Terug College van burgemeester en schepenen

Tue 02/05/2023 - 10:00 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de afwezigheid van de algemeen directeur van 2 t.e.m. 3 mei 2023.

    Artikel 2: Kennisname van de aanstelling van volgend personeelslid om hem te vervangen van 2 t.e.m. 3 mei 2023:

    - de heer Philippe Broechoven, stafmedewerker beleid en juridische zaken. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Algemeen directeur

    Stafmedewerker beleid en juridische zaken

  • Varia - kennisname

    Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene jaarvergadering van TMVS dv van 20 juni 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene jaarvergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    TMVS dv (20230620AVTMVS@farys.be)

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de statutaire jaarvergadering van Pidpa van 16 juni 2023.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze statutaire jaarvergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Pidpa

    Alle vertegenwoordigers

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 17 maart 2023 van Pidpa.

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag en de actietabel van het Beleidscollege Omgeving van 17 april 2023.
    De tabel wordt bewaard en aangevuld op volgende locatie:
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eP30MINyW1UbODCQdaYQgEK0eoaDFER/edit?usp=sharing&ouid=100787577358032518725&rtpof=true&sd=true.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Clusterverantwoordelijke Omgeving
    Teamleider Ruimte & Vergunning: Luc Van Vlasselaer
    Teamleider Uitvoering & Onderhoud: Pieter Berghmans

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag en de actietabel van het Beleidscollege Samenleving van 17 april 2023.
    De tabel wordt bewaard en aangevuld op volgende locatie:
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eP30MINyW1UbODCQdaYQgEK0eoaDFER/edit?usp=sharing&ouid=100787577358032518725&rtpof=true&sd=true.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Clusterverantwoordelijke Samenleving
    Teamleider Mens & Welzijn: Kristel Van Regemortel
    Teamleider Vrije Tijd: Mie Van Looy
    LDC dienstenleider: Hilde Witvrouwen

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag en de actietabel van het Beleidscollege Interne organisatie van 17 april 2023.
    De tabel wordt bewaard en aangevuld op volgende locatie:
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eP30MINyW1UbODCQdaYQgEK0eoaDFER/edit?usp=sharing&ouid=100787577358032518725&rtpof=true&sd=true.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Clusterverantwoordelijke Interne Organisatie
    Teamleider Financieel Management: Kristine Soentjens
    Teamleider Informatie & communicatie: Raoul Leysen
    Teamleider HRM & Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan mevrouw Sofie Peeters en de heer Thomas Binneweg voor het verbouwen van een woning, met als adres Elzenbos 5, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 184B2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van de bestaande aanbouw, het bouwen van een nieuwe aanbouw, het schilderen van de gevels, het veranderen van de dakmaterialen en het regulariseren van een carport.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 17 coniferen, 3 dennen en 5 hulstboompjes op het perceel Hoogveldstraat 9, kadastraal gekend als 1/B/215Z.

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met een gemengde inheemse haag en 3 inheemse bomen op het perceel 1/B/215Z, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Toestaan van de verlenging van de snoeivergunning afgeleverd in zitting van 27 maart 2023 voor het snoeien van een Amerikaanse eik op het perceel Perlamoenalaan 7, kadastraal gekend 1/C/69W6.

    Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 30 december 2023 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.

    Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van de werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste acht dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Machtiging verlenen aan betrokkene tot de verkoop van ijs met de ijskar genaamd 'Mijn Droomijsje', 5 dagen per week, telkens met een dag tussen, enkel in het weekend zijn het 2 dagen na elkaar en dit van mei tot eind september 2023. 

    Artikel 2: De aanvrager dient de voorwaarden uit de Politiecodex en de Vlarem-geluidsnorm te respecteren:

    - Het is verboden op de openbare weg, al dan niet op een voertuig, geluid te verwekken met het doel de aandacht te trekken op de verkoop van een product, het verlenen van een dienst of het voeren van reclame of propaganda, tenzij met naleving van volgende voorwaarden:

    • de uitzendingen mogen niet rustverstorend zijn.
    • tijdens de uitzending mag men niet parkeren noch het verkeer hinderen van voertuigen, fietsers of voetgangers.
    • geen uitzendingen geven in een straal van 200 m van markten, braderijen, openbare plechtigheden, erediensten, openbare plaatsen waar reeds muziekuitzendingen zijn toegestaan, evenals van alle manifestaties met grote volkstoeloop, rustoorden, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, andere verpleeginstellingen en scholen tijdens de lesuren.

    - De Vlarem geluidsnorm: het geluidsniveau mag 85 dB(A) LAes 15 min niet overschrijden.

    - Na bediening moet de ronde onmiddellijk verdergezet worden.

    - De persoon die de ijskar bemant, moet deze machtiging bij zich hebben en tonen op vraag van de bevoegde personen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Betrokkene

  • Artikel 1: Machtiging verlenen aan het 'Ijssloeberke BV' tot de verkoop van ijs met de ijskar van mei tot eind september. 

    Artikel 2: De aanvrager dient de voorwaarden uit de Politiecodex en de Vlarem-geluidsnorm te respecteren:

    - Het is verboden op de openbare weg, al dan niet op een voertuig, geluid te verwekken met het doel de aandacht te trekken op de verkoop van een product, het verlenen van een dienst of het voeren van reclame of propaganda, tenzij met naleving van volgende voorwaarden:

    • de uitzendingen mogen niet rustverstorend zijn.
    • tijdens de uitzending mag men niet parkeren noch het verkeer hinderen van voertuigen, fietsers of voetgangers.
    • geen uitzendingen geven in een straal van 200 m van markten, braderijen, openbare plechtigheden, erediensten, openbare plaatsen waar reeds muziekuitzendingen zijn toegestaan, evenals van alle manifestaties met grote volkstoeloop, rustoorden, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, andere verpleeginstellingen en scholen tijdens de lesuren.

    - De Vlarem geluidsnorm: het geluidsniveau mag 85 dB(A) LAes 15 min niet overschrijden.

    - Na bediening moet de ronde onmiddellijk verdergezet worden.

    - De persoon die de ijskar bemant, moet deze machtiging bij zich hebben en tonen op vraag van de bevoegde personen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Ijssloeberke bv 

  • Artikel 1: Van 27 april tot en met 23 mei 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kapelletjesweg en Del, zijnde: 
    - de Kapelletjesweg wordt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer 
    - het verkeer wordt omgeleid via de Mastendreef, Dennenlaan en Eisterlee.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Kapelletjesweg een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Van 8 tot en met 12 mei 2023 zullen gedurende 2 dagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bloktstraat 24a, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden via bebording
    - bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 11 april 2023 wordt herroepen en aangepast als volgt:

    Artikel 2: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 37 van 5 tot en met 8 september 2023.

    Artikel 3: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 4: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 5: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 2 x 25,00 = 50,00 euro.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Schransstraat 2-4 voor het plaatsen van een container van 26 april tot en met 17 mei 2023.

    Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

    Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 500,00 euro.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Bespreking van het herbestemmingsonderzoek van de Kasteelhoeve.

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toelating aan 4events om Opening zomerbar Lambert te mogen organiseren op 17 juni 2023 20.00 uur tot 18 juni 2023 02.00 uur en vindt plaats in Zomerbar Lambert.

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
    Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 juni 2023 van 20.00 uur tot 18 juni 2023 02.00 uur en tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
    Deze afwijking toe te staan op voorwaarde dat:
    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 5: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken aan -18-jarigen. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Team HRM & Secretariaat
    Team Vrije tijd
    Noodplanning
    Organisator

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan de cultuurraad om de tweedelige sessie "Facebook voor beginners" te organiseren via Seniorennet Vlaanderen op maandag 8 en 15 mei 2023 tussen 19.30u en 22.00u in de bibliotheek van Grobbendonk.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Cultuurraad

    Team Financieel Management 

  • Artikel 1: Toestemming te geven voor de organisatie van Billie vs Benjamin dat aanvangt 26 juni 2023 09.00 uur en eindigt op 26 juni 2023 19.00 uur aan het bos ter hoogte van Bergen 17, 2288 Bouwel.

    Artikel 2: De opdracht te geven aan de organisator om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanning

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van AEXXL 2023 op 23 juni 2023 van 18.00 uur tot 24 juni 2023 01.00 uur en van 24 juni 2023 16.00 uur tot 25 juni 2023 tot 01.00 uur op de parking en het ontmoetingsveld achter het gemeentehuis. 

    Artikel 2: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 3: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement 23 juni 2023 van 18.00 uur tot 24 juni 2023 01.00 uur en van 24 juni 2023 16.00 uur tot 25 juni 2023 tot 01.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

    Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 6: Op vrijdag 23 juni 2023 vanaf 16.00 uur tot zondag 25 juni 2023 - 03.00uur zullen op de Vaartkom aangepaste verkeersmaatregelen gelden, zijnde:
    - op de parking van de Vaartkom zal een "kiss & ride" zone ingericht worden 
    - op de Vaartkom zal de snelheid beperkt worden tot 30km per uur
    - de Vaartkom zal deels een enkelrichtingsstraat worden: het verkeer mag de straat inrijden via de Eikenlei en verlaten aan de rotonde
    - in het gedeelte van de Vaartkom tussen de rotonde en de inrit parking brandweer blijft dubbel verkeer toegelaten.

    Artikel 7: Om te verhinderen dat mobilhomes ook parkeerplaatsen innemen die niet voor mobilhomes voorbehouden zijn, zullen borden E9b geplaatst worden. 

    Artikel 8: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.

    Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen om de solidariteitsacties en promotie van de Grobbendonkse Hartlopers te ondersteunen met de middelen die werden voorzien in het meerjarenplan onder MJP001832.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Kennisname van de besteding van de Vlaamse middelen, toegekend om de sectoren jeugd, sport en cultuur bij te staan in en na de coronacrisis, als volgt:

    Middelen Noodfonds 129.922,26 130.115,00    
      CBS 15/07/2020 Realisatie Jaar Detail
    Ondersteuning verenigingen € 66.922,26 € 67.750,00    
    Verhoging subsidies sport, jeugd en cultuur x 1,5 € 28.500,00 € 31.750,00 2022  
    Sport € 12.500,00 € 12.500,00 2022 Cfr. subsidiereglement
    Jeugd € 8.500,00 € 8.500,00 2022 Cfr. subsidiereglement
    Cultuur € 9.025,00 € 10.750,00 2022 Cfr. subsidiereglement
    Deelname van verenigingen aan bestaande initiatieven € 20.000,00 € 20.000,00 2022 Cfr. subsidiereglement
    Renteloze lening non profit € 18.422,26 € 0,00    
    Energiebesparende maatregelen fanfare en harmonie € 0,00 € 16.000,00 te besteden in 2023 Beide verenigingen beschikken over eigen gebouwen en krijgen eenmalig een budget van 8.000,- euro te besteden aan energiebesparende maatregelen.
             
             
    Ondersteuning vrijetijdsinitiatieven/evenementen € 12.000,00 € 10.500,00    
    Straatfeesten € 2.500,00 € 2.500,00 2021-2023 Cfr. subsidiereglement
    Week van de amateurkunsten € 1.500,00 € 0,00 2022 Extra subsidies cultuur
    Vrijwilligersfeest € 8.000,00 € 8.000,00 2022 Vrijwilligersfeest tijdens weekend van de verenigingen
             
    Investeringen € 51.000,00 € 51.865,00    
    Fietsbib € 11.000,00 € 9.250,00 te besteden in 2023 Opstart fietsbib
    Sportinfrastructuur, sporten in buitenlucht € 20.000,00 € 22.615,00 2022 Beweegtuin De Molen
    Speelpleintjes € 20.000,00 € 20.000,00 2022 Beweegtuin De Molen

    Artikel 2: De adviesraden voor sport, jeugd en cultuur te informeren over de besteding van de middelen van het noodfonds.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Team Financieel Management

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2023-167 van 2 mei 2023 en de raming voor de opdracht “Aankoop restafvalzakken”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 37.190,08 excl. btw of € 45.000,00 incl. 21% btw.

    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 22 mei 2023 om 10.00 uur.

    Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van 2023, op budgetcode 6140000/OM/0300 (actie/raming AC000260/MJP000320) en in het krediet van de komende jaren.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: De gemeente treedt toe tot de aankoopcentrale van IOK aangaande de groepsaankoop “Raamovereenkomst voor het (individueel) leasen van fietsen ten behoeve van het personeel” voor een bedrag van 9.000 euro exclusief BTW.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team HRM & Secretariaat

    Team Financieel Management

    Algemeen Directeur

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 2 mei 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 2 mei 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023002214 tot en met 2023002255.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 21 april 2023 tot en met 27 april 2023.


Publicaties