Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 14/11/2022 - 13:30 Vlierenberg

A-punt

Team Secretariaat

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal dv van 15 december 2022.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Cipal dv

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Pidpa van 16 december 2022.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Pidpa

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 15 december 2022.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Pontes

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring aan de voorgestelde statutaire benoeming van Frank Sels als bestuurder van IOK.

    Artikel 2: Goedkeuring aan de voorgestelde statutenwijziging van artikel 3 – maatschappelijk doel.

    Artikel 3: Goedkeuring aan de voorgestelde wijzigingen in de samenstelling van het algemeen comité en de adviescomités.

    Artikel 4: Goedkeuring aan het activiteitenplan 2023.

    Artikel 5: Goedkeuring aan de begroting 2023 en de hierin vervatte werkingskosten van de dienstverlenende vereniging IOK.

    Artikel 6: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK

    Alle vertegenwoordigers

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 20 december 2022.

    Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    IOK Afvalbeheer

    Alle vertegenwoordigers

Team Ruimte en Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot 4, voor een oppervlakte van 302 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit. 

    Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Volgende aktes minnelijke onteigening voor openbaar nut, opgemaakt door de commissaris van Dienst Vastgoedtransacties, worden goedgekeurd:

    • Delcorte Michèle Christiane Jacqueline, wonende Grotesteenweg 10 te 2440 Geel, voor een bedrag van 17 773,80 euro;
    • Fashion Management Europe (FME), Grotesteenweg 10, 2440 Geel, voor een bedrag van 22 621,20 euro.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen
    Vlaamse overheid, Afdeling Juridische Dienstverlening, Dienst Vastgoedtransacties, Kievitplein 20 bus 1 te 2018 Antwerpen

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de aanpassing van volgende items aan het belastingreglement:

    Artikel 5: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    “Op aanvraag van een uittreksel uit het vergunningenregister en plannenregister” te wijzigen door “Op aanvraag van planologische attesten.”.

    “inclusief een bevraging in het kader van het bouwen op de perceelsgrens” toevoegen aan “Voor de organisatie van een openbaar onderzoek met betrekking tot een aanvraag voor omgevingsvergunning”.

    Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN

    Het retributiereglement aangaande werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad op 12 december 2019, wordt opgeheven vanaf 1 januari 2022.

    Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHEVEN

    Met ingang van 1 januari 2022 en eindigend op 31 december 2025 geldt een retributie voor werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein.

    Artikel 3: DEFINITIES

    Permanente nutsvoorzieningen zijn:

    - Alle installaties (zoals kabels, leidingen, buizen,…), inclusief hun aanhorigheden (zoals kabel-, verdeel-, aansluit-, e.a. kasten, palen, masten, toezichts- verbindings-, e.a. putten…) dienstig voor het transport van elektriciteit, gas, gasachtige producten, stoom, drink-, hemel- en afvalwater, warm water, brandstof;
    - Alle trein- en tramsporen die zich bevinden op de openbare weg. Deze worden eveneens aanzien als nutsvoorzieningen.

    Artikel 4: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR

    Er wordt aan de eigenaar van elke nutsvoorziening een retributie aangerekend op de gemeentelijke dienstverlening en het gebruik van het gemeentelijk openbaar domein naar aanleiding van werken aan permanente nutsvoorzieningen op het gemeentelijk openbaar domein, in uitvoering en met toepassing van de Code voor Infrastructuur- en Nutswerken langs gemeentewegen.

    Artikel 5: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    Sleufwerken
    De retributie naar aanleiding van sleufwerken is verschuldigd per dag en per meter openliggende sleuflengte voor alle sleufwerken.

    Zij bedraagt per meter sleuflengte voor

    - werken in rijwegen 10,24 euro

    - werken in voetpaden: 7,88 euro

    - werken in aardewegen: 4,73 euro

    Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus. Indexatie gebeurt aan het begin van een nieuwe cyclus van 3 jaar. Een begonnen dag geldt voor een volledige dag.

    Voor de hinder veroorzaakt door de dingende werken, aansluitingswerken, herstellingen en kleine onderhoudswerken met een sleufoppervlakte van maximum 3m2, wordt per kalenderjaar een retributie geheven van 1,00 euro per op het grondgebied van de gemeente aanwezig aansluitingspunt.

    Ter compensatie van diverse heffingen en belastingen in hoofde van zowel de distributienetbeheerder als zijn werkmaatschappij wordt een retributie voorzien van 0,50 euro per aanwezig aansluitingspunt op het grondgebied van de gemeente.

    Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus.

    Deze retributies zijn verschuldigd vóór het einde van ieder jaar. In dit kader doet iedere nutsmaatschappij vóór 15 december van ieder jaar opgave van het aantal aansluitingspunten op het grondgebied van de gemeente.

    Artikel 6: VRIJSTELLINGEN

    De retributie is niet verschuldigd indien de werken worden uitgevoerd samen met of onmiddellijk voorafgaand aan wegen- of rioleringswerken uitgevoerd door de gemeente of indien het werken zijn die uitgevoerd worden op verzoek van de gemeente.

    Deze retributie sluit elke andere heffing, semi-heffing, of waarborgstelling in het kader van werken aan permanente nutsvoorzieningen door de gemeente uit zowel in hoofde van de distributienetbeheerder als van haar werkmaatschappij en ongeacht of voorgenoemden deze werken uitvoeren in eigen naam, dan wel laten uitvoeren door derden in naam en voor rekening van de distributienetbeheerder of de werkmaatschappij.

    Artikel 7: WIJZE VAN INNING

    De retributie is betaalbaar na toezending van de factuur.

    Artikel 8: BEKENDMAKING

    Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de wijziging van volgende items van het retributiereglement:

    Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF

    Herstellingen van schade:

    -Uurloon werklieden: 49,00 euro per begonnen uur

    Weghalen sluikgestorte afvalstoffen

    -Uurloon werklieden: 49,00 euro per begonnen uur

     

    Artikel 2: Deze wijziging geldt vanaf 1 januari 2023.

    Artikel 3: Deze wijziging wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen Team Zorg & Gezondheid

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1. Doel

    De gemeente Grobbendonk wil mensen stimuleren voor vrijetijdsparticipatie door een spaar- en voordeelkaart aan te bieden. Samenwerkingsverband Neteland sloot zich hiervoor aan bij UiTPAS Regio Kempen en sloot hiervoor een overeenkomst met publiq vzw af.

    De gemeente Grobbendonk wil zoveel mogelijk verenigingen hierbij betrekken en ze stimuleren om UiTPAS-partner te worden door de UiTPAS-partners te ondersteunen en hun lagere inkomsten door het kansentarief, zijnde 40%, te compenseren met een subsidie.

    Artikel 2. Doelgroep en toepassingsgebied

    Alle inwoners van Grobbendonk kunnen punten sparen in heel Vlaanderen, die ingewisseld kunnen worden in omruilvoordelen. Inwoners die recht hebben op een kansentarief genieten met de UiTPAS van een verlaagd tarief bij lidgelden en vrijetijdsactiviteiten van de UiTPAS-partners.

    Artikel 4. Voorwaarden

    Volgende personen hebben recht op een kansentarief:

    • Inwoners die recht hebben op een Verhoogde Tegemoetkoming
    • Kinderen en jongeren die verblijven in een instelling van Bijzondere Jeugdzorg op het grondgebied van de betrokken gemeente (domicilieadres)
    • Inwoners met een schuldoverlast die gekend zijn bij het OCMW
    • Personen die verblijven in een LOI of FOI of opvangcentrum voor asielzoekers op het grondgebied van de betrokken gemeente (domicilieadres)
    • Gezinnen van inwoners met kinderen met een dossier bij het OCMW en die gezinsbegeleiding krijgen of gezinnen met kinderen vanuit het OCMW die zijn toegeleid naar gezinsbegeleiding
    • Inwoners die in begeleiding zijn bij het OCMW maar niet onder de vijf specifieke doelgroepencriteria vallen, doch waarvan de begeleidende maatschappelijk werker de inschatting maakt dat toegang tot de UiTPAS een meerwaarde is omwille van financiële en/of sociale redenen. De maatschappelijke werker heeft daarbij het mandaat om deze inschatting te bepalen op basis van zijn/haar professionele expertise.

     Het recht op een UiTPAS met kansentarief moet gestaafd worden met één van de volgende documenten:

    - attest/kaartje van OCMW
    - brief die oproept om UiTPAS te komen afhalen
    - attest verhoogde tegemoetkoming 
     
    Enkel de gemeente waar de persoon woont kan een pas met kansentarief aanmaken. 

    Artikel 5. Subsidiebedrag

    Er wordt een solidaire kostendeling van het lidgeld of de UiTPAS-activiteit toegepast voor mensen met een kansentarief.

    20%: De deelnemer in armoede betaalt een kansentarief, een voor hem laag, transparant, betaalbaar en dus drempelverlagend tarief, dat 20% bedraagt van het lidgeld of van de kostprijs van de UiTPAS-activiteit.

    40%: De UiTPAS-partner derft 40% van de basisprijs. De gemeente Grobbendonk wil organisaties maximaal aanmoedigen om UiTPAS-partner te worden en zal daarom deze 40% subsidiëren. Ook voor niet-inwoners van Grobbendonk die beschikken over het kansentarief en lidgeld betalen aan of deelnemen aan een UiTPAS-activiteit van een Grobbendonkse UiTPAS-partner, wordt de 40% door de gemeente Grobbendonk gesubsidieerd.

    40%: Samenwerkingsverband Neteland komt tussen voor het resterende verschil, zijnde 40%, en vergoedt de UiTPAS-partner.

    Artikel 6. Procedure

    • Pashouders met een kansentarief betalen 20% van het lidgeld of van de kostprijs van de UiTPAS-activiteit rechtstreeks aan de UiTPAS-partner.
    • Samenwerkingsverband Neteland komt voor 40% tussen in het lidgeld of de kostprijs van de UiTPAS-activiteit en zal de UiTPAS-partner per kwartaal vergoeden. De UiTPAS-partner dient hier geen factuur voor op te maken, het bedrag wordt rechtstreeks overgemaakt vanuit de databank van UiTPAS na verwerking door Neteland.
    • De 40% ten laste van de UiTPAS-partner in het kader van het kansentarief wordt gesubsidieerd door de gemeente Grobbendonk. De UiTPAS-partner dient hiervoor geen factuur op te maken. Het bedrag wordt per kwartaal berekend vanuit de databank van de UiTPAS na verwerking door team Vrije Tijd.

    Artikel 7. Controle

    De Gemeente Grobbendonk behoudt zich het recht om de gegeven informatie en bewijsstukken te verifiëren. Jaarlijks wordt bekeken of het kansentarief nog geldig is voor de pashouder.

    Artikel 8. Sancties (en strafbepalingen)

    In de algemene voorwaarden van publiq vzw staat "Bij betwistingen tussen kaartsysteembeheerders, event-organisatoren en pashouders worden partijen eerst geacht een minnelijke regeling uit te werken met respect voor de algemene regels van het UiTPAS-programma. Bij onopgeloste geschillen kan steeds een beroep worden gedaan op publiq om te proberen te bemiddelen tussen de partners.".

    De gemeente wordt als kaartsysteembeheerder aanzien. Het college van burgemeester en schepenen zal over de situatie oordelen en het verstrekken van onvolledige of onjuiste gegevens kan mogelijk leiden tot het levenslang inleveren van de UiTPAS. Indien nodig kan de gemeente in overleg gaan met publiq vzw.

    Artikel 9. Opheffingsbepalingen

    Het subsidiereglement vrijetijdsparticipatie, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 april 2015 wordt opgeheven vanaf 1 januari 2023.

    Artikel 10. Inwerkingtreding (en looptijd)

    Dit reglement is van toepassing vanaf 1 januari 2023 tot en met 31 december 2025.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande de meerjarenplanwijziging.

    Artikel 2: De nodige kredieten voor exploitatie- en investeringstoelagen zijn opgenomen in het ontwerp aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Kerkfabriek O.L. Vrouw

    Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

    Toezichthoudende overheid

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande “Budgetwijziging 2022”.

    Artikel 2: In het ontwerp aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur wordt 15.354,24 euro als exploitatietoelage en 69.482,00 euro als investeringstoelage opgenomen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Kerkfabriek O.L. Vrouw

    Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

    Toezichthoudende overheid

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande het budget 2023 van de kerkfabriek, mits de kerkfabriek een budgetwijziging uitvoert om het verschil van 0,04 euro weg te werken zodat het budget 2023 in het meerjarenplan past.

    Artikel 2: De exploitatietoelage van 20.215,00 euro voor 2023, zoals overgenomen uit het goedgekeurde meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek onder MJP000007 in het gemeentelijk meerjarenplan, kan verlaagd worden naar 16.197,35 euro. Voor 2023 dient een investeringskrediet van 464.640,00 euro opgenomen te worden.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen

    Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

    Toezichthoudende overheid

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 16 september 2022 aangaande het budget 2023 van de kerkfabriek.

    Artikel 2: De exploitatietoelage van 24.190,00 euro voor 2023, zoals overgenomen uit het goedgekeurde meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek onder MJP000006 in het gemeentelijk meerjarenplan, kan verlaagd worden naar 7.783,03 euro.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Kerkfabriek St. Lambertus

    Centraal Kerkbestuur Grobbendonk

    Toezichthoudende overheid

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van de jaarrekening 2022 door de gouverneur van de provincie Antwerpen.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Algemeen directeur

    Team Financieel Management

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 22 november 2022 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 18 oktober 2022 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Cipal dv - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    3. Team Secretariaat: Pidpa - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    4. Team Secretariaat: Pontes - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    5. Team Secretariaat: IKA - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    6. Team Secretariaat: IOK - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    7. Team Secretariaat: IOK Afvalbeheer - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    8. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2022074921 - Lierse steenweg 139+ - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    9. Team Ruimte & Vergunningen: Onteigeningen N13 - akte minnelijke onteigening voor openbaar nut opgemaakt door Team Vastgoedtransacties Antwerpen - goedkeuring
    10. Team Ruimte & Vergunningen: Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0 - ondertekening - goedkeuring
    11. Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel gemeente - vaststelling
    12. Team Financieel Management: Aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - 2023 lokaal bestuur Grobbendonk - deel OCMW - goedkeuring
    13. Team Financieel Management: Retributie - retributiereglement op dossiers in het kader van de omgevingsvergunning - goedkeuring
    14. Team Financieel Management: Retributie - retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein - goedkeuring
    15. Team Financieel Management: Retributie - retributiereglement uitvoering van werken en levering van diensten - wijziging - goedkeuring
    16. Team Financieel Management: Subsidie - subsidiereglement kansentarief UiTPAS  - goedkeuring
    17. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - meerjarenplanwijziging 2020-2025 (versie 2022) - goedkeuring
    18. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - budgetwijziging 1 2022 - aktename
    19. Team Financieel Management: Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen - budget 2023 - goedkeuring
    20. Team Financieel Management: Kerkfabriek St. Lambertus - budget 2023 - aktename
    21. Team Financieel Management: Jaarrekening 2021 gemeente Grobbendonk - goedkeuring door gouverneur - kennisname
    22. Team Financieel Management: IOK - Toetreding tot de groepsaankoop plaatsing van laadinfrastructuur elektrische wagens - goedkeuring
    23. Team Welzijn: Gemeentelijk reglement inzake het toekennen van renteloze leningen voor zelfstandige kinderopvang - aanpassing - goedkeuring
    24. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. FIM-BV_2022-07 en de raming voor de opdracht “Kindercampus KLIM-OP Bouwel renovatie en nieuwbouw”. Het volledig dossier is terug te vinden op Drive (https://drive.google.com/drive/folders/1E4m28nVi2HAcl1nr9vD0NB6BcyFO9IkF?usp=share_link).

    Artikel 2: Opdracht wordt gegeven aan team Financieel Management de publicatie voor te bereiden teneinde de opdracht op 15 november 2022 te publiceren.

    Artikel 3: Er is geen vast en voorwaardelijk deel voorzien zoals beslist door het college van burgemeester en schepenen in zitting van 31 oktober 2022.

    Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan, MJP350.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Kennisname van het bericht van de GOVC van 7 november 2022. Het bericht luidt als volgt: 

    De procedure van dit dossier bij de GOVC is geschorst omwille van het ingestelde cassatieberoep van het Vlaams Gewest bij de Raad van State op 7 april 2022.

    Het dossier wordt dus niet behandeld op de zitting van 10/1/2023.

  • Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2022113996, ingediend door Patrick Van Doren namens Patrick's Motor Maintenance BVBA betreffende de uitbreiding van een loods met kantoor, magazijn en werkplaats gelegen Atealaan 38, 2200 Herentals. Kadastraal is het perceel gekend als sectie D nrs. 25L en afdeling 1 sectie E nrs. 139L.

    Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Op de perceelsgrens moet een groenzone voorzien worden die verder uitgewerkt moet worden met kwalitatief klimaat robuust groen. De verharding links van het gebouw dient beperkt te blijven tot 4 m, de rest moet aangelegd worden met groen. Het groenscherm dient volwaardig te worden aangelegd het eerstvolgende plantseizoen na realisatie van de bouwwerken en op een ordentelijke en vakkundige manier. Het groenscherm dient minimaal samengesteld te zijn uit een gesloten, ‘bij-vriendelijk’, streekeigen struikbeplanting. Het groenscherm moet minimum 20 % bladhoudende groenblijvende struiken bevatten.
    • De overloop van de hemelwaterputten dient op eigen terrein te infiltreren, dit kan door het voorzien van een infiltratieput, infiltratiekrat of een open wadi vooraleer er een overloop is met de RWA-leiding op openbaar domein.
    • De nieuwe klinkerverharding dient waterdoorlatend te zijn. Het hemelwater kan afwateren naar de nieuw aan te leggen groenzone tegen de perceelsgrens.

    Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.

  • Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 27 oktober 2022 door de deputatie van provincie Antwerpen aan Agentschap voor Natuur en Bos.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend binnen een termijn van dertig dagen.

Team Vrije tijd

Team Mens

  • Artikel 1: De niet-geconcedeerde graven van het jaar 2007 en de niet-geconcedeerde nissen van het jaar 2007 op de begraafplaatsen Grobbendonk, Bouwel kerk en Bouwel Het Hoog te ontruimen. De procedure start op 19 december 2022. 

    Artikel 2: De procedure aan de ingang van de begraafplaatsen en individueel aan de graven en nissen bekend te maken. 

    Artikel 3: De nabestaanden hebben de mogelijkheid om voor de niet-geconcedeerde begraving een concessie aan te vragen. De concessie wordt verleend voor een termijn van 10 of 20 jaar per persoon. Voor de concessie wordt, overeenkomstig het belastingreglement, een tarief van €100 per persoon voor een termijn van 10 jaar of €200 per persoon voor een termijn van 20 jaar betaald. 

    Artikel 4: De nabestaanden of belanghebbenden beschikken over een periode van 6 maanden (vanaf 19 mei 2023) om de grafmonumenten en /of grafgiften op de betrokken grafmonumenten van de overledenen, opgenomen in bijgevoegde lijst, weg te nemen. De grafmonumenten die op het einde van de procedure nog op de begraafplaats aanwezig zijn worden eigendom van de gemeentelijke overheid en worden ambtshalve verwijderd. 

    Artikel 5: De assen van de te ontruimen urnen worden uitgestrooid op de strooiweide van de begraafplaats. 

Team Welzijn

  • Artikel 1: Goedkeuring aan de voorstelling 'De betoverende verkeersshow' op 24 januari 2023 door Theaterbureau DeWa Entertainment in De Volle Vaart voor de eerste graad van de lagere scholen.

    Artikel 2: Goedkeuring aan het inzetten van de gemeentebus voor het vervoer van de leerlingen van de scholen van Bouwel naar de Volle Vaart.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

Team Informatie en Communicatie

  • Deelname Koesterweek - goedkeuring

    Artikel 1: Goedkeuring om tijdens de Koesterweek de campagne van het Berrefonds te ondersteunen.

    Artikel 2: Goedkeuring om het kosteloos pakket te bestellen.

    Artikel 3: Goedkeuring om de Koestervlag jaarlijks uit te hangen.

Team Financieel Management


Publicaties