Mon 09/10/2023 - 13:30 Vlierenberg
Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 2 oktober 2023 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Kennisname van de bijgevoegde besluiten algemeen directeur.
Kennisname van de notulen van het MAT van 11 september 2023.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de statuten van BV LeefGoed inzake o.a. de ontslagen en benoemingen.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de algemene vergadering van vzw Kikoen van 12 oktober 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
vzw Kikoen
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 12 december 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Iveka (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius OV van 6 december 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Fluvius OV
Alle vertegenwoordigers
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 13 december 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Fluvius Antwerpen (vennootschapssecretariaat@fluvius.be)
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 14 juni 2023 van Fluvius OV.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van TMVS van 12 december 2023.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
TMVS (20231_21_2BAVTMVS@farvs.be)
Alle vertegenwoordigers
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Stijn Geens namens STUDIEBUREAU VERHAERT & CO BV voor het plaatsen van verharding, terrasoverkapping en groenzone, met als adres Hoveniersstraat 15, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 115R.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van verharding, terrasoverkapping en groenzone.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft een strook van 274,78 m². Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.
Artikel 2: Het tracé moet worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.
Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van het aan te leggen tracé en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.
Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Magdalena Simons voor het plaatsen van een terrasoverkapping, met als adres Bovenpad 1A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 147T6.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het plaatsen van een terrasoverkapping.
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
- De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
- De geschreven maten op het inplantingsplan zijn bindend.
- De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
- Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
- Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
- De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning gedeeltelijk af aan mevrouw Danielle Van de Laar en de heer Patrick Van Orshaegen voor het regulariseren van een aangebouwde garage, veranda, verhardingen en zwembad, met als adres Kasteeldreef 1, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 23L.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het regulariseren van een aangebouwde garage, veranda, verhardingen en zwembad.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Dirk Theresia Royens namens ARAN BVBA voor het uitvoeren van een tijdelijke bemaling, met als adres Bergen 29, 31 en 33, 2288 Bouwel. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 88R, met inrichtingsnummer 20230925-0052.
Zodat de inrichting voortaan omvat
53.2.2°a) - Aktename
Tijdelijke bronbemaling voor de aanleg van een bouwput voor de plaatsing van septische/regenputten bij 3 eengezinswoningen (groepswoningproject Bergen) 5.758 m³/jaar klasse 3 (Nieuw).
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Kennisname van de beslissing van de Raad voor Vergunningsbetwistingen.
Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.
Artikel 1: Kennisname van het schrijven van geassocieerde notarissen Notadux. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen bezwaren tegen de voorgestelde verdeling en verkoop. Het college van burgemeester en schepenen maakt volgende opmerking: de parkeerplaatsen dienen onvoorwaardelijk verbonden te blijven met de woningen, zoals vergund in de omgevingsvergunning OMV_2023018154.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Notadux, Wijngaardstraat 40 te 2280 Grobbendonk
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen besluit tot afwijzing van bovenvermelde aanvraag tot vrijstelling door betrokkene d.d. 17 augustus 2023 m.b.t. de woning Steenbergstraat 6, 2280 Grobbendonk, kadastrale ligging: afdeling 1 sectie B nr. 203Y2.
Dit heeft tot gevolg dat de woning in kwestie, zijnde Steenbergstraat 6, 2280 Grobbendonk, voor het aanslagjaar 2023 zal worden opgenomen op het kohier van de gemeente Grobbendonk m.b.t. de belasting inzake leegstaande gebouwen en woningen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Betrokkene
Financieel directeur
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor een olm met dubbele stam op het perceel Leopoldstraat 40, kadastraal gekend als 1/B/189M3.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 2 hoogstammige inheemse loofbomen op het perceel 1/B/189M3 op minstens 2 meter van de scheiding, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 sierkers op het perceel Kretbosstraat 49, kadastraal gekend als 1/B/171B.
Artikel 2: Heraanplant uitvoeren met 1 inheemse loofboom op het perceel 1/B/171B, na de kapwerken en tijdens het eerstvolgende plantseizoen.
Artikel 3: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 4: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 5: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 6: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor 1 eik op het perceel Priester Daensstraat 9, kadastraal gekend als 1/B/65C, de kroon moet behouden blijven, enkel de onderste takken kunnen gesnoeid worden zoals aangeduid op bijgevoegde foto.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Afleveren van een snoeivergunning voor 6 berken, 1 eik en 1 acacia op het perceel Lariksbos 9, kadastraal gekend als 1/B/184X, acacia zoals aangeduid op bijgevoegd plan, bij de berken mag geen zware snoei uitgevoerd worden, enkel de onderste takken.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder geeft het college van burgemeester en schepenen per brief of mail kennis van het begin van werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, ten minste 8 dagen voor de aanvang van de werken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Het schadegeval dat zich heeft voorgedaan op 5 september 2023 op de grond, kadastraal bekend 1/C/19K gelegen Bouwelheide 4, kwalificeren als een schadegeval dat valt onder het toepassingsgebied van de schadegevallenregeling, vermeld in artikel 74 tot en met artikel 82 van het decreet van 27 oktober 2007 betreffende de bodemsanering en de bodembescherming.
Artikel 2: De volgende maatregelen ter behandeling van de mogelijke bodemverontreiniging ingevolge het schadegeval op de grond, vermeld in artikel 1, moeten worden uitgevoerd door de eigenaar van het perceel:
Artikel 3: Na de uitvoering van de opgelegde maatregelen, vermeld in artikel 2 moet de eigenaar van de grond onder leiding van een erkende bodemsaneringsdeskundige een evaluatierapport opstellen. Het evaluatierapport dient zo spoedig mogelijk na afronding van de opgelegde maatregelen aan het lokaal bestuur en aan de OVAM overgemaakt worden.
Artikel 4: De opgelegde maatregelen kunnen ten allen tijde door een beslissing van de burgemeester van het lokaal bestuur Grobbendonk aangepast of opgeheven worden.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
De betrokkene
OVAM
Artikel 1: Tussen 23 en 27 oktober 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Bovenpad 52, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: Er mag enkel gewerkt worden buiten de spitsuren. Dit wil zeggen dat de werken ten vroegste mogen starten om 09.00 uur. Tegen 15.00 uur moet de rijbaan volledig vrijgemaakt worden.
Artikel 4: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Tussen 23 en 27 oktober 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei 6, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Tussen 23 en 27 oktober 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Sperwerlaan 4, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht via bebording
- bijkomend wordt een inhaalverbod ingevoerd.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Tussen 23 en 27 oktober 2023 zullen gedurende 1 à 2 werkdagen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Eikenlei 122, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone wordt de straat afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer
- het verkeer wordt omgeleid via Del.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van de burgemeester van 4 oktober 2023 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen op 7 oktober 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berg en Dal, Binnenheide en Molendreef zijnde:
- Het enkelrichtingsverkeer in Berg en Dal en Binnenheide zal onder politiebegeleiding tijdelijk opgeheven worden voor de passage van de praalwagens
- de Molendreef zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen de Molenstraat en de inrit van de parking van de sporthal.
Artikel 2: Artikel 1 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 3: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd signalisatieplan opgesteld door team Ruimte & Vergunningen.
Artikel 4: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij de aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 6: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Ludo Willems en Suske Verhaegen, toezichters mobilhomeparking
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van de burgemeester van 4 oktober 2023 wordt bekrachtigd als volgt:
Artikel 1: Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 9 tot en met 20 oktober 2023 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Schransstraat, Astridplein en Hofeinde, zijnde:
- ter hoogte van de werfzone zal beurtelings verkeer ingericht worden met bebording
- bijkomend zal een snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden
- op de locaties waar geen fietspad aanwezig is of waar er in het fietspad moet gewerkt worden zal voor fietsers en voetgangers een veilige corridor op de rijbaan afgebakend worden.
Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met projectnummer 20306714, opgesteld door betrokkene.
Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 4: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 5: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 6 : Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Pidpa de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:
Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.
Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Informatie & Communicatie
Pidpa
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein ter hoogte van Schransstraat 18 van 19 tot en met 21 oktober 2023.
Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25,00 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 25,00 euro.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de bijkomende inname van het openbaar domein ter hoogte van Dorp 30 van 8 tot en met 13 oktober 2023.
Artikel 2: Het openbaar domein dient na afloop van de werken in oorspronkelijke staat hersteld te worden. Bij gebreke hieraan zullen de herstellingen uitgevoerd worden door het team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk en zullen de kosten hiervoor aangerekend worden aan de opdrachtgever van de werken.
Artikel 3: Voor de inname van het openbaar domein zal, volgens het belastingreglement op de inname openbaar domein, een vergoeding van 25 euro per dag worden aangerekend vanaf dag 3 van de werken.
Artikel 4: Aan het team Financieel Management de opdracht te geven een factuur te sturen aan betrokkene ten bedrage van 150 euro.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Financieel Management
Wijkpost politie
Betrokkene
Artikel 1: Goedkeuring te geven om volgende bedragen uit te betalen aan de cultuurverenigingen aan de hand van de behaalde punten:
't Palet: 448,84 euro
Neos: 750,87 euro
Femma Bouwel: 1.155,83 euro
Ferm Bouwel: 739,17 euro
Gezinsbond Bouwel: 360,98 euro
Harmonie De Broedermin: 1.599,26 euro
Imkers Neteland: 1.291,55 euro
KWB Bouwel: 944,05 euro
KWB Grobbendonk: 796,02 euro
Natuurpunt: 673,84 euro
OLV Koor: 1.351,72 euro
Rebelle: 489,33 euro
Samana Bouwel: 637,42 euro
Fanfare Sint Donatus Bouwel: 1.234,26 euro
Stad Ouwen: 953,61 euro
Tuinhier: 850,33 euro
Samana Grobbendonk: 697,91 euro
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Cultuurraad
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de Eindejaarsdrink te organiseren op 17 december 2023 van 14.00 uur tot 20.00 uur.
Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.
Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.
Artikel 4: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 december 2023, tot maximaal 95dB(A)L tot maximum 20.00 uur.
Artikel 5: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 december 2023 tot maximum 20.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 5 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 110 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt.
Artikel 6: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
• Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
• Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
• Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard;
Artikel 7: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en sterke dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren.
Artikel 8: Op zondag 17 december 2023 vanaf 07.00 uur tot maandag 18 december 2023 - 00.00 uur wordt de toegang tot het Astridplein tussen de kerk en frituur De Bist verboden voor alle gemotoriseerd verkeer.
Bijkomend wordt er een parkeerverbod ingericht:
- op de parking gelegen aan de westkant van het Astridplein
- aan de noordkant van het Astridplein, betrekking tot de eerste parkeerplaats gelegen tegen de plantsoenkant voor het vlot laten verlopen van de omleiding.
Artikel 9: Artikel 8 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.
Artikel 10: Het verkeer wordt omgeleid, enerzijds via Quinten Matsyslaan en Vaartkom, anderzijds via de oostkant van het Astridplein.
Artikel 11: De vereiste signalisatie zal geplaatst worden volgens het bijgevoegde plan.
Artikel 12: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken.
Artikel 13: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 14: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 15: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de eindejaarsactie te organiseren van 1 december 2023 tot en met 31 december 2023.
Artikel 2: Toestemming te geven om de prijzenpot samen te stellen en te verloten.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Informatie & Communicatie
Organisator: team Vrije tijd
Artikel 1: Team Vrije tijd vraagt de goedkeuring om de uitgewerkte procesflow in bijlage toe te passen op toekomstige evenementen.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije tijd
Team Ruimte & Vergunningen
Team Financieel management
Team Informatie & Communicatie
Noodplanning
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 9 oktober 2023.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 9 oktober 2023.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023006880 tot en met 2023007312.
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 29 september 2023 tot en met 5 oktober 2023.
Artikel 1: Kennisname van de in bijlage gevoegde lijst en bekrachtiging voor zover vereist.