Mon 11/04/2022 - 17:00 Vlierenberg
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:
Artikel 1: Er wordt kennisgenomen van en vervolgens ingestemd met:
- de beheersovereenkomst en het financieringsplan (algemeen luik en luik VVSG) via de toetredingsakte van OFP PROLOCUS
- het kaderreglement en het bijzonder pensioenreglement
Er wordt kennisgenomen van de verklaring inzake beleggingsbeginselen (SIP) (algemeen luik en luik VVSG) en de statuten.
Artikel 2: Het OCMW zal met ingang van 1 januari 2022 toetreden tot OFP PROLOCUS (afzonderlijk vermogen VVSG), en zal hiertoe onverwijld een verzoek tot aanvaarding als lid van de Algemene Vergadering richten tot OFP PROLOCUS.
Artikel 3: Het OCMW stemt in met het feit dat de door het financieringsplan verschuldigde bijdragen en de kosten voor het functioneren van de OFP PROLOCUS zullen worden geïnd door de RSZ in naam en voor rekening van de OFP PROLOCUS.
Artikel 4: De pensioentoezegging bedraagt 3,5% van het pensioengevend loon voor de niet VIA-diensten.
Artikel 5: Het OCMW vormt samen met de gemeente Grobbendonk en in de toekomst de welzijnsvereniging De Wijngaard een zogenaamde MIPS-groep. Tevens zullen de gemeente en het OCMW van Herenthout én Vorselaar deel uitmaken van de MIPS-groep.
Artikel 6: De heer/mevrouw ... wordt afgevaardigd als vertegenwoordiger in de algemene vergadering van OFP PROLOCUS tot het einde van de legislatuur.
De heer/mevrouw ....wordt aangeduid als vervanger van voorgaande indien zij niet aanwezig kan zijn tot het einde van de legislatuur.
Artikel 7: De voorzitter van de raad en de algemeen directeur worden gemachtigd om de noodzakelijke vervolgstappen te nemen voor de uitvoering van voormelde beslissingen.
Artikel 8: OFP PROLOCUS wordt gevraagd om het aanvullend pensioen maximaal duurzaam te beleggen.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:
Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN
Het huidige reglement aangaande de klusjesdienst, zoals goedgekeurd door de raad voor maatschappelijk welzijn op 17 november 2020, wordt opgeheven vanaf 1 mei 2022.
Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP HET REGLEMENT WORDT TOEGEPAST
Met ingang van 1 mei 2022 geldt een tarief voor werken uitgevoerd door de klusjesdienst.
Voorwaarden om van de klusjesdienst gebruik te kunnen maken:
De rechthebbende:
Werken die niet door de klusjesdienst worden uitgevoerd:
Het team Uitvoering & Onderhoud van het OCMW Grobbendonk beoordeelt of een werk in aanmerking komt voor de klusjesdienst. Bij twijfel komt team Uitvoering & Onderhoud hiervoor eerst langs bij de rechthebbende op de klusjesdienst.
Planning:
Het werk wordt uitgevoerd volgens de beschikbaarheid en de planning van het team Uitvoering & Onderhoud met een maximum van een halve dag per week per gebruiker. De gebruiker wordt telefonisch op de hoogte gesteld van de afspraak.
Artikel 3: DEFINITIES
Niet van toepassing.
Artikel 4: DE VERGOEDING IS VERSCHULDIGD DOOR
De persoon die de aanvraag voor het gebruik van de klusjesdienst doet.
Artikel 5: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
Personen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds | € 7,50/uur, geldend vanaf een kwartier |
Personen die geen recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds | € 15,00/uur, geldend vanaf een kwartier |
Brandstof voor machines | 1,50 euro per uur, geldend vanaf een kwartier |
Vervoer van tuinafval naar recyclagepark | Kosten betaald in het recyclagepark + uurtarief voor de duur van het vervoer |
Vervoer van gras na maaien naar recyclagepark | 5,00 euro |
Enkel als er geen andere ecologische oplossing is, zoals verhakselen, worden de kosten van het recyclagepark aangerekend.
Artikel 6: WIJZE VAN INNING
De vergoeding is betaalbaar na toezending van de factuur.
Artikel 7: BEKENDMAKING
Dit reglement wordt bekendgemaakt op de website van het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Zorg & Gezondheid
Team Uitvoering & Onderhoud
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:
Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP HET REGLEMENT WORDT TOEGEPAST
Met ingang van 1 mei 2022 geldt een tarief voor het huren van de rolstoelfiets.
Procedure
Artikel 2: DEFINITIES
Huurder: de persoon op wie zijn naam de verhuur is geregistreerd en die een proefrit met de rolstoelfiets heeft gedaan.
Artikel 3: DE VERGOEDING IS VERSCHULDIGD DOOR
De persoon die het document "verhuurreglement rolstoelfiets" ondertekent.
Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
Halve dag (maximum 4 uren) | € 5,00 |
Hele dag (maximum 24 uren) | € 10,00 |
Weekend (van vrijdagavond tot maandagmorgen, af te spreken met dienst ergo of dienst animatie) | € 20,00 |
Indien de rolstoelfiets laattijdig wordt teruggebracht |
€ 5,00 vermeerderd met € 15,00 per begonnen dag |
Artikel 5: VRIJSTELLINGEN
Huurders die de rolstoelfiets huren om met een bewoner van WZC De Wijngaard of WZC Waterrijk te fietsen, dienen geen huur te betalen.
Artikel 6: WIJZE VAN INNING
De vergoeding is betaalbaar na toezending van de factuur.
Artikel 7: BEKENDMAKING
Dit reglement wordt bekendgemaakt op de website van het lokaal bestuur Grobbendonk.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Zorg & Gezondheid
De raad voor maatschappelijk welzijn aansluitend op de gemeenteraad bijeen te roepen op 19 april 2022 met volgende punten op de agenda:
Artikel 1: De notulen van het vast bureau van 28 maart 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de buitengewone algemene vergadering van 17 december 2021 van IOK.
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen maakt volgend dossier over aan de gouverneur:
Artikel 1: Kennisname van het arbeidsongeval van betrokkene, haar overkomen op 24 februari 2022.
Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende persoon:
Artikel 2: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen:
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Zorg & Gezondheid
Teamleider Vrije tijd
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021002691 tot en met 2021002703 (2021) en van 2022000603 tot en met 2022000640 (2022).
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 11 april 2022.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 11 april 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 25 maart 2022 tot en met 7 april 2022.