De notulen van het college van 23 september 2024 worden goedgekeurd.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Fluvius Antwerpen van 27 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Fluvius Antwerpen
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de RBC Regio van 8 mei en 13 juni 2024 van Fluvius Antwerpen.
Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
Artikel 1: Goedkeuring van de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 22 november 2024.
Artikel 2: De volmachtdrager wordt gemandateerd conform dit besluit te handelen en te beslissen op deze buitengewone algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden).
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Iveka
Alle vertegenwoordigers
Artikel 1: Kennisname van de verslagen van de RBC Noord en RBC Zuid van 28 maart en 14 juni 2024 en het verslag van de raad van bestuur van 13 juni 2024 van Iveka.
Artikel 1: Kennisname van het verslag van de raad van bestuur van 30 augustus 2024 van Pidpa.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 26 september 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door Jolanda Groeneweg voor het melden van zorgwonen, met als adres Kapelstraat 1A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 419E2.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden in akte genomen: het melden van zorgwonen.
De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar van 26 september 2024 en gaat akkoord met de inhoudelijke beoordeling ervan. De motivatie, opgemaakt door de gemeentelijke omgevingsambtenaar, wordt overgenomen.
Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan De Chalet BV voor het overdekken van padelpleinen, met als adres Oude Steenweg 66 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 72B3.
De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het overdekken van padelpleinen.
De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:
Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:
• In de zone tussen de tent en de perceelsgrens dient, zoals aangegeven op het inplantingsplan, een groenzone te worden aangelegd in een gemengde aanplant van streekeigen laag en hoogstammig groen. Het groenscherm dient volwaardig te worden aangelegd het eerstvolgende plantseizoen na realisatie van de bouwwerken en op een ordentelijke en vakkundige manier onderhouden. Het groenscherm dient, naast het hoogstammig groen, minimaal samengesteld te zijn uit een gesloten, ‘bij-vriendelijk’, streekeigen struikbeplanting. Het groenscherm moet minimum 20 % bladhoudende groenblijvende struiken bevatten.
• Het advies van de Brandweerzone Kempen - Hulpverleningszone 5 (Geel) van 9 september 2024 dient te worden nageleefd.
• De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
• De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
• Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
• Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
• Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
• De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
Artikel 1: Afleveren van een kapvergunning voor 1 den op het perceel Pallieterdreef 43, kadastraal gekend als 1/C/66C6.
Artikel 2: De werken of handelingen waarvoor vergunning is verleend, moeten uitgevoerd worden binnen drie maanden en staan onder toezicht van een door het college van burgemeester en schepenen gemachtigd ambtenaar.
Artikel 3: De vergunninghouder brengt het college van burgemeester en schepenen per brief of mail in kennis van de heraanplant die uitgevoerd wordt, met vermelding van datum, soort en de plaats van heraanplant binnen het perceel aan de hand van bewijsstukken.
Artikel 4: Deze vergunning brengt geen ontheffing mee van de verplichtingen tot het aanvragen van vergunningen die door andere wetten of verordeningen zijn voorgeschreven.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de aanvrager.
Artikel 1: Goedkeuring voor het uitschrijven van een wedstrijd voor een nieuwe naam in het kader van de nieuwbouw van de kindercampus in Bouwel.
Artikel 2: Toestemming geven om de actie te ondersteunen met cadeaucheques.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Team Informatie & Communicatie
De beslissing van de burgemeester van 19 september 2024 houdende goedkeuring van een tijdelijk verkeersreglement voor het bouwrijp maken van de Industrieweg wordt bekrachtigd als volgt:
Om hoogdringende redenen inzake verkeersveiligheid zullen van 23 tot en met 27 september 2024 aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Industrieweg.
Artikel 1: Van 23 tot en met 27 september 2024 zal in de Industrieweg ter hoogte van de mobiele werfwagen beurtelings verkeer ingericht worden met de borden B19 (smalle doorgang, gebod voorrang te verlenen aan de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen) en B21 (smalle doorgang, voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen).
Artikel 2: Bijkomend zal een inhaalverbod ingericht worden met de borden C35 en zal een snelheidsbeperking van 30km per uur ingevoerd worden met C43-borden.
Artikel 3: Het begin van de werken wordt standaard aangeduid met een A31-bord op 150m voor de werf
Artikel 4: Het einde van de werken wordt standaard aangeduid met een F47-bord na 25m en gevolgd door een bord met de gegevens van de verantwoordelijke van de signalisatie op 50m.
Artikel 5: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het bijgevoegde plan, opgesteld door betrokkene.
Artikel 6: Deze maatregelen zullen bij hoogdringendheid onmiddellijk bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk.
Artikel 7: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.
Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Toezichters mobilhomeparking
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan verrekening 2 van de opdracht “Sanering Kleine Beek + heraanleg Stationlei fietspad” voor het totaal bedrag in meer van € 15.990,54 excl. btw zijnde 19.348,55 incl. BTW.
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310)..
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Aquafin
Fluvius
Jonckeere BVBA
Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan verrekening 5 van de opdracht “Sanering Kleine Beek + heraanaanleg Stationlei fietspad” voor het totaal bedrag in meer van € 7.953,19 excl. btw of € 9.623,36 incl. 21% btw (€ 1.670,17).
Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 2240007/OM/0200 (actie/raming AC000300/MJP000310)..
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Team Ruimte & Vergunningen
Aquafin
Fluvius
Jonckeere BVBA
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om tijdens de herfstvakantie 2-daagse kampen te organiseren met Play & Sport in Sporthal De Molen op 28 en 29 oktober 2024.
Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Uitvoering & Onderhoud
Organisator
Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd - toerisme om de wandelzoektocht te organiseren van maandag 28 oktober 2024 tot en met vrijdag 28 februari 2025.
Artikel 2: Toestemming te geven aan team Vrije tijd - toerisme om Grobbendonkse cadeaucheques te voorzien vanuit het voorziene budget.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Vrije Tijd
Team Financieel Management
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Zomerfeest Mariaschool dat aanvangt 22 juni 2025 10.00 uur en eindigt op 22 juni 2025 22.00 uur te Mariaschool.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 22 juni 2025 tot maximaal 95 dB(A)L. 95 dB met een bijkomende dB(c) weging op het evenement van 107 dB(C), gemeten als LCeq, 15 min bij 95 dB(A). Zo blijft de overlast van bastonen bij de buurtbewoners beperkt. (dB(c) weging enkel van toepassing op evenementen die buiten plaatsvinden)
Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:
Team Ruimte & Vergunningen
Team Uitvoering & Onderhoud
Team Vrije tijd
Wijkpost politie
Brandweer zone Kempen
Noodplanningsambtenaar
Kapitein brandweer
Team Informatie & Communicatie
Team Secretariaat
Betrokkene
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Spaghetti Disco dat aanvangt 20 oktober 2024 11.00 uur en eindigt op 20 oktober 2024 19.00 uur te Den Herberg - Kasteelhoeve.
Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).
Artikel 4: De organisator te belasten met de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van een evenementenverzekering.
Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Noodplanningsambtenaar
Betrokkene
Artikel 1: Toestemming te geven aan GROS om de straatactie te organiseren op 11 november 2024.
Artikel 2: De nodige brieven te versturen voor de 11.11.11 actie.
Team Financieel Management
Organisator
Artikel 1: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 100,00 euro aan volgende persoon: betrokkene 3.
Artikel 2: Het vast bureau beslist tot éénmalige toekenning van Grobbendonkse cadeaucheques voor een waarde van 50,00 euro aan volgende personen: betrokkene 1 en 2.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Teamleider Vrije tijd
Artikel 1: Vastlegging van volgende data voor de feestdagenregeling en sluitingsdagen 2025:
Feestdagenregeling en sluitingsdagen 2025
woensdag 1 januari 2025 |
Nieuwjaar |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
donderdag 2 januari 2025
|
2de Nieuwjaarsdag |
alle diensten gesloten |
bijkomende FD art. 261 RPR |
zaterdag 19 april 2025 |
zaterdag voor Pasen |
sporthal open bib gesloten recyclagepark open |
collectieve sluiting art. 21 AR |
zondag 20 april 2025 |
Pasen
|
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
maandag 21 april 2025 |
Paasmaandag |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
donderdag 1 mei 2025 |
Feest van de Arbeid |
alle diensten gesloten
|
wettelijke FD art. 261 RPR |
donderdag 29 mei 2025 |
OH Hemelvaart |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
zaterdag 7 juni 2025 |
zaterdag voor Pinksteren |
sporthal open bib gesloten recyclagepark open |
collectieve sluiting art. 21 AR |
zondag 8 juni 2025 |
Pinksteren
|
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
maandag 9 juni 2025 |
Pinkstermaandag |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
vrijdag 13 juni 2025 |
Personeelsuitstap |
alle diensten gesloten |
dienstvrijstelling art. 362 RPR |
vrijdag 11 juli 2025 |
Feest Vlaamse Gemeenschap |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
maandag 21 juli 2025 |
Nationale Feestdag |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
vrijdag 15 augustus 2025 |
OLV Hemelvaart |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
zaterdag 1 november 2025 |
Allerheiligen |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
zondag 2 november 2025 |
Allerzielen dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn |
alle diensten gesloten vanaf 12u |
dienstvrijstelling art. 361 RPR |
dinsdag 11 november 2025 |
Wapenstilstand |
alle diensten gesloten |
wettelijke FD art. 261 RPR |
zaterdag 15 november 2025 |
Dag van de Dynastie |
alle diensten gesloten |
bijkomende FD art. 261 RPR |
woensdag 24 december 2025 |
dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn |
alle diensten gesloten |
dienstvrijstelling art. 361 RPR |
donderdag 25 december 2025 |
Kerstmis |
alle diensten gesloten
|
wettelijke FD art. 261 RPR |
vrijdag 26 december 2025 |
2de Kerstdag |
alle diensten gesloten |
bijkomende FD art. 261 RPR |
woensdag 31 december 2025 |
dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn |
alle diensten gesloten |
dienstvrijstelling art. 361 RPR |
Artikel 2: Deze data te publiceren in het gemeentelijk infoblad en tevens op de website te plaatsen.
Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Financieel directeur
Stafmedewerker Beleid & Juridische zaken
Stafmedewerker Samenleving
Stafmedewerker Strategie & Projecten
Clusterverantwoordelijke Omgeving
Teamleider team Ruimte & Vergunningen
Teamleider team Uitvoering & Onderhoud
Teamleider team Mens & Welzijn
Teamleider team Vrije tijd
Dienstleider Bibliotheek
Teamleider team Informatie & Communicatie
Teamleider team HRM & Secretariaat
Team Zorg & Gezondheid
Artikel 1: Goedkeuring van de aanwervingsvoorwaarden evenementencoördinator/ verenigingsondersteuner (B1-B3) als volgt:
Evenementencoördinator / Verenigingsondersteuner (B1-B3)
Aanwervingsvoorwaarden
Formele vereisten bij aanwerving in niveau B
Algemene aanwervings- en toelatingsvoorwaarden
Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie.
De burgerlijke en politieke rechten genieten.
De Belgische nationaliteit hebben.
Voldoen aan de vereiste over de taalkennis.
Specifieke aanwervingsvoorwaarden
Houder zijn van een bachelordiploma of gelijkwaardig.
Slagen in een selectieprocedure.
Beschikken over een rijbewijs B.
Artikel 1: Goedkeuring van de aanwervingsvoorwaarden teamleider Financieel Management als volgt:
Teamleider Financieel Management B4-B5
Aanwervingsvoorwaarden
Formele vereisten bij aanwerving in niveau B
Algemene aanwervings- en toelatingsvoorwaarden
Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie.
De burgerlijke en politieke rechten genieten.
De Belgische nationaliteit hebben.
Voldoen aan de vereiste over de taalkennis.
Specifieke aanwervingsvoorwaarden
Houder zijn van een bachelordiploma of gelijkwaardig.
Minstens vier jaar aantoonbare relevante beroepservaring.
Slagen in een selectieprocedure.
Beschikken over een rijbewijs B.
Beleidsdeskundige overheidsopdrachten (B1-B3)
Aanwervingsvoorwaarden
Formele vereisten bij aanwerving in niveau B
Algemene aanwervings- en toelatingsvoorwaarden
Een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie.
De burgerlijke en politieke rechten genieten.
De Belgische nationaliteit hebben.
Voldoen aan de vereiste over de taalkennis.
Slagen in een selectieprocedure.
Specifieke aanwervingsvoorwaarden
Houder zijn van een bachelordiploma of gelijkwaardig.
Kennis van overheidsopdrachten
Beschikken over een rijbewijs B.
Artikel 1: Goedkeuring voor het proces verbaal van de definitieve oplevering van de overheidsopdracht "zitgrasmaaier met maaidek".
Artikel 2: Goedkeuring voor oplevering van deze opdracht.
Artikel 3: Goedkeuring voor vrijgave borgtocht dewelke gesteld werd KBC Bank met als borgstelling nr. ANTWGO0012871
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
Firma Marcel Van Dyck Belgium NV
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beveelt de wijziging (uitbreiding) ex artikel 38/2 AUR van de uitvoering van de opdracht, conform volgende uitgangspunten:
Artikel 2: Onderhavig wijzigingsbevel laat alle overige contractuele voorwaarden met betrekking tot de uitvoering van de opdracht onverlet. De opdrachtdocumenten blijven mutatis mutandis van toepassing op de opdracht zoals uitgebreid.
Artikel 3: De betaling zal gebeuren met het exploitatiekrediet van 2024 op boekhoudsleutel 2024/6160100/IO/0110/.
Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
Team Financieel Management
De opdrachtnemer
Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 30 september 2024.
Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 30 september 2024.
Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2024009078 tot en met 2024009214.