Terug
Gepubliceerd op 22/10/2024

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 14/10/2024 - 13:30 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Op- en afrittencomplex E313 + fietspad Industrieweg - ontwerpaktes onteigeningen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De ontwerpaktes voor inname 5, 6 en 16 worden goedgekeurd.
        Artikel 2: De vooropgestelde kredietverschuiving wordt goedgekeurd.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management
        Team Ruimte & Vergunningen
        Vlaamse belastingdienst, Afdeling Juridische Dienstverlening, Vastgoedtransacties Brussel - Vastgoedtransacties Oost, Koning Albert II-laan 15 bus 395, 1210 Brussel

    • Team Financieel Management

      • Beleidsevaluatie - opvolgingsrapportering semester 1 2024 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van volgende beleidsrapporten in het kader van de opvolgingsrapportering semester 1 van 2024:

        - Beleidsevaluatie prioritaire acties;

        - Beleidsopvolging overheidsopdrachten;

        - Beleidsopvolging klimaatacties;

        - J1 Doelstellingenrekening;

        - ODAA Overzicht doelstellingen, actieplannen en acties (zonder evaluatie);

        - T1 Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard;

        - T2 Ontvangsten en uitgaven naar economische aard;

        - T3 Investeringsproject.

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda gemeenteraad

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 22 oktober 2024 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 17 september 2024 - notulen - goedkeuring
        2. Team Secretariaat: Cipal dv - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        3. Team Secretariaat: Creat Services dv - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        4. Team Secretariaat: Fluvius Antwerpen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        5. Team Secretariaat: IKA - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        6. Team Secretariaat: IOK - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        7. Team Secretariaat: IOK Afvalbeheer - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        8. Team Secretariaat: Iveka - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        9. Team Secretariaat: Pontes - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        10. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Steenbergstraat 6, kadastraal bekend, sectie B, nummer 203Y2P0000 - ontwerpakte - goedkeuring
        11. Team Ruimte & Vergunningen: Op- en afrittencomplex E313 + fietspad Industrieweg - ontwerpaktes onteigeningen - goedkeuring
        12. Team Vrije tijd: Aanpassing reglement van inwendige orde - huishoudelijk reglement sporthal De Molen - goedkeuring
        13. Team Financieel Management: Beleidsevaluatie - opvolgingsrapportering semester 1 2024 - kennisname
        14. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vragenstelling
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 7 oktober 2024 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 7 oktober 2024 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Overzicht evenementen bekijken in Flowlab - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Actietabel Beleidscolleges - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de actietabel met op te volgen taken binnen de beleidscolleges.

      • Fluvius Antwerpen - raad van bestuur en RBC Antwerpen - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de verslag van de raad van bestuur van 12 juni en RBC Antwerpen van 8 mei en 13 juni 2024 van Fluvius Antwerpen.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2024083063 - Eikenlei 32 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Jack Schoepen voor volgende stedenbouwkundige handelingen:

        - het maken van een muuropening tussen keuken en eet- & ontbijtruimte;

        - het maken van een muuropening tussen eet- & ontbijtruimte en veranda;

        - het vergroten van een raamopening in de woonkamer aan voorgevelzijde;

        - het vergroten van een raamopening in de keuken aan achtergevelzijde;

        - het regulariseren van verhardingen, met als adres Eikenlei 32, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 125Z.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

        - streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

        De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024128688 - Echelpoel zn - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 8 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Erika Hackselmans voor het vellen van één hoogstammige eik, met als adres Echelpoel zn, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 179H.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het vellen van één hoogstammige eik.

         

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • Een heraanplant uitvoeren op het perceel met minstens één inheemse hoogstammige loofboom tijdens het eerstvolgende plantseizoen en na de vergunde werken. Een bewijs van heraanplant over te maken aan de vergunningverlenende overheid.
        • De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.

         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024111710 - Bergen 31 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 10 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Leen Van Den Dries voor het bouwen van een carport, met als adres Bergen 31, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 88R.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een carport.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • Het advies van Provincie Antwerpen afdeling Waterbeleid van 24 september met kenmerk WAAD-2024-2649 ten strengste na te leven.
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2024123348 - Dorp 74 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 9 oktober 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Michiel Buts - Julie Beirinckx voor het verbouwen van een ééngezinswoning, met als adres Dorp 74 te 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nummer 38Z.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een ééngezinswoning.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        • Achteraan het perceel staat een bijgebouw. Over de vergunningstoestand is niets bekend. Dit bijgebouw wordt uitgesloten uit de vergunning zoals aangeduid op het IPP (bestaande en nieuwe toestand)

        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2024136222- Boudewijnstraat 2A - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door het gemeentebestuur Grobbendonk voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Boudewijnstraat 2A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 482 met inrichtingsnummer 20241010-0009.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename 

        het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling voor het renoveren van de Pastorijvijver (360 m³/dag) 5.040 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater. Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Kap- en snoeivergunning - 202454 - Cogelsdreef 34 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kap- en snoeivergunning voor het kappen van 1 dode kers en 1 dode kastanje en het snoeien van 1 iep en 1 kastanje  op het perceel Cogelsdreef 34, kadastraal gekend als 2/A/76H. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Verlenging vergunning metaaldetectie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De gemeente verleent betrokkene de toestemming om in het afgesproken zoekgebied metaaldetectie verder uit te voeren, mits het volgen van alle afspraken gemaakt in de collegebeslissing van 24 april 2024.

      • Aanstelling Paulien Heylen als lokaal toezichthouder milieu - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Paulien Heylen legt de eed af als lokaal toezichthouder milieu. 

        Artikel 2: Het college beslist om Paulien Heylen, die voldoet aan alle vereisten, aan te stellen als lokaal toezichthouder milieu van Grobbendonk in toepassing van Titel XVI 'Toezicht, handhaving en veiligheidsmaatregelen' van het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid (DABM).

        Artikel 3: De geldigheid van het huidige mandaat neemt automatisch een einde op de dag dat de belanghebbende de gemeentelijke administratie verlaat.

      • Tijdelijk verkeersreglement - Rerum Novarumstraat - graafwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 21 oktober tot en met 21 november 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Rerum Novarumstraat en de Frans Masereelstraat, zijnde: 

        - in de Rerum Novarumstraat wordt ter hoogte van de werfzone beurtelings verkeer ingericht  met de borden B19 en B21
        - bijkomend wordt in de hele straat een snelheidsbeperking van 30km/uur, een parkeerverbod en een inhaalverbod ingevoerd respectievelijk met de borden C43, E3 en C35
        de ontstane versmalling zal gesignaleerd worden met borden A7b en A7c
        - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden én een bord "voetgangers hier oversteken" 

        Artikel 2: De werfzone mag niet langer zijn dan 50 meter. Is dit toch het geval dan moet het beurtelings verkeer geregeld worden met verkeerslichten.

        Artikel 3: De Frans Masereelstraat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer met uitzondering van plaatselijk verkeer en hulpdiensten met een afzethek met C3-bord en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer". Ter hoogte van de werfzone wordt een parkeerverbod ingevoerd met E3-borden.

        Artikel 4: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

        Artikel 5: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie E1383/1 en E1383/2, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 8: Uiterlijk 17 oktober bezorgt betrokkene de bewoners van de Rerum Novarumstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. De bewoners van de Frans Masereelstraat moeten een aangepaste brief krijgen met de melding dat hun oprit tijdens de werken niet bereikbaar is.

        Artikel 9: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 10: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.

        Artikel 11: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - weg- en rioleringswerken Heibloemlaan e.a. - fase 2 Spechtdreef (incl. kruispunt met Sperwerlaan) en Sparrenlaan (tussen Spechtdreef en Heidelaan) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 21 oktober 2024 tot 28 februari 2025 zal de Spechtdreef en kruispunt Spechtdreef x Sperwerlaan afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer. Vooraankondigingsborden staan op brug Sperwerlaan, Albertkanaalstraat (komende van Bevrijdingsstraat), Industrieweg (komende van N13) met als tekst 'Sperwerlaan onderbroken'- fietsers en voetgangers doorgang.

        Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

        - een afzethek met F45b-bord (doodlopende weg excl. fietsers en voetgangers) of F45-bord (doodlopende weg), C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd bewoners" of onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer":

        • aan het kruispunt Sperwerlaan/Spechtdreef (uitgezonderd bewoners)
        • aan het kruispunt Spechtdreef/Sparrenlaan (uitgezonderd bewoners)
        • aan het kruispunt Heidelaan/Sparrenlaan (uitgezonderd bewoners)
        • aan het kruispunt Grensstraat/Sparrenlaan (uitgezonderd plaatselijk verkeer)

        - C31-borden (verboden links en rechts af te slaan) met onderbord "uitgezonderd bewoners" aan het kruispunt Heidelaan/Sparrenlaan

        Artikel 3: Het verkeer kan omrijden via de Nachtegalendreef, Heidelaan en/of Grensstraat.
        Artikel 4: Fietsers en voetgangers kunnen steeds door via de Sperwerlaan met de fiets aan de hand. Oranje bebording zal dit aangeven. Hiervoor wordt ook een corridor voorzien met sergeanten en dagslapers. Hiervoor wordt steenslag voorzien, bij drassig weer worden rubberen matten voorzien.

        Artikel 5: Buurtbewoners zijn geïnformeerd via een infomoment op 5 september 2024 en briefwisseling van de aannemer. De aannemer houdt buurtbewoners op de hoogte via digitale kanalen. De gemeente communiceert via de website, Hoplr en Facebook. Ook gemeente Nijlen zal op de hoogte worden gebracht van de volgende fase.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 7: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanning Neteland

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Verharden openbaar domein - Pallieterdreef 37 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan betrokkene toelating te verlenen om het openbaar domein, met name het deel tussen de oprit (aangeduid op bijgevoegd plan) en de straatgoot ter hoogte van perceel Pallieterdreef 37, te verharden op voorwaarde dat aan volgende voorwaarden voldaan wordt:
        • waterdoorlatend materiaal gebruiken zijnde: waterdoorlatende betonstraatstenen, betonstraatstenen met perforaties of afstandshouders, niet cement-gebonden siergrind zoals bijvoorbeeld dolomiet of grasdals;
        • fundering dient waterdoorlatend te zijn;
        • opbreekbaar materiaal gebruiken;
        • materiaal mag enkel op een niet bestendige wijze met elkaar verbonden worden;
        • verharding mag de goede afwatering van de openbare weg niet in het gedrang brengen;
        • verharding kan ten allen tijde om redenen van openbaar nut worden opgebroken, zonder dat de eigenaar, verhuurder, pachter, erfpachter, opstalhouder, vruchtgebruiker of gebruiker van het onroerend goed waar de verharding toegang verleent, zich hiertegen kan verzetten;
        • kosten van aanleg en onderhoud alsook het onderhoud zelf vallen volledig ten laste van de aanvrager;
        • het verharde gedeelte blijft openbaar domein en de wegcode blijft van toepassing.
        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Betrokkene

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - vorderingsstaat 14 (01/07/24 - 31/07/24) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 14 (01/07/24 - 31/07/24) van BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” voor een bedrag van € 0,00, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 1.074.044,79 excl. btw of € 1.138.487,49 incl. 6% btw.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/SA/0800/02 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

      • Bouwen Kindercampus Bouwel - Berdenweg 5 - vorderingsstaat 15 (01/08/24 - 31/08/24) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 15 (01/08/24 - 31/08/24) van BOUWBEDRIJF VANDERSMISSEN NV, Terbermenweg 64 te 3540 Herk-De-Stad voor de opdracht “Bijzonder bestek BS Klim-op Bouwel” voor een bedrag van € 101.296,14 excl. btw of € 107.373,91 incl. 6% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 1.171.109,72 excl. btw of € 1.245.861,40 incl. 6% btw.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2210007/SA/0800/02 (actie/raming AC000222/MJP000350).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Cuypers en Q architecten

        Aannemer Vandersmissen

        Engenius bv - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

    • Team Vrije tijd

      • Aanvraag financiële ondersteuning voor jarigen vereniging "die van '49" - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan vereniging "die van '49" de goedkeuring te geven voor het ontvangen van een financiële ondersteuning van 60 euro voor de viering van de 75-jarigen.

        Artikel 2: Aan vereniging "die van '49" de opdracht te geven om een factuur van de Gouden Lepel binnen te brengen op eigen naam samen met een ondertekende onkostennota.

        Artikel 3: Aan vereniging "die van '49" de opdracht te geven om bij alle communicatie "met ondersteuning van gemeente Grobbendonk" te vermelden. 

      • Vergunnen evenement: Heksentocht - 1 november 2024 tot 3 november 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Heksentocht dat aanvangt 1 november 2024 16.00 uur en eindigt op 3 november 2024 03.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 1 november 2024 tot 3 november 2024 tot maximum 01.00 uur tot een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A). 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging geldt enkel voor evenementen die buiten plaatsvinden)

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: Van zaterdag 2 november 2024 - 15.00 uur tot zondag 3 november 2024 - 08.00 uur zal een parkeerverbod ingericht worden in de Koolaardestraat aan de rechterzijde van de straat, kant van de even huisnummers.

        Artikel 6: Op vrijdag 1 november 2024 van 15.00 uur tot 23.00 uur zal een parkeerverbod ingericht worden in gans de Schransstraat en Hofeinde.

        Artikel 7: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven. 

        • De organisator houdt zich steeds aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • Er zijn bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement: De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
        • De organisator ziet erop toe dat de deelnemers altijd de wegcode volgen. 
        • De organisator voorziet veiligheidsmaatregelen zoals signalisatie, begeleiders of waarschuwingsborden bij gevaarlijke (kruis-)punten. Begeleiders mogen het verkeer niet stilleggen, enkel deelnemers wijzen op de gevaarlijke situatie.
        • Het gebruik van fluovesten bij het wandelen over de openbare weg wordt geadviseerd.
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
        • De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
        • De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
        • De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten. 

        Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Wijkpost politie

        Brandweer

        Noodplanningsambtenaar

      • Vergunnen evenement: 11 november viering - 11 november - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van 11 november viering dat aanvangt 11 november 2024 - 9.15 uur en eindigt op 11 november - 18.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        • De organisator houdt zich steeds aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
        • Er zijn bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement:
          De organisator moet politiebegeleiding rechtstreeks bij de politie aanvragen via pz.neteland.evenementen@police.belgium.eu

        Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Wijkpost politie

        Noodplanningsambtenaar

      • Vergunnen Teerfeest KF St Donatus Bouwel - 16 november 2024 en 17 november 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Teerfeest KF St Donatus Bouwel dat aanvangt 16 november 2024 09.00 uur en eindigt op 17 november 2024 03.00 uur te Spinhoeve Bouwel.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 16 november 2024 van 9.00 uur tot 17 november 2024 03.00 uur. tot maximaal 95 dB(A)L. 

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

        Artikel 5: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Betrokkene

      • Vergunnen Dag van de Jeugdbeweging - 18 oktober 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Dag van de Jeugdbeweging dat aanvangt 18 oktober 2024 06.30 uur en eindigt om 10.00 uur te Astridplein Grobbendonk.

        Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:

        Politiezone Neteland

        De politie legt in haar advies inzake "Dag van de Jeugdbeweging" dd. 18 oktober 2024 volgende voorwaarden op:

        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
        • De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
        • De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
        • De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.

        Noodplanning

        • De organisator houdt zich aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

      • Vergunnen Sint-Hubertusfeesten - 3 november 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Sint-Hubertusfeesten dat aanvangt 3 november 2024 10.00 uur en eindigt om 19.00 uur te Kasteelplein - Den Herberg.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen namelijk:
        • De organisator ziet erop toe dat deelnemers en bezoekers reglementair parkeren. De toegangswegen voor de hulpdiensten moeten op elk moment bereikbaar blijven.
        • De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.
        Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van de politie strikt te volgen namelijk:
        • De organisator houdt zich aan de richtlijnen in de politiecodex.
        • De organisator neemt acties om op elk moment overlast te vermijden.
        • De organisator schikt zich naar alle wettelijke vereisten.
        • De organisator onderhoudt gerichte communicatielijnen met de politie en verleent medewerking bij eventuele incidenten.
        Artikel 5: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Noodplanningsambtenaar 

        Betrokkene

      • Vergunnen Vooruit mosselfeest - 24 november 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Vooruit mosselfeest dat aanvangt 24 november 2024 8.30 uur en eindigt om 23.00 uur te Parochiezaal Grobbendonk.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

        Artikel 4: De organisator toestemming te geven tot het organiseren van een occasionele tombola of kansspel.  

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene

      • Nieuwjaarkezoete - Grobbendonk-Bouwel - 31 december 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven om in samenwerking met Kempens Karakter het project 'Nieuwjaarke zoete' te organiseren.
        Artikel 2: Toestemming te geven om de bedeling te laten uitvoeren door de medewerkers bibliotheek in Grobbendonk en de zaalwachter in Bouwel.
        Artikel 3: Team Financieel Management de opdracht te geven om 150,00 euro cash te voorzien in de vorm van 0.50 cent om uit te delen aan de nieuwjaarszangertjes.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Financieel Management£
        Team Informatie & Communicatie
        Team HRM & Secretariaat

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Lierse steenweg 37 A103, 2288 Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Netestraat 27, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Team Financieel Management

      • Schade Leopoldstraat 45b - gezamenlijke kosten dak - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een bedrag van 3.032,66 euro op basis van de werkelijk gedane kosten terug te betalen aan betrokkene te 2280 Grobbendonk voor de gezamenlijke kosten voor het plaatsen van een opkant plat dak voor gescheiden waterafvoer en het afbreken en storten van 1 schouw.

        Artikel 2: De kosten ten laste te nemen van MJP000352 na kredietverschuiving van MJP002114.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

      • Afwezigheid financieel directeur - aanduiding vervanger - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de financieel directeur van:

        - 28 oktober 2024 tot en met 31 oktober 2024;

        - 12 november 2024 tot en met 13 november 2024;

        - 23 december 2024 tot en met 24 december 2024.

        Artikel 2: De beslissing van het college van burgemeester en schepenen, dd. 4 maart 2024, houdende vervanging van de financieel directeur, dient te worden aangepast als volgt:

        - 28 oktober 2024 tot en met 31 oktober 2024: de heer Peter Crauwels, boekhouder, i.p.v. Bert Vangeel, beleidsdeskundige financiën.

        Artikel 3: Aanstelling van de vervanger van de financieel directeur voor de periode van:

        - 12 november 2024 tot en met 13 november 2024;

        - 23 december 2024 tot en met 24 december 2024;

        de heer Stefan Van Genechten, boekhouder.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        De 2 boekhouders van team Financieel Management

      • Kredietverschuivingen - augustus 2024 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de kredietverschuivingen van augustus 2024 van de gemeente.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        De leden van het managementteam

      • Bestellijsten van 14 oktober 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 14 oktober 2024.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 14 oktober 2024.

      • Kosten van 4 oktober 2024 tot en met 10 oktober 2024 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 4 oktober 2024 tot en met 10 oktober 2024.

      • Opbrengsten van 2024009361 tot en met 2024009676 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024009361 tot en met 2024009676.