Terug
Gepubliceerd op 20/04/2022

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 11/04/2022 - 13:30

Tijdelijk verkeersreglement - Boudewijnstraat 18 - verlagen boordstenen - goedkeuring

Aanwezig: Marianne Verhaert, burgemeester
Eric Van Meensel, Johan Verhaegen, Brent Wouters, Greet Van de Peer, Martine Taelman, schepenen
Philippe Broechoven, algemeen directeur waarnemend
Verontschuldigd: Daan Ceulemans, algemeen directeur

HET COLLEGE

MOTIVERING

Relevante voorgeschiedenis, feiten en context

Het lokaal bestuur Grobbendonk, team Uitvoering & Onderhoud zal op 18 en 19 april 2022 de boordstenen verlagen ter hoogte van Boudewijnstraat 18. Om deze werken veilig uit te voeren dient beurtelings verkeer ingericht te worden. Tevens is het aangewezen de snelheid te verlagen tot 30km/u.

Juridisch kader

Algemeen reglement en de wetten op de politie van het wegverkeer.
Wet van 12 december 2006 – wet tot wijziging van de nieuwe gemeentewet, waardoor het college bevoegd is voor de tijdelijke verkeersreglementen.

Gemeentelijk aanvullend verkeersreglement, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 16 februari 1999 en goedgekeurd door de staatssecretaris voor veiligheid bij ministerieel besluit van 27 april 1999 en haar latere goedgekeurde aanvullingen.

Ministerieel besluit van 9 april 2021, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeersborden worden bepaald.

Provinciale omzendbrief van 8 september 1970 aangaande tijdelijke verkeersverordeningen waarbij de voertuigen van de hulpdiensten, zoals zieken-, brandweer- en politievoertuigen, alsmede de voertuigen van dringend opgeroepen geneesheren steeds doorgang dienen te hebben bij een verkeersverbod voor alle voertuigen in straten of gedeelten van straten.

BESLUIT

Artikel 1: Op 18 en 19 april 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Boudewijnstraat, zijnde: 
- ter hoogte van huisnummer 18 zal beurtelings verkeer ingericht worden
- bijkomend zal de snelheid beperkt worden tot 30km/u.

Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door team Ruimte & Vergunningen.

Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur.

Artikel 4: De werken dienen uitgevoerd te worden buiten de spituren, na 9.00u en voor 15.00u.

Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

Team Ruimte & Vergunningen

Team Uitvoering & Onderhoud

Wijkpost politie

Brandweer zone Kempen

Kapitein brandweer

Team Informatie & Communicatie

Team Secretariaat