Terug
Gepubliceerd op 22/09/2023

Besluitenlijst  Raad voor maatschappelijk welzijn

di 19/09/2023 - 21:00 Raadzaal
    • Raad voor maatschappelijk welzijn 20 juni 2023 - notulen - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      De notulen van de raad voor maatschappelijk welzijn van 20 juni 2023 worden goedgekeurd.

    • Cipal dv - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met 10 stemmen voor (9 GIB en 1 N-VA) en 7 onthoudingen (4 Vooruit, 2 CD&V en 1 De Lokale Lijst).

       

      Artikel 1: Goedkeuring van de wijzingen aan artikel 4 van de statuten van Cipal (agendapunten 1 en 2 van de vergadering: wijziging maatschappelijke doelstellingen van Cipal).

      Artikel 2: Goedkeuring van de wijzigingen aan artikel 5 van de statuten van Cipal (agendapunt 3 van de vergadering: verplaatsing van de zetel van Cipal).

      Artikel 3: Goedkeuring van de overige wijzingen aan de statuten van Cipal overeenkomstig voormeld ontwerp van statutenwijziging (agendapunten 4 tot en met 61 van de vergadering: andere wijzigingen aan de statuten overeenkomstig het aan de deelnemers verstuurde ontwerp).

      Artikel 4: Goedkeuring van het voorstel tot wijziging aan het opschrift van de statuten van Cipal om deze in overeenstemming te brengen met de genomen besluiten (agendapunt 62 van de vergadering).

      Artikel 5: Goedkeuring van het voorstel tot het verlenen van machten tot uitvoering van de genomen besluiten (agendapunt 63 van de vergadering).

      Artikel 6: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

      Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Cipal dv (infoavdv@cipal.be)

      Alle vertegenwoordigers

    • Beleidsevaluatie - opvolgingsrapportering semester 1 2023 - kennisname

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Kennisname van volgende beleidsrapporten in het kader van de opvolgingsrapportering semester 1 van 2023:

      - Beleidsevaluatie prioritaire acties;

      - Beleidsopvolging overheidsopdrachten;

      - Beleidsopvolging klimaatacties;

      - J1 Doelstellingenrekening;

      - ODAA Overzicht doelstellingen, actieplannen en acties (zonder evaluatie);

      - T1 Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard;

      - T2 Ontvangsten en uitgaven naar economische aard;

      - T3 Investeringsproject.

    • Verhoging 2de pensioenpijler OFP Prolocus - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: De pensioentoelage voor de tweede pensioenpijler wordt verhoogd met 0,5% vanaf 1 januari 2024 voor alle contractuele personeelsleden die tewerkgesteld zijn in de niet-VIA-diensten. De bijdragevoet van de contractuele niet-VIA-personeelsleden wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op 4%.

      Artikel 2: Het pensioenreglement en het gemeenteraadsbesluit betreft de tweede pensioenpijler OFP Prolocus, zal ter beschikking gesteld worden van de contractuele personeelsleden (niet-VIA personeel).

      Artikel 3: De gewijzigde pensioentoelage 2024 zal opgenomen worden in de meerjarenplanwijziging.

      Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team HRM

      Team Financieel management

    • Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - juni 2023 - technische opmerkingen toezicht deel OCMW - kennisname

      Ter kennis genomen

      Artikel 1: Kennisname van de technische bemerkingen en aanbevelingen van de toezichthoudende overheid bij de aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 - juni 2023.

    • Overheidsopdracht raamovereenkomst verzekering arbeidsongevallen voor het lokaal bestuur Grobbendonk - de gemeente Grobbendonk treedt op als aankoopcentrale - goedkeuring

      Goedgekeurd

      Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

       

      Artikel 1: De gemeente Grobbendonk volmacht te verlenen om alle beslissingen te nemen in naam van het OCMW van Grobbendonk omtrent de overheidsopdracht raamovereenkomst verzekering arbeidsongevallen voor het lokaal bestuur Grobbendonk.

      Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

      Team Financieel Management

    • Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

      Ter kennis genomen

      De Lokale Lijst: Geen vragen

      CD&V: Geen vragen

      Vooruit: Geen vragen

      N-VA: Geen vragen

      GIB: 

      • Erkenning LDC - stand van zaken