Terug College van burgemeester en schepenen

Tue 11/04/2023 - 18:00 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de burgemeester van dinsdag 11 april 2023 tot en met maandag 17 april 2023.

    Artikel 2: Burgemeester Marianne Verhaert duidt volgende schepen aan om haar te vervangen:

    - Johan Verhaegen van dinsdag 11 april 2023 tot en met maandag 17 april 2023.

  • Varia - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

  • Briefwisseling - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

  • Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

  • Artikel 1: Kennisname van de notulen van het MAT van 6 maart 2023.

    Artikel 2: Projectfiches die goedgekeurd zijn op het MAT 6 maart 2023 werden toegevoegd in bijlage.

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van het overzicht, zoals terug te vinden in bijlage, inzake:
    - alle verenigingen, stichtingen en vennootschappen waarin de gemeente deelneemt;
    - alle intergemeentelijke samenwerkingsverbanden waarvan de gemeente deel uitmaakt, hun statuten en de overeenkomsten die ze hebben gesloten met de gemeente.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de gehele aanpassing van de huidige deontologische code naar voorbeeld van het VVSG-model in bijlage.

    Artikel 2: Het aangepaste reglement treedt in voege met onmiddellijke ingang en heft alle voorgaande reglementen, inzake dezelfde materie. Het wordt bekendgemaakt overeenkomstig artikels 285, 286, inzonderheid § 1, 1° van het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van het Regionaal bestuurscomité Antwerpen van 1 februari 2023 van Fluvius Antwerpen.

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 10 februari 2023 van Iveka.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel: 

    Artikel 1: Goedkeuring van de erkenningsaanvraag, het gezamenlijk fusievoorstel, het overdrachtsvoorstel en de ontwerpstatuten van de nieuwe woonmaatschappij zoals opgesteld en goedgekeurd door de Stuurgroep voor de vorming van de woonmaatschappij voor het werkingsgebied Kempen Zuid.

    Artikel 2: De gemeenteraad stelt in het kader van de procedure vermeld in artikel 4.98 §1 tweede lid, 2°, punt k van het BVCW van 2021 vast dat de aldus te vormen woonmaatschappij zal zorgen voor voldoende lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Kleine Landeigendom Zuiderkempen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 21 juni 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Fluvius Antwerpen

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De gemeenteraad duidt volgende persoon aan als lid met raadgevende stem voor de raad van bestuur van Kempens Karakter, ter vervanging van de heer Maarten Wouters, vanaf heden tot het einde van de legislatuur:

    - [%aanspreektitel vertegenwoordiger%] [%naam vertegenwoordiger%]

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Alle vertegenwoordigers

    Kempens Karakter

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van IKA van 29 juni 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering tevens jaarvergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IKA

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Iveka van 29 juni 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Iveka

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van IOK van 25 mei 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 25 mei 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK Afvalbeheer

    Alle vertegenwoordigers

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Marie Dox en de heer Vincent Van Deynze voor het bouwen van een open eengezinswoning met zwembad, met als adres Heibloemlaan zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 53K3.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een open eengezinswoning met zwembad.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Het niet bebouwde gedeelte van het perceel moet aangelegd worden met hoogstammig groen, het bestaande moet bewaard worden. Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Slechts 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasparken, speelruimten, tennisvelden, en dergelijke.
    • Binnen de ‘te behouden beboste groene ruimten’, aangeduid op het verkavelingsontwerp, is het niet toegelaten om ingrijpende wijzigingen aan de bodem, de strooisellaag, de kruidlaag of de boomlaag uit te voeren. De onderetage van het bos moet behouden blijven. Het aanleggen van gazons, bloemperken en dergelijke, het aanplanten van tuin- en siergewassen is er niet toegelaten.
    • Binnen de ‘te behouden beboste groene ruimten’ is het niet toegelaten om constructies op te richten, verhardingen, groenvoorzieningen en/of tuin aan te leggen of inrichtingselementen van welke aard dan ook in te planten, zelfs niet als er daarvoor geen stedenbouwkundige vergunning vereist is.
    • Alle verhardingen dienen te gebeuren met waterdoorlatende materialen of materialen toegepast met een brede voeg. Waterdichte vlakken zijn enkel voor de verhardingen van de terrassen toegelaten (max. 30 m²) mits ze afwateren naar de tuin en mits een onmiddellijke bezinking mogelijk is.
    • Op de zijdelingse en achterste perceelsgrenzen mag enkel een groene scheiding aangebrachtworden (hagen, draadafsluitingen, houten afsluitingen). De houten afsluitingen en draadafsluitingen hebben een maximale hoogte van 2 meter.
    • De voorwaarden uit het advies van het Agentschap Natuur & Bos dd° 7 februari 2023 dienen strikt te worden nageleefd.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan CONSILIUM namens FINNCO BVBA voor het bouwen van 2 halfopen woningen met elk een carport en bijgebouw, met als adres De Vriesstraat zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 350H.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van 2 woningen, een carport en bijgebouw.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Er dient minstens 1 inheemse hoogstammige boom per lot te worden aangeplant (boom naar keuze uit bijgevoegde lijst).
    • Er kunnen enkel groene afscheidingen in de tuinzone geplaatst worden zoals haag of draadafsluiting van maximum 2 m hoog.
    • De aanbouw met plat dak mag niet gebruikt worden als dakterras.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Stijn Holemans voor het bouwen van een garage/ tuinhuis, met als adres Nierijk 24, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 95S2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een garage/ tuinhuis.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De breedte van de oprit dient beperkt te worden tot maximaal 4m.
    • Het resterende deel van de voortuin dient maximaal groen ingericht te worden. Enkel de strikt noodzakelijke toegangen mogen verhard worden.
    • De verhardingen dienen uitgevoerd te worden met waterdoorlatende materialen.
    • Er dient voldaan te worden aan de voorwaarden uit het advies van de Dienst Integraal Waterbeleid – Provincie Antwerpen dd° 13 maart 2023:
      • Er mag geen ruimte voor water verloren gaan, de ophoging dient zich te beperken tot het gebouw.
    • De oprit naar de garage mag niet worden opgehoogd buiten wat noodzakelijk is om de toegang mogelijk te maken.
      • Er moet overstromingsvrij gebouwd worden, vloerpeil op minstens 9.4 m-TAW.
      • De eigenaar dient alle nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om op zijn eigen goed waterschade te voorkomen.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van de begeleidende nota van de provincie Antwerpen Vrachtrouteconcepten Zuiderkempen.

    Artikel 2: Het college bevestigt nog steeds achter de doelstellingen te staan die in de stuurgroep geformuleerd en goedgekeurd zijn. Voor het vrachtroutenetwerk gaat het dan om zoveel mogelijk het doorgaand vrachtverkeer in de dorpskernen te weren.

    Artikel 3: Voor Grobbendonk zijn volgende concepten bespreekbaar:
    - Vlaams vrachtroutenetwerk
    - Concept 1, bestaande routes minimaal
    - Concept 4, bestaande routes maximaal B
    - Concept 4 variant, nieuwe route minimaal B.

    Artikel 4: De overige concepten zijn voor Grobbendonk niet bespreekbaar.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland

    Provincie Antwerpen, dienst mobiliteit

  • Handhaving zwerfvuil - goedkeuring

    Artikel 1: Goedkeuring om in te schrijven op deze zwerfvuilhandhavers van IOK.

  • Artikel 1: In de Leopoldstraat ter hoogte van nummer 37 is vanaf 1 mei 2023 het gebruik van de parkeerschijf verplicht op de aangelegde zone voor het langsparkeren.

    Artikel 2: De parkeertijd wordt er beperkt tot maximum 30 minuten.

    Artikel 3: Deze maatregel zal gesignaleerd worden via het bord E9a met afbeelding parkeerschijf, blauw onderbord 30 min en onderborden Xa (pijl naar boven ) met vermelding 15m aan het begin van de parkeerstrook.

    Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.

    Artikel 5: Dit aanvullend verkeersreglement wordt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Kapitein brandweer

    Noodplanningsambtenaar  

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 21 april 2023 - 16.00 uur tot en met 23 april 2023 - 18.00 uur zal in de Zellestraat vanaf Rostal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden. Het verkeer mag de straat inrijden vanuit de Langenheuvel en dient weg te rijden via Zelle en Bergense steenweg.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met een bord F19 (enkelrichting) en onderbord M5 (fietsers en bromfietsers in dubbele richting) ter hoogte van het kruispunt Zellestraat/Rostal.
    Artikel 3: In de Zellestraat zal vanaf Rostal een parkeerverbod ingericht worden met E3-borden.

    Artikel 4: Aan de organisator wordt gevraagd om de signalisatie volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen.

    Artikel 5: Duidelijke communicatie via brief betreffende het evenement en de aangepaste verkeerssituatie aan de bewoners van de ruimere omgeving.

    Artikel 6: Er dient een duidelijk circulatieplan opgenomen te worden in de event-communicatie.

    Artikel 7: De deelnemers moeten er van verwittigd worden dat er via de Herenthoutse steenweg en Langenheuvel wordt aangereden.

    Artikel 8: De omleiding zal na het evenement op de mobiliteitscel worden geëvalueerd. Hiervoor dient op maandagochtend 24 april 2023 contact opgenomen te worden met team Ruimte & Vergunningen.

    Artikel 9: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 10: Het event en de ermee gepaard gaande hinder zullen aangekondigd worden via Hoplr.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Van 17 april tot en met 5 mei 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het Astridplein, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal het voet- en fietspad volledig afgesloten worden met stevige afzethekken voorzien van dagslapers. De werking van deze laatste dient dagelijks gecontroleerd te worden.
    - fietsers en voetgangers worden omgeleid over de parking
    - op donderdagvoormiddag, tijdens de markt, moeten extra borden geplaatst worden aan beide inritten van de markt "fietsers afstappen".

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema van 6 april 2023, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: Mocht op dag 1 van de werken (17 april) of op de eerste donderdag van de werken (20 april) bij politiecontrole blijken dat de signalisatie niet volstaat, dan dient deze onmiddellijk bijgezet te worden.

    Artikel 4: Mochten de werken op donderdag tijdens de markt niet veilig uitgevoerd kunnen worden zal alsnog opgelegd worden om de werken te stoppen op woensdagavond en de werf af te sluiten met hoge herashekken voorzien van dagslapers (dagelijks werking te controleren).

    Artikel 5: Tijdige (minstens één week op voorhand) communicatie door aannemer aan handelaars met data begin en einde der werken.

    Artikel 6: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 7: Er mag absoluut niet geraakt worden aan het asfaltwegdek van de rijbaan.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 17 april tot en met 12 mei 2023 zullen, gedurende 3 dagen, aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Waterwinningsstraat, zijnde: 
    - de Waterwinningsstraat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen de Hoveniersstraat en de Eikenlei
    - het verkeer wordt omgeleid via Eikenlei, Van Craeyenhemstraat en Hoveniersstraat. 

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie B3-B4-B5-B6, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van het afgesloten deel van de Waterwinningsstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Telenet 
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa

  • Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Fiberklaar.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Telenet 
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa

  • Artikel 1: Toestemming te geven voor het uitvoeren van filmopnames op de parking van de sporthal op 21 en 22 april 2023 van 18.00 uur tot 02.00 uur.

    Artikel 2: Een parkeerverbod in te richten op de ganse parking van de sporthal van 21 april 2023 - 18.00 uur tot 22 april 2023 - 02.00 uur.
    Artikel 3: Op vrijdag 14 april 2023 - 12.00 uur dienen aankondigingsborden gezet te worden "parking niet beschikbaar op vrijdagavond 21 april 2023 vanaf 18.00 uur tot 02.00 uur" aan beide inritten van de parking en dienen idem affiches bezorgd te worden aan de zaalwachter van de sporthal en de uitbaters van de cafetaria.

    Artikel 4: Op vrijdag 14 april 2023 met de uitbaters van de cafetaria van de sporthal afspraken maken aangaande gebruik toiletten/cafetaria.

    Artikel 5: Geen toestemming te geven voor het ontlenen van een sleutel van de sporthal.

    Artikel 6: De vereiste borden E9 zullen geplaatst worden door het team Uitvoering & Onderhoud.

    Artikel 7: De sportploegen die op vrijdagavond gebruik maken van de sporthal zullen door team Ruimte & Vergunningen verwittigd worden.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de plaatsing van reclamepanelen de invalswegen, dorpskernen en aan de scholen. Geen gewestwegen.
    Artikel 2: De borden mogen geplaatst worden vanaf 12 april 2023 en dienen uiterlijk op 5 mei 2023 verwijderd te worden.
    Artikel 3: De borden mogen geen hinder vormen noch voor voetgangers noch voor fietsers.
    Artikel 4: Als de reclamepanelen een gevaar veroorzaken dienen ze bij het eerste verzoek van de politie of van een gemachtigde ambtenaar verwijderd te worden. Als op dat verzoek niet ingegaan wordt, kan ambtshalve worden overgegaan tot de verwijdering ervan, op kosten en risico van de betrokkene.
    Artikel 5: Het openbaar domein dient na afloop in oorspronkelijke staat hersteld te worden.
    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 28 aan de overkant van de straat voor het plaatsen van een mobiel toilet van 17 maart tot en met 10 mei 2023.

    Artikel 2: Het toilet dient minimaal om de 2 weken geledigd te worden. Mocht er eerder geurhinder waargenomen worden of klachten hierover binnenkomen dient het toilet nog diezelfde dag geruimd te worden. 

    Artikel 3: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 4: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 5: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 1.325,00 euro.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 37 van 5 tot en met 22 september 2023.

    Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 16 x 25,00 = 400,00 euro.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Quinten Matsyslaan 10 van 10 april 2023 tot en met 30 juni 2023.

    Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 2.000,00 euro.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan Titlawit om de oldie's night te organiseren op vrijdag 28 juli 2023 van 19.00u tot 03.00u in de Volle Vaart.

    Artikel 2: Toestemming te geven aan Titlawit  om het terras uit te baten aan de Volle Vaart op zaterdag 29 juli 2023 van 12.00u tot 23.00u en op zondag 30 juli 2023 van 06.00u tot 19.00u. 

    Artikel 3: Toestemming te geven aan Titlawit om de Rommelmarkt te organiseren op zondag 30 juli 2023 van 06.00u tot 19.00u op de Vaartkom en in de Volle Vaart.

    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). De toestemming geldt op 28, 29 en 30 juli 2023.

    Artikel 5: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op vrijdag 28 juli 2023 tot maximum 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.

    Artikel 6: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 7: Op zondag 30 juli 2023 van 05.30 uur tot 19.00 uur zullen in de Vaartkom aangepaste verkeersmaatregelen gelden, zijnde: 

    - vanaf het einde parking brandweer tot aan de Eikenlei/Quinten Matsyslaan zal de Vaartkom afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.

    Artikel 8: Artikel 7 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, brandweer, hulpdiensten en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 9: In de Gilliam zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden vanop Dobbelhoefweg naar Vaartkom.

    Artikel 10: Op zondag 30  juli 2023 van 05.30 uur tot 19.00 uur is het verboden stil te staan en te parkeren:
    - op de parking van de Vaartkom
    - in de Gilliam.

    Artikel 11: Het verkeer zal omgeleid worden enerzijds via de Boudewijnstraat, Astridplein en Quinten Matsyslaan, anderzijds via Dobbelhoefweg en Gilliam.

    Artikel 12: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegd plan.

    Artikel 13: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat terug vrij te maken.

    Artikel 14: Dit politiereglement zal bekendgemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie

    Team HRM & Secretariaat

    Noodplanning

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Kapitein brandweer

    Organisator

    Toezichter mobilhomeparking

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toelating aan 4events om Opening zomerbar Lambert te mogen organiseren op 17 mei 2023 20.00 uur tot 18 mei 2023 02.00 uur en vindt plaats in Zomerbar Lambert. 

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 mei 2023 van 20.00 uur tot 18 mei 2023 02.00 uur en tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

    Deze afwijking toe te staan op voorwaarde dat:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 5: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken aan -18-jarigen. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Team HRM & Secretariaat
    Team Vrije tijd
    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd - toerisme om de fietszoektocht te organiseren van zondag 7 mei 2023 tot zaterdag 30 september 2023.

    Artikel 2: Toestemming te geven aan team Vrije tijd - toerisme om Grobbendonkse cadeaucheques te voorzien vanuit het voorziene budget.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije Tijd

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Toestemming te geven voor de organisatie van springkastelen 2-daagse dat aanvangt 4 mei 2023 08.30 uur tot 5 mei 2023 16.00 uur dat plaatsvindt in de sporthal van Bouwel.

    Artikel 2: De organisator op te leggen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 3: Toelating te geven om het evenement in de gemeentelijke sporthal van Bouwel te mogen organiseren.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije Tijd

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Bedrijven VoetbalCup & Kidsdag op 13 mei 2023 van 09.00 uur tot 18.00 uur en 14 mei 2023 van 9.00 uur  18.00 uur op de terreinen van KFC Grobbendonk.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: Toestemming te geven voor het gebruik van de uitleenmaterialen.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Team Informatie & Communicatie

    Organisator

  • Artikel 1: Toestemming te geven voor de organisatie van Après ski fuif 2023 dat aanvangt op 14 april 2023 21.00 uur tot 15 april 2023 03.00 uur in jeugdhuis Lido. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 14 april 2023 vanaf 21.00u tot 15 april 2023 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 5: De organisator de opdracht te geven om het advies van noodplanning op te volgen.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Team Informatie & Communicatie

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Optreden plaatselijke groep dat aanvangt op 2 juni 2023 20.00 uur tot 3 juni 2023 02.00 uur in een tent op het adres Del te Grobbendonk. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 2 juni 2023 van 20.00 uur tot 3 juni 2023 tot 02.00 uur en tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om het advies van noodplanning te volgen.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Team Informatie & Communicatie

    Betrokkene 

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de presentatie als bijlage. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

    Team Ruimte & Vergunningen 

    Team Informatie & Communicatie 

  • Artikel 1: Kennisname van het startverslag skatepark als bijlage, waarin de timing voor het bouwen van een skatepark aan De Volle Vaart verschoven wordt naar maart 2024. De skateparkbouwer geeft aan dat hij het einde van de werken voorziet in juni 2024.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel: 

    Artikel 1: Het besluit van de gemeenteraad van 19 april 2022 over de basisovereenkomst UiTPAS Kempen wordt herzien. 

    Artikel 2: De nieuwe basisovereenkomst UiTPAS Kempen met aansluiting Kasterlee goed te keuren. 

    Artikel 3: De nieuwe basisovereenkomst UiTPAS waarin annexen verduidelijkt of gecorrigeerd werden goed te keuren.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management 

Team Zorg en Gezondheid

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Weigering van het bezwaar van betrokkene, raadsman van de firma 'Sitmedia SA', tegen de belasting op verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk met kohierartikel nummers 524210003236 en 524210003337. De belasting blijft behouden zoals ze oorspronkelijk werd ingekohierd en de verschuldigde bedragen blijven ongewijzigd.

    Artikel 2: De weigering wordt als volgt gestaafd, conform de vermelde grieven op de brief:

    1) De publicatie van het belastingreglement

    Alle reglementen worden steeds goedgekeurd door de gemeenteraad, dus ook dit reglement. Dit belastingreglement werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 12 december 2019 (zie bijlage 3).

    Alle reglementen worden gepubliceerd op onze gemeentelijke website en dit werd bekendgemaakt op 17 december 2019 (zie bijlagen 4). Hiervan werd akte genomen in het register der bekendmakingen op 16 januari 2020 (zie bijlage 5).

    Bovendien werd het desbetreffende belastingreglement ook nog per mail bezorgd aan 'Sitmedia SA' op 14 december 2021 (zie bijlage 6). Naar jaarlijkse gewoonte ontvangt 'Sitmedia SA' steeds een mail met algemene info over het nieuwe dienstjaar.

    Deze grief is dus ongegrond.

    2) De inschrijving op de begroting

    Alle belastingen worden steeds opgenomen in het budget en vanaf 2020 meerjarenplan van de gemeente, dus ook deze belasting (zie bijlage 7).

    Deze grief is dus ongegrond.

    3) Toezichthoudende overheid

    Alle belastingen worden ter controle overgemaakt aan de toezichthoudende overheid, dus ook deze belasting. Dit belastingreglement werd digitaal aangeleverd op 17 december 2019 (zie bijlage 8).

    4) Openbaarheid van bestuur

    In bijlage wordt een kopie van de betreffende inkohiering bezorgd (bijlage 9).

    Dit kohier werd uitvoerbaar verklaard door het college van burgemeester en schepenen op 19 september 2022 (zie bijlage 10).

    5) Precedent

    De rechtbank van eerste aanleg te Antwerpen deed recent nog uitspraak op 10 februari 2023 integraal in het voordeel van de gemeente Grobbendonk en dit in een geheel gelijkaardige zaak (onterechte betwisting door 'Sitmedia SA' van 4 aanslagen in de gemeentelijke belasting op de verspreiding van niet-geadresseerde reclame met betrekking tot aanslagjaar 2020). De gemeente herhaalt en sluit dan ook, voor zover nodig, zich aan bij de argumentatie van de rechtbank van eerste aanleg te Antwerpen (zie bijlage 11).

  • Artikel 1: Vaststelling en uitvoerbaar verklaring van het belastingkohier 5242 met volgnummer 2 "Belasting op de verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk” met 48 belastingplichtigen en voor een bedrag van 45.300,00 euro.

    De aanslagbiljetten zullen verzonden worden op 18 april 2023.

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM - SVG - 2023-168 en de raming voor de opdracht “Renovatie gelijkvloers gemeentehuis”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. 
    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
    Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 8 mei 2023 om 10.00 uur.
    Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2023, op budgetcodes 2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000213/MJP002473) en 2210007/IO/0119/00 (actie/raming AC000214/MJP000348).
    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM - BV - 2023 - 169 en de raming voor de opdracht “Hakselen en zeven van groenmateriaal composteringsproces”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. 

    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: De betrokkenen worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking

    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 22 mei 2023 om 10.00 uur.

    Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2023, 2024 en 2025 op MJP000321.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023001774 tot en met 2023001871.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 31 maart 2023 tot en met 6 april 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 11 april 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 11 april 2023.


Publicaties