Terug
Gepubliceerd op 12/10/2021

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 04/10/2021 - 13:30 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Secretariaat

      • IOK - statutenwijziging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel: 

        Artikel 1: Goedkeuring van de voorgestelde statutenwijziging van IOK zoals opgenomen in het desbetreffend ontwerp.

        Artikel 2: Opdracht te geven aan zijn vertegenwoordiger deze wijzigingen op de algemene vergadering die erover zal beslissen, goed te keuren.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK

        Alle vertegenwoordigers

        Financieel directeur

      • IOK Afvalbeheer - statutenwijziging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel: 

        Artikel 1: Goedkeuring van de voorgestelde statutenwijziging van IOK Afvalbeheer zoals opgenomen in het desbetreffend ontwerp.

        Artikel 2: Opdracht te geven aan zijn vertegenwoordiger deze wijzigingen op de algemene vergadering die erover zal beslissen, goed te keuren.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK Afvalbeheer

        Alle vertegenwoordigers

        Financieel directeur

      • Fluvius Antwerpen - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 22 december 2021.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Fluvius Antwerpen (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

        Alle vertegenwoordigers

      • Politieraad - effectief lid - wijziging - kennisname

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van de aanstelling van mevrouw Carine Geyselings ter vervanging van de heer Walter Cambré als effectief lid in de politieraad en dit tot het einde van de legislatuur.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Carine Geyselings

        Bestendige Deputatie

      • Iveka - buitengewone algemene vergadering tevens jaarvergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering tevens jaarvergadering van Iveka van 14 december 2021.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering tevens jaarvergadering.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Iveka (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

        Alle vertegenwoordigers

      • Fluvius Opdrachthoudende Vereniging (OV) - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius OV van 6 december 2021.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Fluvius OV (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

        Alle vertegenwoordigers

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Buitengebruikstelling huisnummer - Albertkanaalstraat 3 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Buitengebruikstelling van het huisnummer voor het pand Albertkanaalstraat 3.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkenen (aangetekend)

        IOK

      • Buitengebruikstelling huisnummer - Nijlse baan 27 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Buitengebruikstelling van het huisnummer voor het pand Nijlse baan 27.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene (aangetekend)

        IOK

      • Samenwerkingsovereenkomst lokaal bestuur Grobbendonk en Kempens Landschap als stichting van openbaar nut - herbevestiging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring tot ondertekening van de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst met Stichting Kempens Landschap.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt overgemaakt aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Financieel Management

    • Staf van de AD

      • Beleidsevaluatie: opvolgingsrapportering semester 1 van 2021 - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van volgende beleidsrapporten in het kader van de opvolgingsrapportering semester 1 van 2021:

        - Beleidsevaluatie prioritaire acties

        - J1 Doelstellingenrekening

        - ODAA Overzicht doelstellingen, actieplannen en acties (zonder evaluatie)

        - T1 Ontvangsten en uitgaven naar functionele aard

        - T2 Ontvangsten en uitgaven naar economische aard

        - T3 Investeringsproject  

    • Team Financieel Management

      • Retributie - retributie De Volle Vaart/schoolinfrastructuur/sporthal - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

        Het retributiereglement aangaande het gebruik van gemeenschapscentrum De Volle Vaart, de schoolinfrastructuur en het sportcomplex aan de Molendreef, goedgekeurd door de gemeenteraad op 30 juni 2020 wordt opgeheven vanaf 1 juli 2021.

        Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHEVEN
        Met ingang van 1 juli 2021 en eindigend op 31 december 2025 wordt ten behoeve van de gemeente een retributie geheven op het gebruik van gemeenschapscentrum De Volle Vaart, de schoolinfrastructuur en het sportcomplex aan de Molendreef.

        Artikel 3: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR
        De aanvrager.

        Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF & VERMINDERINGEN EN VERHOGINGEN & VRIJSTELLINGEN


        De Volle Vaart


        Kleine zaal + gang

        Gebruiker

        Tarief

        Verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden of verenigingen die deelnemen aan gemeentelijk georganiseerde activiteiten kunnen éénmalig worden vrijgesteld van het betalen voor de kleine zaal van de Volle Vaart

        Gratis

        Volgende hulpverlenende verenigingen en diensten: Rode Kruis, brandweer, leger en politie

        Gratis

        De zaal dient voor een initiatief van organisaties of inwoners  waarvan de opbrengst ten goede komt aan een goed doel

        Gratis

        Het lokaal bestuur Grobbendonk met uitzondering van de gemeentescholen

        Gratis

        Grobbendonkse organisaties met een werking voor jongeren onder de 16 jaar

        1x per jaar krijgt de organisatie de grote zaal gratis ter beschikking voor een socio-culturele activiteit zonder winstoogmerk

        Scholen gevestigd in de gemeente Grobbendonk

        Gratis

        Andere (de aanvragers die niet onder één van bovenstaande categorieën vallen)

        Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 150,00 00 euro voor de eerste dag en 50,00 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

         

        Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de huurder onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 50,00 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

        Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

        Gebruiker

        Tarief

        Andere (de aanvragers die niet onder één van bovenstaande categorieën vallen)

        Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 112,50 euro voor de eerste dag en 37,50 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

         

        Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de huurder onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 37,50 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.


        Grote zaal + gang

        Gebruiker

        Tarief

        Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 250,00 euro voor de eerste dag en 25,00 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

         

        Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de vereniging onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 25,00 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

        Volgende hulpverlenende verenigingen en diensten: Rode Kruis, brandweer, leger en politie

        Gratis

        De zaal dient voor een initiatief van inwoners of organisaties waarvan de opbrengst ten goede komt aan een humanitaire organisatie

        Gratis

        Het lokaal bestuur Grobbendonk met uitzondering van de gemeentescholen

        Gratis

        Grobbendonkse organisaties met een werking voor jongeren onder de 16 jaar en kleuter- en basisscholen gevestigd in de gemeente Grobbendonk

        1x per jaar krijgt de organisatie de grote zaal gratis ter beschikking voor een socio-culturele activiteit zonder winstoogmerk

        Andere (de aanvragers die niet onder één van bovenstaande categorieën vallen)

        Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 500,00 euro voor de eerste dag en 50,00 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

         

        Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de huurder onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 50,00 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

        Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

        Gebruiker

        Tarief

        Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 187,50 euro voor de eerste dag en 18,75 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

         

        Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de vereniging onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 18,75 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

        Andere (de aanvragers die niet onder één van bovenstaande categorieën vallen)

        Per éénzelfde activiteit binnen een tijdsperiode van 2 weken: 375,00 euro voor de eerste dag en 37,50 euro voor elke andere al dan niet opeenvolgende dag dat de zaal gebruikt wordt.

         

        Wanneer een ééndaagse activiteit voortduurt na middernacht, tot maximum 3 uur van de daaropvolgende dag, en de huurder onmiddellijk na de activiteit de zaal opkuist, moet de 37,50 euro voor de bijkomende dag niet betaald worden.

        Er zal voor het gebruik bij éénzelfde activiteit binnen een tijdspanne van 2 weken een waarborg van 350,00 euro gevraagd worden die ten laatste 14 dagen voor het gebruik dient betaald te worden. Deze waarborg kan achteraf ingehouden worden wanneer er niet goed opgekuist is of er schade wordt vastgesteld, tenzij dat de gebruiker kan aantonen dat deze reeds aanwezig was voor het gebruik van de accommodatie.

        Voor een optreden in de grote zaal van de Volle Vaart mag voor het optreden gratis gebruik gemaakt worden van de grote zaal voor repetities (zonder publiek) in voorbereiding van een optreden door verenigingen of individuele burgers van de gemeente Grobbendonk, aangesloten bij één van de erkende gemeentelijke adviesraden, en scholen van Grobbendonk en Bouwel.

        Wanneer door onzorgvuldig omgaan met alarmcodes of toegangsmodaliteiten een interventieploeg ter plaatse komt, zal de kost van de interventie worden doorgerekend aan de aanvrager.

        Aanvragen dienen minstens 8 weken op voorhand per mail geannuleerd te worden op vrijetijd@grobbendonk.be. Wanneer de annuleringstermijn niet gerespecteerd wordt dient de volledige verschuldigde huurprijs betaald te worden. Indien geen huurprijs moet betaald worden, is enkel een bedrag van 100 euro verschuldigd ingeval van laattijdige annulering.

         

        Schoolsites

        Er wordt onderscheid gemaakt tussen het doorlopend en occasioneel gebruiken van de schoolinfrastructuur. Een doorlopende terbeschikkingstelling betekent het gebruik van lokalen, tijdens een vooraf vastgelegd wekelijks of tweewekelijks weerkerend moment, voor de ganse duur van het schooljaar of met een minimumduur van 1 maand. Een occasionele terbeschikkingstelling betekent het gebruik van lokalen voor een éénmalige gebeurtenis of een andere dan een doorlopende terbeschikkingstelling.

        Er zal steeds toegang worden voorzien tot sanitaire voorzieningen.

        De totale kostprijs wordt berekend in gehele uren en elk begonnen uur wordt als een volledig uur aangerekend.

        Een klaslokaal of klein vergaderlokaal

        Gebruiker

        Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

        Tarief occasionele terbeschikkingstelling

        Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden (doorlopende terbeschikkingstelling)

        5,00 euro/uur

        10,00 euro/uur

        Andere

        n.v.t.

        100,00 euro/dag

        Het lokaal bestuur Grobbendonk

        Gratis

        Gratis

        Activiteiten van het deeltijds kunstonderwijs

        Gratis

        Gratis

        Activiteiten georganiseerd door organisaties met hoofdactiviteit naschoolse kinderopvang

        Gratis

        Gratis

        Volgende hulpverlenende verenigingen: Rode Kruis, hulpverleningszone, leger, politiezone

        Gratis

        Gratis

        Het lokaal dient voor een initiatief van inwoners of organisaties waarvan de opbrengst ten goede komt aan een humanitaire organisatie

        Gratis

        Gratis

        Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

        Gebruiker

        Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

        Tarief occasionele terbeschikkingstelling

        Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden (doorlopende terbeschikkingstelling)

        4,00 euro/uur

        7,50 euro/uur

        Andere

        n.v.t.

        75,00 euro/dag


        Turnzaal met bijhorende kleedkamers

        Gebruiker

        Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

        Tarief occasionele terbeschikkingstelling

        Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden (doorlopende terbeschikkingstelling)

        1,50 euro/uur

        4,00 euro/uur

        Andere

        10,00 euro/uur

        150,00 euro/dag

        Het lokaal bestuur Grobbendonk

        Gratis

        Gratis

        Activiteiten van het deeltijds kunstonderwijs

        Gratis

        Gratis

        Activiteiten georganiseerd door organisaties met hoofdactiviteit naschoolse kinderopvang

        Gratis

        Gratis

        Volgende hulpverlenende verenigingen: Rode Kruis, hulpverleningszone, leger, politiezone

        Gratis

        Gratis

        De turnzaal dient voor een initiatief van inwoners of organisaties waarvan de opbrengst ten goede komt aan een humanitaire organisatie

        Gratis

        Gratis

        Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

        Gebruiker

        Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

        Tarief occasionele terbeschikkingstelling

        Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden (doorlopende terbeschikkingstelling)

        1,00 euro/uur

        3,00 euro/uur

        Andere

        7,50 euro/uur

        112,50 euro/dag


        Refter met bijhorende keuken

        Gebruiker

        Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

        Tarief occasionele terbeschikkingstelling

        Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        1,50 euro/uur

        4,00 euro/uur

        Andere

        n.v.t.

        150,00 euro/dag

        Het lokaal bestuur Grobbendonk

        Gratis

        Gratis

        Activiteiten van het deeltijds kunstonderwijs

        Gratis

        Gratis

        Activiteiten georganiseerd door organisaties met hoofdactiviteit naschoolse kinderopvang

        Gratis

        Gratis

        Volgende hulpverlenende verenigingen: Rode Kruis, hulpverleningszone, leger, politiezone

        Gratis

        Gratis

        De refter dient voor een initiatief van inwoners of organisaties waarvan de opbrengst ten goede komt aan een humanitaire organisatie

        Gratis

        Gratis

        Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

        Gebruiker

        Tarief doorlopende terbeschikkingstelling

        Tarief occasionele terbeschikkingstelling

        Inwoners en verenigingen die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        1,00 euro/uur

        3,00 euro/uur

        Andere

        n.v.t.

        112,50 euro/dag

        Wanneer door onzorgvuldig omgaan met alarmcodes of toegangsmodaliteiten een interventieploeg ter plaatse komt, zal de kost van de interventie worden doorgerekend aan de aanvrager.

        Er zal voor de doorlopende of occasionele huur van de schoolinfrastructuur een waarborg van 350,00 euro gevraagd worden die ten laatste 14 dagen voor het gebruik dient betaald te worden. Deze waarborg kan achteraf ingehouden worden wanneer er niet goed opgekuist is of er schade wordt vastgesteld, tenzij dat de gebruiker kan aantonen dat deze reeds aanwezig was voor het gebruik van de accommodatie.

        Aanvragen dienen minstens 2 weken op voorhand per mail geannuleerd te worden op vrijetijd@grobbendonk.be. Wanneer de annuleringstermijn niet gerespecteerd wordt dient de volledige verschuldigde huurprijs betaald te worden. Indien geen huurprijs moet betaald worden, is enkel een bedrag van 25 euro verschuldigd ingeval van laattijdige annulering.

         

        Sporthal (sportcomplex aan de Molendreef)

        De totale kostprijs wordt berekend in gehele uren en elk begonnen uur wordt als een volledig uur aangerekend.

        Grote zaal

         

        1/3 hal

        2/3 hal

        3/3 hal

        Inwoners en organisaties die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        4,00 euro/uur

        8,00 euro/uur

        12,00 euro/uur

        Niet-inwoners en organisaties die niet aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        8,00 euro/uur

        14,00 euro/uur

        20,00 euro/uur

        Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

         

        1/3 hal

        2/3 hal

        3/3 hal

        Inwoners en organisaties die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        3,00 euro/uur

        6,00 euro/uur

        9,00 euro/uur

        Niet-inwoners en organisaties die niet aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        6,00 euro/uur

        10,50 euro/uur

        15,00 euro/uur

        Polyvalente zaal

         

        1/2 zaal

        2/2 zaal

        Inwoners en organisaties die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        3,00 euro/uur

        6,00 euro/uur

        Niet-inwoners en organisaties die niet aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        5,00 euro/uur

        10,00 euro/uur

        Verminderingen voor de periode van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2022

         

        1/2 zaal

        2/2 zaal

        Inwoners en organisaties die aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        2,25 euro/uur

        4,50 euro/uur

        Niet-inwoners en organisaties die niet aangesloten zijn bij één of meerdere erkende gemeentelijke adviesraden

        3,75 euro/uur

        7,50 euro/uur


        Militairen gekazerneerd te Grobbendonk en seniorenverenigingen uit Grobbendonk kunnen van maandag t.e.m. vrijdag tijdens de werkuren, met uitzondering van woensdagnamiddag vanaf 13.00 uur en de feestdagen, gebruik maken van het sportcomplex tegen een speciaal tarief à rato van 2,00 euro/uur per 1/3 grote zaal en 1,50 euro/uur per ½ polyvalente zaal.

        Sportverenigingen die hun competitiewedstrijden spelen en trainen in de gemeentelijke sporthal en/of minimaal 25 uur per sportjaar gebruik maken van de gemeentelijke sporthal, genieten van een tariefvermindering van 20%.

        Jeugdploegen van sportverenigingen, aangesloten bij de sportraad van de gemeente Grobbendonk, waarvan de gemiddelde leeftijd van hun leden onder de 18 jaar ligt, mogen gratis gebruik maken van het sportcomplex, meer bepaald de grote en de polyvalente zaal, en de turnzalen van de gemeentelijke basisscholen voor trainingen en competitiewedstrijden. Het sportcomplex wordt ook gratis ter beschikking gesteld van de scholen gevestigd op het grondgebied van de gemeente Grobbendonk.

        Jeugdverenigingen, aangesloten bij de jeugdraad van de gemeente Grobbendonk, die occasioneel gebruik wensen te maken van het sportcomplex kunnen dit tevens gratis als de gemiddelde leeftijd van hun leden onder de 18 jaar ligt. De aanvraag moet schriftelijk gebeuren bij het team Vrije tijd.

        Aanvragen dienen minstens 24u op voorhand per mail geannuleerd te worden op sporthal.demolen@grobbendonk.be. Bij niet of laattijdige afmelding wordt 12,00 euro voor de grote zaal en 6,00 euro voor de polyvalente zaal gefactureerd, zonder een tariefvermindering.

        De tijd voor het opstellen en opruimen van het benodigde materieel wordt beschouwd als deel uitmakend van de gehuurde periode.

        Tijdens de jaarlijkse sluiting in de maand juli kan de sporthal gereserveerd worden op voorwaarde dat er minstens 5 opeenvolgende dagen gereserveerd worden voor minstens 5 uur per dag. Voor deze periode wordt een waarborg van 350 euro gevraagd die ten laatste 14 dagen voor het gebruik dient betaald te worden. Deze waarborg kan achteraf ingehouden worden wanneer er niet goed opgekuist is of er schade wordt vastgesteld, tenzij dat de gebruiker kan aantonen dat deze reeds aanwezig was voor het gebruik van de accommodatie.

        Wanneer door onzorgvuldig omgaan met alarmcodes of toegangsmodaliteiten een interventieploeg ter plaatse komt, zal de kost van de interventie worden doorgerekend aan de aanvrager.

        Artikel 5: WIJZE VAN INNING

        De retributie wordt contant betaald. Bij niet-contante betaling is ze betaalbaar na toezending van de factuur.

        Artikel 6: BEKENDMAKING

        Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Team Vrije tijd

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda gemeenteraad

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 12 oktober 2021 om 19.30 uur met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 14 september 2021 - notulen - goedkeuring
        2. Team Secretariaat: Opvolgend gemeenteraadslid J.S. - aanstelling
        3. Team Secretariaat: IOK - statutenwijziging - goedkeuring
        4. Team Secretariaat: IOK Afvalbeheer - statutenwijziging - goedkeuring
        5. Team Secretariaat: Fluvius Antwerpen - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        6. Team Secretariaat: Fluvius Opdrachthoudende Vereniging (OV) - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
        7. Team Secretariaat: Iveka - buitengewone algemene vergadering tevens jaarvergadering - agenda - goedkeuring
        8. Team Secretariaat: Projectvereniging Neteland - vervanging lid met raadgevende stem voor de raad van bestuur - goedkeuring
        9. Team Secretariaat: Politieraad - effectief lid - wijziging - kennisname
        10. Team Ruimte & Vergunningen: Duurzaam patrimoniumbeheer - Vlaams Energie Bedrijf (VEB) - addendum bij de samenwerkingsovereenkomst OEPC Facilitatie - kennisname
        11. Team Ruimte & Vergunningen: Lokaal Energie- en Klimaatpact - principiële beslissing - ondertekening
        12. Team Ruimte & Vergunningen: Project Bike2School - gemeentelijk reglement - goedkeuring
        13. Team Ruimte & Vergunningen: Onteigeningen N13 - fase 3 - beloftes van verkoop voor openbaar nut opgemaakt door Afdeling vastgoedtransacties Antwerpen, pakket 22 - goedkeuring
        14. Team Ruimte & Vergunningen: Samenwerkingsovereenkomst voor weg- en rioleringswerken Hofeinde - aangepaste versie - goedkeuring
        15. Team Ruimte & Vergunningen: Buitengebruikstelling huisnummer - Albertkanaalstraat 3
        16. Team Ruimte & Vergunningen: Buitengebruikstelling huisnummer - Nijlse baan 27
        17. Team Ruimte & Vergunningen: Samenwerkingsovereenkomst lokaal bestuur Grobbendonk en Kempens Landschap als stichting van openbaar nut - herbevestiging -goedkeuring
        18. Staf van de AD: Afbakening werkingsgebied voor de vorming van woonmaatschappij Neteland-Zuiderkempen - goedkeuring
        19. Staf van de AD: Beleidsevaluatie - opvolgingsrapportering semester 1 van 2021 - kennisname
        20. Team Financieel Management: Retributie - retributie De Volle Vaart/schoolinfrastructuur/sporthal - goedkeuring
        21. Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededeling en vraagstelling
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 27 september 2021 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 27 september 2021 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • MAT 6 september 2021 - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de notulen van het MAT van 6 september 2021.

      • Beleidscollege Interne Organisatie deel 1 van 27 september 2021 - verslag en actietabel - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag en de actietabel van het Beleidscollege Interne Organisatie deel 1 van 27 september 2021. De tabel wordt bewaard en aangevuld op volgende locatie: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eP30MINyW1UbODCQdaYQgEK0eoaDF-ER/edit?usp=sharing&ouid=100787577358032518725&rtpof=true&sd=true.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Teamleider Informatie & Communicatie

        Teamleider HRM & Secretariaat

        Teamleider Financieel Management

      • Pidpa - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 27 augustus 2021 van Pidpa.

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 26 augustus 2021 van Fluvius OV.

      • Gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - data 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Vaststelling van de data van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn voor 2022 op volgende dagen:

        • dinsdag 18 januari 2022
        • dinsdag 15 februari 2022
        • dinsdag 15 maart 2022
        • dinsdag 19 april 2022
        • dinsdag 17 mei 2022
        • dinsdag 21 juni 2022
        • dinsdag 20 september 2022
        • dinsdag 18 oktober 2022
        • dinsdag 22 november 2022
        • dinsdag 20 december 2022

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Alle personeelsleden

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2021131392 - Dobbelhoefweg 2H en 2K - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester en Ulrik Anthonis, schepen, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten hebben.

        Het college van burgemeester en schepenen heeft kennisgenomen van het advies van de gemeentelijke omgevingsambtenaar, heeft zich het advies eigen gemaakt en sluit zich erbij aan en levert de vergunning af aan de heer Stijn Geens. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het wijzigen van de dakvorm voor loten 1 & 2, nl. van een hellend dak naar een verplicht plat dak.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        - De verkavelingsvoorschriften van verkaveling OMV-2018148834 dd. 24 juni 2019 ten strengste na te leven, mits aanpassing van het voorschrift dat is bijgesteld waarbij de daken van loten 1 & 2 verplicht dienen te worden uitgevoerd met een plat dak.

      • Omgevingsvergunning OMV_2021115467 - Bannerlaan 83 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Brent Van Doorslaer namens L'HERMITAGE NV voor het verbouwen van 2 bestaande bedrijfspanden en de aanleg van een laad- en loskade, met als adres Bannerlaan 83, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie E nr. 213D.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van 2 bestaande bedrijfspanden en de aanleg van een laad- en loskade.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        - Het advies van Brandweerzone Kempen met kenmerk BWDP/HA/94034-025/01 van 28 september 2021 strikt op te volgen en het gemeentebestuur te verwittigen alvorens de gebouwen in gebruik te nemen.

        - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

        - Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.

      • Attest VCRO artikel 4.2.16 - omgevingsvergunning OMV_2020121508 - Schoolstraat 1 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring om een attest af te leveren conform VCRO artikel 4.2.16 voor omgevingsvergunning OMV_2020121508 verleend door het college van burgemeester en schepenen op 14 december 2020 aan mevrouw Alfonsine Franck en mevrouw Suzanne Franck. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notarissen Goossens, Verwerft & Scheurweghs, Wijngaardstraat 40, 2280 Grobbendonk

        Mevrouw Alfonsine Franck en mevrouw Suzanne Franck, p.a. Rode Haagjes 3/001, 2288 Grobbendonk

      • Kapvergunning - 202138 - Pallieterdreef 19 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één Corsicaanse den op het perceel Pallieterdreef 19, kadastraal gekend als 1/C/66A. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202135 - Vogelzang 13 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één Amerikaanse eik op het perceel Vogelzang 13, kadastraal gekend als 2/A/73R8. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met één hoogstammige inheemse loofboom of fruitboom op het perceel 2/A/73R8, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202139 - Zavelstraat 8 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor één slangenden op het perceel Zavelstraat 8, kadastraal gekend als 1/A/466W. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met één hoogstammige inheemse loof- of fruitboom op het perceel 1/A/466W, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202145 - Eikenlei 132 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor twee Corsicaanse dennen op het perceel Eikenlei 132, kadastraal gekend als 1/B/601H. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met één inheemse loofboom op het perceel 1/B/601H, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Snoeivergunning - 202137 - Cogelsdreef 22 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor één rode beuk op het perceel Cogelsdreef 22, kadastraal gekend als 2/A/77G. 

        Artikel 2: De beperkte snoeiwerken in de zomerperiode uit te voeren. Na de snoeiwerken de stam beschermen tegen schorsbrand. De boom mag niet gekandelaard worden.

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden tijdens de zomerperiode 2022 en voor 30 september 2022. Deze staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Project Bike2School - deelname bovenlokale handelaars - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de lijst van bovenlokale handelaars voor het project Bike2School.

        Artikel 2: Opdracht geven aan team Ruimte & Vergunningen om de gemarkeerde handelaars toe te voegen om deel te nemen aan het project.  

      • Machtiging uitoefening ambulante activiteiten - Les Moules - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Machtiging te verlenen aan Les Moules met ondernemingsnummer 0808.918.102 om met zijn kraam te mogen gaan staan op de parking voor ambulante handel te Troon vanaf vrijdag 8 oktober 2021 op vrijdag tussen 9.00 uur en 18.00 uur. 

        Artikel 2: De standhouder te verzoeken de bepalingen van het gemeentelijk reglement op ambulante activiteiten te respecteren waarin volgende bepalingen onder meer zijn opgenomen:

        - De standhouder moet zich identificeren aan de hand van een leesbaar uithangbord geplaatst aan het kraam of het voertuig;

        - Het is verboden enig voorwerp vast te hechten aan de weg, bomen, in de berm, aan verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

        - De standhouder moet alle maatregelen nemen ter voorkoming van schade aan het openbaar domein, beplanting, bomen, verlichtingsmasten, verkeerstekens e.a.;

        - Het is verboden de doorgang voor voetgangers en andere weggebruikers te belemmeren door er voorwerpen te plaatsen of achter te laten;

        - De standhouder staat in voor het rein houden van de standplaats tot op een afstand van een meter rond de standplaats. De standhouder staat zelf in voor de verwijdering van het afval en neemt hiervoor de nodige maatregelen;

        - De handelaar moet de klanten duidelijk informeren over de COVID-19 maatregelen. De nodige hygiëne- en afstandsvoorschriften worden strikt in acht genomen door zowel de uitbater als de klanten.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit te bezorgen aan de aanvrager na ontvangst van de betaling van het standgeld.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

      • Openbare verlichting - fietssuggestie kruispunt N13 en Nieuwendijk - offerte Fluvius - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de offerte van Fluvius voor het verlichten van de fietsoversteeksuggestie ter hoogte van het kruispunt N13 Herentalse steenweg en Nieuwendijk. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Fluvius

      • Aanvullend verkeersreglement - voorbehouden parkeerplaatsen voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbelgebruik en minibussen - N13 talud brug E313 - herroeping

        Goedgekeurd

        De beslissing van het college van 23 september 2019 houdende goedkeuring van het voorbehouden van de parkeerstroken (aan beide zijden) langsheen de N13 op de taluds van de brug over de E313 voor motorfietsen, personenauto's, auto's voor dubbel gebruik en minibussen wordt herroepen en aangepast als volgt:

        Artikel 1: Vanaf 25 oktober 2021 zal op de taluds van de brug over de E313 langsheen de N13 een parkeerverbod ingericht worden.

        Artikel 2: Het parkeerverbod zal gesignaleerd worden met de borden E3 en onderborden Xa en Xb onderaan de helling en bovenaan de brug, te plaatsen buiten de vangrails.

        Artikel 3: Dit aanvullend verkeersreglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur, via publicatie op www.grobbendonk.be.

        Artikel 4: Dit aanvullend verkeersreglement wordt ter goedkeuring overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid via het digitaal loket voor het Agentschap Binnenlands Bestuur.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Wijkpost politie
        Beleidsdeskundige Communicatie

      • Pidpa - aanpassing drinkwaternet Spechtdreef - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: De werken moeten uitgevoerd worden in synergie met Fluvius (piloot) en Proximus.

        Artikel 3: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 4: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 12 december 2019, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Pidpa

    • Team Vrije tijd

      • Fluobal en fuif Mariaschool - Mariaschool Grobbendonk - 13 november 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan Mariaschool Grobbendonk om het fluobal en fuif te organiseren op 13 november 2021 van 14.00 uur tot 03.00 uur.

        Artikel 2: Een afwijking van de geluidsnormen luider dan 85dB(A)L, maar stiller dan 95dB(A)L toe te staan voor het evenement Fluobal op 13 november 2021 van 14.00 tot maximum 03.00u. Deze afwijking toe te staan op voorwaarde dat:

        - het geluidsvolume gedurende de activiteit wordt gemeten;

        - het gemeten geluidsvolume zichtbaar is voor de persoon die het volume bedient.

        Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 4: Toestemming te geven aan Mariaschool Grobbendonk voor een drankvergunning.

        Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Informatie & Communicatie

        Noodplanning

        Organisator

      • Bepijlde doortocht - Herfsttoertocht - De Heggestoempers - 24 oktober 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming geven aan De Heggestoempers  om de herfsttoertocht te organiseren op 24 oktober 2021 met doortocht op grondgebied van de gemeente Grobbendonk, behoudens onvoorziene omstandigheden.

        Artikel 2: Toestemming geven voor het aanbrengen van bewegwijzering op een milieuvriendelijke manier, zodat deze zonder schade aan de omgeving terug kan verwijderd worden. De bewegwijzering mag maximum twee dagen op voorhand aangebracht worden en moet maximum twee dagen na datum verwijderd worden.    

        Artikel 3: De organisator de opdracht te geven rekening te houden met het advies van team Ruimte & Vergunningen betreft wegenwerken en milieu.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Organisator

      • Bepijlde doortocht - Pulse bos en heidetocht - Zachtjes aan Viersel - 7 november 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming geven aan Zachtjes aan Viersel om de Pulse bos en heidetocht te organiseren op 7 november 2021 met doortocht op grondgebied van de gemeente Grobbendonk, behoudens onvoorziene omstandigheden.

        Artikel 2: Toestemming geven voor het aanbrengen van bewegwijzering op een milieuvriendelijke manier, zodat deze zonder schade aan de omgeving terug kan verwijderd worden. De bewegwijzering mag maximum twee dagen op voorhand aangebracht worden en moet maximum twee dagen na datum verwijderd worden.    

        Artikel 3: De organisator de opdracht te geven rekening te houden met het advies van team Ruimte & Vergunningen betreft wegenwerken en milieu.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Organisator

      • Bepijlde doortocht - Fingo Classic - KWB Zoersel - 21 november 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming geven aan KWB Zoersel om de Fingo Classic te organiseren op 21 november 2021 met doortocht op grondgebied van de gemeente Grobbendonk, behoudens onvoorziene omstandigheden.

        Artikel 2: Toestemming geven voor het aanbrengen van bewegwijzering op een milieuvriendelijke manier, zodat deze zonder schade aan de omgeving terug kan verwijderd worden. De bewegwijzering mag maximum twee dagen op voorhand aangebracht worden en moet maximum twee dagen na datum verwijderd worden.    

        Artikel 3: De organisator de opdracht te geven rekening te houden met het advies van team Ruimte & Vergunningen betreft wegenwerken en milieu.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Organisator

      • Doortocht - huifkar en oude tractoren - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan de betrokkene om toeristische rondritten te organiseren met doortocht op grondgebied van de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Organisator

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Wijngaardstraat 35/201, op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

        Betrokkene

    • Team HRM

      • B.O. - TAO - tijdelijke aanstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene neemt voor 1/24 lestijden TAO als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor het schooljaar 2021 – 2022.

        Artikel 2: Betrokkene wordt tijdelijk aangesteld in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, als ICT-coördinator voor 2/36 klokuren vanuit de extra puntenenveloppes ICT op SG niveau vanaf 1 september 2021 t.e.m. 30 juni 2022.

      • D.L. - TSB/OB - reaffectatie - tijdelijke aanstelling goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt vanaf 1 september 2021 TBS/OB aangesteld in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor 4/24 lestijden als kleuteronderwijzer.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt gereaffecteerd als tijdelijke kleuteronderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Nijlen (Klokkenlaan) in vacante uren en neemt voor 4/24 lestijden TAO in de gemeentelijke basisschool Nijlen (Klokkenlaan).

        Artikel 3: Betrokkene 1 wordt aangesteld als tijdelijke kleuteronderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van het ziekteverlof van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde ziekteverlof van deze laatste.

        Artikel 4: Betrokkene 1 wordt aangesteld als tijdelijke kleuteronderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van het ziekteverlof van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde ziekteverlof van deze laatste.

      • G.V.Z. - tijdelijke aanstelling leermeester NCZ - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, als leermeester NCZ voor 4/24 lestijden in vervanging van het ziekteverlof van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. 31 december 2021.

      • J.C. - tijdelijke aanstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 5/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2 die afwezig is wegens ziekte voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 29 oktober 2021.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 3: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 7/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 4 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

      • K.S. - tijdelijke aanstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als kleuteronderwijzer voor 5/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 2,  vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als kinderverzorgster voor 9/32 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 3: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als kinderverzorgster voor 1/32 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk vanuit extra uren kinderverzorging toegekend door de overheid voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 29 oktober 2021.

        Artikel 4: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als kinderverzorgster voor 8/32 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 3 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 5: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als kinderverzorgster voor 3/32 klokuren in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanuit extra uren kinderverzorging toegekend door de overheid voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 29 oktober 2021.

      • C.C. - ziekteverlof - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestuur neemt kennis van de afwezigheid van betrokkene wegens ziekte in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 september 2021 t.e.m. 31 december 2021.

        Artikel 2: Het bestuur neemt kennis van de afwezigheid van betrokkene wegens ziekte in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk vanaf 1 september 2021 t.e.m. 31 december 2021.

      • C.V.G. - ziekteverlof - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestuur neemt kennis van de afwezigheid wegens ziekte van betrokkene in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 september 2021 t.e.m. 1 november 2021.

      • D.B. - ziekteverlof - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestuur neemt kennis van de afwezigheid van betrokkene wegens ziekte in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 september 2021 t.e.m. 31 december 2021.

        Artikel 2: Het bestuur neemt kennis van de afwezigheid van betrokkene wegens ziekte in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk vanaf 1 september 2021 t.e.m. 31 december 2021.

      • D.V.D. - ziekteverlof - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestuur neemt kennis van de afwezigheid wegens ziekte van betrokkene in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk vanaf 1 september 2021 t.e.m. 29 oktober 2021.

      • M.V. - ziekteverlof - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bestuur neemt kennis van de afwezigheid wegens ziekte van betrokkene in de gemeentelijke basisschool Bouwel vanaf 1 september 2021 t.e.m. 29 oktober 2021.

        Artikel 2: Het bestuur neemt kennis van de afwezigheid wegens ziekte van betrokkene in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk vanaf 1 september 2021 t.e.m. 29 oktober 2021.

      • B.V.G. - TSB/OB - reaffectatie - leermeester PRG - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene wordt voor 2/24 TBS/OB aangesteld in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk als leermeester Protestantse godsdienst.

      • I.B. - TBS/OB - reaffectatie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt vanaf 1 september 2021 TBS/OB aangesteld in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor 15/24 lestijden als kleuteronderwijzer.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt gereaffecteerd als tijdelijke kleuteronderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel, ter vervanging van de deeltijdse loopbaanonderbreking van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 3: Betrokkene 1 wordt gereaffecteerd als tijdelijke kleuteronderwijzer voor 3/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van het ziekteverlof van betrokkene 3 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde ziekteverlof van deze laatste.

      • J.V.H. - TBS/OB - reaffectatie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt vanaf 1 september 2021 TBS/OB aangesteld in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor 23/24 lestijden als onderwijzer.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt gereaffecteerd voor 4/24 lestijden als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 3: Betrokkene 1 wordt gereaffecteerd voor 7/24 lestijden als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 3  vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 4: Betrokkene 1 wordt gereaffecteerd voor 12/24 lestijden als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, ter vervanging van betrokkene 4 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

      • L.P. - TBS/OB - reaffectatie - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1, wordt voor 3/24 TBS/OB aangesteld in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk als onderwijzer.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt gereaffecteerd in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk voor:

        -       3/24 lestijden als onderwijzer ter vervanging van betrokkene 2, die deeltijdse loopbaanonderbreking VVP neemt van 1 september 2021 t.e.m. 31 augustus 2022.

        -       2/24 lestijden als onderwijzer ter vervanging van betrokkene 2, die deeltijdse loopbaanonderbreking VVP neemt van 1 september 2021 t.e.m. 31 augustus 2022.

        Artikel 3: Betrokkene 1, neemt voor 2/24 lestijden TAO als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Bouwel voor het schooljaar 2021 – 2022.

      • B.C. - tijdelijke aanstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene wordt tijdelijk aangesteld voor 24/24 lestijden onderwijzer in het lerarenplatform, voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 30 juni 2022.

      • K.C. - tijdelijke aanstelling leermeester IG - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene wordt tijdelijk aangesteld voor 6/24 lestijden leermeester Islamitische godsdienst in de gemeentelijke basisschool Bouwel, vanaf 1 september 2021 t.e.m. 30 juni 2022.

      • D.V.R. - tijdelijke aanstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van de ziekte van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde ziekteverlof.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 8/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk in vervanging van betrokkene 3 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 3: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 12/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van de ziekte van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde ziekteverlof.

      • E.B. - tijdelijke aanstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 8/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van de ziekte van betrokkene 2, vanaf 1 september 2021 t.e.m. 31 december 2021.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 16/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van de ziekte van betrokkene 3, vanaf 1 september 2021 t.e.m. 1 november 2021.

      • N.V. - tijdelijke aanstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 8/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 2 die afwezig is wegens ziekte voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 1 november 2021.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 6/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Bouwel in uren personeelswerkingsbudget voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 31 oktober 2021.

        Artikel 3: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 1/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3 die 1/24 lestijden TAO neemt voor het schooljaar 2021 – 2022.

        Artikel 4: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als onderwijzer voor 4/24 lestijden in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk in uren personeelswerkingsbudget voor de periode van 1 september 2021 t.e.m. 31 oktober 2021.

        Artikel 5: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld als leerkracht voor 5/36 klokuren in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, vanuit de extra puntenenveloppen op SG niveau van 1 september 2021 t.e.m. 30 juni 2022.

      • R.N. - tijdelijke aanstelling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld voor 12/24 lestijden als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Bouwel ter vervanging van betrokkene 2, vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

        Artikel 2: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld voor 8/24 lestijden als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 3 die 12/24 loopbaanonderbreking zorgkrediet neemt vanaf 1 september 2021 t.e.m. 30 juni 2022.

        Artikel 3: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld voor 4/24 lestijden als onderwijzer in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk ter vervanging van betrokkene 4 vanaf 1 september 2021 t.e.m. einde loopbaanonderbreking van deze laatste.

      • V.C. - tijdelijke aanstelling leermeester NCZ - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene 1 wordt tijdelijk aangesteld in de gemeentelijke basisschool Bouwel, als leermeester NCZ voor 6/24 lestijden in vervanging van het ziekteverlof van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. 31 december 2021.

        Artikel 2: Betrokkene 1, wordt tijdelijk aangesteld in de gemeentelijke basisschool Grobbendonk, als leermeester NCZ voor 4/24 lestijden in vervanging van het ziekteverlof van betrokkene 2 vanaf 1 september 2021 t.e.m. 31 december 2021.

      • Eedaflegging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

      • Eedaflegging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

    • Staf van de AD

      • Opzeg huur pastoorswoning - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De huurovereenkomst van 28 augustus 1996 met betrekking tot de huur van de woning Boudewijnstraat 21 op te zeggen met ingang van 1 november 2021. 

        Artikel 2: In uitvoering van artikel 1, opdracht te geven een aangetekend schrijven te richten aan de verhuurder.

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Clusterverantwoordelijke Omgeving

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Kerkfabriek

    • Team Financieel Management

      • Belasting op de verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk dienstjaar 2021 - periode 1: week 1 t.e.m. week 26 - vaststellen en uitvoerbaar verklaren bijkomend kohier - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Vaststelling en uitvoerbaar verklaring van het bijkomend belastingkohier 5241 met volgnummer 1 (1) "Belasting op de verspreiding van niet-geadresseerd reclamedrukwerk” met 1 belastingplichtige en voor een bedrag van 600,00 euro.

      • Opbrengsten van 2021003863 tot en met 2021003960 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021003863 tot en met 2021003960.

      • Bestellijst van 4 oktober 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst van 4 oktober 2021.

      • Kosten van 24 september 2021 tot en met 30 september 2021 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 24 september 2021 tot en met 30 september 2021.