Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 04/07/2022 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Toeren om te Loeren - goedkeuring

    Artikel 1: Goedkeuring verlenen aan team Ruimte & Vergunningen en team Vrije tijd om samen met de gemeente Vorselaar “Toeren om te Loeren” te organiseren op autoloze zondag 18 september 2022 van 10.00 tot 17.00 uur.

    Artikel 2: Goedkeuring verlenen aan team Ruimte & Vergunningen en team Vrije tijd om samen met team Uitvoering & Onderhoud een planning op te maken om het nodige materiaal aan de stopplaatsen te bezorgen en mee in te plannen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Goedkeuring van het verleddossier Binnenweg en omgeving in het kader van de gefaseerde omschakeling naar led-verlichting. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Fluvius

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 15 (onderhoudsstaat 5) (01/05/2022-31/05/2022) van DE PEUTER NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals voor de opdracht “UITBREIDING BEGRAAFPLAATS GROBBENDONK” voor een bedrag van € 1.364,09 excl. btw of € 1.650,55 incl. 21% btw, waardoor de werken een bedrag bereiken van € 507.739,83 excl. btw of € 614.365,19 incl. 21% btw.
    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2220007/GG/0990.
    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan het team Financieel Management.
    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    De Peuter NV, Rietbroek 1 te 2200 Herentals
    Arcadis Belgium nv, Corda 1, Kempische Steenweg 311 bus 2.07 te 3500 Hasselt

  • Artikel 1: Op 1 augustus 2022 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bovenpad 46, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone zal de straat afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer
    - het verkeer komende van de Oudstrijdersstraat zal omgeleid worden via de Kiezelweg, Quinten Matsyslaan en Vaartkom
    - het fietssas in de Bovenpad, kant Bergstraat, zal voor 1 dag verwijderd worden zodat het verkeer komende uit de Notelaarsweg langs de Bergstraat kan ontsluiten.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P22-01442 F01 SF01 V02 opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van Notelaarsweg, Iepenweg, Essenweg en Bovenpad die per uitzondering via de Bergstraat moeten ontsluiten een bewonersbrief, uiterlijk op 28 juni 2022.

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Er zal opschorting van huurgelden toegestaan worden voor de periode april 2022 tot en met september 2022.

    Artikel 2: Enkel de erfgenaam die effectief het huurcontract overneemt, zijn partner en eventuele kinderen, kunnen een inschrijving op dit adres nemen. Inschrijvingen van andere personen zijn niet toegestaan. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Mens & Welzijn
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Erfgenamen verschenen voor de burgemeester op maandag 20 juni 2022

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein (voetpad) ter hoogte van Astridplein 42, 44, 46 en 48 voor het leggen van rijplaten van 7 juni tot en met 2 september 2022 - nagemeten ingenomen oppervlakte 96m².

    Artikel 2: Bevestiging goedkeuring verleend op 20 juni 2022 voor de inname van het openbaar domein (parkeerplaatsen) ter hoogte van Astridplein 42, 44, 46 en 48 van 20 juni tot en met 23 december 2022 telkens van maandag tot en met vrijdag van 06.30 uur tot 17.00 uur, met uitzondering van de wettelijke feestdagen - nagemeten ingenomen oppervlakte 56m².

    Artikel 3: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zal de herstelling uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

    Artikel 4: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding aangerekend worden:
    - voor de inname van de parkeerplaatsen: 28,00 euro per dag met uitzondering van weekends en wettelijke feestdagen
    - voor de inname van het voetpad: 48,00 euro per dag

    Artikel 5: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 135 x 28,00 = 3.780,00 euro + 88 x 48,00 = 4.224,00, totaalbedrag 8.004,00 euro.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan DCA, Lilsedijk 50 te 2340 Beerse voor het meerwerk 'vernieuwen toplaag in de Schransstraat' uit te voeren binnen de opdracht “Weg- en rioleringswerken Hofeinde” voor een bedrag van € 89.566,53 excl. btw of € 108.375,50 incl. 21% btw.
    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000571/MJP001888).
    Artikel 3: De factuur voor betaling wordt overgemaakt aan het team Financieel Management.
    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Financieel Management
    Sweco
    DCA

Team Vrije tijd

  • Speelstraten 2022 - goedkeuring

    Artikel 1: In het kader van de inrichting van een speelstraat zal de toegang in beide richtingen verboden worden voor het gemotoriseerd verkeer in volgende straten:

    - Floris Primsstraat 15/08/2022 - 21/08/2022 van huisnummer 5 tot 50
    - Hoogveldstraat 11/08/2022 - 14/08/2022 van huisnummer 1 tot 18
    - Dijkstraat 27/08/2022 - 28/08/2022 van huisnummer 1 tot 15
    - Hendrik Consciencestraat 15/08/2022 - 22/08/2022 van huisnummer 6 tot 28
    - Capuynestraat 16/07/2022 - 21/07/2022 van huisnummer 1 tot 25
    - Ter Duinen 09/07/202 - 16/07/2022 van huisnummer 5 tot 33 (niet zoals gevraagd vanaf huisnummer 1 - Bosschaert De Bouwellaan moet kunnen ontsluiten via het kruispunt met Ter Duinen

    Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 3: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen waarvan de bestuurders in de speelstraat wonen of er hun garage hebben.

    Artikel 4: Deze maatregel zal gesignaleerd worden door het plaatsen van een afzethek met C3 en onderbord “speelstraat” en vermelding van de uren (van 09.00u tot 21.00u) bij het begin en het einde van de speelstraat.

    Artikel 5: Voor Capuynestraat zal een omleiding aangeduid worden via Het Hoog, Dijkstraat en Verbindingsstraat - geen vooraankondiging nodig.

    Artikel 6: Dit politiereglement zal in de gemeente Grobbendonk bekend gemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 8: Organisatoren van speelstraten dienen te voldoen aan de richtlijnen zoals vermeld in het reglement speelstraten, 2/3 van de bewoners dienen schriftelijk hun akkoord te bezorgen via enquête voorzien door meters en peters.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

     

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan Donk Events VZW om een kermisterras te organiseren op 6 en 7 augustus 2022 van 13.00 uur tot 23.00 uur. 

    Artikel 2: Toestemming te geven voor inname openbaar domein van de noordelijke driehoek van het grasplein Astridplein en zich daartoe te beperken.

    Artikel 3: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 4: De organisator de opdracht te geven om geen concurrerende muziek en activiteiten te organiseren met de kermiskramen met uitzondering van dranken.

    Artikel 5: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

    Artikel 7: Er kan geen toestemming gegeven worden voor het gevraagde uitleenmateriaal wegens niet beschikbaarheid.

    Artikel 8: Er kan geen toestemming gegeven worden voor het gevraagde parkeerverbod.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanning

    Organisator



  • Artikel 1: Toestemming te geven aan Den Herberg om 5 jaar Den Herberg te organiseren op 9 juli 2022 van 17.00 uur tot 03.00 uur op het terrein van de Kasteelhoeve.

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: De organisator de opdracht te geven om actief de veiligheidscapaciteit niet te overschrijden.
    Artikel 5: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 9 juli 2022 tot maximaal 95dB(A)L tot maximum 03.00 uur.

    Artikel 6: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 7: 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
    Artikel 8: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanning

    Organisator



  • Artikel 1: Toestemming geven om een éénmalige financiële ondersteuning te bieden aan Play & Sport van 519,70 euro voor het kamp Airtrack.

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven om de ondersteuning van lokaal bestuur Grobbendonk te vermelden in hun communicatie. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Organisator

  • Artikel 1: Kennis te nemen van het verslag van de vergadering van de adviesraad van de bibliotheek van 8 juni 2022 (als bijlage).

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan organisator om het buurtfeest Rode Dries te organiseren op 10 juli 2022
    van 14.00 uur tot 18.00 uur
    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de
    organisator zelf.
    Artikel 4: Goedkeuring te geven voor het toekennen van Grobbendonkse cadeaucheques ter waarde van
    100,00 euro vanuit het subsidiereglement voor straat- en buurtfeesten.
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Vrije Tijd
    Organisator

Team Mens

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Lierse steenweg 3 / 0201, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Leopoldstraat 90, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

  • Ambtshalve schrapping - goedkeuring

    Artikel 1: Ambtshalve afvoering van betrokkene van het adres Bergstraat 6, op datum van deze beslissing.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politiezone Neteland: wijkpost Grobbendonk

    Betrokkene

Team Informatie en Communicatie

  • Artikel 1: Kennisname van het verslag van de binnengekomen klachten voor de periode van 1 januari 2022 tot en met 30 juni 2022.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Stafmedewerker beleid en juridische zaken

Team Financieel Management


Publicaties