Artikel 1: Kennisname van de voorgestelde communicatieacties.
De notulen van het college van 20 januari 2025 worden goedgekeurd.
Artikel 1: Kennisname van de stand van zaken van de projectvereniging Neteland.
Artikel 2: Bespreking van de afstemming van het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden op de regiowerking.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het overzicht van de evenementen in Flowlab.
Artikel 1: Kennisname van de briefwisseling.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 27 november 2024 van Fluvius OV.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 16 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Evelyn Vercammen voor het plaatsen van een carport, afdak en regulariseren van een oprit, met als adres Vogelzang 26, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 74B2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een carport, afdak en regulariseren van een oprit.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 23 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Nick Penne en mevrouw Shana Van De Poel voor het slopen van een bestaande woning met bijgebouwen, het bouwen van een halfopen bebouwing en het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Papenbergstraat 17, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 79N met inrichtingsnummer 20241105-0049.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een bestaande woning met bijgebouwen, het bouwen van een halfopen bebouwing.
Volgende rubrieken worden vergund:
53.2.2°a) - Aktename
het uitvoeren van een tijdelijke droogzuiging met een netto opgepompt debiet van 1.913 m³/jaar klasse 3.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:
Algemene voorwaarden:
• Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften
• Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging
• Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging
• Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder
• Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht
Sectorale voorwaarden:
• Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater
Bijzondere milieuvoorwaarden:
De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Lander Van Looy en mevrouw Zerlina Schmitz voor het bouwen van een vrijstaande gezinswoning met gekoppelde garage, met als adres Lambertusheide zn. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 58E6. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een vrijstaande gezinswoning met gekoppelde garage.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
- de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;
- de voorwaarden uit de uitgebrachte adviezen strikt naleven:
- streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;
De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 20 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Agnes Helsen voor het kappen van hoogstammige bomen, met als adres Lierse steenweg 117, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 56D2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het kappen van 3 hoogstammige bomen.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Artikel 1: Goedkeuring van de gemeentelijke inbraakpremie voor Kasteeldreef 14 te Grobbendonk.
Artikel 2: Opdracht aan team Financieel Management om tot uitbetaling over te gaan.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 9 december 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politie Neteland
Brandweer Zone Kempen
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 13 januari 2025.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Politie Neteland
Brandweer Zone Kempen
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Artikel 1: Op 30 en 31 januari 2025 zullen de bomen langsheen de Stationlei geplant worden. De doorgang van fietsers moet tijdens volgende tijdsvensters vrij blijven:
Artikel 2: Om de veiligheid te garanderen zal een seingever aanwezig zijn om de fietsers te begeleiden tijdens de hinder op het fietspad.
Artikel 3: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 4: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Tussen 10 en 28 februari 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Rostal, zijnde:
- tussen Zels Bos en Veldweg zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden
- bijkomend wordt een snelheidsbeperking van 30km/u ingevoerd
Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
- C43 (30/uur) aan het begin van de werfzone in Zels Bos en Rostal
- F19 (éénrichtingsverkeer) met onderbord M18 (fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs mogen in beide richtingen) aan het kruispunt Zels Bos/Rostal en het kruispunt Rostal/Rostal/Rostal
- C1 (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) aan het kruispunt Veldweg/Rostal en het kruispunt Rostal/Rostal/Rostal
- C31b (verboden rechts af te slaan) met onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) in Veldweg ter hoogte van Rostal.
Artikel 3: Aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers, D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.
Artikel 4: De ontstane versmalling zal gesignaleerd worden met borden A7b en A7c.
Artikel 5: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.
Artikel 6: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie E1471 opgesteld door betrokkene.
Artikel 8: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.
Artikel 9: Betrokkene bezorgt de bewoners van Zels Bos, Rostal en Dries een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.
Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.
Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
De beslissing van de burgemeester van 22 januari 2025 wordt bekrachtigd als volgt:
Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 27 januari tot en met 7 maart 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg, zijnde:
Artikel 1: Ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met verkeerslichten. Deze zullen op 150m voor de werf aangekondigd worden met A33-borden.
Artikel 2: De werfzone, die opschuift volgens de werkzaamheden, is maximaal 200m lang en wordt zoveel mogelijk ingericht zodat de toegangen van de bedrijven buiten deze zone vallen.
Artikel 3: Ter hoogte van de werfzone wordt het fietspad volledig afgesloten met een afzethek voorzien van dagslapers, oranje bord “fietsers afstappen” en pijl fietsomleiding.
Artikel 4: Op de rijbaan wordt een veilige corridor ingericht, zijdelings afgebakend met sergeanten voorzien van dagslapers. Aan het begin en einde van de corridor zal een afzethek gezet worden voorzien van dagslapers, D1c en D1d bord, respectievelijk “verplicht links en rechts aanhouden”.
Artikel 5: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf.
Artikel 6: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.
Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan.
Artikel 8: Bedrijven langsheen de werfzone zijn door betrokkene op de hoogte gebracht van de werken en de ermee gepaard gaande hinder.
Artikel 9: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 11: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 27 januari 2025.
Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 4 (01/12/2024 - 31/12/2024) van Adams nv - Hoekeinde 52 te 2330 Merksplas voor de opdracht “Wegenis- en rioleringswerken Heibloemlaan - Wielewaalstraat - Rozenlaan - Acacialaan - Bremlaan - Spechtdreef" voor een bedrag ten laste van de gemeente Grobbendonk van 0,00 EUR incl. btw.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2140007/OM/0200 (actie/raming AC000525/MJP001018).
Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Fluvius
Adams NV
Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene om tussen 21.00u en 06.00u gebruik te maken van de gemeentewegen Oude steenweg, Bevrijdingsstraat, Netestraat, Boudewijnstraat, Astridplein, Bergstraat, Leopoldstraat en Vierselse baan voor uitzonderlijk vervoer. Het is ten stelligste verboden om een andere route te gebruiken.
Artikel 2: Betrokkene meldt ten laatste 48 uur voor het transport de exacte datum van uitvoering aan het lokaal bestuur en de lokale politie via mail aan ruimte.vergunningen@grobbendonk.be en pz.neteland.wijk.grobbendonk@police.belgium.eu
Artikel 3: Betrokkene dient het aantal transporten zo veel mogelijk te beperken.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Agentschap Wegen en Verkeer
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Turnshow dat aanvangt 17 mei 2025 8.00 uur en eindigt op 18 mei 2025 20.00 uur te Sporthal de Molen.
Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 mei 2025 13.00 uur tot 18.00 uur en 18 mei 2025 14.00 uur tot 18.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.
Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.
Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen verleent een positief opportuniteitsadvies m.b.t. de nieuwe kinderopvanglocatie met groepsopvang 'Villa Kakelbont' voor 22 kindplaatsen te Dorp 24, 2288 Grobbendonk.
Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende persoon: betrokkene 1.
Artikel 2: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen: betrokkene 2, 3 en 4.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Vrije tijd
Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."
Artikel 1: Toekenning van een rustpensioen aan betrokkene als gewezen mandataris met ingang van 1 januari 2025.
Artikel 2: Vaststelling van het jaarbedrag van het rustpensioen op 4.104,89 euro (ongeïndexeerd) aan spilindex 208,07.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Federale Pensioendienst
Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor het aanpassen van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2024 voor artikel 327400209084 van het bedrag van 100,00 euro naar 50,00 euro wegens materiële vergissing.
Artikel 2: Goedkeuring te verlenen voor het aanpassen van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2024 voor artikel 327400402579 van het bedrag van 100,00 euro naar 50,00 euro wegens materiële vergissing.
Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 17 december 2024 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Artikel 1: Het besluit van 22 juli 2024 betreffende de goedkeuring van de lastvoorwaarden volgens bestek met als nr. FIM-BV-2024-256 en de uit te nodigen firma's wordt ingetrokken.
Artikel 2: Het bestek met nr. FIM-SVG-2025-299 en de raming voor de opdracht “Vernieuwen asfaltverharding Schransstraat tussen Astridplein en Beukenlaan”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Artikel 3: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 4: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd voor deze opdracht.
Artikel 5: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 28 februari 2025 om 10.00 uur.
Artikel 6: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000563/MJP001848) na overdracht van de investeringen.
Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Pidpa
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 22 januari 2025 voor de opdracht voor werken met als voorwerp ‘raamovereenkomst brand- en inbraakalarm’. Het college van burgemeester en schepenen onderschrijft dit verslag integraal en maakt zich de motieven daarvan eigen.
Artikel 2: De opdracht voor werken met als voorwerp ‘raamovereenkomst brand- en inbraakalarm’ wordt gegund aan de onderneming K&S Security, tegen de totale prijs van EUR 32.369,92 inclusief btw.
Artikel 3: De inschrijvers worden conform de bepalingen van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies in kennis gesteld van onderhavige beslissing. Dit gebeurt per aangetekende zending en tegelijkertijd per e-mail. De beroepsmogelijkheden worden vermeld in betreffend schrijven. Een vrijwillige wachttermijn van vijftien kalenderdagen zal worden gehanteerd alvorens over te gaan tot sluiting van de opdracht.
Artikel 4: Na een jaar zal een evaluatie plaatsvinden, waarbij de resultaten uitgebreid worden gepresenteerd aan het CBS, met speciale aandacht voor prijsontwikkelingen en uren in regie.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 27 januari 2025.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017442 tot en met 2024017464 (2024) en 2025000115 tot en met 2025000391 (2025).
Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 17 januari 2025 tot en met 23 januari 2025 (2024 en 2025).