Terug
Gepubliceerd op 18/01/2022

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 10/01/2022 - 13:30 Vlierenberg
  • A-punt

    • Team Secretariaat

      • Voorzitter gemeenteraad P.G. - aktename

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: De voorgedragen kandidaat-voorzitter, mevrouw Peggy Goormans, wordt verkozen verklaard als voorzitter van de gemeenteraad.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team HRM & Secretariaat

        Team Informatie & Communicatie

      • Schepenmandaat J.V. - eedaflegging - aktename

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Aktename van de eedaflegging van Johan Verhaegen als schepen, in openbare zitting en in handen van de burgemeester.

        Artikel 2: Johan Verhaegen is derhalve als schepen aangesteld ter vervanging van de heer Ulrik Anthonis met ingang van 18 januari 2021.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team HRM & Secretariaat

        Team Informatie & Communicatie

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Papierinzameling - invoering inzamelrecipiënten voor huis-aan-huis inzameling papier en karton - opvolging zwerfvuil en sluikstorten via Mooimakers, module "Mijn mooie straat" - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad ter kennisname met volgend voorstel:

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen vraagt aan IOK Afvalbeer de invoering van containers voor de huis-aan-huisinzameling van papier en karton uit te rollen en dit op voorwaarde dat het een gratis pakket is en dat de inwoners de keuze krijgen om te opteren voor:

        • geen container voor inzameling papier en karton
        • een 40 l container voor inzameling papier en karton
        • een 240 l container voor inzameling papier en karton.

        Artikel 2: De algemene communicatie over de verschillende inzamelingsmogelijkheden van papier en karton zal door de gemeente opgemaakt worden. De communicatie over de papiercontainers en verdeling ervan zal door IOK Afvalbeheer opgemaakt worden en aan het gemeentebestuur voorgelegd worden ter goedkeuring. De verdeling van de communicatie (algemeen en specifiek) evenals de verdeling van de containers zal IOK Afvalbeheer op zich nemen. In deze communicatie moet IOK Afvalbeheer opnemen/ vermelden dat elke inwoner de keuze heeft tussen geen container, een 40 l container of een 240 l container voor inzameling van papier en karton.

        Artikel 3: De opvolging van de dropzones te voorzien door de teams van de gemeente en de Mooimakers-coach. Het online pakket van Mooimakers zal gebruikt worden voor de opvolging en voor de rapportering.

        Artikel 4: Overleg in te plannen met de coach van Mooimakers voor de online opvolging dropzones.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        IOK Afvalbeheer

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Financieel Management

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Informatie & Communicatie

      • Mobiliteitsvisie Middenkempen - verslag overleg vrachtroutenetwerk Middenkempen van 14 december 2021 - kennisname - voorkeurscenario - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van het overleg vrachtroutenetwerk Middenkempen van 14 december 2021.  

        Artikel 2: Voorkeur voor scenario 1 binnen de huidig voorgestelde concepten. 

        Artikel 3: Vraag tot uitwerken van een 3de scenario met dezelfde doelstelling maar met inzet van andere middelen, zoals een aanpassing van de kilometerheffing waarbij een heffing ingevoerd wordt op lokale wegen en N13 en op de wegen waar we het vrachtverkeer wensen een laag of nultarief ingevoerd wordt.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland

        Provincie Antwerpen, dienst mobiliteit

    • Team Zorg en Gezondheid

      • Gemeentelijke mantelzorgpremie periode 2022-2025 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

         

        Artikel 1: Goedkeuring van volgend subsidiereglement:

        Subsidiereglement mantelzorgpremie

        Artikel 1: Doel

        Om als lokaal bestuur een goed buurtzorgnetwerk uit te bouwen is het belangrijk om te weten welk de actoren zijn die hier hun rol in opnemen. Een belangrijke groep hierbij zijn de mantelzorgers. Zij zorgen ervoor dat personen met een zorgbehoefte langer en beter in hun thuissituatie kunnen verblijven, verhogen de kwaliteit van leven van deze personen en zorgen er vaak voor dat een opname in bijvoorbeeld een woonzorgcentrum kan worden vermeden of uitgesteld, wat voor de gemeente op termijn ook kostenbesparend werkt.

        De inzet van mantelzorgers in een gemeente is onontbeerlijk en dient door het lokaal bestuur gewaardeerd te worden. Dit kan door ondersteuning en begeleiding te bieden, informatie en vorming te verstrekken en lotgenotencontact te organiseren en stimuleren, maar ook door het uitkeren van een mantelzorgpremie. Door het uitkeren van een mantelzorgpremie zal het gemakkelijker worden om de mantelzorgers binnen onze gemeente te detecteren. 

        Artikel 2: Voorwaarden

        Volgende voorwaarden dienen voldaan te worden om de premie te bekomen:

          • De zorgbehoevende moet een bewijs van erkenning van de zorgkas kunnen voorleggen waaruit blijkt dat hij/zij erkend is als zorgbehoevende met vermelding van de periode van de erkenning en van een zorgbudget genieten voor mantel- en thuiszorg. 
          • De mantelzorger is bij de zorgkas van de zorgbehoevende geregistreerd als mantelzorger en indien van toepassing het bewijs dat men geniet van een verhoogde tegemoetkoming in het kader van de ziekteverzekering.
          • De mantelzorger dient meerderjarig of een ontvoogde minderjarige te zijn. Voor de zorgbehoevende is er geen leeftijdsvoorwaarde.
          • De gemeentelijke mantelzorgpremie kan enkel aangevraagd worden voor zorgbehoevende personen die niet permanent in een zorginstelling (woonzorgcentrum, medisch-pedagogisch instituut, …) verblijven. 
          • De mantelzorger en zorgbehoevende moeten ingeschreven zijn én werkelijk verblijven in de gemeente Grobbendonk sinds 1 januari van het jaar waarin de premie wordt aangevraagd.

        Artikel 3: Subsidiebedrag

          • De mantelzorgpremie betreft een éénmalige premie die wordt uitbetaald aan de mantelzorger.
          • De mantelzorgpremie bedraagt 100,00 euro voor mantelzorgers met een verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds en 50,00 euro voor mantelzorgers zonder verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds. 
          • Bij 2 zorgbehoevenden gedomicilieerd op hetzelfde adres bedraagt de mantelzorgpremie voor de 2de zorgbehoevende respectievelijk 50,00 of 25,00 euro, afhankelijk van het feit of men al dan niet een verhoogde tegemoetkoming geniet van het ziekenfonds. De mantelzorger die in dat geval als eerste de aanvraag doet ontvangt dan het bedrag van respectievelijk 100,00 of 50,00 euro.
          • Voor elke zorgbehoevende kan slechts 1 gemeentelijke mantelzorgpremie worden uitgekeerd. 
          • Een mantelzorger kan voor maximum 2 zorgbehoevenden een volledige  gemeentelijke mantelzorgpremie ontvangen indien deze niet op hetzelfde adres wonen.
          • De mantelzorgpremie wordt uitgekeerd in Grobbendonkse cadeaucheques.

        Artikel 4: Procedure

        De aanvraag voor de gemeentelijke mantelzorgpremie dient te gebeuren door, tussen 1 januari en 15 december van het lopende jaar, een verzoek te richten via mail, telefoon of mondeling aan het loket van het Lokaal Diensten Centrum met opgave van naam en telefoonnummer van de mantelzorger.  De consulent Zorg & Gezondheid of de beleidsdeskundige Doelgroepen zal dan contact opnemen voor een huisbezoek of bureelgesprek waarbij de aanvraag wordt ingevuld en de bewijzen kunnen worden voorgelegd.

        De consulent Zorg & Gezondheid of de beleidsdeskundige Doelgroepen zal maandelijks de aanvragen ter goedkeuring voorleggen aan het college van burgemeester en schepenen.

        Artikel 5: Sancties (en strafbepalingen)

        Als blijkt dat onjuiste gegevens werden aangebracht en daardoor onterecht een subsidie werd verstrekt, zal het college van burgemeester en schepenen de subsidie terugvorderen.

        Bij bezwaar wordt een vergadering georganiseerd tussen de betrokken partij en een afgevaardigde van het college van burgemeester en schepenen. Op deze vergadering wordt de betrokken partij gehoord, waarna een advies wordt voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen.

        Artikel 6: Inwerkingtreding (en looptijd)

        Dit reglement is van toepassing vanaf 1 februari 2022 tot en met 31 december 2025.

         

        Artikel 2: Bij een volgende aanpassing van het meerjarenplan 2020-2025 de ramingen te verschuiven van het dossier van het OCMW naar het dossier van de gemeente. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Teamleider Zorg & Gezondheid

        Teamleider Mens & Welzijn

        Teamleider Vrije tijd

        Financieel directeur

    • Team Informatie en Communicatie

      • Klachtenbehandeling - rapportering - kennisname

        Ter kennis genomen

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de binnengekomen klachten voor de periode van 1 januari 2021 tot en met 31 december 2021.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Stafmedewerker Beleid & Juridische zaken

        Vlaamse Ombudsdienst, Leuvenseweg 86, 1000 Brussel

  • B-punt

    • Team Secretariaat

      • Agenda gemeenteraad

        Goedgekeurd

        De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 18 januari 2022 om 19.30 uur met volgende punten op de agenda:

        1. Team Secretariaat: Maatregelen m.b.t. de verspreiding van het coronavirus - organisatie gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - bekrachtiging
        2. Team Secretariaat: Gemeenteraad 14 december 2021 - notulen - goedkeuring
        3. Team Secretariaat: Voorzitter gemeenteraad P.G. - aktename
        4. Team Secretariaat: Schepenmandaat J.V. - eedaflegging - aktename
        5. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2021138409 - Langenheuvel 78 & Rostal zn - tracé- en lastvoorwaarden
        6. Team Ruimte & Vergunningen: Mobiliteitsstudie Zuiderkempen - conceptnota en evaluatierapport - kennisname
        7. Team Ruimte & Vergunningen: Mobiliteitsstudie Zuiderkempen - visie-elementen per doelstelling - goedkeuring
        8. Team Ruimte & Vergunningen: Mobiliteitsvisie Middenkempen - verslag overleg vrachtroutenetwerk Middenkempen van 14 december 2021 - kennisname - voorkeurscenario - goedkeuring
        9. Team Ruimte & Vergunningen: Papierinzameling - invoering inzamelrecipiënten voor huis-aan-huis inzameling papier en karton - opvolging zwerfvuil en sluikstorten via Mooimakers, module "Mijn mooie straat" - kennisname
        10. Team Ruimte & Vergunningen: Gratis grondafstand Nellesheide - sectie A, nummers 459C en 460S en sectie A, nummer 464A2 - ontwerpakte - goedkeuring
        11. Staf van de AD: Overdracht erfpachtrecht De Langen Heuvel, secties B, nummers 157/D/2/P0000 en 157/C/2/P0000 - goedkeuring
        12. Team Informatie & Communicatie: Klachtenbehandeling - rapportering - kennisname
        13. Team Zorg & Gezondheid: Gemeentelijke mantelzorgpremie periode 2022-2025 - goedkeuring
        14. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededeling en vraagstelling
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 3 januari 2022 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: De notulen van het college van 3 januari 2022 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

      • Varia - kennisname

        Verworpen

        Artikel 1: Kennisname van de variapunten.

      • Besluiten algemeen directeur - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

      • Fluvius Antwerpen - buitengewone algemene vergadering en raad van bestuur - verslagen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de buitengewone algemene vergadering van 22 december 2021 en de raad van bestuur van 27 oktober 2021 van Fluvius Antwerpen.

      • GiD PBW - beheerscomité - verslag - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de beheerscomité van 14 december 2021 van GiD PBW.

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2021185699 - Sperwerlaan 4 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Ken en Tinne Van Gansen - Cornelissen voor het oprichten van een ééngezinswoning, met als adres,  Sperwerlaan 4, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 39S2. 

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het oprichten van een ééngezinswoning.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
        • Het advies van Fluvius van 24 december 2021 met kenmerk 0000291535 ten strengste na te leven.
        • Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Maximaal 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, terrassen, speelruimten, tennisvelden, enz.
      • Omgevingsvergunning OMV_2021170656 - Langenheuvel 14B - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Jo Verhaegen namens ONDERWIJSINRICHTINGEN VAN DE ZUSTERS DER CHRISTELIJKE SCHOLEN ZUID-KEMPEN VZW voor het plaatsen van (tijdelijke) containerklassen, met als adres Langenheuvel 14B te 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 286Z.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van (tijdelijke) containerklassen.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De containers dienen onmiddellijk te worden verwijderd nadat de schoolgebouwen zijn opgericht en ten laatste op 30 juni 2024
        • De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden nageleefd:

        -            Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel) dd. 21 december 2021

        -            Telenet NV dd. 23 november 2021

        -            Fluvius System Operator dd. 6 december 2021

        -            Pidpa Drinkwater dd. 24 november 2021

        -            Inter - Vlaams Expertisecentrum Toegankelijkheid dd. 4 januari 2022 gunstig

         

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken.
      • Omgevingsbeslissing OMV_2021158414 - Netestraat 41 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft:

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Stijn Geens. 

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verkavelen van een perceel in één lot voor gesloten bebouwing, met als adres Netestraat 41 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 13K. De aanvraag tot omgevingsvergunning heeft omgevingsloketnummer OMV_202118414.

        De volgende voorwaarden dienen te worden nageleefd:

        - De voorwaarden uit volgende adviezen moeten strikt worden gevolgd:

          Fluvius System van 17 november 2021.

          Telenet NV van 24 november 2021.

          Proximus van 29 november 2021.

          Pidpa Drinkwater van november 2021.

        - Bijgevoegde aangepaste stedenbouwkundige voorschriften worden gevolgd.

        - De algemene bouwverordening, goedgekeurd door bestendige deputatie op 8 februari 2018, is eveneens van toepassing.

        - Vervreemding van een kavel kan slechts nadat de verkavelingsakte door de instrumenterende ambtenaar is opgemaakt. Deze akte kan slechts worden opgemaakt na overlegging van een attest van het college van burgemeester en schepenen waaruit blijkt dat alle in de verkavelingsvergunning opgelegde voorwaarden en lasten zijn uitgevoerd of dat voor de uitvoering van de lasten een afdoende financiële waarborg is gestort in handen van de gemeenteontvanger of in zijn voordeel op onherroepelijke wijze door een bankinstelling is verleend. De verkoop of de verhuring voor meer dan negen jaar, of de vestiging van een erfpacht of opstalrecht van iedere kavel moet aan het college worden medegedeeld door middel van uittreksels uit de akten, die door de instrumenterende ambtenaar of de ontvanger van de registratie gewaarmerkt zijn. Met verkoop worden de nalatenschapsverdeling en de schenking gelijkgesteld met dien verstande dat slechts één kavel per deelgenoot of begunstigde in aanmerking komt.

      • Verdeling 202119 - Astridplein 36-Schransstraat - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van notariaat Cootjans & Haagdoren. Het college heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling & verkoop. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notariaat Cootjans & Haagdoren, Schoolstraat 9 te 2970 Schilde

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2021197379 - Nachtegalendreef 50 - aktename

        Ter kennis genomen

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door de heer Olivier Pendzior voor het plaatsen van een bovengrondse propaangastank met een inhoud van 1.600 l., met als adres Nachtegalendreef 50, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 55N4.  met inrichtingsnummer 20211227-0006.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        17.1.2.2.1° - Aktename

        Een bovengrondse propaangastank met een inhoud van 1.600 liter klasse 3 (Nieuw).

         

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

         

        Sectorale voorwaarden:

        * Hoofdstuk 5.17 – opslag van gevaarlijke producten

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • Het keuringsattest van de tank en attest van ingebruikname dienen overgemaakt te worden aan de vergunningverlenende overheid.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Campagne Duurzaam naar School - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de tijdelijke campagne Duurzaam naar school voor de leerlingen van het derde tot en met het zesde leerjaar van basisschool Klavertje 3. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Team Vrije tijd

        Basisschool Klavertje 3

    • Team Zorg en Gezondheid

      • Antwoordbrieven aanvragen financiële steun - goedkeuring

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen gaat niet in op de aanvragen voor financiële steun en stelt de aanvragers hiervan in kennis.

    • Team Mens

      • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Betrokkene af te voeren van het adres Boudewijnstraat 4 op datum van deze beslissing.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    • Team Informatie en Communicatie

      • Nieuwe uitgave stratenplan - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Aan Gentle nv, Pastoor Ballingstraat 41, 3550 Heusden-Zolder, wordt de toelating gegeven om een stratenplan vorm te geven, te drukken en te verspreiden voor onze gemeente. 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd

        Team Financieel Management

        Gentle nv

    • Team Financieel Management

      • Bezwaar belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2021 - afwijzing

        Goedgekeurd mits aanpassing

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene met artikel 317100304201 tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen van 7 december 2021 is ontvankelijk doch ongegrond verklaard. De aanslag werd terecht gevestigd.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de  kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Bezwaar belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2021 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het bezwaar van betrokkene met artikel 317100413123 tegen de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen van 15 december 2021 is ontvankelijk verklaard. De aanslag wordt ten dele kwijtgescholden. Er moet 50,00 euro betaald worden.

        Artikel 2: Tegen deze beslissing kan beroep worden aangetekend bij de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Antwerpen te 2000 Antwerpen, Bolivarplaats 20 binnen een termijn van drie maanden vanaf de kennisgeving van deze beslissing. 

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Financieel directeur

        Bezwaarindiener

      • Opbrengsten van 2021011508 tot en met 2021011880 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2021011508 tot en met 2021011880.

      • Bestellijsten van 10 januari 2022 (2021 en 2022) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijsten van 10 januari 2022 (2021 en 2022).

      • Kosten van 31 december 2021 tot en met 6 januari 2022 (2021 en 2022) – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 31 december 2021 tot en met 6 januari 2022 (2021 en 2022).