Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 16/01/2023 - 13:30 Vlierenberg

A-punt

Team Secretariaat

  • Klachtenreglement - goedkeuring

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van het vernieuwde klachtenreglement in bijlage.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Managementteam

    Teamleiders

    Team Informatie & Communicatie

  • Toelichting gemeenteraad - kennisname

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de uitnodiging voor de volgende toelichting:

    • Dossier beheersplan 'De Kasteelhoeve' op de gemeenteraad van dinsdag 24 januari om 19u40 in de raadzaal te Grobbendonk

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de technische opmerkingen van de toezichthoudende overheid bij de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 2023.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 22 december 2022 aangaande de meerjarenplanwijziging.

    Artikel 2: De verhoging van de exploitatietoelage zal opgenomen worden in de jaarrekening 2022 van het lokaal bestuur en toegelicht worden bij de materiële verschillen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Kerkfabriek St. Lambertus

    Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

    Toezichthoudende overheid

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 22 december 2022 aangaande “Budgetwijziging 2022”.

    Artikel 2: De verhoging van de exploitatietoelage zal opgenomen worden in de jaarrekening 2022 van het lokaal bestuur en toegelicht worden bij de materiële verschillen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Kerkfabriek St. Lambertus

    Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

    Toezichthoudende overheid

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 24 januari 2023 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 20 december 2022 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Opvolgend gemeenteraadslid K.D.V. - aanstelling
    3. Team Secretariaat: Toelichting gemeenteraad - kennisname
    4. Team Secretariaat: Klachtenreglement - goedkeuring
    5. Team Informatie en Communicatie: Klachtenbehandeling - rapportering - kennisname
    6. Staf van de AD: Audit Vlaanderen - resultaten thema-audit interne monitoring met financiële impact - kennisname
    7. Team Financieel Management: Lokale Politie Neteland - gemeentelijke dotatie 2023 - vaststelling
    8. Team Financieel Management: Kerkfabriek St. Lambertus - meerjarenplanwijziging 2020-2025 (versie 2022) - goedkeuring
    9. Team Financieel Management: Kerkfabriek St. Lambertus - budgetwijziging 1 2022 - aktename
    10. Team Financieel Management: AMJP 2020-2025 2023 - technische opmerkingen toezicht deel gemeente - kennisname
    11. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Sud-Fee Tang voor het bouwen van een carport met berging, met als adres Hermeslaan 29, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 67G22. 

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een carport met berging.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
    • Bij aanleg van het groen dient men het groene karakter te behouden. Minstens 90% van de perceelsoppervlakte verminderd met de bebouwde oppervlakte dient aangeplant te worden met levend groen.
  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Tim Wyns namens Planet Interior voor het plaatsen van een poolhouse en een zwemvijver, met als adres Meirendreef 13A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 208W2.
    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een poolhouse en een zwemvijver.
    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
    • De verharding tegen de linker perceelsgrens mag niet gebruikt worden als terras.
    • De uitgegraven grond dient verwerkt te worden volgens de code van goede praktijk.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
    • Het niet bebouwde gedeelte van de tuinstrook dient als tuin te worden aangelegd en als dusdanig gehandhaafd.
    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Geert Vanhoof namens B&G Vastgoed BV voor het slopen van aanwezige bijgebouwen en het bouwen van 5 woningen, met als adres Hoogveldstraat , 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 213L en 215W2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van aanwezige bijgebouwen en het bouwen van 5 woningen.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De oprit met de carport van de voorziene woning 5, die paalt aan het perceel Hoogveldstraat nr. 8, dient links van de woning te worden voorzien in plaats van rechts, aansluitend met de oprit en carport van de woning 4.
    • De voorwaarden volgend uit de voorwaardelijk gunstige adviezen moeten strikt worden nageleefd.
    • De omgevingsvergunning wordt verleend onder voorbehoud van burgerlijke rechten.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
    • Wij vragen aandacht voor eventuele archeologische kenniswinst. Bij de aanvraag van omgevingsvergunning voor dit perceel is geen archeologienota vereist wanneer de totale oppervlakte kleiner dan 3.000m² en de bodemingreep kleiner dan 1.000m² is. Mochten bij de werken toch oudere bewoningssporen of andere sporen van menselijke activiteit in het verleden aan het licht komen, is er meldingsplicht (artikel 5.1.4 van het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013). Er kan een beroep gedaan worden op IOED Land van Nete en Aa (Ellen Van de Velde via 0474 44 06 84 of ellen@kempenskarakter.be) om in te schatten of een melding nodig is en voor ondersteuning bij dit traject. Op deze plek denken wij in het bijzonder aan sporen of vondsten die te maken hebben met de Romeinse bewoning in Grobbendonk omdat de percelen binnen de perimeter van het Romeinse dorp liggen. Het gaat dan zowel om bijvoorbeeld aardewerken scherven, ijzeroer, rode dakpannen, als bijvoorbeeld om minder tastbare zaken zoals afwijkende verkleuringen of harde lagen in de bodem.
  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één fijnspar op het perceel Timmermanslei 12, kadastraal gekend als 1/C/69B6. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse loofboom op het perceel 1/C/69B6, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 3 coniferen en 2 taxussen op het perceel Zellestraat 13, kadastraal gekend als 2/B/214X. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse hoogstammige loofboom op het perceel 2/B/214X, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 13 Corsicaanse dennen op het perceel Hanegoor 2, kadastraal gekend als 2/B/362D. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 6 inheemse fruit- of loofbomen op het perceel 2/B/362D, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één zomereik op het perceel Hansbriel 14, kadastraal gekend als 2/B/161P. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 hoogstammige inheemse loofbomen op het perceel 2/B/161P, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa en Fiberklaar.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius 

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Toestemming te geven voor de organisatie van Aspi-rinne dat aanvangt 25 maart 2023 21.00uur en eindigt op 26 maart 2023 04.00 uur. Dit evenement vindt plaats in de lokalen van Chiro Bouwel. Door de uurwisseling tijdens het evenement wordt gevraagd om tot 04.00 uur werkelijke tijd te mogen organiseren i.p.v. 03.00 uur. 

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning en politie na te leven.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: Een afwijking van de geluidsnormen luider dan 85dB(A)L, maar stiller dan 95dB(A)L toe te staan voor het evenement Aspi-rinne van 21.00u tot maximum 04.00u. Deze afwijking toe te staan op voorwaarde dat:

    - het geluidsvolume gedurende de activiteit wordt gemeten;

    - het gemeten geluidsvolume zichtbaar is voor de persoon die het volume bedient.

    Artikel 5: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken aan -18-jarigen. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

    Artikel 6: Van zaterdag 25 maart 2023 - 21.00 uur tot zondag 26 maart 2023 - 04.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Molendreef, zijnde:

    - in de Molendreef zal éénrichtingsverkeer worden ingevoerd: het verkeer dient de Molendreef in te rijden via de Molenstraat en deze te verlaten via de Herenthoutse steenweg
    - in de gehele Molendreef is het verboden stil te staan en te parkeren.

    Artikel 7: Van zaterdag 25 maart 2023 - 21.00 uur tot zondag 26 maart 2023 - 04.00 uur zal een parkeerverbod ingericht worden langsheen de Herenthoutse steenweg tussen de spoorweg en de Molenstraat.

    Artikel 8: Van zaterdag 25 maart 2023 - 21.00 uur tot zondag 26 maart 2023 - 04.00 uur zal een "Kiss & Ride" zone voorzien worden op de parking van de sporthal, volgens het bijgevoegd plan.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het plan opgesteld door het team Ruimte & Vergunningen.

    Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie

    Team HRM & Secretariaat

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Kapitein brandweer

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Goedkeuring te geven voor het organiseren van bovenstaande leesbevorderende activiteiten in de bib.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Scholen van Grobbendonk en Bouwel

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het organiseren van een gratis filmvoorstelling op donderdag 19 januari 2023 (Mijn vader is een saucisse), 16 februari 2023 (The father) en 16 maart 2023 (Call me by your name) om 14u in de bib van Grobbendonk.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Zaklampentocht dat aanvangt 4 februari 2023 18.00 uur en eindigt op 4 februari 2023 21.00 uur de toelating om het evenement te organiseren.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd
    Team Ruimte & Vergunningen
    Noodplanning
    Organisator: KWB Grobbendonk

  • Artikel 1: Goedkeuring te geven voor de organisatie van kermisterras dat aanvangt 18 maart 2023 13.00 uur en eindigt op 20 maart 2023 23.00 uur. Het evenement vindt plaats op de noordkant (grasplein) op het Astridplein.

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken aan -18-jarigen. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd
    Team Ruimte & Vergunningen
    Noodplanning
    Organisator

Team Mens

  • Artikel 1: Het college bekrachtigt de waarde van de geschenkmanden en cadeaucheques die geschonken worden aan onze jubilarissen. 

    Artikel 2: Het college stemt in met de procedure, toegevoegd in bijlage mits het opnemen van volgende aanpassingen :

    • Gouden jubilarissen worden aangemoedigd om deel te nemen aan de viering tijdens het Weekend van de Verenigingen en daar hun geschenken te ontvangen. Indien ze de geschenken eerder wensen, kunnen deze na afspraak opgehaald worden aan het onthaal. Indien dit niet mogelijk is, kan de brugemeester gevraagd worden deze geschenken thuis af te leveren. 
    • Bij elke schrijven wordt nagekeken er bij de betrokkenen niemand overleden is. 

    Artikel 3: Deze procedure is van kracht m.i.v. 1 januari 2023.

Team Financieel Management

  • Artikel 1: De opdracht “Aankoop van 2 bestelwagens met kipbak voor groendienst" wordt definitief opgeleverd.

    Artikel 2: De borgtocht wordt vrijgegeven ten gunste van Garage Dams BV, Antwerpseweg 81 te 2440 Geel.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Garage Dams BV

    Bank J. Van Breda & Co

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2023/139 en de raming voor de opdracht “Raamovereenkomst juridische dienstverlening”, opgesteld door Gemeente Grobbendonk worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.

    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 6 februari 2023 om 10.00 uur.

    Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2023, op budgetcode 6140000/IO/0112 (actie/raming AC000070/MJP000115) en in het budget van de volgende jaren.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team HRM & Secretariaat

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 16 januari 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 16 januari 2023.

    Artikel 3: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 12 januari 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022012826 tot en met 2022012877 (2022) en 2023000080 tot en met 2023000194 (2023).

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 6 januari 2023 tot en met 16 januari 2023 (2022 en 2023).


Publicaties