Terug
Gepubliceerd op 21/05/2025

Besluitenlijst  Vast bureau

ma 12/05/2025 - 17:00 Collegezaal
  • A-punt

    • Team Secretariaat

      • GID PBW - aanstellingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn als volgt:

        Artikel 1: De raad voor maatschappelijk welzijn duidt XXX aan als afgevaardigde in het beheerscomité van GID PBW tot het einde van de legislatuur.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Alle vertegenwoordigers

        GID PBW

      • EthiasCo - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van EthiasCo van 12 juni 2025.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze de algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        EthiasCo

        Alle vertegenwoordigers

    • Team Welzijn

      • Oproep Lokaal Activeringspact - Eindrapportering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Wordt verwezen naar de Raad voor Maatschappelijk Welzijn met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de inhoudelijke en financiële rapportering betreffende het Lokaal Activeringspact.

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda raad voor maatschappelijk welzijn

        Goedgekeurd

        De raad voor maatschappelijk welzijn aansluitend op de gemeenteraad bijeen te roepen op 22 mei 2025 met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Raad voor maatschappelijk welzijn 24 april 2025 - notulen - goedkeuring
        2. Team Secretariaat: IOK - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        3. Team Secretariaat: EthiasCo - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        4. Team Secretariaat: GID PBW - aanstellingen - goedkeuring
        5. Team Welzijn: Oproep Lokaal Activeringspact - eindrapportering - goedkeuring 
        6. Team Financieel Management: Reglement - dorpsrestaurant - wijziging - goedkeuring
        7. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

         

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • VB 5 mei 2025 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het vast bureau van 5 mei 2025 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Welzijn

      • Opzeg huurovereenkomst Beukenlaan 3 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de opzeg van de huurovereenkomst door betrokkene van zodra de erfpachtovername in orde is en de sociale woning aan haar wordt toegewezen.

        Artikel 2: Instemming met het vrijstellen van betaling van huur in de opzegperiode, gezien betrokkene op onze vraag geherhuisvest wordt.

    • Team Financieel Management

      • Reglement - dorpsrestaurant - wijziging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt door te verwijzen naar de raad voor maatschappelijk welzijn met volgend voorstel:

        Artikel 1: Artikel 4 van het reglement wordt aangepast als volgt:

        Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG en TARIEF

        Maaltijd, inclusief water € 8,50

        Artikel 2: BEKENDMAKING

        Dit reglement wordt bekendgemaakt op de website van het lokaal bestuur Grobbendonk.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Zorg & Gezondheid 

      • Toetreding raamcontract via stad Brugge - raamovereenkomst voor het leveren van ICT-werkplekapparatuur - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring toetreding tot raamcontract bij aankoopcentrale de stad Brugge. De gegunde firma hierbij is Dustin Belgium, Wingepark 5A te Rotselaar. 

        Artikel 2: Het OCMW doet een beroep op de aankoopcentrale van de stad Brugge voor de levering van werplekapparatuur en bijhorende dienstverlening.(Bestek: Facilitair Bedrijf & Stad Brugge - opdracht nr. 2024/HFB/MPMO/122524).

        Artikel 3: Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering. De uitvoering dient te gebeuren conform het bestek.

        Artikel 4: Goedkeuring om te starten vanaf datum goedkeuring. De overeenkomst heeft een looptijd van 3 jaar vanaf datum sluiting door Stad Brugge op 16/04/2025 en kan 3 maal stilzwijgend verlengd worden voor telkens 1 jaar met een maximum van totaal 6 jaren.

        Artikel 5: Uitvoering van het contract volgens de modaliteiten voorzien in het bestek.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Team Informatie & Communicatie
        Aankoopcentrale Stad Brugge
        Betrokken firma: Dustin Belgium

      • Opbrengsten van 2025000350 tot en met 2025000355 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2025000350 tot en met 2025000355.

      • Kosten van 1 mei 2025 tot en met 8 mei 2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 1 mei 2025 tot en met 8 mei 2025.