Tue 29/04/2025 - 17:30 Bureau burgemeester
Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid dienen de maatregelen goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen in zitting van 3 maart 2025 al in te gaan op woensdag 30 april 2025 vanaf 12.00 uur.
De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 3 maart 2025 houdende toelating voor de organisatie van Bouwel kermis van 3 tot en met 5 mei 2025 wordt herroepen en aangepast als volgt:
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bouwel Kermis dat aanvangt 3 mei 2025 14.00 uur en eindigt op 5 mei 2025 23.45 te Dorp (Pleintje).
Artikel 2 : De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
Artikel 3: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be.
De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.
Artikel 4: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 5: Van woensdag 30 april 2025 - 12.00 uur tot en met maandag 5 mei 2025 - 23.45 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp en Kasteeldreef, zijnde:
Artikel 6: Er zal een parkeerverbod ingericht worden aan beide zijden van de straat in Dorp tussen de Kasteeldreef en huisnummer 79 van woensdag 30 april - 08.00 uur tot en met dinsdag 6 mei 2025 - 01.00 uur met E3-borden en onderborden type GXa en GXb.
Artikel 7: Het verkeer wordt omgeleid via de Kasteeldreef, Berkendreef, Nieuwbaan, Kennedylaan en Ter Duinen. Hiervoor worden de nodige F41-omleidingspijlen gezet.
Gebruikte verkeersborden:
- C3: verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder
- B19: gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen
- B21: voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen
- E3: parkeerverbod
- GXa en GXb: begin en einde van de reglementering
Artikel 8: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 11: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 5 mei 2025.
Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Noodplanningsambtenaar
Team Informatie & Communicatie