Terug
Gepubliceerd op 12/12/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 04/12/2023 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 27 november 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 27 november 2023 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 27 september 2023 van Fluvius OV.

      • Eedafleggingen

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023101722 - Zandstraat 17 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 30 november 2023 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

        Het college van burgemeester en schepenen levert aan de betrokkene de vergunning af voor het regulariseren van de woning en garage, met als adres Zandstraat 17, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 471B2.

        Deze aanvraag stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        - De overloop van de regenwaterput dient aangesloten te worden op een infiltratievoorziening met een volume van 3000l.

        - De regularisatie van de klinkerverharding van 30m² vooraan op het perceel worden uitgesloten uit de vergunning en zal in het rood geschrapt worden op het inplantingsplan.

        - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        - De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45 – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022153571 - Priester Daensstraat zn - beslissing beroep - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de deputatie van de provincie Antwerpen.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022137548 - Bosduifstraat 5 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning geweigerd op 16 november 2023 door deputatie aan betrokkenen met als adres Bosduifstraat 5.

        Artikel 2: Tegen de beslissing met betrekking tot de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

      • Verdeling 202314 - Tulpstraat 10, Tulpstraat 12, Tulpstraat 14 en Tulpstraat 16 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van notaris Mayke Op De Beeck. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. Het college van burgemeester en schepenen merkt wel op dat de voorwaarden opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_ 2020156499 van 8 februari 2021 ten strengste moeten nageleefd worden.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notaris Mayke Op De Beeck, Markt 2 te 2290 Vorselaar

      • Kapvergunning - 202358 - Bergen 5A - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 esdoorn en 1 fijnspar op het perceel Bergen 5A, kadastraal gekend als 2/A/79M. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 hoogstammige inheemse loofboom op het perceel 2/A/79M, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Machtiging ambulante handel - Accratio BV - huur frietkraam ter gelegenheid van hun teambuilding - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Machtiging verlenen aan Accratio BV met ondernemingsnummer 0821.971.367 om een frietkraam te plaatsen Dorp, 3 parkeerplaatsen naast gebouw ING, ter gelegenheid van hun teambuilding op vrijdag 15 december 2023. Het frietkraam zou er staan tussen 17.00 uur en 19.00 uur.

        Artikel 2: De standhouder moet voldoen aan de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:

        - De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;

        - Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

        - De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

        - Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;

        - De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Accratio BV

      • Fluvius - Kerkepad - uitbreiden laagspanningsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Fluvius - Lierse steenweg 141 en 141A - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Telenet 
        Fluvius
        Proximus
        Pidpa

      • Fluvius - Nijlse baan - uitbreiden laagspanningsnet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.h.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa.

        Artikel 3: Bij de uitvoering van de werken mag niet geraakt worden aan het vernieuwde asfaltwegdek.

        Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Proximus - aanvraag permanente vergunning voor 2024 voor het uitvoeren van kleine dringende werken op de openbare weg (cfr Code voor infrastructuur- en nutswerken VVSG) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voor het jaar 2024 aan Proximus N.V. een permanente vergunning te verlenen voor het uitvoeren en signaleren van kleine, dringende werken op de openbare weg - (3e categorie code VVSG) op voorwaarde dat Proximus N.V. het lokaal bestuur minimum 5 werkdagen voorafgaand aan de werken op de hoogte brengt. Dit dient te gebeuren via mail aan:
        - ruimte.vergunningen@grobbendonk.be én
        - communicatie@grobbendonk.be

        Artikel 2: De opdracht te geven aan Proximus N.V. om bij calamiteiten zo snel mogelijk team Ruimte & Vergunningen op de hoogte te brengen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Informatie & Communicatie
        Proximus N.V.: jaarvergunningen@proximus.com

      • Aquafin - permanente vergunning 2024 voor het uitvoeren van korte dringende interventies op de openbare weg (cfr Code voor infrastructuur- en nutswerken VVSG) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Voor het jaar 2024 aan Aquafin een permanente vergunning te verlenen voor het uitvoeren en signaleren van korte, dringende interventies op de openbare weg - (3e categorie code VVSG), op voorwaarde dat Aquafin het lokaal bestuur minimum 5 werkdagen voorafgaand op de hoogte brengt van de uit te voeren werken. Dit dient te gebeuren via mail aan:
        - ruimte.vergunningen@grobbendonk.be én
        - communicatie@grobbendonk.be

        Artikel 2: De opdracht te geven aan Aquafin om bij calamiteiten zo snel mogelijk het lokaal bestuur, team Ruimte & Vergunningen, op de hoogte te brengen.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Informatie & Communicatie
        Aquafin

      • Inname openbaar domein - Rode Haagjes - plaatsen container - restauratiewerken kerk - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein van 28 november 2023 tot en met 31 maart 2024 voor het plaatsen van een container ter hoogte van Rode Haagjes vlak naast het pad naar het kerkhof.

        Artikel 2: De werking van de knipperlichten moet dagelijks gecontroleerd worden.

        Artikel 3: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 4: Voor de inname van het openbaar domein zal per uitzondering een vrijstelling verleend worden.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Inname openbaar domein - scouts Bosvogels - plaatsen reclameborden kerstboomverbranding - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de plaatsing van houten reclamepanelen via een sjorconstructie op volgende locaties:

        1) Aan de brug van Grobbendonk richting Bouwel, aan de rechterkant van de weg, ter hoogte van de inrit voor het militair domein.
        2) Aan de watermolen richting Vorselaar, rechts van de weg, iets voorbij de inrit naar de watermolen.

        Artikel 2: De borden mogen geplaatst worden vanaf 15 december 2023 en dienen uiterlijk op 8 januari 2024 verwijderd te worden.

        Artikel 3: De borden mogen geen hinder vormen noch voor voetgangers noch voor fietsers.

        Artikel 4: Als de reclamepanelen een gevaar veroorzaken dienen ze bij het eerste verzoek van de politie of van een gemachtigde ambtenaar verwijderd te worden. Als op dat verzoek niet ingegaan wordt, kan ambtshalve worden overgegaan tot de verwijdering ervan, op kosten en risico van de betrokkene.

        Artikel 5: Het openbaar domein dient na afloop in oorspronkelijke staat hersteld te worden.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Informatie & Communicatie
        Betrokkene

      • Tijdelijk verkeersreglement - E313 - op- en afrittencomplex Herentals West - afsluiten oprit Antwerpen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 11 tot en met 22 december 2023 telkens tussen 21.00u en 6.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het op- en afrittencomplex Herentals West - E313, zijnde: 
        - de oprit richting Antwerpen zal afgesloten worden
        - het verkeer wordt omgeleid via oprit Herentals-Industrie.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P23-05824-01 index A, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

    • Team Vrije tijd

      • Vergunnen sanitaire stopplaats 1000km voor Kom op tegen Kanker - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de sanitaire stopplaats voor de 1000 km voor Kom op tegen Kanker dat aanvangt 9 mei 2024 07.00 uur en eindigt op 9 mei 2024 21.00 uur.

        Artikel 2: Toestemming te geven om een parkeerverbod te installeren op de kiezelstrook achteraan het gemeentehuis voor het plaatsen van mobiele toiletten vanaf maandag 6 mei 2024 tot en met vrijdag 10 mei 2024. 

        Artikel 3: Toestemming te geven om een parkeerverbod te installeren voor de volledige parking achter het gemeentehuis van donderdag 9 mei 2024 om 6.00 uur tot donderdag 9 mei 2024 te 21.00 uur. 

        Artikel 4: Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Organisator

      • Vergunnen Kersthappening Mariaschool - 9 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kersthappening Mariaschool dat aanvangt 09 december 2023 14.00 uur en eindigt op 09 december 2023 23.00 uur in de Mariaschool.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

        Artikel 3: De organisator op te dragen het advies van noodplanning te volgen.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan

        Team Vrije tijd

        Organisator

        Noodplanning

      • Vergunnen Nieuwjaarsdrink 2024 - Après ski-thema - 5 januari 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan de betrokkene voor de organisatie van Nieuwjaarsdrink 2024 - Après ski-thema dat aanvangt op 5 januari 2024 van 16.00 uur tot 23.45 uur, te Nieuwendijk 81.
        Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
        Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.
        Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.
        Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.
        Artikel 6: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
        Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Vrije tijd
        Wijkpost politie
        Brandweer zone Kempen
        Noodplanningsambtenaar
        Kapitein brandweer
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat
        Betrokkene

      • Vergunnen Nieuwjaarsreceptie Lokaal bestuur Grobbendonk - 12 januari 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de Nieuwjaarsreceptie dat aanvangt 12 januari 2024 19.00 uur en eindigt op 13 januari 2024 02.00 uur in de Volle Vaart.

        Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

        Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 12 januari 2024 vanaf 19.00 uur tot 13 januari 02.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.

        Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard

        Artikel 5: De organisator op te dragen het advies van noodplanning te volgen.

        Artikel 6: Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan

        P-Team

        Team Financieel Management

        Noodplanning

      • Vergunnen Kienavond LRV Grobbendonk - 17 februari 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kienavond LRV Grobbendonk dat aanvangt 17 februari 2024 18.00 uur en eindigt op 18 februari 2024 01.00 uur in de Volle Vaart.

        Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het organiseren van een occasionele kienavond.

        Artikel 3: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

        Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan:

        Organisator

        Noodplanning

      • Poëzieavond op 1 februari 2024 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om op 1 februari 2024 om 19u30 een poëzieavond te organiseren in de bibliotheek van Grobbendonk aan de hand van de methodiek Samenlezen.

      • Evolutie van samenwerking 3A naar 3B voor Bibliotheek Neteland - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college engageert zich om de samenwerking Bibliotheek Neteland maximaal te integreren in het (volgende) meerjarenplan.

        Artikel 2: Het college gaat akkoord dat Bibliotheek Neteland evolueert naar een samenwerking 3b.

        Artikel 3: Het college gaat akkoord om in 2024, 2025 en 2026 wekelijks transport tussen de vijf bibliotheken van Neteland te organiseren met de liftbus van Grobbendonk, bestuurd door een wijkwerker.

    • Team Welzijn

      • Aanvraag adressenlijst in het kader van bevraging noden buitenschoolse opvang en activiteiten - focusgroep ouders (BOA-decreet) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een adressenlijst van ouders met kinderen tussen 0 en 12 jaar te verstrekken aan team Welzijn.

        Artikel 2: Deze adressenlijst mag enkel gebruikt worden voor het opgegeven doel. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Mens & Welzijn

        Team Vrije Tijd

    • Team HRM

      • Eedafleggingen

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

    • Team Financieel Management

      • Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's - externe ondersteuning deskundige patrimonium - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-BV-2023-200 en de raming voor de opdracht “Externe ondersteuning deskundige patrimonium”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 137.312,00 excl. btw of € 166.147,52 incl. 21% btw.

        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 17 januari 2024 om 10.00 uur.

        Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2024 en 2025, op budgetcode 6140000/IO/0119/00 (actie/raming AC000069/MJP001031).

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

      • Toetreding groepsaankoop IOK verzekeringsportefeuille - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan de deelname groepsaankoop IOK voor de vernieuwing van de verzekeringsportefeuille.

        Artikel 2: Instappen voor alle percelen vanaf 1 januari 2026.

        Artikel 3: Een studie - en onderhandelingsmandaat bezorgen aan het verzekeringskantoor Van Dessel, Misstraat 112 b te 2590 Berlaar.

      • Bezwaar belasting op tweede verblijven 2023 - P.G. - afwijzing

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene tegen de belasting op tweede verblijven met kohierartikel 713100004840 van 17 november 2023 is ontvankelijk verklaard, maar ongegrond. Artikel 4 van het reglement stelt: "De belasting wordt vastgesteld op 750,00 euro per tweede verblijf. De belasting is ondeelbaar en voor het ganse aanslagjaar verschuldigd door de eigenaar op 1 januari van het aanslagjaar. Zijn belastingplicht geldt ongeacht het feit of hij al dan niet is ingeschreven in de bevolkingsregisters van de gemeente." De belasting blijft dus verschuldigd.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20, binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Team Ruimte & Vergunningen

        Bezwaarindiener

      • Bestellijsten van 4 december 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 4 december 2023.

      • Opbrengsten van 2023015133 tot en met 2023015715 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023015133 tot en met 2023015715.

      • Kosten van 24 november 2023 tot en met 30 november 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 24 november 2023 tot en met 30 november 2023.

    • Onderwijs

      • Lijst vervangingen en afwezigheden - kennisname en bekrachtiging

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.