Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 06/11/2023 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Artikel 1: Kennisname van aanvulling van de klacht inzake 'machtsoverschrijding/machtsmisbruik om verkeersborden en cameracontrole te plaatsen zonder enige onderliggende rechtsgrond maar met misbruik van andere niet toepasbare CBS'.

    Artikel 2: Een gemotiveerd antwoord zal worden opgemaakt en ten laatste op het college van burgemeester en schepenen van 6 november 2023 ter goedkeuring worden geagendeerd alvorens te verzenden naar ABB.

  • Artikel 1: Goedkeuring van het gemotiveerd schrijven van team Ruimte & Vergunningen.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 14 december 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Cipal

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK van 19 december 2023:

    • de voorgestelde wijzigingen in de samenstelling van het adviescomité ruimtelijke ordening;
    • het activiteitenplan 2024;
    • de begroting 2024 en de hierin vervatte werkingskosten van de dienstverlenende vereniging IOK.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 19 december 2023:

    • het activiteitenplan 2024;
    • de begroting 2024 en het hierin vervatte tarievendossier van de opdrachthoudende vereniging IOK Afvalbeheer.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK Afvalbeheer

    Alle vertegenwoordigers

  • Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

  • Briefwisseling - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.

  • Artikel 1: Goedkeuring van het gemotiveerd schrijven van team HRM.

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het perceel komt in aanmerking voor het bouwen van een ééngezinswoning in open bebouwing en bijgebouwen, met als voorwaarden:

    - De nodige adviezen worden opgevraagd tijdens de procedure van de aanvraag tot omgevingsvergunning. De aanvrager dient te voldoen aan de voorwaarden opgenomen in deze adviezen en ramingen.

    - Bij een eventueel te organiseren openbaar onderzoek zal er rekening gehouden worden met gegronde bezwaarschriften.

    - De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is van toepassing en de aanvraag tot een omgevingsvergunning voor het bouwen van een ééngezinswoning in open bebouwing en eventueel bijgebouwen dient hieraan te voldoen.

    - Alle constructies en funderingen (loods, bijgebouw, afsluitingen, … moeten worden afgebroken vóór het indienen van de aanvraag tot omgevingsvergunning.

    - Het besluit van de Vlaamse Regering tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handeling waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater moet nageleefd worden.

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van notariskantoor Lien Boenders. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Notariskantoor Lien Boenders, Bisschopslaan 12 te 2340 Beerse

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één Amerikaanse eik op het perceel Perlamoenalaan 7, kadastraal gekend als 1/C/69W. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 hoogstammige inheemse loofboom op het perceel 1/C/69W, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 16 oktober 2023.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politie Neteland

    Brandweer Zone Kempen

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Wyre hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Pidpa, Fluvius en Fiberklaar.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Telenet 
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa

  • Artikel 1: Eurofiber de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan EUB220135TOB-D onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Eurofiber hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Eurofiber bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Eurofiber die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Eurofiber

  • Artikel 1: Goedkeuring voor de aankoop van één camera ter waarde van 23.380,53 euro inclusief 21% btw, aangekocht in het kader van de groepsaankoop "Tijdelijke vaste bewakingscamera's in het kader van bestrijding sluikstorten".

    Artikel 2: Goedkeuring van het onderhoudscontract, met referentienummer 7401/1, met de firma The Safe Group BVBA, Corda Campus 7, Kempische Steenweg 293/18 te 3500 Hasselt, voor een jaarlijks bedrag van 617,71 euro inclusief btw.

    Artikel 3: Aanvraag tot uitbetaling van de subsidie, uit te sturen door gemeente Grobbendonk en het overeenkomstige bedrag door te storten aan de gemeenten Olen en Vorselaar.

    Artikel 4: Opmaken, ondertekenen en aangetekend versturen van de sluitingsbrief aan The Safe Group BVBA, Corda Campus 7, Kempische Steenweg 293/18 te 3500 Hasselt.

    Artikel 5: Opmaken van een verwerkersovereenkomst tussen het lokaal bestuur Grobbendonk en The Safe Group BVBA, Corda Campus 7, Kempische Steenweg 293/18 te 3500 Hasselt.

    Artikel 6: Conform stellen van de camera volgens de GDPR-wetgeving.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 
    Team Informatie & Communicatie
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud                                                                                                                                                                                                              Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van het ambitiehandboek "groenblauwe beleving woonkernen Neteland".

    Artikel 2: Op klimaatvlak is Grobbendonk voorstander van een meer ambitieuze aanpak. Huidig ambitiehandboek geeft hiertoe een aanzet, maar kan onvoldoende rechtszeker vertaald worden in het huidig regelgevend kader om meer dan een inspiratiebron te zijn. Het lokaal bestuur wil dienaangaande ook meer inzetten op participatie van de bevolking.

  • Artikel 1: Kennisname van de verweernota. Deze verweernota overmaken aan de dienst omgevingsberoepen via het omgevingsloket.

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van 2 vakantiekampen van 2 januari 2024 tot en met 5 januari 2024 in sporthal De Molen.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Spelavond 'Hoger Lager' dat aanvangt 9 november 2023 van 19.00 uur en eindigt op 9 november 2023 om 23.00 uur de goedkeuring om het te organiseren.

    Artikel 2: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management
    Team Vrije Tijd
    Noodplanning
    Organisator

  • Artikel 1: Kennisname van de lokale analyse in bijlage van de bevraging in het kader van BOA. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Welzijn 

    Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming aan de betrokkene voor de organisatie van een Teerfeest dat aanvangt 18 november 2023 om 19.00uur en eindigt op 19 november 2023 om 02.00uur in de Spinhoeve te Bouwel.
    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 18 november 2023 vanaf 19.00uur tot 19 november 2023 02.00uur tot maximaal 95 dB(A)L. Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
    Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning en politiezone Neteland te volgen.
    Artikel 6: De organisator op te dragen de omwonenden te informeren over de activiteit.
    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning
    Organisatie

Team Welzijn

Team Financieel Management

  • Groepsaankopen IOK 2024 - goedkeuring

    Artikel 1: Kennisname van het programma groepsaankopen 2024 die IOK op hun planning heeft.

    Artikel 2: Goedkeuring van de gemeenschappelijke interesses van lokaal bestuur Grobbendonk en de groepsaankopen die IOK in 2024 gaat voeren.

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om Peter Crauwels, boekhouder van de gemeente Grobbendonk, als expert in het centrale kerkbestuur te laten zetelen.

    Artikel 2: Kennis te nemen van de samenstelling van het Centraal Kerkbestuur Grobbendonk als volgt:

    • Gert De Naegel (van rechtswege)
    • Marjolijn Van Damme (verkozen afgevaardigde - voorzitter)
    • Koen Mertens (verkozen afgevaardigde - secretaris)
    • Leon Verhoeven (verkozen afgevaardigde)
    • Peter Crauwels (expert)

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Andere: Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 6 november 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 6 november 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023012760 tot en met 2023014312.

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de kandidaturen van 31 oktober 2023 voor deze opdracht opgesteld door Team financieel management.
    Artikel 2: De kandidaturen van AXA Belgium en ETHIAS NV voldoen aan de criteria van de kwalitatieve selectie en worden geselecteerd.
    Artikel 3: De geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd om een offerte in te dienen.
    Artikel 4: Een afschrift wordt bezorgd aan:
    Team H&S
    Team FIM


Publicaties