Terug College van burgemeester en schepenen

Tue 21/05/2024 - 18:00 Raadzaal

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

  • Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

    Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van het antwoord van de gouverneur van 7 mei 2024 over de klacht "de erfpachtovereenkomst gemeente/OCMW Kerkblok-Kasteeldreef 0".

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad als volgt:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Leefgoed van 28 mei 2024.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Leefgoed

    Alle vertegenwoordigers

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 6 april 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan B&G Construct BV voor het bouwen van 2 nieuwbouw woningen en het vellen van 9 bomen, met als adres Eikenlei 5 & 5A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 131/4 B en 131/4 C.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van 2 nieuwbouw woningen en het vellen van 9 bomen.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

    -            Fluvius Operator System van 27 maart 2024;

    -            Pidpa Drinkwater van 20 maart 2024;

    -            Agentschap voor Natuur en Bos van 9 april 2024;

    -            De vergunning wordt verleend op grond van artikel 90bis, §5, derde lid, van het Bosdecreet en onder de voorwaarden zoals opgenomen in het hierbij gevoegde compensatieformulier met kenmerk: 24-204880;

    -            De te ontbossen oppervlakte bedraagt 843 m². Deze oppervlakte valt niet meer onder het toepassingsgebied van het Bosdecreet; 

    -            De bosbehoudsbijdrage van € 5.336,19 dient binnen de 4 maanden, vanaf de datum waarop gebruik mag gemaakt worden van deze vergunning, gestort te worden. Het overschrijvingsformulier voor het vereffenen van de bosbehoudsbijdrage zal rechtstreeks door ons Agentschap worden overgemaakt aan de aanvrager van zodra de vergunning van kracht wordt.

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken;
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw;
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting;
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel;
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden;
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 14 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Ken Janssen & Kelly Goovaerts voor het regulariseren van een veranda, overdekt terras en garage en het heraanleggen en verminderen van verhardingen, met als adres Populierendreef 16, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 177B2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het regulariseren van een veranda, overdekt terras en garage.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    * De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

    * Het aanpassen van de verhardingen dient te gebeuren binnen een termijn van 1 jaar na het afleveren van de omgevingsvergunning.

    * De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    * De nieuw aan te leggen verhardingen moet zoveel mogelijk aangelegd worden in waterdoorlatend materiaal.

    * Voor het tuinhuis achteraan op het perceel is geen vergunning bekend bij lokaal bestuur Grobbendonk en wordt uit de vergunning gesloten.

    * Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    * Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

    * De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

  • Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2024038619, ingediend door Albertstroom NV betreffende het veranderen van de biogasinstallatie door uitbreiding van de opslag en mechanische behandeling van niet-gevaarlijke afvalstoffen (administratieve rechtzetting) gelegen Industrieweg 11A.  Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nrs. 244V, 244W en 244X.

    Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De opslag dient zo kort mogelijk te zijn.
    • Het lossen van de producten dient te gebeuren in afgesloten ruimten.
    • De exploitant dient bij calamiteiten onmiddellijk de bevoegde overheid in kennis te stellen.
    • Alle geldende bijzondere milieuvoorwaarden opgenomen in OMGP-2022-0297 OMV_2022109738 moeten behouden blijven.

    Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de provinciale omgevingsvergunningscommissie.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 13 mei 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Rostal NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Rostal zn, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 246K met inrichtingsnummer 20240506-0038.

    Volgende rubrieken worden in akte genomen:

    53.2.2°a) - Aktename

    het uitvoeren van een tijdelijke bemaling voor max. 50 dagen met een max. debiet van 18.200 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Lozing op de riolering kan enkel uitgevoerd worden mits toelating van Aquafin nv vanaf een debiet van 10 m³/uur.
    • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
    • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
    • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
    • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
    • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.
    • De bemaling moet worden stopgezet zodra de ondergrondse constructie geplaatst is en er geen opdrijfrisico voor de constructie meer is.
    • Het opgepompte grondwater dient, indien mogelijk, nuttig toegepast te worden bij de uitvoering van de bouwwerken (bvb. poetswater, aanmaak beton, mortels,....).
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Het college beslist de woningen, gelegen Leopoldstraat 45 A en 45 B, kadastraal gekend afd. 1 sectie B perceelnummer 193 m en 1936 n als vergund geacht in het vergunningenregister op te nemen overeenkomstig het plan bij deze beslissing gevoegd. 

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 3 berken, 2 sparren en 1 hulst op het perceel Oude Steenweg zn, kadastraal gekend als 1/D/252C4. De 2 gevraagde kastanjes mogen niet gekapt worden.

    Artikel 2: Tijdens de kapwerken dient de bestaande begroeiing zo min mogelijk beschadigd te worden.

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 6 Corsicaanse dennen op het perceel Mezendreef 7, kadastraal gekend als 1/A/221D. 

    Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 12 hoogstammige inheemse (loof)bomen (plantmaat 6/8, 8/10 of meer) in plantverband van 6 x 6 of door het aanplanten met 30-tal bosplantsoen in een plantverband van 2 x 2,5 op het perceel 1/A/221D, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

    Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.  

    Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

    Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

    Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

  • Artikel 1: Goedkeuring voor een samenwerking met Pionira.

    Artikel 2: Ondertekenen van de verwerkersovereenkomst in bijlage.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: In de straat Welkomhoeve zal een tonnagebeperking +3,5ton ingevoerd worden. De beperking gaat in net achter de inrit van Boshoven 22.

    Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met een C21-bord (verboden toegang voor bestuurders van voertuigen +3.5 ton) net achter de inrit Boshoven 22.

    Artikel 3: Bijkomend wordt een C21-bord (verboden toegang voor bestuurders van voertuigen +3.5 ton) met onderbord Gla 50m gezet aan het kruispunt Welkomhoeve/Boshoven.

    Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.

    Artikel 5: Dit aanvullend verkeersreglement wordt gemeld via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur, overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Kapitein brandweer

    Noodplanningsambtenaar  

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 3 en 14 juni 2024 zullen gedurende 2 à 3 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Dobbelhoefweg ter hoogte van huisnummer 2L, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
    - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
    - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 3 en 14 juni 2024 zullen gedurende 2 à 3 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Waterlaatstraat ter hoogte van huisnummer 6, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
    - de snelheid wordt beperkt tot 30km/uur met een C43-bord
    - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
    - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 3 en 14 juni 2024 zullen gedurende 2 à 3 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Oude steenweg ter hoogte van Bevrijdingsstraat 6, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met de borden B19 en B21
    - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd met de borden C35
    - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 2: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • De beslissing van het college van 22 april 2024 wordt herroepen en aangepast als volgt:

    Artikel 1: Van 13 tot en 31 mei 2024 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Langenheuvel, zijnde: 
    Kant onpare huisnummers:
    - ter hoogte van de proefsleuf zal beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 en B21
    - er zal een inhaalverbod ingevoerd worden met C35-borden
    - voor de fietsers wordt op de rijbaan een veilige corridor afgebakend met soldaten voorzien van dagslapers
    - er zal een bord geplaatst worden "fietsers op de rijbaan"
    - er moet een rubber mat gelegd worden daar waar fietsers het fietspad moeten op- en afrijden
    - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Kant pare huisnummers:
    - de ontstane versmalling zal gesignaleerd worden met borden A7b en A7c
    - aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers met D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
    Artikel 2: De lengte van de werfzone mag maximum 8m zijn.

    Artikel 3: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
    Artikel 5: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 6: Het lokaal bestuur bezorgt de bewoners van de Langenheuvel een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 8: De werken zullen aangekondigd worden via de meest geschikte kanalen.

    Artikel 9: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 10: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 29 april 2024 houdende goedkeuring van het herstel van het wegdek in Dorp wordt herroepen en aangepast als volgt:

    Artikel 1: Op zaterdag 25 mei 2024 van 07.00u tot 14.00u zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Dorp, zijnde: 
    - tussen de N13 en Ter Duinen zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanop de N13 in zuidelijke richting.

    Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
    - een C1-bord (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs) ter hoogte van Dorp/Ter Duinen
    - een F19-bord (éénrichtingsverkeer) en onderbord M18 (fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs mogen in 2 richtingen) ter hoogte van Dorp/N13.

    Artikel 3: Bijkomend zullen de werken aangekondigd worden in De Wip en Ter Duinen met een A31-bord (werken) en respectievelijk C31b en C31a (verboden rechts/links af te slaan).

    Artikel 4: Voor het verkeer in noordelijke richting wordt een omleiding ingericht via Ter Duinen, De Bergen en Berg en Dal. Hiervoor zullen omleidingspijlen (F41) gezet worden:
    - aan het kruispunt Dorp/Ter Duinen
    - aan het kruispunt Bergen/Berg en Dal
    - aan het kruispunt Berg en Dal/N13.

    Artikel 5: De werfzone wordt afgezet met sergeanten.

    Artikel 6: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf. Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie op 50m.

    Artikel 7: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 8: Betrokkene bezorgt de bewoners van Dorp (deel tussen N13 en Ter Duinen) een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 10: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 11: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft voor de organisatie van Konijntjeswandeling 2024 dat aanvangt 5 juni 2024 08.30 uur en eindigt op 6 juni 2024 12.00 uur de volgende toelatingen:

    • De toeristische dienst toelating te geven om de konijntjeswandeling op woensdag 5 juni en donderdag 6 juni 2024 te organiseren.
    • De goedkeuring te verlenen om de kosten voor de organisatie van deze activiteit te dragen op het voorziene budget in het meerjarenplan.
    • Team Uitvoering & Onderhoud de opdracht te geven om in overleg met team Vrije tijd - toerisme de nodige logistieke ondersteuning te bieden.
    • Team Ruimte & Vergunningen de opdracht te geven om in overleg met team Vrije tijd - toerisme het vervoer van de schoolkinderen aan te bieden.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management

Team Zorg en Gezondheid

  • Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende personen: betrokkene 2.

    Artikel 2: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen: betrokkene 1.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Teamleider Zorg & Gezondheid

    Teamleider Vrije tijd

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de kredietverschuivingen van april 2024 van de gemeente.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    De leden van het managementteam

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 21 mei 2024.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 21 mei 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 9 mei 2024 tot en met 16 mei 2024.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024003879 tot en met 2024004190.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om voor de opdracht speelelementen Het Ruige Ridderpad één prijsherziening toe te staan.

    Artikel 2: De totaalprijs mag herzien worden volgens de prijsherzieningsformule: p = P x [ a x (s : S) + b x (i-2021 : I-2021) + c ]

    Artikel 3: Een wegingsfactor (c) van 0,140071 wordt extra in de prijsherzieningsformule ingebracht om deels tegemoet te komen aan de vraag van Natureplay. Dit resulteert op een verhoging van de factuur van 5.206,44 euro excl. 21 % BTW.  De totale factuur bedraagt dan 39.916,04 euro excl. 21% BTW  of 48.298,41 euro incl. 21% BTW.

    Artikel 4: De procedure stop te zetten indien Natureplay BVBA, Wiekevorstseweg 36 te 2200 Herentals het tegenvoorstel niet aanvaardt.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen


Publicaties