Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 23/06/2025 - 13:30 Collegezaal

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan STUDIEBUREAU VERHAERT & CO namens de heer Gert Van den Berghe. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van een grond in 2 loten voor open bebouwing

    De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

    • Bijgevoegde, aangepaste, stedenbouwkundige voorschriften worden gevolgd.
    • De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens voor alle loten van toepassing.
    • Het advies van Pidpa van 19 maart 2025, met ref. 205497 strikt na te leven.
    • Het advies van Fluvius van 26 maart 2025 met kenmerk 5000095691_AM ten strengste na te leven.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten, zoals eigendomsgrenzen, vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.
    • De afzonderlijke percelen zullen moeten voldoen aan de gewestelijke hemelwaterverordening.

    Lasten:

    • De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.

     

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van de ingediende beroepen bij de dienst omgevingsberoepen. 

    Artikel 2: Volgend advies wordt aan de dienst omgevingsberoepen bezorgd voor de beroepsbehandeling: “Het college herhaalt de argumenten die haar deden beslissen tot het weigeren van de omgevingsaanvraag.” 

    Artikel 3: Gino Verbiest af te vaardigen naar de hoorzitting. 

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen.

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Notadux. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en het vestigen van een erfpacht.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 8 coniferen op het perceel Sperwerlaan 2, kadastraal gekend als 1/C/39H3. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met een inlandse haag of 3 hoogstammige inheemse loofbomen op het perceel 1/C/39H3, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.

    Artikel 4: Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.

    Artikel 5: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 6: Er mag niet worden geveld of geruimd tijdens de standaard schoontijd van 1 april tot en met 30 juni. 

    Artikel 7: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 8: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 9: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • De beslissing van de burgemeester van 16 juni 2025 wordt bekrachtigd als volgt:

    Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 16 juni tot en met 1 augustus 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden op het jaagpad Albertkanaal, zijnde:

    Artikel 1: Ter hoogte van de werfzone (ongeveer ter hoogte van de Meirhoevendreef) zal het jaagpad afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.

    Artikel 2: Gemotoriseerd verkeer wordt omgeleid via de N13.

    Artikel 3: De maatregelen uit artikel 1 en 2 worden gesignaleerd met:
    - een afzethek met C3 (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en A31 (werken) voor en achter de werfzone
    - de werfzone wordt zijdelings afgeschermd met Herashekken
    - een afzethek met C3, A31 en F45b (doodlopende weg, uitgezonderd voor voetgangers en fietsers) en pijl omleiding ter hoogte van het kruispunt Jagersdreef/jaagpad en Rietbroek/jaagpad 
    - een afzethek met C3, A31 en F45b op het jaagpad ter hoogte van de doorgang naast Waterrijk en ter hoogte van Wolfstee.

    Artikel 4: Ter hoogte van de werfzone kunnen fietsers niet over het jaagpad. Deze maatregel wordt gesignaleerd met:
    - borden "fietsers afstappen"
    - op de grasstrook worden rijplaten gelegd om een veilige doorgang voor voetgangers en fietsers te creëren. De nodig D11-borden (verplichte weg voor voetgangers) worden gezet.

    Artikel 5: Alle afzethekken en herashekken moeten voorzien worden van werkende dagslapers.

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieplan met referentie P25-05418-23 versie B, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 8: De vereiste signalisatievergunning wordt afgeleverd aan betrokkene.

    Artikel 9: Voor het plaatsen van signalisatie op grondgebied Herentals moet bij het lokaal bestuur Herentals een vergunning aangevraagd worden.

    Artikel 10: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.

    Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar 
    Kapitein brandweer
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat

  • Nadat Johan Verhaegen, schepen, de zitting heeft verlaten ingevolge art. 27 DLB.

    Artikel 1: Tussen 7 en 11 juli 2025 zullen gedurende 2 à 3 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Pater Voordeckersstraat ter hoogte van huisnummer 14 zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingevoerd worden.

    Artikel 2:  Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

    Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden.

    Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 5: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers. De werfput wordt afgeschermd met werfhekken.

    Artikel 6: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).

    Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 7 en 11 juli 2025 zullen gedurende 2 à 3 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Tulpstraat ter hoogte van huisnummers 7 en 9 zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingevoerd worden.

    Artikel 2:  Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

    Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden.

    Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 5: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers. De werfput wordt afgeschermd met werfhekken.

    Artikel 6: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).

    Artikel 7: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 8: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 10: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 11: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 12: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 13: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • De beslissing van de burgemeester van 18 juni 2025 wordt bekrachtigd als volgt:

    Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 23 juni tot en met 11 juli 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg, Langenheuvel, Binnenweg, Putrand en Molenstraat, zijnde:

    Artikel 1: Van 23 juni tot en met 11 juli 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Herenthoutse steenweg, Langenheuvel, Binnenweg, Putrand en Molenstraat, zijnde, een overzicht:

    Werkzone Herenthoutse steenweg ter hoogte van Langenheuvel

    • Fietsers en voetgangers steken over via de zebrapaden ter hoogte van het kruispunt Langenheuvel x Hanegoor x Herenthoutse steenweg en ter hoogte van Molenstraat. Het fietspad aan de overzijde van de werfzone wordt tijdelijk een dubbelrichtingsfietspad.

    Werkzone Herenthoutse steenweg ter hoogte van Binnenweg

    • Fietsers en voetgangers steken over via de zebrapaden ter hoogte van het kruispunt Molenstraat x Binnenweg x Herenthoutse steenweg en ter hoogte van huisnummer 22. Het fietspad aan de overzijde van de werfzone wordt tijdelijk een dubbelrichtingsfietspad.

    Werkzone Herenthoutse steenweg ter hoogte van Molenstraat en Molenstraat 

    • Fietsers en voetgangers steken over via de zebrapaden ter hoogte van het kruispunt Molenstraat x Binnenweg x Herenthoutse steenweg en ter hoogte van huisnummer 22. Het fietspad aan de overzijde van de werfzone wordt tijdelijk een dubbelrichtingsfietspad.
    • In de Molenstraat wordt enkelrichtingsverkeer ingevoerd vanop de Herenthoutse steenweg. Alle verkeer komende uit de Molenstraat wordt omgeleid va de Molendreef.

    Werkzone in Langenheuvel

    • De werken worden uitgevoerd in de berm en/of het voetpad. Voetgangers moeten oversteken.  

    Werkzone in Binnenweg

    • De koppelput wordt gegraven in de berm en zal afgezet worden met werfhekken voorzien van dagslapers en D1c-bord (verplicht links aanhouden).

     Werkzone in Putrand

    • De koppelput wordt afgezet met werfhekken voorzien van dagslapers en D1c-bord (verplicht links aanhouden).
    • Eén kant van de groenzone wordt volledig afgesloten. Hiervoor worden aan het begin en einde werfhekken gezet met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder)
    • Aan de andere kant van de groenzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21.
    • Op de kop van de groenzone komt een D1c-bord (verplicht links aanhouden).

    Artikel 2: Ter hoogte van de werken in Langenheuvel, Molenstraat en Herenthoutse steenweg wordt de snelheid beperkt tot 30 km per uur. Hiervoor worden de nodige C43-borden  gezet.

    Artikel 3: Het dubbelrichtingsfietspad aan de overzijde van de werfzone in de Herenthoutse steenweg  wordt aangeduid met een D7 en M5-bord.

    Artikel 4: Om aan te duiden dat fietsers in beide richtingen voorbijkomen wordt een M10 geplaatst voor bestuurders komende van Hanegoor,  Langenheuvel en Binnenweg.

    Artikel 5: Aan het begin en het einde van de werfzones komt een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd met een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 7: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 8: De werken op de Herenthoutse steenweg mogen slechts uitgevoerd worden na 9 uur en voor 16 uur om de hinder voor fietsers en autoverkeer te beperken.

    Artikel 9: De werken op de Herenthoutse steenweg mogen enkel uitgevoerd worden aan de klinkers van de verkeersplateau. Aan het asfaltwegdek wordt niet geraakt.

    Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 12: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 14: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 23 juni 2025.

    Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar 
    Kapitein brandweer
    Toezichters mobilhomeparking
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat

  • De beslissing van de burgemeester van 17 juni 2025 wordt bekrachtigd als volgt:

    Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 23 juni tot en met 11 juli 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Jagersdreef, zijnde:

    Artikel 1: De straat zal afgesloten worden tussen de Industrieweg en het jaagpad zowel voor gemotoriseerd verkeer als fietsers.

    Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:

    • een afzethek voorzien van dagslapers met A31-bord (werken), C3-bord (verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" aan het kruispunt Industrieweg/Jagersdreef en het kruispunt Jagersdreef/jaagpad.

    Artikel 3: In de ganse straat zal een verbod voor stilstaan en parkeren ingevoerd worden met E3-borden en onderbord GV "van 23/06 tot en met 11/07".

    Artikel 4: Vanop de Industrieweg is het verboden de Jagersdreef in te draaien.

    Artikel 5: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met de borden C31a en C31b (respectievelijk verboden links en rechts in te slaan) en onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer".

    Artikel 6: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieplan met referentie SIG25-0496 opgesteld door betrokkene en aangepast volgens onze opmerkingen.

    Artikel 7: Betrokkene bezorgt de bewoners van de straat op 18 juni 2025 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. Deze brief wordt vooraf ter goedkeuring overgemaakt aan het lokaal bestuur.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 9: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 10: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 23 juni 2025.

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar 
    Kapitein brandweer
    Toezichters mobilhomeparking
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan AAN_20241122_25172259 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • Er mag niet aan het wegdek geraakt worden.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Telenet 
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Kapellekesfeest dat aanvangt 15 augustus 2025 8.00 uur en eindigt om 23.45 uur in de Langenheuvel. 

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    De organisator maakt een inplantingsplan (volgens de richtlijnen op de website van Neteland) op en bezorgt dit minstens 60 dagen voor het evenement aan noodplanning@regioneteland.be. De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is. De organisator voorziet een EHBO-koffer. De organisator beperkt het geluidsniveau wanneer er kinderen aanwezig zijn op het evenement (max 90dB(A)). Hij voorziet voldoende afstand tussen de plaatsen waar kinderen kunnen komen en de luidsprekers. De organisator volgt de waarschuwingsfase van Agentschap Natuur en Bos op. Bij fase oranje of rood verhoogt de organisator het aantal brandbestrijdingsmiddelen.

    Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 6: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 7: Op 15 augustus 2025 van 07.30 uur tot 23.45 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Langenheuvel, zijnde:
    - de Langenheuvel zal afgesloten worden voor het verkeer tussen het kruispunt met de Verbindingsstraat en het kruispunt met de Dijkstraat.

    Artikel 8: Artikel 7 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 9: De maatregelen uit artikel 7 en 8 zullen gesignaleerd worden met:
    - een afzethek met C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" aan het kruispunt Langenheuvel/Dijkstraat en het kruispunt Langenheuvel/Verbindingsstraat.

    Artikel 10: Het verkeer zal omgeleid worden via de Verbindingsstraat en de Dijkstraat. Deze omleiding wordt aangeduid via F41-omleidingspijlen.

    Artikel 11: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de trainingslocatie (terreinen ter hoogte van Kapelletjesweg 20 2280 Grobbendonk - perceel 845P) van de Grobbendonkse & Bouwelse Handboogschutters.

Team Welzijn

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met wijziging van de overeenkomst met betrokkene, die zal instaan voor de voorbereiding en de dagelijkse coördinatie, waarbij het bedrag wordt aangepast naar 1.730,34 euro alsook de duur van de overeenkomst ingekort wordt. In juli wordt, na ontvangst van factuur, al één derde van het bedrag, zijnde 866,66 euro uitbetaald op vraag van betrokkene.

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen stemt in met het voorstel om de niet-ingevulde functies in te vullen via een flexi-job (coördinatie week 2), 2 jobstudenten (1 per week) en 1 vrijwilliger met vrijwilligersvergoeding voor de twee weken.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:  

    Coördinator ‘Leer- en speelkamp Neteland’

    Team Financieel Management

    Team HRM

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 23 juni 2025.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 23 juni 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2025007583 tot en met 2025007724.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 13 juni 2025 tot en met 19 juni 2025.

  • Artikel 1: Het afsluiten van de belasting op bedrijfsruimten 2024 voor artikel 458400051526 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

    Artikel 2: Het afsluiten van de belasting op bedrijfsruimten 2024 voor artikel 458400060317 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

    Artikel 3: Het afsluiten van de belasting op bedrijfsruimten 2024 voor artikel 458400083050 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

    Artikel 4: Het afsluiten van de belasting op bedrijfsruimten 2024 voor artikel 458400112453 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

    Artikel 5: Het afsluiten van de belasting op bedrijfsruimten 2023 voor artikel 458300153650 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

    Artikel 6: Het afsluiten van de belasting op bedrijfsruimten 2024 voor artikel 458400140644 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

    Artikel 7: Het afsluiten van de belasting op bedrijfsruimten 2024 voor artikel 458400146102 voor het bedrag van 55,00 euro als onverhaalbaar wegens materiële vergissing.

  • Artikel 1: Goedkeuring toetreding tot de groepsaankoop gevoerd via de aankoopcentrale van IOK met als titel "Groepsaankoop raamovereenkomst voor het ter beschikking stellen van uitzendkrachten".
    Artikel 2: De toetreding zal aanvangen vanaf goedkeuring toetreding.
    Artikel 3: De overeenkomst zal eindigen 14 juni 2028.
    Artikel 4: De uitvoering van de opdracht zal gebeuren zoals beschreven in het bestek (Ref.: 2023/13) opgemaakt door IOK.
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel management
    Team HRM
    IOK
    Firma Konvert Interim


Publicaties