor het afwijken van de voorwaarde voor een open, bovengrondse, visueel inspecteerbare infiltratievoorziening in de omgevingsvergunning omv_2021096837, met als adres Leopoldstraat 125, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 107T10.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het afwijken van de voorwaarde voor een open, bovengrondse, visueel inspecteerbare infiltratievoorziening in de omgevingsvergunning omv_2021096837.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Volgende adviezen dienen strikt nageleefd te worden:
      • Pidpa dd. 27 september 2022
        • Met huidige aanvraag komt de bouwheer tegemoet aan het negatieve advies voor de plaatsing van een ondergrondse infiltratie in OMV2021096837. Er wordt een buffervoorziening geplaatst met volgende kenmerken: De overloop van de 2 hemelwaterputten wordt aangesloten op 4 gekoppelde bufferbuizen met een totale buffercapaciteit van 6.785 liter. De overloop van de buffervoorziening komt terecht in een toezichtsput met knijpleiding voor een vertraagde leegloop van max. 20l/s/Ha naar de openbare riolering. Pidpa kan hiermee akkoord gaan.
      • Fluvius dd. 28 september 2022
    • De overige voorwaarden opgelegd in de verleende omgevingsvergunning OMV_2021096837 blijven integraal behouden.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterputten dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de aanvrager Leen Weyers voor het vellen van één hoogstammige notenboom, met als adres Dorp 63, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 16T5.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het vellen van één hoogstammige notenboom.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Ken Van Gansen voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Sperwerlaan 4, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 39S2 met inrichtingsnummer 20220922-0023.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    een tijdelijke bemaling voor het plaatsen van een kelder met een maximaal debiet van 26605 m³. klasse 3 (Nieuw) -

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
    • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
    • Er mogen in geen geval bodemverontreinigingen vrijkomen als gevolg van de bemaling.
    • Team Ruimte & Vergunningen 1 week voor de opstart van de pompen verwittigen via omgeving@grobbendonk.be zodat de gracht kan geruimd worden.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strike naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat akkoord met de voorgestelde vermoedenslijst.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de meerprestatie van studiebureau Antea m.b.t. het ondersteunen van de communicatie bij de aanleg van een fietspad en riolering N13 (SV11).
    Artikel 2: Het bedrag van 6.376,19 euro excl btw. en 7.715,19 euro incl. btw voor de meerprestatie goed te keuren. 
    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Antea

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 spar op het perceel Nijlse baan 35, kadastraal gekend als 1/C/73S8. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 hoogstammige inheemse loofboom (droogteresistent) op het perceel 1/C/73S8, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning 21 coniferen op het perceel Merellaan 7, kadastraal gekend als 2/A/73D7. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met inheems plantgoed waar mogelijk op het perceel 2/A/73D7, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. . 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 fijnspar op het perceel Cogelsdreef 31, kadastraal gekend als 2/A/75B2.  

    Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 10 fijnsparren en 1 berk op het perceel Ter Duinen 39, kadastraal gekend als 2/A/73H9. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 4 hoogstammige inheemse loofbomen op het perceel 2/A/73H9, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 3 Corsicaanse dennen op het perceel Herenthoutse steenweg 67, kadastraal gekend als 2/B/362E. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 hoogstammige inheemse loofbomen op het perceel 2/B/362E, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen en het inperken van klimop. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één grove den op het perceel Pallieterdreef 29, kadastraal gekend als 1/C/66W4. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 hoogstammige inheemse loofboom op het perceel 1/C/66W4, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Telenet de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Telenet hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Telenet bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Telenet die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Pidpa en Proximus.

    Artikel 3: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde tussen 09.00 uur en 15.00 uur.

    Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    team Informatie & Communicatie
    Telenet 

  • Artikel 1: Goedkeuring te geven voor de installatie van 30 wildreflectoren. 

Team Vrije tijd

Team Welzijn

  • Artikel 1: Kennisname en goedkeuring van de visietekst 'Inclusie en integrale toegankelijkheid'.

    Artikel 2: Goedkeuring voor het publiceren van de visietekst op de website van de gemeente.

Team HRM

  • Eedaflegging - C.D'H.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Artikel 1: De aanvraag om toekenning van medisch pensioen voor de gepresteerde dienst in het onderwijs, aangeboden door betrokkene, onderwijzer aan het schoolbestuur van Grobbendonk wordt aanvaard met ingang van 1 september 2022.

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de definitieve vroegtijdige pensionering vanaf 1 september 2022 van betrokkene met een deeltijdse opdracht aan de gemeentelijke basisschool.

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 13 september 2022 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om Peter Crauwels, boekhouder van de gemeente Grobbendonk, als expert in het centrale kerkbestuur te laten zetelen.

    Artikel 2: Kennis te nemen van de samenstelling van het Centraal Kerkbestuur Grobbendonk als volgt:

    • Marjolijn Van Damme (verkozen afgevaardigde - voorzitter)
    • Koen Mertens (verkozen afgevaardigde - secretaris)
    • Leon Verhoeven (verkozen afgevaardigde)
    • Peter Crauwels (expert)

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Andere: Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM/2022/126 en de raming voor de opdracht raamovereenkomst “Team Financieel Management ondersteunen bij het uitvoeren van de procedures overheidsopdrachten en het uitschrijven van een proces onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 45.000,00 excl. btw of € 54.450,00 incl. 21% btw.
    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
    Artikel 3: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
    - GD&A Advocaten, Antwerpse steenweg 18 te 2800 Mechelen;
    - TriFinance Antwerp, Uitbreidingstraat 80 te 2600 Antwerpen;
    - Tender Expert 2.0, de Limburg Stirumlaan 24 te 1780 Wemmel;
    - Wim Rasschaert Advocatenkantoor, Gentse Steenweg 323 te 9620 Zottegem.
    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 21 oktober 2022 om 10.00 uur.
    Artikel 5: De nodige kredieten te voorzien bij de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.
    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022004502 tot en met 2022004620.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 10 oktober  2022.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 10 oktober 2022.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 30 september 2022 tot en met 6 oktober 2022.


Publicaties