Terug College van burgemeester en schepenen

Mon 16/10/2023 - 13:30 Vlierenberg

A-punt

Team Ruimte en Vergunningen

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Goedkeuring van het tracé van de wegen zoals aangegeven op het bijgevoegde plan. Het betreft lot A van 27 m².

    Dit plan maakt integraal deel uit van dit besluit.

    Artikel 2: De wegen moeten worden voorzien van de noodzakelijke uitrusting.

    Alle nutsvoorzieningen dienen te worden uitgevoerd volgens de ramingen van de betrokken maatschappijen en zodanig dat ieder perceel afzonderlijk (uitgezonderd van openbare verlichting) kan worden aangesloten.

    Artikel 3: Alle werken tot uitrusting van de aan te leggen straten en de reservering van de grond voor de eventuele groene ruimten, openbare gebouwen en openbare nutsvoorzieningen zullen uitgevoerd worden op kosten van de aanvrager.

    Artikel 4: Vooraleer de vergunning kan afgeleverd worden, dient de aanvrager zich te verbinden om de eigendom van de in de plannen aangegeven openbare wegen, aanhorigheden en nutsvoorzieningen evenals de gronden waarop ze aangelegd worden, vrij en onbelast en zonder kosten voor de gemeente, de aangegeven strook gratis af te staan aan de gemeente. De strook grond die wordt afgestaan zal worden opgenomen in het openbaar domein.

    Artikel 5: Alle constructies dienen te worden verwijderd die niet behoren tot de zone voor nutsvoorzieningen.

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: Kennisname van de toelichting m.b.t. de Kasteelhoeve op de gemeenteraad.

    Artikel 2: Goedkeuring van de openstelling van de concessie van de Kasteelhoeve.

    Artikel 3: De gemeenteraad keurt de concessie leidraad en verbetersleutel goed en belast het college van burgemeester en schepenen met de verdere uitwerking en uitvoering van de procedure.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:
    Artikel 1: Volgende beloftes van verkoop voor openbaar nut worden goedgekeurd:
    - voor innames 13 en 14: betrokkene 1, voor een bedrag van 28.700,- euro;
    - voor innames 3 en 4: betrokkenen 2, voor een bedrag van 175.000,- euro.
    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Financieel Management
    Team Ruimte & Vergunningen

    Vlaamse belastingsdienst, Afdeling Vastgoedtransacties, Kievitplein 20 te 2018 Antwerpen

Staf van de AD

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De gemeenteraad gaat principieel akkoord om de percelen ten kadaster gekend als 'Het Kerkblok afdeling 2 sectie B nummer 27 B' enerzijds en 'Kasteeldreef afdeling 2 sectie B nummer 27 C' anderzijds, in erfpacht te geven voor minimaal 25 jaar aan het OCMW, Boudewijnstraat 4 te 2280 Grobbendonk teneinde oprichting van het antennepunt Bouwel.

    Artikel 2: Opdracht te geven tot het uitwerken van een voorstel van erfpachtovereenkomst in samenspraak met het OCMW en het ontwerp ter goedkeuring aan de gemeenteraad voor te leggen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management 

    Dienstencentrumleider, Lokaal dienstencentrum

Team Financieel Management

  • Dit agendapunt wordt doorverwezen naar de dagorde van de gemeenteraad met volgend voorstel:

    Artikel 1: De lastvoorwaarden zoals opgenomen in fase II van het bestek “Verzekering arbeidsongevallen”, opgesteld door team Financieel Management, hierna als bijlage worden goedgekeurd. De raming bedraagt € 450.000,00 incl. BTW (0% BTW).

B-punt

Team Secretariaat

  • Agenda gemeenteraad

    De gemeenteraad voor de eerste maal bijeen te roepen op 24 oktober 2023 om 19u30 met volgende punten op de agenda:

    1. Team Secretariaat: Gemeenteraad 19 september 2023 - notulen - goedkeuring
    2. Team Secretariaat: Projectvereniging Neteland - verlenging duurtijd - statutenwijziging - goedkeuring
    3. Team Secretariaat: Leefgoed - statuten - ontslagen en benoemingen - goedkeuring
    4. Team Secretariaat: Kempens Woonkrediet - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    5. Team Secretariaat: Poolstok - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    6. Team Secretariaat: vzw Kikoen - algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    7. Team Secretariaat: Iveka - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    8. Team Secretariaat: Fluvius OV - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    9. Team Secretariaat: Fluvius Antwerpen - buitengewone algemene vergadering - agenda - goedkeuring
    10. Team Secretariaat: TMVS - buitengewone algemene vergadering - agenda en statutenwijziging - goedkeuring
    11. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023031783 - Schoolstraat 8c - tracé en lastvoorwaarden verkaveling - goedkeuring
    12. Team Ruimte & Vergunningen: Omgevingsvergunning OMV_2023105642 - Steenbergstraat 6 - tracé en lastvoorwaarden - goedkeuring
    13. Team Ruimte & Vergunningen: Hemelwater- en droogteplan Grobbendonk - goedkeuring
    14. Team Ruimte & Vergunningen: Concessie kasteelhoeve - kader en leidraad - goedkeuring
    15. Team Ruimte & Vergunningen: Op- en afrittencomplex E313 + fietspad Industrieweg - beloftes van verkoop voor openbaar nut - innames 3, 4, 13 en 14 - goedkeuring
    16. Team Financieel Management: Vaststellen lastvoorwaarden verzekering arbeidsongevallen - goedkeuring
    17. Staf van de AD: Princiepsbesluit met OCMW tot oprichting antennepunt Bouwel - goedkeuring
    18. Team Secretariaat: Gemeentelijke aangelegenheden - mededelingen en vraagstelling

C-punt

Team Informatie en Communicatie

D-punt

Team Secretariaat

Geen soort gekozen

Team Secretariaat

Team Ruimte en Vergunningen

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Aaron Verhaegen en mevrouw Jolien Verspeek voor het bouwen van een open eengezinswoning met zwembad, met als adres Heibloemlaan zn., 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie C nrs. 52Y8 en 52X8.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van een open eengezinswoning met zwembad.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • Er dient voldaan te worden aan de voorwaarden uit het advies van het Agentschap Natuur en Bos d.d. 31 augustus 2023.
    • De voortuinstrook en zijtuinstroken dienen ook ingeplant te worden met hoogstammig groen. Er dienen minimaal 2 bomen in de voortuinstrook geplaatst te worden en minimaal 3 in de linker zijtuinstrook. Dit dient overeenkomstig de wettelijk bepaalde afstanden geplant te worden.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • De aanleg van de infiltratiekratten dient zo te gebeuren dat de infiltratie operationeel blijft op lange termijn. Dit wil zeggen dat de infiltratieblokken omhuld dienen te worden met geotextiel. Ook de bodem rond de infiltratiesystemen moet goed doorlatend te zijn. Er dienen blokken gebruikt te worden waarvan alle wanden waterdoorlatend zijn gezien de mogelijks hogere waterstand. Bij de bepaling van de infiltratieoppervlakte mag de oppervlakte van de bodem van de infiltratievoorziening niet bijberekend worden omdat deze op termijn kan dichtslibben. Ook dient er bij het gebruik van infiltratiekratten een onderhoudsprogramma opgesteld te worden voor het volledige infiltratiesysteem en voor de aangesloten toevoerende oppervlaktes.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Indien voor het verwezenlijken van de vergunde werken een bronbemaling overeenkomstig VLAREM-rubrieken 53.2.1 a), rubriek 53.2.2.a) of rubriek 53.2.2.2.b) noodzakelijk is, dan zijn de werken pas uitvoerbaar na aktename van de melding voor de bronbemaling.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan Niels Echelpoels namens Echelpoels Projects BV voor het bouwen van 2 halfopen ééngezinswoningen met bijgebouw en het slopen van de bestaande woning, met als adres Hoevestraat 24 te 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nummer 107M11 en deel van nummer 107N11.

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het bouwen van 2 halfopen ééngezinswoningen met bijgebouw en het slopen van de bestaande woning.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De voorwaarden volgend uit de adviezen van Fluvius System Operator van 6 september 2023, Wyre van 29 augustus 2023, Pidpa dienst Waterwinning van 29 augustus 2023 en Pidpa Drinkwater van 30 augustus 2023 moeten strikt worden nageleefd.
    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Op de hemelwaterput dient een operationele pompinstallatie aangesloten te worden, die het gebruik van het opgevangen hemelwater mogelijk maakt, voor de ingebruikname van het gebouw.
    • Er moet rekening gehouden worden met de wettelijke bepalingen inzake de verkavelingsvergunningsplicht.
    • De aanleg en aansluiting van de nodige nutsvoorzieningen vallen financieel volledig ten laste van de aanvrager.
    • Vóór het verlijden van de notariële akte dienen volgende documenten bij lokaal bestuur Grobbendonk binnen gebracht te worden voor de gratis grondafstand:
    1. Uittreksel kadasterplan en legger
    2. Opmetingsplan
    3. Belofte gratis grondafstand
    • Het hemelwater, voortkomende van de niet-waterdoorlatende verhardingen, dient te infiltreren op eigen terrein in de naastliggende graszone en aanplanting.
    • Het is verboden een bronbemaling uit te voeren zonder voorafgaandelijke toelating. Bronbemalingen worden gemeld in het kader van de Vlarem-wetgeving via het omgevingsloket. Het grondwater dat onttrokken wordt, moet zoveel mogelijk terug in de grond worden ingebracht buiten de onttrekkingszone via infiltratieputten, infiltratiebekkens of infiltratiegrachten. Indien dit onmogelijk is, kan het water geloosd worden in de baangracht of een nabijgelegen beek. Debieten hoger dan 10 m³/uur mogen niet geloosd worden in openbare rioleringen tenzij hiervoor toelating wordt gegeven door Aquafin nv. De bouwheer is verantwoordelijk voor de berokkende schade aan o.m. aanpalende constructies ten gevolge van het verlagen van de grondwaterspiegel.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.
  • Het college van burgemeester en schepenen levert de vergunning af aan de heer Lenn De Vos en mevrouw Marthe Peeters voor het verticaal vergroten van raamopeningen, met als adres Eikenlei 72, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie B nr. 123G. 

    De volgende stedenbouwkundige handelingen worden vergund: het verticaal vergroten van raamopeningen.

    De vergunning wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden stedenbouwkundige handelingen:

    • De start en beëindiging van de werken dienen verplicht ingegeven te worden in het omgevingsloket.
    • De vergunning wordt verleend onder voorbehoud van eventuele burgerlijke rechten. Betwistingen omtrent burgerlijke rechten vallen onder de bevoegdheden van de gewone rechtbanken.
    • Het is verboden zonder toelating van de burgemeester enig deel van het openbaar domein in te nemen of te belemmeren door er materialen, steigers of om het even welke andere voorwerpen achter te laten. Het is tevens verboden voorwerpen op het openbaar domein te werpen, te plaatsen of achter te laten, die door hun val of andere wijze kunnen schaden.
    • De verkeersveiligheid in de schoolomgeving is voor ons topprioriteit. Om deze reden ondertekende Grobbendonk het Charter Werftransport (i.s.m. Bouwunie, Confederatie Bouw en FEMA). Dit charter stelt dat er geen werftransport mag gebeuren in de schoolomgeving tijdens de begin- en einduren van de scholen. (elke schooldag van 8.15u tot 8.45u en van 15.30u tot 16.15u m.u.v. woensdag 11.45u – 12.15u en vrijdag van 14.45u – 16.15u). Gelieve ook eventuele leveranciers en onderaannemers hiervan te verwittigen.

     

    Deze vergunning stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt akte van de melding ingediend door mevrouw Sofie Van Otten voor het plaatsen van een tijdelijke droogzuiging voor het plaatsen van een kelder, met als adres Waterlaatstraat 6, 2280 Grobbendonk. Kadastraal is het perceel gekend als afdeling 1 sectie A nr. 440G met inrichtingsnummer 20231005-0059.

    Zodat de inrichting voortaan omvat

    53.2.2°a) - Aktename

    het uitvoeren van een tijdelijke bronbemaling voor het plaatsen van een kelder - 6.619 m³/jaar klasse 3 (Nieuw)

     

    De meldingsakte wordt afgegeven onder volgende voorwaarden:

    Voorwaarden voor de exploitatie van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten:

    Algemene voorwaarden:

    • Hoofdstuk 4.1 - algemene voorschriften

    • Hoofdstuk 4.2 – beheersing van oppervlaktewaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.3 – beheersing van bodem- en grondwaterverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.4 – beheersing van luchtverontreiniging

    • Hoofdstuk 4.5 – beheersing van geluidshinder

    • Hoofdstuk 4.6 – beheersing van hinder door licht

     

    Sectorale voorwaarden:

    • Hoofdstuk 5.53 – Winning van grondwater

     

    Bijzondere milieuvoorwaarden:

    • Het opgepompte grondwater dient nuttig toegepast te worden bij de uitvoering van de bouwwerken (bvb. poetswater, aanmaak beton, mortels,....).
    • De exploitant dient de start- en einddatum van de bemaling te melden via het omgevingsloket.
    • Er dient een werkende geijkte debietmeter gebruikt te worden waarop steeds het opgepompte debiet kan afgelezen worden. Het type, merk en de serienummer van de debietmeter moet overgemaakt worden aan de toezichthoudende overheid.
    • De meterstanden van de bronbemaling dienen dagelijks genoteerd te worden in een logboek dat beschikbaar is op de werf.
    • Bij eventuele overlast dient de exploitant de vergunningverlenende overheid onmiddellijk in kennis te stellen.
    • De bemalingstermijn moet zo kort mogelijk gehouden worden.
    • Het opgepompte grondwater dient door middel van een zandvanger behandeld te worden vooraleer het mag worden geloosd.
    • De aandrijving van het pompstation mag niet gebeuren door middel van een verbrandingsmotor.
    • De lozing van bemalingswater dient rechtstreeks te gebeuren in oppervlaktewater of de openbare riolering (rioolkolk of aansluitpunt). Onrechtstreekse afstroom over de openbare weg is bijgevolg niet toegestaan.

     

    De meldingsakte is afhankelijk van de strikte naleving van de algemene en sectorale milieuvoorwaarden van titel II van het Vlarem. Bij wijzigingen van Vlarem wordt de exploitant geacht de meest actuele versie van de van toepassing zijnde bepalingen na te leven. De integrale en geconsolideerde tekst van titel II van het Vlarem is raadpleegbaar op de milieunavigator via de link https://navigator.emis.vito.be.

    Deze meldingsakte stelt de aanvrager niet vrij van het aanvragen en verkrijgen van eventuele andere vergunningen of machtigingen, als die nodig zouden zijn.

  • Artikel 1: Kennisname van de brief van Vlaamse overheid – agentschap Onroerend Erfgoed van 19 september 2023.

    Artikel 2: Het openbaar onderzoek wordt gehouden van 20 oktober 2023 tot 19 november 2023.

  • Artikel 1: Eurofiber de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Eurofiber hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Eurofiber bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Eurofiber die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Eurofiber

  • Artikel 1: Proximus de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Proximus hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Proximus bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Proximus die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Proximus dient rekening te houden met de opmerkingen van Arcadis, zijnde: De nieuwe aanleg wordt voorzien ter hoogte van waar in het ontwerp van Arcadis een haag wordt voorzien (zie plan). Het is beter de bak naar achter te plaatsen.

    Artikel 3: De werken moeten afgestemd worden op de plannen van Arcadis "Grondplan ontworpen toestand wegenis - Plan 3: Industrieweg & Albertkanaalstraat - projectnr BE0116000024". Indien er conflicten zijn met deze plannen zullen de leidingen op kosten van Proximus aangepast worden.

    Artikel 4: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 5: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Proximus

  • Artikel 1: Fluvius de toelating te verlenen tot het uitvoeren van de werken onder de volgende voorwaarden:

    • Minimum drie weken voor de aanvang van de werken meldt u de begin- en einddatum alsook naam en adres van de aannemer en dient een signalisatievergunning aangevraagd te worden bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur.
    • Als er straten gedwarst worden, dient dit te gebeuren met mechanische onderboringen zonder verkeershinder te veroorzaken.
    • De eventuele beschadigingen aangebracht aan het wegdek van de straat moeten in hun oorspronkelijke staat door Fluvius hersteld worden, met dezelfde materialen.
    • De aannemer moet voor de aanvang van de graafwerken de ligging van de wachtleidingen op de rioleringen op de werf aanduiden. De juiste ligging kan Fluvius bij de rioolbeheerder krijgen.
    • De aannemer moet minimum 8 dagen voor aanvang van de werken via brief de bewoners van de straat (straten) verwittigen van de uit te voeren werken.
    • De sleuf mag slechts gedempt worden t.p.v. de wachtleidingen op de rioleringen nadat een afgevaardigde van het lokaal bestuur hiervoor zijn schriftelijke toelating gaf.
    • Als er schade is aan de wachtleidingen op de riolering, die later wordt vastgesteld, is het Fluvius die dit moet laten herstellen binnen de tien dagen na de ingebrekestelling.
    • De aannemer moet er voor zorgen dat het wortelgestel van de bomen niet beschadigd wordt en daar waar nodig werken met onderboring. De levensvatbaarheid van de bomen mag niet negatief beïnvloed worden door de werken.
    • De aannemer dient zich, indien nodig, voor tijdelijke waterbevoorrading te wenden tot Pidpa. Onder geen beding mogen standpijpen van Pidpa of andere watermaatschappijen gebruikt worden zonder voorafgaande aanvraag aan de betrokken maatschappij.

    Artikel 2: Na de werken dient bij het team Ruimte & Vergunningen van het lokaal bestuur Grobbendonk een controle van de toestand van de site aangevraagd te worden.

    Artikel 3: Het retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein, goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 22 november 2022, is van toepassing op deze werken.

    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:
    Team Informatie & Communicatie
    Fluvius
    Pidpa
    Fiberklaar
    Wyre

  • Artikel 1: Kennisname van het schrijven van Wyre.

    Artikel 2: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Informatie & Communicatie

    Team Secretariaat

  • Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend aan Fluvius en Vangeel Wegenbouw voor het meerwerk 'Rioleringswerken en herstel weg Rode Haagjes' uit te voeren binnen de opdracht “Fietspad Stationlei incl. rioleringswerken Kleine Beek” voor een bedrag van 46.986,74 euro excl. BTW.
    Artikel 2: Budget wordt voorzien door Fluvius via het investeringsfonds rioleringswerken. Gemeente Grobbendonk dient niet te préfinancieren.
    Artikel 3: Een debetnota van Fluvius wordt overgemaakt aan het team Financieel Management.
    Artikel 4: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Financieel Management

    Fluvius

    Vangeel Wegenbouw

  • Artikel 1: Goedkeuring om dossiers in het kader van handhaving door te geven aan de burenbemiddelaars van Neteland. 

Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Jinfected dat aanvangt 24 februari 2024 20.00 uur en eindigt op 25 februari 2024 03.00 uur in de Volle Vaart.

    Artikel 2: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 3: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement op 24 februari 2024 vanaf 20.00 uur tot 25 februari 2024 tot maximaal 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

    Artikel 4: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning en politiezone Neteland te volgen.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft de toelating voor de organisatie van Heksentocht 2023 dat aanvangt 3 november 2023 17.00 uur en eindigt op 4 november 2023 02.00 uur.

    Artikel 2: Van zaterdag 4 november 2023 - 15.00 uur tot en met zondag 5 november - 08.00 uur zal een parkeerverbod ingericht worden in de Koolaardestraat langs de rechterzijde van de straat, kant van de even huisnummers.

    Artikel 3: Op vrijdag 3 november 2023 van 14.00 uur tot 23.59 uur zal een parkeerverbod ingericht worden op de ganse parking achter het gemeentehuis.

    Artikel 4: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit noodplanning na te leven.

    Artikel 5: Dit politiereglement zal in de gemeente bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet lokaal bestuur.

    Artikel 6: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken (en sterke dranken) en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

    Artikel 7: Toelating te geven tot het dragen van de kosten voor dit evenement.

    Artikel 8: Een maximaal geluidsvolume van≤ 95 dB(A)LAeq, 15 min. van 3 november 2023 om 17.00 uur tot 5 november 2023 om 02.00 uur.

    Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;

    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;

    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 9: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen
    Team Uitvoering & Onderhoud
    Team Financieel Management
    Team Informatie & Communicatie
    Wijkpost politie
    Brandweer zone Kempen
    Kapitein brandweer
    Noodplanning
    Betrokkene

  • Artikel 1: Toestemming te geven aan de betrokkene om "november herdenkingen" te mogen organiseren op zaterdag 11 november 2023 van 09.00 uur tot 18.00 uur en dinsdag 14 november 2023 van 12.30 uur tot 15.30 uur. 

    Artikel 2: De organisator de opdracht te geven de richtlijnen vanuit de politiecodex na te leven.

    Artikel 3: De verantwoordelijkheid en lasten voor het afsluiten van een evenementenverzekering liggen bij de organisator zelf.

    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken (en sterke dranken) en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en (geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar). De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes).

    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Ruimte & Vergunningen

    Team Uitvoering & Onderhoud

    Team Financieel Management

    Team Informatie & Communicatie

    Noodplanning

    Wijkpost politie

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Totally Radical '23 - 80s Party dat aanvangt 20 oktober 2023 21.00 uur en eindigt op 21 oktober 2023 03.00 in jeugdhuis Lido.

    Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement van 20 oktober 2023 om 21.00 uur tot 21 oktober 2023 om 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

    Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 5: De organisator op te dragen de richtlijnen van noodplanning en politiezone Neteland strikt te volgen.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen geeft toestemming voor de organisatie van Halloweenparty JH Lido dat aanvangt 31 oktober 2023 21.00 uur en eindigt op 1 november 2023 03.00 uur in JH Lido. 

    Artikel 2: Een afwijking toe te staan van de geluidsnorm voor het evenement 31 oktober 2023 om 21.00 uur tot 1 november 2023 om 03.00 uur tot maximaal 95 dB(A)L. 

    Artikel 3: Deze afwijking toe te staan als aan volgende voorwaarden voldaan worden:

    • Gedurende het hele evenement het geluidsvolume meten;
    • Het gemeten geluidsvolume is gedurende het hele evenement zichtbaar voor de persoon die het volume bedient;
    • Het gemeten geluidsvolume wordt voor de ganse duur van de activiteit bewaard.

    Artikel 4: De organisator de toestemming te geven tot het schenken van alcoholische dranken en specifiek te wijzen op de regelgeving om geen alcoholische dranken te schenken aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken te schenken aan jongeren onder de 18 jaar. De organisator dient hier actief op te controleren (bv. door bandjes). 

    Artikel 5: De organisator op te dragen het advies van politiezone Neteland en noodplanning strikt te volgen.

    Artikel 6: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Noodplanning

    Organisator

  • Artikel 1: Kennisname van de agenda van de beleidsgroep Vrije tijd Neteland van 24 oktober 2023.

    Artikel 2: Schepen Brent Wouters zal digitaal deelnemen aan het overleg van 24 oktober 2023.

Team HRM

  • Artikel 1: Vastlegging van volgende data voor de feestdagenregeling en sluitingsdagen 2024:

    Feestdagenregeling en sluitingsdagen 2024

    maandag 1 januari 2024

    Nieuwjaar

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    dinsdag 2 januari 2024

     

    2de Nieuwjaarsdag

    alle diensten gesloten

    bijkomende FD

    art. 261 RPR

    zaterdag 30 maart 2024

    zaterdag voor Pasen

    sporthal open

    bib gesloten

    recyclagepark open

    collectieve sluiting

    art. 21 AR

    zondag 31 maart 2024

    Pasen

     

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    maandag 1 april 2024

    Paasmaandag

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    woensdag 1 mei 2024

    Feest van de Arbeid

    alle diensten gesloten

     

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    donderdag 9 mei 2024

    OH Hemelvaart

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    zaterdag 18 mei 2024

    zaterdag voor Pinksteren

    sporthal open

    bib gesloten

    recyclagepark open

    collectieve sluiting

    art. 21 AR

    zondag 19 mei 2024

    Pinksteren

     

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    maandag 20 mei 2024

    Pinkstermaandag

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    vrijdag 14 juni 2024

    Personeelsuitstap

    alle diensten gesloten

    dienstvrijstelling

    art. 362 RPR

    donderdag 11 juli 2024

    Feest Vlaamse Gemeenschap

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    zondag 21 juli 2024

    Nationale Feestdag

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    donderdag 15 augustus 2024

    OLV Hemelvaart

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    vrijdag 1 november 2024

    Allerheiligen

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    zaterdag 2 november 2024

    Allerzielen

    dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn

    alle diensten gesloten vanaf 12u

    dienstvrijstelling

    art. 361 RPR

    maandag 11 november 2024

    Wapenstilstand

    alle diensten gesloten

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    vrijdag 15 november 2024

    Dag van de Dynastie

    alle diensten gesloten

    bijkomende FD

    art. 261 RPR

    dinsdag 24 december 2024

    dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn 

    alle diensten gesloten

    dienstvrijstelling

    art. 361 RPR

    woensdag 25 december 2024

    Kerstmis

    alle diensten gesloten

     

    wettelijke FD

    art. 261 RPR

    donderdag 26 december 2024

    2de Kerstdag

    alle diensten gesloten

    bijkomende FD

    art. 261 RPR

    dinsdag 31 december 2024

    dienstvrijstelling in de nm en avond voor personeelsleden die volgens hun rooster dan tewerkgesteld zijn  

    alle diensten gesloten

    dienstvrijstelling

    art. 361 RPR

    • sluiting bibliotheek zaterdag voor Pasen en zaterdag voor Pinksteren
    • sluiting sporthal van 1 juli tem 31 juli 2024 wegens jaarlijks onderhoud en jaarlijks verlof toezichters (collectieve sluiting art. 21 AR).

    Artikel 2: Deze data te publiceren in het gemeentelijk infoblad en tevens op de website te plaatsen.

    Artikel 3: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Financieel directeur

    Stafmedewerker Beleid & Juridische zaken

    Clusterverantwoordelijke Omgeving

    Clusterverantwoordelijke Vrije tijd

    Teamleider team Ruimte & Vergunningen

    Teamleider team Uitvoering & Onderhoud

    Teamleider team Mens & Welzijn

    Teamleider team Vrije tijd

    Dienstleider Bibliotheek

    Teamleider team Informatie & Communicatie

    Teamleider team HRM & Secretariaat

    Team Zorg & Gezondheid

Team Financieel Management

  • Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op bedrijfsruimten 2023 met 1.465 belastingplichtige voor een bedrag van 243.985,00 euro.

  • Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier belasting ter verbetering van het milieu, ten laste van gezinnen 2023 met 4.896 belastingplichtigen voor een bedrag van 386.550,00 euro.

  • Artikel 1: Vaststellen en uitvoerbaar verklaren van het kohier voor de belasting op tweede verblijven 2023 met 44 belastingplichtigen voor een bedrag van 28.500,00 euro.

  • Artikel 1: De inschrijver Powerpack voldoet aan de criteria van de kwalitatieve selectie en wordt geselecteerd.

    Artikel 2: De offerte van Powerpack wordt als volledig en regelmatig beschouwd.

    Artikel 3: Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes van 9 oktober 2023, opgesteld door de ontwerper.

    Artikel 4: De opdracht “Aankoop restafvalzakken” wordt gegund aan de firma met de enige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Powerpack, Toekomstlaan 18 te 2340 Beerse tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver namelijk 7.985,00 euro excl. btw of 9.661,85 euro incl. 21% btw voor de vermelde hoeveelheden 50.000 restafvalzakken met een inhoud van 30 liter en 30.000 restafvalzakken met een inhoud van 60 liter. De leveringstermijn wordt vastgesteld op 35 kalenderdagen voor de eerste bestelling (na productie op afroep uitvoorraad 2 werkdagen).

    Artikel 5: De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. FIM-KIA-2023-178.

    Artikel 6: De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het exploitatiekrediet van 2023, op kredietcode 6140000/OM/0300 (actie/raming AC000260/MJP000320) en de volgende jaren.

    Artikel 7: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Financieel Management

    Team Ruimte & Vergunningen

    Powerpack

  • Artikel 1: Het bestek met nr. FIM - SVG - 2023 - 188 en de raming voor de opdracht “Aankoop en levering van fictie- en non-fictie materialen voor de bibliotheek”, opgesteld door team Financieel Management worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 66.037,74 excl. btw of € 70.000,00 incl. btw.
    Artikel 2: Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
    Artikel 3: Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking:
    - Standaard Boekhandel nv, Industriepark-Noord 28a te 9100 Gent;
    - Boekhandel Van Sande Bert bvba, Fraikinstraat 37 te 2200 Herentals;
    - DISTRI-BIB BVBA, Neerveld 7 te 2550 Kontich.
    Artikel 4: De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het meerjarenplan 2020-2025 op budgetsleutel 6140000/SA/0703/ (actie/raming/AC000374/MJP000401)  
    Artikel 5: Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan:

    Team Vrije tijd

  • Artikel 1: Goedkeuring van de bestellijst exploitatie van 16 oktober 2023.

    Artikel 2: Goedkeuring van de bestellijst investering van 16 oktober 2023.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de opbrengsten van 2023007313 tot en met 2023007421.

  • Artikel 1: Goedkeuring van de kosten van 6 oktober 2023 tot en met 12 oktober 2023.


Publicaties