Terug
Gepubliceerd op 20/09/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 12/09/2022 - 13:30 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Vrije tijd

      • Overeenkomst nr. 20/098 inzake de mededeling van persoonsgegevens door de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid aan de gemeente Grobbendonk - kennisname

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de overeenkomst nr. 20/098 inzake de mededeling van persoonsgegevens door de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid aan de gemeente Grobbendonk voor de automatische toekenning van aanvullende rechten of de verstrekking van inlichtingen dienaangaande, met toepassing van beraadslaging nr. 16/008 van het informatieveiligheidscomité, overeenkomstig artikel 11bis van de wet van 15 januari 1990 houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid.

    • Staf van de AD

      • Beleidsevaluatie - opvolgingsrapportering semester 1 van 2022 - kennisname

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van volgende beleidsrapporten in het kader van de opvolgingsrapportering semester 1 van 2022:

        - Beleidsevaluatie prioritaire acties;

        - Beleidsopvolging overheidsopdrachten;

        - J1 Doelstellingenrekening;

        - ODAA Overzicht doelstellingen, actieplannen en acties (zonder evaluatie);

        - T1 Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard;

        - T2 Ontvangsten en uitgaven naar economische aard;

        - T3 Investeringsproject.

      • Toetreden DOKO voor onderwijsorganisaties - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring dat de gemeente Grobbendonk beroep doet op de aankoopcentrale DOKO, Guimardstraat 1, 1040 Brussel om deel te nemen aan de 'raamovereenkomst voor de aankoop van Personal computers A-merken' met referentie DOKO-2019-SDW01.

    • Team Financieel Management

      • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - juni 2022 - technische opmerkingen toezicht deel gemeente - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de technische bemerkingen en aanbevelingen van de toezichthoudende overheid bij de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 juni 2022.

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda gemeenteraad

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 20 september 2022 om 19.30 uur met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 21 juni 2022 - notulen - goedkeuring
        2. Team Secretariaat: Verlenging erkenning sociale huisvestingsmaatschappijen - goedkeuring
        3. Team Secretariaat: Politieverordening betreffende kleine snelheidsovertredingen (GAS 5) - goedkeuring
        4. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2022066948 - Heibloemlaan 24 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
        5. Team Ruimte & Vergunningen: Duurzaam patrimoniumbeheer - Vlaams Energie Bedrijf (VEB) - addendum bij de samenwerkingsovereenkomst OEPC Facilitatie - goedkeuring
        6. Team Ruimte & Vergunningen: Reglement inzake het beheer van het gemeentelijk referentieadressenbestand (GRAB) - goedkeuring
        7. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Pulse Pad, sectie A, deel van nummer 484/R/P0000 - ontwerpakte - goedkeuring
        8. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Heirbaan 16, sectie A, deel van nummers 361 en 360/K - ontwerpakte - goedkeuring
        9. Team Vrije tijd: Uitvaartplechtigheid Herman Vanspringel - ter beschikking stelling gemeenschapscentrum De Volle Vaart - toestemming - kennisname
        10. Team Vrije tijd: Overeenkomst nr. 20/098 inzake de mededeling van persoonsgegevens door de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid aan de gemeente Grobbendonk - kennisname
        11. Team Welzijn: Procedure 'opportuniteitsadvies in het kader van de vergunningsaanvraag van een organisator van kinderopvang (0 - 3 jaar)' - goedkeuring
        12. Staf van de AD: Beleidsevaluatie - opvolgingsrapportering van semester 1 2022 - kennisname
        13. Staf van de AD: Toetreden DOKO voor onderwijsorganisaties - goedkeuring
        14. Team Financieel Management: Subsidie - subsidiereglement huisnummer- of straatnaamwijziging - goedkeuring
        15. Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - juni 2022 - technische opmerkingen toezicht deel gemeente - kennisname
        16. Team Secretariaat: Toelichtingen gemeenteraad - kennisname
        17. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededeling en vraagstelling
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 5 september 2022 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 5 september 2022 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • Pidpa - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 24 juni 2022 van Pidpa.

      • Welzijnszorg Kempen - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 24 augustus 2022 van Welzijnszorg Kempen.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2022007084 - nv Aquafin - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 29 augustus 2022 door Vlaamse Regering aan nv Aquafin met als adres Stationlei en Herenthoutse steenweg.

        Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022104180 - Parklaan 8 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Nikoleta Ianeva voor het bouwen van een tuinhuis, met als adres Parklaan 8, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 208P2.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een tuinhuis.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Omgevingsvergunning OMV_2022085297 - Rostal 16 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Yoran Van Leynseele voor het afbreken van een bestaande woning met bijgebouwen en het bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning met bijgebouw, met als adres Rostal 16, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 225T3.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het afbreken van een bestaande woning met bijgebouwen en het bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning met bijgebouw.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.

        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022064176 - Nijlse baan 11 - weigering

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen weigert de vergunning aan Johan Driesen - Greet Van Dyck voor het afbreken van een woning en bijgebouw (tuinberging) en het bouwen van een appartementsgebouw met twee woongelegenheden, met als adres Nijlse baan 11 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 73A10. 

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden geweigerd: het afbreken van een woning en bijgebouw (tuinberging) en het bouwen van een appartementsgebouw met twee woongelegenheden.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022116809 - De Dellekens 5 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Dirk Lenglez voor het aanbouwen aan een bestaande woning, met als adres De Dellekens 5, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 77S.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het aanbouwen aan een bestaande woning.

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2022044307 - Heirbaan 16 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2022044307 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 27 juni 2022 aan Dirk Landuyt. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notarissen Goossens, Verwerft & Scheurweghs 

        Dirk Landuyt, Fazantenlaan 50, 2290 Vorselaar

      • Aanvraag vrijstelling van de leegstandsheffing - aanslagjaar 2022 - Nachtegalendreef 54 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De aanvraag tot vrijstelling van leegstandsheffing voor de leegstaande woning Nachtegalendreeef 54, 2280 Grobbendonk volgens kadaster gelegen afdeling 1 sectie C nr. 57X 4, is ontvankelijk en gegrond.

        Het college van burgemeester en schepenen beslist dat de aangevraagde vrijstelling van de leegstandsheffing omwille van de sloop van het gebouw na bekomen van de omgevingsvergunning OMV_2021138041 dd. 18 oktober 2021 door betrokkenen op 12 juli 2022 kan verleend worden.

        Dit heeft tot gevolg dat er voor bovenvernoemd pand geen leegstandsheffing verschuldigd is voor het aanslagjaar 2022. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        De eiser (aangetekend)

        Financieel directeur

      • Aanvraag vrijstelling van de leegstandsheffing - aanslagjaar 2022 - Oude steenweg 31, 2280 Grobbendonk - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot afwijzing van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 21 juli 2022 m.b.t. de woning Oude steenweg 31, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging: afdeling 1 sectie D nr. 251M.

        Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Oude steenweg 31, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2022 zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        De eiser (aangetekend)

        Financieel directeur

      • Aanvraag vrijstelling van de leegstandsheffing – aanslagjaar 2022 – VOL00066 – Eikenlei 68 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De aanvraag tot vrijstelling van leegstandsheffing voor de leegstaande woning gelegen Eikenlei 68 te 2280 Grobbendonk volgens kadaster gelegen afdeling 1 sectie B nr. 124B 4, is ontvankelijk en gegrond.

        Het college van burgemeester en schepenen beslist dat de aangevraagde vrijstelling van de leegstandsheffing voor niet-vergunningsplichtige renovatiewerken door Bart Peeters op 14 juli 2022 kan verleend worden voor één jaar.

        Dit heeft tot gevolg dat er voor bovenvernoemd pand geen leegstandsheffing verschuldigd is voor het aanslagjaar 2022.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2022114180 - Uitbreidingsstraat zn - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Wouter Roes namens HERBOSCH - KIERE NV voor het exploiteren van een tijdelijke werfinrichting, met als adres Uitbreidingsstraat zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 70/2 A met inrichtingsnummer 20220825-0048.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        6.5.1° - Aktename

        2 verdeelslangen bij 2 mazouttanks klasse 3 (Nieuw) 

        12.1.1.1°b) - Aktename

        Eén stroomgroep van 150KVA vlarebo: O klasse 3 (Nieuw) 

        15.1.1° - Aktename

        Stallen van drie voertuigen van o.a. kranen, vrachtwagens,... klasse 3 (Nieuw) 

        17.1.2.1.1° - Aktename

        Opslag van maximum 1000 liter zuurstof en acetyleen klasse 3 (Nieuw) 

        17.3.2.1.1.1°b) - Aktename

        2 Vlarem conforme dubbelwandige mazouttanks van 2,3 ton met een totaal van 4,6 ton klasse 3 (Nieuw) 

        17.4. - Aktename

        Opslag van in totaal maximum 100 liter producten zoals verven, ontkistingsolie, ... opslag op lekbakken en onder afdak klasse 3 (Nieuw) 

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        Hoofdstuk 5.6 – Brandstoffen en brandbare vloeistoffen

        Hoofdstuk 5.12 - Elektriciteit

        Hoofdstuk 5.15 – Garages, parkeerplaatsen en herstellingswerkplaatsen voor motorvoertuigen

        Hoofdstuk 5.17 – Opslag van gevaarlijke producten

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2022115399 - Verbraeken Infra, Industrieweg zn - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door VERBRAEKEN INFRA NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Industrieweg 36A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 657E2 met inrichtingsnummer 20220829-0037.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename

        plaatsing tijdelijk bemalingskader t.b.v. rioolaansluiting - 31 m³/jaar klasse 3 (Nieuw) 

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient geloosd te worden in de aanwezige regenwaterafvoer of oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • Het geloosde water moet voldoen aan de lozingsnormen voor het lozen in oppervlaktewater, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Aanleg fietsinfrastructuur Bovenpad en Langenheuvel - aanvraag projectsubsidie fietsinfrastructuur (Kopenhagen) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de aanvraag tot projectsubsidies voor het project nieuwe en verbeterde fietsinfrastructuur in Bovenpad en Langenheuvel. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Vlaamse overheid

      • Tijdelijk verkeersreglement - Dobbelhoefweg 2F - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 14 en 23 september 2022 zullen gedurende 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dobbelhoefweg 2F, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden
        - bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Hooidonk 2A - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 14 en 23 september 2022 zullen gedurende 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Hooidonk ter hoogte van huisnummer 2A, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden
        - bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Nijlse baan 2 - realiseren huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 14 en 23 september 2022 zullen gedurende 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Nijlse baan ter hoogte van huisnummer 2, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden
        - bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden.

        Artikel 2: Bij het inrichten van de werfzone dient rekening gehouden te worden met het aanwezige plantvak.

        Artikel 3: Er mag absoluut niet geraakt worden aan het nieuw aangelegde asfaltwegdek.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 6: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 7: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 8: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Pidpa - Stationlei - uitvoeren aanpassingswerken drinkwaternet - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Telenet en Fluvius.

        Artikel 3: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren, zijnde tussen 09.00 uur en 15.00 uur.

        Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Pidpa

      • Fluvius - Stationlei - aanpassingswerken nutsleidingen gas, elektriciteit en OV - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken mogen enkel uitgevoerd worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

        Artikel 3: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Telenet en Fluvius.

        Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Offerte Fluvius - Stationlei - verledden openbare verlichting en netaanpassingen - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Goedkeuring van de offerte ten bedrage van 33.326,77 euro exclusief btw, 40.325,39 euro inclusief btw.

        Artikel 2: De werken mogen enkel uitgevoerd worden buiten de spitsuren, zijnde van 09.00 uur tot 15.00 uur.

        Artikel 3: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Telenet en Fluvius.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Financieel Management
        Fluvius

    • Team Vrije tijd

      • Subsidies sportverenigingen werkingsjaar 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan de sportverenigingen op basis van het behaalde aantal punten de subsidiebedragen toe te kennen volgens bijlage. 

        Artikel 2: Het team Financieel Management de opdracht geven deze bedragen uit te betalen. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

        Team Financieel Management

      • Subsidies lokaal jeugdwerk 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de subsidies voor lokaal jeugdwerk uit te keren volgens volgende berekening:

        Jeugdverenigingen:

        • Scouts Bosvogels: 9.659,45 euro

        • Jeugdhuis Lido: 1.203,19 euro

        • Chiro Bouwel: 6.037,36 euro

        Vormingsondersteuning: 
        • Sion Van de Velde: 100 euro 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Scouts Bosvogels

        Chiro Bouwel

        Jeugdhuis Lido

      • Eisterlee kermis - 24 september 2022 tot en met 26 september 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan organisator om Eisterlee Kermis te organiseren van 24 september 2022 tot en met 26 september 2022. De kermis opent op zaterdag en zondag om 14.00 uur en op maandag om 15.30 uur. De kermis sluit elke dag om 22.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Financieel Management

        Noodplanning

        Organisator

      • Dag van de jeugdbeweging - 21 oktober 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om dag van de jeugdbeweging te organiseren op 21 oktober 2022 van 6.00 uur tot 9.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

        Organisator: team Vrije tijd

    • Team Financieel Management

      • Weg- en rioleringswerken - fietspad N13 F3-F5 - vorderingsstaat 14 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 14 van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 197.841,92 excl. btw of € 239.388,72 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 3.413.624,21 excl. btw of € 4.130.485,30 incl. 21% btw.

        Artikel 2: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 14 van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 37.018,03 euro excl. btw of 44.719,82 euro incl. btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 3.413.624,21 excl. btw of € 4.130.485,30 incl. 21% btw.

        Artikel 3: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2021, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000294/MJP001189).

        Artikel 4: Het krediet zal verhoogd worden bij de volgende budgetwijziging.

        Artikel 5: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Fluvius

        Antea

      • Opbrengsten van 2022004098 tot en met 2022004180 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022004098 tot en met 2022004180.

      • Bestellijsten van 12 september 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 12 september  2022.

      • Kosten van 2 september 2022 tot en met 8 september 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 2 september 2022 tot en met 8 september 2022.