Terug
Gepubliceerd op 22/03/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 14/03/2022 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 7 maart 2022 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 7 maart 2022 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2021186527 - Melkerijstraat 4 103 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen geeft de vergunning aan Karen Blockhuys voor het plaatsen van een fietsenberging, met als adres Melkerijstraat 4 103, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 355F4.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een fietsenberging.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
      • Melding omgevingsvergunning OMV_2022030099 - Schransstraat 2-4 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Peter Hensbergen namens HET LANDGOED DEVELOPMENT NV voor het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van ondergrondse bergingsruimtes, met als adres Schransstraat 2 en 4, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nrs. 339F2, 339G2, 339S2 en 339N2 met inrichtingsnummer 20220228-0025.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename

        Het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling met een maximale dagdebiet van 54 m³ met een max. van 3.177 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

        • Hoofdstuk 4.7 – Beheersing van asbest

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2022026347 - Lierse steenweg 74 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Brecht Pas voor tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van een kelder, met als adres Lierse steenweg 74, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 55Z4.  met inrichtingsnummer 20220221-0051.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename

        Een tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van een nieuwbouw met kelder met een max. totaal debiet van 15.865m³ gedurende een periode van max. 120 dagen - klasse 3 (Nieuw).

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een geijkte debietmeter gebruikt te worden bij de bronbemaling. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • Er dient een logboek bijgehouden te worden van de lozing. Het logboek moet ter inzage liggen op de werf.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De exploitant is verantwoordelijk voor het goed doorstromen van het lozingstraject.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager
        • Indien er alsnog in de openbare riolering wordt geloosd, is een toelating nodig van Aquafin vanaf 10 m³/uur.

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Verslag zonale mobiliteitsraad van 11 februari 2022 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de zonale mobiliteitsraad van 11 februari 2022. 

      • Weg- en rioleringswerken - fietspad N13 F3-F5 - vorderingsstaat 8 (01/12/2021 - 31/12/2021) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 8 (01/12/2021 - 31/12/2021) van DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor de opdracht “Aanleg fietspad en riolering langsheen N13, deel Nijlen - E313” voor een bedrag van € 129.547,04 excl. btw of € 156.751,92 incl. 21% btw (€ 27.204,88 Btw medecontractant), waardoor de werken een bedrag bereiken van € 1.332.912,00 excl. btw of € 1.612.823,52 incl. 21% btw.

        Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000294/MJP001189).

        Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Fluvius

        Anteagroup

        AWV

        DCA

      • Tijdelijk verkeersreglement - Berg en Dal - kabel- en sleufwerken - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Van 4 tot en met 15 april 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Berg en Dal, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone zal de straat volledig afgesloten worden 
        - het verkeer zal omgeleid worden enerzijds via Echelpoel, Binnenheide en N13, anderzijds via N13, Stationlei, Herenthoutse steenweg en Molenstraat
        - fietsers worden sowieso uit deze zone geweerd door de fietsomleiding van de N13. 

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P22-00491 F01 versie 02 van 10 maart 2022, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van Berg en Dal uiterlijk op 30 maart 2022 een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Fluvius - Herentalse steenweg - aanleg nutsleiding elektriciteit - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De nieuwe verhardingen en ook de bestaande rijweg mogen niet opgebroken worden.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Fluvius - Herentalse steenweg 16 - aanleg nutsleiding gas en elektriciteit - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De nieuwe verhardingen en ook de bestaande rijweg mogen niet opgebroken worden.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Fluvius - Industrieweg 36 A en B - aanleg nutsleidingen gas en elektriciteit - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Fluvius

      • Verlagen boordstenen - Boudewijnstraat 18 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene de toelating te geven tot het verlagen van de boordstenen ter hoogte van het perceel Boudewijnstraat 18 over een lengte van 4 meter.

        Artikel 2: Het team Uitvoering & Onderhoud de opdracht te geven tot het verlagen van de boordstenen ter hoogte van Boudewijnstraat 18 over een lengte van 4 meter, zoals aangeduid op plan, na betaling van de kosten.

        Artikel 3: Het team Financieel Management de opdracht te geven tot het versturen van een factuur ten bedrage van 380 euro (4 meter x 95,00 euro/lopende meter) aan betrokkene en te melden aan het team Uitvoering & Onderhoud wanneer de kosten betaald zijn.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Betrokkene

    • Team Vrije tijd

      • Buitenspeeldag - Neteland en team Vrije tijd - 20 april 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de buitenspeeldag te organiseren op 20 april 2022 van 13.00 uur tot 16.30 uur.
        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
        Artikel 4: Toestemming te geven aan team Vrije tijd en team Financieel Management om de nodige verzekering af te sluiten.
        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Team Financieel Management

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

      • Leg's Go and Walk, Run - 7 mei 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan betrokkene om Leg's Go and Walk, Run te organiseren op 7 mei 2022 van 07.00 uur tot 21.00 uur.
        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 7 mei 2022, tot maximaal 85 dB (A) tot maximum 21.00 uur.
        Artikel 5: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken (en sterke dranken) en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
        Artikel 7: Team Vrije tijd de toestemming te geven het evenement bij op te nemen in de Groboscoop.
        Artikel 8: Op 7 mei 2022 van 07.00 uur tot 19.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de straat Del, zijnde:

        - er zal enkelrichtingsverkeer ingevoerd worden vanop de Dobbelhoefweg richting Eikenlei.

        Artikel 9: Dit artikel geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
        Artikel 10: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.
        Artikel 11: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
        Artikel 12: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
        Artikel 13: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
        Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Noodplanning

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • 70-jarig bestaan Femma Bouwel - toekenning subsidie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De goedkeuring verlenen om aan Femma Bouwel een subsidie toe te kennen van 200 euro voor hun 70-jarig bestaan.

        Artikel 2: Femma Bouwel de opdracht te geven om bij alle communicatie omtrent hun 70-jarig bestaan te vermelden “met ondersteuning van gemeente Grobbendonk”.

        Artikel 3: Team Financieel Management de opdracht te geven om een subsidie van 200 euro over te schrijven aan Femma Bouwel.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Bergstraat 6, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

      • Opstart LRA functionaliteit (digitale sleutel) - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De dienstverlening uit te breiden door de LRA functionaliteit in gebruik te nemen, zodat personen zonder eID, bis- of rijksregisternummer een digitale sleutel kunnen bekomen.  

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

    • Team Financieel Management

      • Dwangbevelen fiscale vorderingen - goedkeuren en uitvoerbaar verklaren

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De dwangbevelen voor de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen goed te keuren.

        Artikel 2: De dwangbevelen voor de belasting op bedrijfsruimten goed te keuren.

        Artikel 3: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vorderingen te innen.

      • Lastvoorwaarden en uit te nodige firma's voor bijzonder bestek "Opmaak ruimtelijke visie groene verbinding Astridplein - omgeving OC Volle Vaart (met focus op omgeving OC Volle Vaart)" - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestek met nr. FIM - BV - 2022 - 04 en de raming voor de opdracht “Opmaak ruimtelijke visie groene verbinding Astridplein - omgeving OC Volle Vaart (met focus op omgeving OC Volle Vaart)”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 55.000,00 excl. btw of € 66.550,00 incl. 21% btw.

        Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

        Artikel 3: De ondernemer POPOCINI & LOOTENS, IR. ARCHITECTEN, Tavernierkaai 2 bus 28 te 2000 Antwerpen wordt uitgenodigd om een aangevulde offerte in te dienen.

        Artikel 4: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 28 maart 2022 om 10.00 uur.

        Artikel 5: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2200007/SA/0711 (actie/raming AC000227/MJP002101).

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

      • Bestellijsten van 14 maart 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 14 maart 2022.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 14 maart 2022.

      • Opbrengsten van 2021012387 tot en met 2021012401 (2021) en 2022000552 tot en met 2022000873 (2022) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021012387 tot en met 2021012401 (2021) en 2022000552 tot en met 2022000873 (2022).

      • Kosten van 4 maart 2022 tot en met 10 maart 2022 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 4 maart 2022 tot en met 10 maart 2022.