Terug
Gepubliceerd op 17/10/2023

Besluitenlijst  College van burgemeester en schepenen

ma 09/10/2023 - 13:30 Vlierenberg
  • C-punt

    • Team Informatie en Communicatie

      • Communicatieacties - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.

  • D-punt

    • Team Secretariaat

      • CBS 2 oktober 2023 - notulen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        De notulen van het college van 2 oktober 2023 worden goedgekeurd.

  • Geen soort gekozen

    • Team Secretariaat

      • Neteland en regiowerking - terugkoppeling - kennisname

        Ter kennis genomen

        Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.

        Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.

      • Besluiten algemeen directeur - notulen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.

      • MAT 11 september 2023 - notulen - kennisname

        Ter kennis genomen

        Kennisname van de notulen van het MAT van 11 september 2023.

      • Leefgoed - statuten - ontslagen en benoemingen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de statuten van BV LeefGoed inzake o.a. de ontslagen en benoemingen.

      • vzw Kikoen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van vzw Kikoen van 12 oktober 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        vzw Kikoen

        Alle vertegenwoordigers

      • Iveka - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 12 december 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Iveka (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

        Alle vertegenwoordigers

      • Fluvius OV - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius OV van 6 december 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Fluvius OV

        Alle vertegenwoordigers

      • Fluvius Antwerpen - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 13 december 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Fluvius Antwerpen (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)

        Alle vertegenwoordigers

      • Fluvius OV - raad van bestuur - verslag - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 14 juni 2023 van Fluvius OV.

      • TMVS - buitengewone algemene vergadering - agenda en statutenwijziging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van TMVS van 12 december 2023.

        Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).

        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        TMVS (20231_21_2BAVTMVS@farvs.be)

        Alle vertegenwoordigers

    • Team Ruimte en Vergunningen

      • Omgevingsvergunning OMV_2023075185 - Hoveniersstraat 15 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Stijn Geens namens STUDIEBUREAU VERHAERT & CO BV voor het plaatsen van verharding, terrasoverkapping en groenzone, met als adres Hoveniersstraat 15, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 115R. 

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van verharding, terrasoverkapping en groenzone.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023031783 - Schoolstraat 8 c - tracé en lastvoorwaarden verkaveling - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

        Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft een strook van 274,78 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

        Artikel 2: Het tracé moet worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

        Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van het aan te leggen tracé en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

        Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023119790 - Bovenpad 1A - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Magdalena Simons voor het plaatsen van een terrasoverkapping, met als adres Bovenpad 1A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 147T6.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het plaatsen van een terrasoverkapping.

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        - De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.

        - De geschreven maten op het inplantingsplan zijn bindend.

        - De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.

        - Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.

        - Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

        - De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2023069247 - Kasteeldreef 1 - gedeeltelijke goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning gedeeltelijk af aan mevrouw Danielle Van de Laar en de heer Patrick Van Orshaegen voor het regulariseren van een aangebouwde garage, veranda, verhardingen en zwembad, met als adres Kasteeldreef 1, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 23L.

        De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het regulariseren van een aangebouwde garage, veranda, verhardingen en zwembad.

        De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

        • De carport met bijhorende verharding wordt uitgesloten uit de vergunning en wordt in rood geschrapt op het inplantingsplan.
        • De aangebouwde fietsenberging wordt uitgesloten uit de vergunning en wordt in rood geschrapt op het inplantingsplan.
        • De verharding in de rechter zijtuinstrook dient beperkt te worden tot een onderhoudspad van maximaal 1,5 m breed en wordt in rood geschrapt op het inplantingsplan.
        • Er dient een infiltratievoorziening geplaatst te worden met een minimaal infiltratievolume van 6240 liter en een minimale infiltratieoppervlakte van 9,98 m².
        • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
        • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
        • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
        • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
        • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
        • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
        • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
        • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

         

        Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Melding omgevingsvergunning OMV_2023126785, Bergen 29, 31 en 33 - aktename

        Goedgekeurd

        Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Dirk Theresia Royens namens ARAN BVBA voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Bergen 29, 31 en 33, 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 88R, met inrichtingsnummer 20230925-0052.

        Zodat de inrichting voortaan omvat

        53.2.2°a) - Aktename

        Tijdelijke bronbemaling voor de aanleg van een bouwput voor de plaatsing van septische/regenputten bij 3 eengezinswoningen (groepswoningproject Bergen) 5.758 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).

        De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

        Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

        Algemene voorwaarden:

        • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

        • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

        • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

        • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

         

        Sectorale voorwaarden:

        • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

         

        Bijzondere milieuvoorwaarden:

        • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
        • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
        • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
        • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
        • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
        • De lozing van het opgepompte water dient in eerste instantie geloosd te worden in oppervlaktewater (grachten) indien aanwezig of dient gereïnfiltreerd te worden, dit dient opgevolgd te worden door de aanvrager.
        • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.

         

        De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

        Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

      • Omgevingsvergunning OMV_2022057594 - Acacialaan, Bremlaan, Heibloemlaan, Rozenlaan, Sparrenlaan, Spechtdreef, Wielewaalstraat - beslissing beroep Raad voor Vergunningsbetwistingen - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. 

      • Verdeling 202311 - Bouwelse Heide (Minnekepoeslaan) - kennisname

        Ter kennis genomen

        Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

        Artikel 1: Kennisname van het schrijven van geassocieerde notarissen Notadux. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Het college van burgemeester en schepenen maakt volgende opmerking: de parkeerplaatsen dienen onvoorwaardelijk verbonden te blijven met de woningen, zoals vergund in de omgevingsvergunning OMV_2023018154.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk

      • Aanvraag vrijstelling van de leegstandsheffing - aanslagjaar 2023 - VOL00074 - Steenbergstraat 6 - weigering

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot afwijzing van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 17 augustus 2023 m.b.t. de woning Steenbergstraat 6, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging: afdeling 1 sectie B nr. 203Y2.
        Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Steenbergstraat 6, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2023 zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Betrokkene
        Financieel directeur

      • Kapvergunning - 202334 - Leopoldstraat 40 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor een olm met dubbele stam op het perceel Leopoldstraat 40, kadastraal gekend als 1/B/189M3. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 hoogstammige inheemse loofbomen op het perceel 1/B/189M3 op minstens 2 meter van de scheiding, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Kapvergunning - 202349 - Kretbosstraat 49 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 sierkers op het perceel Kretbosstraat 49, kadastraal gekend als 1/B/171B. 

        Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse loofboom op het perceel 1/B/171B, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen. 

        Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken. 

        Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Snoeivergunning - 202325 - Priester Daensstraat 9 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor 1 eik op het perceel Priester Daensstraat 9, kadastraal gekend als 1/B/65C, de kroon moet behouden blijven, enkel de onderste takken kunnen gesnoeid worden zoals aangeduid op bijgevoegde foto. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Snoeivergunning - 202348 - Lariksbos 9 - toelating

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor 6 berken, 1 eik en 1 acacia op het perceel Lariksbos 9, kadastraal gekend als 1/B/184X, acacia zoals aangeduid op bijgevoegd plan, bij de berken mag geen zware snoei uitgevoerd worden, enkel de onderste takken. 

        Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar. 

        Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken. 

        Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven. 

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.

      • Melding schadegeval en maatregelen tot behandeling - Bouwelheide 4 - kennisname

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Het schadegeval dat zich heeft voorgedaan op 5 september 2023 op de grond, kadastraal bekend 1/C/19K gelegen Bouwelheide 4, kwalificeren als een schadegeval dat valt onder het toepassingsgebied van de schadegevallenregeling, vermeld in artikel 74 tot en met artikel 82 van het decreet van 27 oktober 2007 betreffende de bodemsanering en de bodembescherming. 

        Artikel 2: De volgende maatregelen ter behandeling van de mogelijke bodemverontreiniging ingevolge het schadegeval op de grond, vermeld in artikel 1, moeten worden uitgevoerd door de eigenaar van het perceel:

        • Aanstellen van een erkend bodemsaneringsdeskundige;
        • De houder cleanen en verwijderen, conform de geldende wetgeving;
        • De bodemsaneringsdeskundige laten verifiëren of er een bodemverontreiniging ontstaan is die een verdere aanpak vereist conform het Bodemdecreet;
        • Afhankelijk van de bevindingen van de bodemsaneringsdeskundige overgaan tot ontgraving van de verontreinigde grond onder leiding van de bodemsaneringsdeskundige;
        • Vervuilde, ontgraven grond laten verwerken door een centrum voor grondreiniging;
        • Bewijsdocumenten en attesten verwerven;
        • Controlestalen van bodem en grondwater (putbodem en -wanden) laten uitvoeren door de erkende bodemsaneringsdeskundige, conform de geldende richtlijnen van de OVAM;
        • Het evaluatierapport, opgesteld door de bodemsaneringsdeskundige, na het afronden van de maatregelen aan het lokaal bestuur en de OVAM bezorgen;
        • Het lokaal bestuur informeren binnen een termijn van 180 dagen na de melding.

        Artikel 3: Na de uitvoering van de opgelegde maatregelen, vermeld in artikel 2 moet de eigenaar van de grond onder leiding van een erkende bodemsaneringsdeskundige een evaluatierapport opstellen. Het evaluatierapport dient zo spoedig mogelijk na afronding van de opgelegde maatregelen aan het lokaal bestuur en aan de OVAM overgemaakt worden.

        Artikel 4: De opgelegde maatregelen kunnen ten allen tijde door een beslissing van de burgemeester van het lokaal bestuur Grobbendonk aangepast of opgeheven worden.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        De betrokkene

        OVAM

      • Tijdelijk verkeersreglement - Bovenpad 52 - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 23 en 27 oktober 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bovenpad 52, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren. Dit wil zeggen dat de werken ten vroegste mogen starten om 09.00 uur. Tegen 15.00 uur moet de rijbaan volledig vrijgemaakt worden.

        Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Eikenlei 6 - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 23 en 27 oktober 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei 6, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Sperwerlaan 4 - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 23 en 27 oktober 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Sperwerlaan 4, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording
        - bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Eikenlei 122 - huisaansluiting riolering - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Tussen 23 en 27 oktober 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei 122, zijnde: 
        - ter hoogte van de werfzone wordt de straat afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer
        - het verkeer wordt omgeleid via Del.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Spel zonder Grenzen - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 4 oktober 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 4 oktober 2023 wordt bekrachtigd als volgt:

        Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen op 7 oktober 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berg en Dal, Binnenheide en Molendreef zijnde:

        - Het enkelrichtingsverkeer in Berg en Dal en Binnenheide zal onder politiebegeleiding tijdelijk opgeheven worden voor de passage van de praalwagens 
        - de Molendreef zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen de Molenstraat en de inrit van de parking van de sporthal.

        Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
        Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd signalisatieplan opgesteld door team Ruimte & Vergunningen.

        Artikel 4: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij de aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.

        Artikel 5: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 6: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Vrije tijd
        Wijkpost politie
        Brandweer zone Kempen
        Noodplanningsambtenaar 
        Kapitein brandweer
        Ludo Willems en Suske Verhaegen, toezichters mobilhomeparking
        Team Informatie & Communicatie
        Team Secretariaat

      • Tijdelijk verkeersreglement - Schransstraat, Astridplein en Hofeinde - graven proefsleuven - bekrachtiging van de beslissing van de burgemeester van 4 oktober 2023

        Goedgekeurd

        De beslissing van de burgemeester van 4 oktober 2023 wordt bekrachtigd als volgt:
        Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 9 tot en met 20 oktober 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Schransstraat, Astridplein en Hofeinde, zijnde:

        - ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met bebording
        - bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden
        - op de locaties waar geen fietspad aanwezig is of waar er in het fietspad moet gewerkt worden zal voor fietsers en voetgangers een veilige corridor op de rijbaan afgebakend worden.

        Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met projectnummer 20306714, opgesteld door betrokkene.

        Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

        Artikel 4: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

        Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

        Artikel 6 : Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

        Betrokkene

      • Pidpa - Heibloemlaan e.a. - aanpassing drinkwaternet - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

        • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
        • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
        • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Pidpa hersteld worden, met dezelfde materialen.
        • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Pidpa bij de rioolbeheerder krijgen.
        • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
        • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
        • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Pidpa die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
        • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
        • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

        Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

        Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

        Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Informatie & Communicatie
        Pidpa

      • Inname openbaar domein - Schransstraat 18 - vervangen ramen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Schransstraat 18 van 19 tot en met 21 oktober 2023.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 25,00 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

      • Inname openbaar domein - Dorp 30 - dakrenovatie - verlenging - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de bijkomende inname van het openbaar domein ter hoogte van Dorp 30 van 8 tot en met 13 oktober 2023.

        Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.

        Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.

        Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 150 euro.

        Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
        Team Uitvoering & Onderhoud
        Team Financieel Management
        Wijkpost politie
        Betrokkene

    • Team Vrije tijd

      • Subsidieverdeling cultuur 2023 - werkjaar 2022 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring te geven om volgende bedragen uit te betalen aan de cultuurverenigingen aan de hand van de behaalde punten:

        't Palet: 448,84 euro

        Neos: 750,87 euro

        Femma Bouwel: 1.155,83 euro

        Ferm Bouwel: 739,17 euro

        Gezinsbond Bouwel: 360,98 euro

        Harmonie De Broedermin: 1.599,26 euro

        Imkers Neteland: 1.291,55 euro

        KWB Bouwel: 944,05 euro

        KWB Grobbendonk: 796,02 euro

        Natuurpunt: 673,84 euro

        OLV Koor: 1.351,72 euro

        Rebelle: 489,33 euro

        Samana Bouwel: 637,42 euro

        Fanfare Sint Donatus Bouwel: 1.234,26 euro

        Stad Ouwen: 953,61 euro

        Tuinhier: 850,33 euro

        Samana Grobbendonk: 697,91 euro 

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management

        Cultuurraad

      • Vergunnen Eindejaarsdrink - 17 december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de Eindejaarsdrink te organiseren op 17 december 2023 van 14.00 uur tot 20.00 uur.

        Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

        Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

        Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 december 2023, tot maximaal 95dB(A)L tot maximum 20.00 uur.

        Artikel 5: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 december 2023 tot maximum 20.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 5 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.

        Artikel 6: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
        • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
        • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
        • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;

        Artikel 7: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.

        Artikel 8: Op zondag 17 december 2023 vanaf 07.00 uur tot maandag 18 december 2023 - 00.00 uur wordt de toegang tot het Astridplein tussen de kerk en frituur De Bist verboden voor alle gemotoriseerd verkeer.
        Bijkomend wordt er een parkeerverbod ingericht:

        - op de parking gelegen aan de westkant van het Astridplein
        - aan de noordkant van het Astridplein, betrekking tot de eerste parkeerplaats gelegen tegen de plantsoenkant voor het vlot laten verlopen van de omleiding.

        Artikel 9: Artikel 8 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

        Artikel 10: Het verkeer wordt omgeleid, enerzijds via Quinten Matsyslaan en Vaartkom, anderzijds via de oostkant van het Astridplein.

        Artikel 11: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.

        Artikel 12: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

        Artikel 13: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

        Artikel 14: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

        Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Ruimte & Vergunningen

        Team Uitvoering & Onderhoud

        Team Vrije tijd

        Wijkpost politie

        Brandweer zone Kempen

        Noodplanningsambtenaar 

        Kapitein brandweer

        Team Informatie & Communicatie

        Team Secretariaat

      • Vergunnen Eindejaarsactie - lokale economie - december 2023 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de eindejaarsactie te organiseren van 1 december 2023 tot en met 31 december 2023.
        Artikel 2: Toestemming te geven om de prijzenpot samen te stellen en te verloten.
        Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Financieel Management
        Team Informatie & Communicatie

        Organisator: team Vrije tijd

      • Werking herbruikbaar cateringmateriaal tijdens evenementen - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Team Vrije tijd vraagt de goedkeuring om de uitgewerkte procesflow in bijlage toe te passen op toekomstige evenementen.

        Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

        Team Vrije tijd
        Team Ruimte & Vergunningen
        Team Financieel management
        Team Informatie & Communicatie
        Noodplanning

    • Team Financieel Management

      • Bestellijsten van 9 oktober 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 9 oktober 2023.

        Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 9 oktober 2023.

      • Opbrengsten van 2023006880 tot en met 2023007312 - goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023006880 tot en met 2023007312.

      • Kosten van 29 september 2023 tot en met 5 oktober 2023 – goedkeuring

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 29 september 2023 tot en met 5 oktober 2023.

    • Onderwijs

      • Lijst vervangingen en afwezigheden - kennisname en bekrachtiging

        Goedgekeurd

        Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.