Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 28/03/2022 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 10 maart 2022 door deputatie van de provincie Antwerpen aan Acero Construct bv met als adres Bannerlaan 44, 44A.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

  • Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 10 maart 2022 door de deputatie van de provincie Antwerpen aan Eurodal Productions nv met als adres Industrieweg 14-16.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Alfonsine Franck voor het wijzigen van de dakconstructie en het vormen van een wachtgevel bij een vrijstaande woning, met als adres Schoolstraat 1, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 247H8.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het wijzigen van de dakconstructie en het vormen van een wachtgevel bij een vrijstaande woning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten.Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
  • Artikel 1: Gunstig advies te geven voor de omgevingsaanvraag met dossiernummer OMV_2022001670, ingediend door Joris Janssens namens Van Looy - Janssens LV betreffende een verandering door uitbreiding van de grondwaterwinning horende bij een rundveebedrijf gelegen Klein Blokt zn.  Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nrs. 245C, 246M en 249B.

    Artikel 2: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Chris Bergs voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Putrand 30, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 156B. met inrichtingsnummer 20220313-0032.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling voor de renovatie van een zwembad met een max. totaal debiet van 2123 m³ gedurende een periode van max. 40 dagen - klasse 3 (Nieuw)

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
    • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Christiaan Van Cammeren namens MUO architecten BVBA voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van een kelder, met als adres Wielewaalstraat 2, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 49V7 met inrichtingsnummer 20220321-0005.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    het plaatsen van een tijdelijke bronbemaling tbv de graafwerken voor de kelder - 10000 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
    • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de verrekening 1 van V&V Infra BV voor een bedrag van 29.982,87 euro excl. btw en 36.279,87 euro incl. btw.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Infrabo
    V&V Infra NV

  • Artikel 1: Goedkeuring om opdracht te geven aan notarisvennootschap Goossens, Verwerft & Scheurweghs om de aankoopakte op te maken volgens het bedrag voorzien in de erfpacht (774.138,00 euro) vermeerderd met een bedrag van 25.862 euro, zodat de totale koopsom 800.000,00 euro bedraagt. In de akte op te nemen dat Natuurpunt de aankoop doet voor het gedeelte Broekbossen, volgens het eerder afgesproken bedrag van 221.182 euro + meerkost van 12.931,00 euro. Voor deze aankoop kan Natuurpunt geen aanspraak maken op gemeentelijke subsidies.

    Artikel 2: De gemeente koopt het kasteel met tuin aan voor 565.887,00 euro en Natuurpunt de Broekbossen voor 234.113,00 euro. Op basis van de totaal berekende aankoopprijs van 800.000,00 euro werd de laatste erfpachtvergoeding betaald voor de maand november 2021. Van de aankoopprijs door de gemeente van 565.777,00 euro mag de instappremie van 50.000,00 euro afgetrokken worden en de reeds betaalde erfpachtvergoedingen van december 2021 (2.696,06 euro) tot en met april 2022 (2.848,03 x 4= 11.392,12 euro). Het te betalen bedrag voor de aankoop bedraagt voor de gemeente 501.688,82 euro.

    Artikel 3: Opdracht te geven om authentieke aankoopakte te agenderen op het college van 11 april 2022 met doorverwijzing naar de gemeenteraad van 19 april 2022.

    Artikel 4: Indienen van de nodige stukken voor het opnemen van de verwervingssubsidie bij het Vlaamse Gewest.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Vrije tijd

    Natuurpunt

  • Artikel 1: Goedkeuring voor de aanleg van beweegtuin De Molen.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije tijd

    Team Uitvoering & Onderhoud 

  • Artikel 1: Machtiging verlenen aan het Ijssloeberke BV tot de verkoop van ijs met de ijskar, 5 dagen per week, telkens met een dag tussen, enkel in het weekend zijn het 2 dagen na elkaar en dit van mei tot eind september. 

    Artikel 2: De aanvrager dient de voorwaarden uit de Politiecodex en de Vlarem - geluidsnorm te respecteren:

    - Het is verboden op de openbare weg, al dan niet op een voertuig, geluid te verwekken met het doel de aandacht te trekken op de verkoop van een product, het verlenen van een dienst of het voeren van reclame of propaganda, tenzij met naleving van volgende voorwaarden:

    • de uitzendingen mogen niet rustverstorend zijn.
    • tijdens de uitzending mag men niet parkeren noch het verkeer hinderen van voertuigen, fietsers of voetgangers.
    • geen uitzendingen geven in een straal van 200 m van markten, braderijen, openbare plechtigheden, erediensten, openbare plaatsen waar reeds muziekuitzendingen zijn toegestaan, evenals van alle manifestaties met grote volkstoeloop, rustoorden, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, andere verpleeginstellingen en scholen tijdens de lesuren.

    - De Vlarem geluidsnorm: het geluidsniveau mag 85 dB(A) LAes 15 min niet overschrijden.

    - De handelaar moet de klanten duidelijk informeren over de COVID-19 maatregelen. De nodige hygiëne- en afstandsvoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.

    - Na bediening moet de ronde onmiddellijk verdergezet worden.

    - De persoon die de ijskar bemant, moet dit collegebesluit bij zich hebben en dit tonen op vraag van de bevoegde personen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Betrokkene of via Ijssloeberke@gmail.com

  • Artikel 1: Machtiging verlenen aan Joris ijs tot de verkoop van ijs met de ijskar 5 dagen per week, telkens met een dag tussen, enkel in het weekend zijn het 2 dagen na elkaar en dit van mei tot eind september. 

    Artikel 2: De aanvrager dient de voorwaarden uit de Politiecodex en de Vlarem - geluidsnorm te respecteren:

    - Het is verboden op de openbare weg, al dan niet op een voertuig, geluid te verwekken met het doel de aandacht te trekken op de verkoop van een product, het verlenen van een dienst of het voeren van reclame of propaganda, tenzij met naleving van volgende voorwaarden:

    • de uitzendingen mogen niet rustverstorend zijn;
    • tijdens de uitzending mag men niet parkeren noch het verkeer hinderen van voertuigen, fietsers of voetgangers;
    • geen uitzendingen geven in een straal van 200 m van markten, braderijen, openbare plechtigheden, erediensten, openbare plaatsen waar reeds muziekuitzendingen zijn toegestaan, evenals van alle manifestaties met grote volkstoeloop, rustoorden, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, andere verpleeginstellingen en scholen tijdens de lesuren.

    - De Vlarem geluidsnorm: het geluidsniveau mag 85 dB(A) LAes 15 min niet overschrijden.

    - De handelaar moet de klanten duidelijk informeren over de COVID-19-maatregelen. De nodige hygiëne- en afstandsvoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.

    - Na bediening moet de ronde onmiddellijk verdergezet worden.

    - De persoon die de ijskar bemant, moet dit collegebesluit bij zich hebben en dit tonen op vraag van de bevoegde personen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Betrokkene of via info@jorisijs.be

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één Amerikaanse eik op het perceel Herentalse steenweg 78, kadastraal gekend als 1/E/51Y. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met één hoogstammige inheemse loofboom op het perceel 1/E/51Y, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één den, één eik en vervanging van coniferenhaag op het perceel Bosschaert de Bouwellaan 1, kadastraal gekend als 2/B/3N5. 

    Artikel 2: Er wordt aangeraden om de haag te vervangen met een inheemse, gemengde soort. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: De technische bepalingen zoals toegevoegd als bijlage en de raming voor de opdracht “Ontwerpen en bouwen skatepark” worden principieel goedgekeurd. De raming bedraagt € 100.000,00 excl. btw of € 121.000,00 incl. 21% btw.

    Artikel 2: De opdracht "Ontwerpen en bouwen skatepark" zal door team Financieel Management ter goedkeuring voorgelegd worden aan het college van burgemeester en schepenen van 11 april 2022. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan:

    Team Vrije Tijd

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Aan Fluvius de toelating te verlenen tot het overwelven van de gracht voor het perceel gelegen Industrieweg 36A en 36B over een lengte van 2 x 14 meter onder de voorwaarden vermeld in het besluit van de gemeenteraad van 13 november 2007 houdende goedkeuring van de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten op het gemeentelijk openbaar domein.

    Artikel 2: De betrokkene op te leggen de door Fluvius uitgevoerde inbuizing aan de stroomop- en stroomafwaartse zijde af te werken met een kopmuur in baksteen metselwerk of beton volgens de technische bepalingen van de stedenbouwkundige verordening tot het overwelven van baangrachten.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Secretariaat
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Fluvius
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Bouwelse steenweg 26 van 1 tot en met 15 april 2022.

    Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 325,00 euro.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Van 4 tot en met 8 april 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Zavelstraat 8, zijnde:
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording
    - bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30/uur en een inhaalverbod ingevoerd worden. 

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 4 tot en met 8 april 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei ter hoogte van nummer 24, zijnde:
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording
    - bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30/uur en een inhaalverbod ingevoerd worden. 

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 4 tot en met 8 april 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kabienstraat ter hoogte van nummer 12, zijnde:
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording
    - bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30/uur en een inhaalverbod ingevoerd worden. 

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de stuurgroep betreffende het project Bike2School van 7 maart 2022.

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de Roefeldag te organiseren op 16 april 2022 van 9.30 uur tot 15 uur.

    Artikel 2: De nodige kosten te dragen voor de Roefeldag vanuit het gemeentebudget.

    Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 4: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 5: Toestemming te geven aan team FIM om de nodige verzekering af te sluiten.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanning

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan betrokkene om straatfeest Hooidonk te organiseren op 10 april 2022 van 14.00 uur tot 18.00 uur. 

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van 100,00 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten. 

    Artikel 5: Goedkeuring te geven voor het inrichten van een parkeerverbod van Hooidonk nr 10 tot Hooidonk nr 12. 

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management

    Noodplanning

    Organisator

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad van 19 april 2022.

    Artikel 1: Goedkeuring van de geactualiseerde basisovereenkomst (inclusief verwerkingsovereenkomst) tussen publiq vzw en de lokale kaartsysteembeheerders voor UiTPAS Kempen en de daarbij horende algemene voorwaarden.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Welzijn

    Team Informatie en Communicatie

    Coördinator Vrije tijd Neteland

Team HRM

  • Artikel 1: Goedkeuring van de organisatie en uitwerking van de personeelsdag van 10 juni 2022.

    Artikel 2: Om de continuïteit van de werking van het woonzorgcentrum te verzekeren, zullen zij een eigen personeelsmoment inrichten dit najaar. Ze sluiten net als de collega's van Kllim Op wel aan op de 'dinner& dance' die 's avonds plaatsvindt.

    Artikel 3: Publicatie hiervan in de Groboscoop, op de website en Grobbonet. De uitnodiging zal digitaal worden verstuurd via een Google formulier waarbij de leidinggevenden de collega's verwittigen die geen toegang hebben tot de computer.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Teamleider Informatie & Communicatie

    Teamleider HRM & Secretariaat

Team Informatie en Communicatie

  • Artikel 1: De aangepaste dienstverlening voor het team Mens & Welzijn goed te keuren.

    Artikel 2: De aangepaste dienstverlening voor het team Informatie & Communicatie goed te keuren.

    Artikel 3: Het team Informatie & Communicatie de opdracht te geven om de communicatie over de aangepaste dienstverlening op te starten.

    Artikel 4: Een afschrift van deze beslissing te bezorgen aan

    Team Informatie & Communicatie

    Team Mens & Welzijn

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 16 februari 2022 van kerkfabriek St. Lambertus.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Dit punt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan volgende aanpassing van het lopende subsidiereglement

    Artikel 5: Inwerkingtreding (en looptijd)

    Dit reglement is van toepassing tot 31 december 2025

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije Tijd

  • Artikel 1: Het dwangbevel voor de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2017 goed te keuren.

    Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vordering te innen.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021012418 tot en met 2021012422 (2021) en 2022001137 tot en met 2022001227 (2022).

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 28 maart 2022.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 28 maart 2022.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 18 maart 2022 tot en met 24 maart 2022.

  • Artikel 1: De inschrijver POPONCINI & LOOTENS, IR. ARCHITECTEN voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.

    Artikel 2: De offerte van POPONCINI & LOOTENS, IR. ARCHITECTEN wordt als volledig en regelmatig beschouwd.

    Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 28 maart 2022, opgesteld door team Financieel Management.

    Artikel 4: De opdracht “Opmaak ruimtelijke visie groene verbinding Astridplein - omgeving OC Volle Vaart (met focus op omgeving OC Volle Vaart).” wordt gegund aan POPONCINI & LOOTENS, IR. ARCHITECTEN, Tavernierkaai 2 bus 28 te 2000 Antwerpen voor een bedrag van 65.117,36 euro.

    Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM - BV - 2022 - 04.

    Artikel 6: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2200007/SA/0711 (actie/raming AC000227/MJP002101).

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen


Publicaties