Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 14/03/2022 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen geeft de vergunning aan Karen Blockhuys voor het plaatsen van een fietsenberging, met als adres Melkerijstraat 4 103, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 355F4.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een fietsenberging.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Peter Hensbergen namens HET LANDGOED DEVELOPMENT NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van ondergrondse bergingsruimtes, met als adres Schransstraat 2 en 4, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 339F2, 339G2, 339S2 en 339N2 met inrichtingsnummer 20220228-0025.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    Het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling met een maximale dagdebiet van 54 m³ met een max. van 3.177 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Brecht Pas voor tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van een kelder, met als adres Lierse steenweg 74, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 55Z4.  met inrichtingsnummer 20220221-0051.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    Een tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van een nieuwbouw met kelder met een max. totaal debiet van 15.865m³ gedurende een periode van max. 120 dagen - klasse 3 (Nieuw).

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
    • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager
    • Indien er alsnog in de openbare riolering wordt geloosd, is een toelating nodig van Aquafin vanaf 10 m³/uur.

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de zonale mobiliteitsraad van 11 februari 2022. 

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 8 (01/12/2021 - 31/12/2021) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 129.547,04 excl. btw of € 156.751,92 incl. 21% btw (€ 27.204,88 Btw medecontractant), waardoor de werken een bedrag bereiken van € 1.332.912,00 excl. btw of € 1.612.823,52 incl. 21% btw.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000294/MJP001189).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Fluvius

    Anteagroup

    AWV

    DCA

  • Artikel 1: Van 4 tot en met 15 april 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Berg en Dal, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal de straat volledig afgesloten worden 
    - het verkeer zal omgeleid worden enerzijds via Echelpoel, Binnenheide en N13, anderzijds via N13, Stationlei, Herenthoutse steenweg en Molenstraat
    - fietsers worden sowieso uit deze zone geweerd door de fietsomleiding van de N13. 

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P22-00491 F01 versie 02 van 10 maart 2022, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van Berg en Dal uiterlijk op 30 maart 2022 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De nieuwe verhardingen en ook de bestaande rijweg mogen niet opgebroken worden.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: De nieuwe verhardingen en ook de bestaande rijweg mogen niet opgebroken worden.

    Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius

  • Artikel 1: Betrokkene de toelating te geven tot het verlagen van de boordstenen ter hoogte van het perceel Boudewijnstraat 18 over een lengte van 4 meter.

    Artikel 2: Het team Uitvoering & Onderhoud de opdracht te geven tot het verlagen van de boordstenen ter hoogte van Boudewijnstraat 18 over een lengte van 4 meter, zoals aangeduid op plan, na betaling van de kosten.

    Artikel 3: Het team Financieel Management de opdracht te geven tot het versturen van een factuur ten bedrage van 380 euro (4 meter x 95,00 euro/lopende meter) aan betrokkene en te melden aan het team Uitvoering & Onderhoud wanneer de kosten betaald zijn.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Betrokkene

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de buitenspeeldag te organiseren op 20 april 2022 van 13.00 uur tot 16.30 uur.
    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
    Artikel 4: Toestemming te geven aan team Vrije tijd en team Financieel Management om de nodige verzekering af te sluiten.
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanning

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan betrokkene om Leg's Go and Walk, Run te organiseren op 7 mei 2022 van 07.00 uur tot 21.00 uur.
    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
    Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 7 mei 2022, tot maximaal 85 dB (A) tot maximum 21.00 uur.
    Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

    Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken (en sterke dranken) en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
    Artikel 7: Team Vrije tijd de toestemming te geven het evenement bij op te nemen in de Groboscoop.
    Artikel 8: Op 7 mei 2022 van 07.00 uur tot 19.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Del, zijnde:

    - er zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanop de Dobbelhoefweg richting Eikenlei.

    Artikel 9: Dit artikel geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
    Artikel 10: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.
    Artikel 11: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
    Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
    Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd

    Noodplanning

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: De goedkeuring verlenen om aan Femma Bouwel een subsidie toe te kennen van 200 euro voor hun 70-jarig bestaan.

    Artikel 2: Femma Bouwel de opdracht te geven om bij alle communicatie omtrent hun 70-jarig bestaan te vermelden “met ondersteuning van gemeente Grobbendonk”.

    Artikel 3: Team Financieel Management de opdracht te geven om een subsidie van 200 euro over te schrijven aan Femma Bouwel.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Bergstraat 6, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

  • Artikel 1: De dienstverlening uit te breiden door de LRA functionaliteit in gebruik te nemen, zodat personen zonder eID, bis- of rijksregisternummer een digitale sleutel kunnen bekomen.  

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie

Team Financieel Management


Publicaties