Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 06/09/2021 - 13:30 Vlierenberg

A-punt

Team Secretariaat

  • Ontslag gemeenteraadslid - kennisname

    Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van het ontslag van Walter Cambré als gemeenteraadslid.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team HRM & Secretariaat

    Team Informatie & Communicatie

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de geloofsbrieven van Johan Struyfs met het oog op de aanstelling tot titelvoerend lid van de gemeenteraad. Johan Struyfs wordt vervolgens uitgenodigd om de voorgeschreven eed af te leggen in openbare zitting en in handen van de voorzitter van de gemeenteraad. 

    Artikel 2: Johan Struyfs is derhalve als titelvoerend gemeenteraadslid aangesteld in opvolging van Walter Cambré ontslagnemend gemeenteraadslid.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team HRM & Secretariaat

    Team Informatie & Communicatie

    Johan Struyfs

Staf van de AD

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de actuele stand van zaken van het Grobbendonkse relanceplan.

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 september om de middelen vanuit het gemeentefonds vanaf 1 januari 2022 integraal te laten uitbetalen op rekening van de gemeente.

    Artikel 2: Goedkeuring te verlenen om de middelen vanuit het gemeentefonds vanaf 1 januari 2022 integraal te laten uitbetalen op rekening van de gemeente.

    Artikel 3: Opdracht te geven aan het team Financieel Management om deze wijziging van verdeling op te nemen bij de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan.

    Artikel 4: Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan het Agentschap Binnenlands Bestuur.

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 14 september 2021 om 19.30 uur met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 22 juni 2021 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Ontslag gemeenteraadslid - kennisname
    3. Team Secretariaat: Opvolgend gemeenteraadslid - aanstelling
    4. Team Secretariaat: Antwoord gouverneur - schorsing/vernietiging uitvoering anno maart 2021 van de aankoop - historisch tracé - trage weg Pierloos Grobbendonk gemeenteraad november 2019 (toestemming) en november 2021 (ontwerp akte) - kennisname
    5. Team Secretariaat: Antwoord gouverneur - bijkomende klacht tegen het reglement op de begraafplaatsen - kennisname
    6. Team Secretariaat: COVID-19 - Vlaanderen helpt - optie 1 - lokale contacttracing: nieuwe verlenging termijn - afsluiten nieuw addendum bij eerder afgesloten samenwerkingsovereenkomst - machtiging stad Herentals - bekrachtiging
    7. Team Ruimte & Vergunningen: Visie sociaal wonen - goedkeuring
    8. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2021060058 - Meirendreef 11 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    9. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Nieuwstraat, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie C, nummer 107K3P0000 en 107X2P0000, thans kadastraal gekend, sectie C, deel van nummer 107/K3P0000 en 107X2P0000 - ontwerpakte - goedkeuring
    10. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Liersesteenweg 40, volgens titel onder grotere oppervlakte kadastraal bekend, sectie C, nummers 67/A/15/P0000 en 67/B/15/P0000, thans kadastraal gekend, sectie C, deel van nummers 67/A/15/P0000 en 67/B/15/P0000 - ontwerpakte - goedkeuring
    11. Team Financieel Management: Gemeentefonds gemeente - OCMW verdeling - goedkeuring
    12. Staf van de AD: Relanceplan - stand van zaken - kennisname
    13. Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededeling en vraagstelling

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Bart Claes voor het bouwen van een veranda, met als adres Eekhoutstraat 5, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 83G2. 

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het bouwen van een veranda.

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

    - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

    - Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van de provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen van 18 augustus 2021.

    Artikel 2: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt via het omgevingsloket bezorgd aan:

    Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen adviseert, na kennisname van het beroepsschrift bij de deputatie, ongunstig over de aanvraag en stelt de weigering van de aanvraag voor.

    Artikel 2: Een afgevaardigde van GD&A en de gemeentelijke omgevingsambtenaar af te vaardigen naar de hoorzitting waarvan het tijdstip later bepaald wordt. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Provincie Antwerpen, dienst omgevingsberoepen, Koningin Elisabethlei 22 te 2018 Antwerpen

  • Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de deputatie van de provincie Antwerpen.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Koen Lambrechts namens Maison Invest BVBA voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Lierse steenweg 27, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 2N3 met inrichtingsnummer 20210818-0117.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    Tijdelijke bemaling/grondwaterverlaging om het technisch mogelijk te maken een kelder te realiseren onder een nieuw te bouwen meergezinswoning - 29.000 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    Sectorale voorwaarden:

    * Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.

    De bemaling kan enkel uitgevoerd worden mits toelating van Aquafin nv.

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: De vergunningen van AWV voor het plaatsen van een laadpaal en bijhorende leidingen worden bekrachtigd.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    AWV
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring tot invoeren van trajectcontrole langs volgende trajecten: 

    • Bevrijdingsstraat - Bouwelse steenweg;
    • Industrieweg deel 1 tussen einde parking Aldhem en Didak;
    • Industrieweg deel 2 tussen Janssens-Smeets en Bleckmann.

    Artikel 2: Indienen van een subsidieaanvraag voor het verbeteren van de verkeersveiligheid van schoolroutes op gemeentewegen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Het Departement Mobiliteit en Openbare Werken

  • Artikel 1: Opdracht geven om in overleg te gaan met Natuurpunt voor de gedeelde aankoop broekbossen volgens het eerder afgesproken bedrag van 221.182 euro. Voor deze aankoop kan Natuurpunt geen aanspraak maken op gemeentelijke subsidies.

    Artikel 2: Opdracht te geven om in overleg te gaan met de graaf in verband met voorgestelde aankoopprijs 724.138 euro en eventuele voorwaarden te bespreken.

    Artikel 3: Kennisname van de totale aankoopsom die 724.138,00 euro bedraagt op basis van de erfpachtovereenkomst. De gemeente koopt het kasteel met tuin aan voor 502.956,00 euro en Natuurpunt de Broekbossen voor 221.182,00 euro. Op basis van de voorgestelde totale aankoopprijs van 724.138,00 euro wordt de laatste erfpachtvergoeding betaald voor de maand november 2021.

    Artikel 4: De instapvergoeding van 50.000 euro aan Kempisch landschap terug te betalen, aangezien de gemeente de kasteelhoeve alleen verwerft.

    Artikel 5: Opdracht te geven om een notariële akte op te maken in overleg met de notariaten van de gemeente, Natuurpunt en de graaf en dit voor de verwerving volgens de afgesproken bedragen.

    Artikel 6: Indienen van de nodige stukken voor het opnemen van de verwervingssubsidie bij het Vlaamse Gewest.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Vrije tijd

    Natuurpunt

  • Artikel 1: Op zaterdag 18 september 2021 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg 19 B, C E en F, zijnde:
    - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met verkeerslichten.

    Artikel 2. Bijkomend zal in de loop van 20 tot en met 24 september 2021 voor het definitieve herstel van het asfaltwegdek beurtelings verkeer worden ingericht met verkeerslichten.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene, met als extra voorwaarde opgenomen dat het wegdek over de volledige breedte van de weg met 2 x 1 meter breedte dient hersteld te worden. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Beleidsdeskundige communicatie

    Team HRM & Secretariaat

  • Artikel 1: Op 17 september 2021 van 08.00 uur tot 16.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berdenweg en Rode Haagjes, zijnde:

     - de Berdenweg (vanaf het kruispunt met de straat Dorp tot net voorbij café 't Toreke) en Rode Haagjes worden afgesloten voor alle gemotoriseerd verkeer.

    Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 3: Het verkeer zal omgeleid worden via Dorp en De Wip.

    Artikel 4: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 5: Aan de betrokkene wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 6: De bewoners van het afgesloten deel van de Berdenweg moeten door de school schriftelijk verwittigd worden van de hinder.

    Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 8: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Communicatieambtenaar

    Team HRM & Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius en Telenet.

    Artikel 3: Het team Ruimte & Vergunningen op de hoogte te brengen van het einde van de werken zodat een controle van het openbaar domein uitgevoerd kan worden door het team Uitvoering & Onderhoud.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Proximus

  • Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Pidpa

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan Donk Events om Eisterlee kermis + rommelmarkt te organiseren op 25 en 26 september 2021. Op 25 september van 17.00 uur tot 22.00 uur. Op 26 september van 12.00 uur tot 17.00 uur.

    Artikel 2: Toestemming geven om de gevraagde logistieke ondersteuning te voorzien.

    Artikel 3: De organisator dient de omliggende bewoners te informeren over het evenement en eventuele hinder.

    Artikel 4: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
    Artikel 6: Van woensdag 22 september 2021 - 21.00 uur tot maandag 27 september 2021 - 24.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Hendrik Consciencestraat, zijnde:

    - in de Hendrik Consciencestraat (tussen de Leopoldstraat en Hoevepad) en Hoevepad zal een parkeerverbod ingericht worden

    - de Hendrik Consciencestraat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen de Leopoldstraat en Hoevepad (omleiding via de Leopoldstraat, Hoevestraat en Hoevepad)

    - bijkomend zal op zaterdag 25 september 2021 van 12.00 uur tot 24.00 uur en op zondag 26 september 2021 van 10.00 uur tot 19.00 uur de ganse Hendrik Consciencestraat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer en Hoevepad vanaf de Van Craeyenhemstraat en zal een parkeerverbod ingericht worden. Er zal een omleiding ingericht worden via Rubensstraat, Van Craeyenhemstraat en Hoevestraat.

    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 8: Op de straten van de omleiding zal een parkeerverbod ingericht worden.

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 10: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 11: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 12: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanningsambtenaar

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Team HRM & Secretariaat

    Organisator

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan de organisatoren van zomerbar Lambert voor een geluidsafwijking van max. 95 dB op 10 en 11 september 2021 tussen 20.00u en 02.00u mits naleven van de volgende richtlijnen:

    • Je meet gedurende de hele activiteit het geluidsvolume.
    • Het gemeten volume is zichtbaar voor de persoon die het volume bedient.
    • 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
    • Geluidsmeting van het evenement maximaal 2 dagen na het evenement bezorgen aan het team Vrije tijd.

    De organisatoren kunnen hiervoor een geluidsmeter ontlenen van het lokaal bestuur, op voorwaarde dat er tijdig een waarborg van 150.00 euro wordt gestort.

    Artikel 2: Bewoners Astridplein (kant gemeentehuis) via brief op de hoogte brengen van het evenement.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Organisator

  • Artikel 1: Goedkeuring voor het ondertekenen van de Boekstart-engagementsverklaring met een looptijd van 4 jaar.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Mens & Welzijn
    Consultatiebureau Kind en Gezin Grobbendonk
    Bibliotheek Grobbendonk
    Huis van het Kind Grobbendonk

Team Financieel Management


Publicaties