Terug Burgemeester

Tue 25/03/2025 - 15:00 Bureau burgemeester

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Astridplein 13 op 2 april 2025 van 04.00 uur tot 24.00 uur.

    Artikel 2: Per uitzondering wordt toelating verleend om gezien de grootte van de betonstort af te wijken van het werfcharter en doorlopend aan en af te rijden van 04.00 uur tot 12.00 uur.

    Artikel 3: Aan de in-en uitrit in het midden van de parking moeten borden "Opgepast! In- en uitrit werfverkeer" gezet worden zichtbaar voor beide fietsrichtingen.

    Artikel 4: Vanaf 12.00 uur zal er geen werfverkeer meer zijn. Er dient van 8 uur tot 9 uur en van 11.30 uur tot 12.30 uur een begeleider voorzien te worden aan de in- en uitrit van de parking om de veiligheid van de fietsers en voetgangers te garanderen.

    Artikel 5: Een wijkagent zal ook aan de in- en uitrit de verkeersveiligheid garanderen.

    Artikel 6: Goedkeuring te verlenen voor het gebruik van bouwmachines of andere bouwwerktuigen op 2 april 2025 van 04.00 uur tot 24.00 uur.

    Artikel 7: De geluidshinderende activiteiten moeten zo veel mogelijk beperkt worden.

    Artikel 8: De nodige informatie opnemen over de geplande geluidshinderende activiteiten in de communicatie naar de omwonenden. (zie artikel 9). 

    Artikel 9: De bewoners van het Astridplein in de aangeduide bedelingszone moeten uiterlijk op 31 maart 2025 via brief verwittigd worden van de werken en de ermee gepaarde verkeers- en geluidshinder.

    Artikel 10: Het openbaar domein moet na het polieren zo snel mogelijk volledig vrijgemaakt worden voor de wekelijkse markt op donderdag. 

    Artikel 11: Indien de betonstortwerken niet kunnen doorgaan vanwege werf- of weersomstandigheden dient opnieuw een signalisatievergunning te worden aangevraagd. Deze werken kunnen niet op donderdag worden uitgevoerd wegens de wekelijkse markt. 

    Artikel 12: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 13: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 31 maart 2025.

    Artikel 14: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 31 maart 2025 tot en met 4 april 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bannerlaan ter hoogte van de werfzone:

    Artikel 1: Tussen 31 maart en 4 april 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bannerlaan ter hoogte van huisnummer 54: ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingevoerd worden.

    Artikel 2: Deze maatregel wordt gesignaleerd met de borden B19 (gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).

    Artikel 3: Bijkomend zal een inhaalverbod ingevoerd worden respectievelijk met de verkeersborden C35.

    Artikel 4: De werfzone wordt voor- en achteraan afgeschermd met afzethekken voorzien van dagslapers, D1c en D1d-bord respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 5: De werfzone wordt zijdelings afgeschermd met sergeanten voorzien van dagslapers. De werfput wordt afgeschermd met werfhekken.

    Artikel 6: De ontstane versmalling wordt aangekondigd met de borden A7c (versmalling rechts) en A7b (versmalling links).

    Artikel 7: Voor fietsers wordt een fietssluis - of corridor voorzien afgeschermd met een werfhek en sergeanten met werkende dagslapers.

    Artikel 8: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 9: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 10: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

    Artikel 11: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 12: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 13: Het herstel van het fietspad dient te gebeuren conform de voorwaarden opgelegd door de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 14: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

    Artikel 15: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 31 maart 2025.

    Artikel 16: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat


Publicaties