Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 21/08/2023 - 13:30 Vlierenberg

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Mateusz Przedlacki voor het isoleren van de gevels, afwerken met crepi en het verkleinen van de raamopening in de voorgevel, met als adres Stationlei 26, 2288 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 2 sectie B nr. 45R.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het isoleren van de gevels, afwerken met crepi en het verkleinen van raamopeningen in de voorgevel.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Een foto van de deurklink wordt bezorgd aan IOED Land van Nete en Aa.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

     

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Jörgen Van Geffen en mevrouw Sivie Ackermans voor het verbouwen van een bestaande woning, met als adres Industrieweg 21A, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie D nr. 235G10.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verbouwen van een bestaande woning.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De oprit dient deels opgebroken te worden zoals in de vergunde toestand. Het op te breken deel wordt in rood geschrapt op het inplantingsplan.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

     

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Ben De Jong voor de regularisatie van verhardingen, raamopeningen, gevelmaterialen, vijver en poolhouse en de uitbreiding van de garage van een vrijstaande villa, met als adres Hooidonk 8, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nr. 39K2.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: de regularisatie van verhardingen, raamopeningen, gevelmaterialen, vijver en poolhouse en de uitbreiding van de garage van een vrijstaande villa.

     

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Er dient een infiltratievoorziening geplaatst te worden en de overloop dient aangesloten te worden op de openbare riolering. De minimale infiltratieoppervlakte van de voorziening dient 9,32 m² te bedragen en het minimale buffervolume 5825 liter.
    • De oprit richting garage dient opgebroken te worden tot een breedte van 4m. Dit wordt geschrapt in rood op het inplantingsplan.
    • Een deel van het terras in de zijtuinstroken dient onthard te worden. Enkel naast de woning mag een onderhoudspad aanwezig zijn van 1,5m breed. Dit wordt in rood geschrapt op het inplantingsplan.
    • Het niet bebouwde gedeelte van het perceel dient aangelegd te worden met hoogstammig groen, het bestaande moet bewaard worden. Het groen moet aangebracht worden langs alle zijden van het perceel, min de nodige toegangen. Dit dient te gebeuren in het eerstvolgende plantseizoen.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

     

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten heeft.

    Het college van burgemeester en schepenen weigert de vergunning aan Paul Verhaert namens STUDIEBUREAU VERHAERT & CO BV. De volgende stedenbouwkundige handelingen worden geweigerd: het verkavelen van een perceel in 2 loten voor halfopen bebouwing.

  • Artikel 1: Kennisname van een omgevingsvergunning verleend op 27 juli 2023 door de deputatie van de provincie Antwerpen aan nv Soprema met als adres Bouwelven 7.

    Artikel 2: Tegen de beslissing m.b.t. de omgevingsvergunning kan beroep worden aangetekend.

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen beslist om de verharding en parking op het perceel Industrieweg zn, kadastraal gekend als afd. 1 sectie D perceelnummer 238 k op te nemen als vergund geacht in het vergunningenregister. 

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan de betrokkenen.

  • Artikel 1: Van 1 september 2023 tot en met 30 juni 2024, met uitzondering van weekends en schoolvakanties, zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Berdenweg, zijnde:

    - de Berdenweg zal vanop Dorp afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer;
    - het enkelrichtingsverkeer in de Berdenweg zal opgeheven worden;
    - Berdenweg blijft een schoolstraat;
    - Berdenweg wordt de ganse dag een speelstraat ter hoogte van de school;
    - in de Berdenweg zal een parkeerverbod ingericht worden vanaf huisnummer 8 tot aan De Wip, van maandag 8.00u tot en met vrijdag 16.00u , met uitzondering van schoolvakanties.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden met de borden:

    - afzethek met C3 aan het begin van de Berdenweg x Dorp ter vervanging F19;
    - afdekken C1 begin Berdenweg X De Wip;
    - bord schoolstraat te verplaatsen naar Berdenweg X De Wip met vermelding uren: van 8u15u tot 16u00;
    - afzethek met C3-bord ter hoogte van de school;
    - E3 borden met onderbord Xa en Xb en onderbord met vermelding uren: van maandag 8.00u tot en met vrijdag 16.00u , met uitzondering van schoolvakanties.

    Artikel 3: De vereiste borden zullen geplaatst worden door team Uitvoering & Onderhoud van het lokaal bestuur Grobbendonk.

    Artikel 4: De kinderopvang van Kikoen op vrijdagavond gaat door op de kleuterspeelplaats.

    Artikel 5: De school is verantwoordelijk voor het wegnemen van de afsluitingsborden op vrijdagavond na de lesdag.

    Artikel 6: Betrokkene is verantwoordelijk voor het plaatsen van de afsluitingsborden op maandagochtend - niet tijdens de schoolvakanties.

    Artikel 7: Het lokaal bestuur bezorgt de bewoners van de Berdenweg een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 9: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 10: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 11: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Klim-Op Bouwel

    Betrokkene

  • Artikel 1: Op 30 augustus 2023 tussen 07.30 uur en 18.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Meirhoevendreef, zijnde:
    - de Meirhoevendreef zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer ter hoogte van Herentalse steenweg 78;
    - het verkeer zal omgeleid worden via de Hügerlaan en Meirendreef.

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema opgesteld door team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan het team Uitvoering & Onderhoud.

    Artikel 4: Het lokaal bestuur Grobbendonk, bezorgt de bewoners van de Meirhoevendreef een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via Hoplr.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele- en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar Thomas Smets

    Jurgen Van Looy

    Beleidsdeskundige communicatie

    Carine Van Gorp

  • Artikel 1: Op 7 september 2023 zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Steenbergstraat 6, zijnde: 
    - ter hoogte van de werfzone wordt de straat afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer;
    - het verkeer wordt omgeleid via de Bergstraat, Nijverheidsstraat, Vorselaarse baan en Hoogveldstraat. 

    Artikel 2: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens het signalisatieschema met referentie P23-03960 F01 SF 01 versie B, opgesteld door betrokkene.

    Artikel 3: De vereiste signalisatievergunning zal afgeleverd worden aan betrokkene met als voorwaarde opgenomen dat er enkel mag gewerkt worden buiten de spitsuren.

    Artikel 4: Betrokkene bezorgt de bewoners van de Steenbergstraat een brief met de nodige info aangaande de werken en de ermee gepaard gaande hinder. 

    Artikel 5: Deze maatregelen zullen bekend gemaakt worden in de gemeente Grobbendonk overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. 

    Artikel 6: De werken zullen aangekondigd worden via de digitale infoborden, website en facebook.

    Artikel 7: Afschriften van dit reglement zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank te Turnhout. 

    Artikel 8: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Goedkeuring te verlenen voor de inname van het openbaar domein voor het plaatsen van een tweede werfkeet in de Stationlei van 22 augustus 2023 tot en met 29 september 2024.

    Artikel 2: De werfkeet mag geplaatst worden op de groene parkeerplaatsen van de Huiskens (4 parkeerplaatsen).

    Artikel 3: Voor deze inname van het openbaar domein wordt geen belasting aangerekend.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Wijkpost politie
    Betrokkene

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan vorderingsstaat 1 (01/06/2023 - 30/06/2023) van aannemer Vandersmissen, Terbermenweg 74, 3540 Herk-De-Stad, voor de opdracht “Bouwen van de kindercampus Bouwel” voor een bedrag van 80.394,76 € excl BTW en 85.218,45 € incl 21% BTW en aan het proces-verbaal van voorlopige oplevering (Vorderingsstaat 1 (01/06/2023 - 30/06/2023) van 02 augustus 2023.

    Artikel 2: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2023, op budgetcode 2023/2210007/SA/08002 (actie/raming AC000222/MJP000350).

    Artikel 3: De factuur en de vorderingsstaat worden voor betaling overgemaakt aan team Financieel Management.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Cuypers en Q architecten

    Aannemer Vandersmissen

    MULTI NV - Projectmanager voor Gemeente Grobbendonk

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van de vooropgestelde samenwerking met OVAM en zodoende beroep te doen op de zwerfvuilhandhavers, hotspots worden aangeduid door de gemeente en de omgeving van glasbollen, papier en textielcontainers worden mee opgenomen als hotspot

    Artikel 2: De gemeenteraad stelt de personen, zoals opgenomen in bijlagen, aan als vaststeller in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties zoals voorzien in artikel 21§1 van de wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties.

    Artikel 3: Een duidelijke en uitgebreide externe communicatie wordt gevoerd vooraf de handhavingsactie.

  • Artikel 1: Kennisname van de gepresteerde uren t.e.m. 30 juni 2023 door de vijf partners in de lopende overheidsopdrachten externe ondersteuning team Ruimte & Vergunningen.

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Straatfeest Pallieterdreef dat aanvangt op 9 september 2023 om 16.00 uur en eindigt op 9 september 2023 om 23.00 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt, zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Van 9 september 2023 - 12.00 uur tot 9 september 2023 - 23.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Pallieterdreef, zijnde:
    - de Pallieterdreef zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen huisnummer 23 en 27.

    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden en omleidingspijlen volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management 

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Straatbarbecue Kruisbaan dat aanvangt op 9 september 2023 om 16.00 uur en eindigt op 9 september 2023 om 23.59 uur.

    Artikel 2: De organisator toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren. 

    Artikel 3: De organisator op te dragen om de richtlijnen van noodplanning te volgen.

    Artikel 4: De uitreiking van de subsidie buurt- en straatfeesten toe te staan, aangezien aan de voorwaarden voldaan wordt, zoals vermeld in het subsidiereglement straat- en buurtfeesten.

    Artikel 5: De organisator op te dragen om aan te tonen dat de subsidie gebruikt wordt voor het dragen van de kosten van het straatfeest.

    Artikel 6: Op 9 september 2023 van 16.00 uur tot 24.00 uur zullen aangepaste verkeersmaatregelen gelden in de Kruisbaan, zijnde:
    - de straat zal afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer tussen huisnummer 1 en 8.

    Artikel 7: Artikel 6 geldt niet voor de motorvoertuigen van politie, hulpdiensten, brandweer en de dringend opgeroepen geneesheren.

    Artikel 8: Deze maatregelen zullen gesignaleerd worden volgens bijgevoegd plan.

    Artikel 9: Aan de organisator wordt gevraagd om de geleverde afzethekken, verkeersborden volgens het goedgekeurde plan te plaatsen bij aanvang van het evenement en na afloop terug te verwijderen en de straat vrij te maken. 

    Artikel 10: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 11: Afschriften ervan zullen overgemaakt worden aan de griffies van de correctionele en politierechtbank van Turnhout.

    Artikel 12: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Vrije tijd

    Team Financieel Management

    Wijkpost politie

    Brandweer zone Kempen

    Noodplanningsambtenaar 

    Kapitein brandweer

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

    Betrokkene

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Grobbendonkse pijl dat aanvangt op 03 september 2023 om 08.00 uur en eindigt op 03 september 2023 om 17.00 uur. 

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan

    Organisator

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanning

  • Nadat Marianne Verhaert, burgemeester, Martine Taelman, Johan Verhaegen en Brent Wouters, schepenen, ingevolge art. 27 DLB, de zitting verlaten hebben.

    Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van een Zuiderse avond dat aanvangt op 9 september 2023 om 21.00 uur en eindigt op 10 september 2023 om 03.00 uur in de Waterskiclub te Grobbendonk.

    Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement met een maximaal geluidsvolume van ≤ 95 dB(A)LAeq, 15 min. op 9 september 2023 om 21.00 uur tot 10 september 2023 om 03.00 uur.

    Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

    Artikel 5: De organisator volgt de richtlijnen vanuit noodplanning, politie.

    Artikel 6: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Team Informatie & Communicatie

    Brandweer

    Politie dienst

    Team Vrije tijd

    Betrokkene

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan team Vrije tijd om de subsidies voor lokaal jeugdwerk uit te keren volgens volgende berekening:
    Jeugdverenigingen:

    • Scouts Bosvogels: 8.954,86 euro
    • Jeugdhuis Lido: 903,64 euro
    • Chiro Bouwel: 5.861,50 euro
    • Vormingsondersteuning: 1.280,00 euro

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Vrije tijd

    Scouts Bosvogels

    Chiro Bouwel

    Jeugdhuis Lido

  • Artikel 1: Aan de sportverenigingen op basis van het behaalde aantal punten de subsidiebedragen toe te kennen volgens bijlage. 

    Artikel 2: Het team Financieel Management de opdracht geven deze bedragen uit te betalen. 

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: 

    Team Financieel Management

Team HRM

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van het eerstvolgende onderhandelingscomité en de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De pensioentoelage voor de tweede pensioenpijler wordt verhoogd met 0,5% vanaf 1 januari 2024 voor alle contractuele personeelsleden die tewerkgesteld zijn in de niet-VIA-diensten. De bijdragevoet van de contractuele niet-VIA-personeelsleden wordt vanaf 1 januari 2024 vastgesteld op 4%.

    Artikel 2: Het pensioenreglement en het gemeenteraadsbesluit betreft de tweede pensioenpijler OFP Prolocus, zal ter beschikking gesteld worden van de contractuele personeelsleden (niet-VIA personeel).

    Artikel 3: De gewijzigde pensioentoelage 2024 zal opgenomen worden in de meerjarenplanwijziging.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team HRM

    Team Financieel management

  • Artikel 1: Goedkeuring om aan betrokkene vastbenoemde onderwijzer (24/24) aan het schoolbestuur van Grobbendonk, een deeltijdse loopbaanonderbreking (12/24) wegens medische bijstand i.h.k.v. zorgkrediet, te verlenen voor de periode van 1 september 2023 t.e.m. 30 juni 2024.

Team Financieel Management


Publicaties