Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal dv van 15 december 2022.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Cipal dv
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van Pidpa van 16 december 2022.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pidpa
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pontes van 15 december 2022.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Pontes
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring aan de voorgestelde statutaire benoeming van Frank Sels als bestuurder van IOK.
Artikel 2: Goedkeuring aan de voorgestelde statutenwijziging van artikel 3 – maatschappelijk doel.
Artikel 3: Goedkeuring aan de voorgestelde wijzigingen in de samenstelling van het algemeen comité en de adviescomités.
Artikel 4: Goedkeuring aan het activiteitenplan 2023.
Artikel 5: Goedkeuring aan de begroting 2023 en de hierin vervatte werkingskosten van de dienstverlenende vereniging IOK.
Artikel 6: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
IOK
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van IOK Afvalbeheer van 20 december 2022.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
IOK Afvalbeheer
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Het tracé van de weg zoals aangegeven op het bijgevoegde plan wordt goedgekeurd. Het betreft lot 4, voor een oppervlakte van 302 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
Artikel 2: De gemeenteraad aanvaardt de aangeboden gratis grondafstand aan de gemeente Grobbendonk.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Volgende aktes minnelijke onteigening voor openbaar nut, opgemaakt door de commissaris van Dienst Vastgoedtransacties, worden goedgekeurd:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Vlaamse overheid, Afdeling Juridische Dienstverlening, Dienst Vastgoedtransacties, Kievitplein 20 bus 1 te 2018 Antwerpen
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de aanpassing van volgende items aan het belastingreglement:
Artikel 5: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
“Op aanvraag van een uittreksel uit het vergunningenregister en plannenregister” te wijzigen door “Op aanvraag van planologische attesten.”.
“inclusief een bevraging in het kader van het bouwen op de perceelsgrens” toevoegen aan “Voor de organisatie van een openbaar onderzoek met betrekking tot een aanvraag voor omgevingsvergunning”.
Artikel 2: Deze aanpassing wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: OPHEFFINGSBEPALINGEN
Het retributiereglement aangaande werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad op 12 december 2019, wordt opgeheven vanaf 1 januari 2022.
Artikel 2: INWERKINGTREDING EN OMSCHRIJVING VOORWERP OF FEIT WAAROP EEN RETRIBUTIE WORDT GEHEVEN
Met ingang van 1 januari 2022 en eindigend op 31 december 2025 geldt een retributie voor werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein.
Artikel 3: DEFINITIES
Permanente nutsvoorzieningen zijn:
- Alle installaties (zoals kabels, leidingen, buizen,…), inclusief hun aanhorigheden (zoals kabel-, verdeel-, aansluit-, e.a. kasten, palen, masten, toezichts- verbindings-, e.a. putten…) dienstig voor het transport van elektriciteit, gas, gasachtige producten, stoom, drink-, hemel- en afvalwater, warm water, brandstof;
- Alle trein- en tramsporen die zich bevinden op de openbare weg. Deze worden eveneens aanzien als nutsvoorzieningen.
Artikel 4: DE RETRIBUTIE IS VERSCHULDIGD DOOR
Er wordt aan de eigenaar van elke nutsvoorziening een retributie aangerekend op de gemeentelijke dienstverlening en het gebruik van het gemeentelijk openbaar domein naar aanleiding van werken aan permanente nutsvoorzieningen op het gemeentelijk openbaar domein, in uitvoering en met toepassing van de Code voor Infrastructuur- en Nutswerken langs gemeentewegen.
Artikel 5: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
Sleufwerken
De retributie naar aanleiding van sleufwerken is verschuldigd per dag en per meter openliggende sleuflengte voor alle sleufwerken.
Zij bedraagt per meter sleuflengte voor
- werken in rijwegen 10,24 euro
- werken in voetpaden: 7,88 euro
- werken in aardewegen: 4,73 euro
Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus. Indexatie gebeurt aan het begin van een nieuwe cyclus van 3 jaar. Een begonnen dag geldt voor een volledige dag.
Voor de hinder veroorzaakt door de dingende werken, aansluitingswerken, herstellingen en kleine onderhoudswerken met een sleufoppervlakte van maximum 3m2, wordt per kalenderjaar een retributie geheven van 1,00 euro per op het grondgebied van de gemeente aanwezig aansluitingspunt.
Ter compensatie van diverse heffingen en belastingen in hoofde van zowel de distributienetbeheerder als zijn werkmaatschappij wordt een retributie voorzien van 0,50 euro per aanwezig aansluitingspunt op het grondgebied van de gemeente.
Op deze basisbedragen wordt een indexatie toegepast, naar analogie met de door de VREG goedgekeurde niet-periodieke tarieven, zoals jaarlijks gepubliceerd in augustus.
Deze retributies zijn verschuldigd vóór het einde van ieder jaar. In dit kader doet iedere nutsmaatschappij vóór 15 december van ieder jaar opgave van het aantal aansluitingspunten op het grondgebied van de gemeente.
Artikel 6: VRIJSTELLINGEN
De retributie is niet verschuldigd indien de werken worden uitgevoerd samen met of onmiddellijk voorafgaand aan wegen- of rioleringswerken uitgevoerd door de gemeente of indien het werken zijn die uitgevoerd worden op verzoek van de gemeente.
Deze retributie sluit elke andere heffing, semi-heffing, of waarborgstelling in het kader van werken aan permanente nutsvoorzieningen door de gemeente uit zowel in hoofde van de distributienetbeheerder als van haar werkmaatschappij en ongeacht of voorgenoemden deze werken uitvoeren in eigen naam, dan wel laten uitvoeren door derden in naam en voor rekening van de distributienetbeheerder of de werkmaatschappij.
Artikel 7: WIJZE VAN INNING
De retributie is betaalbaar na toezending van de factuur.
Artikel 8: BEKENDMAKING
Dit reglement wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te geven aan de wijziging van volgende items van het retributiereglement:
Artikel 4: BEREKENINGSGRONDSLAG EN TARIEF
Herstellingen van schade:
-Uurloon werklieden: 49,00 euro per begonnen uur
Weghalen sluikgestorte afvalstoffen
-Uurloon werklieden: 49,00 euro per begonnen uur
Artikel 2: Deze wijziging geldt vanaf 1 januari 2023.
Artikel 3: Deze wijziging wordt afgekondigd en bekendgemaakt overeenkomstig artikels 286, 287 en 330 van het decreet lokaal bestuur.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen Team Zorg & Gezondheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1. Doel
De gemeente Grobbendonk wil mensen stimuleren voor vrijetijdsparticipatie door een spaar- en voordeelkaart aan te bieden. Samenwerkingsverband Neteland sloot zich hiervoor aan bij UiTPAS Regio Kempen en sloot hiervoor een overeenkomst met publiq vzw af.
De gemeente Grobbendonk wil zoveel mogelijk verenigingen hierbij betrekken en ze stimuleren om UiTPAS-partner te worden door de UiTPAS-partners te ondersteunen en hun lagere inkomsten door het kansentarief, zijnde 40%, te compenseren met een subsidie.
Artikel 2. Doelgroep en toepassingsgebied
Alle inwoners van Grobbendonk kunnen punten sparen in heel Vlaanderen, die ingewisseld kunnen worden in omruilvoordelen. Inwoners die recht hebben op een kansentarief genieten met de UiTPAS van een verlaagd tarief bij lidgelden en vrijetijdsactiviteiten van de UiTPAS-partners.
Artikel 4. Voorwaarden
Volgende personen hebben recht op een kansentarief:
Het recht op een UiTPAS met kansentarief moet gestaafd worden met één van de volgende documenten:
Artikel 5. Subsidiebedrag
Er wordt een solidaire kostendeling van het lidgeld of de UiTPAS-activiteit toegepast voor mensen met een kansentarief.
20%: De deelnemer in armoede betaalt een kansentarief, een voor hem laag, transparant, betaalbaar en dus drempelverlagend tarief, dat 20% bedraagt van het lidgeld of van de kostprijs van de UiTPAS-activiteit.
40%: De UiTPAS-partner derft 40% van de basisprijs. De gemeente Grobbendonk wil organisaties maximaal aanmoedigen om UiTPAS-partner te worden en zal daarom deze 40% subsidiëren. Ook voor niet-inwoners van Grobbendonk die beschikken over het kansentarief en lidgeld betalen aan of deelnemen aan een UiTPAS-activiteit van een Grobbendonkse UiTPAS-partner, wordt de 40% door de gemeente Grobbendonk gesubsidieerd.
40%: Samenwerkingsverband Neteland komt tussen voor het resterende verschil, zijnde 40%, en vergoedt de UiTPAS-partner.
Artikel 6. Procedure
Artikel 7. Controle
De Gemeente Grobbendonk behoudt zich het recht om de gegeven informatie en bewijsstukken te verifiëren. Jaarlijks wordt bekeken of het kansentarief nog geldig is voor de pashouder.
Artikel 8. Sancties (en strafbepalingen)
In de algemene voorwaarden van publiq vzw staat "Bij betwistingen tussen kaartsysteembeheerders, event-organisatoren en pashouders worden partijen eerst geacht een minnelijke regeling uit te werken met respect voor de algemene regels van het UiTPAS-programma. Bij onopgeloste geschillen kan steeds een beroep worden gedaan op publiq om te proberen te bemiddelen tussen de partners.".
De gemeente wordt als kaartsysteembeheerder aanzien. Het college van burgemeester en schepenen zal over de situatie oordelen en het verstrekken van onvolledige of onjuiste gegevens kan mogelijk leiden tot het levenslang inleveren van de UiTPAS. Indien nodig kan de gemeente in overleg gaan met publiq vzw.
Artikel 9. Opheffingsbepalingen
Het subsidiereglement vrijetijdsparticipatie, zoals goedgekeurd door de gemeenteraad op 21 april 2015 wordt opgeheven vanaf 1 januari 2023.
Artikel 10. Inwerkingtreding (en looptijd)
Dit reglement is van toepassing vanaf 1 januari 2023 tot en met 31 december 2025.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande de meerjarenplanwijziging.
Artikel 2: De nodige kredieten voor exploitatie- en investeringstoelagen zijn opgenomen in het ontwerp aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande “Budgetwijziging 2022”.
Artikel 2: In het ontwerp aanpassing meerjarenplan 2020-2025 2023 van het lokaal bestuur wordt 15.354,24 euro als exploitatietoelage en 69.482,00 euro als investeringstoelage opgenomen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van het besluit van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen van 25 oktober 2022 aangaande het budget 2023 van de kerkfabriek, mits de kerkfabriek een budgetwijziging uitvoert om het verschil van 0,04 euro weg te werken zodat het budget 2023 in het meerjarenplan past.
Artikel 2: De exploitatietoelage van 20.215,00 euro voor 2023, zoals overgenomen uit het goedgekeurde meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek onder MJP000007 in het gemeentelijk meerjarenplan, kan verlaagd worden naar 16.197,35 euro. Voor 2023 dient een investeringskrediet van 464.640,00 euro opgenomen te worden.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Aktename van het besluit van kerkfabriek St. Lambertus van 16 september 2022 aangaande het budget 2023 van de kerkfabriek.
Artikel 2: De exploitatietoelage van 24.190,00 euro voor 2023, zoals overgenomen uit het goedgekeurde meerjarenplan 2020-2025 van de kerkfabriek onder MJP000006 in het gemeentelijk meerjarenplan, kan verlaagd worden naar 7.783,03 euro.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Kerkfabriek St. Lambertus
Centraal Kerkbestuur Grobbendonk
Toezichthoudende overheid
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Kennisname van de goedkeuring van de jaarrekening 2022 door de gouverneur van de provincie Antwerpen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Algemeen directeur
Team Financieel Management
De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 22 november 2022 om 19u30 met volgende punten op de agenda:
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 7 november 2022 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 1: Kennisname van de variapunten.
Artikel 1: Vaststelling van de data van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn voor 2023 op volgende dinsdagen:
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het bestek met nr. FIM-BV_2022-07 en de raming voor de opdracht “Kindercampus KLIM-OP Bouwel renovatie en nieuwbouw”. Het volledig dossier is terug te vinden op Drive (https://drive.google.com/drive/folders/1E4m28nVi2HAcl1nr9vD0NB6BcyFO9IkF?usp=share_link).
Artikel 2: Opdracht wordt gegeven aan team Financieel Management de publicatie voor te bereiden teneinde de opdracht op 15 november 2022 te publiceren.
Artikel 3: Er is geen vast en voorwaardelijk deel voorzien zoals beslist door het college van burgemeester en schepenen in zitting van 31 oktober 2022.
Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan, MJP350.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Kennisname van het bericht van de GOVC van 7 november 2022. Het bericht luidt als volgt:
De procedure van dit dossier bij de GOVC is geschorst omwille van het ingestelde cassatieberoep van het Vlaams Gewest bij de Raad van State op 7 april 2022.
Het dossier wordt dus niet behandeld op de zitting van 10/1/2023.
Artikel 1: Voorwaardelijk gunstig advies te geven met dossiernummer OMV_2022113996, ingediend door Patrick Van Doren namens Patrick's Motor Maintenance BVBA betreffende de uitbreiding van een loods met kantoor, magazijn en werkplaats gelegen Atealaan 38, 2200 Herentals. Kadastraal is het perceel gekend als sectie D nrs. 25L en afdeling 1 sectie E nrs. 139L.
Artikel 2: De volgende voorwaarden op te leggen:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Artikel 3: Niemand af te vaardigen naar de hoorzitting van de Provinciale omgevingsvergunningscommissie.
Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 27 oktober 2022 door de deputatie van provincie Antwerpen aan Agentschap voor Natuur en Bos.
Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend binnen een termijn van dertig dagen.
Artikel 1: Toestemming te geven aan Team Vrije tijd vraagt om tijdens de kerstvakantie vakantiewerking te mogen organiseren van 2 januari 2023 tot en met 6 januari 2023 met Play & Sport
Artikel 2: De organisator voorziet opvangmogelijkheid van 8.00u tot 17.00u tijdens de dagen van het vakantiekamp
Organisator
Artikel 1: De niet-geconcedeerde graven van het jaar 2007 en de niet-geconcedeerde nissen van het jaar 2007 op de begraafplaatsen Grobbendonk, Bouwel kerk en Bouwel Het Hoog te ontruimen. De procedure start op 19 december 2022.
Artikel 2: De procedure aan de ingang van de begraafplaatsen en individueel aan de graven en nissen bekend te maken.
Artikel 3: De nabestaanden hebben de mogelijkheid om voor de niet-geconcedeerde begraving een concessie aan te vragen. De concessie wordt verleend voor een termijn van 10 of 20 jaar per persoon. Voor de concessie wordt, overeenkomstig het belastingreglement, een tarief van €100 per persoon voor een termijn van 10 jaar of €200 per persoon voor een termijn van 20 jaar betaald.
Artikel 4: De nabestaanden of belanghebbenden beschikken over een periode van 6 maanden (vanaf 19 mei 2023) om de grafmonumenten en /of grafgiften op de betrokken grafmonumenten van de overledenen, opgenomen in bijgevoegde lijst, weg te nemen. De grafmonumenten die op het einde van de procedure nog op de begraafplaats aanwezig zijn worden eigendom van de gemeentelijke overheid en worden ambtshalve verwijderd.
Artikel 5: De assen van de te ontruimen urnen worden uitgestrooid op de strooiweide van de begraafplaats.
Artikel 1: Goedkeuring aan de voorstelling 'De betoverende verkeersshow' op 24 januari 2023 door Theaterbureau DeWa Entertainment in De Volle Vaart voor de eerste graad van de lagere scholen.
Artikel 2: Goedkeuring aan het inzetten van de gemeentebus voor het vervoer van de leerlingen van de scholen van Bouwel naar de Volle Vaart.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Artikel 1: Goedkeuring om tijdens de Koesterweek de campagne van het Berrefonds te ondersteunen.
Artikel 2: Goedkeuring om het kosteloos pakket te bestellen.
Artikel 3: Goedkeuring om de Koestervlag jaarlijks uit te hangen.
Artikel 1: Het bijzonder bestek BS KLIM -OP BOUWEL FIM-BV-2022-07 met als voorwerp de sloop van bestaande paviljoenen, de bouw van een nieuw schoolgebouw en de herbestemming van het gelijkvloers gebouw D naar kinderdagverblijf, opgesteld door het architectenbureau Cypers & Q architecten worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek (zie bijlage) en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De huidige raming bedraagt 3 825 501,00 euro exclusief BTW, waarvan 3 815 961,00 euro aan 6% BTW en 9 540,00 euro aan 21% BTW.
Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van openbare procedure.
Artikel 3: De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op Europees niveau.
Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op leegstaande gebouwen en woningen 2022 met 21 belastingplichtigen voor een bedrag van 31.500,00 euro.
Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op tweede verblijven 2022 met 50 belastingplichtigen voor een bedrag van 31.500,00 euro.
Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op overnachtingen 2022 met 5 belastingplichtigen voor een bedrag van 7.320,00 euro.
Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op bedrijfruimten 2022 met 1421 belastingplichtigen voor een bedrag van 240.857,50 euro.
Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de milieubelasting ten laste van gezinnen 2022 met 4.852 belastingplichtigen voor een bedrag van 384.650,00 euro.
Artikel 1: De dwangbevelen voor de volgende openstaande vorderingen goed te keuren:
- milieubelasting gezinnen 2015 - vordering 2015007518
- milieubelasting gezinnen 2016 - vordering 2016007124
- milieubelasting gezinnen 2017 - vordering 2017007122
- milieubelasting gezinnen 2018 - vordering 2018003439, 2018006799, 2018004887 en 2018006734
- milieubelasting gezinnen 2019 - vorering 2019006249, 2019010120 en 2019007120
- milieubelasting gezinnen 2020 - vordering 2020004094, 2020007791 en 2020008345
- milieubelasting gezinnen 2021 - vordering 2021006198, 2021010270 en 2021009759
- bedrijfsruimten 2018 - vordering 2018002855
Artikel 2: Deurwaarder Verhulst in te schakelen om de fiscale vordering te innen.
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen aan het oninbaar stellen van volgende vorderingen 2021010252, 2021009990, 2021007220, 2021006723, 2021004877, 2020002160, en 2020010050 wegens proces-economische redenen.
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 14 november 2022.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investeringen van 14 november 2022.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2022005095 tot en met 2022005282.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 4 november 2022 tot en met 10 november 2022.