Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 09/12/2024 - 13:30 Vlierenberg

A-punt

Team Secretariaat

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van VVSG van 19 december 2024.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    VVSG

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de geloofsbrieven van Peggy Goormans met het oog op de aanstelling tot titelvoerend lid van de gemeenteraad. Peggy Goormans wordt vervolgens uitgenodigd om de voorgeschreven eed af te leggen in openbare zitting en in handen van de voorzitter van de gemeenteraad. 

    Artikel 2: Kennisname van de eedaflegging van mevrouw Peggy Goormans op datum van 17 december 2024.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Kikoen van 16 januari 2024.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Kikoen

    Alle vertegenwoordigers

Team Ruimte en Vergunningen

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Een perceel grond, gelegen achter de Koekoekstraat, ter plaatse volgens kadaster gekend “Roode Aerde”, thans ten kadaster gekend sectie A nummer 409A P0000/deel, met een oppervlakte volgens navermeld meetplan van achthonderd vierenvijftig vierkante meter, op te nemen in het openbaar domein.

    Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

    Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

    Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Notaris Isabelle Verhaert, Beersebaan 7 te 2275 Lille

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Een perceel grond, gelegen aan Waterlaatstraat 11, volgens titel en recent kadastraal uittreksel sectie A deel van nummer 479/A/P0000, op te nemen in het openbaar domein.

    Artikel 2: Het terzake ingediende dossier met ontwerpakte wordt goedgekeurd.

    Artikel 3: De voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur worden gemachtigd om akte en alle erop betrekking hebbende stukken namens de gemeente mede te ondertekenen.

    Artikel 4: Alle onkosten verbonden aan deze opdracht zijn ten laste van de afstanddoeners.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunnigen

    Notarisvennootschap Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

Staf van de AD

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan het wijzigen en toevoegen van volgende items van het belastingreglement:

    Artikel 1: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING BELASTBAAR VOORWERP OF BELASTBAAR FEIT

    Met ingang van 1 januari 2020 en eindigend op 31 december 2025 geldt een belasting op de tijdelijke inname, langer dan 2 kalenderdagen, waarbij een deel van een kalenderdag geldt als een volledige dag, van het openbaar domein voor privatief gebruik door het plaatsen van constructies en materialen zoals schutsels, stellingen, kranen, containers, betonbakken, bouwmaterialen, bouwafval, werktuigen, bouwliften, hoogtewerkers, silo's, werfketen, WC-units, en voertuigen zoals aanhangwagens, verhuiswagens, bestelwagens, ceremoniewagens of vrachtwagens.

    Artikel 2: DEFINITIES
    Voor de toepassing van dit reglement wordt verstaan onder de ingebruikname van het openbaar domein: het plaatsen van constructies en materialen zoals schutsels, stellingen, kranen, containers, betonbakken, bouwmaterialen, bouwafval, werktuigen, bouwliften, hoogtewerkers, silo's, werfketen, WC-units, en voertuigen zoals aanhangwagens, verhuiswagens, bestelwagens, ceremoniewagens of vrachtwagens.

    Artikel 5: VERMINDERINGEN EN VERHOGINGEN

    Een vermindering van de aangevraagde termijn van inname openbaar domein is niet mogelijk. Indien de inname eerder is afgerond, is een terugbetaling door het lokaal bestuur niet mogelijk. Een verlenging van de toelating inname openbaar domein is wel mogelijk.

    Artikel 7: WIJZE VAN INNING

    De belasting is contant betaalbaar nadat de aanvraag is goedgekeurd.

    Artikel 8: AANGIFTEPLICHT
    Er dient voorafgaand aan de inname van het openbaar domein een toelating te worden aangevraagd bij het gemeentebestuur.

    De aanvraag dient digitaal via de website van de gemeente Grobbendonk te gebeuren, minimaal 5 werkdagen op voorhand voor een inname zonder hinder en minimaal 21 werkdagen op voorhand voor een inname met hinder.

    Een verlenging van de toelating van de inname openbaar domein vraagt de aanvrager ten laatste 3 werkdagen voor het aflopen van de vergunning met een inname van het openbaar domein zonder hinder aan en 14 werkdagen wanneer het een inname met hinder betreft. 

    Indien een aanvrager na de toekenning van de vergunning het openbaar domein toch niet gaat innemen, dan moet dit ten laatste één werkdag voor de inname worden gemeld via mail (ruimte.vergunningen@grobbendonk.be) aan team Ruimte & Vergunningen. Enkel dan kan de gemeente Grobbendonk over gaan tot terugbetaling van de reeds betaalde belasting.

    De aanvrager is, na de toelating van de gemeente Grobbendonk, verantwoordelijk voor het plaatsen van de signalisatie volgens de verkeersreglementering. De signalisatie en de bijhorende instructies worden door de gemeente aan de aanvrager verstrekt. De signalisatie voor parkeerverboden wordt door de gemeente geplaatst of aan de aanvrager verstrekt.

     

    Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de uitgaven "Opleiding mandatarissen" in 2024 als volgt:

    • GIB: € 25
      • Lorenz Boen: opleiding VVSG (voorlopig enkel een bestelbon, geen effectieve uitgave)
    • N-VA: € 0
    • CD&V: € 0
    • Vooruit: € 0
    • De Lokale Lijst: € 0
    • Vlaams Belang: € 0
  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Vaststelling van een gemeentelijke dotatie van 1.252.588,00 euro aan Lokale Politie Neteland voor 2025.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Lokale Politie Neteland

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het addendum zoals gestemd op de gemeenteraad van 27 augustus 2007 wordt ingetrokken en politiepost Grobbendonk van de Lokale Politiezone Neteland zal na afronding van de werkzaamheden in het gemeentehuis vanaf 1 februari 2025 terug haar intrek nemen in het gemeentehuis aan de Boudewijnstraat 4 te Grobbendonk.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Lokale Politie Neteland

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van de jaarrekening 2024 door de gouverneur van de provincie Antwerpen.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Algemeen directeur

    Team Financieel Management

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 17 december 2024 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 19 november 2024 en 3 december 2024 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Onderzoek van de geloofsbrieven en eedaflegging van verkozen gemeenteraadslid P.G. - goedkeuring
    3. Team Secretariaat: Gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - data 2025 - vaststelling
    4. Team Secretariaat: ERSV Provincie Antwerpen - ontbinding en uittreding - goedkeuring
    5. Team Secretariaat: Kikoen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    6. Team Secretariaat: VVSG - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    7. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2024090326 - Dobbelhoefweg zn - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    8. Team Ruimte & Vergunningen: Riolering- en wegeniswerken in de Waterwinningsstraat - samenwerkingsovereenkomst - goedkeuring
    9. Team Ruimte & Vergunningen: Vastleggen rooilijn Nijverheidsstraat 54-62 - principiële goedkeuring
    10. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Koekoekstraat, thans ten kadaster gekend sectie A nummer 409A P0000/deel - ontwerpakte - goedkeuring
    11. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Waterlaatstraat 11, kadastraal gekend sectie A deel van nummer 479/A/P0000 - ontwerpakte - goedkeuring
    12. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - meerjarenplanwijziging 2020-2025 (versie 2024) - aktename
    13. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - budgetwijziging 1 2024 - aktename
    14. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - budget 2025 - aktename
    15. Team Financieel Management: Kerkfabriek St. Lambertus - budget 2025 - aktename
    16. Team Financieel Management: Belasting - belasting op de inname van het openbaar domein - goedkeuring
    17. Team Financieel Management: Jaarrekening 2023 gemeente Grobbendonk - goedkeuring door gouverneur - kennisname
    18. Team Financieel Management: Werkingsbudgetten gemeenteraad - kennisname
    19. Team Financieel Management: Lokale Politie Neteland - gemeentelijke dotatie 2025 - vaststelling
    20. Team Financieel Management: Politiepost Grobbendonk - wijziging locatie naar Boudewijnstraat 4 - goedkeuring
    21. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vragenstelling

    IN BESLOTEN VERGADERING
     
    22. Staf van de AD: Resultaat vooronderzoek Audit Vlaanderen m.b.t. mogelijke onregelmatigheden bij lokaal bestuur - kennisname

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 2 december 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Jens Heivers voor het bouwen van een halfopen nieuwbouwwoning, met als adres Nijlse baan 47, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 73K10.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een halfopen nieuwbouwwoning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    -  de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    -  streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;

    -  de verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 5 december 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Rik De Keyser NV voor het bouwen van 2 ééngezinswoningen en het afwijken van de verkavelingsvoorwaarden, met als adres Nijverheidsstraat zn. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 148L5.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van 2 ééngezinswoningen en het afwijken van de verkavelingsvoorwaarden.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    -          Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

    -          Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    -          Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    -          De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    -          De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    -          De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

     

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 29 november 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Dirk Van Den Bogaert - Christel Torfs voor het bouwen van een woning na het afbreken van de bestaande woning, met als adres Herenthoutse steenweg 90 te 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 300G.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een woning na het afbreken van de bestaande woning.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Er dient voldaan te worden aan de voorwaarden uit het advies van Fluvius van 20 november 2024.

    ° Er dient voldaan te worden aan de voorwaarden uit het advies van Integraal Waterbeleid van Provincie Antwerpen van 22 november 2024.

    • Achteraan het perceel staat een bijgebouw. Over de vergunningstoestand is niets bekend. Dit bijgebouw wordt uitgesloten uit de vergunning zoals aangeduid op het IPP (bestaande en nieuwe toestand)

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.

    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.

    • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.

    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 5 december 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Nathan Diels voor het vellen van één hoogstammige boom, met als adres Bevrijdingsstraat 7, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 15R3.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het vellen van één hoogstammige boom.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • Een heraanplant uitvoeren op het perceel met 1 inheemse hoogstammige loofboom tijdens het eerstvolgende plantseizoen en na de vergunde werken. Een bewijs van heraanplant over te maken aan de vergunningverlenende overheid.
    • De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.
    • Bij uitval van de heraanplant dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Van Roosbroeck & Vanhoutteghem, Geassocieerde Notarissen. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht. Het college merkt op:

    - dat de voorwaarden opgenomen in de omgevingsvergunning OMV_ 2022111107 van 15 juni 2023 ten strengste moeten nageleefd worden.

    - dat de groepswoningbouw eerst moet worden gerealiseerd (winddicht) vooraleer de woningen kunnen verkocht worden.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Van Roosbroeck & Vanhoutteghem, Geassocieerde Notarissen, Hofstraat 26 te 2400 Mol

  • Artikel 1: Toestaan van de verlenging van de kapvergunning afgeleverd in zitting van 2 september 2024 voor kappen van 2 hoogstammige bomen, 1 esdoorn en 1 kerselaar op het perceel Eikenlei 40, kadastraal gekend 01/B/124G4.

    Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden voor 2 maart 2025 en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.

    Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van de werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste acht dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 wintereik op het perceel Bosschaert de Bouwellaan 20, kadastraal gekend als 2/B/3E5. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 inheemse loofbomen op het perceel 2/B/3E5, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapweigering voor 4 krentenboompjes op het perceel Floris Primsstraat 24, kadastraal gekend als 1/A/430B.  

    Artikel 2: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen van Grobbendonk beslist om de eigenaar van Nieuwstraat 27 per aangetekend schrijven te informeren over de wettelijke mogelijkheden die er zijn om de tot op heden onvergunde toestand te herstellen. 

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen van Grobbendonk beslist om tot bestuurlijke handhaving over te gaan zodra er zich nieuwe personen melden om zich in te schrijven op het adres Nieuwstraat 27.

    Artikel 3: Dit besluit wordt schriftelijk overgemaakt aan de eigenaar van het perceel Nieuwstraat 27, 2280 Grobbendonk. 

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Mens & Welzijn

  • Artikel 1: De werken vinden plaats op 10 december tot 12 december 2024 tussen 9 uur en 15 uur. Zo garanderen we de veiligheid en zijn de werken voor en na de piekuren. De doorgang van fietsers moet ook tijdens volgende tijdsvensters vrij zijn 8 uur en 9 uur - 12 uur en 12.30 uur - 13 uur en 13.30 uur - 15.20 uur en 15.45 uur. Om de veiligheid van fietsers te garanderen wordt ook gewerkt met een seingever.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 3: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Pidpa en Wyre.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Proximus

  • Artikel 1: Wyre de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken volgens voorgelegd plan 25099601 onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum 21 werkdagen voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur via https://www.grobbendonk.be/signalisatievergunning.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Wyre bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Wyre die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius, Proximus en Pidpa.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Wyre
    Fluvius
    Proximus
    Pidpa

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de plaatsing van houten reclamepanelen via een sjorconstructie op volgende locaties:

    1) in de Bevrijdingsstraat op de helling van de brug richting Bouwel, aan de rechterkant van de weg, ter hoogte van de inrit voor het militair domein;
    2) in de Leopoldstraat, recht tegenover de Pulse steenweg.

    Artikel 2: De borden mogen geplaatst worden vanaf 10 december 2024 en dienen uiterlijk op 5 januari 2025 verwijderd te worden.

    Artikel 3: De borden mogen geen hinder vormen noch voor voetgangers noch voor fietsers.

    Artikel 4: Als de reclamepanelen een gevaar veroorzaken dienen ze bij het eerste verzoek van de politie of van een gemachtigde ambtenaar verwijderd te worden. Als op dat verzoek niet ingegaan wordt, kan ambtshalve worden overgegaan tot de verwijdering ervan, op kosten en risico van de betrokkene.

    Artikel 5: Het openbaar domein dient na afloop in oorspronkelijke staat hersteld te worden.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Scouts Bosvogels
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Informatie & Communicatie

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van "afscheid 't Pleintje" dat aanvangt 17 januari 2025 15.00 uur en eindigt op 17 januari 2025 21.00 uur op het pleintje aan de Kasteeldreef.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 januari 2025 van 15.00 uur tot 21.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. 

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 5: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.

    Artikel 7: De organisator toestemming te geven om vuurkorven te plaatsen. 

    Artikel 8: Op 17 januari 2025 van 15.00 uur tot 21.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kasteeldreef en Dorp, zijnde:
    - de Kasteeldreef zal afgesloten worden vanaf het verbindingsweggetje naar de Berkendreef tot en met het kruispunt Dorp
    - Dorp zal afgesloten worden vanaf de Kasteeldreef tot aan het kruispunt met de Lindelaan.

    Artikel 9: Artikel 8 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 10: De maatregelen uit artikel 8 en 9 zullen gesignaleerd worden met: 
    - een afzethek met dagslapers en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) met onderbord "uitgezonderd hulpdiensten":

    • aan het kruispunt Dorp/Lindelaan
    • aan het kruispunt Kasteeldreef/Dorp
    • in de Kasteeldreef ter hoogte van het verbindingsweggetje naar de Berkendreef
    - een afzethek met dagslapers en F45-bord (doodlopende weg)
    • aan het kruispunt Kasteeldreef/Berkendreef
    • aan het kruispunt Kasteeldreef/Stationlei
    • aan het kruispunt Dorp/Nieuwbaan.

    Artikel 11: De nodige F41-omleidingspijlen zullen gezet worden om het verkeer om te leiden via de Stationlei en de Nieuwbaan.

    Artikel 12: Op 17 januari 2025 van 15.00 uur tot 21.00 uur zal een parkeerverbod ingevoerd worden:
    - in de Kasteeldreef vanaf het verbindingsweggetje naar de Berkendreef tot en met het kruispunt Dorp
    - in Dorp vanaf de Kasteeldreef tot aan het kruispunt met de Lindelaan.

    Artikel 13 : Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 14: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 15: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Toeren om te Loeren - WAK dat doorgaat op onderstaande momenten:

    • De openingsreceptie op 11 april 2025 van 19.00 uur tot 23.00 uur.
    • Op 12 en 13 april 2025 de klassieke atelierroute tussen 10.00 uur en 18.00 uur. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Toestemming te geven om de uitbating van de toog toe te wijzen aan Levensloop Neteland. 

    Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 11 april 2025 van 19.00 uur tot 23.00 uur met een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A).

    Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Financieel Management

    Noodplanningsambtenaar

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van een kerstborrel in de Dennenlaan die aanvangt op 14 december 2024 18.00 uur en eindigt om 23.45 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.

    Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 6: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 7: Op zaterdag 14 december 2024 van 18.00 uur tot 23.45 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dennenlaan, zijnde:
    - de straat zal verkeersvrij gemaakt worden vanaf huisnummer 1.

    Artikel 8: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met een afzethek met dagslapers en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten" net achter de Vrijheidsstraat.

    Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

    Artikel 10: Dit reglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: De maatregelen zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Kapitein brandweer
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat

    Organisator 

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van de Winterdrink Capuynestraat die aanvangt op 3 januari 2025 18.00 uur en eindigt om 24.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen namelijk:

    De organisator garandeert een vlotte doorgang voor de hulpdiensten en zorgt dat alle gebouwen bereikbaar blijven. Enkel obstakels die snel weg te nemen zijn (tafels, stoelen,…) mogen op de rijbaan worden opgesteld wanneer er minder van 4m vrije doorgang is.

    Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.

    Artikel 5: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 6: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 7: Op 3 januari 2025 van 18.00 uur tot 24.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Capuynestraat, zijnde:
    - de straat zal verkeersvrij gemaakt worden tussen de Verbindingsstraat en Het Hoog.

    Artikel 8: Artikel 7 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 9: De maatregelen uit artikel 7 en 8 zullen gesignaleerd worden met:

    - een afzethek met dagslapers en C3-bord (verboden toegang in beide richtingen voor iedere bestuurder) en onderbord "uitgezonderd hulpdiensten"

    • aan het kruispunt Capuynestraat/ Verbindingsstraat
    • aan het kruispunt Capuynestraat/Het Hoog.

    Artikel 10: De nodige omleidingspijlen zullen gezet worden om het verkeer om te leiden via Het Hoog, Dijkstraat en Verbindingsstraat.

    Artikel 11: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 12: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

    Artikel 13: Deze maatregelen zullen in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 14: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 15: De maatregelen zullen aangekondigd worden via facebook en Hoplr.

    Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Kapitein brandweer
    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Chocomelkstand Nieuwjaarkezoete dat aanvangt 31 december 2024 09.00 uur en eindigt op 31 december 2024 12.00 uur te Astridplein Grobbendonk.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
    Artikel 4: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:

    Er zijn bijzondere veiligheidsvoorwaarden voor dit evenement:
    De organisator stelt het verkooppunt zo op dat er geen hinder ontstaat voor het verkeer en voetgangers kunnen passeren zonder dat zij over de rijbaan moeten.

    Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

    Artikel 5: Er dient een parkeerverbod ingericht te worden op alle parkeerplaatsen tussen de kerk en de bibliotheek.

    Artikel 6: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen. 

    Artikel 7: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Noodplanningsambtenaar
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat
    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Livestream "Edith" Les Triadours dat aanvangt 10 december 2024 14.00 uur en eindigt op 10 december 2024 17.00 uur.

    Artikel 2: Het college van burgemeester en schepenen geeft goedkeuring voor de toegangsprijs van 5,00 euro/ticket.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat
    Team Financieel Management

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Eikenlei 77 te Grobbendonk, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

Team HRM

  • Eedaflegging S.G.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Eedaflegging C.G.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Eedaflegging L.W.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuren om de openstaande fiscale vorderingen af te sluiten als onverhaalbaar wegens proces economische redenen - ongekende of buitenlandse domicilie adressen.

  • Artikel 1: Goedkeuren om de openstaande vorderingen met kleine resterende saldo's als onverhaalbaar af te sluiten wegens proces-economische redenen.

  • Artikel 1: Deurwaarder Verhulst inschakelen voor de openstaande vorderingen, zoals opgenomen in bijlage.

    Artikel 2: Uitvoerbaar verklaren van de dwangbevelen.

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2024-275 en de raming voor de opdracht “Stookplaatsrenovatie sporthal”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming kan teruggevonden worden in het startformulier in bijlage.

    Artikel 2: Goedkeuring te verlenen aan de kredietverschuiving van MJP000723 aankoop columbariumelementen voor 3.714,99 euro naar MJP002477 stookplaatsrenovatie sporthal.

    Artikel 3: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 4: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 5: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 23 januari 2025 om 10.00 uur.

    Artikel 6: De uitgave voor het installatiedeel en de toestellen van deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2024, op boekhoudsleutel 2024/2240007/SA/0742/.

    Artikel 7: Het onderhoudscontract zal voorzien worden in het exploitatiekrediet van 2026 en volgende op boekhoudsleutel 2024/6103010/SA/0742/..

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM-KIA-2024-284 en de raming voor de opdracht “Stookplaatsrenovatie gemeentehuis”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. 
    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 3: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 23 januari 2025 om 10.00 uur.

    Artikel 5: De uitgave voor het installatiedeel en de toestellen van deze opdracht is voorzien in het investeringskrediet van 2024, op boekhoudsleutel 2024/2210007/IO/0119/00

    Artikel 6: De uitgave voor het onderhoudscontract zal voorzien worden in het exploitatiekrediet van 2026 en volgende op boekhoudsleutel 2024/6103010/IO/0119/00

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 9 december 2024.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 9 december 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 29 november 2024 tot en met 5 december 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024016268 tot en met 2024016360.

Onderwijs

  • Artikel 1: Betrokkene, Nieuwstraat 7 te 2280 Grobbendonk, wordt tijdelijk aangesteld voor:

    12/24 lestijden als leermeester lichamelijke opvoeding in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 november 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    KLIM-OP Bouwel

  • Artikel 1: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 2, Berkendreef 33 te 2288 Bouwel, vanaf 1 december 2024 t.e.m. 28 februari 2025.

    Artikel 2: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer anderstalige nieuwkomers voor 2/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.

    Artikel 3: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden (vacante uren) in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk.

    Artikel 4: Betrokkene 1, Riemenstraat 24G te 2290 Vorselaar, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer anderstalige nieuwkomers voor 2/24 lestijden (vacante uren) in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    KLIM-OP Bouwel

  • Artikel 1: Betrokkene 1, Grote Heibergstraat 21 te 2235 Hulshout, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 11/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kretbosstraat 56A te 2280 Grobbendonk, van 1 december 2024 t.e.m. 28 februari 2025.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    KLIM-OP Bouwel

  • Artikel 1: Betrokkene 1, Oude Geelsebaan 61 te 2431 Veerle - Laakdal, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 1/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2, Kretbosstraat 56A te 2280 Grobbendonk, van 1 december 2024 t.e.m. 28 februari 2025.

    Artikel 2: Betrokkene 1, Oude Geelsebaan 61 te 2431 Veerle - Laakdal, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 20/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    KLIM-OP Bouwel

  • Artikel 1: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 3/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor de periode van 1 oktober 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

    Artikel 2: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 10/24 lestijd in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 2, Dobbelhoefweg 45 te 2280 Grobbendonk, die TAO neemt voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.

    Artikel 3: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator vanuit de stimulus scholengemeenschap voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

    Artikel 4: Artikel 3: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator voor 1/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 30 juni 2025.

    Artikel 5: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als beleidsondersteuner voor 4/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.

    Artikel 6: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer 1/24 lestijd in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van betrokkene 3, Kapelstraat 18 te 2242 Pulderbos, vanaf 1 september 2024 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

    Artikel 7: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 6/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van betrokkene 4, Berkendreef 33 te 2288 Bouwel, die loopbaanonderbreking medische bijstand neemt van 1 december 2024 t.e.m. 28 februari 2025.

    Artikel 8: Betrokkene 1, Koestraat 115 te 2270 Herenthout, wordt tijdelijk aangesteld als zorgcoördinator personeelswerkingsbudget voor 2/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor de periode van 1 september 2024 t.e.m. 31 december 2024.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    KLIM-OP Bouwel

  • Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.


Publicaties