Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 27/01/2025 - 14:30 Collegezaal

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 16 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Evelyn Vercammen voor het plaatsen van een carport, afdak en regulariseren van een oprit, met als adres Vogelzang 26, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 74B2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het plaatsen van een carport, afdak en regulariseren van een oprit.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
    • De regularisatie van een gedeelte van de oprit vooraan op het perceel worden uitgesloten uit de vergunning en zal in het rood geschrapt worden op het inplantingsplan.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 23 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Nick Penne en mevrouw Shana Van De Poel voor het slopen van een bestaande woning met bijgebouwen, het bouwen van een halfopen bebouwing en het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling, met als adres Papenbergstraat 17, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 79N met inrichtingsnummer 20241105-0049.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het slopen van een bestaande woning met bijgebouwen, het bouwen van een halfopen bebouwing.

    Volgende rubrieken worden vergund:

    53.2.2°a) - Aktename

    het uitvoeren van een tijdelijke droogzuiging met een netto opgepompt debiet van 1.913 m³/jaar klasse 3.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Lozing op de riolering kan enkel uitgevoerd worden mits toelating van Aquafin nv vanaf een debiet van 10 m³/uur.
    • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • Er dient geëvalueerd te worden of de kwaliteit van het opgepompte water voldoet aan de Vlarem normen. Bovendien mogen bodemverontreinigingen in geen geval vrijkomen als gevolg van de bemaling.
    • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
    • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.

    De vergunning is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem.  Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 22 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Lander Van Looy en mevrouw Zerlina Schmitz voor het bouwen van een vrijstaande gezinswoning met gekoppelde garage, met als adres Lambertusheide zn. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 58E6. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een vrijstaande gezinswoning met gekoppelde garage.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    - de start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket;

    - de voorwaarden uit de uitgebrachte adviezen strikt naleven:

    • Pidpa Drinkwater van 19 december 2024 met kenmerk 204695;
    • Fluvius van 8 januari 2025 met kenmerk 5000088294.

    - streng verbod gelijk welke bouwmaterialen op de openbare weg te lossen, te laden of te verwerken;

    De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone  rechtbanken.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 20 januari 2025 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.

    Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Agnes Helsen voor het kappen van hoogstammige bomen, met als adres Lierse steenweg 117, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie A nr. 56D2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het kappen van 3 hoogstammige bomen.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    • Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
    • Een heraanplant uitvoeren op het perceel met 6 inheemse hoogstammige (fruit)- of loofbomen tijdens het eerstvolgende plantseizoen en na de vergunde werken. Een bewijs van heraanplant over te maken aan de vergunningverlenende overheid.
    • Bij uitval dient het eerstvolgende plantseizoen de afgestorven boom te worden vervangen.
    • De aanvrager neemt alle nodige voorzorgsmaatregelen met het oog op het welslagen van de nieuwe aanplant.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het niet-bebouwbare gedeelte moet aangelegd worden met hoogstammig groen (het bestaande moet bewaard worden). Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Maximaal 10% van de perceelsoppervlakte mag ingenomen worden voor het aanleggen van grasperken, terrassen, speelruimten, tennisvelden, enz.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.

     

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de gemeentelijke inbraakpremie voor Kasteeldreef 14 te Grobbendonk.

    Artikel 2: Opdracht aan team Financieel Management om tot uitbetaling over te gaan.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 9 december 2024.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politie Neteland

    Brandweer Zone Kempen

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Goedkeuring van het verslag van de mobiliteitscel van 13 januari 2025.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Politie Neteland

    Brandweer Zone Kempen

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Informatie & Communicatie

  • Artikel 1: Op 30 en 31 januari 2025 zullen de bomen langsheen de Stationlei geplant wordenDe doorgang van fietsers moet tijdens volgende tijdsvensters vrij blijven:

    • van 08.00u tot 08.45u
    • van 12.00u tot 12.30u
    • van 13.00u tot 13.30u
    • van 15.20u tot 15.45u

    Artikel 2: Om de veiligheid te garanderen zal een seingever aanwezig zijn om de fietsers te begeleiden tijdens de hinder op het fietspad.

    Artikel 3: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 4: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Tussen 10 en 28 februari 2025 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in Rostal, zijnde: 
    - tussen Zels Bos en Veldweg zal enkelrichtingsverkeer ingericht worden
    - bijkomend wordt een snelheidsbeperking van 30km/u ingevoerd
    Artikel 2: Deze maatregel zal gesignaleerd worden met:
    - C43 (30/uur) aan het begin van de werfzone in Zels Bos en Rostal
    - F19 (éénrichtingsverkeer) met onderbord M18 (fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs mogen in beide richtingen) aan het kruispunt Zels Bos/Rostal en het kruispunt Rostal/Rostal/Rostal
    - C1 (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) aan het kruispunt Veldweg/Rostal en het kruispunt Rostal/Rostal/Rostal
    - C31b (verboden rechts af te slaan) met onderbord M12 (uitgezonderd fietsers, bromfietsen klasse A en speedpedelecs) in Veldweg ter hoogte van Rostal.

    Artikel 3: Aan het begin en het einde van de werfzone zal een afzethek gezet worden met dagslapers, D1c en D1d bord, respectievelijk verplicht links en rechts aanhouden.

    Artikel 4: De ontstane versmalling zal gesignaleerd worden met borden A7b en A7c.

    Artikel 5: De werken worden standaard aangekondigd via een A31-bord op 150m voor de werf.

    Artikel 6: Het einde van de werken wordt aangeduid met een F47-bord na 25 m en een C46-bord (einde van alle plaatselijke verbodsbepalingen opgelegd aan de voertuigen in beweging). Op 50m achter de werken moet een bord gezet worden met de gegevens van de verantwoordelijke voor de signalisatie.

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie E1471 opgesteld door betrokkene.
    Artikel 8: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene.

    Artikel 9: Betrokkene bezorgt de bewoners van Zels Bos, Rostal en Dries een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 10: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 11: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 12: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 13: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • De beslissing van de burgemeester van 22 januari 2025 wordt bekrachtigd als volgt:

    Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 27 januari tot en met 7 maart 2025 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg, zijnde:
    Artikel 1: Ter hoogte van de werfzone wordt beurtelings verkeer ingericht met verkeerslichten. Deze zullen op 150m voor de werf aangekondigd worden met A33-borden.

    Artikel 2: De werfzone, die opschuift volgens de werkzaamheden, is maximaal 200m lang en wordt zoveel mogelijk ingericht zodat de toegangen van de bedrijven buiten deze zone vallen.
    Artikel 3: Ter hoogte van de werfzone wordt het fietspad volledig afgesloten met een afzethek voorzien van dagslapers, oranje bord “fietsers afstappen”  en pijl fietsomleiding.
    Artikel 4: Op de rijbaan wordt een veilige corridor ingericht, zijdelings afgebakend met sergeanten voorzien van dagslapers. Aan het begin en einde van de corridor zal een afzethek gezet worden voorzien van dagslapers, D1c en D1d bord, respectievelijk “verplicht links en rechts aanhouden”.

    Artikel 5: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150 meter voor de werf.

    Artikel 6: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25 m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.

    Artikel 7: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan.
    Artikel 8: Bedrijven langsheen de werfzone zijn door betrokkene op de hoogte gebracht van de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 9: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.

    Artikel 10: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 11: Huidige beslissing te laten bekrachtigen door het college van burgemeester en schepenen van 27 januari 2025.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Vrije tijd
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Noodplanningsambtenaar
    Kapitein brandweer
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 4 (01/12/2024 - 31/12/2024) van Adams nv - Hoekeinde 52 te 2330 Merksplas voor de opdracht “Wegenis- en rioleringswerken Heibloemlaan - Wielewaalstraat - Rozenlaan - Acacialaan - Bremlaan - Spechtdreef" voor een bedrag ten laste van de gemeente Grobbendonk van 0,00 EUR incl. btw. 

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2140007/OM/0200 (actie/raming AC000525/MJP001018).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Fluvius

    Adams NV

  • Doortocht zwaar vervoer - toelating

    Artikel 1: Toelating te geven aan betrokkene om tussen 21.00u en 06.00u gebruik te maken van de gemeentewegen Oude steenweg, Bevrijdingsstraat, Netestraat, Boudewijnstraat, Astridplein, Bergstraat, Leopoldstraat en Vierselse baan voor uitzonderlijk vervoer. Het is ten stelligste verboden om een andere route te gebruiken.

    Artikel 2: Betrokkene meldt ten laatste 48 uur voor het transport de exacte datum van uitvoering aan het lokaal bestuur en de lokale politie via mail aan ruimte.vergunningen@grobbendonk.be en pz.neteland.wijk.grobbendonk@police.belgium.eu

    Artikel 3: Betrokkene dient het aantal transporten zo veel mogelijk te beperken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Informatie & Communicatie
    Team Secretariaat
    Betrokkene
    Agentschap Wegen en Verkeer

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Turnshow dat aanvangt 17 mei 2025 8.00 uur en eindigt op 18 mei 2025 20.00 uur te Sporthal de Molen.

    Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 17 mei 2025 13.00 uur tot 18.00 uur en 18 mei 2025 14.00 uur tot 18.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L.

    Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.
    Artikel 4: De organisator op te dragen alle richtlijnen, voorwaarden en veiligheidsvoorschriften na te volgen zoals terug te vinden in het digitaal evenementenloket.
    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning strikt te volgen, namelijk:
    • De organisator houdt zich steeds aan het politiereglement over de maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.
    • De organisator voorziet een EHBO-koffer, de aanwezigheid van een medewerker met EBHO-kennis is vereist.
    • De organisator beperkt het geluidsniveau wanneer er kinderen aanwezig zijn op het evenement (max 90dB(A)). Hij voorziet voldoende afstand tussen de plaatsen waar kinderen kunnen komen en de luidsprekers.

    Alle voorbeelddocumenten, richtlijnen en toelichting over deze veiligheidsmaatregelen vind je op www.regioneteland.be/vrijetijd/evenementen/evenementenloket.

    Artikel 6: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.

    Artikel 7: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

Team Welzijn

Team HRM

  • Eedaflegging R.C.

    Artikel 1: De betrokkene legt in handen van de burgemeester de voorgeschreven eed af in volgende bewoordingen: "Ik zweer de verplichtingen van mijn ambt trouw na te komen."

  • Artikel 1: Toekenning van een rustpensioen aan betrokkene als gewezen mandataris met ingang van 1 januari 2025.

    Artikel 2: Vaststelling van het jaarbedrag van het rustpensioen op 4.104,89 euro (ongeïndexeerd) aan spilindex 208,07.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Federale Pensioendienst

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor het aanpassen van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2024 voor artikel 327400209084 van het bedrag van 100,00 euro naar 50,00 euro wegens materiële vergissing.

    Artikel 2: Goedkeuring te verlenen voor het aanpassen van de belasting ter verbetering van het milieu ten laste van gezinnen 2024 voor artikel 327400402579 van het bedrag van 100,00 euro naar 50,00 euro wegens materiële vergissing.

  • Artikel 1: Kennisname van de notulen van de kerkraad van 17 december 2024 van kerkfabriek O.L. Vrouw ten Hemel Opgenomen uit Bouwel.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Artikel 1: Het besluit van 22 juli 2024 betreffende de goedkeuring van de lastvoorwaarden volgens bestek met als nr. FIM-BV-2024-256 en de uit te nodigen firma's wordt ingetrokken.

    Artikel 2: Het bestek met nr. FIM-SVG-2025-299 en de raming voor de opdracht “Vernieuwen asfaltverharding Schransstraat tussen Astridplein en Beukenlaan”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. 

    Artikel 3: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

    Artikel 4: De betrokken ondernemers worden uitgenodigd voor deze opdracht.

    Artikel 5: De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 28 februari 2025 om 10.00 uur.

    Artikel 6: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2025, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000563/MJP001848) na overdracht van de investeringen.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Pidpa

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 22 januari 2025 voor de opdracht voor werken met als voorwerp ‘raamovereenkomst brand- en inbraakalarm’. Het college van burgemeester en schepenen onderschrijft dit verslag integraal en maakt zich de motieven daarvan eigen.

    Artikel 2: De opdracht voor werken met als voorwerp ‘raamovereenkomst brand- en inbraakalarm’ wordt gegund aan de onderneming K&S Security, tegen de totale prijs van EUR 32.369,92 inclusief btw.

    Artikel 3: De inschrijvers worden conform de bepalingen van de Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies in kennis gesteld van onderhavige beslissing. Dit gebeurt per aangetekende zending en tegelijkertijd per e-mail. De beroepsmogelijkheden worden vermeld in betreffend schrijven. Een vrijwillige wachttermijn van vijftien kalenderdagen zal worden gehanteerd alvorens over te gaan tot sluiting van de opdracht.

    Artikel 4: Na een jaar zal een evaluatie plaatsvinden, waarbij de resultaten uitgebreid worden gepresenteerd aan het CBS, met speciale aandacht voor prijsontwikkelingen en uren in regie.

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Ruimte & Vergunningen

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 27 januari 2025.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024017442 tot en met 2024017464 (2024) en 2025000115 tot en met 2025000391 (2025).

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 17 januari 2025 tot en met 23 januari 2025 (2024 en 2025).


Publicaties